Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?
Last Updated: May 01 2024 22:54, Started by
gabrolio
, Sep 24 2021 08:12
·
18
#217
Posted 08 March 2022 - 15:04
Probabil e un trade off, nu merita să-ți bati capul cu rezervoare, tevaraie și supape super sofisticate și scumpe, ca să reduci niște pierderi oricum reduse. Un rezervor care costa de 3 ori mai mult și pierde de 10 ori mai puțin (de la 0.1 la 0.01%/zi) probabil ar da cu virgula economic. Sa reduci pierderile de la 10% la 1% merita, însă de la 0.1 la 0.01 probabil ca nu.
Diminishing returns. Edited by KiloW, 08 March 2022 - 15:11. |
#218
Posted 09 March 2022 - 04:54
Cu siguranta ca este un trade off, constructia rezervoarelor criogenice de stocare este complexa, pereti dubli, unul din material compozit altul otel inalt aliat si destul de gros daca diametrul de mare. Nu orice izolatie merge acolo, toate componentele trebuie in asa fel construite cat sa minimizeze transferul termic. Teoria si rezultatele experimentale trebuie validate de practica. Acolo de obicei da cu virgula.
Acum au aparut alta metoda de stocare, imprumutata de altfel de la rezervoare pentru alte gaze lichefiate, anume rezervor atat criogenic cat si sub presiune, astfel incat "intra" mai mult hidrogen inauntru, se poate umple pana la 95-98 % dar sunt echipamente scumpe, se cheltuie multa energie pentru lichefiere, transport, presiune suplimentara, asta inseamna scadere de randament. Eu cred ca pana la urma pentru vehicule vor invinge pilele cu combustie, hidrurile, oricum metode de capturare a hidrogenului altfel decat lichid sau comprimat, chiar daca autonomia vehiculului nu ar fi prea mare, se poate compensa prin simplitatea si rapiditatea alimentarii; desigur, intervine aceeasi problema ca in cazul electricelor: reteaua de alimentare iar per ansamblu risipa de energie primara. |
#219
Posted 09 March 2022 - 09:13
Apropo, cred ca titlul topicului e gresit, hidrogenul nu e o alternativa la electrificare, ci un alt fel de electrificare.
|
#220
Posted 11 March 2022 - 13:33
#221
Posted 11 March 2022 - 16:07
La de sperante celor care si-au luat masini pe hidrogen si apoi s-au trezit ca nu mai au unde incarca pentru ca s-au desfiintat statiile de incarcare.
Pentru transportul de marfa, de persoane e ok, sper sa ia avant. |
#222
Posted 22 June 2022 - 11:05
Articolul asta zice ca lucrurile evoluează pozitiv pentru propulsia cu hidrogen, la nivel global.
https://www.aljazeer...-as-climate-fix |
#223
Posted 22 June 2022 - 11:36
Cel putin pe autoturisme, hidrogenul a pierdut deja concursul.
https://www.volkswag...e-question.html Attached FilesEdited by kolfleading, 22 June 2022 - 11:37. |
#225
Posted 22 June 2022 - 13:12
Inca nu e nimic definitiv.
Pentru transport greu alternativa cu baterii este nerentabila. Cu H2 este in dezvoltare, daca apare reteaua de distributie situatia va fi diferita, tot EV insa cu stocare H2 a energiei. |
#226
Posted 22 June 2022 - 13:13
kolfleading, on 22 iunie 2022 - 11:36, said:
Cel putin pe autoturisme, hidrogenul a pierdut deja concursul. https://www.volkswag...e-question.html Audi care este subsidiara de lux a VAG, a investit/va investi în tehnologia propulsiei pe hidrogen. Renault afirma în primăvara, ca este posibil ca în aceasta vara sa iasă pe piața cu motorizări pe hidrogen. Dacă Renault și Audi vor scoate motorizări pe hidrogen, este doar o chestiune de timp pana ce și ceilalți producători auto europeni vor proceda la fel. Edited by max_01, 22 June 2022 - 13:17. |
|
#227
Posted 22 June 2022 - 19:10
Vor face masinile pe hidrogen doar asa ca sa bifeze. Altminteri schema publicata de kolfleading dovedeste cata energie si alte resurse se consuma pentru a avea hidrogen in caruta.
|
#228
Posted 22 June 2022 - 20:02
Ideea era ca produci hidrogenul cand nu mai ai cum sa bagi in acumulatori energie electrica din surse regenerabile. O solutie perfecta ar fi ca statia de incarcare cu hidrogen sa si produca hidrogenul acolo local pentru eficienta maxima ca surse de apa si electricitate avem peste tot.
|
#229
Posted 23 June 2022 - 16:40
Ce sa zic, hidrogenul asta pare atractiv ca magarul pentru politia calare. Fie ca-l bagi in motor cu combustie fie ca-l bagi in pila tot in jur de 30% efiecienta ai. Ma si gandeam... sa vezi cum intra apa-n hidrocentrala da' nu mai iese.
|
#230
Posted 23 June 2022 - 17:34
Nu dati cu cenzurat in fasole, mai bine dati o cautare de genul:
"hydrogen fuel cell efficiency: in Guagle si gasiti asta: https://www.californ...l_factsheet.pdf Deci minim 50% si inca tehnologia este la inceput. Mai le dam nitel timp sa mai "slefuiasca" solutia si apoi vom vedea. |
#231
Posted 23 June 2022 - 17:43
Schema lui Kolfleadin e preluata de la un anumit constructor auto care acum 7 ani voia sa ne convingă ca dizalul emite mai puțin co2 decât electricul la ei în tara.
Toate cifrele din lanțul ala pot fi atacate. |
|
#232
Posted 23 June 2022 - 18:09
uite una mai noua: https://www.fleetnew...o-well-to-wheel
Quote In the case of HGVs powered by hydrogen fuel cells – widely mooted as a potential HDV solution because of the technical challenges to battery electrification – the well-to-wheel energy efficiency is four to six times worse than that for comparable battery electric vehicles. Regardless of how low carbon hydrogen is supplied, the production process is energy intensive and thus significantly worsens the overall WTW energy efficiency. |
#233
Posted 23 June 2022 - 18:47
Ion_Bumbu, on 23 iunie 2022 - 17:34, said:
Nu dati cu cenzurat in fasole, mai bine dati o cautare de genul: "hydrogen fuel cell efficiency: in Guagle si gasiti asta: https://www.californ...l_factsheet.pdf Deci minim 50% si inca tehnologia este la inceput. Mai le dam nitel timp sa mai "slefuiasca" solutia si apoi vom vedea. Pleaca de la energia electrica necesara producerii hidrogenului nu de la hidrogenul din masina si ajungi sa nu-ti dai nici cenzuratii pe el. |
#234
Posted 23 June 2022 - 18:50
Sinteza asta pare cam amatoriceasca, conține niște inconsistente pe care mi-e lene sa le subliniez. Poate studiul din spate e valabal, nu zic că-i musai greșită concluzia.
Însă mi-ar plăcea să-l vad, as vrea sa vad cifrele mai ales că-s luate în calcul și alte variante (fosil biocarburanți etc). Indiferent dacă concluzia e sau nu adevărată, deocamdată nu știe nimeni dacă un eventual model pe hidrogen nu ar putea citez "demonstrate considerable complementary benefits such as longer range, superior payload or lower operating costs to compensate for the increase in energy consumption compared with other zero emission powertrain solutions such as battery electric vehicles.” Studiul a luat în calcul 250 scenarii. Nu poate nimeni garanta ca nu exista scenariul 251 în capul unui doctorant sau al unui viitor Elon Musk. Și in plus n-are legătură cu ce spuneam, daca bateriile se dovedesc cea mai buna soluție, se vor impune și gata orice spun studiile. Și lobbyurile, sper. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users