Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Repararea autoturismelor pe internet - Efecte
Last Updated: Nov 03 2017 21:40, Started by
terratec
, Oct 28 2017 13:54
·
0
#1
Posted 28 October 2017 - 13:54
De aproximativ 10 ani romanii au inceput sa cumpere piese auto de pe internet. Livrarea la domiciliu si pretul mic au contribuit la succesul magazinelor online, in prezent o mare parte din piata pieselor fiind detinuta de acestea.
Anii de criza au fost favorabili pentru acest tip de comert, o mare parte a clientilor magazinelor fizice migrand cate online. Unii pot spune ca aceasta miscare a fost benefica pentru consumatori dar si pentru parcul auto national. Si eu am beneficiat de preturi mici cumparand de pe net, de mult ori economiile fiind substantiale. Din pacate goana romaneasca dupa preturi mici si chilipiruri a lovit in atelierele service si in retelele autorizate. Reducearea veniturilor obtinute din comert a pus presiune mai mare pe servicii si implicit pe munca mecanicilor. Cresterea volumului de munca si limitatea salariilor a dus la migrarea acestora catre vest. Cei care cunosc domeniul auto stiu ca in prezent este lipsa de forta de munca bine calificata, multi dintre angajati fiind calificati la locul de munca. Lipsa mecanicilor buni ii afecteaza doar pe cei care au masini vechi, slabe sau masini care sunt modificate permanent. Cei care inlocuiesc autoturismele la 4-5 ani nu sunt afectati de lipsa profesionistilor, ei avand nevoie doar de inlocuirea consumabilelor. Dorinta de ieftin si repararea masinilor "pe internet" este benefica pana la urma tot pentru concerne, consumatorii fiind oarecum fortati sa cumpere permanent autoturisme noi. |
#2
Posted 28 October 2017 - 13:57
Nu inteleg cum repari " pe internet " si nu fizic , comandand piesele online ?!
|
#3
Posted 28 October 2017 - 13:59
Nu inteleg ce treaba are sursa pieselor cu mecanicul. Munca lor a crescut, Dacia o reparam singur in parcare, acu la straineze cam nu prea mai merge.
Lipsa de mecanici se datoreaza lipsei școlarizării in domeniu. Ani de zile de licee teoretice si facultati de drept si economie au dus la o criza de profesionisti in cam toate domeniile, de la mecanici la instalatori. |
#4
Posted 28 October 2017 - 14:05
Pai masinile exista ca sa mananca si gura la mecanici ceva sau mecanicii exista ca sa mearga masina in siguranta?
Legat de cei cu masini vechi, atata timp cat ies mai ieftin ar trebui sa fie multumiti. Ca alearga mai mult dupa mecanici, nu cred ca e o problema, la majoritatea problema fiind banii, nu timpul. Edited by underb, 28 October 2017 - 14:06. |
#5
Posted 28 October 2017 - 14:08
slai, on 28 octombrie 2017 - 13:59, said:
Lipsa de mecanici se datoreaza lipsei școlarizării in domeniu. Ani de zile de licee teoretice si facultati de drept si economie au dus la o criza de profesionisti in cam toate domeniile, de la mecanici la instalatori. Ce zici bre... Toti mecanicii si instalatorii super talentati pe care ii cunosc, NU au scoala in domeniu.. Tu crezi ca la o profesionala amarata te invata ceva din timpurile in care traim? La ''scoala de mecanici'' de la mine din oras, au un motor de Dacia 1300 pe care studiaza de 30 de ani elevii.. Eee...acu pune-l pe ala sa desfaca un motor biturbo de BMW sau Audi.. Edited by mariovrs, 28 October 2017 - 14:09. |
#7
Posted 28 October 2017 - 14:35
terratec, on 28 octombrie 2017 - 13:54, said:
Din pacate goana romaneasca dupa preturi mici si chilipiruri a lovit in atelierele service si in retelele autorizate. Ce treaba are el cu provenienta pieselor? El face ce stie sa faca si atat. |
#8
Posted 28 October 2017 - 15:05
Asta e o prostie. Serviceul de reprezentanta are manualul de reparatii pentru modelul X, care acopera tot de la inlocuiri de piese pana la tinichigerie in urma unui accident.
Daca nu mai fac treaba buna e din cauza ca inca nu au invatat ca trebuie sa plateasca suficient ca sa angajeze un mecanic ce stie sa citeasca. Mai mult, pentru chestii complicate fabrica ofera depanare/diagnoza online. Chiar procesul de fabricatie in sine tine cont de calificarea mainii de lucru disponibile pentru reparatii si de dotarile unitatii service acreditate. De-aia avem, de exemplu, elemente de caroserie inlocuite prin lipire cu adeziv. |
#9
Posted 28 October 2017 - 15:14
terratec, on 28 octombrie 2017 - 13:54, said:
De aproximativ 10 ani romanii au inceput sa cumpere piese auto de pe internet. Livrarea la domiciliu si pretul mic au contribuit la succesul magazinelor online, in prezent o mare parte din piata pieselor fiind detinuta de acestea. Anii de criza au fost favorabili pentru acest tip de comert, o mare parte a clientilor magazinelor fizice migrand cate online. Unii pot spune ca aceasta miscare a fost benefica pentru consumatori dar si pentru parcul auto national. Si eu am beneficiat de preturi mici cumparand de pe net, de mult ori economiile fiind substantiale. Din pacate goana romaneasca dupa preturi mici si chilipiruri a lovit in atelierele service si in retelele autorizate. Reducearea veniturilor obtinute din comert a pus presiune mai mare pe servicii si implicit pe munca mecanicilor. Cresterea volumului de munca si limitatea salariilor a dus la migrarea acestora catre vest. Cei care cunosc domeniul auto stiu ca in prezent este lipsa de forta de munca bine calificata, multi dintre angajati fiind calificati la locul de munca. Lipsa mecanicilor buni ii afecteaza doar pe cei care au masini vechi, slabe sau masini care sunt modificate permanent. Cei care inlocuiesc autoturismele la 4-5 ani nu sunt afectati de lipsa profesionistilor, ei avand nevoie doar de inlocuirea consumabilelor. Dorinta de ieftin si repararea masinilor "pe internet" este benefica pana la urma tot pentru concerne, consumatorii fiind oarecum fortati sa cumpere permanent autoturisme noi. Vrei sa spui ca din pricina celor care-si cumpara piesa on-line, mecanicii habarnavisti si tzepari au emigrat. Paguba-n ciuperci ! |
#11
Posted 28 October 2017 - 15:50
Acum totul se face după carte si mecanicii buni trebe să citească.si ar trebui să specializeze pe o anumită marcă .
|
#12
Posted 28 October 2017 - 15:59
terratec, on 28 octombrie 2017 - 13:54, said:
...... Din pacate goana romaneasca dupa preturi mici si chilipiruri a lovit in atelierele service si in retelele autorizate. ....... Tu plingi de mila " retelelor autorizate " . Am inteles, vrei un monopol . Ok , sa se faca monopol , dar producatorii vor ajunge sa se spele pe cal cu " autorizatii " , ca dracu' mai cumpara masini la care mentenanta este " o avere " .... ......... Si asa , acum , piata " de intretinere " tine la secret " caietele tehnice " ale masinilor , caiete pe care de multe ori nici cei de la service nu le au si nu pot face rost . Ca paranteza , un fost " cineva " mare si cu abilitati tehnice , fost pasionat de Dacia , si-a luat Logan ...patriot , virsta ...doar ca obiceiul vechi cu bricolatul la masina , i-a ramas . La el am vazut ceva ce m-a lasat masca . Documentatia de la Logan ...10 dosare a circa 10 cm grosime ...fiecare piesa si piesulita , surub , clema ...toata masina piesa cu piesa , iar la reperele cu "functionalitate " in afara descrierii , modul de functionare , scheme ..tot ce vrei . Spre exeemplu la pompa de benzina , schema de circulatie , presiuni ...tot... Eu va spun ca documentatia aia , nu exista in service ...De ce ? De ce nu gasim pt orice masina asa documentatie ? A , monopol ???? Si tu vrei mai mult ???? |
#13
Posted 28 October 2017 - 18:34
slai, on 28 octombrie 2017 - 13:59, said:
Nu inteleg ce treaba are sursa pieselor cu mecanicul. Munca lor a crescut, Dacia o reparam singur in parcare, acu la straineze cam nu prea mai merge. Lipsa de mecanici se datoreaza lipsei școlarizării in domeniu. Ani de zile de licee teoretice si facultati de drept si economie au dus la o criza de profesionisti in cam toate domeniile, de la mecanici la instalatori. Atelierele incasau din servicii si vanzari. Vanzarile de piese au migrat catre on-line si acum multe se sustin din servicii. Nu au putut creste salariile iar mecanicii buni au plecat. Proprietarii de service-uri mici sunt ingrijorati din cauza lipsei de oameni calificati iar managerii unitatilor mari sunt fericiti pentru ca vand masini noi. Am avut ocazia sa discut cu mai multi din bransa asta si toti mi-au confirmat problemele astea. Repararea masinilor pe internet pare ieftina pentru consumator dar nu este decat o spirala care il va lovi tot pe el. 86-APP, on 28 octombrie 2017 - 15:59, said:
Din pacate nu este " goana romaneasca " ci internationala a consumatorilor , pt preturi mici . Logic si firesc ! Tu plingi de mila " retelelor autorizate " . Am inteles, vrei un monopol . Ok , sa se faca monopol , dar producatorii vor ajunge sa se spele pe cal cu " autorizatii " , ca dracu' mai cumpara masini la care mentenanta este " o avere " .... Priveste cu atentie si vei vedea ca in spatele preturilor mici din online se ascund tot monopolisti. Produsele IT, electronicele si electrocasnicele au trecut prin aceleasi etape care au dus la disparatia lanturilor specializate. |
#14
Posted 28 October 2017 - 18:52
terratec, on 28 octombrie 2017 - 18:34, said: Proprietarii de service-uri mici sunt ingrijorati din cauza lipsei de oameni calificati iar managerii unitatilor mari sunt fericiti pentru ca vand masini noi. Este absolut normal si firesc ca un mecanic priceput sa-si deschida propria afacere unde sa angajeze 1-2 ucenici pe langa el . Acei 1-2 ucenici pot sa ajunga la nivelul meseriasului daca se tin de treaba , daca nu zboara si vin altii in loc .... terratec, on 28 octombrie 2017 - 18:34, said: Produsele IT, electronicele si electrocasnicele au trecut prin aceleasi etape care au dus la disparatia lanturilor specializate. Cine comanda online piese sunt persoanele fizice care isi fac reparatia in regie proprie sau care cred ca luand online fac o afacere " buna " mergand la service cu piesele de schimb in portbagaj . ( de cele mai multe ori le iau mai scump decat le-ar lua prin service datorita faptului ca la service , rulajul de piese e mare si primeste discounturi serioase - asta nu mai stie tot " prostu " ) . |
#15
Posted 28 October 2017 - 19:03
Si, fiindca ma invart in domeniu, va zic ca aia mici, seriosi, au treaba de fac programari si peste 2 saptamani. Si nu sunt neaparat cei mai ieftini. Aia mari, cu ora de manopera scumpa, daca nu o sa ofere ceva pentru banii platiti o sa si-o suga original. Cand se intorc clientii in service-ul autorizat al marcii ca aia nu au pus nu's ce piesa, siguranta, etc etc cam nu prea ii mai prinzi pe aia pe la tine.
Documentatie exista dar trebuie sa fie cineva sa o si inteleaga. |
|
#16
Posted 28 October 2017 - 20:08
Gresesti...
Internetul a liberalizat piata, o piata care la noi era adesea inchisa, si abuzata de reprezentante (manopere f mari si adaosuri absurde la piese "de origine"). Ex: o simpla revizie la reprezentanta 1900 lei; facut intr-un service decent 800 lei, cu filtre Mann si ulei Castrol. Informatiile de pe net m-au ajutat in alegerea uleiului, la fel si pretul corect al filtrelor. Cand ai manopera/ora mai scumpa decat meditatia la un prof universitar, ceva e in neregula. Service-urile mici adesea nu fac fata cererii; vorbim de operatiuni simple. |
#18
Posted 29 October 2017 - 00:58
Adm, on 28 octombrie 2017 - 20:08, said:
Gresesti... Internetul a liberalizat piata, o piata care la noi era adesea inchisa, si abuzata de reprezentante (manopere f mari si adaosuri absurde la piese "de origine"). Ex: o simpla revizie la reprezentanta 1900 lei; facut intr-un service decent 800 lei, cu filtre Mann si ulei Castrol. Informatiile de pe net m-au ajutat in alegerea uleiului, la fel si pretul corect al filtrelor. Cand ai manopera/ora mai scumpa decat meditatia la un prof universitar, ceva e in neregula. Service-urile mici adesea nu fac fata cererii; vorbim de operatiuni simple. Daca greseam nu mai alocam timp sa scriu randurile de mai sus. La prima vedere scaderea de pret pare buna pentru client. Daca mergi mai departe pe spirala vei descoperi problemele generate de aceasta economie. Orientarea pietei catre ieftin a permis aparitia marfurilor de calitate proasta fabricate in tari obscure. Filtrele se falsifica iar uleiurile au devenit "eficiente" si proaste. Mecanicii buni nu se formeaza in ateliere dubioase de cartier. Au scoli, cursuri ulterioare, acces la documentatii si scule foarte bune. Stiu ca reprezentatele au gresit in trecut practicant preturi foarte mari. Din acest motiv am ales si eu alte ateliere dar pana la urma am renuntat la ele. Era foarte placut sa platesti jumatate din deviz la o revizie, mai ales ca duceam mai multe masini. Fiind masini de lucru a fost neplacut sa descopar ca au aparut uzuri premature la motoare si transmisii mai devreme decat ar fi trebuit. Dintre mecanicii buni in cutii si motoare (pe care ii cunosteam eu) doar unul mai este in vechiul loc de munca. Doi sunt in GB, altul in Spania, altul s-a pensionat. Sefii lor ii plang si acum. Daca aveti prieteni/cunostinte in domeniu va recomand sa ii intrebati de problema comertului on-line si de lipsa fortei de munca. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users