Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Murder Mystery 2 (2023)

Problema creare folder si sterger...

Impozit venituri inchiriere locui...

Infectie masea cu un perete ramas
 Finisare placi OSB interior - ex...

Ecran spart- cum transfer totul a...

Sfat privind achiztia unei masini...

Nu pot seta frecventa RAM la 3200...
 Inlocuire țeava principala a...

Vopsea membrana difuzoare

sarea la sac

Volkswagen Jetta (Sfat / Pareri)
 Recomandare caști pentru inot

imprimante Altex

Cazier judiciar online

Banane
 

Constructie EV Charger/Statie incarcare incarcare masina electrica (EVSE)

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
236 replies to this topic

#217
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,902
  • Înscris: 22.05.2003
Totusi, de ce nu folosesti relee mecanice cu comanda pe 230V?

#218
sparkyson

sparkyson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,318
  • Înscris: 11.01.2009
Din motive de spatiu, dar am gasit deja niste contactoare potrivite.

#219
CLAU03

CLAU03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 445
  • Înscris: 05.06.2021

 CLAU03, on 05 noiembrie 2021 - 20:14, said:

Cu sprijinul si implicarea colegului @Courage, astazi am reusit sa conectez toate componentele statiei de incarcare.
Totul se pare ca e functional, doar ca inca nu am probat statia pe nici o masina... intrucat inca nu am masina (mai am de asteptat vreo luna, cred)!
A fost o experienta inedita pe care o recomand celor care vor sa isi confectioneze asa ceva.
Toata distractia a costat undeva intre 250-270 euro (exact cum spunea si @Courage) si a rezultat o statie de incarcare trifazata de 32A/22kw cu control WiFi, selectarea curentului de incarcare in pasi de 1A etc...
Multumesc @Courage ca mi-ai dat curaj... sa incep si sa duc la bun sfarsit acest proiect!
Se poate integra statia construita cu controller EVSE DIN RS485 cu un invertor Huawei SUN2000-5KTL-M1 in asa fel incat sa pot incarca masina doar cu surplusul de productie din fotovoltaice?

#220
sparkyson

sparkyson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,318
  • Înscris: 11.01.2009
Cred ca cea mai simpla solutie este cu ajutorul EVCC. Vezi pe topicul dedicat.

#221
laurashgeo

laurashgeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 380
  • Înscris: 16.05.2005
Salutare, sunt novice in domeniu, dar caut un sfat, un punct de plecare. urmeaza sa imi vina un X3 plug in care poate trage cu maxim 3.6kw si ma intreb daca pot adapta un modul la o priza casnica, fara wallbox, care sa stie sa lase masina sa traga curent doar de la panouri?
Mentionez ca am panouri solare si ca inca nu am terminat doasarul de prosumator pentru a-l depune, ceea ce inseamna ca nu voi deveni prosumator in urmatoarele 6 luni.

#222
sparkyson

sparkyson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,318
  • Înscris: 11.01.2009
EVCC stie sa comande si prize inteligente, deci ai putea lega incarcatorul masinii la curent printr-o priza inteligenta.
Verifica documentaria si cauta o priza inteligenta care suporta 3.5 kW, dar, din experienta mea, unele (TP-Link), desi scrie ca suporta 3.5 kW, se ard in timp.

#223
Zoot

Zoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 787
  • Înscris: 13.03.2003
Dacă nu injectează în rețea, nu prea poți folosi nici o automatizate pentru că nu știi cât este excesul. Merge doar încărcare manuală în funcție de soare (tabele excel cu ore să vezi când ajungi la min 8A, asta trebuie făcut cu un consumator) sau cu senzor de radiație solară corelat cu puterea instalată, și apoi automatizat o priză.
Eu la EV folosesc o priză de la Tapo și am încărcat constant cu ea la 16A fără probleme până acum.

#224
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,902
  • Înscris: 22.05.2003
Nu merge daca nu exista export si e clar de ce.

Invertorul produce fie cat produce panoul PV, fie cat e limitat de setarile injectie 0.

Pe scurt, cat ai injectie 0 sau esti offgrid, nu poti folosi incarcare din exces fotovoltaic.

#225
laurashgeo

laurashgeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 380
  • Înscris: 16.05.2005
Inseamna ca o sa iau o priza inteligenta pana devin prosumator.
Dar cand o sa incep sa injectez in retea, care e cea mai ieftina si fiabila solutie pentru a folosi doar din excesul fotovoltaic?

Edited by laurashgeo, 25 September 2022 - 21:21.


#226
Zoot

Zoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 787
  • Înscris: 13.03.2003
Ia o priza de la TP-Link sau Tapo, EVCC le-a integrat si le poti comanda sa pornseasca din surplus in caz ca te faci prosumator, dar o sa ai doar o treapta predefinita la puterea de incarcare.
Daca vrei apoi dinamic poti sa-ti alegi din lista asta https://docs.evcc.io...evices/chargers , in functie de ce ehipament ai (invertor), ce-ti doresti, ce cunostinte ai si cat de plug and play o vrei, vezi si topicurile EVSE si EVCC.

#227
kiario

kiario

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,474
  • Înscris: 19.08.2012
Mă bate gândul să construiesc un convertor de la trifazic la DC, unde încărcarea DC să fie până în 30 kW.
In principiu piese am gen Igbt-uri și altele de putere, rămâne să văd in ce constă tensiunea DC.
Poate întrebați de ce aș face asta, păi Spring-ul are încărcare monofazată și încărcare DC, priză DC nu o găsești pe toate drumurile, dar o priză trifazică o găsești și îți poți încărca mașina de 4 ori mai rapid cu un convertor trifazic to DC.

#228
Zoot

Zoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 787
  • Înscris: 13.03.2003
O sa ajungi sa scoste mai mult decat Springul si sa-ti ocupe jumatate de portbagaj. La o scurta cautare de statie mobila DC vezi cam cum arata deja gata facute, link1, link2.

#229
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,902
  • Înscris: 22.05.2003
Hehe, problema este ca ai nevoie de controllere ccs2
Comunicarea e criptata, foarte complexa.
Desigur, poti baga direct in baterie, daca nu tii la masina ta.

#230
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 03.10.2010

View Postkiario, on 01 decembrie 2022 - 02:51, said:

Mă bate gândul să construiesc un convertor de la trifazic la DC, unde încărcarea DC să fie până în 30 kW.
In principiu piese am gen Igbt-uri și altele de putere, rămâne să văd in ce constă tensiunea DC.
Poate întrebați de ce aș face asta, păi Spring-ul are încărcare monofazată și încărcare DC, priză DC nu o găsești pe toate drumurile, dar o priză trifazică o găsești și îți poți încărca mașina de 4 ori mai rapid cu un convertor trifazic to DC.
Any luck?
Am vazut pe aliexpress un incarcator mobil DC cu conectorul lor. I-am intrebat daca fac si cu CCS2. Sa vedem. Oricum subiectul e interesant. Mai posteaza daca ai noutati, inclusiv documentatie. Pare un business bun mai ales ca a explodat numarul de SPRING-uri la noi si e limitata incarcarea pe AC practic la 3,6kW ca nu prea gasesti bransamente pe 32A si nu incarca trifazic. Poate fi de interes si pentru alte marci unde incarcarea pe AC e limitata la 11kWh

#231
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,877
  • Înscris: 08.03.2007

View Postkiario, on 01 decembrie 2022 - 02:51, said:

Mă bate gândul să construiesc un convertor de la trifazic la DC, unde încărcarea DC să fie până în 30 kW.
In principiu piese am gen Igbt-uri și altele de putere, rămâne să văd in ce constă tensiunea DC.
Poate întrebați de ce aș face asta, păi Spring-ul are încărcare monofazată și încărcare DC, priză DC nu o găsești pe toate drumurile, dar o priză trifazică o găsești și îți poți încărca mașina de 4 ori mai rapid cu un convertor trifazic to DC.
Nu vreau sa te descurajez,dar problema ta nr.1 nu e construirea sursei DC, desi si acolo e putina bataie de cap la asemenea puteri, trebuie sa faci intai un etaj PFC si apoi inca un array de surse sincronizate intre ele, cu sistem de management, deoarece e putin probabil sa scoti dintr-un singur modul traf+elemente comutatie o putere de 30KW. Se merge pe topologii full bridge de obicei.  Problema ta este comunicatia cu masina. E o metoda de comunicatie PLC, protocolul se numeste Homeplug GP. Exista producatori care vand IC-uri care implementeaza acest protocol, dar nu ai acces ca si om de rand. Unul din ei e qualcomm si nu discuta cu tine decat la rulaje de peste 100k cipuri pe an. Mai este unul mai mic, Lumissil, dar nici de acolo nu obtii informatii cu una cu doua. Poate ai ceva sanse daca obtii ceva module gata facute cu cipurile astea, dar e greu si cu bataie de cap multa. Daca nu te-am descurajat de tot, iti dau un punct de pornire: https://github.com/SwitchEV/RISE-V2G

View PostAdm, on 01 decembrie 2022 - 12:03, said:

Hehe, problema este ca ai nevoie de controllere ccs2
Comunicarea e criptata, foarte complexa.
Desigur, poti baga direct in baterie, daca nu tii la masina ta.
Nu poti baga pur si simplu in baterie. Pana nu comunici cu masina cum ii place ei, cele 2 borne DC de pe mufa CCS sunt izolate fata de baterie.

Disclaimer: lucrez la un proiect comercial de statie de incarcare AC si in viitor e posibil sa lucrez si la una DC, asa ca stiu cat de cat ce vorbesc.

#232
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 03.10.2010

View Postpisoiu2, on 13 ianuarie 2023 - 00:22, said:

Disclaimer: lucrez la un proiect comercial de statie de incarcare AC si in viitor e posibil sa lucrez si la una DC, asa ca stiu cat de cat ce vorbesc.

Da-le un tip ca exista piata pentru statii DC portabile(sau mai bine zis pentru acasa). Am vazut la chinezi statii de la 3.5KW la 30KW care incarca pe DC. Multe masini nu pot fi incarcate acasa pe AC cu mai mult de 6.7KW si asta daca ai bransament de 32A sau 11KW pe trifazat. Cu o statie de incarcare mica pe DC cred ca rupeti piata.

#233
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,877
  • Înscris: 08.03.2007
Pentru statii DC piata reala e in sectorul business. Parcari, lanturi de incarcare pe autostrazi, contracte cu municipalitatile, multinationale, etc. Acuma nu contest ca or mai fi si cateva persoane fizice care si-ar pune statie DC acasa, insa persoanele fizice cam au o problema cand trebuie sa investeasca mii de euro, cel putin, pentru incarcare DC. Nu as vedea un posesor de Spring care sa faca asa ceva cand solutia de incarcare il costa cat masina. Preturile vor ramane la nivelul asta, deoarece statiile DC sunt realmente surse de alimentare de curent constant, foarte complexe, pe cand statiile AC de fapt nu sunt statii de incarcare. Sunt doar niste relee mai smart comandate de un microcontroller si care poate mai au cateva chestii fancy in ele gen cititor card, ecran, etc.
Eu am acasa si un Spring si un Twizy si nu vad nici un scenariu real in care mi-as pune DC acasa, chiar si ignorand problema costului. Incarcarea o fac AC la putere minima si imi e arhisuficient.
Imi aduc aminte de o discutie intamplatoare cu un tip care avea un business pe distributie in oras, ceva gen tazz, dar cu masini. Vroia sa ia Springuri, ca era disperat cu pretul la benzina/motorina, insa facea multi km pe zi si nu ii ajungea bateria de dimineata pana seara. Singura solutie era sa isi puna statii DC si sa mai incarce bateria cand mai ajungeau masinile la sediu pentru 10-20 minute. Se intampla sa mai ajunga si mai multe simultan. Tipul nu era tehnic, nu stia ce inseamna statie DC, el a vazut ceva reclame la statii AC si si-a imaginat ca tot pe acolo ar fi pretul. Cand i-am zis la ce sa se astepte cu statiile DC, asta fara sa mai atingem subiectul cu bransament electric trifazat de zeci de kw in mijlocul orasului, a lasat-o balta.

#234
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 03.10.2010
Eu sincer nu cred ca este de vina complexitatea unei asemenea statii (recunosc ca nu am studiat foarte mult totusi subiectul) ci puterile foarte mari la care sunt construite aceste statii industriale si din ce am citit mai sus, probabi si licenta (am avut de-a face cu Qualcomm). O statie DC pentru acasa insa nu are rost sa o faci la puteri mari pentru ca sunt putini cu bransamente foarte mari. Eu as face-o in 3 versiuni: 11, 22 si 27KW. Multi avem bransamente trifazate dar pe AC incarcam monofazat deci maxim 7kW (6,7 la SPRING) iar unele EV-uri desi se incarca trifazat sunt limitate la 11kW (VW). Eu in zona asta de putere vad o oportunitate. Si daca chinezii au reusit sa faca statia la $1170, $2340 si respectiv $4000 (7,20,30kW - https://www.aliexpre...1529312987.html) pe standardul lor inseamna ca asta e costul fara licenta Qualcomm. Cat sa fie licenta? Pentru SPRING mai mult de 22kW nici nu prea are rost acasa ca toata bateria are 27 si nu e bine sa o incarci (DC) complet. Eu zic ca si pentru o firma de livrari urbane e suficient cat sa incarce maxim de 2 ori pe zi cand fac aprovizionarea. Nu am idee cati km fac pe zi dar la o viteza medie de 30km/h (in Bucuresti cica viteza medie ar fi de 22,04 km/h dar am dubii) e greu sa faci mai mult de 500 km intr-o zi.
In ceea ce priveste posesorii de Spring sunt sceptic in a-i considera fara resurse. Daca investesti 3-4 mii de euro intr-o statie de incarcare DC de 20-30kW aceasta poate fi utilizata si la alt viitor autoturism electric mai scump. Din punctul meu de vedere este o zona de nisa foarte buna si cu potential. Eu am EV de putin timp dar m-am lovit de lipsa statiilor de incarcare cand am fost si eu sa vad unde si cum se incarca si am vazut ca sunt putine si ocupate. Ca sa nu mai spun de pret.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate