Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...
 Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube
 Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...
 Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31992 replies to this topic

#29071
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022

View Postkolfleading, on 20 aprilie 2022 - 20:00, said:



Cand pretul combustibililor fosili va ajunge la adevaratul cost al exploatarii si utilizarii acestora, o sa uitati foarte repede de chestia asta cu 700 km.
Va fi irelevant atata vreme cat masina termica  are pretul de achizitie la jumatate fata de cea electrica.
Cu 30 mii euro iei o masina termica decenta, la fel cum cu 60 mii euro iei o masina electrica decenta, adica ambele cam din aceeasi clasa, medie.
Acum ca diferenta nu o vei plati niciodata , e alta discutie, la final TCO la termica va fi mai mic.
Dar poate ma insel si ne vei demonstra cu un exemplu concret cum TCO la electrica e mai mic, fiindca de generalisme ne-am cam saturat.

#29072
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,786
  • Înscris: 21.06.2016

View Postaxxel4you, on 20 aprilie 2022 - 13:47, said:

Eu intelesesem ca in domeniul cercetari savantii au nevoie de laboratoare dotate si resurse financiare serioase care sa le permita sa descopere ceva. Daca tu cunosti savanti care nu au nevoie de bani si laboratoare cat mai dotate atunci asa o fi, te faci cercetator din pensia parintilor si salariul nevestei si lucrezi in baie.
   Cand se pune problema de bani ori canti melodia care trebuie ori ramai un anonim.

Deci tu te-ai gindit ca niste oameni care si-au sacrificat bunastarea financiara ca sa faca ceva ce ii pasioneaza ar accepta - si nu unul doi, IN MASA - sa lucreze pentru o falsa problema, praf in ochi, o propaganda, o pacaleala, o micniuna ca sa primeasca un laborator cu care sa cerceteze ce... minciuni? false probleme? daca asta ar fi real ar fi sinonim cu moartea pentru ei.
Un om a caruit viata se invirte in jurul stiintei si a cunoasterii va abadana toate aceste idealuri si isi va petrece viata in minciuna, fa cerceta lucruri inexistente, va fabrica dovezi? dar nu unul, ci mii si mii?

Banii pentru cercetare sint buni dar nu sint legati de incalzirea globala, nu vin cu conditii si datele contarditcorii nu sint eliminate si sterse cum credeti voi. Se publica rezultatele gasite chiar daca ele nu sint cele asteptate. Dovada ca de fapt inca sint neclare o multime de lucruri si exista o multime de date contradictorii.

View Post_R_A_D_U, on 20 aprilie 2022 - 18:42, said:

Eu sper ca electricele să rămână doar o alternativă, nicicum singura variantă.

Poti sa speri ca masinile fara catalizator, ECU, senzori, airbaguri, ABS, cu carbuator, fara protectie la accident, sa ramina alternativa. O masina din aia facuta in fabricile de azi ar fi sub 10kE, noua. Daca s-ar face VW cu stadardele de Dacia 1310 cred ca ar costa sub 5000E. Deci din pdv finaciar e extraordinar!
Ai acesta alternativa? de ce nu o ai, desi financiar ar fi excelent?

Edited by vrajitoruldinoz, 20 April 2022 - 20:56.


#29073
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,722
  • Înscris: 15.07.2013

View Postgarett, on 20 aprilie 2022 - 20:27, said:


Pur democratic, "gen"...



Diferența față de o Tesla fiind că 500 km sunt pe bune, fără restricții, și după 5 minute de umplut rezervorul you're good to go.
Ai libertatea sa alegi ce model de Tesla vrei, culoare, configurație, dotări, etc, nu văd care este problema.

#29074
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,786
  • Înscris: 21.06.2016

View Post_R_A_D_U, on 20 aprilie 2022 - 17:08, said:

Aud chestii de genul ăsta (IRL) de la tot prostu” ce și-a luat electrică.
Cum le-am zis și ălora, îți repet și ție: Eu nu vreau tesla/bemveu de 3-400 cai, vreau o mașină cinstită, raport preț calitate să merg de colo-colo, o tinichea de 20k gen Golf sau Octavia / Leon. De diferența de preț față de una electrică, bag motorină/benzină.  Și tot nu ajung la prețul unei electrice, cu toate calculele voastre. Trebuie să fii prea ticălos să susții altceva. Că electrica este mai puternică, are cuplu instant, n-am zis niciodată contrariul. Dar minusurile sunt evidente: autonomie mică și încărcare lentă. Ca fapt divers, in 2 zile am făcut 2ooo km în minunata țară. Dacă aveam electrică, beleam puța.

Eu traiesc intr-o tara cu autostrazi multe pe care o strabat in aproape 6h cu avionul dintr-o parte in alta. Si imi place sa conduc. Ma rog, imi placea, dar nici acum  nu imi dispalce teribil.
Cu toate astea pot sa numar pe degete zilele in care am facut 1000km si peste. Nici una in ultimii 10 ani. De citeva ori am inchiriat masina ca ieseam mai ieftin decit sa pun mii de km pe masina mea, sau ca nu aveam acces la masina mea.
Ce spui tu aici de 1000km pe zi e rarisim. Majoritatea oamenilor fac asta de citeva ori in viata. Si chiar si atunci se poate face cu o electrica, faci o pauza la mijloc.
Mai problematic pentru mine in momentul asta sint distante mai mici (500k) dar in care urc munti, cu AC/caldura si ajung in zone nelocuite. Evental cazuri in care trebuie sa ajung dimineata, deci plec devreme, deci ar fi neplcut sa opresc pentru alimentare.  Asta insa e o chestie pe care nu o fac asa multi.
Masinile electrice inca nu sint chiar foarte practice, dar acopera 90% din nevoi.

#29075
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 23.04.2007

View PostMelteanu, on 20 aprilie 2022 - 18:31, said:

Ganditi-va ca va veni timpul sa cumparam obligatoriu electrica.Dar mai dureaza ani buni....
Eu ma gindesc "ca va veni timpul sa" plec de pe lumea asta ... si habar n-am cit mai dureaza  Posted Image

View PostHEX2FUN, on 20 aprilie 2022 - 11:26, said:

Nu pot
Shit happens  Posted Image

View PostHEX2FUN, on 20 aprilie 2022 - 11:26, said:

este nevoie de o transformare accelerata.
Cine si in ce sa se transforme ?

View Postkolfleading, on 20 aprilie 2022 - 14:47, said:

Daca arzi motorina intr-un generator diesel de inalta eficienta, produci curent electric si incarci masina electrica, parcurgi mai multi km decat daca arzi motorina direct intr-un motor cu pistoane.
Depinde ce faci cu respectivu' "motor cu pistoane"
De exemplu il poti folosi pe post de "generator diesel de inalta eficienta" si il montezi pe masina ... cum propun cei de la Nissan cu sitemul e-POWER (e drept ... la e-POWER e vorba de "gasoline engine" nu de diesel ... da' ideea ramine aceeasi)  ... caz in care datele problemei se schimba.

Attached Files


Edited by adrian_r5, 20 April 2022 - 21:54.


#29076
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,786
  • Înscris: 21.06.2016
Genul asta de hibride erau publicate in alamanhul stiinta si tehnica din 86, atunci am citit eu prima oara de ele.
Ele exsita deja de un deceniu, vezi Chevy Volt si nu cred ca e singurul.
Parerea mea e ca la fel de bine poti sa pui un generator in porbagaj la Tesla. Faci doua gauri pendtru admisie/evacuare sa poti sa-l tii pornit. Avantajul e ca daca nu ai un drum lung de facut il lasi acasa si nu-l cari cu tine.

#29077
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View PostHEX2FUN, on 20 aprilie 2022 - 21:21, said:

Ai libertatea sa alegi ce model de Tesla vrei, culoare, configurație, dotări, etc, nu văd care este problema.
Serios?
Cool, vreau un Model S albastru deschis cu HUD și volan!
Ghinion, nu se poate!
Era vorba despre alternative PENTRU MAȘINI ELECTRICE, nu "alternativa" între Tesla și Tesla...

#29078
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Posticssizero, on 20 aprilie 2022 - 20:54, said:

Va fi irelevant atata vreme cat masina termica  are pretul de achizitie la jumatate fata de cea electrica.
Dar ce spui tu n-are sens pentru ca schimbarea deja a inceput.
Vezi de ex. la cei care fac Uber / Taxi / livrari. Multi si-au luat masini electrice, mai scumpe, pentru ca au acces la "combustibil" mai ieftin.
Si se va extinde si la altii.

View Postadrian_r5, on 20 aprilie 2022 - 21:46, said:

De exemplu il poti folosi pe post de "generator diesel de inalta eficienta" si il montezi pe masina ...
Schema se numeste hibrid serie.
Au existat cateva (putine) astfel de experimente, dar n-au avut succes comercial datorita dezavantajelor inerente.
Ex. Opel Ampera Hybrid / Chevrolet Volt (aceeasi masina) si vreo 2 - 3 modele de la Nissan, de care n-a auzit aproape nimeni.

#29079
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,985
  • Înscris: 06.04.2007

View Postgarett, on 20 aprilie 2022 - 20:27, said:

.........................
.........................
Diferența față de o Tesla fiind că 500 km sunt pe bune, fără restricții, și după 5 minute de umplut rezervorul you're good to go.
La care statie bagi 5 minute si esti ready to go ?
Dar trec peste asta. Din criteriile celelalte de stresat termic, are Tesla vreun model cu putere mai mica 70-80kwsi cu range-ul asta ? Asta ca sa fie la vreo 20000 Euro si nu 50000 ++ euro

#29080
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postkolfleading, on 21 aprilie 2022 - 07:21, said:

Vezi de ex. la cei care fac Uber / Taxi / livrari. Multi si-au luat masini electrice, mai scumpe, pentru ca au acces la "combustibil" mai ieftin.
Si se va extinde si la altii.
Depinde cât va mai fi "ieftin"/gratis.
Da, Spring încărcat moca la Lidl/Kaufland/mall "face sens".
Orice M3/ID.4/Enyaq etc peste 50k nu prea, chiar și cu "combustibil" ieftin ieși peste alternativa clasică.

#29081
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
La mine in oras sunt mai multe VW ID.3, Hyundai Kona Electric, Volkswagen e-Golf, un Mercedes EQC, un Skoda Enyaq...
Destul de departe de Spring.

#29082
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Apropo, m-ai făcut curios și am făcut un TCO la mașina mea.
S-Cross 2018, 50k km. Preț de achiziție 21.800e
Consum mediu de 8 considerat pesimist la 7 lei/l (mai aproape de adevăr ar fi 6.2-6.5 dar OK, overestimation), RCA și CASCO, 4 revizii, total 7840e în 4 ani
TCO la momentul ăsta 29640e
Cele mai apropiate mașini electrice echivalentă ca dimensiuni, autonomie, performanțe ar fi Kona și Megane e-tech.
Kona 43k, Megane 47k.
Preț de catalog, fără CASCO/RCA, fără rabla.
Configurate similar, piele, trapă, ACC, astea fiind cerințele mele când am luat S-Cross-ul, fără alte bling-bling.

Edited by garett, 21 April 2022 - 08:04.


#29083
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
Mie imi place cum sare dintr-o barca in alta in functie de cat se scufunda fiecare, zici ca e utopium.
Nimic concret, generalitati, pus in fata evidentului se eschiveaza, chiar nu inteleg de ce mai este bagat in seama.
Daca zicem de utilizatori normali, privati o da cu taxiuri, daca zicem de costuri o da cu curentul gratis, daca zicem de autonomie o da ca nimeni nu circula mai mult de 500 de km pe zi , samd.
Concret, o famile normala din Romania care  isi permite o masina de 25-30 mii euro la fiecare 10 ani, face doua concedii mari pe an si zeci de escapade de weekend, adica 4-5 mii de km pe concediu mare si 700-1000 km pe weekend cum va iesi cu costurile dupa 10 ani cu masina termica si cum va iesi cu cea electrica ?
Oriunde ai vrea sa mergi in Romania sub 5-600 de km nu ai cum sa faci decat daca te invarti in judetele invecinate.
Cum ii explicam si lui guru scandinav, faptul ca iti permiti 5-600 de euro pe luna rata la o electrica nu inseamna ca este si vreo sfaraiala sau avantaj sa o cumperi in Romania.
Cine spune ca infrastructura suporta acelasi stil de sofat ca la termica inseamna ca traieste in metavers.
Asa ca intre a plati dublu upfront personal prefer sa platesc jumatate la inceput si restul vreme de 10 ani si in acelasi timp sa nu mai am nici o grija cand se pune roata in miscare.
Confortul este definit diferit pentru fiecare, unii prefera sa mearga chiar pe jos sau cu motocicleta , altii prefera sa fie limitati in a calatori de o priza !

#29084
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postkolfleading, on 21 aprilie 2022 - 07:49, said:

La mine in oras sunt mai multe VW ID.3, Hyundai Kona Electric, Volkswagen e-Golf, un Mercedes EQC, un Skoda Enyaq...
Destul de departe de Spring.
Depinde ce oraș.
Oricum cele enumerate nu prea intră în categoria "mașini pentru toată lumea" (nu zic de EQC, e clar din ce categorie face parte, numai la TCO nu s-a gândit proprietarul), în afară de ID.3 și Kona restul sunt lejer peste 50k.

View Posticssizero, on 21 aprilie 2022 - 07:59, said:

...o famile normala din Romania care  isi permite o masina de 25-30 mii euro la fiecare 10 ani...
Cam despre asta ar trebui să fie vorba...
Degeaba vorbim despre avioane și tragem concluzia că toată lumea își permite Gulfstream pentru că am văzut avioanele lui Țiriac la BBU.

View Posticssizero, on 21 aprilie 2022 - 07:59, said:

Nimic concret, generalitati...
Well, mașina electrică e noul iPhone, e ușor să cazi în fanboy-ism și să tratezi orice critică drept "you're holding it wrong".

Edited by garett, 21 April 2022 - 08:06.


#29085
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postgarett, on 21 aprilie 2022 - 07:53, said:

Apropo, m-ai făcut curios și am făcut un TCO la mașina mea.
S-Cross 2018, 50k km. Preț de achiziție 21.800e
Consum mediu de 8 considerat pesimist la 7 lei/l (mai aproape de adevăr ar fi 6.2-6.5 dar OK, overestimation), RCA și CASCO, 4 revizii, total 7840e în 4 ani
TCO la momentul ăsta 29640e
Cele mai apropiate mașini electrice echivalentă ca dimensiuni, autonomie, performanțe ar fi Kona și Megane e-tech.
Kona 43k, Megane 47k.
Preț de catalog, fără CASCO/RCA, fără rabla.
Configurate similar, piele, trapă, ACC, astea fiind cerințele mele când am luat S-Cross-ul, fără alte bling-bling.
sa imi spui cum evaluezi tu toate prostiile alea emanate pe evacuare, pe care le-au respirat prostii din spatele tau, sau tu..din spatele altuia cu aceelasi idei ca tine.
sau poate tu poluezi doar intr-o zona perfecta, unde exista doar copaci sa-ti aboarba tie luxul de a emana prostii in atmosfera.
cu ce a gresit planeta asta, animalele sa-ti respire tie luxul asta?
sau toate noxele emanate pentru productia de fosili.
dar asa...10k e conteaza cand nu pui nota de plata pe medicamente, spital...

macar la EV poti avea ceva sustenabil. dar da...toti desteptii lumii sunt prosti de sustin EVurile...si sustenabilitatea.

Edited by wrc2007, 21 April 2022 - 08:27.


#29086
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,722
  • Înscris: 15.07.2013
Mai putine concedii, mai pe aproape, nu este nevoie sa faci mii de km in concediu. Mai cu trenul, cu autocarul, localizat.

Mașinile in rate nu fac decât sa accentueze problema, soluția este fără împrumuturi, sau limitate in valoare si cu dobânda semnificativă.



#29087
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 23.04.2007

View Postvrajitoruldinoz, on 20 aprilie 2022 - 22:13, said:

din 86, atunci am citit eu prima oara de ele.
Mai bine mai tirziu decit niciodata  Posted Image

PS - in lumea academica ai invatat sa faci precum strutu' care baga capu' in nisip ?


View Postkolfleading, on 21 aprilie 2022 - 07:21, said:

datorita dezavantajelor inerente..
Care sint aceste dezavantaje ?

#29088
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postwrc2007, on 21 aprilie 2022 - 08:25, said:

sa imi spui cum evaluezi tu toate prostiile alea emanate pe evacuare...
Moving the goalposts much?
Discuția era despre TCO!
FYI, mașina e Euro 6b, deci suficient de puțin poluantă pentru zeităților de la Bruxelles, dacă ai ceva de comentat/reproșat ești liber să li te adresezi.

View PostHEX2FUN, on 21 aprilie 2022 - 08:30, said:

Mai putine concedii, mai pe aproape, nu este nevoie sa faci mii de km in concediu. Mai cu trenul, cu autocarul, localizat.
În Evul Mediu n-avea lumea deloc concediu.
Se presupune că am evoluat, totuși...
Cine decide ce "nevoi" au ceilalți, tu?

Edited by garett, 21 April 2022 - 08:49.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Bing (1)

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate