Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
huruit in frana de motor si pe liber in mers.
#19
Posted 18 November 2018 - 17:08
Esti simpatic, te bagi sa dai sfaturi la altii dar nu ai fost in stare sa descoperii piulitele slabite la roti.
|
#20
Posted 18 November 2018 - 17:11
pai mecanicul mi-a zis ca-i planetara.
dau sfaturi cu ce stiu, dar nu le stiu pe toate. Edited by arg, 18 November 2018 - 17:15. |
#21
Posted 18 November 2018 - 17:17
Nu are treaba mecanicu', esti omniprezent pe topicele auto, dai sfaturi la altii si tu iti pierzi rotile pe drum...
|
#22
Posted 18 November 2018 - 17:25
pai, eu l-am vazut cand a strans prezoanele si a tras de ele, dar uite ca s-au "slabit".
si cum sunt baiat cuminte am zis hai sa ridic roata si sa trag de ea, si daca tot ma umplu de negreala de la placute hai sa dau capacu jos si sa vad prezoanele. dar eu auzeam ca pacane in spate. copilotul (nevasta) mi-a zis ca e dreapta fata. asa ca aia a fost prima pe lista. am intrebat pe forum ca sa fac lista cu posibile cauze si sa incep sa le elimim. citeam pe undeva ca cel mai bine e ca la mecanic sa ajungi cu piesa de schimb doar pentru schimb, nu sa inceapa aia cu "ce ar putea fi"... ca dauneaza grav buzunarului. Edited by arg, 18 November 2018 - 17:32. |
#23
Posted 18 November 2018 - 17:49
Eu dau cu wd40 pe prezoane.
Dar nu ma urc cu 90 de kile pe cheitza, ci trag de ea cu sete. Am ridicat 195 kg la indreptari cand eram mic. Edited by BebePanda, 18 November 2018 - 17:50. |
#24
Posted 18 November 2018 - 17:50
si astea aveau urme de ulei.
la 195kg x 0.3m = 58.5daN*m = 585N*m adica de 3.25 ori mai mult decat trebuie, daca le mai si ungi sunt supra tensionate, si-mi este teama ca la o groapa mai serioasa pleznesc. Edited by arg, 18 November 2018 - 17:56. |
#25
Posted 18 November 2018 - 18:10
Se indica la montare si demontare ca suruburie de la roti sa fie unse cu vaselina de cupru.
Si rotile nu se strang "la muschi".... |
#26
Posted 18 November 2018 - 18:16
arg, on 18 noiembrie 2018 - 17:50, said:
si astea aveau urme de ulei. la 195kg x 0.3m = 58.5daN*m = 585N*m adica de 3.25 ori mai mult decat trebuie, daca le mai si ungi sunt supra tensionate, si-mi este teama ca la o groapa mai serioasa pleznesc. Deci nu-s supratensionate, nu fac scartul ala la desfacere ca dupa ce sunt stranse de meserias la vulcanizare cu pistolul. Am simt, in 11 ani nu am rupt niciunul Edited by BebePanda, 18 November 2018 - 18:18. |
#27
Posted 18 November 2018 - 18:17
#28
Posted 18 November 2018 - 18:31
|
#29
Posted 18 November 2018 - 21:48
Baxon, on 18 noiembrie 2018 - 18:17, said: 10 cu steluta ! Asa si este , " marele mecanic sfatuitor " si nu e in stare sa stranga un surub la roata facut proba (100km) si totul ok. doar ca rece si mazga pe jos si cam aluneca cauciucurile. p.s. nu eu le stransesem. _-livio-_, on 18 noiembrie 2018 - 18:31, said: la vag nu se ung cu nimic. cel putin la cele 2000-2005, la cele noi n-am idee. la fel la focus 2. nici in 2009 nu se ung, dar uite ca se pune din frica sa nu se blocheze de la rugina. Edited by arg, 18 November 2018 - 21:47. |
#30
Posted 18 November 2018 - 23:20
#31
Posted 18 November 2018 - 23:52
Nu si la vag, pana si in autodata la cuplul de strangere a rotilor scrie mare ca nu se ung suruburile.
Poate se cere la alte modele cu care n-am avut contact. Pe de alta parte daca se respecta cuplul de strangere si rotatia cauciucurilor nu ar trebui sa se intepeneasca, deci nu e nevoie de ungere. Se foloseste la multe chestii, e buna in special la urechile placutelor, unii mai pun intre disc si janta pt a nu se suda una de alta. Edited by _-livio-_, 19 November 2018 - 00:00. |
#32
Posted 19 November 2018 - 00:02
#33
Posted 19 November 2018 - 08:40
Experienta proprie (ca sa se lamureasca unii): din '92 si pana acum,sunt la a 4-a masina.Mi-am reparat singur singur tot ce tine de mecanica la ele.Niciodata nu mi s-au desfacut prezoanele de la roti,stranse de mine la mana (apreciind forta potrivita,ca sa le pot si desface)...pana anul acesta,cand,pentru prima data,le-am strans "ca la carte",cu cheie dimamometrica la 110Nm si...dupa circa 50km facuti prin oras,am auzit un troncanit in mers.Am oprit,am constatat ceea ce banuiam si,le-am strans la mana.Acum,atentie: singurul lucru pe care nu l-am respectat "ca la carte",a fost ca nu am uns cu vaselina prezoanele inainte de a le strange la 110Nm!...concluzia mea: CONTEAZA. cheia dimamometrica a simtit cei 110Nm mai devreme...
PS: cand strangeam la mana,nu le ungeam si le strangeam,lasandu-ma cu greutatea corpului pe cheie...nu ma urcam pe ea cu toate cele 80kg ale mele,nu dadeam cu piciorul,cum fac unii,dar nu trageam de jos in sus (ca la ridicarea greutatilor). Edited by danpet, 19 November 2018 - 08:46. |
|
#34
Posted 19 November 2018 - 08:47
La mine a fost un scut termic (tabla de aluminiu) de care atingea evacuare, la fel, in frana de motor. Te scotea din masina la cum se auzea.
De ce doar in frana de motor? Pt ca in frana de motor, din cauza solicitarilor inverse decat in acceleratie, motorul se inclina in directia opusa si odata cu motorul se misca putin si evacuarea. Era suficient sa atinga tabla aia. danpet, on 19 noiembrie 2018 - 08:40, said:
Experienta proprie (ca sa se lamureasca unii): din '92 si pana acum,sunt la a 4-a masina.Mi-am reparat singur singur tot ce tine de mecanica la ele.Niciodata nu mi s-au desfacut prezoanele de la roti,stranse de mine la mana (apreciind forta potrivita,ca sa le pot si desface)...pana anul acesta,cand,pentru prima data,le-am strans "ca la carte",cu cheie dimamometrica la 110Nm si...dupa circa 50km facuti prin oras,am auzit un troncanit in mers.Am oprit,am constatat ceea ce banuiam si,le-am strans la mana.Acum,atentie: singurul lucru pe care nu l-am respectat "ca la carte",a fost ca nu am uns cu vaselina prezoanele inainte de a le strange la 110Nm!...concluzia mea: CONTEAZA. cheia dimamometrica a simtit cei 110Nm mai devreme... PS: cand strangeam la mana,nu le ungeam si le strangeam,lasandu-ma cu greutatea corpului pe cheie...nu ma urcam pe ea cu toate cele 80kg ale mele,nu dadeam cu piciorul,cum fac unii,dar nu trageam de jos in sus (ca la ridicarea greutatilor). |
#35
Posted 19 November 2018 - 09:51
La cele mai multe autoturisme din gama ''vag''...prezoanele//piulitele de strangere roata au niste caracteristici prezente si in ziua de azi.
Una dintre ele este ca la o strangere de mana,cu cheia din dotarea masinii,care de obicei are o parghie mica, ulterior , la o eventuala desfacere dupa cateva zile constati ca ai nevoie de chei dedicate dar si de un prelungitor.... O alta caracteristica a acestor prezoane/piulite de la roata este filetul/pasul filetului....care este mic/fin. Chiar daca materialul folosit este de calitate,tot este mai bine sa folosesti putina vaselina la desfacerea ocazionala a acestor prezoane/piulite. Intrebati un mecanic auto de problemele intalnite la desfacerea diverselor piese de la masina(bujii/prezoane/etc...).....si sa vedeti ce va raspunde. Mai ales acolo unde sa facut economie de vaselina. Un deget de vaselina,de cele mai multe ori chiar face minuni. Am eu un obicei tampit....si rau nu am patit pana acum....daca ajung la o vulcanizare pentru o pana....nu las sa-mi stranga piulitele la final, cu acel pistol pneumatic....si asta o cer expres,la cerere....pentru ca le strang eu personal,chiar daca ma simt rau/bine si sunt la camasa alba si cravata. Si sa nu uit....absolut intotdeauna, la desfacere/strangere a prezoanelor/piulitelor de la roata, folositi chei pe cat posibil noi, fara uzura.... Daca vorbim de vaselina in cazul auto ,nu este ca aghiazma folosita de oameni.(.adica nu face rau, dar nici bine).... |
#36
Posted 19 November 2018 - 10:21
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users