![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
La rece despre mașinile electrice - EV

#235
Posted 15 December 2022 - 09:42

Volumul interior nu prea a contează in realitate. Izolarea termica și suprafața vitrată da.
|
#236
Posted 15 December 2022 - 10:25

As promised...
Masina stationara, încălzită, - 15 grade afara, camp mode, 21 grade in interior, scaunele pe 1/3. ![]() Consum instant (fără zecimale) : ![]() Consumul precis era de 1.4 KW. Problema e când se apuca sa încălzească și bateria, atunci trage vreo 4-5kw. |
#237
Posted 15 December 2022 - 10:32

Greseala elementara de logica. Daca ai o statie de incarcare la fiecare 77Km inseamna ca oriunde te-ai afla ai cel mult 38.5Km pana la cea mai apropiata statie ![]() 1.doar dacă stațiile de-ncărcare sunt dispuse simetric pe harta rutieră! (ceea ce nu-i) 1.1.o fi media pe care o spui, dar practica zice că majoritatea covârșitoare a stațiilor sunt în preajma localităților mari 1.2.știți că mă refer la .ro, da? 2.apoi distanța aia „...cel mult 38.5Km...” se aplică dacă te afli în „locul geometric egal depărtat de...” 2.1. deci poate fi și mai mică ![]() ![]() 3.și dacă tot am amintit de Murphy: când vei ajunge la o priză, coada va fi de 2...4 mașini ![]() și am adus în discuție acest aspect al frigului, nu pt că ar putea fi un criteriu de departajare, ci pt a colecta date folositoare în caz de necaz! exemplu personal: nu-mi trecuse prin cap că încălzirea-n scaune ar fi soluția cea mai economică de rezistat în frig și staționare... ![]() discuțiile aduc beneficii numai dacă nu suntem toți de acord cu toate (așa discuția s-ar termina în cam 2 propoziții și 3 onomatopee ![]() Edited by gushpi, 15 December 2022 - 10:34. |
#238
Posted 15 December 2022 - 10:39

1.doar dacă stațiile de-ncărcare sunt dispuse simetric pe harta rutieră!
3.și dacă tot am amintit de Murphy: când vei ajunge la o priză, coada va fi de 2...4 mașini ![]() Nu știu cât de relevant este ca vorbim de doar 18 luni și aproape 45k km dar asta e experienta mea. |
#239
Posted 15 December 2022 - 12:03

ro_explorer ce zice gushpi legat de coada in Romania este o probabilitate de 50-50 pentru ca aici spre deosebire de unde esti tu acele statii de 6-10 bucati nu exista decat la Tesla si astea sunt in 5 orase mari din toata Romania, restul gasesti in cel mai fericit caz o statie de 50kw sau dual de 120kw.
https://www.tesla.co...hargers/Romania Cam asta e realitatea in Romania... |
#240
Posted 15 December 2022 - 16:39

Trec relativ des prin Promenada si rareori e un charger liber la Tesla SC. Mai mereu sta lumea la coada acolo, deci chiar daca-s multe, sunt mai mereu ocupate.
Asa cum spuneam si pe paginile precedente, singura zona cu probleme e A2 Buc - Constanta unde ai cam 100km intre Lehliu si Cernavoda, iar acele doua statii nu-s nici ele pe autostrada direct. In rest, cam pe orice drum mai mare ai apuca-o, ai statii la max 50km, daca nu mai des. Cele de 50kW sunt majoritare, insa macar la 100km ai si 75kW sau mai puternice. Se intampla extrem de rar sa gasesc o statie ocupata si chiar si cu masina mea (care are bateria destul de mica), nu e stres. Nu suntem la nivel de Europa de Vest, dar nici nu-i chiar atat de negru dracul. |
#241
Posted 15 December 2022 - 17:07

costini sunt de acord cu ce zici, insa in moldova e cam trist, practic de la Focsani mai ai 2 statii proaspete (1 dec puse in functiune) la Vaslui si apoi la Iasi, astea de la Vaslui acum 2 luni nu erau. Intre Foscani si Iasi ai 200km... in timp o sa apara din ce in ce mai multe.
|
#242
Posted 15 December 2022 - 17:34

Trec relativ des prin Promenada si rareori e un charger liber la Tesla SC. Mai mereu sta lumea la coada acolo, deci chiar daca-s multe, sunt mai mereu ocupate. Mai sunt gratis 2 saptamani. Sa vedem daca se schimba ceva apoi. |
#243
Posted 15 December 2022 - 18:34

Trec relativ des prin Promenada si rareori e un charger liber la Tesla SC. Mai mereu sta lumea la coada acolo, deci chiar daca-s multe, sunt mai mereu ocupate. Coada de la Superchargere este mult mai inofensiva decat pare. Cand e aglomerat la Supercharger, Tesla limiteaza incarcarea maxima la 80%. O incarcare 10%-80% dureaza 20 si ceva de minute, hai sa zicem maxim 30 min (worst case scenario). La 8 statii de incarcare, asta inseamna teoretic un timp de asteptare de 3.75 min/masina din fata. Deci ca sa astepti 30 min la coada, ar trebui sa ai 7+ masini inaintea ta, la coada, ceea ce nu cred ca a vazut nimeni, vreodata, la Promenada. (ca daca vedea cineva, sigur circulau poze cu coada... ![]() Practic, se sta mai putin, ca 30 min ca timp efectiv de incarcare este worst-case-scenario, nu vine toata lumea cu bateria la 10%... Din experienta personala, o data am avut o (singura) masina in fata si am asteptat 3 min, iar alta data doua masini in fata si am asteptat 5 min. Dar asta pe vremea cand erau doar 6 statii de incarcare; acum din cate stiu sunt 8. Iar in Pitesti, Sibiu, Timisoara nu mi s-a intamplat niciodata sa prind coada la Superchargere.
Nu suntem la nivel de Europa de Vest, dar nici nu-i chiar atat de negru dracul. ![]() Cu mentiunea ca la Superchargerele Tesla e chiar de lumea intai. ![]() Edited by mars2k, 15 December 2022 - 18:34. |
#244
Posted 15 December 2022 - 20:25

O incarcare 10%-80% dureaza 20 si ceva de minute, hai sa zicem maxim 30 min (worst case scenario). Deci ca sa astepti 30 min la coada, ar trebui sa ai 7+ masini inaintea ta, la coada, ceea ce nu cred ca a vazut nimeni, vreodata, la Promenada. (ca daca vedea cineva, sigur circulau poze cu coada... ![]() Au fost prin septembrie cozi cand a sosit valul nou de Tesle. ...au aparut prin diverse publicatii https://www.romaniat...is_6807281.html Unii se plangeau pe facebook ca lumea incarca si peste 80% ca e gratiut....tu zici ca nu poti https://www.facebook...68373220051869/ Incarcarea dureaza 20-30 min daca ai bateria incalzita la 40C altfel te duci spre 45-50 min [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QcCpN6DI-0U?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] sa nu vorbim de Model S sau X care au porcoiul de baterie dar viteza limitata. Edited by raven75, 15 December 2022 - 20:29. |
#245
Posted 15 December 2022 - 20:48

După ce devin cu plata o sa se liniștească.
In fata blocului am 4 chargere. Au fost gratis pana în octombrie. Erau mereu pline. Eu încarcam seara târziu în weekend, fiind la 30sec de bloc și îmi era comod. Acum însă, de când e cu plată, încarcă numai cine are nevoie. |
|
#246
Posted 15 December 2022 - 23:14

Au fost prin septembrie cozi cand a sosit valul nou de Tesle. ...au aparut prin diverse publicatii https://www.romaniat...is_6807281.html Vai, ce tragedie!!
Unii se plangeau pe facebook ca lumea incarca si peste 80% ca e gratiut....tu zici ca nu poti https://www.facebook...68373220051869/ ![]() Eu am observat 3 pattern-uri de limitare (sau nu) la Superchargere din RO: 1. Grad de ocupare mai mic sau egal cu 50% => incarci cat vrei tu, chiar si 100% 2. 1-2 statii libere => iti seteaza automat limita de 80% si-ti bate obrazul ("incarca mai mult doar daca e neaparat necesar"), dar poti face override (90% sigur, mai mult nu stiu) 3. Statii permanent ocupate => iti seteaza automat limita de 80% si *nu* poti face override. Nu stiu exact care sunt parametrii algoritmul Tesla pentru asta, eu vorbesc din perspectiva utilizatorului unui serviciu. E perfect posibil (si foarte plauzibil de altfel) ca algoritmul lor sa se modifice in timp.
Incarcarea dureaza 20-30 min daca ai bateria incalzita la 40C altfel te duci spre 45-50 min [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QcCpN6DI-0U?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] In cazul meu, cea mai recenta incarcare de la Supercharger arata asa: - 24% - 80% in 27 min, desi bateria a fost doar partial preconditionata; am parcurs doar 5 km de la spalatorie pana la Supercharger. - putere medie incarcare de 95 kW, putere maxima 129 kW - 40.98 kWh intrati in baterie, 42.42 kWh intrati in masina, eficienta 97%
sa nu vorbim de Model S sau X care au porcoiul de baterie dar viteza limitata. In mod tipic e fie una singura, fie niciuna. BTW, cat de incet incarca Model X/S-ul tipic din RO (presupun ca SH), ca putere medie de incarcare pana la 80% ? |
#247
Posted 15 December 2022 - 23:28

Am mai avut discutia asta cu colegi posesori de electrice non-Tesla... Coada de la Superchargere este mult mai inofensiva decat pare. (...) ![]() ![]() Edited by costini, 15 December 2022 - 23:29. |
#248
Posted 16 December 2022 - 00:24

Fair points. N-am stat niciodata sa-i urmaresc, abandonez masina la renovatio si plec cu ale mele ![]() ![]() ![]() Timpul de incarcare la un DC de 50 kW e cam dublu fata de Supercharger V3, ar fi nevoie de o coada de 7-8 masini la Supercharger ca sa dureze la fel de mult ca la un DC (liber) de 50 kW... |
#249
Posted 16 December 2022 - 06:58

21 grade in masina la temperatura exterioara de -2 grade + ceilalti consumatori la 12 V sa consume doar 1 kW, cu PDC ? Mi se pare greu de crezut dar banuiesc ca ai urmarit cat e la tine la ID.3. Un 300-400 W ar trebui sa fie doar consumatorii la 12 V cand ai masina trezita la care se mai adauga o putere medie de 100 W pentru doua scaune incalzite care fac on/off pentru a mentine temperatura constanta. Îți confirm că și la i3 consumul pompei după stabilizarea temperaturii este de maaxim 1.0kwh. De unde știu asta? Ochii pe consumul instant afișat de charger. Dubla verificare a acestei cifre este viteza medie în cazul meu (aprox. 34kmh): 1kwh/.34=~3kwh cât am în plus iarna. Bine , e cu 4kwh/100km în plus față de vară, dar trebuie condiționată și bateria de tracțiune. Deci dacă punem și bateria de tracțiune în calcul, ajungi la 1.3kwh consum pentru încălzire. Emotional damage... Și mai e un aspect care văd ca este omis in calcul: un EV este mult mai bine izolat termic față de o mașină pe combustie interna. Vara în plin soare nu se încinge deloc plafonul. |
#250
Posted 16 December 2022 - 08:16

|
#251
Posted 16 December 2022 - 08:40

Temperatura intre -5 si -8 grade.
Plug-in hybridul meu VAG care asta vara scotea 55 km autonomie din bateria de 13,8 kWh, acum pe frig abia daca scoate 30 km. E mult mai economic/eficient sa merg pe benzina. Curentul il cam pastrez pentru incalzirea masinii inainte de plecare. Am consumat doua baterii mergand electric pana sa trag linie si sa concluzionez ca e pagubos rau sa merg cu consumul ala electric atat de putini kilometri. Edited by abac, 16 December 2022 - 08:41. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users