Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...
 Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...
 Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit
 I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 

Ce fac daca nu-i merg stopurile de frana?

- - - - -
  • Please log in to reply
105 replies to this topic

#73
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Fa-mi tu mie semn sa opresc... mai vedem după aia...

#74
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View PostAnn0nyym0us, on 18 iulie 2016 - 12:50, said:

A zis ca nu stie care-i treaba cu stopurile si ca o sa-i zica barbatului diseara cand ajunge acasa. Degeaba mi-am racit eu gura explicandu-i ca nu e deloc ok sa continue sa mearga asa, ca n-am avut cu cine. Intr-un final m-am resemnat si am plecat.

Bun, inafara de ceva cauciuc lasat pe asfalt, masina mea n-a patit nimic. In caz ca, totusi, se intampla ceva, aveam vreo sansa sa demonstrez ca dumneaei nu-i mergeau stopurile? Daca o loveam in spate, se putea considera ca stopurile de frana nu mai merg in urma accidentului?

Numai in ultima luna am atentionat 2 soferite si 1 sofer, ca masinilor(Logan; Corsa C ; Astra G) pe care le conduc nu le functioneaza stopurile pe frana.
Corsei uneori i se aprindeau si alteori ii ramaneau blocate. Culmea a fost ca toti mi-au raspuns cu  Da , stiu . Multumesc ! Intrebarea este daca le-au atras atentia alti soferi...sau stiau mai demult si le facea placere sa circule asa. (niciunul nu folosea avariile)

Depinde ce nu functiona si cat de dur e impactul. Spre exemplu Logan-ul si Corsa C au probleme  cu switch-ul de la pedala....si asta probabil se poate dovedi.Oricum ,chiar si daca demonstrezi acest aspect...nu stiu daca poti obtine in instanta mai mult decat o culpa comuna .

P.S. Cel mai bine sa ai camera video.

Edited by polizei, 02 August 2016 - 19:27.


#75
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Sigur, cameră video atașată cumva la creier, să vadă ceea ce nu văd orbii cu permis de conducere.
Vă faceți iluzii deșarte că dă cineva 2 bani pe justificările vinovatului că nu-i funcționau stopurile de frână celui din față. Cel din spate trebuie să belească bine ochii și să lase o distanță suficientă față de mașină din față, indiferent că ăla are sau nu semnalizare.
Nu credeți? Mult succes în instanță. Luați-vă toți camere video ca e mai ușor, te scapă de responsabilitățile la volan.


#76
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009
@valitudor, tu esti ca ala care nu accepta computerul, pentru ca inainte nu exista?

#77
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Eu am schimbat plăcuțele de frâna o singura data in cca 150.000 km. De doua sau de trei ori mi s-a spus ca nu-mi merg stopurile. Evident, stopurile n-aveau nimic.

#78
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View Postdanvlas, on 03 august 2016 - 15:33, said:

Eu am schimbat plăcuțele de frâna o singura data in cca 150.000 km. De doua sau de trei ori mi s-a spus ca nu-mi merg stopurile. Evident, stopurile n-aveau nimic.

Tampoanele pe la motor nu le-ai schimbat? Posted Image)
Daca tu chiar ai mers  cu aceleasi  placute 150.000, ori ai  circulat numai  poe autostrada, ori trebuie sa-i chemi  pe aia de la cartea recordurilor...
Sa  nu zici ca ai  mers in continuare cu aceleasi discuri .

Edited by ipopovici11, 03 August 2016 - 15:43.


#79
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Peste 100.000 km țin și eu plăcuțele. Mă refer la cele de pe față. Discurile față le-am schimbat o dată în 230.000 km, cele de pe spate sunt originale.

View PostAnn0nyym0us, on 03 august 2016 - 15:31, said:

@valitudor, tu esti ca ala care nu accepta computerul, pentru ca inainte nu exista?
Nu știu care e ăla, însă în computere lucrez de peste 20 de ani.

#80
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View Postvalitudor, on 03 august 2016 - 13:55, said:

Sigur, cameră video atașată cumva la creier, să vadă ceea ce nu văd orbii cu permis de conducere.
Vă faceți iluzii deșarte că dă cineva 2 bani pe justificările vinovatului că nu-i funcționau stopurile de frână celui din față. Cel din spate trebuie să belească bine ochii și să lase o distanță suficientă față de mașină din față, indiferent că ăla are sau nu semnalizare.
Nu credeți? Mult succes în instanță. Luați-vă toți camere video ca e mai ușor, te scapă de responsabilitățile la volan.

Amuzanta postarea ta. Suntem totusi in 2016 , nu in 1916.

Chiar si cu pastrarea distantei , stopurile pe frana pot face diferenta dintre accident si condus in siguranta . De asta au fost inventate.

Pentru pastrarea distantei corespunzatoare exista o regula de 2 secunde respectiv 4 secunde in conditii meteo nefavorabile. Daca cel  din fata ta are probleme cu stopurile deja ti-a anulat cele 2 secunde de distanta corespunzatoare .La 100km/h , din momentul in care a franat si pana ai sesizat pot trece 1-2 secunde.(aprox.55m) Din momentul in care ai franat si pana ai oprit mai pot trece 1-2 secunde.(aprox.40-50m)Asta inseamna ca este foarte probabil sa fii infipt in el , desi tu pastrai o distanta corepunzatoare si erai atent la volan.

Mi se pare aberant sa crezi ca vina iti apartine in totalitate si sa nu intreprinzi nimic pentru ati demonstra nevinovatia !

Este nasol faptul ca legislatia din Romania nu este armonizata in totalitate cu cea din majoritatea tarilor europene si este trist ca unii soferi romani isi asuma vinovatia totala pentru fapte(accidente/incidente) la care nu au contribuit singuri.Cel mai bun exemplu este cel cu parcarea/oprirea neregulamentara. Daca avariezi o masina parcata/oprita neregulamentar , la politie esti vinovat 100%, la asigurator (si in majoritatea tarilor din UE) este culpa comuna  !

Edited by polizei, 03 August 2016 - 20:16.


#81
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Nu e chiar asa. Pentru parcare neregulamentara  isi ia si celalalt  o amenda dar vinovat pentru producerea accidentului esti tot "tu".
Cat despre stopuri,  parerile sunt  impartite. Eu cand  am  o  masina in fata aproape o tin permanent sub  observatie, numai  la ea ma uit. De aia mi se  pare obositor sa conduc asa si  ori o depasesc ori las distanta.
Daca stai pe FB sau  cine stie ce mai faci, te uiti  la fuste scurte  pe strada, etc normal ca te ia prin surprindere franarea.
Si sunt cazuri cand stopurile aluia din   fata nu valoreaza  2  bani, de ex pe soare puternic acum vara, numai alea  nu-ti mai sar in ochi.

Edited by ipopovici11, 03 August 2016 - 20:19.


#82
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009
Eu nu inteleg de ce se pleaca din start de la premisa ca stateam pe telefon sau mai stiu eu ce. Eram cu 2 maini pe volan, uitandu-ma inainte, si nu eram lipit de spatele masinii in cauza, ci pastram distanta regulamentara. Prin cativa metri e clar ca nu m-am referit la 5-7 metri, credeam ca e logic ca e vorba de 40-45m.

#83
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Dacă șofezi în stare de ebrietate sau fără permis de conducere și ești parte într-un accident de circulație, NU ești considerat automat vinovat de producerea accidentului. Că răspunzi penal pentru conducerea fără permis sau în stare de ebrietate, da. Dar nu vinovat de accident. Fiecare plătește pentru ce face (sau nu face).
Așa e și în cazul nostru. Dacă nu-ți funcționează stopurile ți se poate reține talonul sau poți primi o amendă, însă cel care nu păstrează distanța necesară nu poate scăpa de răspundere.
Mai ales că poți invoca faptul ca ți s-au stricat în acea zi, iar mersul ziua, fără semnalizare funcțională este permis.
Nu discut despre alte țări, mai este că sunt cazuri diferite cu legislații diferite.

#84
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View PostAnn0nyym0us, on 03 august 2016 - 20:50, said:

Eu nu inteleg de ce se pleaca din start de la premisa ca stateam pe telefon sau mai stiu eu ce. Eram cu 2 maini pe volan, uitandu-ma inainte, si nu eram lipit de spatele masinii in cauza, ci pastram distanta regulamentara. Prin cativa metri e clar ca nu m-am referit la 5-7 metri, credeam ca e logic ca e vorba de 40-45m.

Cand zici  "Cativa" nu se subintelege 45 de metri. Aia sunt "cateva zeci".

#85
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View Postipopovici11, on 03 august 2016 - 20:17, said:

Nu e chiar asa. Pentru parcare neregulamentara  isi ia si celalalt  o amenda dar vinovat pentru producerea accidentului esti tot "tu".
Cat despre stopuri,  parerile sunt  impartite. Eu cand  am  o  masina in fata aproape o tin permanent sub  observatie, numai  la ea ma uit. De aia mi se  pare obositor sa conduc asa si  ori o depasesc ori las distanta.
Daca stai pe FB sau  cine stie ce mai faci, te uiti  la fuste scurte  pe strada, etc normal ca te ia prin surprindere franarea.
Si sunt cazuri cand stopurile aluia din   fata nu valoreaza  2  bani, de ex pe soare puternic acum vara, numai alea  nu-ti mai sar in ochi.
Eu cred ca nu citesti ce scriu si-mi dai cate o replica de dragul de a face postari. Ai vreo norma ? Sa ajungi la 10.000 de postari pana in 2017 ?
In teorie suna bine explicatia ta ,la volan lucrurile nu mai stau chiar asa.
Din punctul meu de vedere fie esti robot , fie nu ai nicio treaba cu condusul.

Quote

Dacă șofezi în stare de ebrietate sau fără permis de conducere și ești parte într-un accident de circulație, NU ești considerat automat vinovat de producerea accidentului. Că răspunzi penal pentru conducerea fără permis sau în stare de ebrietate, da. Dar nu vinovat de accident. Fiecare plătește pentru ce face (sau nu face).
Așa e și în cazul nostru. Dacă nu-ți funcționează stopurile ți se poate reține talonul sau poți primi o amendă, însă cel care nu păstrează distanța necesară nu poate scăpa de răspundere.
Mai ales că poți invoca faptul ca ți s-au stricat în acea zi, iar mersul ziua, fără semnalizare funcțională este permis.
Nu discut despre alte țări, mai este că sunt cazuri diferite cu legislații diferite.

Circulatia in  stare de ebrietate , fara permis sau la volanul unei masini cu defectiuni majore la sistemul de iluminare-semnalizare este interzisa.(nefunctionarea lampilor de franare este defect major, conform RAR).Toate aceste abateri/nereguli sunt sanctionate.(mai usor sau mai grav)

In toate aceste abateri/ nereguli apar anumiti factori cauzatori de accident...factori care pot fi directi sau indirecti.Dpdv legal, politistul si asiguratorul nu pot face aceste diferente pentru ca ei aplica legea/reglementarea asa cum ea , buna sau rea .Aceste diferente le pot evidentia doar judecatorii, bineinteles dupa ce se aduc niste probe .(video , expertize , teste, etc)

In practica , pentru 100-200 lei cat iti creste RCA nu stai sa ajungi prin instanta sa platesti expertize si alte combinatii. In schimb daca accidentul se soldeaza cu victime atunci trebuie sa demonstrezi faptul ca erai om (nu robot) si ca ai pastrat o distanta corespunzatoare fata de un vehicul care trebuia sa fie corespunda dpdv tehnic.

Edited by polizei, 04 August 2016 - 13:17.


#86
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Am înțeles. Deci tu pretinzi că dacă nu acorzi prioritate de trecere unui șofer cu permis de conducere, vei fi considerat vinovat de către judecător, însă dacă nu acorzi prioritatea de trecere în exact aceleași circumstanțe, dar unuia fără permis de conducere, poate scapi nevinovat, cel mult cu o culpa comună?
Doar dacă judecătorul stă mai mult beat pe la muncă...

#87
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
In situatia de fata nu prea vad o cauzalitate directa. Pe drum circula masini si nu ma interseaza daca soferul e beat sau daca e treaz , daca are ITP sau RCA .Ma interseaza spre exemplu , viteza cu care circula .....daca puteam ca om(nu ca robot) sa evit accidentul sau nu. Una e sa observi un vehicul care se deplaseaza cu 50km/h in localitate alta e sa-l observi la 100-150km/h

Edited by polizei, 04 August 2016 - 13:26.


#88
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Ei, în felul cum formulezi acum problema, îți dau dreptate.
In cazul absentei luminilor nu sunt șanse de scăpare, decât în situația în care ăla  a făcut ceva extrem. Gen mers noaptea fără lumini, poate pe autostradă, european, etc. Ziua, în oraș, etc NU cred că are cineva vreo șansă, mai ales ca NU încalci legea. Legea îți permite sa mergi ziua fără semnalizare dacă pui o inscripție. Convinge-l pe judecător ca ai lovit mașina din față că nu ai văzut că oprește, în schimb dacă ala avea panou, l-ai fi văzut și ai fi evitat accidentul.

Edited by valitudor, 04 August 2016 - 13:32.


#89
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009
In situatia mea, eram pe DN1, nu in oras.

#90
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
În discuția cu Poliței eu am dat exemplu de circumstanță atenuantă de producerea accidentului pentru neobservarea mașinii din față din motive legate de viteză, noapte, lipsa semnalizării, etc care te-ar putea surprinde. Însă să ai mașina în față, s-o vezi, și totusi să intri în ea motivând că nu i-ai văzut stopurile... scuză-mă dacă îți par că țin cu ursul, însă eu cred că nu ai nicio șansă.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate