Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

La rece despre mașinile electrice - EV

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
322 replies to this topic

#181
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postgushpi, on 11 octombrie 2022 - 09:07, said:

ba are dreptate colegu' garett...

View Postgushpi, on 11 octombrie 2022 - 09:07, said:

acumulatorii sunt principala problemă, aici costurile sunt ridicate

View Postgushpi, on 11 octombrie 2022 - 09:07, said:

oricum o dăm, prețul ridicat al EV ține numai și numai de noutate!!!
Prin aceste 3 afirmatii te contrazici singur de 2 ori in aceeasi postare.

View Postgushpi, on 11 octombrie 2022 - 09:07, said:

spuneți de cercetarea-n EV: absolut tot ce ține de electronică/acționări electrice/softuri există - adaptarea lor la EV nu reprezintă bugetul ONU Posted Image
Prin aceasta postare dovedesti cat de putin cunosti subiectul despre care comentezi cu entuziasm. :)

#182
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012
„...Prin aceste 3 afirmatii te contrazici singur de 2 ori in aceeasi postare...”

1.garett are dreptate că profitul/EV > profitul/ICE
2.că bateriile costă mult nu contrazice punctul 1; per-ansamblu EV<ICE
3.tocmai pt că-nglobează „prețul de noutate” profitul crește ȘI mai mult!

„...Prin aceasta postare dovedesti cat de putin cunosti subiectul despre care...”

aș zice că dumneata, mai mult ca alții, știi foarte bine că domeniul este dezvoltat de zeci de ani (menționez doar 2 nume: ABB, Schneider); nu inventează Tesla acum microcontactul comandat de microprocesor, iar panoplia de senzori „geme” de diversitate
iar „fabricile” de softuri lucrează la foc continuu (din pandemia, chiar d-acas' Posted Image ) să facă cât mai fiabile sistemele

nu am zis că nu-i de lucru, dar nici să ridicăm în slăvi EV-ul nu trebe!
(dacă n-ar împinge UE - și un pic USA - legislația spre ele, nici drakku nu le-ar cumpăra, cel puțin până n-ar deveni cu adevărat acceptabile ca preț!!!)

PS: vă zice unu' care are un plug-in în priză! Posted Image

Edited by gushpi, 11 October 2022 - 12:05.


#183
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postgushpi, on 11 octombrie 2022 - 12:04, said:

(dacă n-ar împinge UE - și un pic USA - legislația spre ele, nici drakku nu le-ar cumpăra, cel puțin până n-ar deveni cu adevărat acceptabile ca preț!!!)
putin studiu ar ajuta

https://www.electriv...es-over-august/
https://theicct.org/...us-eu-ch-aug22/
Throughout the first six months of 2022, the market in China caught up. Electric vehicles made up almost a quarter of all new passenger car registrations, with BEVs accounting for 19% and PHEVs for an additional 5%. This is four times as high of a market share than in 2020 and an 8 percentage point growth over last year’s market share. As a result, China has already surpassed the 20% EV share target contained in the 14th Five-year-plan Energy Saving and Emission Reduction Work Plan, two years ahead of the target year of 2025.

#184
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012
cum combin info asta cu faptul că china nu a semnat pactul mondial CO2? :o

#185
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postgushpi, on 11 octombrie 2022 - 12:04, said:

1.garett are dreptate că profitul/EV > profitul/ICE
garett NU are drepate pentru ca
  • trecerea la EV are costuri de zeci sau sute de miliarde de dolari pentru producatorii traditionali
  • producatorii traditionali mai pierd si prin faptul ca investiile relativ recente in cercetare & dezvoltare ICE si fabrici ICE se duce pe apa sambetei.

View Postgushpi, on 11 octombrie 2022 - 12:04, said:

ABB, Schneider
ABB, Schneider sunt implicati in EV doar pentru ca fac statii de incarcare.
In rest, pentru fiecare platforma EV, motorul, bateria, softul, invertorul, sunt dezvoltate de la zero si foarte, foarte precis particularizate pentru cerintele tehnico-economice ale acelei platforme. Si aceasta dezvoltare are costuri ENORME.

#186
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007
Profitabilitatea in domeniul auto e o chestiune care e destul de complicata, pentru ca pe langa costurile de cercetare/dezvoltare, costurile cu materialele, forta de munca, etc mai sunt si costurile cu amortizarea investitiilor, care sunt esalonate pe mai multi ani. Poti avea o marja de profit buna la productie daca excluzi CAPEX, ceea ce evident nu spune mare lucru.
O analiza interesata intre doi producatori similari ca integrare verticala https://seekingalpha...tock-better-buy
Interesant ca marja de profit la Tesla a crescut de la valori negative iar la BYD a scazut, desi fluxul de cash e proportional mai mare.

#187
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postkolfleading, on 11 octombrie 2022 - 16:01, said:

  • trecerea la EV are costuri de zeci sau sute de miliarde de dolari pentru producatorii traditionali
daca nu ar fi asta, maine ar trece enorm de multi la productia de EV, pt ca peste tot vanzarile la EV bubuie, fata de ICE care stau mai prost.

#188
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012
nu pot trece „masiv” pt că există piatra de-ncercare: acumulatorul!!!

#189
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postgushpi, on 12 octombrie 2022 - 08:10, said:

nu pot trece „masiv” pt că există piatra de-ncercare: acumulatorul!!!
Dar e foarte simplu si foarte ieftin de facut fabrici de acumulatori, nu-i asa? ;)

#190
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postkolfleading, on 12 octombrie 2022 - 08:35, said:

foarte ieftin de facut fabrici de acumulatori,
pai sa vedem:
https://techcrunch.c...otwoddBXHDAsvnn

https://www.automoti...ories-in-europe
Top Five: EV Battery factories in Europe

Samsung SDI Hungary Plants 1 and 2
Location Göd, Hungary
Total investment $1.558bn

LG Chem Poland
Location Wroclaw, Poland
Total investment $3.034bn


toate aceste costuri se vad in productia de EV, de aia sunt mai scumpe, pt ca la ora asta este mai scump sa produci EV.

#191
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postwrc2007, on 12 octombrie 2022 - 08:42, said:

la ora asta este mai scump sa produci EV.
Nuuuuu...vai de mine? Tu n-ai auzit de Schneider si ABB?

#192
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Măi oameni, e costisitor să produci acumulatorii!
Hardughia propriu-zisă se produce la fel, lăsați vrăjeala!
Nu schimbi presele de ambutisare doar pentru că faci elemente în loc de ICE!
Idem pentru componentele suspensiei sau ale sistemului de frânare, ai alți parametri, îți trebuie ale matrițe, poți să ai o geometrie diferită dar procesul tehnologic rămâne fix același, nu necesită "zeci de miliarde"!

#193
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007
nici astia? ca e de ieri stirea..

https://arstechnica....attery-factory/
Honda and LG are investing $3.5 billion in new Ohio battery factory

dar probabil banii astia nu se reflecta in costul de productie/vanzare /s :))

View Postgarett, on 12 octombrie 2022 - 08:59, said:

Măi oameni, e costisitor să produci acumulatorii!
si asta unde se reflecta?

View Postgarett, on 12 octombrie 2022 - 08:59, said:


Nu schimbi presele de ambutisare doar pentru că faci elemente în loc de ICE!


spune-i asta lu Merc care are alta linie complet diferita.
nu toate EV sunt facute din aceleasi materiale ca ICE.

View Postgarett, on 12 octombrie 2022 - 08:59, said:

Idem pentru componentele suspensiei sau ale sistemului de frânare, ai alți parametri, îți trebuie ale matrițe, poți să ai o geometrie diferită dar procesul tehnologic rămâne fix același, nu necesită "zeci de miliarde"!
nu, nu se inventeaza ALTA roata acum, logic. dar asta nu inseamna ca ESTE mai iefitn sa produci EV, cum ai sustinut tu.
sau te referi doar la asamblare...

#194
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012

View Postwrc2007, on 12 octombrie 2022 - 09:03, said:

https://arstechnica....attery-factory/
Honda and LG are investing $3.5 billion in new Ohio battery factory

dar probabil banii astia nu se reflecta in costul de productie/vanzare /s Posted Image)


nu, pt că va trebui să vândă acumulatorii la prețul pieții, indiferent că au fabrică nouă sau veche!!!

(mă refer că prețul acumulatorilor nu va crește pt că au deschis ei o nouă fabrică!!!)

#195
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Case in point, Kia Niro este fix aceeași mașină indiferent de varianta de motorizare, aceeași caroserie, aceeași structură, etc. Varianta EV costă dublu.
Un motor electric este mai ieftin de produs decât unul termic. EV însă costă dublu.

Edited by garett, 12 October 2022 - 09:17.


#196
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012

View Postwrc2007, on 12 octombrie 2022 - 09:03, said:

spune-i asta lu Merc care are alta linie complet diferita.
nu toate EV sunt facute din aceleasi materiale ca ICE.

hai mey, aproape toate mărcile scot alt tip de caroserie în fiece an..., indiferent că-i EV sau ICE!!!

#197
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postgarett, on 12 octombrie 2022 - 09:17, said:

Case in point, Kia Niro este fix aceeași mașină indiferent de varianta de motorizare, aceeași caroserie, aceeași structură, etc.
Aceeasi suspensie?

#198
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postgarett, on 12 octombrie 2022 - 09:17, said:

Case in point, Kia Niro este fix aceeași mașină indiferent de varianta de motorizare, aceeași caroserie, aceeași structură, etc. Varianta EV costă dublu.

aceleasi optionale?! identice? aceleasi frane? aceleasi roti?
la ce faci tu referire, este ASAMBLARE, nu PRODUCERE!

View Postgushpi, on 12 octombrie 2022 - 09:17, said:

hai mey, aproape toate mărcile scot alt tip de caroserie în fiece an..., indiferent că-i EV sau ICE!!!
eu vb de aceeasi masina, de ex vezi cum abordeaza diferit Merc si BMW.
EV vs ICE la aceeasi clasa, S cu EQS, vers seria 4 ICE cu EV.

Edited by wrc2007, 12 October 2022 - 09:27.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate