La rece despre mașinile electrice - EV
#181
Posted 11 October 2022 - 10:45
gushpi, on 11 octombrie 2022 - 09:07, said:
ba are dreptate colegu' garett... gushpi, on 11 octombrie 2022 - 09:07, said:
acumulatorii sunt principala problemă, aici costurile sunt ridicate gushpi, on 11 octombrie 2022 - 09:07, said:
oricum o dăm, prețul ridicat al EV ține numai și numai de noutate!!! gushpi, on 11 octombrie 2022 - 09:07, said:
spuneți de cercetarea-n EV: absolut tot ce ține de electronică/acționări electrice/softuri există - adaptarea lor la EV nu reprezintă bugetul ONU |
#182
Posted 11 October 2022 - 12:04
„...Prin aceste 3 afirmatii te contrazici singur de 2 ori in aceeasi postare...”
1.garett are dreptate că profitul/EV > profitul/ICE 2.că bateriile costă mult nu contrazice punctul 1; per-ansamblu EV<ICE 3.tocmai pt că-nglobează „prețul de noutate” profitul crește ȘI mai mult! „...Prin aceasta postare dovedesti cat de putin cunosti subiectul despre care...” aș zice că dumneata, mai mult ca alții, știi foarte bine că domeniul este dezvoltat de zeci de ani (menționez doar 2 nume: ABB, Schneider); nu inventează Tesla acum microcontactul comandat de microprocesor, iar panoplia de senzori „geme” de diversitate iar „fabricile” de softuri lucrează la foc continuu (din pandemia, chiar d-acas' ) să facă cât mai fiabile sistemele nu am zis că nu-i de lucru, dar nici să ridicăm în slăvi EV-ul nu trebe! (dacă n-ar împinge UE - și un pic USA - legislația spre ele, nici drakku nu le-ar cumpăra, cel puțin până n-ar deveni cu adevărat acceptabile ca preț!!!) PS: vă zice unu' care are un plug-in în priză! Edited by gushpi, 11 October 2022 - 12:05. |
#183
Posted 11 October 2022 - 13:16
gushpi, on 11 octombrie 2022 - 12:04, said:
(dacă n-ar împinge UE - și un pic USA - legislația spre ele, nici drakku nu le-ar cumpăra, cel puțin până n-ar deveni cu adevărat acceptabile ca preț!!!) https://www.electriv...es-over-august/ https://theicct.org/...us-eu-ch-aug22/ Throughout the first six months of 2022, the market in China caught up. Electric vehicles made up almost a quarter of all new passenger car registrations, with BEVs accounting for 19% and PHEVs for an additional 5%. This is four times as high of a market share than in 2020 and an 8 percentage point growth over last year’s market share. As a result, China has already surpassed the 20% EV share target contained in the 14th Five-year-plan Energy Saving and Emission Reduction Work Plan, two years ahead of the target year of 2025. |
#184
Posted 11 October 2022 - 14:08
cum combin info asta cu faptul că china nu a semnat pactul mondial CO2?
|
#185
Posted 11 October 2022 - 16:01
gushpi, on 11 octombrie 2022 - 12:04, said:
1.garett are dreptate că profitul/EV > profitul/ICE
gushpi, on 11 octombrie 2022 - 12:04, said:
ABB, Schneider In rest, pentru fiecare platforma EV, motorul, bateria, softul, invertorul, sunt dezvoltate de la zero si foarte, foarte precis particularizate pentru cerintele tehnico-economice ale acelei platforme. Si aceasta dezvoltare are costuri ENORME. |
#186
Posted 11 October 2022 - 20:52
Profitabilitatea in domeniul auto e o chestiune care e destul de complicata, pentru ca pe langa costurile de cercetare/dezvoltare, costurile cu materialele, forta de munca, etc mai sunt si costurile cu amortizarea investitiilor, care sunt esalonate pe mai multi ani. Poti avea o marja de profit buna la productie daca excluzi CAPEX, ceea ce evident nu spune mare lucru.
O analiza interesata intre doi producatori similari ca integrare verticala https://seekingalpha...tock-better-buy Interesant ca marja de profit la Tesla a crescut de la valori negative iar la BYD a scazut, desi fluxul de cash e proportional mai mare. |
#187
Posted 12 October 2022 - 07:59
#188
Posted 12 October 2022 - 08:10
nu pot trece „masiv” pt că există piatra de-ncercare: acumulatorul!!!
|
#189
Posted 12 October 2022 - 08:35
#190
Posted 12 October 2022 - 08:42
kolfleading, on 12 octombrie 2022 - 08:35, said:
foarte ieftin de facut fabrici de acumulatori, https://techcrunch.c...otwoddBXHDAsvnn https://www.automoti...ories-in-europe Top Five: EV Battery factories in Europe Samsung SDI Hungary Plants 1 and 2 Location Göd, Hungary Total investment $1.558bn LG Chem Poland Location Wroclaw, Poland Total investment $3.034bn toate aceste costuri se vad in productia de EV, de aia sunt mai scumpe, pt ca la ora asta este mai scump sa produci EV. |
|
#191
Posted 12 October 2022 - 08:43
#192
Posted 12 October 2022 - 08:59
Măi oameni, e costisitor să produci acumulatorii!
Hardughia propriu-zisă se produce la fel, lăsați vrăjeala! Nu schimbi presele de ambutisare doar pentru că faci elemente în loc de ICE! Idem pentru componentele suspensiei sau ale sistemului de frânare, ai alți parametri, îți trebuie ale matrițe, poți să ai o geometrie diferită dar procesul tehnologic rămâne fix același, nu necesită "zeci de miliarde"! |
#193
Posted 12 October 2022 - 09:03
nici astia? ca e de ieri stirea..
https://arstechnica....attery-factory/ Honda and LG are investing $3.5 billion in new Ohio battery factory dar probabil banii astia nu se reflecta in costul de productie/vanzare /s ) garett, on 12 octombrie 2022 - 08:59, said:
Măi oameni, e costisitor să produci acumulatorii! garett, on 12 octombrie 2022 - 08:59, said: Nu schimbi presele de ambutisare doar pentru că faci elemente în loc de ICE! spune-i asta lu Merc care are alta linie complet diferita. nu toate EV sunt facute din aceleasi materiale ca ICE. garett, on 12 octombrie 2022 - 08:59, said:
Idem pentru componentele suspensiei sau ale sistemului de frânare, ai alți parametri, îți trebuie ale matrițe, poți să ai o geometrie diferită dar procesul tehnologic rămâne fix același, nu necesită "zeci de miliarde"! sau te referi doar la asamblare... |
#194
Posted 12 October 2022 - 09:15
wrc2007, on 12 octombrie 2022 - 09:03, said:
https://arstechnica....attery-factory/ Honda and LG are investing $3.5 billion in new Ohio battery factory dar probabil banii astia nu se reflecta in costul de productie/vanzare /s ) nu, pt că va trebui să vândă acumulatorii la prețul pieții, indiferent că au fabrică nouă sau veche!!! (mă refer că prețul acumulatorilor nu va crește pt că au deschis ei o nouă fabrică!!!) |
#195
Posted 12 October 2022 - 09:17
Case in point, Kia Niro este fix aceeași mașină indiferent de varianta de motorizare, aceeași caroserie, aceeași structură, etc. Varianta EV costă dublu.
Un motor electric este mai ieftin de produs decât unul termic. EV însă costă dublu. Edited by garett, 12 October 2022 - 09:17. |
|
#196
Posted 12 October 2022 - 09:17
#198
Posted 12 October 2022 - 09:26
garett, on 12 octombrie 2022 - 09:17, said:
Case in point, Kia Niro este fix aceeași mașină indiferent de varianta de motorizare, aceeași caroserie, aceeași structură, etc. Varianta EV costă dublu. la ce faci tu referire, este ASAMBLARE, nu PRODUCERE! gushpi, on 12 octombrie 2022 - 09:17, said:
hai mey, aproape toate mărcile scot alt tip de caroserie în fiece an..., indiferent că-i EV sau ICE!!! EV vs ICE la aceeasi clasa, S cu EQS, vers seria 4 ICE cu EV. Edited by wrc2007, 12 October 2022 - 09:27. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users