RCA obligatoriu daca tii masina in curte
#235
Posted 10 September 2018 - 13:38
addysoftware, on 09 septembrie 2018 - 23:42, said:
Mingea la fileu. Asa este. Totusi, asta are o oarecare logica: inmatriculezi vehiculul pentru ca o sa circuli cu el in perioada imediat urmatoare, nu? In alte tari cum e Franta, trebuie sa ai RCA chiar si parcat pe strada, la tine in curte insa nici aia nu te obliga. La noi pesemne se incearca un abuz dar care cred ca poate fi usor desfiintat in instanta. |
#236
Posted 10 September 2018 - 14:00
Penibil, cum apare o lege de kkt imediat rasar si aplaudacii, uameni cu frica de Dumnezeu.
Treziti-va, problemele si frustrarile voastre din trafic si din viata de zi cu zi nu se vor rezolva. Nimeni nu va renunta la masina pt 100e/an. Singurii care au de castigat sunt asiguratorii. La nemti exista inclusiv numere definitive cu perioada limitata, adica folosesti o masina 5 luni pe an, platesti impozit si asigurare fix 5 luni pe an, apoi in noul an te duci si o reinmatriculezi, sa nu mai zic ca dureaza cateva minute iar la noi cateva zile. In RO si daca vinzi masina dupa o luna trebuie sa platesti impozit pe 12 luni. Despre o lege care obliga asiguratorul sa iti plateasca daunele in max. 30 de zile si fara sa strambe din nas pe cand ? Edited by ionutMembruAnonimut, 10 September 2018 - 14:12. |
#237
Posted 10 September 2018 - 14:34
#238
Posted 10 September 2018 - 14:44
ionut_ionut, on 10 septembrie 2018 - 14:00, said:
La nemti exista inclusiv numere definitive cu perioada limitata, adica folosesti o masina 5 luni pe an, platesti impozit si asigurare fix 5 luni pe an, apoi in noul an te duci si o reinmatriculezi, sa nu mai zic ca dureaza cateva minute iar la noi cateva zile. In RO si daca vinzi masina dupa o luna trebuie sa platesti impozit pe 12 luni. Despre o lege care obliga asiguratorul sa iti plateasca daunele in max. 30 de zile si fara sa strambe din nas pe cand ? Poti de curiozitate sa ne spui si cat e asigurarea in Germania? Si sa nu incepeti (restul) cu nivelul de trai ca e aceeasi masina si tot la fel face bum chit sa loveste de un stalp romanesc sau de unu nemtesc. |
#239
Posted 10 September 2018 - 20:03
ionut_ionut, on 10 septembrie 2018 - 14:00, said:
..... La nemti exista inclusiv numere definitive cu perioada limitata, adica folosesti o masina 5 luni pe an, platesti impozit si asigurare fix 5 luni pe an, ..... ...atat inmatricularea cat si numerele sunt definitive cu drept de circulatie a fiecarui an pentru o perioada prestabilita, anul urmator nu mai faci nici o reinmatriculare, (rulote, autorulote, motociclete, peridoc pt. barca, etc) spre exemplu; cu drept de circulatie a fiecarui an incepand cu luna aprilie pana in luna octombrie, si arata de genul https://www.google.r...7&bih=867&dpr=1 Edited by w140, 10 September 2018 - 20:13. |
#240
Posted 10 September 2018 - 20:53
andreic, on 10 septembrie 2018 - 13:38, said:
Nu neaparat, il inmatriculezi ca sa fie circulabil cand ai nevoie si poate o perioada nu ai nevoie... In alte tari cum e Franta, trebuie sa ai RCA chiar si parcat pe strada, la tine in curte insa nici aia nu te obliga. La noi pesemne se incearca un abuz dar care cred ca poate fi usor desfiintat in instanta. Sunt multe legi tampite in lumea asta, si mi se pare ca la noi romanii "prind" cel mai usor astea. |
#241
Posted 10 September 2018 - 21:38
addysoftware, on 10 septembrie 2018 - 20:53, said:
Mie mi se pare logic si normal sa imi fac asigurarea pe 6 luni daca circul de 2-3 ori pe luna, poate si o singura data pe luna, in acel interval. De exemplu stiu ca imi trebuie masina intre 15 mai si 1 noiembrie, pai pe 14 mai imi fac asigurare. Dar de ce sa platesc si intre noiembrie si mai anul viitor cand stiu precis ca nu circul? Ma dor banii in buzunar? Pentru ca asa vrea statul la initiativa unor corporatii capitaliste. Crezi ca suntem de capul noastru ...aicea? Daca citesti zilnic presa o sa vezi ca sunt minim 3 articole pe saptamana referitoare la multimea rablelor SH care circula in Romania, la RCA, la ITP, la asigurarea de locuinta PAID.. Toate aceste articole sunt sustinute de corporatii care au interese contrare cu interesele omului de rand, adica vor sa-i ia banii, fara sa-i ofere ceva in schimb. Edited by rosix, 10 September 2018 - 21:40. |
#242
Posted 10 September 2018 - 21:41
w140, on 10 septembrie 2018 - 20:03, said:
...atat inmatricularea cat si numerele sunt definitive cu drept de circulatie a fiecarui an pentru o perioada prestabilita, anul urmator nu mai faci nici o reinmatriculare, (rulote, autorulote, motociclete, peridoc pt. barca, etc) spre exemplu; cu drept de circulatie a fiecarui an incepand cu luna aprilie pana in luna octombrie, si arata de genul https://www.google.r...7&bih=867&dpr=1 Desigur ca depinde de la caz la caz, dar in general nu este mare afacere. Impozitul se calculeaza exact, dar la asigurare este altfel. Adica o inmatriculare de 3-4 luni poate sa coste 75% din asigurarea pe 12 luni. Eu am avut un cabrio pe care il foloseam din an in paste si desigur numai pe vreme frumoasa. Diferenta in total (impozit + asigurare) era de vreo 120 euro pe an. Pe de alta parte nu erai flexibil, mai ales ca in ultimii ani vremea isi cam face de cap. |
#243
Posted 10 September 2018 - 22:05
Jammalan-the-Prophet, on 10 septembrie 2018 - 14:44, said:
Poti de curiozitate sa ne spui si cat e asigurarea in Germania? Si sa nu incepeti (restul) cu nivelul de trai ca e aceeasi masina si tot la fel face bum chit sa loveste de un stalp romanesc sau de unu nemtesc. Incerc sa explic in cateva cuvinte: cu cat un anumit model de masina aduce asiguratorilor o paguba mai mare (exista un registru central la asiguratori), cu atit mai scumpa asiguurarea. Paguba poate fi produsa prin accidente, sau prin furturi de ex. Poate suna ciudat, dar masinile relativ scumpe la asigurare sunt de ex VW Golf, BMW seria 3 etc. Sunt multe si iau des parte la accidente, sunt conduse de o anumita sparta de soferi (mai tineri, aprox 18-24ani). Masini foarte scumpe au fost intotdeauna BMW X5+X6, foarte furate. La fel noul Q7. Altfel Porsche 911, o masina relativ ieftina. Eu am platit de ex ptr un Touareg cu 4.2 V8 mai putin decat ptr un Multivan cu un motor de 2.0 tdi. Multivan-ul este in top 5-10 al masinilor furate. Cea mai ieftina asigurare pe care am avut-o vreodata a fost la un BMW Z3. O masina relativ rara si care probabil nu producea asigurarilor cheltuieli. Pe urma conteaza de cati ani detii carnetul si de cati ani mergi fara accident. Eu am carnet din 1996 si am avut in 1997 primul si ultimul accident, deci merg de 21 ani fara accident. Un incepator pleaca de la 100% asigurare si aceste procente scad cu anii fara accident. Se numeste Schadenfreifeitsklasse, SF-Klasse. Eu sunt momentan la 27%. Deci concret, ptr aceasi masina, un incepator plateste 100%, sa zicem 1000 euro, eu platesc numai 270 euro. Precum vezi, diferentele pot fi imense, difera de la masina la masina si de la sofer la sofer si nu depinde neaparat de puterea motorului sau pretul masinii. |
#244
Posted 10 September 2018 - 22:49
Jammalan-the-Prophet, on 10 septembrie 2018 - 14:44, said: Poti de curiozitate sa ne spui si cat e asigurarea in Germania? Si sa nu incepeti (restul) cu nivelul de trai ca e aceeasi masina si tot la fel face bum chit sa loveste de un stalp romanesc sau de unu nemtesc. Si nu inteleg de ce sa nu inceapa cu nivelul de trai. Ba sa inceapa,pentru ca asigurarile din Ro sunt de rahat,piesele de schimb de obicei proaste si uneori sh,manopera din service mult mai ieftina decat UK. Aici de ex la reprezentanta Audi e 80 de lire ora de manopera. Cat o fi in Ro? rosix, on 10 septembrie 2018 - 21:38, said: Pentru ca asa vrea statul la initiativa unor corporatii capitaliste. Crezi ca suntem de capul noastru ...aicea? Daca citesti zilnic presa o sa vezi ca sunt minim 3 articole pe saptamana referitoare la multimea rablelor SH care circula in Romania, la RCA, la ITP, la asigurarea de locuinta PAID.. Toate aceste articole sunt sustinute de corporatii care au interese contrare cu interesele omului de rand, adica vor sa-i ia banii, fara sa-i ofere ceva in schimb. |
|
#245
Posted 10 September 2018 - 22:59
Va propun un exercitiu - urmariti presa timp de 2 saptamani, sa vedeti cate articole in favoarea firmelor de asigurari sau a producatorillor de autoturisme noi gasiti.
Sa vedeti cum firmele baga bani grei pentru propagarea in presa a anumitor idei: ca parcul auto e praf, ca romanul e hotz si nu face RCA, ca e carnagiu pe sosele (de parca am avea autostrazi ca in Germania) ca firmele de asigurari abia mai au bani de despagubiri la cate accidente sunt, ca le pune bete in roate ASF sa nu poata majora tarifele, ca Romania risca sanctiuni daca se mai baga ASF si nu-i lasa sa creasca tarifele RCA, ca trebuie musai introdusa tehnologia Telematics de urmarire a masinilor... tot felul de kkturi.. Urmariti astfel de articole... sa vedeti cat de multe sunt. Ca si cand toata viata conducatorului auto sta in RCA. |
#246
Posted 11 September 2018 - 01:28
#247
Posted 11 September 2018 - 02:30
#248
Posted 11 September 2018 - 07:21
Paz, on 11 septembrie 2018 - 02:30, said:
Asta au incercat s-o bage pe gat si prin alte tari, au fost suspect de insistenti cu chestia asta. Au ignorat telecamerele ba chiar au incercat sa le scoata ilegale ca privacy. Pai, tehnologia Telematics e totul.. Ea le poate da informatii in timp real daca masina sta sau circula iar asta ii poate umple de bani ca, nu-i asa, ca masina trebuie sa aiba RCA si cand sta, nu mai vorbesc cand circula. Trebuie opozitie ferma din partea conducatorilor auto la implementarea unor astfel de dispozitive. Ganditi-va numai ca datele colectate pot ajunge la distribuitorii de carburanti care vor sti, fix, la milimetru cand lumea circula mai mult, ca sa poata sa scumpeasca carburantii la pompa. E ca implementarea CIP-ului la oameni.. nu o sa poti sa mai faci nimic, fara sa stie aia. Edited by rosix, 11 September 2018 - 07:22. |
#249
Posted 11 September 2018 - 07:36
Văi de mine, o sa ma taxeze mai mult, oare ce o sa ma fac? Poate ar trebui sa te preocupe formarea ta profesionala sau familia decât chestiile astea mărunte.
Care apropo, nu te obliga nimeni sa plătești nimic. |
|
#250
Posted 11 September 2018 - 08:37
Chestii marunte pe dracu! Marunt era candva si impozitul auto,pe care cretinii se inghesuie sa-l plateasca pana nu e gata petrecerea de an nou.A ajuns datorita cretinilor sa fie mai mare ca in tari cu apa calda.Cand le spuneam cretinilor ca nu e normal sa platesti impozit auto,ca doar ai platit odata taxe la achizitiomarea masinii,dadeau ochii peste cap...cum,statul lor mult iubit sa nu faca bani?
E o aberaratie sa platesti pentru o masina altceva in afara de o taxa de drum.Restul e jaf la drumul mare si atentat la proprietate. |
#251
Posted 11 September 2018 - 09:58
Nu e in discutie ce e normal, ala se face in parlament... ideea e ca e lege si proprietatea e impozitata.
Edited by andreic, 11 September 2018 - 09:59. |
#252
Posted 11 September 2018 - 15:37
Impozitul este furt. Mai ales in situatia Romaniei, unde la conducere sunt h.o.t.i.i.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users