Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin
 MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro
 Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta
 Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 

Mazda 6 Combi G192 vs. Skoda Octavia Kombi RS

- - - - -
  • Please log in to reply
214 replies to this topic

#73
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011
Depinde intotdeauna de ce compromisuri esti dispus sa faci.

De exemplu, pentru masina pe care o am eu acum, nu gasesc nici o varianta comparabila 1:1 care sa indeplineasca criteriile de mai sus, si daca fac compromisuri la masina in sine gasesc la ~15% mai ieftina decat pretul de lista (si sub 5% diferenta fata de pretul platit efectiv).

Pana la urma discutia asta cu SH vs nou se rezuma la ce esti dispus sa renunti/sa faci compromisuri: la bani sau la timp/specificatii.

#74
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Aici ii dau dreptate lui StefanSC. E vorba de compromisuri pana la urma. Si da, sunt de acord ca gasesti masini de 2 ani la 50% din pretul de lista, dar eu la ultimele 2 masini cumparate de noi am avut reducere din pretul ala de lista de 25, respectiv 21%. Deci vorbim efectiv de o reducere de 30% pentru nou vs SH.

Dau si eu exemplul personal aici, ca e oarecum in topic, desi stiu ca nu vrea el MPV. Eu aveam nevoie de o masina mai mare decat compacta ce o detineam, si m-am orientat la un Ford S-Max pentru ca e singurul MPV mare care imi place si care mai inspira putin aer de masina dinamica. Nu l-as compara nicidecum cu un seria 3 de la BMW, dar e mai aproape ca si comportament de un Mondeo decat de un Sharan.

Eh, m-am uitat la variante SH care trebuiau sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa nu fie mai veche de 3 ani
- sa aiba sub 100.000 km
- sa fie varianta cu 7 locuri (pt ca la modelul asta standard e 5 si alea 2 din spate sunt optionale)
- cutie automata cu motor diesel, minim 160-170 CP
- sa aiba obligatoriu: Xenon, navigatie, camera spate, senzori de parcare, bare pe plafon (ca mai pun biciclete, cutie de portbagaj, etc) si carlig de remorcare

Din 3000 de modele pe mobile.de, dupa criteriile astea ramaneau cam 10-20 de masini, deci zic ca am de unde alege. Preturile intre 25-28.000 (fara extremele din prima si ultima pagina sa zicem). Cum selectia nu era suficienta, mai scoteam barele, ori carligul, ori una, ori alta sa obtin si alte rezultate. Am renuntat pana la urma pentru simplul fapt ca trebuia sa fac niste compromisuri ori la dotari, ori la culoare, ori la altceva si dadeam si o gramada de bani totusi. Asa ca mi-am configurat una model nou, cu tot ce-am vrut pe ea (sau mai bine zis ce s-a putut pune), cu 7 ani garantie si ma astept sa n-am stress cu ea o vreme. Si e noua, e exact ce mi-am dorit si nu imi pare rau nicio secunda ca n-am luat SH.

#75
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007
@adipclz poate ce căutai tu, sau cand ai căutat piata nu oferea astfel de masini. Ca ai luat masina noua in niciun caz nu ai facut o afacerea rea dar trebuie sa accepti ca se pot întâlni situatii de neratat...

#76
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

 StefanSC, on 04 iulie 2017 - 16:46, said:

Riscul real aici: 9 luni de cautare pana sa gasesti una care sa fie fix cum o descrii tu Posted Image si sa indeplineasca cerintele cumparatorului. Am trecut o data prin asta Posted Image.
In tara poate, dar afara o gasesti destul de repede si ... bingo ! Merita sa te dai cu un A6 Allroad la pret de Superb. Parerea mea ...

Evident ca exista niste compromisuri : culoarea, partul neamtului anterior, unele optiuni pe care le-ai fi vrut, etc. Dar over all ideea este ca la aceeasi bani ai o masina mai buna dar usor Sh. Ca unii au bani suficienti sa ia ceea ce vor de nou fara compromisuri sau ca altii vor musai noua chiar daca coboara stacheta, dar scot ei plasticele din masina ... de toate pentru toate gusturile. Nu este nici o dezbatere aici, toate variantele isi au locul lor in functie de cutiuta fiecaruia.

#77
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
Una e sa cumperi un second de un an doi care sa l poti cat de cat configura pe mobile.de gen golf, a4, a6 ...masini care se gasesc cu sutele si alta e sa cauti un c max sau vreo japoneza mai rara. Daca o configurezi pe mobile si gasesti macar 100, apoi mai restrictionezi fct de zona ... tre sa ti ramana 20, 30 pe o raza de 200 km aproximativ zic eu ca sa ai sanse sa gasesti ce ti place ..altfel noua.

#78
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
O varianta in zona de buget enuntata si pretabila pentru familie, fara a neglija soferul: Subaru Outback 2.5i .
Da, are doar 175 CP / 230 Nm si nu este la fel de rapida ca cele doua modele aduse in discutie.
Da, din pacate, reteua de service este destul de restransa ( dar ai atat in Bucuresti cat si in Brasov service bun).
Dar are un spatiu interior ENORM.
Si, nu putin lucru, tractiune integrala "desteapta" + garda la sol de 22 cm ( ca atare, o mai poti scoate fara probleme de pe asfalt).
Bonus - este "burdusita" cu sisteme si echipamente de siguranta: are standard inclusiv EyeSight, un sistem de siguranta activa exceptional !
Cu exceptia trapei ( care nu este disponibila pe prima versiune de echipare - cea care se situeaza la un pret similar celor mentionate), are absolut toate dotarile mentionate ca si "necesare" si ceva in plus.

Nu te costa nimic sa arunci un ochi ....

#79
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
Subaru e o marca laudata, dar eu am niste pareri negative de la niste cunoscuti. Cumnatul meu si tatal lui au Subaru (Impreza 2010 si Forester 2009, ambele pe benzina) si au avut probleme permanent, au stat prin service mai mult decat ar fi fost cazul. Un var de-al sotiei a avut un Forester 2.5i 2014 la care a schimbat motorul in garantie in 2016 (nu mai retin cauza), devizul a fost de 79.000 ron. Nu zic ca astea 3 cazuri reflecta concret realitatea despre Subaru, dar mie mi-au pus niste semne de intrebare.

#80
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
https://www.mobile.d.../244119030.html

Asta imi place. Culoarea respectiva nu e disponibila in configuratorul skoda.ro. Am configurat una cu aceleasi optiuni (cat inteleg eu germana) si iese cu 4.000E mai scumpa (noua). Deci cea din link are 2 luni vechime, 1600km si e mai ieftina cu 4.000 decat una noua.
Ideea e ca pe skoda.ro nu pot configura varianta Sportline (are scaune gen recaro, volan "turtit", suspensie sport). Ma voi lamuri vineri la testdrive daca se vinde si in Ro varianta Sportline.

#81
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007
mie unul îmi place, inclusiv culoarea turbată. ai putea să ceri dealer-ului prețul de catalog și lista de opțiuni. Eu cred că este o diferență mai mare de 4000 de euro.
nu toate opțiunile le poți vedea și bifa.

Edited by bobalex18, 05 July 2017 - 22:22.


#82
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Dupa cum merge topicul, alegerea corecta ar fi intre Mazda 6 si Skoda Superb.
Asta ca sa compari mere cu mere ....
Despre ambele modele am auzit doar de bine - deci indiferent de alegerea ta, nu o sa fie una proasta.
Desi, stiu motor de 2.0 TSI biturbo pe Audi A6 decedat la putin peste 20.000 km si sub un an vechime ...

Sau, daca nu "arde" poti astepta sa vezi si noul model al celor de la Kia - STINGER
Probabil, prin toamna, va ajunge si in showroom-urile de la noi.
Motorizarile pe benzina cel putin, par foarte interesante:
- 2.0 Turbo - 258 CP / 353 Nm
- 3,3 V6 Twin Turbo - 370 Cp / 510 Nm !! Posted Image

PS: Sunt chiar surprins de ce spui legat de probleme de la Subaru.
Eu unul ( si sunt destul de conectat la domeniu) nu am auzit de probleme la motoarele lor pe benzina.
Singurele ce stiu ca, in anumite conditii, pot da batai de cap sunt cele de 2,5 turbo de pe WRX STI ( dar aici este explicabil - forje, burn-out, chip tunning ....).
Si a mai fost problematica prima generatie de motoare diesel ( pana pe la jumatatea lui 2010).
Cele de 2.0 si 2.5 benzina aspirate sunt chiar bullet-proof.
Si inca ceva - Forester model 2014 nu vine in Europa decat cu motorizari de 2.0 benzina ( aspirat de 150 Cp si turbo de 230 CP).
Dar asta e doar o paranteza - daca nu te atrage marca, discutia nu are sens.

Edited by marr, 06 July 2017 - 08:26.


#83
uhu10uhu

uhu10uhu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,744
  • Înscris: 04.10.2006
La superbul ala sunt foarte ok scaunele sport. Atat ca look dar mai ales din punct de vedere confort. Le-am incercat in showroom la PBN si sunt de vis.
Spatiul si motorul sunt bonus.

#84
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
@marr, inseamna ca am inteles eu gresit si era vorba de 2.0i. Oricum nu conteaza, nu ma atrage Subaru.
Kia Stinger pare foarte interesanta, sunt curios cam care va fi pretul. Totusi, ca marca, nu imi inspira prea mare incredere.

 StefanSC, on 04 iulie 2017 - 10:25, said:


Incearca la Metrotehnica pentru Skoda ;).

Am sunat azi si am vorbit cu o domnisoara foarte draguta. Nu au masina de testdrive momentan, au vandut-o. Mai dureaza 2 saptamani pana vine alta.
Am intrebat-o despre varianta Sportline si mi-a spus ca pe configuratorul online nu e disponibila, insa se poate configura la dealer. Partea proasta e ca pentru Romania varianta Sportline vine doar pe diesel. Deci benzina turbo 280cp nu e indeajuns de sportline :D
Totusi, mi a spus ca daca m-as decide pentru 2.0tsi si vreau sportline, e posibil sa aduca una din alta tara, daca gasim ceva  compatibil (culoare, optiuni).

#85
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
Azi trebuia sa ma intalnesc cu cineva si cum eram pieton prin centru, crezand ca ne vedem la o cafea, mi-a zis ca ar vrea sa ne vedem in alta parte si trimite soferul sa ma ia. A venit cu un Range Rover Autobiography Supercharged 5.0 550cp. Ceva deosebit, in special locurile din spate (unde am si stat, soferul insistand ca nu se poate sa stau in fata). Doua locuri in spate, masaj in scaune, ventilatie, piele peste tot de cea mai buna calitate. De motor si cum merge (am mers un pic si pe dn1, cu accelerari brutale), cum se aude, nu mai zic nimic. Nu-mi plac masinile inalte, dar daca castig la loto (desi nu joc Posted Image) ar merge un Supercharged cu sofer pentru zilele cand nu am chef de condus Posted Image

Edited by feitosak1, 06 July 2017 - 23:28.


#86
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
Am facut ieri testul cu Superb (2.0tdi 190cp fwd dsg). Am fost placut impresionat. Spatiu mult mai mare decat in Mazda6, atat pentru sofer, cat si pentru locurile din spate. Diferenta evidenta e la pozitia la volan, e aproape ca la E60. Ar trebui sa urc/cobor de multe ori din fiecare ca sa imi dau seama de diferentele punctuale. Asa, la 20 de minute de mers, mi s-a parut ok, n as simti diferenta fata de e60 (dpdv al pozitiei la volan). Scaunele sunt foarte confortabile, cu sustinere laterala foarte buna si indeajuns de late (pentru mine). Motorul trage bine, dar oricum nu asta ma interesa. Dsg e asa cum trebuie sa fie o automata in 2017. E clar peste mazda6, dupa parerea mea (bine, e si mai scumpa cu ~18.000E, comparand versiunile de top pe benzina, cele care ma intereseaza). Cand zic ca e peste, ma refer la pozitia soferului, la spatiul pentru copii, la portbagaj (aici nu e foarte mare diferenta) si la transmisie. Si la motor, bineinteles, am mers cu 1.8tsi pe Octavia ceva vreme, nu pot decat sa banuiesc cum e 2.0tsi de 280cp, oricum e peste 2.5i de la Mazda.
Daca ar fi sa cumpar Superb, cred ca as lua varianta sedan. La interior e exact aceeasi masina ca varianta combi. Portbagajul e nesemnificativ mai mic. Singura diferenta sesizabila e la inaltimea plafonului pentru locurile din spate, e mai inalt la combi, dar pana sa ajunga copiii sa dea cu capu' de tavan, o sa trecem pe electrice.....
Apropo de asta, chiar ma gandeam ca masina asta pe care o voi cumpara va fi probabil penultima cu motor clasic. Dupa parerea mea, peste 10-12 ani electricele vor fi mult mai accesibile. Poate chiar mai repede. Trebuie o minte luminata care sa faca bateriile alea cum trebuie. Daca nu le-o fi facut deja.

#87
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
Inainte sa mi cumpar masina actuala am testat un superb, mi l au lasat o zi. La spatiu esti rege, si in fata si in spate, portbagajul e imens chiar si la varianta berlina in plus deschiderea e mare. Parca am testat 2 tdi 150, dsg 6 e ok parca usor sub dsg7 care l am acum. Era s o cumpar doar ca spre seara am scos o pe autostrada si la 135 insonorizarea e usor sub concurenta, daca nu mergi mult pe autostrada n o sa fie o problema asta, era si un superb din 2015 cu ceva km. In plus la 280 cai cat vrei tu presupun ca vrei sa auzi zumzetul motorului. Altfel in banii ceruti ofera multe skoda ACC, line assist, ...etc.

#88
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
Ce masina ai luat pana la urma?
Unde ai gasit dealer sa iti lase masina o zi? Eu am gasit numai disperati, traseu prestabilit de 3-5 km...
Da, vreau sa aud motorul. Evident ca nu se va auzi ca un 3.0 aspirat cu esapament dublu, cum am la E60, dar din ce am ascultat pe youtube, se aude frumos 2.0tsi 280cp pe accelerari.

Edited by feitosak1, 08 July 2017 - 20:29.


#89
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
Un a4 avant de 1 an dar eu n am nevoie de f mult spatiu, locuiesc in afara tarii si o folosesc mai mult pe autostrada (de unde si chichitza mea cu insonorizarea), eu nu prea am ce face p aici cu 280 cai (mai nou au bagat si drone care te filmeaza ...), oricum daca vrei si sa te si distrezi cu ea neaparat suspensii tari si roti de 18, 19 inch (tine cont ca e o berlina grea totusi si nu are cum sa stea la fel de bine prin viraje ca un hatch sport de ex).Ideal ar fi sa iei o familiala si una sportiva. Criteriul spatiu si putere is indeplinite dar ar trebui sa incerci sa testezi un superb la mers sportiv sa vezi daca ti convine. (Usor de zis greu de realizat, stai linistit ca si n franta is varza concesionarii ... n au masina care vrei la test, li se blocheaza calculatoru, pauza intre 12 si 14 h, etc).

#90
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
Pai varianta Sportline, pe care as lua-o, teoretic, la Superb, are roti pe 19 si suspensie sport.
Nu vreau 280cp ca sa merg ca nebunu'......In 4 ani de cand am E60 am fix 3 amenzi rutiere (in ani diferiti; acum imi dau seama ca anul asta sunt curat  https://forum.softpedia.com//public/style_emoticons/default/biggrin.png). Una pentru lipsa centura (in Bucuresti), una pentru 87 pe limita de 70 pe centura Brasovului si una pentru 77 pe limita de 50, pe E85. De obicei merg putin peste legal, aproape niciodata cu +50 kmh peste limita (imi trebuie permisul). N-am mai vazut o viteza de +200 la E60 de vreo 10 luni, si de cand am masina, am vazut +200 doar de vreo 4 ori, in conditii "sigure" in care stiam ca nu e radar. Deci nu imi trebuie 280 de cai ca sa fac liniute, ci ca sa nu ma deranjeze trecerea de la E60 la alta masina. Pentru mine asta e cel mai important, de fapt: sa gasesc o masina noua sau aproape-aproape noua, mai mare decat E60 ca spatiu interior si asemanatoare ca dinamica. Rezerva de putere e ceva de neinlocuit, mai ales pe drumurile cu 1 banda pe sens. Mai merg uneori cu Octavia 2 1.8 tsi 160cp si mi se pare lesinata. Comparativ cu E60, bineinteles. Lesinata in sensul ca intru in depasire si in talpa maxima ii simt plafonul de putere, pe cand la E60, in depasire rezonabila (nu suicidala) la viteze medii (80-120), simt ca nu ma lasa cu treaba neterminata, nu ajung sa-i simt limita de putere in respectiva depasire.
Acum vreo 2 luni am venit pe CB de la Popesti la Bragadiru, cred ca sunt ~30km, si am facut un mini-raliu cu un E90 de Brasov, cred ca era 330d. Nimic dement, doar depasiri din scurt unde permitea traficul si linia discontinua, n-am trecut de 120kmh. Am ajuns la Bragadiru cu zambetul pe buze. N-as vrea sa fiu nevoit sa uit de zambetul ala, schimband masina.

Edited by feitosak1, 08 July 2017 - 22:41.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate