Mini-jurnal P+1
Last Updated: Oct 08 2019 19:45, Started by
ripper
, Sep 03 2016 19:45
·
0
#19
Posted 04 September 2016 - 12:15
Nici eu nu am inteles de unde ai scos "zero punti termice", pentru ca alea sunt date de elementele de beton (samburi, centuri, buiandrugi, plansee) si apar si la zidarie de bca si la cea de caramida .
Dar nu inteleg de ce compari bca-ul cu porotherm-ul, care intr-adevar, nu sta nici ala prea bine la capitolul rezistenta mecanica. Daca tot vrei zidarie portanta, foloseste caramida plina, sau macar cu goluri mici, de genul asta: http://www.urban-con...lina-cu-goluri/ |
#20
Posted 04 September 2016 - 14:35
Se poate folosi bca-ul ca zidarie portanta. Exista conditionare in functie de zona seismicã si de inaltimea casei
|
#22
Posted 04 September 2016 - 15:13
Apropo, caramida aia de ti-am pus link mai sus are rezistenta la compresiune cam de 9 ori mai mare decat cel mai bun bca ... ca tot ziceai tu ca e mai rezistent bca-ul
|
#23
Posted 04 September 2016 - 17:39
Aia da, dar cati isi fac casa din asa ceva? Plus ca e munca lui Sisif la zidit...
|
#24
Posted 04 September 2016 - 17:48
Costa de vreo 2-3 ori mai scump numai caramida in sine, plus manopera mult mai multa .
Dar cu asta chiar faci zidarie portanta, spre deosebire de cele gen porotherm cu peretii aia subtiri de cativa mm ... Decat porotherm, probabil ca e mai ok bca-ul ala ... |
#25
Posted 10 September 2016 - 19:20
Pana la urma am bagat extrudat de 6 cm, APLA, special pentru turnare placa peste, are rezistenta la compresiune >400kPa. A fost 433 de lei m3, fata de 388 cel de 5 cm, care are rezistenta la compresiune ~ 300kPa.
|
#26
Posted 12 September 2016 - 11:45
Si eu am pus tot XPS, dar de 8cm sub placa. Acum daca as face din nou, as pune EPS 100 cu grosime mai mare, 15cm de exemplu. Are rezistenta la compresiune de ~10 tone / mp.
|
#27
Posted 12 September 2016 - 18:00
De ce ai schimba? Ai avut ceva nemultumiri/probleme?
Pana la urma am luat Ytong Forte, de 25, care ar avea si ceva portanta. Are rezistenta la compresiune aproape dubla fata de ala Clasic. Edited by ripper, 12 September 2016 - 18:03. |
#28
Posted 12 September 2016 - 21:52
As schimba deoarece xps-ul nu isi are rostul acolo la mine deoarece e uscata zona tot timpul iar de compresiune nu are rost sa ne ingrijoram. Plus faptul pretului, xps e considerabil mai scump.
Ce rezistenta are acel bca? |
|
#29
Posted 13 September 2016 - 17:40
5.5 N/mm. Nu are mult, dar e suficient pentru a oferi portanță fata de cel Clasic.
Intrebare/curiozitate, pentru o structura confinata, exista un normativ ceva cati stalpi trebuie, ce grosime si ce "fi" la fier beton pentru situatia mea, amprenta 134 mp, placa peste parter, placa peste etaj, fara mansarda? |
#30
Posted 13 September 2016 - 18:52
#31
Posted 13 September 2016 - 19:11
2016
Ploiesti Ma intrebi deoarece parterul e la 3 m inaltime? Nu stiu, nu m-am gandit la incalzire inca. Oricum, cred ca o voi face clasic, cu centrala si instalatii de calitate. P.S. Daca incearca cineva sa ma convinga s-o fac prin pardoseala, ii spun de pe acum ca urasc caldura care iese din orice coltisor al casei. De fapt, urasc caldura in general, daca am 20 de grade iarna ma simt perfect. |
#32
Posted 13 September 2016 - 20:36
ripper, on 13 septembrie 2016 - 19:11, said:
Nu stiu, nu m-am gandit la incalzire inca. Oricum, cred ca o voi face clasic, cu centrala si instalatii de calitate. ripper, on 13 septembrie 2016 - 19:11, said:
.. Daca incearca cineva sa ma convinga s-o fac prin pardoseala, ii spun de pe acum ca urasc caldura care iese din orice coltisor al casei. ripper, on 13 septembrie 2016 - 19:11, said:
De fapt, urasc caldura in general, daca am 20 de grade iarna ma simt perfect. |
#33
Posted 13 September 2016 - 21:54
ripper, on 13 septembrie 2016 - 20:38, said: Habar n-am, sper sa se incadreze. Daca nu, torn șapa mai inalta, nu ma deranjeaza. Daca torni sapa mai inalta ti se modifica atat inaltimea la parapet geamuri (Hp) cat si golurile de usi. Tine cont de asta sa nu te trezesti cu niste geamuri mai jos decat ai fi vrut (cu implicatii in alegerea caloriferelor, caci fiind mai putin inalte trebuie sa fie mai lungi) cat si cu niste usi cu dimensiuni atipice pe care sa le faci la comanda. |
|
#34
Posted 14 September 2016 - 11:01
Ar trebui sa te gandesti la toate asptectele astea de pe acum, daca vrei sa modifici ce e in proiect.
|
#35
Posted 14 September 2016 - 17:54
Azi cand zideau am vazut hp la geamuri era la 60. Le-am vrut inalte de 2 metri si probabil d-aia le-a tras mai jos. Le-am pus la 80 peste tot pana la urma, erau prea jos, dar arhitectul meu care e tanar, mi-a spus ca "asa se poarta".
|
#36
Posted 15 September 2016 - 02:30
Caloriferele clasice au 40/60 cm inaltime. Pentru randament si simetrie e bine sa mergi pe 60! Daca acum ai 80 trebuie sa scazi sapa+izolatie+parchet/gresie (10-12 cm) si sa aduni pervazele de geam sau ce vei pune acolo (2-5 cm)
Eu am lasat 100cm sub geamuri. Vine polistiren extr (5cm), sapa (5cm), autonivelanta (1cm), izoflex+gresie/parchet (2cm). Rezulta 13cm. Dat fiind faptul ca placa trebuie egalizata, voi ajunge mai mult ca sigur la 15cm. Scad din 100 si raman cu 85. Mai adaug cei 2-5 cm de la pervaze si am aproximativ 90 cm utili sub geam din care 60 va fi caloriferul. Sub calorifer las 15 cm pt a putea fi maturat/aspirat iar peste calorifere va veni o masca de lemn care imi va lasa 10 cm pana la geam. Am calculat astea inainte sa proiectez casa din fericire. Important, pentru aspect este ca geamurile sa nu fie patrate! Dimensiuni standard pentru latime sunt: 90-120-180-240-270. Orice altceva te trimite cu gandul la un proiectant/arhitect indiferent! Inaltimea geamurilor la case de obicei este 140. Pentru vitralii prevazute cu calorifer dedesupt: 180 cm inaltime cu latimea oricare in afara de 180. Dedesupt calorifere de 40 Inaltimea camerelor la case este de bun simt sa fie 280. De unde rezulta:100 (sub geam) + 140 (gem) + 40 (deasupra geamului) intr-o situatie fara vitralii. Pt mansarda: 150 cm zidul pt acoperisuri cu panta de minim 30 grade. Atentie! 150 este maximul pt a fi intabulata ca mansarda. Daca faceti sub 150 puteti negocia cu arhitectul primariei pt un pod locuit. (impozit mai mic) daca a-ti trecut de 150 a-ti facut un etaj atipic. Geamurile de mansarda, intr-o lume ideala sunt Velux! Deci nu incape discutie despre inaltime sau latime aici. Catalogul lor explica bine cum trebuiesc alese. Toate geamurile si usile de exterior au partea superioara la aceeasi inaltime. De obicei 240cm. Pentru usile de exterior, asta inseamna ca la partea superioara se va incadra un iluminatoe de 40cm. Atentie la scari/trepte: Ultima treapta (superioara) sa fie neaparat mai mica decat celelalte (de regula 10cm) Altfel.... Atentie la vincluri. Masurati inainte de turnare paralelismul si diagonalele la ziduri/geamuri/usi La fiecare deschidere de usa/geam ziditi deschiderile cu 2 cm mai mare pe fiecare latura. Etc.. Acestea nu sunt normative neaparat. Sunt reguli de bun simt. Dar indrazneala de a aduce inovatii si a trece peste tipare face parte din frumosetea lumii in care traim. Orice alte dimensiuni pot fi de bun simt intr-o arhitectura potrivita. [ http://media1.santabanta.com/full6/Nature/Architectural/architectural-96a.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users