Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"Noi nu furam ca romanii"

Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...
 Configuratie PC

Mufa TV

PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u
 Recomandare rulouri exterioare us...

Gaoyue 858

Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...
 Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP
 

Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
615 replies to this topic

#217
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,164
  • Înscris: 08.01.2021
Probabil e un trade off, nu merita să-ți bati capul cu rezervoare, tevaraie și supape super sofisticate și scumpe, ca să reduci niște pierderi oricum reduse. Un rezervor care costa de 3 ori mai mult și pierde de 10 ori mai puțin (de la 0.1 la 0.01%/zi) probabil ar da cu virgula economic. Sa reduci pierderile de la 10% la 1% merita, însă de la 0.1 la 0.01 probabil ca nu.
Diminishing returns.

Edited by KiloW, 08 March 2022 - 15:11.


#218
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,607
  • Înscris: 02.10.2009
Cu siguranta ca este un trade off, constructia rezervoarelor criogenice de stocare este complexa, pereti dubli, unul din material compozit altul otel inalt aliat si destul de gros daca diametrul de mare. Nu orice izolatie merge acolo, toate componentele trebuie in asa fel construite cat sa minimizeze transferul termic. Teoria si rezultatele experimentale trebuie validate de practica. Acolo de obicei da cu virgula.
Acum au aparut alta metoda de stocare, imprumutata de altfel de la rezervoare pentru alte gaze lichefiate, anume rezervor atat criogenic cat si sub presiune, astfel incat "intra" mai mult hidrogen inauntru, se poate umple pana la 95-98 % dar sunt echipamente scumpe, se cheltuie multa energie pentru lichefiere, transport, presiune suplimentara, asta inseamna scadere de randament.

Eu cred ca pana la urma pentru vehicule vor invinge pilele cu combustie, hidrurile, oricum metode de capturare a hidrogenului altfel decat lichid sau comprimat, chiar daca autonomia vehiculului nu ar fi prea mare, se poate compensa prin simplitatea si rapiditatea alimentarii; desigur, intervine aceeasi problema ca in cazul electricelor: reteaua de alimentare iar per ansamblu risipa de energie primara.

#219
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,164
  • Înscris: 08.01.2021
Apropo, cred ca titlul topicului e gresit, hidrogenul nu e o alternativa la electrificare, ci un alt fel de electrificare.

#220
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,554
  • Înscris: 31.01.2010
Se misca lucrurile si pe zona H2
https://www.h2-viewe...ZhoCN4gQAvD_BwE

#221
vj_Heaven

vj_Heaven

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,054
  • Înscris: 19.07.2005
La de sperante celor care si-au luat masini pe hidrogen si apoi s-au trezit ca nu mai au unde incarca pentru ca s-au desfiintat statiile de incarcare. :D

Pentru transportul de marfa, de persoane e ok, sper sa ia avant.

#222
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,390
  • Înscris: 07.02.2017
Articolul asta zice ca lucrurile evoluează pozitiv pentru propulsia cu hidrogen, la nivel global.
https://www.aljazeer...-as-climate-fix

#223
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Cel putin pe autoturisme, hidrogenul a pierdut deja concursul.

https://www.volkswag...e-question.html

Attached Files


Edited by kolfleading, 22 June 2022 - 11:37.


#224
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,855
  • Înscris: 05.07.2007
nu m-as grabi la verdicte........

#225
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,554
  • Înscris: 31.01.2010
Inca nu e nimic definitiv.
Pentru transport greu alternativa cu baterii este nerentabila.
Cu H2 este in dezvoltare, daca apare reteaua de distributie situatia va fi diferita, tot EV insa cu stocare H2 a energiei.

#226
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,390
  • Înscris: 07.02.2017

View Postkolfleading, on 22 iunie 2022 - 11:36, said:

Cel putin pe autoturisme, hidrogenul a pierdut deja concursul.

https://www.volkswag...e-question.html
Asta este opinia ta.Este adevărat ca pana acum producătorii auto au investit majoritar pe baterii electrice.Asta nu înseamnă că va fi asa și în viitor.
Audi care este subsidiara de lux a VAG, a investit/va investi în tehnologia propulsiei pe hidrogen.
Renault afirma în primăvara, ca este posibil ca în aceasta vara sa iasă pe piața cu motorizări pe hidrogen.
Dacă Renault și Audi vor scoate motorizări pe hidrogen, este doar o chestiune de timp pana ce și ceilalți producători auto europeni vor proceda la fel.

Edited by max_01, 22 June 2022 - 13:17.


#227
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 14.03.2022
Vor face masinile pe hidrogen doar asa ca sa bifeze. Altminteri schema publicata de kolfleading dovedeste cata energie si alte resurse se consuma pentru a avea hidrogen in caruta.

#228
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 946
  • Înscris: 10.01.2009
Ideea era ca produci hidrogenul cand nu mai ai cum sa bagi in acumulatori energie electrica din surse regenerabile. O solutie perfecta ar fi ca statia de incarcare cu hidrogen sa si produca hidrogenul acolo local pentru eficienta maxima ca surse de apa si electricitate avem peste tot.

#229
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 14.03.2022
Ce sa zic, hidrogenul asta pare atractiv ca magarul pentru politia calare.  Fie ca-l bagi in motor cu combustie fie ca-l bagi in pila tot in jur de 30% efiecienta ai. Ma si gandeam... sa vezi cum intra apa-n hidrocentrala da' nu mai iese.

#230
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,554
  • Înscris: 31.01.2010
Nu dati cu cenzurat in fasole, mai bine dati o cautare de genul:
"hydrogen fuel cell efficiency: in Guagle si gasiti asta:
https://www.californ...l_factsheet.pdf
Deci minim 50% si inca tehnologia este la inceput.
Mai le dam nitel timp sa mai "slefuiasca" solutia si apoi vom vedea.

#231
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,164
  • Înscris: 08.01.2021
Schema lui Kolfleadin e preluata de la un anumit constructor auto care acum 7 ani voia sa ne convingă ca dizalul emite mai puțin co2 decât electricul la ei în tara.
Toate cifrele din lanțul ala pot fi atacate.

#232
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
uite una mai noua: https://www.fleetnew...o-well-to-wheel

Quote

In the case of HGVs powered by hydrogen fuel cells – widely mooted as a potential HDV solution because of the technical challenges to battery electrification – the well-to-wheel energy efficiency is four to six times worse than that for comparable battery electric vehicles.
Regardless of how low carbon hydrogen is supplied, the production process is energy intensive and thus significantly worsens the overall WTW energy efficiency.


#233
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 14.03.2022

View PostIon_Bumbu, on 23 iunie 2022 - 17:34, said:

Nu dati cu cenzurat in fasole, mai bine dati o cautare de genul:
"hydrogen fuel cell efficiency: in Guagle si gasiti asta:
https://www.californ...l_factsheet.pdf
Deci minim 50% si inca tehnologia este la inceput.
Mai le dam nitel timp sa mai "slefuiasca" solutia si apoi vom vedea.

Pleaca de la energia electrica necesara producerii hidrogenului nu de la hidrogenul din masina si ajungi sa nu-ti dai nici cenzuratii pe el.

#234
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,164
  • Înscris: 08.01.2021
Sinteza asta pare cam amatoriceasca, conține niște inconsistente pe care mi-e lene sa le subliniez. Poate studiul din spate e valabal, nu zic că-i musai greșită concluzia.

Însă mi-ar plăcea să-l vad, as vrea sa vad cifrele mai ales că-s luate în calcul și alte variante (fosil biocarburanți etc).

Indiferent dacă concluzia e sau nu adevărată, deocamdată nu știe nimeni dacă un eventual model pe hidrogen nu ar putea citez "demonstrate considerable complementary benefits such as longer range, superior payload or lower operating costs to compensate for the increase in energy consumption compared with other zero emission powertrain solutions such as battery electric vehicles.”

Studiul a luat în calcul 250 scenarii. Nu poate nimeni garanta ca nu exista scenariul 251 în capul unui doctorant sau al unui viitor Elon Musk.

Și in plus n-are legătură cu ce spuneam, daca bateriile se dovedesc cea mai buna soluție, se vor impune și gata orice spun studiile. Și lobbyurile, sper.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate