Ce fac daca nu-i merg stopurile de frana?
#37
Posted 18 July 2016 - 15:00
xcit, on 18 iulie 2016 - 14:49, said:
si daca e noapte ce vezi frate in afara ca iti rup ochii stopurile alea? te uiti ce face masina......sa zicem c-o lasam asa, dar cu aia cu frana de motor m-ai dat pe spate, esti campion, te rog sa ma scuzi dar n-am vazut si n-am auzit de o frana de motor care sa-ti opreasca masina brusc, poate doar daca treci din a 6-a in a doua... Si cine a zis ca frana de motor trebuie sa-ti opreasca masina brusc? Nu prea prinzi subtilitati sau ce? Evident nu opreste brusc dar e suficienta ca sa intre ala din spate in tine daca e cascat, nu pastreaza distanta si se ia numai dupa stop-uri. Acum pe bune, evident ca stopurile au rolul lor, dar cine nu sesizeaza decelerarea masinii din fata fara a se uita la stopuri sa se lase de soferie. Edited by ipopovici11, 18 July 2016 - 15:02. |
#38
Posted 18 July 2016 - 15:06
n-ai inteles, omul a spus ca i-a franat brusc, nu ca a decelerat, fapt care l-a facut sa iasa cu masina pe camp, iar tu ai venit si ai zis ca te uiti la ce face masina si de frana de motor, care nu prea are legatura cu frana brusca, de aia te-am citat...vezi si tu ce ai zis mai sus.
|
#39
Posted 18 July 2016 - 15:17
Bursul, on 18 iulie 2016 - 14:01, said:
Asta e ca si accidentul pe trecerea de pietoni. Degeaba ai fost atent daca un copil iti sare in fata masinii, tot vinovat esti ca nu ai incetinit pana la evitarea oricarui accident...sau cum e legea aia ... si asta cu pietonii e cu dus si intors legea zice: (3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar în lipsa acestora, în localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic. poti sa interpretezi ca pietonii au voie sa traverseze pe trecere sau la coltul strazii numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol sau poti sa zici ca "asigurarea de pericol" e valida doar pentru colt de strada, daca e trecere de pietoni au dreptul sa fie berbeci si sa se lanseze pe trecere chiar daca la 20m distanta vine un camion plin.. din pacate la noi e valabila doar a doua varianta, l-ai lovit pe trecere esti vinovat, scurt la fel ca si lovitul in spate, ai lovit spatele unui, esti vinovat, nu conteaza ca ala nu are nici un fel de semnalizare (vezi carute, remorci, dube jerpelite..in special noaptea) pe unul era sa-l lovesc pe autostrada spre ploiesti, la un moment dat e curba (prea) stransa pentru o autostrada, spre stanga, cu vizibilitate slaba din cauza parapetilor si era o masinal care mergea usurel pe banda 2 cu maxim 40km/h, eu venind cu peste 120.. conform legilor noastre (de fapt a interpretarii lor), respectivul nu avea nici o vina daca il loveam.. Edited by aeon, 18 July 2016 - 15:32. |
#40
Posted 18 July 2016 - 15:28
#41
Posted 18 July 2016 - 15:47
aeon, on 18 iulie 2016 - 13:16, said: … circulaţia (în timpul nopţii) sau (ziua, pe timp de ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială), cu un autovehicul fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare. Edited by sags, 18 July 2016 - 15:48. |
#42
Posted 18 July 2016 - 15:53
Robiacs, on 18 iulie 2016 - 13:06, said:
Frana de motor nu e asa violenta. Cred ca puteai demonstra doar cu o camera pe bord in caz de impact... e_bulu, on 18 iulie 2016 - 13:07, said:
Cand intri in frana de motor esti dator (moral, nu altfel) sa atingi nitel pedala de frana ca sa-si dea seama ala din spate ca incetinesti sau ca asta ai de gand. Tanti cu stopurile nefunctionale e pasibila de amenda doar daca o prinde " organul " . |
#43
Posted 18 July 2016 - 15:56
Colegu' ipopovici11, ai gasit pana la urma nodul? Ala din papura, zic.
Problema s-a pus astfel. Aveam distanta corespunzatoare, sa incetinesc si la nevoie sa opresc cand vad stopurile de frana ca se aprind. Atentie distributiva (multitasking) nu exista, tocmai d-aia nici nu ai voie sa vorbesti la telefon cand esti la volan. Doi la mana, realizezi mult mai tarziu ca masina din fata ta incetineste cand stopurile nu se aprind. Ca tu ai venit in apararea cucoanei (desi n-am acuzat-o de nimic) si aduci niste argumente deplasate, e altceva si nu-mi mai bat capul sa-ti explic de ce. Oricum nu ai intelege si ai tine-o pe a ta. Eu am intrebat daca aveam vreo sansa sa scap fara sa fiu taxat contraventional, in cazul in care nu reuseam sa evit. Atat. |
#44
Posted 18 July 2016 - 15:57
sags, on 18 iulie 2016 - 15:47, said: … circulaţia (în timpul nopţii) sau (ziua, pe timp de ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială), cu un autovehicul fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare. Am pus eu paranteze cum se citeste ‘sau’-ul acel paragraf. Dealtfel, in caz de avarie poti circula (pana undeva unde poti repara) chiar si pe timp de noapte fara sistemul de iluminare functional 100%; legea iti cere insa sa functioneze cel putin farul din partea stanga. hahaha, credeam ca asta e clara, dar de unde? virgula aceea de dupa ziua e "aranjament", eu am citit 3 cazuri adica unul ziua, al doilea pe ninsoare (oricand) si ploaie (tot oricand) cu un avocat bun poti sa circuli fara nici un bec, sa faci carmagedon pe trecerea de pietoni si sa scapi fara probleme, legea iti permite daca o citesti cum vrei |
#45
Posted 18 July 2016 - 16:03
Chiar ieri am vazut unul care mergea cu stopurile de frana si banda aia din luneta aprinse. Efectul e la fel, nu stiam cand frânează au ba asa ca am preferat sa pastrez distanta.
Edited by caiuscorneliu, 18 July 2016 - 16:05. |
#46
Posted 18 July 2016 - 16:17
Ann0nyym0us, on 18 iulie 2016 - 15:56, said:
Doi la mana, realizezi mult mai tarziu ca masina din fata ta incetineste cand stopurile nu se aprind. Ca tu ai venit in apararea cucoanei (desi n-am acuzat-o de nimic) si aduci niste argumente deplasate, e altceva si nu-mi mai bat capul sa-ti explic de ce. Oricum nu ai intelege si ai tine-o pe a ta. Hmm, de ce ai mai deschis oare topic daca nu-ti convin parerile care nu coincid cu a ta? Cand am venit eu in apararea cucoanei? Am pomenit-o undeva? Eu am un principiu simplu: mai bine fac tot posibilul sa nu ajung la un incident care s e poate evita decat sa caut vinovati. Mai bine ai recunoaste ca nu ai fost atent...parerea mea este ca exagerezi, nu are cum sa te ia prin surpindere franarea celui din fata decat daca ori nu pastrezi distanta, ori nu esti atent. Cel putin mie nu mi s-a intamplat in sute de mii de km. Nu, nu realizezi mult mai tarziu daca esti atent la trafic, ci doar daca dormi, fara suparare. Tu esti ala care nu intelege si nu vrea sa inteleaga ca a fost o situatie banala, evitabila si te plangi aiurea degeaba. Gandeste-te ca pot fi multe alte pericole unde nu mai poti da vina pe niste becuri ptr faptul ca nu ai fost atent. Poate iti apare brusc un copil sau un biciclist sau o caruta, etc, sunt curios pe ce becuri mai dai vina atunci? Atentia distributiva sigur ca exista, poate nu la toata lumea, dar ea exista. Revenind la intrebarea din topic: ce faci daca [***]: 1)pastrezi o distanta suficienta fata de ala din fata, degeaba spui tu, e clar ca nu ai avut distanta de te-a luat prin surprindere 2)Casti ochii. Eu nu o scuz pe acea duduie, repet(desi care sunt sansele sa se arda 3 stopuri de frana simultan?), dar nu-mi place nici mentalitatea ta de a nu-ti asuma o parte din vina. Da, multi gresesc in trafic, si din pacate uneori se ajunge si la morti sau schiloditi pe viata pe chestii care puteau fi evitate de al doilea sofer. Nu cred ca ai vrea sa fii intr-o situatie din asta. Daca nu vrei sa intelegi, problema ta. Chiar daca ai demonstra ca nu i-au mers stopurile, ea ar primi o amenda ptr asta,insa tot tu ai fi vinovatul principal, asa ca degeaba te zgaiesti pe aici si faci pe nevinovatul. Eu sincer nu am auzit de vreun caz in care, la lovitura din spate ala care a lovit sa fie declarat nevinovat. Edited by ipopovici11, 18 July 2016 - 16:39. |
|
#47
Posted 18 July 2016 - 16:23
Cel din spate e vinovat 100 % ! "Cucoana" poate fi amendata pentru stopuri...maxim !
Nu va mai uitati la Formula 1 ! Pentru unii...tampeste ! Mersul la aspiratie este pentru piloti ! Nu va mai bazati pe alti idioti in trafic ! Tu esti singurul care trebuie sa ai grija de tine....altii nu o fac ! Mai sunt unii care au stopurile pline de namol ...si chiar daca functioneaza...nu le vezi ! |
#48
Posted 18 July 2016 - 16:27
caiuscorneliu, on 18 iulie 2016 - 16:03, said:
Chiar ieri am vazut unul care mergea cu stopurile de frana si banda aia din luneta aprinse. Efectul e la fel, nu stiam cand frânează au ba asa ca am preferat sa pastrez distanta. Edited by MembruAnonim, 18 July 2016 - 16:27. |
#49
Posted 18 July 2016 - 16:30
ipopovici11, on 18 iulie 2016 - 13:03, said: Trebuie sa fii atent la masina din fata ta, nu doar la stopurile ei...daca reduce prin frana de motor, ce faci? Ar trebui sa poti reclama la politia rutiera nereguluile din trafic de genu'. Eu mi-s satul de cate masini chioare circula pe strazi. sags, on 18 iulie 2016 - 15:47, said: Am pus eu paranteze cum se citeste ‘sau’-ul acel paragraf. Dealtfel, in caz de avarie poti circula (pana undeva unde poti repara) chiar si pe timp de noapte fara sistemul de iluminare functional 100%; legea iti cere insa sa functioneze cel putin farul din partea stanga. |
#50
Posted 18 July 2016 - 16:36
FAP, on 18 iulie 2016 - 16:23, said:
Tu esti singurul care trebuie sa ai grija de tine....altii nu o fac ! Exact, excelent sfat pe care ar trebui sa-l bage la cap toti. In cazul de fata avem doar o situatie generata de insuficienta atentie la trafic. Initiatorul ar trebui s-o considere ca pe o lectie, ca de alta data sa fie mai atent sau sa lase o distanta mai mare fata de masina din fata. Noi nu stim aici daca e incepator, daca are frane bune sau nu, etc, cert este ca e bine sa invete ceva din treaba asta si nu doar sa caute alti vinovati. |
#51
Posted 18 July 2016 - 16:54
dreaQ, on 18 iulie 2016 - 12:59, said:
Este exact cum spui tu. O lovesti din spate si spune ca i s-au "scuturat" becurile de la impact. Am patit-o si eu acum ceva ani cand unul cu lada s-a oprit brusc si fara stop pe frana...nimic! |
|
#52
Posted 18 July 2016 - 17:14
ipopovici11, on 18 iulie 2016 - 16:36, said: Exact, excelent sfat pe care ar trebui sa-l bage la cap toti. In cazul de fata avem doar o situatie generata de insuficienta atentie la trafic. Initiatorul ar trebui s-o considere ca pe o lectie, ca de alta data sa fie mai atent sau sa lase o distanta mai mare fata de masina din fata. Noi nu stim aici daca e incepator, daca are frane bune sau nu, etc, cert este ca e bine sa invete ceva din treaba asta si nu doar sa caute alti vinovati. |
#53
Posted 18 July 2016 - 17:24
Raspuns la intrebarea topicului: Iei un ciocanel si bati nitel la contactul pedalei de frana. Inseamna ca a ramas blocat.
|
#54
Posted 18 July 2016 - 20:13
ipopovici11, on 18 iulie 2016 - 13:08, said:
Nu stiu daca legal ai avea castig de cauza la un accident-ideea e ca trebuie sa pastrezi distanta de siguranta. Eu niciodata nu stau cu ochii in stopurile celui din fata, ci ma uit la ce face masina. Ann0nyym0us, on 18 iulie 2016 - 13:09, said:
Sa ne intelegem. Nu eram cu masina lipit de bara ei, erau cativa metri intre masini, altfel nu as fi avut timp sa trag dreapta si sa o evit. De conducere anticipativă ai auzit? Ai impresia că distanţa aia de câţiva metri ajunge la 80km/h? Eu îi urăsc cu abnegaţie pe ăştia care merg la suptu' ţevii de eşapament. Probabil nu eşti nici tu departe de scenariul ăsta: ai văzut o cucoană la volanul unui jeg de 108, ai @#$&% de toţi banii, te-ai "lipit" de ea "să o faci", dar n-a fost să fie, era... să nu fie... În trecut a fost cât pe ce să-mi iau o gioarsă de 2-300 de lei, să-i sudez o şină de cale ferată în dosul spoilerului spate şi să testez testa frânele sugacilor (cu stopurile perfect funcţionale). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users