Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...
 Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube
 Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...
 Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar
 

Verificare metrologica contor electricitate

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
Alina9933

Alina9933

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 07.09.2020
Buna ziua,

Am solicitat furnizorului de energie electrica schimbarea si verificarea contorului. Acesta a venit, a inlocuit contorul, cel vechi l-a sigilat si au spus ca il trimit la verificat. Am primit si un raspuns in scris prin care m-au informat ca a fost trimis la verificare metrologica contorul si cand vor primi raspuns mi-l vor comunica si mie. Toate bune si frumoase dar nu stiu in cat timp o sa primesc raspunsul de la verificarea metrologica. Am tot cautat pe net si nu am gasit. Firma de electricitate cred ca s-a incadrat in termen, adica ei au venit, au schimbat contorul si l-au trimis la verificat. Dar nu stiu in cat timp voi primi raspunsul, nu ca acesta ar fi in avantajul meu dar sunt curioasa.
Am facut greseala de a nu contesta si factura pe care intre timp am si achitat-o.
Deci stie  cineva in cat timp se primeste raspunsul de la verificarea metrologica? Exista vreun termen? Contorul era modelul nou, electronic.

Si inca ceva, contorul este la strada, era unul model vechi si acesta a fost inlocuit de catre firma la initiativa lor cu unul nou in urma cu cateva luni. Pe mine nu m-au anuntat, posibil sa nu fi fost acasa. Dar la un moment dat am vazut ca am un contor nou. Conform firmei de furnizare acesta a fost montat cu indexul pornind de la zero. Dar cand am descoperit eu ca am contor nou, acesta parea sa aiba deja inregistrat un consum foarte  mare pentru mine dar mi-am zis ca poate nu inteleg eu afisajul. Am platit facturi estimative si la regularizare, cand au citit ei contorul, era un consum mult prea mare dupa calculul meu. Si atunci am cerut verificarea contorului. Intrebarea ar fi si aici, nu ar fi trebuit sa fiu si eu de fata cand au inlocuit prima data contorul? Sa vad si eu ca indexul a plecat de la zero?

#2
partenerul

partenerul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 336
  • Înscris: 23.12.2019
Ba da, trebuia sa verifici indexul de energie si sa semnezi procesul verbal de inlocuire.

#3
Alina9933

Alina9933

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 07.09.2020

 partenerul, on 29 septembrie 2020 - 10:46, said:

Ba da, trebuia sa verifici indexul de energie si sa semnezi procesul verbal de inlocuire.

Probabil nu eram acasa dar nici nu ne-au anuntat inainte. Nu am verificat si semnat nimic. Era in casuta aceea o hartie ce parea a fi documentul de inlocuire dar nu am avut acces la ea ca era sigilat. Cand au inlocuit contorul la cerere nu se mai vedea nimic pe hartie, cred ca a plouat-o.
Probabil trebuia sa reclam atunci aspectul acesta, acum au trecut vreo 7-8 luni.

#4
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,428
  • Înscris: 01.12.2001
Au lăsat sigur bonul de mișcare contur. Cu indecșii scriși.

#5
corinadaniela

corinadaniela

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,529
  • Înscris: 05.06.2009
Cat de mare a fost consumul citit, fata de ce considerai tu ca ai consumat? Ai aer condiționat? Îl folosești și la încălzire, în sezonul rece? Sau ai alta sursa de încălzire pe baza de curent electric?

#6
GeorgeTrisina

GeorgeTrisina

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,815
  • Înscris: 19.12.2011
Trebuia sa primesti raspunsul in max 30 de zile. Daca nu ai primit nimic pana acum... e clar ca a fost defect. Cel mai bine fa-ti cont online ex: myenel si vezi tot istoricul indexului pe 6 luni

Edited by GeorgeTrisina, 29 September 2020 - 11:47.


#7
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

 Alina9933, on 29 septembrie 2020 - 10:26, said:

Am solicitat furnizorului de energie electrica schimbarea si verificarea contorului.
Daca nu gresesc, in cazul cand contoarul se afla in toleranta acceptata, vei plati serviciul de verificare metrologica.

Nu trebuie sa semnezi nimic, iti lasa in firida sau ce ai tu acolo, bonul de miscare si acolo e si indexul trecut (de la cel ridicat si de la cel nou).

Iti faci cont online, acolo vezi tot istoricul, serii contoare, index si toate cele.
De asemenea vei transmite indexul ca sa platesti exact ceea ce ai consumat.
E mai simplu ca postarea pe softpedia.

#8
Alina9933

Alina9933

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 07.09.2020

 dorin_2k, on 29 septembrie 2020 - 11:30, said:



Da, au lasat dar eu nu am avut acces la el, ca l-au lasat in casuta si era inchisa. Si oricum nu m-ar fi ajutat din moment ce nu am fost de fata cand au inlocuit contorul. Ei au spus ulterior ca a fost montat cu indexul zero. Probabil o fi fost asa.

Edited by Dany_Darke, 29 September 2020 - 12:47.


#9
corinadaniela

corinadaniela

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,529
  • Înscris: 05.06.2009

 GeorgeTrisina, on 29 septembrie 2020 - 11:46, said:

Trebuia sa primesti raspunsul in max 30 de zile. Daca nu ai primit nimic pana acum... e clar ca a fost defect. Cel mai bine fa-ti cont online ex: myenel si vezi tot istoricul indexului pe 6 luni

Pai dacă e defect, nu ar trebui sa fie revizuit și consumul, recalculate facturile, pe baza consumului lunar de anul trecut, din aceeași perioada calendaristica?

#10
Alina9933

Alina9933

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 07.09.2020

 TheWarrior, on 29 septembrie 2020 - 12:26, said:



Da, multumesc asa este. Imi este simplu acum dar a durat ceva pana am inteles cum stau lucrurile.
Ideea era alta. Am avut contor vechi, dinala cu disc. Pe acela il intelegeam. La un moment dat au inlocuit contoarele cu unele electronice. Nu am fost anuntati, nu am stiut nimic, din ce spuneti se pare ca nu erau obligati sa anunte, ok. La un moment dat am observat ca este schimbat contorul. Am sunat la firma si am fost informata ca, contorul a fost inlocuit in urma cu aproape doua luni, mi-a zis si data exacta dar acum nu conteaza si ca a pornit cu indexul zero. Am intrebat si cum se citeste, mi-a explicat in mare dar nu am prea inteles si am lasat lucrurile asa. Am platit facturi estimative si cand au citit ceasul am avut surpriza. Si am cerut verificaea contorului.
Intre timp am inteles si cum se citeste contorul modelul nou, il urmaresc constant, pana acum pare ok. Cat despre contorul vechi o sa vad cand o sa vina rezultatul. Poate a fost ok, nu zic ca nu.

 corinadaniela, on 29 septembrie 2020 - 12:33, said:

Pai dacă e defect, nu ar trebui sa fie revizuit și consumul, recalculate facturile, pe baza consumului lunar de anul trecut, din aceeași perioada calendaristica?

Asta probabil va urma daca se va descoperi ca era defect. Deocamdata inca nu am primit raspunsul.

Edited by Dany_Darke, 29 September 2020 - 12:57.


#11
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007
In mod normal masoara corect astea electronice.
Ar trebui sa masoare chiar mai corect decat alea cu disc. Consumatorii moderni au surse de alimentare in comutatie, introduc un defazaj (chiar si becurile economice, LED, tv-uri, incarcatoare, etc).
Am patit si eu odata la tara acum cativa ani sa imi schimbe contoarul (din initiativa lor) pt ca sarise aiurea indexul (eu nu am fost acolo sa vad).

De acum inainte sti, citesti indexul in perioada de transmitere si le transmiti pe site.
Compari consumurile de la o luna la alta. Chiar pe site ai un grafic cu consumurile.
Eventual, poti verifica la un moment dat veridicitatea contoarului masurand cu un analizor de putere si un consumator.
Sau cu un consumator cunoscut conectat la o priza, lasi cateva ore sa consume si apoi citesti indexul (bineinteles decuplezi alti consumatori).

#12
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,272
  • Înscris: 17.03.2009

 Alina9933, on 29 septembrie 2020 - 12:51, said:

Asta probabil va urma daca se va descoperi ca era defect. Deocamdata inca nu am primit raspunsul.
Stai linistita,daca constatau ca e ceva in neregula il sigilau in prezenta ta, te chemau la verificare,etc.

Edited by anaki, 29 September 2020 - 15:21.


#13
Andreea39

Andreea39

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 22.08.2022
In cat timp ai primit raspuns cu privire la verificarea metrologica?

#14
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,014
  • Înscris: 25.04.2016
Daca contoru dat la metrologie se constata ca e bun, se plateste vreo 200 lei. Si foarte posibil sa zica ca e bun.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate