Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro
 Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...
 Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.
 Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India
 

Mini-jurnal P+1

- - - - -
  • Please log in to reply
411 replies to this topic

#19
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,839
  • Înscris: 01.09.2006
Nici eu nu am inteles de unde ai scos "zero punti termice", pentru ca alea sunt date de elementele de beton (samburi, centuri, buiandrugi, plansee) si apar si la zidarie de bca si la cea de caramida :D.
Dar nu inteleg de ce compari bca-ul cu porotherm-ul, care intr-adevar, nu sta nici ala prea bine la capitolul rezistenta mecanica.
Daca tot vrei zidarie portanta, foloseste caramida plina, sau macar cu goluri mici, de genul asta:
http://www.urban-con...lina-cu-goluri/

#20
micutu82

micutu82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,798
  • Înscris: 25.07.2004
Se poate folosi bca-ul ca zidarie portanta. Exista conditionare in functie de zona seismicã si de inaltimea casei

#21
ripper

ripper

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,257
  • Înscris: 25.03.2002
Corect! :)

#22
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,839
  • Înscris: 01.09.2006
Apropo, caramida aia de ti-am pus link mai sus are rezistenta la compresiune cam de 9 ori mai mare decat cel mai bun bca ... ca tot ziceai tu ca e mai rezistent bca-ul :D

#23
ripper

ripper

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,257
  • Înscris: 25.03.2002
Aia da, dar cati isi fac casa din asa ceva? :D Plus ca e munca lui Sisif la zidit...

#24
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,839
  • Înscris: 01.09.2006
Costa de vreo 2-3 ori mai scump numai caramida in sine, plus manopera mult mai multa :).
Dar cu asta chiar faci zidarie portanta, spre deosebire de cele gen porotherm cu peretii aia subtiri de cativa mm ...
Decat porotherm, probabil ca e mai ok bca-ul ala ...

#25
ripper

ripper

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,257
  • Înscris: 25.03.2002
Pana la urma am bagat extrudat de 6 cm, APLA, special pentru turnare placa peste, are rezistenta la compresiune >400kPa. A fost 433 de lei m3, fata de 388 cel de 5 cm, care are rezistenta la compresiune ~ 300kPa.

#26
bobitzaaa

bobitzaaa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,201
  • Înscris: 23.02.2007
Si eu am pus tot XPS, dar de 8cm sub placa. Acum daca as face din nou, as pune EPS 100 cu grosime mai mare, 15cm de exemplu. Are rezistenta la compresiune de ~10 tone / mp.

#27
ripper

ripper

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,257
  • Înscris: 25.03.2002
De ce ai schimba? Ai avut ceva nemultumiri/probleme?

Pana la urma am luat Ytong Forte, de 25, care ar avea si ceva portanta. Are rezistenta la compresiune aproape dubla fata de ala Clasic.

Edited by ripper, 12 September 2016 - 18:03.


#28
bobitzaaa

bobitzaaa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,201
  • Înscris: 23.02.2007
As schimba deoarece xps-ul nu isi are rostul acolo la mine deoarece e uscata zona tot timpul iar de compresiune nu are rost sa ne ingrijoram. Plus faptul pretului, xps e considerabil mai scump.

Ce rezistenta are acel bca?

#29
ripper

ripper

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,257
  • Înscris: 25.03.2002
5.5 N/mm. Nu are mult, dar e suficient pentru a oferi portanță fata de cel Clasic.

Intrebare/curiozitate, pentru o structura confinata, exista un normativ ceva cati stalpi trebuie, ce grosime si ce "fi" la fier beton pentru situatia mea, amprenta 134 mp, placa peste parter, placa peste etaj, fara mansarda?

#30
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postripper, on 13 septembrie 2016 - 18:00, said:

Si cateva detalii din proiect:..
@ripper:
1. In ce an a fost elaborat acest proiect?
2. In ce oras va fi cladirea?
3. Cu ce se va asigura incalzirea cladirii?
Multumesc.Posted Image

#31
ripper

ripper

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,257
  • Înscris: 25.03.2002
2016
Ploiesti
Ma intrebi deoarece parterul e la 3 m inaltime? :D Nu stiu, nu m-am gandit la incalzire inca. Oricum, cred ca o voi face clasic, cu centrala si instalatii de calitate.
P.S. Daca incearca cineva sa ma convinga s-o fac prin pardoseala, ii spun de pe acum ca urasc caldura care iese din orice coltisor al casei. :) De fapt, urasc caldura in general, daca am 20 de grade iarna ma simt perfect.

#32
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postripper, on 13 septembrie 2016 - 19:11, said:

Nu stiu, nu m-am gandit la incalzire inca. Oricum, cred ca o voi face clasic, cu centrala si instalatii de calitate.
Si se vor putea incadra toate in doar 5cm cat este prevazut peste placa? Posted Image

View Postripper, on 13 septembrie 2016 - 19:11, said:

.. Daca incearca cineva sa ma convinga s-o fac prin pardoseala, ii spun de pe acum ca urasc caldura care iese din orice coltisor al casei.
In nici-un caz nu am vrut sa te conving sa faci incalzire in pardosealaPosted Image , ba din contra, la cum s-a conceput casa din punct de vedere al performantei energetice si economiei de energie - chiar ar putea fi o greseala sa folosesti acest fel de incalzire.Posted Image

View Postripper, on 13 septembrie 2016 - 19:11, said:

Posted Image De fapt, urasc caldura in general, daca am 20 de grade iarna ma simt perfect.
Asta pot sa sustina si restul locuitorilor din casa?!Posted Image

#33
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,496
  • Înscris: 04.05.2007

View Postripper, on 13 septembrie 2016 - 20:38, said:


Habar n-am, sper sa se incadreze. Daca nu, torn șapa mai inalta, nu ma deranjeaza.


Daca torni sapa mai inalta ti se modifica atat inaltimea la parapet geamuri (Hp) cat si golurile de usi. Tine cont de asta sa nu te trezesti cu niste geamuri mai jos decat ai fi vrut (cu implicatii in alegerea caloriferelor, caci fiind mai putin inalte trebuie sa fie mai lungi) cat si cu niste usi cu dimensiuni atipice pe care sa le faci la comanda.

#34
bobitzaaa

bobitzaaa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,201
  • Înscris: 23.02.2007
Ar trebui sa te gandesti la toate asptectele astea de pe acum, daca vrei sa modifici ce e in proiect.

#35
ripper

ripper

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,257
  • Înscris: 25.03.2002
Azi cand zideau am vazut hp la geamuri era la 60. Le-am vrut inalte de 2 metri si probabil d-aia le-a tras mai jos. Le-am pus la 80 peste tot pana la urma, erau prea jos, dar arhitectul meu care e tanar, mi-a spus ca "asa se poarta". :D

#36
VertixTM

VertixTM

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,126
  • Înscris: 09.05.2016
Caloriferele clasice au 40/60 cm inaltime. Pentru randament si simetrie e bine sa mergi pe 60! Daca acum ai 80 trebuie sa scazi sapa+izolatie+parchet/gresie (10-12 cm) si sa aduni pervazele de geam sau ce vei pune acolo (2-5 cm)
Eu am lasat 100cm sub geamuri. Vine polistiren extr (5cm), sapa (5cm), autonivelanta (1cm), izoflex+gresie/parchet (2cm). Rezulta 13cm. Dat fiind faptul ca placa trebuie egalizata, voi ajunge mai mult ca sigur la 15cm. Scad din 100 si raman cu 85. Mai adaug cei 2-5 cm de la pervaze si am aproximativ 90 cm utili sub geam din care 60 va fi caloriferul. Sub calorifer las 15 cm pt a putea fi maturat/aspirat iar peste calorifere va veni o masca de lemn care imi va lasa 10 cm pana la geam. Am calculat astea inainte sa proiectez casa din fericire.

Important, pentru aspect este ca geamurile sa nu fie patrate! Dimensiuni standard pentru latime sunt:  90-120-180-240-270. Orice altceva te trimite cu gandul la un proiectant/arhitect indiferent! Inaltimea geamurilor la case de obicei este 140. Pentru vitralii prevazute cu calorifer dedesupt: 180 cm inaltime cu latimea oricare in afara de 180. Dedesupt calorifere de 40 :) Inaltimea camerelor la case este de bun simt sa fie 280. De unde rezulta:100 (sub geam) + 140 (gem) + 40 (deasupra geamului) intr-o situatie fara vitralii.

Pt mansarda: 150 cm zidul pt acoperisuri cu panta de minim 30 grade. Atentie! 150 este maximul pt a fi intabulata ca mansarda. Daca faceti sub 150 puteti negocia cu arhitectul primariei pt un pod locuit. (impozit mai mic) daca a-ti trecut de 150 a-ti facut un etaj atipic. Geamurile de mansarda, intr-o lume ideala sunt Velux! Deci nu incape discutie despre inaltime sau latime aici. Catalogul lor explica bine cum trebuiesc alese.

Toate geamurile si usile de exterior au partea superioara la aceeasi inaltime. De obicei 240cm. Pentru usile de exterior, asta inseamna ca la partea superioara se va incadra un iluminatoe de 40cm.

Atentie la scari/trepte: Ultima treapta (superioara) sa fie neaparat mai mica decat celelalte (de regula 10cm) Altfel....
Atentie la vincluri. Masurati inainte de turnare paralelismul si diagonalele la ziduri/geamuri/usi
La fiecare deschidere de usa/geam ziditi deschiderile cu 2 cm mai mare pe fiecare latura.

Etc..

Acestea nu sunt normative neaparat. Sunt reguli de bun simt. Dar indrazneala de a aduce inovatii si a trece peste tipare face parte din frumosetea lumii in care traim. Orice alte dimensiuni pot fi de bun simt intr-o arhitectura potrivita.

[ http://media1.santabanta.com/full6/Nature/Architectural/architectural-96a.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate