Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

RCA dublat
 Poziție maxima .

Montaj plafoniera baie

Flicker ecran laptop

recomandare stomatolog (implant) ...
 Șomaj retroactiv

Caut vila/pensiune pentru majorat

Probleme amplificator

Copa paulino alcantara (Filipine)
 Toyota C-HR este sau nu pentru of...

One Number - Vodafone

Panou plan care curge

Formatare conditionata tabel exce...
 

Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
220 replies to this topic

#181
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
https://www.infotruc...-cu-40-de-tone/
Camionul electric are range de 10+ ori mai mic ca cel pe motorina. 😑 Doar la local daca merge.

Edited by SpeedDemon, 06 January 2022 - 13:54.


#182
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,446
  • Înscris: 31.01.2010
Este interesant de vazut acest plan de reducere a poluarii in transporturi:
https://ourworldinda...-from-transport
Dupa cum vedeti aviatia, navele precum si camioanele ramin pe Diesel ca altfel nu se poate.

Randamentul Diesel la motoarele moderne de camion il ajunge pe cel de la nave...
https://www.garrettm...ted-by-garrett/
Deci se da afara ce se poate, ce nu, asta este, Diesel!

Edited by Ion_Bumbu, 06 January 2022 - 14:07.


#183
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 12.02.2008
Brake thermal efficiency nu e total engine efficiency. Se inmulteste cu eficienta mecanica a motorului. De acolo pana la roti se mai inmulteste cu cateva numere subunitare Posted Image. Ca sa nu creada cineva ca Weichai a descoperit apa calda.
Graficul acela facut de IEA este bazat pe un scenariu pe care si l-au asumat. Nu este bazat pe un conses global. E o simpla predictie bazate pe niste presupuneri mai mult sau mai putin obiective.

Pentru o privire mai larga asupra emisiilor globale de CO2 si impactul industriei transportului m-as uita pe estimarile celor de la British Petroleum (BP). Cel putin la nivel declarativ se pare care ca au inteles ce este de facut si au pus la un loc mai multe scenarii pentru a arata care este diferenta de rezultat final: https://www.bp.com/e...-emissions.html
Attached File  Screenshot 2022-01-06 143602.png   151.81K   13 downloads
Exista surse mai bune informatii dar asta e mai usor de digerat Posted Image

Scenariul acela, "business-as-usual", reprezinta directia in care ne indreptam inainte sa inceapa guvernele sa ia masuri nepopulare dar necesare. Cu alte cuvinte reprezinta ideea ca schimbarea vine de la sine si ca nu trebuie intervenit in piata pentru ca aceasta se va regla singura.

Edited by r_vlad, 06 January 2022 - 14:43.


#184
george_alexandru

george_alexandru

    `·.¸¸ ><((((º>.·<((((º>

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,007
  • Înscris: 30.08.2017

View PostSpeedDemon, on 06 ianuarie 2022 - 13:54, said:

https://www.infotruc...-cu-40-de-tone/
Camionul electric are range de 10+ ori mai mic ca cel pe motorina. �� Doar la local daca merge.

Stiu ca soferii de tir sunt obligati sa ia pauza la un anumit numar de ore. Daca autonomia le permite sa mearga intre aceste pauze, atunci e ok, ca in timpul pauzei incarca. Evident, acolo unde exista infrastructura. Oricum, cred ca e departe momentul in care vom vedea camioane electrice pe soasea, asta daca nu cumva se va merge pe hidrogen in cazul lor.

#185
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,446
  • Înscris: 31.01.2010

View Postr_vlad, on 06 ianuarie 2022 - 14:43, said:

Brake thermal efficiency nu e total engine efficiency. Se inmulteste cu eficienta mecanica a motorului

Oare n-ar fi bine sa cititi prima data citeceva?
"Brake thermal efficiency is the ratio of energy in the brake power to. the fuel energy."
Adica aia masurata prin metoda frinarii, asa cum se masoara puterea la motoare, adica puterea masurata la arbore fara recuperare de energie de aia-i si baga termenul de brake!
https://dergipark.or...cle-file/225867
Motoarele navale depasesc valoarea de 50% randament mecanic constant in ultimii ani.
https://en.wikipedia...uel_consumption
Aici aveti si citeceva despre motoarele mai mici, Weichai este motor de camion, nu marin...

Edited by Ion_Bumbu, 06 January 2022 - 17:26.


#186
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 12.02.2008
Ar fi fost mai bine daca citeam. Asa e. Am trecut vederea peste brake si m-am concentrat pe thermal.

#187
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,446
  • Înscris: 31.01.2010
Mda, scuze, adresarea n-a fost prea la locul ei insa eram sub influenta altei discutii despre randamente Diesel vs benzina.
Pina la urma randamentele energetice la generatoarele Diesel mari sint si mai bune de atit deoarece se recupereaza si energia termica ce se
foloseste pentru incalzirea locuintelor, ma rog, asta iarna prin Nord e valabila, vara doar apa calda menajera insa si aia este ceva.

#188
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,446
  • Înscris: 31.01.2010
Si totusi se misca! :D
https://www.cnbc.com...led-engine.html

#189
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,261
  • Înscris: 01.03.2013
Din articolul acela:

hydrogen ICEs do produce emissions. “Hydrogen engines release near zero, trace amounts of CO2 … but can produce nitrogen oxides, or NOx,” Cummins, the engine maker, says.

Hydrogen ICEs are also “less efficient” compared to fuel cell electric vehicles, according to the Alternative Fuels Data Center.

Green hydrogen is needed for steel, chemical, aero … and should not end up in cars.

Far too expensive, inefficient, slow and difficult to rollout and transport.

After all: no #hydrogen cars in sight.

#190
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,446
  • Înscris: 31.01.2010
Si care-i problema, credeti ca noi nu stim citi?
Credeti ca nici cei de la Toyota? :D
Si totusi mergeeee!
:)

#191
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,859
  • Înscris: 14.08.2007
Banuiesc ca e mai ieftin sa faci motorul asta decat fuel cells, asta ar fi motivul pentru existenta lui, nu pentru eficienta. Iar CO2-ul si NOx-ul eliminate sunt si ele mult sub ce avem la combustibilii petrolieri. Deci e o solutie mai putin poluanta decat cele pe benzina/motorina si mai ieftina decat fuel cells. Asa ca isi are rostul ei.

#192
KiloW

KiloW

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,939
  • Înscris: 08.01.2021
Mie mi-ar plăcea un phev cu fuel cell. Aka o mașină cu fuel cells clasica Însă cu bateria tampon mai mare (5-6kwh in loc de 1.5) și incarcabila la priza. Suficient pentru a merge pur electric la grădiniță și birou. 25km autonomie electrica acoperă nevoile a peste 90% dintre navetiști. (la birou o încarci iar pt drumul înapoi).
Asta ar însemna să-i mărești poate greutatea cu vreo 50 kile, aka fix pix însă o poți folosi ca EV in viata de zi cu zi și presupunând ca se dezvolta infrastructura de hidrogen fără range anxiety și timpii de încărcare a unui EV la drum lung.

Edited by KiloW, 04 March 2022 - 10:22.


#193
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,859
  • Înscris: 14.08.2007
E deja 100$/kWh de baterie ... deci una de 10kWh e 1.000$, adica super ieftina. Ca si greutate, o baterie de 10kWh are vreo 50 kg.

#194
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,878
  • Înscris: 15.12.2009

Vizualizare mesajutopium, pe 04 martie 2022 - 09:55, a scris:

Deci e o solutie mai putin poluanta decat cele pe benzina/motorina si mai ieftina decat fuel cells. Asa ca isi are rostul ei.
Mai ieftina in ce tabele? Ca daca te uiti la well2wheel , deja e scump sa produci hidrogen, daca ii mai dai si foc ineficient te-ai cacat in fericire.
Hidrogenul este o solutie doar daca se poate produce foarte ieftin si nepoluant. Cat timp singura metoda cu adevarat nepoluanta este prin electroliza, inseamna ca totul se reduce la cum cobtii curentul electric si cat de eficient il duci la roata. Momentan este MULT mai eficient prin intermediul bateriilor asadar, deocamdata nu avem o solutie de a produce hidrogen curat in masa, ca sa ne putem permite sa il ardem cu eficienta scazuta.

#195
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,859
  • Înscris: 14.08.2007

Vizualizare mesajro_explorer, pe 04 martie 2022 - 19:30, a scris:

Mai ieftina in ce tabele? Ca daca te uiti la well2wheel , deja e scump sa produci hidrogen, daca ii mai dai si foc ineficient te-ai cacat in fericire.
Mai ieftin un motor cu ardere interna pe hidrogen decat unul fuel cell, desigur.

#196
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,878
  • Înscris: 15.12.2009
Daca te iei pe cost de productie, nimic nu e mai ieftin ca un motor ICE simplu, pe carburatie ... dar nu asta e telul suprem, ci mijloace de deplasare curate/nepoluante. In timp oricum se vor ieftini prin productie de masa.

#197
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,859
  • Înscris: 14.08.2007
Motorul asta propus nu cred ca e prea diferit de un motor ICE clasic, de aia zic ca poate fi fabricat probabil la un pret mult mai bun.

Dar da, ideea ar fi sa faci ieftina productia de fuel cells. Desi hidrogenul nu cred ca va fi prea ieftin in viitorul apropiat. E usor de produs, dar nu neaparat si ieftin de produs. Dar pentru un avion sau nava pe hidrogen ar fi un pas mare spre reducerea poluarii. Pe o nava poti instala pe acoperisuri panouri solare si sa-si produca singura o parte din hidrogen prin hidroliza apei. Sigur ca e si mai eficient sa dai curent de la panouri la motoare electrice, dar diferenta e ca hidrogenul il poti stoca si produce si cand nava sta pe loc si nu are nevoie de energie.

Edited by utopium, 04 March 2022 - 22:56.


#198
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,878
  • Înscris: 15.12.2009
Eu unul vapoarele le-as face nucleare pe toate. Hidrogenul ar trebui utilizat in transportul greu terestru si aviatie, atat ...
Masinile mici merg excelent cu baterii, tehnologie care in acest moment este mult mai eficienta decat cea pe baza de hidrogen si nu necesita o infrastructura noua.
Cheltuielile cu infrastructura de productie, transport si distributie vad ca nu se iau in considerare. In plus, stocarea hidrogenului lichid se face cu consum de energie (si nu putin).

Ma rog, situata e complexa. Ma bucur ca exista cercetare in domeniu ceea va aduce solutii viabile la un moment dat. Asta, cu arderea hidrogenului direct intr-un motor termic nu mi se pare ceva util ... mai util e sa bagi combustibili sintetici/bio caci la final amprenta de carbon o sa fie oricum neutra.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate