Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Manere clasice mobila sau push to...

Contact pe piele cu sangele altei...

metoda constantelor de scurtcircuit

video file info
 Nu pot raspunde: Huawei P10

Cod cursor website

Cum se iese la pensie la munca di...

Inlocuire Tranzistor 4410 BA622T ...
 CASS pe veniturile din DOBANZI

Masina de spalat rufe Bosch

Spatiu prea mare inainte de titlu

Recomandare banca pentru firma
 Photoscape, unde?

Prima World HD

Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Cum pot reda niște inregistr...
 

Lovitură pentru mașinile electrice în România: Tarifarea încărcării, mai costisitoare decât un plin de carburant fosil

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
260 replies to this topic

#127
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,191
  • Înscris: 19.09.2005
hidrolectrica plateste o taxa pe apa folosita.
http://jurnalul.ro/b...ane-746537.html

din cauza asta pdf 2 merge in pierdere.

#128
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Nu autonomia este cea mai mare problema. Timpul de incarcare este. Nu vei gasi mereu la statiile de incarcare, prizele goale, odata cu cresterea nr.de masini electrice.

#129
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,191
  • Înscris: 19.09.2005
timpul e si nu e o problema, daca ar avea o autonomie generaoasa (1-2000km)

#130
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
După ce Renovatio a anunțat ieri introducerea tarifelor prohibitive pentru încărcarea mașinilor electrice la stațiile lor electrice, Kaufland reacționează și anunță gratuitatea alimentării pentru clienții săi.

#131
lexis1

lexis1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,110
  • Înscris: 28.02.2018
Bah astia sunt nebuni, ce tarife prohibitive viseaza?
Eu cred ca presa face un santaj mediatic... arunca rahat ca apoi compania sa vina sa cumpere publicitate si advertoriale la ei ca sa spele rahatul aruncat de ei.

Edited by lexis1, 07 March 2018 - 14:21.


#132
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011

 Torquemada-666, on 07 martie 2018 - 13:52, said:

Nu autonomia este cea mai mare problema. Timpul de incarcare este. Nu vei gasi mereu la statiile de incarcare, prizele goale, odata cu cresterea nr.de masini electrice.

Tehnologia asta putea intra de ani buni in productie.Eu zic ca se va  sari peste ea(adica nu va tine prea mult timp sau cat atinut motorul cu combustie), nu asta ar fi rezolvarea pt schimbarea tehnologiei actuale.Trebuie alta tehnologie care sa o poata suplini pe cea a  motorului cu combustie interna.

Asa cum se doreste scoatere din productie a motoareleo pe  motorina, se va dori si scoaterea  a celor pe benzina.Eu zic ca va fi mai scump sa mergi pe curent decat cu motor cu ardere interna, asta-i doar inceputul ,  nu cred ca va rezista cat a rezistat motorul cu combustie interna.Startul s-a dat deja,implantarea s-a facut, nu mai e cale   de intors.

Edited by ionutz_joe2009, 07 March 2018 - 14:41.


#133
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016

 cata, on 07 martie 2018 - 14:17, said:


Cum s-ar traduce cu un titlu clickbait ?

Gen

Quote

Lovitură pentru mașinile electrice în România: Tarifarea încărcării, mai costisitoare decât un plin de carburant fosil
?????

Quote

Lovitură pentru mașinile cu combustie interna în România? Incarcarea unui automobil electric este gratis!!!

Mai ca imi vine sa deschid topic

#134
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,191
  • Înscris: 19.09.2005
o afacere care a "murit din fasa"....

 Jammalan-the-Prophet, on 07 martie 2018 - 14:35, said:

Mai ca imi vine sa deschid topic
pentru ca inca masinile din trafic le numeri pe degete, dar daca ar fi macar 10% din total iti spun eu ca ai sta cu zilele la coada pentru incarcat, ca pe vremea lu' ceasca cand se statea cate 2-3zile la coada la peco.

Edited by arg, 07 March 2018 - 14:40.


#135
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,303
  • Înscris: 23.02.2017

 Ford4, on 07 martie 2018 - 11:20, said:

Mai termina cu prostia ta de a tot prezenta un articol pe care oricum nu l-ai citit sau nu l-ai inteles. Iata partea edificatoare din el :

"Dacă istoria se va repeta, cererea mare pentru cobalt nu va dura. La începutul anilor 2000, prețul paladiului, utilizat pentru convertorii catalitici care elimină particulele poluatoare din gazele de eșapament, s-a triplat în doi ani, din cauza temerilor legate de ofertă. Ulterior, producătorii auto au găsit soluții pentru a utiliza mai puțin din acest metal, iar cererea a scăzut cu o treime. Ford Motor a fost nevoit să revizuiască în scădere valoarea activelor cu 1 miliard de dolari după scăderea valorii stocurilor sale de paladiu. Bateriile automobilelor electrice ar putea urma o tendință similară. O altă soluție poate veni prin reciclarea bateriilor uzate, care ar putea adăuga la ofertă  25.000 de tone de metale, până în 2025, potrivit estimruilor făcute de CRU."

Parca esti baba cu drobul de sare.
Mai bine te-ai bucura ca rezervele de litiu sunt imense si se pot extrage si fara a polua.

https://electrek.co/...nation-lithium/

Sau de faptul ca electrificarea incepe sa se extinda si spre celelalte mijloace de transport :

https://electrek.co/...-battery-packs/

Cel mai mult urasc nu pe aia care nu fac nimic, ci pe aia care mai si pun bete in roate la cei care incearca sa faca ceva
1) raportat pt limbaj
2) fac mai multe pt domeniu ca tine tinand cont ca am detinut electrica, decat tine ca detii un ford
3) partea edificatoare din articol este CEEA CE SE INTAMPLA, si anume cresterea preturilor (deja s-a triplat) la cobalt si faptul ca e o resursa f limitata si exploatata prin africa de copii (lucru care sigur nu intereseaza insa, il trecem la "moralitate" si trecem peste)

Deci inca o data, speranta ca in viitor se va trece la alta tehnologie fara cobalt nu are cum sa fie edificatoare, pt ca e o speranta si atat.
Partea edificatoare e asta "Când BMW a anunțat că proiectează versiuni electrice ale SUV-ului X3 și Mini, prețul a 21 de kilograme de cobalt, cantitatea de metal necesară pentru o baterie auto, era de sub 600 de dolari, scrie News.ro. După doar 16 luni, prețul țintă al cobaltului se apropie de 1.700 de dolari și creștere în fiecare zi."

Deci pretul S_A TRIPLAT. daca pt tine nu e edificatoare partea asta, ci ca se spera totusi sa se gaseasca o solutie... nu vorbi de prostie macar.

4) schimbarea tehnologiei la baterii ar aduce dintr-o data o serie de baterii care ar deveni inutile la reciclat...

5) Litiul e poluant de obtinut ca si grafitul de altfel acum. Ca in viitor iar ai gasit tu un articol ca ar putea fi mai bine, asta da, un alt drob de sare doar... vorbim de ce e acum

#136
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016

 arg, on 07 martie 2018 - 14:40, said:

o afacere care a "murit din fasa"....

pentru ca inca masinile din trafic le numeri pe degete, dar daca ar fi macar 10% din total iti spun eu ca ai sta cu zilele la coada pentru incarcat, ca pe vremea lu' ceasca cand se statea cate 2-3zile la coada la peco.

Stii o chestie?
Nu exista masini electrice pentru ca nu exista statii de incarcare pentru ca nu exista masini electrice.
Ce o fi fost in capul individului care a cumparat primul telefon?

Din start, mie masinile electrice mi se par jucarii. Sunt interesante da inca nu a venit vremea lor, au o gramada de hibe.
Dar asta nu inseamna sa incep sa arunc cu rahat in tot ce inseamna electric, sunt locuri unde pot sa functioneze bine mersi, ca la noi e o problema.....daca ar fi sa te iei dupa infrastructura noastra nici masini cu combustie interna nu ar trebui sa avem.

Mall-ul de langa IOR a stat doua luni (parca?!?) cu generatoare pentru ca reteaua nu facea fata. Normal ca nu ar face fata nici la 700 000 de masini la incarcat.
Dar reteaua noastra tampita nu ar face fata nici la consumul mediu de curent din EU, ce sa mai vorbim de US....

Faptul ca nu suntem capabili s afacem ceva nu inseamna ca idee e proasta.

#137
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Eu pun pariu ca vor ajunge la prea multi bani in stock masini ieftine precum Logan si ca nu oricine isi va mai permite.Nu va fi  ieftina nici intretinerea masinii, nu va mai fi atat de ieftin nici curentul.Se va scumpi cum s-a scumpit si apa plata.

Edited by ionutz_joe2009, 07 March 2018 - 15:04.


#138
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Sa creasca pretul curentului, al cobaltului si al tuturor componentelor pt.baterii. Vor creste oricum, pt.ca tinta este profitul. Nu va amagiti singuri ca tinta este ecologia. Nu.nu. Daca eu am cobalt si tu ai nevoie, si eu cresteam pretul exponential si rapid.

Ford4 tu intrebi ce fac altii, care tot posteaza stiri negative, adica real dovedite negativ.
Tu concret cf. antipoluare, in afara de nimic?

Edited by Torquemada-666, 07 March 2018 - 15:17.


#139
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,171
  • Înscris: 13.11.2017

 unbrutus, on 07 martie 2018 - 14:42, said:


2) fac mai multe pt domeniu ca tine tinand cont ca am detinut electrica, decat tine ca detii un ford


Am vazut ce faci : hatereala in toate postarile tale referitoare la electrice

 unbrutus, on 07 martie 2018 - 14:42, said:

3) partea edificatoare din articol este CEEA CE SE INTAMPLA, si anume cresterea preturilor (deja s-a triplat) la cobalt

Deci pretul S_A TRIPLAT. daca pt tine nu e edificatoare partea asta, ci ca se spera totusi sa se gaseasca o solutie... nu vorbi de prostie macar.

5) Litiul e poluant de obtinut ca si grafitul de altfel acum. Ca in viitor iar ai gasit tu un articol ca ar putea fi mai bine, asta da, un alt drob de sare doar... vorbim de ce e acum

Nu toti au gandire limitata ci stiu sa si priveasca in viitor. Dovada o ai in anunturile dese care apar referitoare la lansarile de noi electrice.
Ups, aia nu au citit postarile tale ca va fi jale cu cobaltul :) !
Stai linistit ca aia stiu foarte bine ce se intampla, diferenta este ca unii stiu doar sa boceasca pe forumuri iar altii gasesc rezolvari la problemele aparute Posted Image  !

 unbrutus, on 07 martie 2018 - 14:42, said:


4) schimbarea tehnologiei la baterii ar aduce dintr-o data o serie de baterii care ar deveni inutile la reciclat...


Ti-a trecut macar prin capusor ca si pana acum la baterii s-au tot schimbat materialele folosite, insa si cele vechi tot se recicleaza Posted Image ?

#140
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,303
  • Înscris: 23.02.2017

 Torquemada-666, on 07 martie 2018 - 15:16, said:

Tu concret cf. antipoluare, in afara de nimic?
pe mine nu ma deranjeaza ca nu face nimic sau ca face ceva, ci faptul ca tot timpul are un limbaj care genereaza flame, atacuri la persoana si totusi cumva e iertat...

 Ford4, on 07 martie 2018 - 15:32, said:


Am vazut ce faci : hatereala in toate postarile tale referitoare la electrice
Am postat o gramada despre masinile pe hidrogen de ex... am detinut electrica... la toate postarile mele in care am zis lucruri reale care nu erau ok, la toate ai sarit cu atacuri la persoana.
Pana nu ai electrica, nu intelegi unele probleme.

Incearca si tu si discutam pe urma.

In rest, ma intereseaza mai mult reducerea poluarii decat trecerea cu orice pret la masini electrice.
Daca constructia lor polueaza acum mai mult decat e normal, nu imi doresc adoptia in masa, si articolul tocmai asta si spune, daca toti am avea electrica, ar fi nevoie de dublu cantitatea de cobalt care exista pe pamant!

Am postat si linkuri cu superchargerele Tesla alimentate de generatoare diesel...

Asta nu inseamna hatereala si chiar daca ar fi asa tot nu vad de ce asta iti da dreptul sa tot sari la gatul oamenilor

Ad argumente in discutie, expuneti macar o data opinia personala (ca atata e) in mod civilizat

Pe unde apari tu apare imediat si circul... troleala, atacurile la persoana, limbajul de rahat

#141
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 unbrutus, on 07 martie 2018 - 15:51, said:

pe mine nu ma deranjeaza ca nu face nimic sau ca face ceva, ci faptul ca tot timpul are un limbaj care genereaza flame, atacuri la persoana si totusi cumva e iertat...
Are scutire medicalaPosted Image Diagnosticul pus, sindrom 3TPosted Image

Edited by cata, 07 March 2018 - 15:58.


#142
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,303
  • Înscris: 23.02.2017

 Ford4, on 07 martie 2018 - 15:32, said:

Ti-a trecut macar prin capusor ca si pana acum la baterii s-au tot schimbat materialele folosite, insa si cele vechi tot se recicleaza Posted Image ?
Nu a fost niciodata pana acum asa o mare productie de baterii de 500kg bucata, si problema mare a producatorilor de masini electrice tine de productia de baterii

Tu compari bateriile de la telecomanda ta cu bateriile de la masini, si mai nou chiar camioane?? Numai ca sa cari o baterie din asta de vreo 1000kg probabil sa o duci la centru de reciclare vei avea nevoie sa poluezi nu gluma...

#143
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,689
  • Înscris: 31.01.2010
Bun, hai sa o luam babeste, de aritmetica...
1 auto electric are un consum mediu de 15Kwh/100Km.
La media anuala de 10000Km rezulta 1500 Kwh sau 1,5Mwh.
1000000 auto au consumul anual de 1500Gwh. 1,5Twh/milion auto
https://ro.wikipedia...ă_În_România
Puterea instalata a Romaniei este de aprox 18Gw, asta insemnind apox 160Twh la capacitate maxima, 100%!
Energia debitata anual in sistem este de aprox 60Twh deci rezerva este.
Putere instalata este, problema este la distributie de energie la statiile de incarcare.
Un apartament consuma lunar in jur de 150Kwh adica media de 1000Km/luna la un electric.

#144
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,171
  • Înscris: 13.11.2017
Tu numai la telecomandă ai baterii ?
Mașina ta pornește la manivelă ? La centralele telefonice nu sunt baterii ? Le-ai vazut vreodată ? La rețelele de servere nu sunt ?
Îmi pare bine că te dai cunoscator la electrice dar singurele baterii pe care le-ai vazut până acum sunt doar cele de la telecomandă. Probabil și de alea ai aflat când n-ai mai putut schimba canalele la tv.
Sa știi că daca posezi o mașină nu înseamnă că esti cunoscator în domeniu. A mea merge așa de bine încât chiar mă mândresc că îmi reamintesc cu greu si de unde se deschide capota :) !

 unbrutus, on 07 martie 2018 - 16:00, said:

Nu a fost niciodata pana acum asa o mare productie de baterii de 500kg bucata, si problema mare a producatorilor de masini electrice tine de productia de baterii

Tu compari bateriile de la telecomanda ta cu bateriile de la masini, si mai nou chiar camioane?? Numai ca sa cari o baterie din asta de vreo 1000kg probabil sa o duci la centru de reciclare vei avea nevoie sa poluezi nu gluma...


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate