Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Un sunet pronuntat la BMW e90 318i

Caut sugestii pentru achizitionar...

Acest LNB......

Salarii compensatorii?
 Recomandare service in Slatina pe...

De unde cumparati piese de schimb...

Iesirea din coproprietate

Mouse wireless ergonomic cu bater...
 Cum se calculeaza dobanda lunara ...

La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2
 ping digi?

Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București
 

Mai poate fi considerata aeronautica un domeniu de varf?

- - - - -
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#19
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,663
  • Înscris: 13.06.2004
Avioanele au evoluat. Cele comericale noi sunt proiectate să poată plana în anumite condiţii dacă li se opresc motoarele.

#20
rechinitza

rechinitza

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,366
  • Înscris: 14.10.2009

 zyraxes27, on 02 mai 2016 - 20:44, said:

Desi cei 2 giganti Airbus si Boeing se lauda cu vanzari record de avioane, totusi aviatia la nivel mondial bate pasul pe loc

1. Cele mai moderne avioane militare nu au evoluat mai deloc fata de anii 80
2. Se investeste din ce in ce mai putin in dezvoltarea de noi avioane militare. De exemplu in Europa, nu exista vreun plan de dezvoltare a avionului Eurofighter, desi acesta zboara de mai bine de 10 ani. In Suedia , SAAB o duce din ce in ce mai greu
3. Se produc din ce in ce mai putine avioane de dimensiune medie si mica. Producatorii se orienteaza pe productia de componente si subansamble pentru Airbus si Boeing.
4. Firmele care investesc in dezvoltarea de noi avioane de dimensiune medie , datorita cererii reduse sfarsesc prin a abandona proiectele
5. La aceasta categorie, CESSNA 172, un avion dezvoltat in anii 50 inca se vinde foarte bine
6. Cele mai noi avioane Airbus , Boeing sunt la nivelul tehnologic al anilor 80
7. Desi posibilitatile de dezvoltare, cercetare , proiectare au crescut exponential datorita avansului tehnicii de calcul, singurul avion supersonic de pasageri de pana acum a fost dezvoltat cu rigla de calcul si pe niste plansete uriase pe care proiectantii stateau atarnati de niste cabluri.
Nu știu prea multe detalii legate de aeronautica.
Însă valorile acțiunilor celor care au investit în industria aeronautica sunt în creștere.  În continuare.
Poate că piața e monopolizata voalat de companii care produc suficient profit încât sa nu riște securitatea aeronautica și, implicit, încrederea clienților cu proiecte noi, costisitoare ca implementare.




#21
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010

 Maitestein, on 02 mai 2016 - 23:54, said:

Eu, prin mentenanta inteleg segmentarea motorului (care se face dupa un anumit numar de ore de zbor, depinzand de model) unde se da jos absolut orice tine de motor, se face reechilibrarea aripilor si se inlocuieste orice arata obosit si de alte actiuni ceva mai complicate gen upgrade la avionica. Prin schimbarea unei roti / unui modul electronic inteleg schimbarea unor consumabile. Pe aeroport, nu se apuca nimeni sa-ti segmenteze motorul. Asta trebuie tu sa intelegi.

Romaero are part 145, dar nu prea se ocupa de civile. Inca sunt detinuti majoritar de stat si au treaba cu ale lor. Mai ai Aerostar Bacau, dar aia tot pe militare sunt. Daca te uiti la ei pe site, pe lista de capbilitati vei vedea ca pot face doar mentenanta usoara la trenul de aterizare, sistemul hidraulic si cam atat. Pe langa asta, pot face diagnoza, pe care o poate face orice inginer care a studiat putin si care are aparatura necesara.

Daca se putea face in tara ceea ce ti-am povestit mai sus, nu trimitea nimeni avioanele in Franta


Romaero n-a avut mai niciodata treaba cu aviatia militara in afara de un contract cu dedicatie pe vremea lui Adrian Nastase pentru modernizarea Herculesului. Si nici Aerostar Bacau nu prea mai are nici o treaba , mai repara din cand in cand niste MIG-uri . Grosul activitatii o reprezinta mentenanta la Boeing 737 si A320. Si da, se pot face toate cele 4 nivele de mentenanta ,ba mai mult activitati de conversie din avioane de pasageri in cargo. De exemplu la Aeostar Bacau se facea probabil se mai face mentenanta la avioanele companiei TUY Fly.

 Maitestein, on 02 mai 2016 - 23:54, said:

Eu, prin mentenanta inteleg segmentarea motorului (care se face dupa un anumit numar de ore de zbor, depinzand de model) unde se da jos absolut orice tine de motor, se face reechilibrarea aripilor si se inlocuieste orice arata obosit si de alte actiuni ceva mai complicate gen upgrade la avionica. Prin schimbarea unei roti / unui modul electronic inteleg schimbarea unor consumabile. Pe aeroport, nu se apuca nimeni sa-ti segmenteze motorul. Asta trebuie tu sa intelegi.

Ceea ce spui tu inseamna mentenanta cat D, si in general se face o singura data pe durata de viata a avionului. Multe companii prefera sa scape de avion decat sa ajunga sa-i faca un D check ,pentru ca e foarte scump si avionul sta cel putin 2 luni fara sa produca.

#22
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010

 Maitestein, on 02 mai 2016 - 23:54, said:



PS: Geamurile nu sunt montate cu nituri. Rama in care geamurile sunt prine, este nituita de restul fuselajului, inafara de o portiune care se poate deschide spre interior. Geamurile sunt lipite in interiorul acelei rame, cu un adeziv special, rezistent la conditii extreme. Pentru redutanta, chiar daca acel adeziv ar ceda, parbrizul in sine nu pateste nimic pentru ca este prins in rama. Pur si simplu, nu are cum sa se miste, este strans acolo. De aceea, cand avionul intra in centrul de mentenanta, acel geam este dat jos, iar adezivul este, preventiv, inlocuit.

Daca rama in sine este smulsa pentru ca Dorel a montat-o gresit, aici este alta mancare de peste.

Rama aceea de fixare nu e fixata cuu nituri ci cu niste suruburi speciale.

#23
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

Quote

Mai poate fi considerata aeronautica un domeniu de varf?

Ce titlu pompos. Mno...n-ar fi fost rau sa definesti, ce intelegi tu prin domeniu de virf si sa enumeri niste criterii acolo, cind intra, nu intra sau iese vreun domeniu in cercu asta ilustru. Asta ca sa existe un limbaj comun, altminteri, dupa cum se vede, iese un talmesh-balmesh. Unii se refera la tehnologie, altii la aspectele financiare si uite asa iese o varza

#24
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,742
  • Înscris: 15.06.2007

 balauru69, on 02 mai 2016 - 21:03, said:


De unde le-ai scos frate?
A decretat dansul , si cum el detine dreptatea, asa o fi, aici pe forum, trebuie sa-l credem.

#25
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010

 vata_pa_batz, on 03 mai 2016 - 07:10, said:



Ce titlu pompos. Mno...n-ar fi fost rau sa definesti, ce intelegi tu prin domeniu de virf si sa enumeri niste criterii acolo, cind intra, nu intra sau iese vreun domeniu in cercu asta ilustru. Asta ca sa existe un limbaj comun, altminteri, dupa cum se vede, iese un talmesh-balmesh. Unii se refera la tehnologie, altii la aspectele financiare si uite asa iese o varza

Credeam ca e foarte clar domeniu de varf = domeniu hi-tech

#26
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,631
  • Înscris: 30.07.2003
Motoarele si structura au cam ajuns la limita tehnologica a materialelor actuale. Electronica a tot fost adusa la zi, desi te cam lovesti si aici de limita siliciului.
Avioanele militare cu om la bord isi traiesc clipa de glorie, nu mai prezinta interes in urmatorii ani. Cele supersonice de calatori au costuri ce nu-s atractive pentru pasageri, nu tehnica de proiectare incurca.
Insa una peste alta, e de varf domeniul, cercetare se face.

Edited by neagu_laurentiu, 03 May 2016 - 12:02.


#27
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

 zyraxes27, on 03 mai 2016 - 11:51, said:

Credeam ca e foarte clar domeniu de varf = domeniu hi-tech

Pai...simplul fapt, ca formulezi o astfel de intrebare, genereaza niste indoieli. Aka io asa zic, o fi stiind individu despre ce vorbeste? Poate tzinteai la Bukale si te-ai trezit din greseala la Caracal. Tocmai d-aia mi-am permis sa-ti dau un pont doo...acolo.
Nici acu nu-s convins, ca ti-ai clarificat niste definitii. Ai tradus doar domeniu de virf in alt termen, da unde bati mai exact, tot n-ai lamurit. Criteriile alea, stii tu, ca doar ti-am dat pontu...nu?
Deci mai trage o data, ca altfel ramine la stadiul de nebuloasa.
Hai sa nu fiu scîrtzoman si sa-ti mai dau un pont. Ia vezi talica, cine sint furnizorii, ce cifre de afaceri au, cum stau pe la Burse, daca e cazu de societati pe actiuni, care e nivelu tehnicii actuale, cu ce norme lucreaza, valabile in ce versiune si de cind...P-orma mai vedem si ce-i cu topicu asta, deocamdata destul de aiuristic

#28
LordRaptor

LordRaptor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,767
  • Înscris: 27.05.2011

 zyraxes27, on 02 mai 2016 - 20:44, said:

Desi cei 2 giganti Airbus si Boeing se lauda cu vanzari record de avioane, totusi aviatia la nivel mondial bate pasul pe loc

1. Cele mai moderne avioane militare nu au evoluat mai deloc fata de anii 80
2. Se investeste din ce in ce mai putin in dezvoltarea de noi avioane militare. De exemplu in Europa, nu exista vreun plan de dezvoltare a avionului Eurofighter, desi acesta zboara de mai bine de 10 ani. In Suedia , SAAB o duce din ce in ce mai greu
3. Se produc din ce in ce mai putine avioane de dimensiune medie si mica. Producatorii se orienteaza pe productia de componente si subansamble pentru Airbus si Boeing.
4. Firmele care investesc in dezvoltarea de noi avioane de dimensiune medie , datorita cererii reduse sfarsesc prin a abandona proiectele
5. La aceasta categorie, CESSNA 172, un avion dezvoltat in anii 50 inca se vinde foarte bine
6. Cele mai noi avioane Airbus , Boeing sunt la nivelul tehnologic al anilor 80
7. Desi posibilitatile de dezvoltare, cercetare , proiectare au crescut exponential datorita avansului tehnicii de calcul, singurul avion supersonic de pasageri de pana acum a fost dezvoltat cu rigla de calcul si pe niste plansete uriase pe care proiectantii stateau atarnati de niste cabluri.


Pai dupa logica asta nici industria auto nu a mai evoluat din anii 1800 de cand s-a inventat motorul cu ardere interna.
Pentru ca tot acelasi principiu de generare a energiei il foloseste.

Si totusi sunt sigur ca o sa-ti dai seama ca e o mare gogonie afirmatia de mai sus.

#29
Maitestein

Maitestein

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 12.12.2015

 zyraxes27, on 03 mai 2016 - 06:58, said:

Rama aceea de fixare nu e fixata cuu nituri ci cu niste suruburi speciale.

Incerc sa te cred. Proababil ai vazut mai multe rame de avion decat am vazut eu.

Gresit. Media EASA este de 3 D-checks pe airframe. Este adevarat ca uneori, unele companii prefera sa nu ajunga la D-check, insa asta doar daca acel aparat valoreaza prea putin.

#30
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010

 LordRaptor, on 03 mai 2016 - 13:47, said:




Pai dupa logica asta nici industria auto nu a mai evoluat din anii 1800 de cand s-a inventat motorul cu ardere interna.
Pentru ca tot acelasi principiu de generare a energiei il foloseste.

Si totusi sunt sigur ca o sa-ti dai seama ca e o mare gogonie afirmatia de mai sus.

E adevarat ca nici industria auto nu a facut mari progress, dar daca pui o masina din 1960 langa una din 2016 ,nu exista termeni de comparatie la nici un capitol, PE cand daca pui un avion din anii 60 langa unul fabricat de curand, s-ar putea sa nici nu-ti dai seama care e nou si care vechi. Performantele sunt asemanatoare, confortul la fel , ba chiar cele mai vechi au scaune mai confortabile si spatiu mai mare.

#31
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,631
  • Înscris: 30.07.2003
Ba iti dai seama si la avioane: consumul motoarelor, electronica de la bord ori din cabina pasagerilor.

#32
LordRaptor

LordRaptor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,767
  • Înscris: 27.05.2011

Quote

PE cand daca pui un avion din anii 60 langa unul fabricat de curand, s-ar putea sa nici nu-ti dai seama care e nou si care vechi. Performantele sunt asemanatoare,

Performantele nu sunt asemanatoare.
Ai de o suta de ori mai multa electronica la bord.
Ai motoare mult mai bine studiate si mai econome in consum de combustibil.
Suprafetele de control sunt toate controlate prin hidraulica sau electronica, pe cand in alea din anii '60 totul era mecanic.
Deci de fiecare data cand efectuai manevre de aterizare era ca si cand vasleai o barca timp de o ora (sau mai mult, daca aeroportul te punea in "pattern de asteptare").

Protocoalele de comunicare si control intre pilot si copilot, copilot si turnul de control sunt toate noi.
Tablourile de bord au evoluat o gramada. Nu mai ai ecrane mici ca niste cesti de cafea, acuma toate display-urile sunt mari cat palma.

Aerodinamica a fost mult imbunatatita.
Structura interna este schimbata aproape total (ma refer la mecanismele care mentin integritatea mecanica a aparatului), trenurile de aterizare, franele, sunt toal diferite.
S-au facut imbunatatiri la sistemele de lubrifiere, uleiurile de azi nu sunt comparabile cu cele de acum 50 de ani.
Toata tribologia a fost imbunatatita.
Toate etanseitatile au fost schimbate, materialele nu mai sunt nici ele ce erau inainte. Pompele pentru lubrifiere au evoluat, presiunile la care lucreaza in ziua de azi nu mai sunt nici ele ce erau acum 50 de ani.
Mi se pare un pic lejer sa spui ca "avioanele nu au mai evoluat din anii '60".


De cele mai multe ori imbunatatirile nu se vad "la suprafata", dar sunt sigur ca daca pui un pilot sa zboare pe un 707 din anii '60 si apoi pe un 787 de azi, iti va spune ca diferentele sunt dramatice.

Edited by LordRaptor, 04 May 2016 - 13:13.


#33
Maitestein

Maitestein

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 12.12.2015
Daca este asa, de ce USA a investit miliarde in F-35, cand tot F-86 Sabre e?

Edited by Maitestein, 04 May 2016 - 21:42.


#34
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,328
  • Înscris: 09.09.2006

 zyraxes27, on 04 mai 2016 - 12:47, said:

[...] daca pui un avion din anii 60 langa unul fabricat de curand, s-ar putea sa nici nu-ti dai seama care e nou si care vechi[...]

Ori n-ai zburat de mult, ori nu foarte des. Eu îmi dau seama de când mă urc dacă avionul e mai nou sau mai vechi. Ca pasager, primul indiciu (și unul din cele mai importante) e calitatea sistemului de infotainment. Al doilea e locul pentru picioare. Desigur, dacă zbori numai de-al-de o oră în vecini, poate nu te interesează, dar când ai de stat în avionul ăla 8 ore, devine destul de important. Iar când socotești locul pentru picioare, trebuie musai să iei în calcul și prețul. Dacă vezi cum au evoluat prețurile biletelor de avion, o să-ți dai seama de ce.

Edited by buntzi, 08 May 2016 - 07:12.


#35
WaltherP99AS

WaltherP99AS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,438
  • Înscris: 22.11.2015

 Maitestein, on 02 mai 2016 - 23:54, said:

PS: Geamurile nu sunt montate cu nituri. Rama in care geamurile sunt prine, este nituita de restul fuselajului, inafara de o portiune care se poate deschide spre interior. Geamurile sunt lipite in interiorul acelei rame, cu un adeziv special, rezistent la conditii extreme. Pentru redutanta, chiar daca acel adeziv ar ceda, parbrizul in sine nu pateste nimic pentru ca este prins in rama. Pur si simplu, nu are cum sa se miste, este strans acolo. De aceea, cand avionul intra in centrul de mentenanta, acel geam este dat jos, iar adezivul este, preventiv, inlocuit.

Cand habar n-ai despre lucrurile astea, e normal sa nu intelegi... Nu te mai chinui sa-i explici.

 zyraxes27, on 04 mai 2016 - 12:47, said:

E adevarat ca nici industria auto nu a facut mari progress, dar daca pui o masina din 1960 langa una din 2016 ,nu exista termeni de comparatie la nici un capitol, PE cand daca pui un avion din anii 60 langa unul fabricat de curand, s-ar putea sa nici nu-ti dai seama care e nou si care vechi. Performantele sunt asemanatoare, confortul la fel , ba chiar cele mai vechi au scaune mai confortabile si spatiu mai mare.
In mod absolut logic pana si pentru un pui de gaina de-o zi, e mult mai simplu si uneori si mai ieftin ca o masina s-o proiectezi de la zero decat sa "modernizezi" una de acum 20 de ani. Pe cand un avion, e de asa natura incat sa-l poti moderniza mult mai usor decat sa dezvolti un nou proiect.

Proiectarea unei masini dureaza probabil 1-2 ani, testele de anduranta cel mult inca pe atat. In 4 ani ai o masina noua.

Edited by WaltherP99AS, 08 May 2016 - 07:44.


#36
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Sunt convins ca multi de aici nu inteleg prea bine diferenta dintre un nit si un surub. Si cum se proiecteza intr-un caz si in celalalt caz.
Eu fiind Electronist, cursurile de Rezistenta m-au omoarat. Si numai pe mine. Vazand ca nu prea "vaslesc" mi-am intrebat colegii Care si ei au recunoscut ca e altceva..
Dar m-am amuzat cand amicii de la Mecanica au inceput sa ma intrebe lega lui Ohm, etc. Clar, suntem domenii diferite.
Asa ca despre Aviatie, care e la granita si le foloseste pe ambele, numai de bine.
Cam am citit si eu cate ceva, inclusiv am facut cursurile de Aparatura de Bord si Sisteme de Control al Traficiului,..prea putin ca sa vorbesc daca nu sunt in bransa asta..
Dar la cati inteligenti care au citit pe net si stiu mai bine..

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate