Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Noul cod rutier 2006
Last Updated: Aug 09 2009 23:11, Started by
slysoft
, Mar 15 2006 18:55
·
0
#37
Posted 21 March 2006 - 16:07
E interpretabila, dar daca depasesti pe drum national nu uita ca e interzis pentru carute, deci e la fel ca in cazul in care e cineva oprit (te obliga sa depasesti...). Poti sa contesti amenda.
Edited by dragos_avram, 21 March 2006 - 16:08. |
#38
Posted 21 March 2006 - 17:37
daca e interzisa "incalcarea" liniei continue e chiar aberant pt ca in oras se intampla deseori sa ti se bage un autobuz cu mult tupeu in fata ta si practic singura solutie de a nu intra in el ca musca in zid e sa incalci un pic linia continua ca sa-i faci loc dinozaurului.
Si daca te prinde vreo camera si te amendeaza pt asta e cea mai mare aberatie posibila |
#39
Posted 21 March 2006 - 17:44
la chestia cu caruta e un clenci... se aplica doar daca respectivele carutze au la dispozitie un alt drum / banda speciala. Daca nu, pot circula si pe drumuri nationale. Cum la noi nu exista drumuri speciale pentru carutze, reglementarea respectiva e inutila.
Se poate verifica in codul rutier, nu il am acum la indemana. |
#40
Posted 22 March 2006 - 11:19
Din septembrie vom avea o noua lege de circulatie. Ea va aparea zilele acestea in M.O. sub numele de Legea 49/2006
Quote Noutati: - Se da voie la detectoare de radar, nu la dispozitive anti-radar - Daca vine din fata/spate o masina cu semnale rosii luminoase, esti obligat sa opresti pe dreapta, daca semnalele sunt albastre doar sa acorzi prioritate - Esti obligat sa mergi pe banda cat mai inferioara daca este libera. Pe banda superioara doar se depaseste. Valabil si in oras si pe soselele tarii. - Este obligatoriu sa mergi cu farurule aprinse si ziua pe autostrada si drumuri europene - Poti depasi tramvaiul si pe stanga daca acesta se afla in miscare si nu este loc prin dreapta. - Patrunderea unui vehicol in intersectie este interzisa daca se produce blocarea intersectiei - Tramvaiul nu are prioritate intr-o intersectie daca vireaza la stanga - Oprirea este considerata maxim 5 minute. Nu se considera oprire, daca doar imbarci/debarci persoane si nu perturbi traficul - Pietonii accidentati daca traverseaza prin locuri nepermise sau pe rosu poarta intreaga vina. - Daca ai imbibatie alcoolica intre 0.01 si 0.80 g/l alcool pur in sange primesti amenda si ti se ia permisul pentru 3 luni. Daca e mai mare => parnaie - Se introduc punctele de penalizare si punctele amenda. La 15 puncte de penalizare ti se ia carnetul. Orice punct de penalizare se anuleaza la 6 luni de la savarsirea contraventiei. - 1 punct amenda inseamna 10% din salariul minim brut pe economie, adica 33 RON. Cea mai mica amenda poate fi jumatate din minim (adica jumatate din 2 puncte, deci 1 punct, adica 33 RON) - De exemplu pentru centura sau vb la tel mobil fara hands-free, capeti 2 puncte de penalizare si amenda de 2-3 puncte-amenda - Jumatate din minimul amenzii se poate plati si la Garcea, si iti da chitanta Sunt doar cateva modificari, si mai sunt niste chestii la viteza dar nu le mai am! |
#41
Posted 22 March 2006 - 11:41
Am facut rost si de legea 49 in format PDF.
O atasez pentru cei ce vor sa aprofundeze... Legea_circulatiei.pdf 357.1K 7026 downloads Cod_rutier.pdf 171.31K 1137 downloads Cele 2 atasamente sunt la fel, insa din cauza formatarii textului nr de pagini difera. |
#42
Posted 22 March 2006 - 13:59
O noutate pe care am sesizat-o in noul cod rutier se refera la (re)introducerea vitezei maxime pt cei care au permisul de mai putin de un an la o valoare cu 20 km/h mai mica decat limita in vigoare pe acel segment de drum corespunzator categoriei autovehicului.(art 48-1 ,alin 4)
Ce parere aveti despre acest lucru? Mie personal mi se pare un lucru bun si de multe ori chiar necesar, pt ca sunt destui "zmei" care au impresia ca daca au o masina puternica cumparata de tata cu ocazia majoratului, au "datoria" sa ii dea "talpa" ori de cate ori se iveste ocazia. PS. Tin sa mentionez ca si eu in primu an de conducere eram ceva mai inconstient si m-ar fi deranjat o asemenea limitare. Dar acum tind sa le dau dreptate legiuitorilor. |
#43
Posted 22 March 2006 - 14:01
Quote O noutate pe care am sesizat-o in noul cod rutier se refera la (re)introducerea vitezei maxime pt cei care au permisul de mai putin de un an la o valoare cu 20 km/h mai mica decat limita in vigoare pe acel segment de drum corespunzator categoriei autovehicului.(art 48-1 ,alin 4) |
#44
Posted 23 March 2006 - 22:11
Pai in codul vechi nu era reglementarea asta? Cel putin cand am luat eu carnetul (2001), asa tin minte ca era.. numai ca limitarea era la 10 km/h sub limita superioara de viteza.
|
#45
Posted 24 March 2006 - 00:14
Cel mai nasol e că trebuie să punem centura de siguranță!
Până acum am cam ocolit asta în oraș (în exterior o pun întotdeauna), dar dacă se lasă cu puncte.. |
#46
Posted 03 April 2006 - 13:30
olteanul, on Mar 24 2006, 01:14, said: Cel mai nasol e că trebuie să punem centura de siguranță! Până acum am cam ocolit asta în oraș (în exterior o pun întotdeauna), dar dacă se lasă cu puncte.. Nu mi se pare deloc nasol. In oras nu te poate lovi un inconstient? nu ar fi mai bine sa te retina centura? O intrebare: vad ca se specifica pt "coloane" si alte "oficialitati" culorile de insotire rosu/albastru dar au fost stabilite mai bine persoanele si functiile acre au dreptul la coloana/girofar/lumini/etc? Pt ca acum pana si tarfa unui oarecare secretar de stat nu poate sa mearga la coafor fara girofar si coloana |
|
#47
Posted 03 April 2006 - 14:55
Centura ar trebui sa fie purtata in orice conditii.
La Megane si la Subaru era enervant ca tipa daca nu ai centura de siguranta, insa mai bine "safe than sorry". Acum nu am bip la BMW, si mi se pare o idee proasta ! Oricum, mi-am facut arc reflex din a imi pune centura de siguranta de cum ma urc in masina. |
#48
Posted 03 April 2006 - 22:49
Caz in care centura ar fi salvat vieti, in oras: prin 80, pe kisseleff, un tip venea cu masina dinspre Arcul de Triumf. La o intersectie (nu mai stiu care), a fost lovit din lateral stanga, in partea din spate (el sau celalat nu a dat prioritate, asta nu am retinut) si a fost deviat pe sensul opus, unde s-a lovit de un autobuz (remember, nu era sens unic pe atunci). El a scapat, dar sotia lui a murit.
Ei, acum intervine partea interesanta. Daca ar fi purtat centura de siguranta, socul primei lovituri nu l-ar fi aruncat de pe scaun, si ar fi putut redresa masina... si sa mai zic a tzaspea mia oara ca 60 km/h (viteza atinsa frecvent in oras) e viteza pe care o atingi la caderea de pe un bloc cu 4 etaje. Ai sari fara centura ? Edited by dragos_avram, 03 April 2006 - 22:50. |
#49
Posted 04 April 2006 - 09:21
In ziar zilele trecute era un rezumat al schimbarilor, printre care si faptul ca iei amenda daca mergi pe linia de tramvai. (nu ma refer in dreptul refugiului), ceea ce mi se pare o aberatie (doar pe acolo merg), avand in vedere ca de cele mai mult eori mai ramane de fapt o singura banda pe sens.. din cauza masinilor parcate.
|
#50
Posted 04 April 2006 - 09:36
Courage, on Apr 4 2006, 10:21, said: In ziar zilele trecute era un rezumat al schimbarilor, printre care si faptul ca iei amenda daca mergi pe linia de tramvai. (nu ma refer in dreptul refugiului), ceea ce mi se pare o aberatie (doar pe acolo merg), avand in vedere ca de cele mai mult eori mai ramane de fapt o singura banda pe sens.. din cauza masinilor parcate. aha, deci tu esti ala care trece pe langa astia care stau ca prostii in trafic in sir indian tu esti mai cu mot si te bagi in fata ??? cu proxima ocazie ma bag in fata ta si mai opresc si voit motorul...ca deh, m-ai speriat cand ai venit ca vijelia spre mine nu o sa-ti dea amenda decat daca linia de tramvai o sa fie folosita ca a II-a a III-a... banda de mers si mi se pare normal, se pune accent pe transportul public pacat ca nu se apuca sa si lateasca drumurile acolo unde e necesar Edited by alexpreda, 04 April 2006 - 09:37. |
#51
Posted 04 April 2006 - 11:42
olteanul, on Mar 24 2006, 01:14, said: Cel mai nasol e că trebuie să punem centura de siguranță! Până acum am cam ocolit asta în oraș (în exterior o pun întotdeauna), dar dacă se lasă cu puncte.. |
|
#52
Posted 05 April 2006 - 15:29
baieti, am si eu o intrebare de baraj: cat de obligatorie e prezentza trusei de prim-ajutor si a stingatorului in masina, la ora actuala? conform legii, ma refer. adica daca se uita curcanu' in cazul unui control de rutina, e de rau daca nu le gaseste? vad ca din septembrie trusa, triunghiul si stingatorul devin obligatorii prin lege, dar acum nu se specifica nik.
multzam |
#53
Posted 05 April 2006 - 17:17
Sincer nu stiu care e situatia acum, insa ar fi tare sa trebuiasca doar truse si schimbatoare aprobate RAR !!!
Ce sa iti spun.. neamtul sau francezul e idiot si nu a facut nistre truse de prim ajutor corecte, ca sa nu mai vorbim de stingatoare. (sper ca cu triunghiurile nu au nimic) "Cele mai bune sunt facute tot in Romania" :@ Stingatoarele intr-un an ajung in zona rosie cu presiunea si le arunci ! |
#54
Posted 05 April 2006 - 17:29
acum e asa: esti obligat sa ai trusa de prim ajutor, triunghi si stingator, lipsa lor constituie contraventie anyway... dupa noual cod de conduita, nu poate sa te opreasca fara motiv, si motivul nu poate fi ca n-ai in portbagaj rahaturile astea ...
PS: tre sa fie omologate RAR, adica sa aiba abtipildu ala albastru pe ele, ca deh, tre sa manance si gura lor Edited by add, 05 April 2006 - 17:30. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users