Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 

Ce fac daca nu-i merg stopurile de frana?

- - - - -
  • Please log in to reply
105 replies to this topic

#37
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 xcit, on 18 iulie 2016 - 14:49, said:

si daca e noapte ce vezi frate in afara ca iti rup ochii stopurile alea? te uiti ce face masina......sa zicem c-o lasam asa, dar cu aia cu frana de motor m-ai dat pe spate, esti campion, te rog sa ma scuzi dar n-am vazut si n-am auzit de o frana de motor care sa-ti opreasca masina brusc, poate doar daca treci din a 6-a in a doua...

Si cine a zis ca frana de motor trebuie sa-ti  opreasca masina brusc? Nu prea prinzi subtilitati sau ce? Evident nu opreste brusc dar e suficienta  ca  sa intre ala din spate in tine daca e cascat, nu  pastreaza distanta si se  ia numai dupa stop-uri.
Acum pe bune, evident ca stopurile au rolul lor, dar cine nu sesizeaza decelerarea  masinii din fata fara a se uita la stopuri sa se lase de soferie.

Edited by ipopovici11, 18 July 2016 - 15:02.


#38
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,885
  • Înscris: 29.06.2006
n-ai inteles, omul a spus ca i-a franat brusc, nu ca a decelerat, fapt care l-a facut sa iasa cu masina pe camp, iar tu ai venit si ai zis ca te uiti la ce face masina si de frana de motor, care nu prea are legatura cu frana brusca, de aia te-am citat...vezi si tu ce ai zis mai sus.

#39
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

 Bursul, on 18 iulie 2016 - 14:01, said:

Asta e ca si accidentul pe trecerea de pietoni. Degeaba ai fost atent daca un copil iti sare in fata masinii, tot vinovat esti ca nu ai incetinit pana la evitarea oricarui accident...sau cum e legea aia ...

si asta cu pietonii e cu dus si intors
legea zice:
(3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar în lipsa acestora, în localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

poti sa interpretezi ca pietonii au voie sa traverseze pe trecere sau la coltul strazii numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol sau poti sa zici ca "asigurarea de pericol" e valida doar pentru colt de strada, daca e trecere de pietoni au dreptul sa fie berbeci si sa se lanseze pe trecere chiar daca la 20m distanta vine un camion plin..

din pacate la noi e valabila doar a doua varianta, l-ai lovit pe trecere esti vinovat, scurt
la fel ca si lovitul in spate, ai lovit spatele unui, esti vinovat, nu conteaza ca ala nu are nici un fel de semnalizare (vezi carute, remorci, dube jerpelite..in special noaptea)
pe unul era sa-l lovesc pe autostrada spre ploiesti, la un moment dat e curba (prea) stransa pentru o autostrada, spre stanga, cu vizibilitate slaba din cauza parapetilor
si era o masinal care mergea usurel pe banda 2 cu maxim 40km/h, eu venind cu peste 120..
conform legilor noastre (de fapt a interpretarii lor), respectivul nu avea nici o vina daca il loveam..

Edited by aeon, 18 July 2016 - 15:32.


#40
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,490
  • Înscris: 13.11.2011

 ipopovici11, on 18 iulie 2016 - 13:03, said:

Trebuie sa fii atent la masina din fata ta,   nu doar  la stopurile ei...daca reduce prin frana de motor, ce faci?
Da,dar prin frana de motor viteza nu este redusa BRUSC,deci ai timp berechet sa observe ca maisna din fata incetineste.

#41
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,845
  • Înscris: 24.04.2013

 aeon, on 18 iulie 2016 - 13:16, said:

circulaţia (în timpul nopţii) sau (ziua, pe timp de ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială), cu un autovehicul fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare.
Am pus eu paranteze cum se citeste ‘sau’-ul acel paragraf. Dealtfel, in caz de avarie poti circula (pana undeva unde poti repara) chiar si pe timp de noapte fara sistemul de iluminare functional 100%; legea iti cere insa sa functioneze cel putin farul din partea stanga.

Edited by sags, 18 July 2016 - 15:48.


#42
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011

 Robiacs, on 18 iulie 2016 - 13:06, said:

Frana de motor nu e asa violenta.

Cred ca puteai demonstra doar cu o camera pe bord in caz de impact...
Si la ce ii ajuta ? La nimic ca tot el e de vina ca nu a patrat distanta regulamentara ..

 e_bulu, on 18 iulie 2016 - 13:07, said:

Cand intri in frana de motor esti dator (moral, nu altfel) sa atingi nitel pedala de frana ca sa-si dea seama ala din spate ca incetinesti sau ca asta ai de gand.
Aiurea , nu esti dator ( legal ) cu nimic . Cei din spate sa fie atenti si sa circule preventiv lasand o distanta fata de autovehicului din fata lui , pentru a putea frana in caz de urgenta , in conditii de siguranta .

Tanti cu stopurile nefunctionale e pasibila de amenda doar daca o prinde " organul " .

#43
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,404
  • Înscris: 15.12.2009
Colegu' ipopovici11, ai gasit pana la urma nodul? Ala din papura, zic.

Problema s-a pus astfel. Aveam distanta corespunzatoare, sa incetinesc si la nevoie sa opresc cand vad stopurile de frana ca se aprind. Atentie distributiva (multitasking) nu exista, tocmai d-aia nici nu ai voie sa vorbesti la telefon cand esti la volan.

Doi la mana, realizezi mult mai tarziu ca masina din fata ta incetineste cand stopurile nu se aprind. Ca tu ai venit in apararea cucoanei (desi n-am acuzat-o de nimic) si aduci niste argumente deplasate, e altceva si nu-mi mai bat capul sa-ti explic de ce. Oricum nu ai intelege si ai tine-o pe a ta.

Eu am intrebat daca aveam vreo sansa sa scap fara sa fiu taxat contraventional, in cazul in care nu reuseam sa evit. Atat.

#44
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

 sags, on 18 iulie 2016 - 15:47, said:


… circulaţia (în timpul nopţii) sau (ziua, pe timp de ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială), cu un autovehicul fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare.

Am pus eu paranteze cum se citeste ‘sau’-ul acel paragraf. Dealtfel, in caz de avarie poti circula (pana undeva unde poti repara) chiar si pe timp de noapte fara sistemul de iluminare functional 100%; legea iti cere insa sa functioneze cel putin farul din partea stanga.

hahaha, credeam ca asta e clara, dar de unde? :) virgula aceea de dupa ziua e "aranjament", eu am citit 3 cazuri adica unul ziua, al doilea pe ninsoare (oricand) si ploaie (tot oricand)
cu un avocat bun poti sa circuli fara nici un bec, sa faci carmagedon pe trecerea de pietoni si sa scapi fara probleme, legea iti permite daca o citesti cum vrei Posted Image

#45
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,288
  • Înscris: 06.02.2008
Chiar ieri am vazut unul care mergea cu stopurile de frana si banda aia din luneta aprinse. Efectul e la fel, nu stiam cand frânează au ba asa ca am preferat sa pastrez distanta.

Edited by caiuscorneliu, 18 July 2016 - 16:05.


#46
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 Ann0nyym0us, on 18 iulie 2016 - 15:56, said:

Doi la mana, realizezi mult mai tarziu ca masina din fata ta incetineste cand stopurile nu se aprind. Ca tu ai venit in apararea cucoanei (desi n-am acuzat-o de nimic) si aduci niste argumente deplasate, e altceva si nu-mi mai bat capul sa-ti explic de ce. Oricum nu ai intelege si ai tine-o pe a ta.


Hmm, de ce ai mai deschis oare topic daca nu-ti  convin parerile care nu coincid cu a ta?
Cand am venit eu in apararea cucoanei? Am pomenit-o undeva?
Eu  am un principiu  simplu: mai bine fac tot posibilul sa nu ajung  la un  incident care s e poate evita decat sa caut  vinovati.
Mai bine ai recunoaste ca nu ai fost atent...parerea  mea este ca exagerezi, nu are cum sa te ia prin surpindere franarea celui din fata decat daca ori nu pastrezi distanta, ori nu esti atent. Cel putin mie nu mi  s-a  intamplat in sute de mii de km. Nu, nu realizezi mult mai tarziu daca esti atent la trafic, ci doar daca dormi, fara suparare. Tu esti ala care nu intelege si  nu vrea sa inteleaga ca a fost o situatie banala, evitabila si te plangi aiurea degeaba.
Gandeste-te  ca  pot fi multe alte  pericole unde nu mai poti da vina pe niste  becuri ptr faptul ca nu ai fost atent. Poate  iti apare brusc un copil sau un  biciclist sau  o caruta, etc, sunt curios pe ce becuri mai dai vina atunci?
Atentia distributiva sigur ca exista,  poate nu  la toata lumea, dar ea exista.

Revenind la intrebarea din topic: ce faci daca [***]:
1)pastrezi o distanta suficienta fata de ala din fata, degeaba spui tu, e clar ca nu ai avut distanta de te-a  luat  prin surprindere
2)Casti  ochii.

Eu nu o scuz pe acea duduie, repet(desi care sunt sansele sa se arda 3 stopuri de frana simultan?), dar nu-mi  place nici mentalitatea ta de a nu-ti asuma o parte din vina.
Da, multi gresesc  in  trafic, si din  pacate uneori se ajunge si la morti sau schiloditi  pe viata pe chestii care puteau fi evitate de al doilea sofer. Nu cred ca ai vrea sa fii intr-o situatie din asta.
Daca nu vrei sa intelegi, problema ta.  Chiar daca ai demonstra ca nu i-au mers stopurile, ea ar primi o amenda ptr asta,insa  tot tu ai fi vinovatul principal, asa ca degeaba te zgaiesti  pe aici si faci  pe nevinovatul. Eu sincer nu  am auzit de vreun caz in care, la lovitura din  spate ala care a lovit sa fie declarat nevinovat.

Edited by ipopovici11, 18 July 2016 - 16:39.


#47
FAP

FAP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,212
  • Înscris: 07.09.2009
Cel din spate e vinovat 100 % ! "Cucoana" poate fi amendata pentru stopuri...maxim !
Nu va mai uitati la Formula 1 ! Pentru unii...tampeste ! Mersul la aspiratie este pentru piloti ! Nu va mai bazati pe alti idioti in trafic ! Tu esti singurul care trebuie sa ai grija de tine....altii nu o fac ! Mai sunt unii care au stopurile pline de namol ...si chiar daca functioneaza...nu le vezi !

#48
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 caiuscorneliu, on 18 iulie 2016 - 16:03, said:

Chiar ieri am vazut unul care mergea cu stopurile de frana si banda aia din luneta aprinse. Efectul e la fel, nu stiam cand frânează au ba asa ca am preferat sa pastrez distanta.
Măcar aici te avertizează din prima că există o problemă a stopurilor de frână și ești luat prin surprindere.

Edited by MembruAnonim, 18 July 2016 - 16:27.


#49
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007

 ipopovici11, on 18 iulie 2016 - 13:03, said:

Trebuie sa fii atent la masina din fata ta,   nu doar  la stopurile ei...daca reduce prin frana de motor, ce faci?
Frana de motor nu se compara cu frana de serviciu.  Sa schimbi un bec dureaza 5 min. Daca ai un kit de becuri (15-20de lei ) si ai acolo far , sigurante etc. Mie in decurs de 1 an mi s-au ars ambele stopuri. Recent am observat la o manevra cu spatele ca s-a ars stopul dreapta si aseara l-am schimbat , 5 min.  Acuma daca nu-i un model sofisticat de Renault unde trebe demontata juma de masina ca sa ajungi la bec.

Ar trebui sa poti reclama la politia rutiera nereguluile din trafic de genu'. Eu mi-s satul de cate masini chioare circula pe strazi.

 sags, on 18 iulie 2016 - 15:47, said:

Am pus eu paranteze cum se citeste ‘sau’-ul acel paragraf. Dealtfel, in caz de avarie poti circula (pana undeva unde poti repara) chiar si pe timp de noapte fara sistemul de iluminare functional 100%; legea iti cere insa sa functioneze cel putin farul din partea stanga.
Nu a fost odata sa vin la drum lung Tm -Buc noaptea, si sa nu intalnesc o masina cu farul stang ars.  Parca ar costa o avere.

#50
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 FAP, on 18 iulie 2016 - 16:23, said:

Tu esti singurul care trebuie sa ai grija de tine....altii nu o fac !

Exact, excelent sfat pe care ar trebui sa-l  bage la cap toti.
In cazul de fata avem doar o situatie generata de insuficienta atentie la trafic. Initiatorul ar trebui s-o considere ca pe  o lectie, ca de alta data sa fie mai atent sau sa lase o distanta mai mare fata de masina din fata.
Noi  nu stim aici daca e  incepator, daca are frane bune sau nu, etc, cert este ca e bine sa invete ceva din treaba asta si nu doar sa caute alti vinovati.

#51
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007

 dreaQ, on 18 iulie 2016 - 12:59, said:

Este exact cum spui tu. O lovesti din spate si spune ca i s-au "scuturat" becurile de la impact. Am patit-o si eu acum ceva ani cand unul cu lada s-a oprit brusc si fara stop pe frana...nimic!
Dovada ca n-am evoluat , ca societatea merge inapoi . Acum mai bine de 30 de ani se testa filamentul becului si se vedea daca in momentul ruperii era aprins .  Normal ca nu la noi ....

#52
FAP

FAP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,212
  • Înscris: 07.09.2009

 ipopovici11, on 18 iulie 2016 - 16:36, said:


Exact, excelent sfat pe care ar trebui sa-l  bage la cap toti.
In cazul de fata avem doar o situatie generata de insuficienta atentie la trafic. Initiatorul ar trebui s-o considere ca pe  o lectie, ca de alta data sa fie mai atent sau sa lase o distanta mai mare fata de masina din fata.
Noi  nu stim aici daca e  incepator, daca are frane bune sau nu, etc, cert este ca e bine sa invete ceva din treaba asta si nu doar sa caute alti vinovati.
Eu vorbesc din experienta ! Dupa multi ani de "pilotaj" pe sosele , de la "depasesc pe absolut oricine" ...de vreo 10 ani am ajuns la concluzia ca cel mai bun sofer este cel care ajunge acasa !!! Sanatos...nu intre 4 lemne !

#53
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Raspuns la intrebarea topicului: Iei un ciocanel si bati nitel la contactul pedalei de frana. Inseamna ca a ramas blocat.

#54
Peter Blood

Peter Blood

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 13.02.2007

 ipopovici11, on 18 iulie 2016 - 13:08, said:

Nu stiu daca legal ai avea castig de cauza la  un accident-ideea e ca trebuie sa pastrezi distanta de siguranta.  Eu  niciodata nu stau cu  ochii in stopurile celui din fata, ci ma uit la ce face masina.
Aşa e! Posted Image

 Ann0nyym0us, on 18 iulie 2016 - 13:09, said:

Sa ne intelegem. Nu eram cu masina lipit de bara ei, erau cativa metri intre masini, altfel nu as fi avut timp sa trag dreapta si sa o evit.

De conducere anticipativă ai auzit? Ai impresia că distanţa aia de câţiva metri ajunge la 80km/h?
Eu îi urăsc cu abnegaţie pe ăştia care merg la suptu' ţevii de eşapament.
Probabil nu eşti nici tu departe de scenariul ăsta: ai văzut o cucoană la volanul unui jeg de 108, ai @#$&% de toţi banii, te-ai "lipit" de ea "să o faci", dar n-a fost să fie, era... să nu fie...
În trecut a fost cât pe ce să-mi iau o gioarsă de 2-300 de lei, să-i sudez o şină de cale ferată în dosul spoilerului spate şi să testez testa frânele sugacilor (cu stopurile perfect funcţionale).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate