![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
La rece despre mașinile electrice - EV

#217
Posted 14 December 2022 - 12:34

sincer cu o termică îngheți dracu daca mașina nu a ajuns la regim termic. poate in cele 2 ore cat stai acolo in coada o sa se încălzească motorul, poate.
Deci facem concurs de cine găsește cele mai pesimiste cazuri alea de nu se întâmplă niciodată (vezi condiția ta de electrică ieftină și cu volum mare) ? PS: s-a terminat 8% din baterie extra, da ok ,merg și încarc și sunt unde am fost înainte. La orice mașină care are DC charging 10% ii încarci in 10 minute max. Mare pierdere. |
#218
Posted 14 December 2022 - 13:05

„...La rece despre mașinile electrice - EV...” [...] ce naiba fac, dacă-s într-o EV, afară fiind -2*C? ![]() ![]() Raspuns: exact ce faci si cu o termica - mergi sau stai, dupa caz.
Presupunem ca [...] Daca vrei sa economisesti energie, poti. Pui haina pe tine si dai drumu la incalzirea in scaune. COnsumul total al masinii o sa fie de 2-300 W maxim, incluzand ventilatia. |
#219
Posted 14 December 2022 - 13:08

sincer cu o termică îngheți dracu daca mașina nu a ajuns la regim termic. poate in cele 2 ore cat stai acolo in coada o sa se încălzească motorul, poate. Deci facem concurs de cine găsește cele mai pesimiste cazuri alea de nu se întâmplă niciodată (vezi condiția ta de electrică ieftină și cu volum mare) ? PS: s-a terminat 8% din baterie extra, da ok ,merg și încarc și sunt unde am fost înainte. La orice mașină care are DC charging 10% ii încarci in 10 minute max. Mare pierdere. Daca doream sa fiu pesimist puteam sa duc calculul si mai departe. De cata energie ai nevoie pentru a ajunge la o statie de incarcare dupa ce au trecut cele 2h40m si s-a eliberat drumul. In Romania aveam la final de 2021 1.3 statii de incarcare la 100 km de drum sau o statie la 77 km (sursa: ACEA). Acelasi EV de mai sus are nevoie de 15 kWh / 100 km (ca sa nu fiu pesimist). Asta inseamna ca mai ai nevoie de 11.5 kWh ca sa ajungi la o statie. Adica 19.2 % din capacitatea neta de stocare. In cazul unui ICE pentru aceiasi 77 km (o fi la fel si pentru benzinarii ?) ai nevoie de 0.77 x 7 l/100 km = 5.4 l. Adica 10.8 % din capacitatea rezervorului. Iarasi semnificativ mai rau pentru un EV dar conteaza ?
Ce ar fi sa presupui ca la drum pleci pregatit in functie de conditii si ce ar fi sa mai presupunem ca toate masinile din zona continentala au scaune incalzite. Daca vrei sa economisesti energie, poti. Pui haina pe tine si dai drumu la incalzirea in scaune. COnsumul total al masinii o sa fie de 2-300 W maxim, incluzand ventilatia. Edited by r_vlad, 14 December 2022 - 13:09. |
#220
Posted 14 December 2022 - 13:12

"Asta inseamna ca mai ai nevoie de 11.5 kWh ca sa ajungi la o statie. Adica 19.2 % din capacitatea neta de stocare. "
La ce capacitate de stocare te referi? ca bateriile nu sunt standard de 50kwh... Faci ce faci si cu o termica, in functie de ce ai in rezervor / baterie si cat mai ai de mers pana la destinatie. Iarna nu-i ca vara a mai zis si un fost presedinte ![]() |
#221
Posted 14 December 2022 - 13:14

Presupunem ca avem o electrica ieftina, fara pompa de caldura Hai sa presupunem ca avem o electrica scumpa cu pompa de caldura! Circa in jur de aproximativ adica grosso modo cat poate sa consume per ora ca sa ne dam seama cat putem sta pe loc cu caldura pornita? Si inca ceva daca merge doar climatizarea fara nimic altceva bateria de 12v se descarca sau stie calculatorul masinii treaba asta si incarca automat bateria de 12v? |
#222
Posted 14 December 2022 - 13:16

o statie la 77 km (sursa: ACEA). Acelasi EV de mai sus are nevoie de 15 kWh / 100 km (ca sa nu fiu pesimist). Asta inseamna ca mai ai nevoie de 11.5 kWh ca sa ajungi la o statie. ![]()
[...] sau stie calculatorul masinii treaba asta si incarca automat bateria de 12v? Pana si la mini PHEV sistemul HVAC era cuplat direct la bateria de tractiune. La astea electrice e implicit. Sistemul de 12V este folosit strict pentru electronica de control, nu pentru "heavy-duty". Edited by ro_explorer, 14 December 2022 - 13:17. |
#223
Posted 14 December 2022 - 13:23

"Asta inseamna ca mai ai nevoie de 11.5 kWh ca sa ajungi la o statie. Adica 19.2 % din capacitatea neta de stocare. " La ce capacitate de stocare te referi? ca bateriile nu sunt standard de 50kwh... Faci ce faci si cu o termica, in functie de ce ai in rezervor / baterie si cat mai ai de mers pana la destinatie. Iarna nu-i ca vara a mai zis si un fost presedinte ![]()
Hai sa presupunem ca avem o electrica scumpa cu pompa de caldura! Circa in jur de aproximativ adica grosso modo cat poate sa consume per ora ca sa ne dam seama cat putem sta pe loc cu caldura pornita? 30 % mai putin decat in calculul precedent. Estimare mea. Accept alte pareri dar nu o dati cu COP-ul de 2-3-4-5. Ca nu doar ala conteaza Si inca ceva daca merge doar climatizarea fara nimic altceva bateria de 12v se descarca sau stie calculatorul masinii treaba asta si incarca automat bateria de 12v? Stie
Greseala elementara de logica. Daca ai o statie de incarcare la fiecare 77Km inseamna ca oriunde te-ai afla ai cel mult 38.5Km pana la cea mai apropiata statie ![]() Scenariu cu stationare 2h40 si apoi rulat 38.5 km pana la prima statie de alimentare (presupunem distributie uniforma a statilor de incarcare si a benzinariilor) ICE are nevoie de 10.6 % din capacitatea rezervorului (rezervor 50 l) EV are nevoie de 18.5 % din capacitatea neta a bateriei (baterie 60 kWh net) Edited by r_vlad, 14 December 2022 - 13:29. |
#224
Posted 14 December 2022 - 13:33

#225
Posted 14 December 2022 - 13:41

Deci daca ma da nevasta afara din casa intr-o seara pot sa dorm in masina o noapte? ![]() Avea Bjorn niste teste de campare in minus multe grade cu diferite masini. |
#226
Posted 14 December 2022 - 14:11

Eu la a mea prin OBD am vazut ca in stationare la semafor dupa ce a atins temperatura trage intre 0.8kwh si 1.3 kwh pentru a mentine 22.5 grade, temperatura afara in jur de 0 grade (PDC evident).
Deci daca as ajunge in situatia sa imi petrec 3 ore in masina pe loc as consuma in cel mai pesimist scenariu 1.3*3= 3.9kwh din 64 net ... inseamna 6.09% sper ca am calculat bine iar pentru a mai parcurce 100 km nu mai pun nimic ca am fost suficient de inteligent sa am curent in baterie pentru cei 100 km, altfel nu pleci la drum. Eu imi iau marja de siguranta intodeauna 10-20% sa imi ramana in cazul drumurilor recurente si in cazul drumurilor mai lungi mi-am luat marja urmatoarea statie ca apropriere. |
#227
Posted 14 December 2022 - 17:45

Iarna trecuta a fost un mare trafic-jam in conditii de viscol pe I-95 (in SUA), ocazie cu care s-a discutat intens cum se/s-ar comporta electricele in situatia respectiva.
N.B: Desi au fost cateva termice care au ramas fara benzina, nu a fost nici un caz de masina electrica "esuata" in blocajul respectiv. Oricum, au fost cativa youtuberi care au incercat sa simuleze, cat mai exact, situatia respectiva. De exemplu: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/P1HLRVREJF8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Concluzii: Pentru Tesla Model-3/Y, cea mai buna setare (*) pentru stationare in conditii de viscol pare a fi Camp Mode + scaun(e) incalzit(e). (*) buna = economica, pentru acelasi nivel de confort Cu Camp Mode la 20 grade (68 F) + scaun sofer incalzit pe treapta 1 din 3, dar fara ocupant in masina, temperatura exterioara -2 grade ziua si -8 grade noaptea: - consum 24h Tesla Model-Y (cu pompa de caldura): 80% - 51% = 29% - consum 24h Tesla Model-3 (pre-facelift, fara pompa de caldura): 80% -19% = 61% |
|
#228
Posted 14 December 2022 - 18:43

#229
Posted 14 December 2022 - 21:12

21 grade in masina la temperatura exterioara de -2 grade + ceilalti consumatori la 12 V sa consume doar 1 kW, cu PDC ? Mi se pare greu de crezut dar banuiesc ca ai urmarit cat e la tine la ID.3. Un 300-400 W ar trebui sa fie doar consumatorii la 12 V cand ai masina trezita la care se mai adauga o putere medie de 100 W pentru doua scaune incalzite care fac on/off pentru a mentine temperatura constanta.
|
#230
Posted 15 December 2022 - 01:30

Si la mine tot cam pe-acolo e in regim stationar: overall, pe la 1.1-1.2kW, dupa ce masina s-a incalzit, la ~0 grade afara si ~21-21.5 temperatura interioara (clima pe auto). Baseline-ul e vreo 200-300W daca tin minte bine.
3kWh (cat ar veni alea 2h30min) iarna inseamna vreo 15-20km, sa zicem. Daca ratezi urmatoarea statie de incarcare din cauza asta, deja te jucai cu focul; sansele sa se intample asa ceva sunt f mici, basically ar insemna sa fii deja pe rosu cand ti se intampla sa ramai blocat. Pe de alta parte, daca e ceva blocaj si e musai, rogi un crestin din primul sat (sau prima bodega, prima buda publica, etc) sa-ti dea un prelungitor 1h si ai rezolvat. O priza gasesti oriunde, benzina / motorina nu la fel de usor. |
#231
Posted 15 December 2022 - 05:24

r_vlad, ai vrut tu sa bagi bățul prin gard dar câinele era lângă tine, nu pe partea cealaltă, in consecință tot tu ai ieșit șifonat.
Până și rapandula de Spring consumă MAXIM 1,5 kW în staționare pentru a face 21,5 grade constant, deci ZERO griji că rămâi fără baterie. |
#232
Posted 15 December 2022 - 07:29

Tocmai ca in exemplul dat era vorba despre un EV cu volum interior mare. Caracteristica specificata de la inceput. Nu Spring, ID.3, e208 sau eC4.
In fine, calculul a fost facut pentru a arata ca exista o diferenta, intr-o situatie ca cea descrisa, intre un EV si un ICE si cu toate astea chiar nu conteaza. E o non-problema. Remarc, totusi, ca duci discutia in zona subiectiva, personala. Am avea cu totii de castigat daca discutia ar ramane concentrata pe date, fapte si calcule si nu pe metafore, hiperbole numai bune pentru articole alarmiste despre viitorul sumbru al mobilitatii electrice. Asta nu inseamna ca nu accept daca am gresit cu aproximarea unui consum mediu de 2 kWh. M-ati pus pe ganduri si o sa verific cu prima ocazie |
|
#233
Posted 15 December 2022 - 08:15

Ma uit ca acum sunt - 14 grade afara. Mașina e în garaj, deci încălzită deja. După ce o sa merg prin mirobolanta temperatura de afara pana la munca am sa trag undeva pe dreapta și am sa monitorizez consumul de energie al mașinii cu clima pe 21 de grade, cum sta de obicei la mine. Asta ca să vorbim cu numere, cum vrea colegul.
Tocmai ca in exemplul dat era vorba despre un EV cu volum interior mare. Caracteristica specificata de la inceput. Ca celelalte (rivian, f150 sau Hummer, care au interoare mari cu adevărat au și baterii de 200kwh). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users