Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...
 Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube
 Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...
 Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar
 

Al doilea SSD Kingston kaput in cateva luni - Status Bad, Backup and Replace

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
chaosss

chaosss

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,730
  • Înscris: 24.10.2005
Vara trecuta am cumparat un laptop Asus TP500L dar la 2 luni SSDul de 128 a cedat cu eroarea din titlu. In seara asta a cedat si noul SSD cu aceeasi eroare. In ambele cazuri SSDul a crapat in Linux Mint avand instalat pe el si Windows 10 (versiunea originala ca sa nu intrebe curiosii de licenta). HDD de un 1 T nu a avut instalat vreun sistem de operare fiind utilizat doar pentru stocare de date. Joi il trimit iar la schimbare si ma bate gandul sa le cer alta marca gen Samsung pentru ca am avut in trecut un SSD de la ei cu 2 sisteme de operare care a functionat impecabil.   Totusi chiar daca an garantie extinsa pe un total de 5 ani nu as vrea sa il trimit in service la fiecare cateva luni si nici la Linux nu vreau sa renunt asa ca as fi interesat sa aflu si cauza in cazurile astea. Vreo experienta similara ? Mc fain.

Attached Files


Edited by chaosss, 19 January 2016 - 23:26.


#2
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,508
  • Înscris: 19.04.2009
Ai avut activat Trim?

Nu o sa iti dea Samsung, esti culmea. E ca si cum te-ai duce cu dacia in garantie si ceri Audi.

#3
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 29.05.2004
N-are nicio treaba "trim" cu eroarea afisata ("trim" scrie zerouri in spatiile eliberate, pentru ca la scriere aceastea sa fie gasite goale si sa nu piarda timp cu golirea - deci are legatura cu mentinerea unei viteze ridicate de-a lungul duratei de viata a SSD).
Si oricum SSD-ul isi face singur garbage collection, o functie similara dar complet independenta de OS.

Eu am folosit un Kingston V300 (120 GB) cateva luni. Era luat SH (mai avea vreo juma de an garantie la emag, din 3 ani). Nu mi-a facut probleme si nici actualului proprietar (am vandut laptopul respectiv), pentru ca am uitat sa-i dau garantia si am stabilit ca i-o trimit daca are cumva probleme. Pana acum nu m-a cautat.

Pune-l intr-un alt sistem si ruleaza utilitarul de la Kingston, vezi ce-ti zice.

Edited by Razvan_N, 19 January 2016 - 23:57.


#4
c-daniel

c-daniel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,059
  • Înscris: 28.05.2014
@chaosss: nu sunt eu cine stie ce mare specialist, dar imi dau si eu cu parerea. Oricum, eu nu am intalnit eroarea asta la ssd-uri, pana acum. Dar in it, totul are un inceput Posted Image)
Parerea mea este ca probabil bios-ul laptop-ului tau, interpreteaza gresit valoarea unei functii din cadrul celor monitorizate de smart. Si cum anumite functii, sunt destul de diferite la ssd, fata de hdd-urile clasice, de aici si eroarea. Ceva in genul in care utilitarul aida32, versiunile mai vechi, vedeau numai valori de end of life la ssd-uri, nestiind cum sa lucreze cu valorile functiilor smart generate de un ssd. La versiunile mai noi de aida32, logic, s-au rezolvat aceste atentionari eronate. Asa cum a spus si Razvan_N, pune ssd-ul in alt laptop/pc, si ruleaza un aida32 ultima vs sau utilitarul de la kingston.
Daca initial baietii ti l-au schimbat, asta nu inseamna ca avea vreo problema reala. Caz intalnit de mine, din greseala mea. Mi l-au schimbat cu unul nou, fara intrebari. Ulterior mi-am dat seama ca hdd-ul respectiv era perfect in regula, si beleaua provenea din alta parte. Greseala mea.

#5
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
Eu nu m-as grabi cu concluziile, acela e doar un avertisment de BIOS,pt ca ai activat verificarea smart,testeaza si cu smart dezactivat
Cemodel de kingston ai mai exact?

Stiu vreo 5 persoane cu kingston v300 si inca nu le-a cedat

#6
pelikanu

pelikanu

    tread carefully

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,089
  • Înscris: 19.08.2005
Am avut aceeasi problema cu vreo 4 SSD-uri Kingston (ce-i drept, generatia veche).
Am trecut la Samsung 850 PRO si nu au aparut inca probleme.

** Nu am catadicsit sa fac uz de garantie, m-am bucurat ca am reusit sa recuperez in toate cele 4 cazuri, informatiile stocate.

#7
cosstica

cosstica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 910
  • Înscris: 28.06.2010
Nu e Linuxu' omule, o fi vreun lot prost de SSD-uri. Garantie, asta e.

#8
chaosss

chaosss

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,730
  • Înscris: 24.10.2005
Razvan, C-Daniel, laptopul e in garantie pentru urmatorii 4 ani asa ca nu am de gand sa il desfac. Ultima experienta cu desfacutul a insemnat prajirea placii de baza la un Toshiba asa ca nu ma risc. Cat despre bios, nu intra, nici cand apas F1 nu se intampla nimic. Saptamana trecuta laptopul s-a inchis din senin, semn ca ceva este fishy.

Ma gandesc ca ori lotul Kingston e cu belele ori laptopul le prajeste asa ca sa vad daca pot sa ii conving sa il schimbe cu o alta marca.

Pelikanu, am avut SSD Samsung la un ultrabook Toshiba si 2 ani pana i s-a prajit placa de baza nu a avut probleme.

Edited by chaosss, 20 January 2016 - 08:16.


#9
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Cel mai probabil SSD-ul este de vina, dar ar fi bine sa-l testezi si in alt computer.
In Linux Mint trim-ul este activat implicit doar pentru SSD-uri Samsung sau Intel. Daca l-ai activat manual pentru Kingston, atunci aceasta ar fi putut contribui la deteriorarea SSD-ului, dar nu aici ar fi cauza principala a deteriorarii SSD-ului, cauza principala fiind insasi calitatea extrem de slabe a SSD-urilor si memoriilor flash produse de Kingston.

Nu mai are rost sa riscati cu SSD-uri Kingston cand preturile la SSD-uri Intel si Samsung au coborat atat de mult si ofera minim 5 ani garantie.
In testele de anduranta pe care le-am intalnit, de obicei Kingstonurile crapa anormal de repede. Se justifica doar pentru laptopuri utilizate pur ocazional...
Exemplu: http://ssdendurancetest.com/

Edited by _-_, 20 January 2016 - 08:19.


#10
chaosss

chaosss

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,730
  • Înscris: 24.10.2005
Nu am activat trim-ul, nici nu l-am verificat daca este active. Cei de la service au fost foarte cooperanti prima data, asa ca vad daca ii induplec sa il schimbe cu alta marca.

Asta e cea mi-au scris la primul SSD:

"We confirm that your SSD disk is defective and needs to be replaced. Then next step is to make a hidden partition on your SSD with Windows 8.1 and because you have a combination of SSD+HDD there must be both of disk formated. This is because of several data frames must be prepared on booth disk.".

Edited by chaosss, 20 January 2016 - 08:23.


#11
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013

 chaosss, on 20 ianuarie 2016 - 08:22, said:

"We confirm that your SSD disk is defective and needs to be replaced. Then next step is to make a hidden partition on your SSD with Windows 8.1 and because you have a combination of SSD+HDD there must be both of disk formated. This is because of several data frames must be prepared on booth disk.".

Mie mi se pare un pic agramata exprimarea, dar asta este alta discutie...
Nu inteleg ce au vrut sa zica prin "The next step is to make a hidden partition on your SSD with Windows 8.1". Posibil sa se refere la partitia pentru over provisioning, dar care nu trebuie sa fie "hidden", ci nealocata. Kingston, spre diferenta de Intel, de exemplu, nu are din fabricatie partitie pentru OP si trebuie sa ii faci tu (din aceasta cauza SSD-urile Intel au aparent o capacitate mai mica).

#12
chaosss

chaosss

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,730
  • Înscris: 24.10.2005
Oamenii nu sunt nativi de limba engleza.
Mesajul citat este raspunsul lor la intrebarea de ce au formatat si HDDul. In fine, sa vad ce rezolv cu ei pentru ca alta solutie nu prea am decat sa le trimit laptopul cu totul.

Edited by chaosss, 20 January 2016 - 08:51.


#13
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 29.05.2004
Laptopul nu are capacel separat pentru HDD/SSD? Daca are, nu pierzi garantia daca il desfaci. Doar daca trebuie scos tot capacul inferior (si nici atunci nu bag mana-n foc ca e sigilat undeva).

#14
chaosss

chaosss

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,730
  • Înscris: 24.10.2005
Nu are niciun capacel, pe dedesubt e facut dintr-o singura bucata.

Azi l-am dus la magazinul de unde l-am cumparat si au zis ca daca se mai strica a 3-a oara atunci imi dau banii inapoi. Pana atunci sa mi-l returneze din service sa vad cum se va comporta cu noul SSD.

Edited by chaosss, 21 January 2016 - 11:54.


#15
chaosss

chaosss

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,730
  • Înscris: 24.10.2005
Saptamana trecuta le-am intrebat daca poate sa fie o problema de configuratie la modelul asta de Asus si au raspuns:

"
it is not very probabale that another HDD breaks down again. But we can not guarantee that of course, because failure is act of coincidence in general.

We are not aware about any configuration issue by this model and I think that 2xHDD failure is just act of bad luck."

Maine sunt 2 saptamani de cand l-am trimis in service si nimic. Se misca cu viteza melcului.

#16
chaosss

chaosss

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,730
  • Înscris: 24.10.2005
Azi m-au anuntat ca maine vine curierul cu laptopul. Au schimbat SSHDul dar sa vad cat o sa reziste. Am o presimtire ca mai crapa o data si atunci voi cere banii inapoi.

#17
stone_crash_wolf

stone_crash_wolf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.04.2007
Atat eu cat si fratele meu folosim SSD-uri Kingston V300 de 60 GB de aproape 4 ani, inca nici un fel de problema cu niciunul dintre ele, S.M.A.R.T-ul nu raporteaza nicio eroare, toti parametrii sunt in conditii optime. Deci ori ai avut tu ghinion, ori nu stii sa folosesti un SSD. ( nu se formateaza, nu se defragmenteaza, nu se copiaza si se sterge intr-una).

#18
chaosss

chaosss

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,730
  • Înscris: 24.10.2005
Azi a cedat si al treilea SSD asa ca le-am returnat laptopul definitiv, urmand sa primesc banii inapoi.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate