Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Revoltător! Ministerul Educației vrea desființarea istoriei din școli și licee
Last Updated: Feb 12 2016 15:18, Started by
florinho12
, Feb 08 2016 02:00
·
0
#73
Posted 09 February 2016 - 23:29
mihnearau, on 09 februarie 2016 - 20:52, said:
eu as face altfel, sa zicem la clasa 8, pentru o saptamana, ore obligatorii: -1 ora romana -2 ore sport -2 ore matematica -1 ora fizica -1 ora chimie -1 ora biologie -4 ore limbi straine (2 limbi) -1 ora educatie civica restul pana la 25 ore - materii optionale cu decizie la nivel de elev o singura limba straina ,engleza,ar trebui invatata .limba engleza ar trebui impusa ca limba secundara pe tot globul,prin hotarare onu. ora de sport inlocuita cu educatie militara. chimia si biologia sunt practic ramuri ale fizicii. |
#74
Posted 09 February 2016 - 23:34
pro-civilizatie, on 09 februarie 2016 - 23:29, said:
limba romana in clasa 8? credeam ca inveti sa scrii si sa citesti pana in clasa a 2a . o singura limba straina ,engleza,ar trebui invatata .limba engleza ar trebui impusa ca limba secundara pe tot globul,prin hotarare onu. ora de sport inlocuita cu educatie militara. chimia si biologia sunt practic ramuri ale fizicii. si dupa 5 ore de romana pe saptamana, romanii tot nu o cunosc, deci romana trebuie pana la sf liceului engleza prin hotarare ONU, ma faci sa rad sport inlocuit de armata sa faci tu chimia si biologia ramuri ale fizicii? pfuuui drace probabil stiinte exacte dar nu sunt ramuri ale fizicii sa inteleg ca n-ai facut nici fizica, nici chimie, nici biologie la scoala sau le-ai facut pe toate 3 in acelasi timp si s-au amestecat? Edited by mihnearau, 09 February 2016 - 23:35. |
#75
Posted 09 February 2016 - 23:38
#76
Posted 09 February 2016 - 23:41
daca n-ai talent poti sa faci si mama desenului 50 de ani
|
#77
Posted 09 February 2016 - 23:44
mihnearau, on 09 februarie 2016 - 23:34, said:
si dupa 5 ore de romana pe saptamana, romanii tot nu o cunosc, deci romana trebuie pana la sf liceului engleza prin hotarare ONU, ma faci sa rad sport inlocuit de armata sa faci tu chimia si biologia ramuri ale fizicii? pfuuui drace probabil stiinte exacte dar nu sunt ramuri ale fizicii sa inteleg ca n-ai facut nici fizica, nici chimie, nici biologie la scoala sau le-ai facut pe toate 3 in acelasi timp si s-au amestecat? macar ar fi bun si onu la ceva .la schimb sa ii oblige pe americani sa schimbe milele in km si ponds in kg. as face cu drag educatie militara in locul sportului inutil. e dovedit stiintific.legile chimiei deriva din cele ale fizicii. |
#78
Posted 09 February 2016 - 23:45
#79
Posted 10 February 2016 - 00:53
lupini, on 09 februarie 2016 - 13:14, said: Tinerii i-au adus pe tehnocraţi la putere, şi...pe placul tinerilor trebuie să facă acum. Nu mai avem nevoie de istorie. Dar ce vorbesc eu de istorie ? De şcoală nu mai avem nevoie ! Ne trebuie un nou deziderat: "Ţării cât mai multe cluburi !". De asta au nevoie tinerii...să crească mari şi frumoşi, având o vastă conştiinţă civică. |
#80
Posted 10 February 2016 - 00:58
mai bine sa inchida scolile. la ce-s bune? cata scoala are dragnea? si ne va inchide gura la toti. scriu asta ca mai pot. acum inca poate sa imi sufle un kil de pene.
|
#81
Posted 10 February 2016 - 08:11
Degeaba stiu copiii/tinerii istorie("isterie"), daca termina liceul cu media generala maxima, si-s tot analfabeti tehnico-stiintific, confunda microundele cu ultrasunetele, nu inteleg natura luminii nici macar la nivelul lui Newton, habar n-au de geofizica, astrofizica, astronomie, electrotehnica, biochimie, biofizica! In capul lor, doar povestiri eroico-patriotice fara uz, fara adevar, fara obiectivitate, apoi peste cativa ani, vazandu-se refuzati de o societate axata pe mercantilism si pragmatism o dau pe conspiratii, ozn-uri, religie si alte bullshituri-manifestari clare ale prostiei...
Cei care traiesc ziua de azi povestind despre ziua de ieri, in loc sa construiasca ziua de maine, vor fi viitorii tineri handicapati, care la 25 ba chiar 30 de ani apeleaza la... mama sa-si cumpere o pereche de pantaloni, ii cer lu` tata bani de-o iesire in oras-evident locuiesc cu parintii-lucru care nu prea se intampla cu un tanar care are o pregatire tehnica solida-ala deja la 18-20 de ani isi gaseste de munca pe un santier, intr-o firma de productie, repara o instalatie de aer conditionat, un frigider, o masina de spalat, un calculator, etc. Isi castiga painea, isi face o familie, si duce tara mai departe mai bine decat o pot face zeci de mii de "patrioti" cu capul impanat de anul nasterii lu` Stefan-cel-Mare. Istoria, geografia, psihologia, limbile straine, etc au sens, dar ca lectura optionala in timpul liber, nu ca obiecte de studiu in licee. Putin pragmatism nu strica! Edited by Kniebolo, 10 February 2016 - 08:12. |
#82
Posted 10 February 2016 - 08:52
mihnearau, on 09 februarie 2016 - 23:34, said:
si dupa 5 ore de romana pe saptamana, romanii tot nu o cunosc, deci romana trebuie pana la sf liceului probabil stiinte exacte dar nu sunt ramuri ale fizicii sa inteleg ca n-ai facut nici fizica, nici chimie, nici biologie la scoala sau le-ai facut pe toate 3 in acelasi timp si s-au amestecat? mie mi se pare stupid. o ora de discutii pe subiecte diferite, sa deprinda copilul vorbitul, ganditul, nu exista. sta si tace la ora de romana, si scrie non stop in caiet de verbe copulative si diateze active si alte tampenii. la cum e organizata romana acum, mi se pare normal ca ies semianalfabeti. |
|
#83
Posted 10 February 2016 - 09:21
de ce sunt asa multi specialisti si asa putini genralisti?
desi ideal ar fi ca toti sa fim experti in multiple domenii variate ,adevarul este ca mintea noastra este limitata in capacitatea de absortie si exista o singura perioada in viata in care creierul e capabil sa absoarba rapid ,flexibil si eficient informatia utila.in copilarie. si noi suprasolicitam acea perioada unica cu lucruri care nu sunt esentiale pentru dezvoltare . exista o televiziune publica care transmite acelasi tip de emisiuni ca televiziunile publice si anume tvr.daca televiziunile private fac ce fac pentru bani ,tvrul ne fura banii si ne ofera mizerie . ori tvrul e desfiintat sau privatizat,ori va oferi emisiuni culturale si educative. pentru a le face atractive ar putea amesteca stilul documentar cu cel artistic ,ar putea face filme documentar-artistice,reconstituiri,sfaturi medicale,civice,juridice etc |
#84
Posted 10 February 2016 - 09:32
Pollux, on 08 februarie 2016 - 09:48, said: pai in vest, a pregati copilul de viata inseamna 2 lucruri: 1. sa il inveti o meserie pentru piata muncii 2. sa il "montezi" psihologic astfel incat la varsta maturitatii sa fie obedient fata de stat si sistemele sociale la romani, nu functioneaza asa pentru ca: 1. nu are nevoie de meserie pentru ca oricum nu exista industrie 2. nu exista stat care sa isi doreasca obedienta cetateanului. dimpotriva, statul roman ar fi mai fericit daca cetateanul nu are exista. ergo, sa pregatesti tanarul roman pentru viata inseamna: 1. sa il inveti "sa se descurce". scoala vietii... am pierdut din vedere varianta a 2-a: ergo, sa pregatesti tanarul roman pentru viata inseamna: 1. sa il inveti "sa se descurce". scoala vietii... 2. sa il inveti tot ce trebuie sa stie ca sa plece din tara de fapt asta este succesul la romani, sa pleci din tara. fie ca pleci la studii, fie ca pleci la capsuni, fie ca pleci ca specialist in IT, te numesti "un om realizat" daca pleci din tara... |
#85
Posted 10 February 2016 - 09:44
ipopovici11, on 09 februarie 2016 - 20:41, said: Pierzi din vedere o chestie:o dai cu identitatea nationala dar uiti ca istoria se face doar la clasa a -8-a. La clasele 5,6,7 se face istorie universala, bazata din ce am vazut eu doar pe memorare si reproducere: profesorul dicteaza lectia in clasa, elevul o toceste acasa si o reproduce. Eh, exact ASTA trebuie schimbat! Nu materia in sine e problema, ci felul in care se preda. |
#86
Posted 10 February 2016 - 10:07
In primul rand, cum zic mai multi pe topic, trebuie schimbat STILUL de predare si cantitatea de informatie predata. Daca 30 de dobitoci in banci asculta un prost la catedra care dicteaza 30 de date de razboaie/evenimente/rascoale/schimbari de domnitori pe ora si 3 pagini de dictare iar asta inseamna ora de istorie, atunci sistemul e prost. Daca peste 10 minute de pauza vine in fata acelorasi 30 de dobitoci o vaca si umple 2 table de formule matematice, sterge si mai umple inca 2 table de formule matematice, aceiasi 30 de dobitoci incercand sa tina pasul cu copierea de pe tabla, evident neintelegand majoritatea nimic din ce scriu, iar asta se cheama ora de matematica, iar e prost. Mai adauga acelasi sistem la romana unde se dicteaza comentarii cu citate cu tot, o ora de geografie unde afli 10 varfuri, 3 denumiri de depresiuni si un pic de geologie, si asta se intampla in fiecare zi, atunci copilul ala iese din clasa plin de informatii pe care le uita (daca le-a retinut vreodata) pana ajunge acasa. Sistemul e prost pentru ca nu implica gandirea, ci doar executia robotizata, copierea unor idei mai mult sau mai putin bune.
Scoala trebuie sa te formeze pentru viata. Iar incompetentii care au alcatuit materia pana acum ne pregatesc pentru nimic. Intri bou in scoala si iesi vaca. Nu stii absolut nimic care sa te pregateasca pentru viata, pentru meserie, pentru nimic. Dar ai terminat "realul"sau "umanul". Concepte decrepite care nu mai au nici o legatura cu realitatea de azi. Iar daca scoala nu mai are legatura cu realitatea, inseamna ca trebuie schimbata. Macar bine ca se mai gasesc unii sa realizeze ca dupa un sfert de secol de imbecilizare, avem nevoie de o schimbare. O fi buna, o fi rea, depinde doar de executie. Si nu sunt de acord cu romana o ora pe saptamana. Cine o zice e clar cu capul. Elevii nostrii au nevoie de limba romana, macar odata la 2 zile in care sa invete bazele limbii, sa invete sa vorbeasca, sa invete sa se exprime, sa invete sa scrie nepreskurtat, sa invete locul cratimei in propoitie, rostul vigulei, rostul exclamatiei cu un ! sau cu !?! etc... La ce vad si aud pe strada si la TV e clar ca niciodata limba romana nu e de ajuns. Dar ma refer la aceeasi chestie, o limba romana predata cu cap, in care sa nu trebuiasca sa devii un papagal care repeta motamo ceea ce scrie profesoara pe tabla. Sa se dezvolte latura creativa, sa se invete conceptele din spatele lucrurilor. Nu o sa o uit nicildata pe profa de romana din generala care ne-a invatat CUM se face un comentariu. Pe baza a ceea ce am invatat de la ea am reusit pana la final de liceu sa pot construi comentarii cu subiect si predicat daca citisem cartea, evident si daca mai stiam vreun citat de la Calinescu si sleahta fara sa fiu nevoit sa cumpar carti de comentarii si alte asemenea |
#87
Posted 10 February 2016 - 11:47
|
#88
Posted 10 February 2016 - 12:21
MembruAnonim, on 10 februarie 2016 - 10:07, said:
Scoala trebuie sa te formeze pentru viata. Iar incompetentii care au alcatuit materia pana acum ne pregatesc pentru nimic. Intri bou in scoala si iesi vaca. Unii doresc eliminarea istoriei, alţii, introducerea...astronomiei, precum pe acest topic. Câţi oameni, atâtea idei. E adevărat, cei mai mulţi elevi nu învaţă prea multe din diferite motive: probleme în familie, lipsa talentului pentru anumite materii, şi aşa mai departe. Însă sunt şi alţii care învaţă. Dintre aceştia, unii vor continua cu învăţarea, şi vor ajunge la facultăţi. Iar dintre aceştia, puţini vor ajunge şi mai sus, pe la diferite institute de cercetare...sau în producţie. Nu toţi care încep şcoala generală trebuie să şi ajungă oameni "deştepţi". Şcoala este organizată în felul următor: Şcoala generală (unde se studiază generalităţi), Liceul (unde se face îndrumarea spre o specializare) şi Universitatea (aici se studiază aprofundat ştiinţele încadrate într-un ansamblu mai larg de alte ştiinţe). În Şcoala generală e nevoie şi de matematică, şi de literatură, şi de istorie, şi de muzică, şi de geografie, şi de orice aduce omului cunoştinţe despre lumea înconjurătoare. În Liceu deja încep să apară specializările, iar domeniile care nu fac parte din aceste specializări sunt reduse, însă nu eliminate în totalitate. La Universitate deja se ajunge la specializare totală. De exemplu, la facultăţile tehnice nu ar avea sens să se vorbească despre istoria politică a României. În schimb, se poate vorbi despre istoria motoarelor, istoria electricităţii, istoria invenţiilor şi inovaţiilor din anumite domenii,...istoria fizicii, istoria matematicii... De-a lungul anilor am constatat că cel mai bine învăţăm ceva, atunci când îi cunoaştem şi istoricul a ceea ce învăţăm. De exemplu, când învăţăm despre ecuaţii sau funcţii, e superb dacă învăţăm şi cum au apărut ecuaţiile, de unde vine cuvântul "ecuaţie", sau...cum au apărut funcţiile, cine le-a "inventat", cine a creat simbolurile matematice... Astea toate ţin de istorie. Edited by lupini, 10 February 2016 - 12:47. |
#89
Posted 10 February 2016 - 12:27
MembruAnonim, on 10 februarie 2016 - 10:07, said:
In primul rand, cum zic mai multi pe topic, trebuie schimbat STILUL de predare si cantitatea de informatie predata. Daca 30 de dobitoci in banci asculta un prost la catedra care dicteaza 30 de date de razboaie/evenimente/rascoale/schimbari de domnitori pe ora si 3 pagini de dictare iar asta inseamna ora de istorie, atunci sistemul e prost. Daca peste 10 minute de pauza vine in fata acelorasi 30 de dobitoci o vaca si umple 2 table de formule matematice, sterge si mai umple inca 2 table de formule matematice, aceiasi 30 de dobitoci incercand sa tina pasul cu copierea de pe tabla, evident neintelegand majoritatea nimic din ce scriu, iar asta se cheama ora de matematica, iar e prost. Mai adauga acelasi sistem la romana unde se dicteaza comentarii cu citate cu tot, o ora de geografie unde afli 10 varfuri, 3 denumiri de depresiuni si un pic de geologie, si asta se intampla in fiecare zi, atunci copilul ala iese din clasa plin de informatii pe care le uita (daca le-a retinut vreodata) pana ajunge acasa. Sistemul e prost pentru ca nu implica gandirea, ci doar executia robotizata, copierea unor idei mai mult sau mai putin bune. Scoala trebuie sa te formeze pentru viata. Iar incompetentii care au alcatuit materia pana acum ne pregatesc pentru nimic. Intri bou in scoala si iesi vaca. Nu stii absolut nimic care sa te pregateasca pentru viata, pentru meserie, pentru nimic. Dar ai terminat "realul"sau "umanul". Concepte decrepite care nu mai au nici o legatura cu realitatea de azi. Iar daca scoala nu mai are legatura cu realitatea, inseamna ca trebuie schimbata. Macar bine ca se mai gasesc unii sa realizeze ca dupa un sfert de secol de imbecilizare, avem nevoie de o schimbare. O fi buna, o fi rea, depinde doar de executie. Si nu sunt de acord cu romana o ora pe saptamana. Cine o zice e clar cu capul. Elevii nostrii au nevoie de limba romana, macar odata la 2 zile in care sa invete bazele limbii, sa invete sa vorbeasca, sa invete sa se exprime, sa invete sa scrie nepreskurtat, sa invete locul cratimei in propoitie, rostul vigulei, rostul exclamatiei cu un ! sau cu !?! etc... La ce vad si aud pe strada si la TV e clar ca niciodata limba romana nu e de ajuns. Dar ma refer la aceeasi chestie, o limba romana predata cu cap, in care sa nu trebuiasca sa devii un papagal care repeta motamo ceea ce scrie profesoara pe tabla. Sa se dezvolte latura creativa, sa se invete conceptele din spatele lucrurilor. Nu o sa o uit nicildata pe profa de romana din generala care ne-a invatat CUM se face un comentariu. Pe baza a ceea ce am invatat de la ea am reusit pana la final de liceu sa pot construi comentarii cu subiect si predicat daca citisem cartea, evident si daca mai stiam vreun citat de la Calinescu si sleahta fara sa fiu nevoit sa cumpar carti de comentarii si alte asemenea |
#90
Posted 10 February 2016 - 12:37
ar trebui invers.mai intai specializarea ,apoi generalizarea
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users