Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?
Last Updated: Mar 14 2024 11:52, Started by
gabrolio
, Sep 24 2021 08:12
·
18
#181
Posted 06 January 2022 - 13:54
https://www.infotruc...-cu-40-de-tone/
Camionul electric are range de 10+ ori mai mic ca cel pe motorina. 😑 Doar la local daca merge. Edited by SpeedDemon, 06 January 2022 - 13:54. |
#182
Posted 06 January 2022 - 14:06
Este interesant de vazut acest plan de reducere a poluarii in transporturi:
https://ourworldinda...-from-transport Dupa cum vedeti aviatia, navele precum si camioanele ramin pe Diesel ca altfel nu se poate. Randamentul Diesel la motoarele moderne de camion il ajunge pe cel de la nave... https://www.garrettm...ted-by-garrett/ Deci se da afara ce se poate, ce nu, asta este, Diesel! Edited by Ion_Bumbu, 06 January 2022 - 14:07. |
#183
Posted 06 January 2022 - 14:43
Brake thermal efficiency nu e total engine efficiency. Se inmulteste cu eficienta mecanica a motorului. De acolo pana la roti se mai inmulteste cu cateva numere subunitare . Ca sa nu creada cineva ca Weichai a descoperit apa calda.
Graficul acela facut de IEA este bazat pe un scenariu pe care si l-au asumat. Nu este bazat pe un conses global. E o simpla predictie bazate pe niste presupuneri mai mult sau mai putin obiective. Pentru o privire mai larga asupra emisiilor globale de CO2 si impactul industriei transportului m-as uita pe estimarile celor de la British Petroleum (BP). Cel putin la nivel declarativ se pare care ca au inteles ce este de facut si au pus la un loc mai multe scenarii pentru a arata care este diferenta de rezultat final: https://www.bp.com/e...-emissions.html Screenshot 2022-01-06 143602.png 151.81K 14 downloads Exista surse mai bune informatii dar asta e mai usor de digerat Scenariul acela, "business-as-usual", reprezinta directia in care ne indreptam inainte sa inceapa guvernele sa ia masuri nepopulare dar necesare. Cu alte cuvinte reprezinta ideea ca schimbarea vine de la sine si ca nu trebuie intervenit in piata pentru ca aceasta se va regla singura. Edited by r_vlad, 06 January 2022 - 14:43. |
#184
Posted 06 January 2022 - 14:51
SpeedDemon, on 06 ianuarie 2022 - 13:54, said:
https://www.infotruc...-cu-40-de-tone/ Camionul electric are range de 10+ ori mai mic ca cel pe motorina. Doar la local daca merge. Stiu ca soferii de tir sunt obligati sa ia pauza la un anumit numar de ore. Daca autonomia le permite sa mearga intre aceste pauze, atunci e ok, ca in timpul pauzei incarca. Evident, acolo unde exista infrastructura. Oricum, cred ca e departe momentul in care vom vedea camioane electrice pe soasea, asta daca nu cumva se va merge pe hidrogen in cazul lor. |
#185
Posted 06 January 2022 - 17:20
r_vlad, on 06 ianuarie 2022 - 14:43, said:
Brake thermal efficiency nu e total engine efficiency. Se inmulteste cu eficienta mecanica a motorului Oare n-ar fi bine sa cititi prima data citeceva? "Brake thermal efficiency is the ratio of energy in the brake power to. the fuel energy." Adica aia masurata prin metoda frinarii, asa cum se masoara puterea la motoare, adica puterea masurata la arbore fara recuperare de energie de aia-i si baga termenul de brake! https://dergipark.or...cle-file/225867 Motoarele navale depasesc valoarea de 50% randament mecanic constant in ultimii ani. https://en.wikipedia...uel_consumption Aici aveti si citeceva despre motoarele mai mici, Weichai este motor de camion, nu marin... Edited by Ion_Bumbu, 06 January 2022 - 17:26. |
#186
Posted 07 January 2022 - 00:23
Ar fi fost mai bine daca citeam. Asa e. Am trecut vederea peste brake si m-am concentrat pe thermal.
|
#187
Posted 07 January 2022 - 23:01
Mda, scuze, adresarea n-a fost prea la locul ei insa eram sub influenta altei discutii despre randamente Diesel vs benzina.
Pina la urma randamentele energetice la generatoarele Diesel mari sint si mai bune de atit deoarece se recupereaza si energia termica ce se foloseste pentru incalzirea locuintelor, ma rog, asta iarna prin Nord e valabila, vara doar apa calda menajera insa si aia este ceva. |
#188
Posted 03 March 2022 - 21:06
#189
Posted 03 March 2022 - 21:34
Din articolul acela:
hydrogen ICEs do produce emissions. “Hydrogen engines release near zero, trace amounts of CO2 … but can produce nitrogen oxides, or NOx,” Cummins, the engine maker, says. Hydrogen ICEs are also “less efficient” compared to fuel cell electric vehicles, according to the Alternative Fuels Data Center. Green hydrogen is needed for steel, chemical, aero … and should not end up in cars. Far too expensive, inefficient, slow and difficult to rollout and transport. After all: no #hydrogen cars in sight. |
#190
Posted 03 March 2022 - 21:39
Si care-i problema, credeti ca noi nu stim citi?
Credeti ca nici cei de la Toyota? Si totusi mergeeee! |
|
#191
Posted 04 March 2022 - 09:55
Banuiesc ca e mai ieftin sa faci motorul asta decat fuel cells, asta ar fi motivul pentru existenta lui, nu pentru eficienta. Iar CO2-ul si NOx-ul eliminate sunt si ele mult sub ce avem la combustibilii petrolieri. Deci e o solutie mai putin poluanta decat cele pe benzina/motorina si mai ieftina decat fuel cells. Asa ca isi are rostul ei.
|
#192
Posted 04 March 2022 - 10:17
Mie mi-ar plăcea un phev cu fuel cell. Aka o mașină cu fuel cells clasica Însă cu bateria tampon mai mare (5-6kwh in loc de 1.5) și incarcabila la priza. Suficient pentru a merge pur electric la grădiniță și birou. 25km autonomie electrica acoperă nevoile a peste 90% dintre navetiști. (la birou o încarci iar pt drumul înapoi).
Asta ar însemna să-i mărești poate greutatea cu vreo 50 kile, aka fix pix însă o poți folosi ca EV in viata de zi cu zi și presupunând ca se dezvolta infrastructura de hidrogen fără range anxiety și timpii de încărcare a unui EV la drum lung. Edited by KiloW, 04 March 2022 - 10:22. |
#193
Posted 04 March 2022 - 18:01
E deja 100$/kWh de baterie ... deci una de 10kWh e 1.000$, adica super ieftina. Ca si greutate, o baterie de 10kWh are vreo 50 kg.
|
#194
Posted 04 March 2022 - 19:30
utopium, on 04 martie 2022 - 09:55, said:
Deci e o solutie mai putin poluanta decat cele pe benzina/motorina si mai ieftina decat fuel cells. Asa ca isi are rostul ei. Hidrogenul este o solutie doar daca se poate produce foarte ieftin si nepoluant. Cat timp singura metoda cu adevarat nepoluanta este prin electroliza, inseamna ca totul se reduce la cum cobtii curentul electric si cat de eficient il duci la roata. Momentan este MULT mai eficient prin intermediul bateriilor asadar, deocamdata nu avem o solutie de a produce hidrogen curat in masa, ca sa ne putem permite sa il ardem cu eficienta scazuta. |
#195
Posted 04 March 2022 - 22:43
|
#196
Posted 04 March 2022 - 22:46
Daca te iei pe cost de productie, nimic nu e mai ieftin ca un motor ICE simplu, pe carburatie ... dar nu asta e telul suprem, ci mijloace de deplasare curate/nepoluante. In timp oricum se vor ieftini prin productie de masa.
|
#197
Posted 04 March 2022 - 22:50
Motorul asta propus nu cred ca e prea diferit de un motor ICE clasic, de aia zic ca poate fi fabricat probabil la un pret mult mai bun.
Dar da, ideea ar fi sa faci ieftina productia de fuel cells. Desi hidrogenul nu cred ca va fi prea ieftin in viitorul apropiat. E usor de produs, dar nu neaparat si ieftin de produs. Dar pentru un avion sau nava pe hidrogen ar fi un pas mare spre reducerea poluarii. Pe o nava poti instala pe acoperisuri panouri solare si sa-si produca singura o parte din hidrogen prin hidroliza apei. Sigur ca e si mai eficient sa dai curent de la panouri la motoare electrice, dar diferenta e ca hidrogenul il poti stoca si produce si cand nava sta pe loc si nu are nevoie de energie. Edited by utopium, 04 March 2022 - 22:56. |
#198
Posted 04 March 2022 - 23:00
Eu unul vapoarele le-as face nucleare pe toate. Hidrogenul ar trebui utilizat in transportul greu terestru si aviatie, atat ...
Masinile mici merg excelent cu baterii, tehnologie care in acest moment este mult mai eficienta decat cea pe baza de hidrogen si nu necesita o infrastructura noua. Cheltuielile cu infrastructura de productie, transport si distributie vad ca nu se iau in considerare. In plus, stocarea hidrogenului lichid se face cu consum de energie (si nu putin). Ma rog, situata e complexa. Ma bucur ca exista cercetare in domeniu ceea va aduce solutii viabile la un moment dat. Asta, cu arderea hidrogenului direct intr-un motor termic nu mi se pare ceva util ... mai util e sa bagi combustibili sintetici/bio caci la final amprenta de carbon o sa fie oricum neutra. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users