Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Mazda 6 Combi G192 vs. Skoda Octavia Kombi RS

- - - - -
  • Please log in to reply
214 replies to this topic

#1
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
Salutare.

Sunt in cautarea unei masini, pe care de data asta as vrea sa o cumpar noua.
Am nevoie de spatiu pentru locurile din spate (3 copii) si de spatiu in portbagaj (de asta vreau o varianta combi).
M-am oprit (cel putin pentru inceput) la Mazda 6 si Skoda Octavia, in variantele de top pe benzina (nu vreau diesel).
Incerc sa le prezint pe rand, cu dotari si preturi (pentru ce am eu nevoie de la ele). Voi nota optiunile relevante (fara optiuni de genul ABS) si optiunile utile pentru mine (fara optiuni de genul asistent la parcare laterala) si pretul final al variantei dorite.
E clar ca Mazda 6 e o varianta din clasa medie, iar Octavia este compacta, insa la dimensiuni se aseamana (cel putin in varianta combi) si as vrea o parere de la voi strict legata de cele 2 masini.
Voi nota cu nenecesar optiunile de la Mazda care nu imi trebuie si pe care nu le-am selectat pe configuratorul Skoda (Mazda are cateva versiuni de echipare predefinite la care nu poti sa adaugi sau sa tai ceva, le iei asa cum sunt).

Deci:

Mazda 6 Combi Revolution Top G192 AT:
motor 2.5l aspirat 192 cp
transmisie automata 6 trepte cu convertizor de cuplu
pilot automat
functie recunoastere semne trafic nenecesara)
pilot automat adaptiv
sistem audio Bose
sistem i-stop
sistem smartkey (intrare fara cheie - nenecesar)
volan incalzit
senzori ploaie
faruri LED adaptiv
geamuri fumurii spate si luneta
jante aliaj 19
lumini LED zi
senzori parcare fata si spate
stopuri LED
frana de mana electrica
HUD (nenecesar)
scaune incalzite fata si spate
tapiserie piele
scaune fata cu reglare electrica
USB
Airbaguri (cortina fata si spate, frontale, laterale fata)
asistent pornire din rampa
camera marsarier
asistent franare
control automat faza lunga
DSC + TSC
sistem avertizare parasire banda (nenecesar)
sistem Isofix
monitorizare presiune pneuri
sistem avertizare unghi mort (nenecesar)
________________________
trapa optional + 700Eur Tva inclusa
Pret total = 32.500 Eur Tva inclusa

Avand in vedere ca Skoda permite o configurare mult mai flexibila, am ales exact ce am nevoie in plus fata de echiparea prestabilita de pe Mazda 6:

Skoda Octavia Kombi RS
motor 2.0 TSI 230 cp
transmisie DSG
+ in plus are airbaguri laterale spate
- nu are keyless entry - nu ma intereseaza
- sistem avertizare parasire banda si unghi mort - nu ma intereseaza
+ parbriz incalzit
+plafon panoramic (vs trapa simpla la mazda 6)
+portbagaj cu inchidere electrica
_______________________________
34.800 E Tva inclusa

Ca sa repet, la Mazda am notat optiunile care merita amintite (fara AC sau ABS, etc), iar la Skoda am notat ce are in plus sau ce nu imi e necesar din echiparea de top de la Mazda. De exemplu, am notat jante pe 19 la Mazda, iar la Skoda nu le-am mai amintit, pentru ca are tot jante pe 19 in configurarea respectiva.

Asadar,Octavia RS Kombi este mai scumpa cu cu ~2300 E la aproximativ acelasi nivel de echipare.
Ce gasesc eu + la cele doua automobile:

Mazda6 :

+ motor simplu, "ca pe vremuri", putin mai mare ca dimensiuni (spun asta pentru ca Octavia are portbagajul mai mare, desi e mai mica la dimensiuni), pozitia mai buna un pic la volan pentru o persoana mai inalta si corpolenta (1.91m si 110 kg, cum sunt eu). Design mai modern si mai atragator.

Octavia:

+ motor mai agil, mai modern, mai potent, la fel si transmisia. Designul  poate ca nu este cel mai reusit pe acest face-lift, dar  pastreaza linia "serioasa" a grupului (cand e vorba de o varianta puternica, e facuta sa arate asa cum trebuie).

Asadar, as dori cateva sfaturi.
Mazda 6 G192 sau Octavia RS 2,0 TSI?

Multumesc

Edited by Adm, 30 June 2017 - 07:08.


#2
Yukoto

Yukoto

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,248
  • Înscris: 11.09.2012
Trebuie sa faci un test drive cu fiecare sa vezi in care te simti mai bine. Eu personal as merge pe Mazda, mi se pare nesimtit de mare pretul pentru Octavia fiind masina compacta. Asa cum ai mentionat si tu, motorul de pe Octavia si transmisia sunt mai potente, dar nici Mazda nu sta rau. Materialele interioare folosite pe Mazda sunt de o calitate mai ridicata fata de Octavia (cel putin pe Mazda 3 mi s-a parut mai ok decat Octavia non-facelift, iar 6 ar trebui sa fie net superior).

#3
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Nici una.
La ambele pe bancheta spate pot sta bine numai doua persoane, locul din mijloc e de forma. Se poate sta si pe ala dar numai la drumuri scurte, altfel o sa ai scandal si nemultumiri in masina.
Iti trebuie ceva cu scaune individuale in spate, ceva in genul lui 308 SW:
[ http://www.best7seatercars.co.uk/wp-content/uploads/2012/08/7-Seater-Cars-Peugeot-308-SW-Rear-Seats.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://www.best7seatercars.co.uk/wp-content/uploads/2012/08/7-Seater-Cars-Peugeot-308-SW-Rear-Seats.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://images.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700/uploads/roadtestimgs/332_3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

In locul tau mi-as lua un minivan.

Edited by Friskey, 30 June 2017 - 00:37.


#4
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
F ciudate variantele. Cred ca influenta acestui topic asupra alegerii tale va tinde spre zero.

#5
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
@Friskey - mai  exista varianta VW Touran, care trece de 35.000, insa e de luat in calcul
@underb - nu exclud alte variante, daca propune cineva, Mai sunt destule variante pe benzina, de ex Insignia si Touran. Ideea e ca as vrea un motor potent pe benzina si exclud Renault si PSA

@Yukoto - materialale de pe Mazda sunt mai de calitate, asa e. Am mers cu o Mazda 6 diesel, mi-a placut. Am programat un testdrive la Arian Motors pentru luni,  insa au doar varianta diesel de 175cp, manuala, exact invers fata de ce vreau eu. Ma duc totusi, sa o mai "simt" un pic. Octavia ma atrage pentru ca am mers vreo 4 ani cu o Octavia 2 1.8 TSI si a fost foarte bine, cred ca d-asta mi-a ramas gandul la Octavia.

Edited by feitosak1, 30 June 2017 - 00:53.


#6
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
De condus probabil e mult mai misto Skoda, si motorul/cutia si suspensiile (RS shit aka sport) sunt superioare dinamic, mai ales DSG-ul e net superior unei automate antice cu convertor de cuplu.

Ca fiabilitate, Mazda 6 (nava amiral vs Skoda Octavia care e o clasa inferioara) o sa te tina mult si bine daca o intretii corect, i.e. nu faci schimbul de ulei la 30,000 de km si schimbi uleiul in cutie la 60,000 indiferent ce "scrie in carte".

La Mazda o sa te coste mai mult impozitul + valoarea la revanzare o sa fie mai mica (romanii si japonezele = fail) + piese scumpe dupa ce iese din garantie.

La Skoda, un chip tuning stage 1 duce motoru' ala in 280-300 de cai Posted Image

Eu as lua Mazda 6 dar cu cutie manuala, daca e disponibila. Asa mai scazi vreo 1500-2000 de euro, ai o masina mai usoara si te bucuri de motor mult mai mult decat cu o cutie cu convertor de cuplu. Asta daca esti sofer.

Daca nu esti sofer, nu vad de ce ti-ai lua benzinar Posted Image

Edited by a3ds, 30 June 2017 - 00:50.


#7
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
manuala exista doar pe G165 (benzina 2.0 165 cp)
N-am avut decat benzinare pana acum (vreo 250.000 km). Momentan am un aspirat de 3.000 cmc. Si e ok, deci tot benzinar vreau. Automatul e ok pentru confort, insa astea noi au si functiile semi-manuale care se apropie cat de cat de senzatia de manual (nu le inlocuiesc, insa)

Edited by feitosak1, 30 June 2017 - 00:56.


#8
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Daca ti-a placut O2, asta noua cica e net superioara. Acum am vazut ce ai scris de M6 cu diesel de 175cp, manuala.

Suna bine de tot. La fel, resoftata o duci in 200+ de cai + manuala + cuplu = love Posted Image

La fiabilitate, as merge pe M6 oricand. Sunt masini facute old school, tanc.

Skoda RS combi e mai sleeper asa :D Si mai pretabila la goana, daca esti genu'.

La urma urmei dai cu banul si alegi cu sufletul, stii vorba aia. Sau faci ca restu', iti iei un BMW second hand cu juma' din banii aia lol.

Edited by a3ds, 30 June 2017 - 01:16.


#9
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,992
  • Înscris: 02.09.2011
Pai BMW sh am acum Posted Image)
Ideea e ca la banii aia, 30.000-33.000 as putea lua un F10 530d sau 530i, sau un A6 allroad, toate de prin 2013 aprox., deci la limita garantiei sau iesita deja din ea. Cu actuala masina am observat ce se intampla dupa vreo 5-6 ani de uzura, trebuie bagati niste bani. Nu ma dau inapoi neaparat banii (daca stau sa calculez cati bani am bagat in E60, numai piese OEM, ma panichez), ci mai mult ideea de a sta cu masina sa-i schimb una-alta dupa ce iese din garantie. E pe psihic. A fost misto, a fost tare, dar incerc altceva acum. Tocmai d-aia caut o varianta de masina noua care sa se apropie, ca dinamica, de un 530i, de exemplu si sa se incadreze in maxim maxim 35.000. Octavia RS se apropie, Mazda 6 2.5 e un pic in spate. O varianta interesanta ar fi Focus RS, dar marca nu mi-a placut niciodata si elimina varianta de 3 copii in spate. Variantele din titlu mi s-au parut cat de cat apropiate. Ar mai fi Insignia cu motor 2.0 T 260 cp (daca nu ma insel), dar nu-s cel mai mare fan Opel.

Edited by feitosak1, 30 June 2017 - 01:38.


#10
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Pacat ca Touranul ala nu vine cu 2.0 tsi, dar are Sharan motorul asta. Si sora geamana Alhambra.
Mai e Ford Galaxy cu 2.0 Ecoboost de 240cp, are si cutie automata.
Cel mai important e cum vor sta cele 3 persoane in spate. Nici Mazda 6, nici Octavia, nici Insignia sau alta de genul ala nu primesc bine pe bancheta din spate 3 persoane. La drum lung vor incepe smiorcaielile si drumul va fi un cosmar indiferent cat de confortabila si manevrabila e masina pentru tine. Apoi trebuie sa mai tii cont de un alt lucru important: astia micii cresc repede, nevoia de spatiu se va schimba la fel de repede. Tu avand 1.91 nu va mai sta nimeni in spatele tau la o compacta cum e Octavia, la celelalte din clasa medie e asa si asa.
Niciuna nu se va apropia de dinamica BMW.
2.0 aspirat pe clasa medie e ok-ish cu masina goala dar cu 5 persoane si bagaje va fi lesinat. Aceeasi poveste si cu 1.4 turbo.

Edited by Friskey, 30 June 2017 - 02:29.


#11
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
E60 nu este cel mai fiabil model de BMW. Toti posesorii de E39 care au trecut la E60 au fost foaarte dezamagiti.

Deci nu l-as lua ca etalon de masina sh, au avut probleme f mari. Nu stiu daca e cazul la F10, nu m-a interesat prea tare. Oricum, daca stai sa faci un calcul, cat dai pe o masina noua vs un SH mai vechi la juma' de pret (si superior ca si clasa/motorizare ca nu tre'sa iti iei un SH de 30 de mii, poti lejer sa iei ceva de 15,000) oricum iesi in avantaj din toate punctele de vedere: cost de achizitie mult mai mic, devalorizarea importanta deja s-a facut (adica la revanzare in 2-3 ani nu mai pierzi juma' din bani), ai bani sa repari orice daca pica etc.

Acuma na, tu stii ce si cum.

Ca sa iti dau un ex., eu am o masina din 1999 cumparata in 2014 la care mi s-a stricat pana acum debitmetrul, vreo 2 role intinzatoare (ambele 300 de ron) si cred ca va trebui sa schimb in curand sonda lambda care si aia e vreo 300 (eu le consider consumabile). Debitmetrul a fost 100 de euro (aftermarket de calitate). In 3 ani chiar nu mi se pare mult, iar masina nu mai e stock (nu pun cauciucurile si schimburile de ulei si tuningu' vietii).

Sunt second handuri si second handuri. O masina de 3-4-5 ani daca e aleasa bine, ar trebui sa te tina lejer 5 fara investitii majore, chit ca masinile noi sunt facute la norma din pacate, adica nu sa tina ad nauseam daca-s intretinute corect.

Edited by a3ds, 30 June 2017 - 03:26.


#12
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Tie ti-ar trebui asa ceva ( parerea mea ) :

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   35.17K   73 downloads


#13
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
îți recomand skoda pentru dsg dar să ții cont de consumul destul de mare.

stai liniștit, au loc 3 copii în spate fără nicio grijă.

mazda este mai „sexy” dar pierde la capitolul motor-transmisie

#14
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,902
  • Înscris: 31.03.2003
Eu as lua un van SH in care sa nu investesti foarte mult si sa vezi daca e ok. Daca nu, il vinzi si nu pierzi mare lucru.
Asa am procedat eu cand ambii baieti aveau nevoie de scaunele pentru masina.

#15
Claudiu998

Claudiu998

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 02.09.2016
Altu' cu polo din 99 care da sfaturi. Nu o lua pe x ca y e mai buna.

e60 a fost si va fi una dintre cele mai frumoase masini ale producatorului bavarez
N53 este un motor bun, fara mari probleme. F10 provine deja dintr-o epoca in care electronica era la alt nivel, dar totusi la o asemenea masina mai repede se duce cate un senzor decat o piesa mecanica, electronica pe orice coltisor din masina.
Depinde de tine, ce vrei sa alegi. 3.0 aspirat este motor de viata lunga, printre ultimele bestii care se lupta cu asa zisele motoare supra hiper alimentate(1.4-2L), care cica promit fiabilitate. Iar un 3L+ turbo nu poate sa fie decat mai bun.
impozit 2200 vs 200, in 5 ani se cunoaste, consum, asigurare, piese.
Dezavantajul unei masini noi e ca nu stii cat e de fiabila. Dupa 2-3 ani daca sunt proaste, oamenii incep sa se planga.
Mazda 6 pentru un aspirat 2.5 2017, (nu ca ar fi prea multe aspirate noi) are cai prea putini. 220+
Personal m-as duce pe un propulsor mic de la BMW turbo. Ca la orice masina cu tractiune spate, locul din mijloc este sacrificat. Dar cand are parte de adrenalina, copilul nu mai apuca sa se certe.
328i 2L 245cp. Destul de incapatoare limuzina, dar daca vrei neapart break, se gaseste motorizarea si pe break.
Orice masina isi pierde valoarea si nesimtit de repede. Un premium de la 100.000 in 5 ani la 25. Un vag de la 35.000 in 5 ani la 13.000. Pretul pentru 328 nu cred ca depaseste 32.000, iar de noua a costat ceva..Cu pachet mediu de dotari si ~180k km pe la 20.000
+ ca in 6 ani posesorii l-au cam laudat. Fata de alti producatori pe 2L cu 200+cp, asta sta cel mai bine.

Edited by Claudiu998, 30 June 2017 - 09:06.


#16
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,902
  • Înscris: 31.03.2003

 Claudiu998, on 30 iunie 2017 - 08:58, said:

Altu' cu polo din 99 care da sfaturi. Nu o lua pe x ca y e mai buna.


Asta mie imi suna?

 Claudiu998, on 30 iunie 2017 - 08:58, said:


Personal m-as duce pe un propulsor mic de la BMW turbo. Ca la orice masina cu tractiune spate, locul din mijloc este sacrificat. Dar cand are parte de adrenalina, copilul nu mai apuca sa se certe.
:)
3 copii in spatele unui 3er?

#17
Claudiu998

Claudiu998

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 02.09.2016

 oaspetele, on 30 iunie 2017 - 09:12, said:

Asta mie imi suna?
Posted Image
3 copii in spatele unui 3er?
Nu. @a3ds. Un posesor de masina sport(care bineinteles alege benzina, nu tractor) nu se uita la un set curea transmisie si la o lambda

Ce are? Intr-un 3-er din 2008 am bagat in spate 2 gagici si o nepotica de 5 ani, aveau loc suficient.
Nu sunt masini exagerat de mari, iar BMW sta bine la partea de ergonomie

Edited by Claudiu998, 30 June 2017 - 09:22.


#18
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 feitosak1, on 30 iunie 2017 - 00:11, said:

Skoda Octavia Kombi RS
motor 2.0 TSI 230 cp
Vezi ca exista si Ford Focus ST Kombi (2.0 turbo), si este aceeasi clasa cu Octavia RS.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/iib5xN13580?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by kolfleading, 30 June 2017 - 09:37.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate