Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...

Mercedes atego 815 oprire motor
 Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs
 Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?
 Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?
 

huruit in frana de motor si pe liber in mers.

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#19
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,598
  • Înscris: 21.02.2006
Esti simpatic, te bagi sa dai sfaturi la altii dar nu ai fost in stare sa descoperii piulitele slabite la roti.

#20
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,161
  • Înscris: 19.09.2005
pai mecanicul mi-a zis ca-i planetara.

dau sfaturi cu ce stiu, dar nu le stiu pe toate.

Edited by arg, 18 November 2018 - 17:15.


#21
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,598
  • Înscris: 21.02.2006
Nu are treaba mecanicu', esti omniprezent pe topicele auto, dai sfaturi la altii si tu iti pierzi rotile pe drum...:)

#22
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,161
  • Înscris: 19.09.2005
pai, eu l-am vazut cand a strans prezoanele si a tras de ele, dar uite ca s-au "slabit".
si cum sunt baiat cuminte am zis hai sa ridic roata si sa trag de ea, si daca tot ma umplu de negreala de la placute hai sa dau capacu jos si sa vad prezoanele.

dar eu auzeam ca pacane in spate. copilotul (nevasta) mi-a zis ca e dreapta fata. asa ca aia a fost prima pe lista.

am intrebat pe forum ca sa fac lista cu posibile cauze si sa incep sa le elimim.

citeam pe undeva ca cel mai bine e ca la mecanic sa ajungi cu piesa de schimb doar pentru schimb, nu sa inceapa aia cu "ce ar putea fi"... ca dauneaza grav buzunarului.

Edited by arg, 18 November 2018 - 17:32.


#23
BebePanda

BebePanda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,242
  • Înscris: 09.10.2018
Eu dau cu wd40 pe prezoane.
Dar nu ma urc cu 90 de kile pe cheitza, ci trag de ea cu sete. Am ridicat 195 kg  la indreptari cand eram mic.

Edited by BebePanda, 18 November 2018 - 17:50.


#24
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,161
  • Înscris: 19.09.2005
si astea aveau urme de ulei.

la 195kg x 0.3m = 58.5daN*m = 585N*m adica de 3.25 ori mai mult decat trebuie, daca le mai si ungi sunt supra tensionate, si-mi este teama ca la o groapa mai serioasa pleznesc.

Edited by arg, 18 November 2018 - 17:56.


#25
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,853
  • Înscris: 01.11.2005
Se indica la montare si demontare ca suruburie de la roti sa fie unse cu vaselina de cupru.
Si rotile nu se strang "la muschi"....

#26
BebePanda

BebePanda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,242
  • Înscris: 09.10.2018

View Postarg, on 18 noiembrie 2018 - 17:50, said:

si astea aveau urme de ulei.

la 195kg x 0.3m = 58.5daN*m = 585N*m adica de 3.25 ori mai mult decat trebuie, daca le mai si ungi sunt supra tensionate, si-mi este teama ca la o groapa mai serioasa pleznesc.
Ridicam in 2001, cand aveam 65 de kile.
Deci nu-s supratensionate, nu fac scartul ala la desfacere ca dupa ce sunt stranse de meserias la vulcanizare cu pistolul.

Am simt, in 11 ani nu am rupt niciunul :D

Edited by BebePanda, 18 November 2018 - 18:18.


#27
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postpufarin, on 18 noiembrie 2018 - 17:17, said:

Nu are treaba mecanicu', esti omniprezent pe topicele auto, dai sfaturi la altii si tu iti pierzi rotile pe drum...Posted Image
10 cu steluta ! Asa si este , " marele mecanic sfatuitor " si nu e in stare sa stranga un surub la roata Posted Image Posted Image

#28
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,357
  • Înscris: 22.10.2007

View Posttehnics, on 18 noiembrie 2018 - 18:10, said:

Se indica la montare si demontare ca suruburie de la roti sa fie unse cu vaselina de cupru.
Si rotile nu se strang "la muschi"....
la vag nu se ung cu nimic. cel putin la cele 2000-2005, la cele noi n-am idee.
la fel la focus 2.

#29
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,161
  • Înscris: 19.09.2005

View PostBaxon, on 18 noiembrie 2018 - 18:17, said:


10 cu steluta ! Asa si este , " marele mecanic sfatuitor " si nu e in stare sa stranga un surub la roata Posted Image Posted Image
mda, ce sa zic, a venit si clipa sa cer ajutor si gata ai prins tu momentul...

facut proba (100km) si totul ok. doar ca rece si mazga pe jos si cam aluneca cauciucurile.

p.s. nu eu le stransesem.

View Post_-livio-_, on 18 noiembrie 2018 - 18:31, said:


la vag nu se ung cu nimic. cel putin la cele 2000-2005, la cele noi n-am idee.
la fel la focus 2.

nici in 2009 nu se ung, dar uite ca se pune din frica sa nu se blocheze de la rugina.

Edited by arg, 18 November 2018 - 21:47.


#30
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,853
  • Înscris: 01.11.2005
Ba se ung si se indica treaba asta.
Oare asta la ce se foloseste ?

#31
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,357
  • Înscris: 22.10.2007
Nu si la vag, pana si in autodata la cuplul de strangere a rotilor scrie mare ca nu se ung suruburile.
Poate se cere la alte modele cu care n-am avut contact.
Pe de alta parte daca se respecta cuplul de strangere si rotatia cauciucurilor nu ar trebui sa se intepeneasca, deci nu e nevoie de ungere.
Se foloseste la multe chestii, e buna in special la urechile placutelor, unii mai pun intre disc si janta pt a nu se suda una de alta.

Edited by _-livio-_, 19 November 2018 - 00:00.


#32
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,161
  • Înscris: 19.09.2005

View Posttehnics, on 18 noiembrie 2018 - 23:20, said:

Ba se ung si se indica treaba asta.
Oare asta la ce se foloseste ?

eu zic ca se foloseste ce scrie in manualul masinii, nu ce scrie pe tubul cu vaselina.

#33
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Experienta proprie (ca sa se lamureasca unii): din '92 si pana acum,sunt la a 4-a masina.Mi-am reparat singur singur tot ce tine de mecanica la ele.Niciodata nu mi s-au desfacut prezoanele de la roti,stranse de mine la mana (apreciind forta potrivita,ca sa le pot si desface)...pana anul acesta,cand,pentru prima data,le-am strans "ca la carte",cu cheie dimamometrica la 110Nm si...dupa circa 50km facuti prin oras,am auzit un troncanit in mers.Am oprit,am constatat ceea ce banuiam si,le-am strans la mana.Acum,atentie: singurul lucru pe care nu l-am respectat "ca la carte",a fost ca nu am uns cu vaselina prezoanele inainte de a le strange la 110Nm!...concluzia mea: CONTEAZA. cheia dimamometrica a simtit cei 110Nm mai devreme...
PS: cand strangeam la mana,nu le ungeam si le strangeam,lasandu-ma cu greutatea corpului pe cheie...nu ma urcam pe ea cu toate cele 80kg ale mele,nu dadeam cu piciorul,cum fac unii,dar nu trageam de jos in sus (ca la ridicarea greutatilor).

Edited by danpet, 19 November 2018 - 08:46.


#34
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
La mine a fost un scut termic (tabla de aluminiu) de care atingea evacuare, la fel, in frana de motor. Te scotea din masina la cum se auzea.
De ce doar in frana de motor? Pt ca in frana de motor, din cauza solicitarilor inverse decat in acceleratie, motorul se inclina in directia opusa si odata cu motorul se misca putin si evacuarea. Era suficient sa atinga tabla aia.

View Postdanpet, on 19 noiembrie 2018 - 08:40, said:

Experienta proprie (ca sa se lamureasca unii): din '92 si pana acum,sunt la a 4-a masina.Mi-am reparat singur singur tot ce tine de mecanica la ele.Niciodata nu mi s-au desfacut prezoanele de la roti,stranse de mine la mana (apreciind forta potrivita,ca sa le pot si desface)...pana anul acesta,cand,pentru prima data,le-am strans "ca la carte",cu cheie dimamometrica la 110Nm si...dupa circa 50km facuti prin oras,am auzit un troncanit in mers.Am oprit,am constatat ceea ce banuiam si,le-am strans la mana.Acum,atentie: singurul lucru pe care nu l-am respectat "ca la carte",a fost ca nu am uns cu vaselina prezoanele inainte de a le strange la 110Nm!...concluzia mea: CONTEAZA. cheia dimamometrica a simtit cei 110Nm mai devreme...
PS: cand strangeam la mana,nu le ungeam si le strangeam,lasandu-ma cu greutatea corpului pe cheie...nu ma urcam pe ea cu toate cele 80kg ale mele,nu dadeam cu piciorul,cum fac unii,dar nu trageam de jos in sus (ca la ridicarea greutatilor).
Se intampla des treaba asta. Se "agata" filetul si nu mai strange cum trebuie.

#35
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007
La cele mai multe autoturisme din gama ''vag''...prezoanele//piulitele de strangere roata au niste caracteristici prezente si in ziua de azi.
Una dintre ele este ca la o strangere de mana,cu cheia din dotarea masinii,care de obicei are o parghie mica, ulterior , la o eventuala desfacere dupa cateva zile constati ca ai nevoie de chei dedicate dar si de un prelungitor....
O alta caracteristica a acestor prezoane/piulite de la roata este filetul/pasul filetului....care este mic/fin. Chiar daca materialul folosit este de calitate,tot este mai bine sa folosesti putina vaselina la desfacerea ocazionala a acestor prezoane/piulite.
Intrebati un mecanic auto de problemele intalnite la desfacerea diverselor piese de la masina(bujii/prezoane/etc...).....si sa vedeti ce va raspunde. Mai ales acolo unde sa facut economie de vaselina. Un deget de vaselina,de cele mai multe ori chiar face minuni.
Am eu un obicei tampit....si rau nu am patit pana acum....daca ajung la o vulcanizare pentru o pana....nu las sa-mi stranga piulitele la final, cu acel pistol pneumatic....si asta o cer expres,la cerere....pentru ca le strang eu personal,chiar daca ma simt rau/bine si sunt la camasa alba si cravata.

Si  sa nu uit....absolut intotdeauna, la desfacere/strangere a prezoanelor/piulitelor de la roata, folositi chei pe cat posibil noi, fara uzura....

Daca vorbim de vaselina in cazul auto ,nu este ca aghiazma folosita de oameni.(.adica nu face rau, dar nici bine)....

#36
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,161
  • Înscris: 19.09.2005

View Postvalecris16, on 19 noiembrie 2018 - 09:51, said:

....Si  sa nu uit....absolut intotdeauna, la desfacere/strangere a prezoanelor/piulitelor de la roata, folositi chei pe cat posibil noi, fara uzura....
1001 like
deci la suruburi intepenite trebuies chei bune si fara uzura (noi)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate