Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Repararea autoturismelor pe internet - Efecte

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#19
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postterratec, on 29 octombrie 2017 - 00:58, said:



Daca greseam nu mai alocam timp sa scriu randurile de mai sus.


Din pacate ai facut entorsa la degete ( de pomana ) sa scrii pentru ca ai gresit din start cu " ideea " . Intreaba inainte sa deschizi un topic fara valoare cu o concluzie pornita gresit, ca salvezi din timpul tau " pretios " ! Vezi ca toti te contrazic , dar tu nu si nu ( batman .. ) .

#20
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,159
  • Înscris: 22.05.2003
Materia prima pt filtre se cumpara bulk, la role si se pun in machete de injectie; e ieftin si usor!
Piesele sunt rar patentate si sunt mai multi producatori, la care ai acces repid, online!
Am avut de ales intre 3 producatori de pompe de apa!
Uleiurile au ajuns sa se schimbe la un an, indiferent de nr de km, de zici ca suntem la F1.

Se numeste concurenta...

Mecanicii aia ce reparau Dacia cu urechea au disparut! Era si timpul...
Acum pui testerul, si sa fii maimuta ca sa nu stii unde e buba, apoi deschizi manualul de service si vezi pas cu pas, ca la prosti.

Da, ma duc la reprezentanta dc sunt probleme.
Am dat 150 eur pe un tester si imi verific masina la cateva luni. Cea mai buna investitie ever...

#21
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,120
  • Înscris: 29.06.2005
E gresit pusa problema, din punctul meu de vedere.

Nu opreste nimeni un service sa practice preturi "de internet" la piese si chiar sa castige ceva din asta  - avand in vedere ca poate beneficia de discounturi generoase pentru rulajul mare de piese.
Doar ca lacomia specifica si adaosurile nesimtite practicate a dus la cumpararea de pe internet. Cand intr-un service o piesa costa 50 ron, iar pe internet aceeasi piesa, acelasi producator costa 20 ron , atunci lucrurile sunt destul de evidente, nu?

Da, e adevarat ca n-au forta de munca. Pentru ca nu vor sa plateasca oameni buni, dedicati, care sa faca munca cu simt de raspundere.
Din punctul meu de vedere, cu exceptia catorva service-uri cu adevarat bune, in Romania sunt doar ateliere de ucenici, nu service-uri.


Am platit 700 ron la un service anu` asta manopera pentru: montat compresor AC+umplere agent frigo, inlocuit un far, inlocuit o fulie,inlocuit caseta directie.
La caseta n-au strans bine suruburile de fixare, compresorul nu cupla (e defect dom`le!), iar la far, dupa montaj nu mai merge ridicarea/coborarea electrica. Am strans eu suruburile la caseta; la compresor trebuia facuta distanta intre flasa de cuplare si fulie prin indepartarea unor shim-uri, iar la faruri n-am avut timp inca sa vad care e buleala.
Si mecanicii aia n-au avut asa, putina curiozitate, sa se intrebe "de ce dreaq nu merge?" si sa caute pe net o solutie(ma refer aici la compresor).

Deci, in conditiile astea - de ce as mai apela la un service? Ca ma gandesc cu groaza ce mi-ar fi facut daca aveam probleme la frane......

Asa ca...prefer de-acu` sa-mi fac singur servisul la masina - chiar daca as prefera sa platesc doar pentru timpul ala care mi l-ar manca niste operatii.

@Adm -  tin sa te contrazic putin . Nu faci nimic doar cu testerul si manualul de service, decat atunci cand ai un defect pe o zona cu monitorizare electrica/electronica.
Da` ce faci daca ai o eroare de supraincalzire senzor DPF si motorul merge putin neregulat? Ca o ureche de meserias iti spune destul de repejor ca ai probleme cu injectoarele si de aia se supraincalzeste DPF-ul. Doar cu testerul si manualul......inlocuiesti degeaba un senzor functional...cum dealfel se si cam procedeaza....

Edited by florinel, 29 October 2017 - 10:25.


#22
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View Postterratec, on 28 octombrie 2017 - 18:34, said:

Proprietarii de service-uri mici sunt ingrijorati din cauza lipsei de oameni calificati

Proprietarii service-urilor mici trag ponoasele pentru modul în care au înțeles ei să facă afaceri. Evaziunea fiscală, munca la negru, mințirea clienților sunt încă lucruri comune în multe unități. Și s-a creat un cerc vicios. Ăla care vrea să lucreze cum trebuie nu poate face concurență cu unul care nu prea are de plătit dări.

Pe lângă asta, este și piața. Service-urile au fost văzute mereu ca afaceri cu investiții de început reduse. Își face un atelier, lucrează doar ce poate lucra cu ce scule are disponibile, cupărând mai multe pe parcurs. S-au deschis mii de service-uri pe o piață care era oricum suficient de populată.


Așa că nu mai plânge tu de mila micilor afaceriști.

#23
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,056
  • Înscris: 02.03.2003

View PostAdm, on 29 octombrie 2017 - 04:56, said:

Materia prima pt filtre se cumpara bulk, la role si se pun in machete de injectie; e ieftin si usor!
Piesele sunt rar patentate si sunt mai multi producatori, la care ai acces repid, online!
Am avut de ales intre 3 producatori de pompe de apa!
Uleiurile au ajuns sa se schimbe la un an, indiferent de nr de km, de zici ca suntem la F1.

Se numeste concurenta...

Mecanicii aia ce reparau Dacia cu urechea au disparut! Era si timpul...
Acum pui testerul, si sa fii maimuta ca sa nu stii unde e buba, apoi deschizi manualul de service si vezi pas cu pas, ca la prosti.

Da, ma duc la reprezentanta dc sunt probleme.
Am dat 150 eur pe un tester si imi verific masina la cateva luni. Cea mai buna investitie ever...


Daca lucrurile sunt atat de facile inseamna ca asta este motivul pentru care mecanicii buni pleaca din tara.
Masinile sunt tot mai simple, tot mai usor de reparat, piesele sunt la discretie, reparatia tine doar de proprietar.

Probabil eu apartin de o generatie care reface motoarele si cutiile cu mecanicii specializati pe marca respectiva.
Paradoxal, in multe situatii testerul original al marcilor nu reuseste sa rezolve unele probleme.

#24
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014

View Postsilesax, on 28 octombrie 2017 - 15:50, said:

Acum totul se face după carte si mecanicii buni trebe să citească.si ar trebui să specializeze pe o anumită marcă .
  Inclusiv schimbatul aiurea de piese bune ca nu sunt capabili sa faca o diagnoza corecta tot dupa carte il fac.
Au schimbat amortizorul cand defecta era planetara (reprezentanta Dacia)
Au schimbat ambreiajul, defect era ventilatorul de la climatizare . Dar na, daca fluiera e ambreiajul.  Service mare, multimarca, cu 5-6 posturi de lucru.
Au schimbat pompa de injectie si injectoarele, defect era senzorul de presiune de pe rampa injectoarelor (reprezentanta Peugeot)
Sa iti mai zic? Dupa carte. Piese schimbate de mii de euro si masina returnata la client cu aceleasi simptome cu care a fost dusa.

  Uite de aceea le reparam cu doctor google. Ca de multe ori iesim mai ieftin si mai bine reparate decat in service. Am ajuns sa imi fac sigur diagnoza si sa le spun la aia specializati "schimbi aia" nici un surubel in plus ca nu platesc.

  Am mai invatat pe pielea mea un lucru. Cu cat e mai mare service-ul cu atat sunt pai incapabili mecanici. Plini de figuri dar pe langa meserie. Eu ce vina am ca pe tester nu ii arata ca bate planetara nu amortizorul?


  Ascultati voi la Stan Patitul. Daca aveti probleme la care nu le dati de cap cu masina nu mai mergeti in service mare. Va schimba juatate masina aiurea si tot defecta o sa fie. Intrati pe forumul marcii si cereti ajutor. Va indruma catre cel care chiar stie ce trebuie sa faca, si nu va uitati ca lucreaza intr-un garaj unde abia incape masina. Dupa 1000 de euro dati aiurea pe la reprezentante a rezolvat-o in garaj cu 500 de lei intr-o saptamana ceea ce aia "dupa carte" nu au reusit in doi ani de dus masina saptamanal la ei.

  Nu sunt masini proaste. Indiferent de marca. Sunt doar mecanici prosti. Si sunt multi. Prosti dar multi.

View PostAdm, on 29 octombrie 2017 - 04:56, said:

Acum pui testerul, si sa fii maimuta ca sa nu stii unde e buba, apoi deschizi manualul de service si vezi pas cu pas, ca la prosti.

Ce tester folosesti? Vreau si eu unul care sa poata indica o planetara uzata, un rulment care huruie, un rulment amortizor uzat, placa de presiune defecta, etc. asa, pas cu pas dupa tester si carte, exact cum zici Posted Image

Edited by PoeOvidiu, 31 October 2017 - 16:57.


#25
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,578
  • Înscris: 11.06.2010
Imi pare rau, dar nu pot da 200 lei pe un ulei la reprezentanta sau 145 lei la magazinul cu service de cartier, ulei ce il iau de pe net cu 90 lei. Nici nu pot da la service 100 de lei pe un filtru de motorina ce pe net ii 62. Sau 300 de lei pe placute de frana originale (fabricate de TRW) cand pot lua TRW cu 200 lei.

#26
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,976
  • Înscris: 03.12.2005

View PostPoeOvidiu, on 31 octombrie 2017 - 16:56, said:

  Inclusiv schimbatul aiurea de piese bune ca nu sunt capabili sa faca o diagnoza corecta tot dupa carte il fac.
Au schimbat amortizorul cand defecta era planetara (reprezentanta Dacia)
Au schimbat ambreiajul, defect era ventilatorul de la climatizare . Dar na, daca fluiera e ambreiajul.  Service mare, multimarca, cu 5-6 posturi de lucru.
Au schimbat pompa de injectie si injectoarele, defect era senzorul de presiune de pe rampa injectoarelor (reprezentanta Peugeot)
Sa iti mai zic? Dupa carte. Piese schimbate de mii de euro si masina returnata la client cu aceleasi simptome cu care a fost dusa.

Exact genul asta de povesti sunt specifice dusului in service unde caprarii se bazeaza pe experienta mintii lor simple, in loc sa ia din softul de service si sa depaneze in ordinea indicata acolo, "ca dureaza". Ce mi-a cazut mie in mana, toate manualele de reparatii contin instructiuni anti idiot atat timp cat sunt urmate cu sfintenie de un om cu simturi functionale. Unde e nevoie de aptitudini se face curs cu mecanicii inainte de lansarea modelului unde se preda ce e necesar.
Din pacate, orice javra se crede caine lup la noi, si nici domeniul asta nu face exceptie.

#27
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014
Problema e ca aia care stiu cum sa faca o diagnoza corecta au cam plecat din service. Prin serviceuri au ramas doar Dorei cu ifose de mecanici ultracalificati. De fapt sunt simpli schimbatori de piese, schimba tot pana o nimeresc si pe aia defecta ca doar plateste prostul de client. Eu m-am invatat. Duc masina si dupa diagnoza spun: OK, schimbam ce ai zis, daca nu dispar simptomele nu platesc nimic. Toate serviceurile refuza. De ce oare daca sunt siguri pe meseria lor si pe tester, desi problemele mecanice nu au treaba cu testerul. Ultimii mi-au dat sa schimb toata directia cu un deviz de 800 de lei rezolvand eu acasa prin inlocuirea rulmentului amortizor cu 60 de lei. Culmea, in devizul lor nu era trecut rulmentul de amortizor. Deci dupa ce ar fi schimbat tot si as fi platit 800 de lei as fi luat masina inapoi cu aceeasi troncanit. Au refuzat sa "repare" cand le-am zis ca daca nu dispare troncanitul nu le platesc nici macar un leu.

#28
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,056
  • Înscris: 02.03.2003
Mai trebuie mentionat un aspect, scara calificarilor s-a turtit pana la nivelul 1, cel al mecanicilor.
A cam disparut gradul de maistru si cel de inginer de service.
Diagnoza nu este un domeniu in care sa ne bazam pe cunostintele unor oameni slab calificati.

Ma distrez cand vad ca unii "repara" sisteme complexe pe facebook sau pe forum monomarca. Nu vreau sa il il atac pe PoeOvidiu dar eu nu am deloc incredere in diagnosticele date de entuziasti.
Entuziastii fac si ei parte din cercul vicios al masinilor prost intretinute. eSpam vinde piese la pret de dumping, entuziastii fac diagnoze iar clientul apeleaza tot la mecanicul prost platit.

Dorel se supara, pleaca in Vest iar eu nu mai am cu cine sa imi repar masina de experiente.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate