![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Constructie EV Charger/Statie incarcare incarcare masina electrica (EVSE)
Last Updated: Jan 13 2023 15:58, Started by
Courage
, Jul 10 2019 10:53
·
12

#181
Posted 16 March 2022 - 16:08

Salut la toată lumea!
Azi am reușit să mai ajung să scriu pe aici pentru că am reanalizat primele posturi și primele îndrumări ale lui @Courage și după lungi analize am ales să trec pe Smart EVSE. De ce? Din următoarele motive: - are opțiunea de smart balance cu ajutorul uni smart meter cu ModBus (de ex: cel de la Eastron SMD630) sau printr-un modul Smart EVSE SensorBOX Plus sau V2 care vine cu bobine pe fiecare vază. Acestea comunică prin ModBus cu Smart EVSE și acesta din urmă știe cât curent se trage din branșament în orice moment. Ca atare, pentru cine stă la casă și nu vrea sa-i ia foc instalația când se încarcă mașina și mai pornește ceva consumatori, Smart EVSE-ul limitează încărcarea la disponibilul rămas în branșament. La fel procedează și dacă pui mai multe Smart EVSE-uri, dacă vrei mai multe stații de încărcat la locație (poți monta până la 8 stații, dar să te țină branșamentul). - are opțiunea de monitorizare temperatură ambientală, adică, dacă se ajunge la 65 de grade oprește automat încărcarea și o reia când coboară la 55 de grade. - are funcția de siguranță diferențială=posibilitatea de a conecta modulul RCM14-03, DC/AC Residual Current Sensor, care se poziționează pe cablurile care ies din stație, indiferent că e cu priză sau cablu și are rolul de siguranță diferențială și poate să detecteze curent de scurgere de 6 mA DC și curent de 30 mA AC conform IEC62955. După părerea mea, cel mai indicat diferențial pentru stații de încărcare auto. - are funcție incorporată pentru încuiere cablu în priză (încuie cablul când îl conectezi). Asta am căutat de la început pentru că stau la bloc și stația va fi în stradă. - are display, comenzi directe, webserver integrat și modul de RFID cu până la 20 de carduri de acces (nu mai stau cu alte surse, module sau prize prin stația de încărcare) și totul este mult mai compact. Singurul dezavantaj este că Smart EVSE-ul nu are Declarație de Conformitate, față de Simple EVSE care are. Prețul pentru tot ce am scris mai sus este mult mai bun față de ce obții, luând în calcul că o siguranță diferențială de tip B este aproximativ 200 euro. PS: Simple EVSE-ul o să-l pun de vânzare pe OLX, este nefolosit, doar l-am testat, dacă dorește cineva, discutăm în privat. |
#182
Posted 16 March 2022 - 21:11

Mai ales din pct de vedere al solenoidului de blocare cablu, e o chestie clar mai facila.
Totusi, sa nu uitam ca cablul ramane oricum blocat in priza din masina, daca e deconectat din celalat cap. Sensorbox are si Simple EVSE. http://evracing.cz/i...sp32-evcharging Vezi documentatia Vad ca are si WIFI, dar nu am sapat sa vad dc poate comunica cu statia prin WIFI (sa scapi de cablu) in loc de cablu Modbus. Problema la toti acesti senzori implica INCA un cablu intre TG (unde sunt sensorbox-urile) si EVSE, care adesea e peste mana! Nu cred ca incarcarea dinamica este o mare chestie in mod normal, pt ca pe Type 2 oricum e un slow charge, deci sa optimizezi ceva deja slow... Mai bine reglezi din statie sau masina un curent mai mic si aia este. Un Diferential Type B cu TUV este fix 81 USD. Totusi, Type B este o cerinta reala daca ai o masina cu Chameleon Charging, adica ZOE sau SmartEV. Daca nu ai astfel de masini, merge si Type A. Edited by Courage, 16 March 2022 - 21:19. |
#184
Posted 16 March 2022 - 22:44

Totusi, sa nu uitam ca cablul ramane oricum blocat in priza din masina, daca e deconectat din celalat cap. Da, dar rămâne ceva care poate fi tăiat și colectat
Are, dar prețul și modalitatea de configurare lasă de dorit. Avantajul este că are aplicație android.
Vad ca are si WIFI, dar nu am sapat sa vad dc poate comunica cu statia prin WIFI (sa scapi de cablu) in loc de cablu Modbus. Nici eu nu am gasit nimic documentație despre WIFI, abia aștept sa-mi vină. ModBus are pentru comunicația cu SensorBOX/smart meter și celelalte module Smart EVSE. Nu pot comunica între ele prin WIFI.
Nu cred ca incarcarea dinamica este o mare chestie in mod normal, pt ca pe Type 2 oricum e un slow charge, deci sa optimizezi ceva deja slow... Mai bine reglezi din statie sau masina un curent mai mic si aia este. Știu, eu am nevoie de 2x10A sau 2x16 cel mult la bransamentul de 32A, dar e mai bine să fie automat, așa prefer eu.
Un Diferential Type B cu TUV este fix 81 USD. Nu te supăra, dar eu nu aș avea încredere într-o siguranță difenețială de pe AliExpress. Nu am garanție, nu-mi oferă garanție și chiar tu ai spus că s-a ars după primul scurt. Un Type B+ cu certificat de conformitate este de 157.52 euro/bucata + TVA la ETI, reperul 002062648, și ai și garanție 2 ani.
Daca nu ai astfel de masini, merge si Type A. Chiar mi-ar trebui un Type A mie, dar și siguranță ceramică calibrată o să-mi pun. PS: @Courage: Să șii că nu vreau să intru în polemică, dar am scris părerea mea referitor la ce ai zis tu.
Ce e Chameleon Charging? Renault ZOE ZE50 R110 este echipat cu încărcătorul Renault Chameleon care acoperă toate aplicațiile AC, de la încărcare lentă la încărcare rapidă. Aceasta înseamnă că atunci când este conectat la orice încărcător de până la 22 kW, Zoe va putea accepta rata maximă de putere a unității. Adăugarea opțiunii CCS deschide capacitatea de încărcare DC până la 50 kW. Sursa |
#185
Posted 16 March 2022 - 23:01

Renault ZOE ZE50 R110 este echipat cu încărcătorul Renault Chameleon care acoperă toate aplicațiile AC, de la încărcare lentă la încărcare rapidă. Aceasta înseamnă că atunci când este conectat la orice încărcător de până la 22 kW, Zoe va putea accepta rata maximă de putere a unității. Adăugarea opțiunii CCS deschide capacitatea de încărcare DC până la 50 kW. Mersi, am cautat si eu pe Google inainte sa intreb dar nu pot sa zic ca sunt mai lamurit ![]() |
#186
Posted 17 March 2022 - 07:05

Chameleon charger am citit ca se incarca AC-DC prin intermediul motorului electric (patent Renault).
Aparent pierderile sunt maricele si exista si alte proleme, dar nu pot sustine ca le-am inteles. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gkSYm0wEiI8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/argrHjADn8g?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] @ady.red - daca e prins intr-o parte sau in ambele parti cablul, chiar nu conteaza pentru cineva care e determinat sa il taie pentru 500g de Cu. Problema cea mai mare o reprezinta vandalii, care vor incerca intai sa fure cablul, apoi sa il smulga, la o adica cu un picior bine plasat, cat sa iti rupa portul de incarcare. Data trecuta cand am intrebat la ETI despre Type B (tu ai dat link la Type B+), au venit cu termen de livrare ff mare si comanda MINIM 2 bucati ;( |
#187
Posted 17 March 2022 - 09:32

Uau, știam că e complicat un charger dar nu-mi imaginam că este atât de sofisticat. Imaginile parcă sunt din viitor...
Pentru vandalism, am pe masini camere cu parking surveilance față/spate, camere de supraveghere în zonă dar intenționez sa fac un casco pentru vandalism. La camerele din zonă am apelat la poliție când mi-a lovit cineva mașina și a plecat mai departe, și l-a prins. Nu aveam atunci camere pe mașini. B+ nu e mai bun pentru încarcare auto decât B? Și da, Termenul de livrare pentru reperele selectate este de minim 60-75 zile de la comanda ferma. Acesta a fost răspunsul la cererea de ofertă. |
#189
Posted 27 March 2022 - 13:35

Salutare!
Am și eu o întrebare referitoare la SmartEVSE: Mi-am luat versiunea 3.0 cu modul DC/AC RESIDUAL CURRENT SENSOR care se montează în proximitatea prizei de încărcare type2. Întrebarea mea este, dacă am acest modul care oprește încărcarea dacă apar curenții reziduali mai trebuie sa am și RCCB la intrare? Menționez ca nu am panouri fotovoltaice și nici nu am posibilitatea pentru moment. Atașez schemă electrica. Attached FilesEdited by ady.red, 27 March 2022 - 13:41. |
#190
Posted 27 March 2022 - 15:26

Nu mai ai nevoie de diferential, teoretic, ci doar de o siguranta RCCB.
Senzorul detecteaza doar curentii diferentiali (DC sau AC). Siguranta sare daca se depaseste curentul pt care a fost calibrata. (32a) https://www.dedeman....rba-c/p/1033294 |
#191
Posted 27 March 2022 - 16:02

Siguranța asta o să o monteze cei de la enel la branșament pe general.
Eu am întrebat pentru că în manulalul de instalare al SmartEVSE spune așa: (poza de jos) Iar, pentru siguranța mea tot aș mai pune o siguranță de tip A de 32A. Attached Files |
|
#192
Posted 27 March 2022 - 16:34

1. E-Distributie iti pune siguranta doar pe TG, apoi tu iti pui ce protectii doresti.
2. Confunzi termenii: - siguranta (MCB) = termica, daca se depaseste curentul (Amperaj) - diferential tipa A (RCD Type A)= impotriva electrocutarilor curent alternativ - diferential tip B (RCD Type B) = impotriva electrocutarilor curent alternativ + continuu (asta se cere, problema costisitoare este pe DC) - RCBO = siguranta RCCB + Difrential Tip A. 3. Senzorul de care vorbesti, are teoretic protectie AC/DC (e deja diferential tip B). Problema vine ca e doar pt o faza! Eu as pune un RCBO de 32A, mai precis acesta. Asa ai toate prortectiile.
Edited by Adm, 27 March 2022 - 21:21.
|
#193
Posted 27 March 2022 - 17:08

Da, e adevarat că le încurc, acum m-am lămurit.
La acea siguranță mă refeream și eu, cea din Tabloul General, cea pe care mi-ai recomandat-o. Senzorul de care vorbim nu este numai petru o fază, aici te contrazic, se trec L1+N sau L1+L2+L3+N, după caz. Mai vezi o dată poza de la postul #189. Așa că nu mai văd de ce să mai pun RCBO-ul 32A, poate să am eu de unde întrerupe curentul, dar știu că am acces la siguranța din TG, aceasta este montată în BMPT cu o ușă care se încuie cu lacăt, fără să umblii la sigiliile Enel. Ca în poza aceasta. Attached Files |
#194
Posted 27 March 2022 - 17:18

In poza trec acele toate acele cabluri, dar vezi daca fizic iti incap 4 cabluri de 6mmp, daca faci pt 22kW.
Daca faci de 22 kW mergi pe 6mmp. Daca faci pt 11kW, mergi pe 2.5mmp Eu stiu ca vazusem implementari si trecea clar doar L1. [ https://webshop.westernautomation.com/product/image/medium/90130_RCM14-03.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] https://webshop.west...14-03 rev c.pdf Are diametru de 14mm! Acel tablou, daca e dedicat pt statia de incarcare este OK, are deja siguranta RCCB. Edited by Ahasverus, 27 March 2022 - 17:19. |
#195
Posted 27 March 2022 - 18:28

Am verificat, trec 4 fire de 6mm. Dovada
Modulele SmartEVSE așteaptă cuminți, mai tebuie sa-mi ajungă o priză și să iau contactorii care vor fi ETI RD 63-40-230V AC/DC. https://photos.googl...lja_ksJOibefEsD https://photos.googl...eJ0sJ_Twkfkiva7 https://photos.googl...Y5qWzeO4HFfJXUn Mai am și sensorbox plus, dar tot așa, nu au ajuns bobinele din china, pentru ca am ales să folosesc smart balance. |
#196
Posted 27 March 2022 - 18:31

Foloseste imgur sau ataseaza, nu merg mai multe link-uri.
|
|
#198
Posted 27 March 2022 - 19:40

- siguranta (RCCB) = termica, daca se depaseste curentul (Amperaj) - diferential tipa A (RCD Type A)= impotriva electrocutarilor curent alternativ - diferential tip B (RCD Type B) = impotriva electrocutarilor curent alternativ + continuu (asta se cere, problema costisitoare este pe DC) - RCBO = siguranta RCCB + Difrential Tip A. Atat RCD (Residual Current Device) si RCCB (Residual Current Circuit Breaker) sunt protectii diferentiale. RCD-urile pot fi in mai multe forme, dar la noi se folosesc uzual ca disjuctoare RCCB sau RCBO (sigurante). RCBO (Residual Current Breaker with Over-Current) este un disjunctor cu protectie diferentiala si la supra-curent (magneto-termica). Toate disjunctoarele de mai sus pot fi tip AC (protejeaza doar la curentul altenativ), tip A (toate protectiile AC + protectie la curent continuu pulsatoriu), tip B (toate protectiile A + protectie la curent continuu neintrerupt) si altele mult mai specializate de care probabil nu o sa ne intereseze niciodata. [ https://www.proactivetechnicaltraining.co.uk/wp-content/uploads/2017/11/RCDs.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users