Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce marca si model de DVD-RW sa cu...

Achizitie camera video auto (II)

Baza de date cu imagini pe bani

Robotul martian european, revigor...
 Geoana: „Sistemul de vot es...

Imprimare mai multe pagini intr-o...

trebuie sa depun declaratie unica...

Ruse vs Rusesti
 Le mai putem da pe brazda? tipsuri

Recomandari gips carton tavane. (...

ce fel de activitate intretinere ...

Se poate imbunatati o poza sa se ...
 Folosește cineva syncthing? ...

Închidere fereastra dupa deschidere.

Kit AC contine brate Unitatea ext...

Smart Switch fara neutru
 

La rece despre mașinile electrice - EV

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
322 replies to this topic

#235
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Volumul interior nu prea a contează in realitate. Izolarea termica și suprafața vitrată da.

#236
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
As promised...

Masina stationara, încălzită, - 15 grade afara, camp mode, 21 grade in interior, scaunele pe 1/3.

Attached File  Screenshot_20221215_091952_Gallery.jpg   167.38K   39 downloads

Consum instant (fără zecimale) :
Attached File  Screenshot_20221215_090315.jpg   63.48K   32 downloads

Consumul precis era de 1.4 KW. Problema e când se apuca sa încălzească și bateria, atunci trage vreo 4-5kw.

#237
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,188
  • Înscris: 17.01.2012

View Postro_explorer, on 14 decembrie 2022 - 13:16, said:

Greseala elementara de logica. Daca ai o statie de incarcare la fiecare 77Km inseamna ca oriunde te-ai afla ai cel mult 38.5Km pana la cea mai apropiata statie Posted Image


1.doar dacă stațiile de-ncărcare sunt dispuse simetric pe harta rutieră! (ceea ce nu-i)
1.1.o fi media pe care o spui, dar practica zice că majoritatea covârșitoare a stațiilor sunt în preajma localităților mari
1.2.știți că mă refer la .ro, da?

2.apoi distanța aia „...cel mult 38.5Km...” se aplică dacă te afli în „locul geometric egal depărtat de...”
2.1. deci poate fi și mai mică Posted Image (n-ai să vezi așa ceva, pt că... Murphy e printre noi Posted Image )

3.și dacă tot am amintit de Murphy: când vei ajunge la o priză, coada va fi de 2...4 mașini Posted Image

și am adus în discuție acest aspect al frigului, nu pt că ar putea fi un criteriu de departajare, ci pt a colecta date folositoare în caz de necaz!
exemplu personal: nu-mi trecuse prin cap că încălzirea-n scaune ar fi soluția cea mai economică de rezistat în frig și staționare... :)
discuțiile aduc beneficii numai dacă nu suntem toți de acord cu toate (așa discuția s-ar termina în cam 2 propoziții și 3 onomatopee Posted Image )

Edited by gushpi, 15 December 2022 - 10:34.


#238
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postgushpi, on 15 decembrie 2022 - 10:32, said:

1.doar dacă stațiile de-ncărcare sunt dispuse simetric pe harta rutieră!
Eu am comentat pe marginea constructului abstract al colegului. În realitate nu e deloc asa de sumbru cum se vrea sa se inducă.

View Postgushpi, on 15 decembrie 2022 - 10:32, said:

3.și dacă tot am amintit de Murphy: când vei ajunge la o priză, coada va fi de 2...4 mașini Posted Image
Ma jur ca pana acum nu am așteptat nici măcar 1 secunda ca sa încarc.

Nu știu cât de relevant este ca vorbim de doar 18 luni și aproape 45k km dar asta e experienta mea.

#239
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,283
  • Înscris: 02.05.2008
ro_explorer ce zice gushpi legat de coada in Romania este o probabilitate de 50-50 pentru ca aici spre deosebire de unde esti tu acele statii de 6-10 bucati nu exista decat la Tesla si astea sunt in 5 orase mari din toata Romania, restul gasesti in cel mai fericit caz o statie de 50kw sau dual de 120kw.

https://www.tesla.co...hargers/Romania

Cam asta e realitatea in Romania...

#240
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 18.05.2019
Trec relativ des prin Promenada si rareori e un charger liber la Tesla SC. Mai mereu sta lumea la coada acolo, deci chiar daca-s multe, sunt mai mereu ocupate.

Asa cum spuneam si pe paginile precedente, singura zona cu probleme e A2 Buc - Constanta unde ai cam 100km intre Lehliu si Cernavoda, iar acele doua statii nu-s nici ele pe autostrada direct.
In rest, cam pe orice drum mai mare ai apuca-o, ai statii la max 50km, daca nu mai des. Cele de 50kW sunt majoritare, insa macar la 100km ai si 75kW sau mai puternice. Se intampla extrem de rar sa gasesc o statie ocupata si chiar si cu masina mea (care are bateria destul de mica), nu e stres.

Nu suntem la nivel de Europa de Vest, dar nici nu-i chiar atat de negru dracul.

#241
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,283
  • Înscris: 02.05.2008
costini sunt de acord cu ce zici, insa in moldova e cam trist, practic de la Focsani mai ai 2 statii proaspete (1 dec puse in functiune) la Vaslui si apoi la Iasi, astea de la Vaslui acum 2 luni nu erau. Intre Foscani si Iasi ai 200km... in timp o sa apara din ce in ce mai multe.

#242
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,168
  • Înscris: 11.01.2009

View Postcostini, on 15 decembrie 2022 - 16:39, said:

Trec relativ des prin Promenada si rareori e un charger liber la Tesla SC. Mai mereu sta lumea la coada acolo, deci chiar daca-s multe, sunt mai mereu ocupate.

Mai sunt gratis 2 saptamani. Sa vedem daca se schimba ceva apoi.

#243
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004

View Postcostini, on 15 decembrie 2022 - 16:39, said:

Trec relativ des prin Promenada si rareori e un charger liber la Tesla SC. Mai mereu sta lumea la coada acolo, deci chiar daca-s multe, sunt mai mereu ocupate.
Am mai avut discutia asta cu colegi posesori de electrice non-Tesla...
Coada de la Superchargere este mult mai inofensiva decat pare.

Cand e aglomerat la Supercharger, Tesla limiteaza incarcarea maxima la 80%.
O incarcare 10%-80% dureaza 20 si ceva de minute, hai sa zicem maxim 30 min (worst case scenario).

La 8 statii de incarcare, asta inseamna teoretic un timp de asteptare de 3.75 min/masina din fata.
Deci ca sa astepti 30 min la coada, ar trebui sa ai 7+ masini inaintea ta, la coada, ceea ce nu cred ca a vazut nimeni, vreodata, la Promenada.
(ca daca vedea cineva, sigur circulau poze cu coada... Posted Image )

Practic, se sta mai putin, ca 30 min ca timp efectiv de incarcare este worst-case-scenario, nu vine toata lumea cu bateria la 10%...
Din experienta personala, o data am avut o (singura) masina in fata si am asteptat 3 min, iar alta data doua masini in fata si am asteptat 5 min.
Dar asta pe vremea cand erau doar 6 statii de incarcare; acum din cate stiu sunt 8.

Iar in Pitesti, Sibiu, Timisoara nu mi s-a intamplat niciodata sa prind coada la Superchargere.

View Postcostini, on 15 decembrie 2022 - 16:39, said:

Nu suntem la nivel de Europa de Vest, dar nici nu-i chiar atat de negru dracul.
De acord. Posted Image
Cu mentiunea ca la Superchargerele Tesla e chiar de lumea intai. Posted Image

Edited by mars2k, 15 December 2022 - 18:34.


#244
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,184
  • Înscris: 16.05.2012

View Postmars2k, on 15 decembrie 2022 - 18:34, said:

O incarcare 10%-80% dureaza 20 si ceva de minute, hai sa zicem maxim 30 min (worst case scenario).

Deci ca sa astepti 30 min la coada, ar trebui sa ai 7+ masini inaintea ta, la coada, ceea ce nu cred ca a vazut nimeni, vreodata, la Promenada.
(ca daca vedea cineva, sigur circulau poze cu coada... Posted Image


Au fost prin septembrie cozi cand a sosit valul nou de Tesle. ...au aparut prin diverse publicatii https://www.romaniat...is_6807281.html

Unii se plangeau pe facebook ca lumea incarca si peste 80% ca e gratiut....tu zici ca nu poti https://www.facebook...68373220051869/

Incarcarea dureaza 20-30 min daca ai bateria incalzita la 40C altfel te duci spre 45-50 min [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QcCpN6DI-0U?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

sa nu vorbim de Model S sau X  care au porcoiul de baterie dar viteza limitata.

Edited by raven75, 15 December 2022 - 20:29.


#245
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
După ce devin cu plata o sa se liniștească.
In fata blocului am 4 chargere. Au fost gratis pana în octombrie. Erau mereu pline. Eu încarcam seara târziu în weekend, fiind la 30sec de bloc și îmi era comod. Acum însă, de când e cu plată, încarcă numai cine are nevoie.

#246
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004

View Postraven75, on 15 decembrie 2022 - 20:25, said:

Au fost prin septembrie cozi cand a sosit valul nou de Tesle. ...au aparut prin diverse publicatii https://www.romaniat...is_6807281.html
Eu vad acolo exact 4 Tesla asteptand la coada, deci ultimul din rand asteapta dupa 3 masini si in cel mai rau caz va incepe sa incarce peste 15 minute.
Vai, ce tragedie!!

View Postraven75, on 15 decembrie 2022 - 20:25, said:

Unii se plangeau pe facebook ca lumea incarca si peste 80% ca e gratiut....tu zici ca nu poti https://www.facebook...68373220051869/
Romanul oricum se plange de orice, real sau imaginar. :)
Eu am observat 3 pattern-uri de limitare (sau nu) la Superchargere din RO:
1. Grad de ocupare mai mic sau egal cu 50% => incarci cat vrei tu, chiar si 100%
2. 1-2 statii libere => iti seteaza automat limita de 80% si-ti bate obrazul ("incarca mai mult doar daca e neaparat necesar"), dar poti face override (90% sigur, mai mult nu stiu)
3. Statii permanent ocupate => iti seteaza automat limita de 80% si *nu* poti face override.

Nu stiu exact care sunt parametrii algoritmul Tesla pentru asta, eu vorbesc din perspectiva utilizatorului unui serviciu.
E perfect posibil (si foarte plauzibil de altfel) ca algoritmul lor sa se modifice in timp.

View Postraven75, on 15 decembrie 2022 - 20:25, said:

Incarcarea dureaza 20-30 min daca ai bateria incalzita la 40C altfel te duci spre 45-50 min [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QcCpN6DI-0U?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
La Tesla, tot ce trebuie sa faci pentru a activa preconditionarea bateriei este sa selectezi ca destinatie Superchargerul la care vrei sa incarci (si asta se face din 2 clickuri), asadar riscul de a ajunge acolo cu bateria rece este statistic insignifiant.
In cazul meu, cea mai recenta incarcare de la Supercharger arata asa:
- 24% - 80% in 27 min, desi bateria a fost doar partial preconditionata; am parcurs doar 5 km de la spalatorie pana la Supercharger.
- putere medie incarcare de 95 kW, putere maxima 129 kW
- 40.98 kWh intrati in baterie, 42.42 kWh intrati in masina, eficienta 97%

View Postraven75, on 15 decembrie 2022 - 20:25, said:

sa nu vorbim de Model S sau X  care au porcoiul de baterie dar viteza limitata.
Eu nu am vazut mai mult de 2 Tesla Model X/S aflate simultan la incarcat, la Promenada.
In mod tipic e fie una singura, fie niciuna.
BTW, cat de incet incarca Model X/S-ul tipic din RO (presupun ca SH), ca putere medie de incarcare pana la 80% ?

#247
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 18.05.2019

View Postmars2k, on 15 decembrie 2022 - 18:34, said:

Am mai avut discutia asta cu colegi posesori de electrice non-Tesla...
Coada de la Superchargere este mult mai inofensiva decat pare.
(...)
Fair points. N-am stat niciodata sa-i urmaresc, abandonez masina la renovatio si plec cu ale mele Posted Image. Dar tot imi tropaie piticul pe creier ca lumea vine sa incarce gratis masini cu pret mediu de 60kEUR or something. Nu dau cu pietre, doar nu pot intelege conceptul Posted Image.

Edited by costini, 15 December 2022 - 23:29.


#248
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004

View Postcostini, on 15 decembrie 2022 - 23:28, said:

Fair points. N-am stat niciodata sa-i urmaresc, abandonez masina la renovatio si plec cu ale mele Posted Image. Dar tot imi tropaie piticul pe creier ca lumea vine sa incarce gratis masini cu pret mediu de 60kEUR or something. Nu dau cu pietre, doar nu pot intelege conceptul Posted Image.
Tu daca ai avea de ales intre bun & gratis (= Supercharger V3), pe de o parte -> si prost & scump (= DC de 50 kW), pe de alta parte, ce ai alege? ;)

Timpul de incarcare la un DC de 50 kW e cam dublu fata de Supercharger V3, ar fi nevoie de o coada de 7-8 masini la Supercharger ca sa dureze la fel de mult ca la un DC (liber) de 50 kW...

#249
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,966
  • Înscris: 30.08.2005

View Postr_vlad, on 14 decembrie 2022 - 21:12, said:

21 grade in masina la temperatura exterioara de -2 grade + ceilalti consumatori la 12 V sa consume doar 1 kW, cu PDC ? Mi se pare greu de crezut dar banuiesc ca ai urmarit cat e la tine la ID.3. Un 300-400 W ar trebui sa fie doar consumatorii la 12 V cand ai masina trezita la care se mai adauga o putere medie de 100 W pentru doua scaune incalzite care fac on/off pentru a mentine temperatura constanta.

Îți confirm că și la i3 consumul pompei după stabilizarea temperaturii este de maaxim 1.0kwh. De unde știu asta? Ochii pe consumul instant afișat de charger. Dubla verificare a acestei cifre este viteza medie în cazul meu (aprox. 34kmh): 1kwh/.34=~3kwh cât am în plus iarna. Bine , e cu 4kwh/100km în plus față de vară,  dar trebuie condiționată și bateria de tracțiune. Deci dacă punem și bateria de tracțiune în calcul, ajungi la 1.3kwh consum pentru încălzire.  

Emotional damage...

Și mai e un aspect care văd ca este omis in calcul: un EV este mult mai bine izolat termic față de o mașină pe combustie interna. Vara în plin soare nu se încinge deloc plafonul.

#250
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View PostCRG, on 16 decembrie 2022 - 06:58, said:

Vara în plin soare nu se încinge deloc plafonul.
Mmmm, nu neapărat. Sincer, nu vad nici o diferență de izolație termica intre asta curenta și countrymanul phev sau citroenul diesel anterior. Toate au/aveau plafon din sticla :D

#251
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,462
  • Înscris: 28.10.2018
Temperatura intre -5 si -8 grade.

Plug-in hybridul meu VAG care asta vara scotea 55 km autonomie din bateria de 13,8 kWh, acum pe frig abia daca scoate 30 km.

E mult mai economic/eficient sa merg pe benzina. Curentul il cam pastrez pentru incalzirea masinii inainte de plecare.

Am consumat doua baterii mergand electric pana sa trag linie si sa concluzionez ca e pagubos rau sa merg cu consumul ala electric atat de putini kilometri.

Edited by abac, 16 December 2022 - 08:41.


#252
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,168
  • Înscris: 11.01.2009
Poti sa detaliezi cum ai calculat?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate