Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Un sunet pronuntat la BMW e90 318i

Caut sugestii pentru achizitionar...

Acest LNB......

Salarii compensatorii?
 Recomandare service in Slatina pe...

De unde cumparati piese de schimb...

Iesirea din coproprietate

Mouse wireless ergonomic cu bater...
 Cum se calculeaza dobanda lunara ...

La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2
 ping digi?

Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București
 

Modificari Cod Rutier, incepand cu 6 februarie 2015

- - - - -
  • Please log in to reply
321 replies to this topic

#289
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
e ceva obisnuit in tara securista sa arunce cu soparle de-astea in media, sa vada cat pot inghiti oamenii. dar poate afla si parerea mea si a altora ca mine.

#290
Aniketos

Aniketos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 287
  • Înscris: 26.01.2015

View Post41ex, on 06 februarie 2015 - 19:44, said:

centura obligatorie e inceputul abuzului strigator
Si nu putem decat sa speram ca se continua pe linia asta. E bine, vad miscare de cand a venit Iohannis, misca cate ceva peste tot.

Este prima data dupa ce am luat permisul cand nu am condus mai mult de cateva zile. Dupa dauna totala de la inceputul anului, ieri a fost a doua oara cand am iesit cu taxiul (la asigurator ca sa-mi iau despagubirea). Este incredibil, iti dai seama de haos abia dupa ce iei o pauza mai mare si apoi revii in plin trafic si situatia e din ce in ce mai grava: efectiv TOTI ceilalti soferi zici ca sunt batuti in cap, franeaza de pe strada laterala in ultima secunda cu jumatate de masina pe drumul cu prioritate, se baga, inclusiv taie fata la autobuze si tramvaie (daca tot iti bagi pixu in ceilalti, macar gandeste-te la tine in ma-sa ca nu e bine sa tai calea unor zeci de tone de fier). Simti o senzatie permanenta de impact iminent, ai senzatia ca din clipa in clipa o sa te loveasca unul, si de fapt, chiar asta e adevarul.

Foarte bine, sa bage amenzi de sute de milioane. Eu nu ma supar. ;)

#291
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,742
  • Înscris: 15.06.2007

View Postalexcrist, on 05 februarie 2015 - 22:05, said:

Ce să explic? Că i-a lovit un om iresponsabil? E foarte ușor de explicat. Dar n-o să-i încălzească cu nimic, deși e cât se poate de adevărat.
Vezi tu, ca daca esti beat, si te-a oprit militeanu', calatoria ta s-a incheiat.  Continua altafata.
Esti mort de oboseala, prezinti actele, le primesti inapoi, si dupa jumate de ora inchizi ochii de somn , ultima data.

Aseara cand am venit la Craiova, in Orsova era blocat drumul din cauza unui accident in care au fost implicate 3 TIR uri.  Cozile de masini au fost de aproape 10km, trafic blocat 4 ore. Era la povesti cu politistii un sofer care avea pe platforma o masina pe care o ducea la Pitesti, si de acolo urma sa plece in Grecia la Salonic sa recupereze alta masina. Omul era treaz si pe drumuri de 15 ore si mai avea in fata multe altele.
Macar ca soferii de tir au tahograful.

V-ati gandit , oare ce proportie dintre accidente ( excludem cele datorate alcolului la volan) se datoreaza neatentiei, sau lipsei de reflexe, decizii proaste, pe findul oboselii.

View Post41ex, on 06 februarie 2015 - 21:25, said:

ar trebui sa se faca un fel de referendum cand se schimba legile, toti cei cu permise sa aprobe sau nu legile pt care nu au "semnat" cand au luat permisul.

nu mai e mult pana ne vor obliga sa purtam costum de moto pt protectia noastra. avem cazul doctorului care a supravietuit neatins anul trecut in prabusirea avionului. ma mir ca nu imbracam acum obligatoriu costum ca acela la imbarcarea in avioane.
Cate avion , bre?



View PostAniketos, on 07 februarie 2015 - 06:59, said:



Este prima data dupa ce am luat permisul cand nu am condus mai mult de cateva zile. Dupa dauna totala de la inceputul anului, ieri a fost a doua oara cand am iesit cu taxiul (la asigurator ca sa-mi iau despagubirea). Este incredibil, iti dai seama de haos abia dupa ce iei o pauza mai mare si apoi revii in plin trafic si situatia e din ce in ce mai grava: efectiv TOTI ceilalti soferi zici ca sunt batuti in cap, franeaza de pe strada laterala in ultima secunda cu jumatate de masina pe drumul cu prioritate, se baga, inclusiv taie fata la autobuze si tramvaie (daca tot iti bagi pixu in ceilalti, macar gandeste-te la tine in ma-sa ca nu e bine sa tai calea unor zeci de tone de fier). Simti o senzatie permanenta de impact iminent, ai senzatia ca din clipa in clipa o sa te loveasca unul, si de fapt, chiar asta e adevarul.

Foarte bine, sa bage amenzi de sute de milioane. Eu nu ma supar. ;)

Ahammm.
Iti zic eu ce, ai ramas cu sechele de la accident. Ai vazut "moartrea cu ochii" si poate condusul nu mai e sportul tau preferat.

#292
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
@Aniketos: Da, soselele romanesti sint "living on the edge".

Problema e ca nu o sa se rezolve nimic cu amenda aia sau aialalta atita vreme cit nu se aplica nimic. Omul isi risca viata, viata familiei, masina, etc depasind "la risc" fara vizibilitate, credeti ca o sa fie deranjat de o amenda si de 100 ori cit salariul minim?
Nu e vorba numai de "aia care oricum scapa", e vorba de oameni absolut normali.

Trebuie ca sa se aplice legile care sint, sa se dea amenzile care sint sau care o sa fie sau oricare, numai sa stie omul ca daca greseste sint sanse destul de mari nu neaparat sa omoare pe cineva dar si mai mari sa ia putin stress si eventual si sa dea niste banuti. Marea majoritate a celor din trafic nu sint copii de bani gata, consilieri judeteni sau mai stiu eu ce pilosi, sint oameni normali care intra in mijlocul intersectiei pe rosu, depasesc coloana, intorc pe unde nu trebuie, merg cu luminile care nu trebuie, etc, etc "pentru ca asa face toata lumea". Trebuie pus biciul pe ei, atita vreme cit eu pot sa merg si intr-o ora sa numar nspe "amenzi" evidente asa ar trebui sa faca orice gabor.

EXACT la fel e si cu bonurile fiscale: pot sa fac 10 cumparaturi intr-o ora fara bon fiscal dar un inspector nu poate sa dea n amenzi. In schimb stau si pritocesc tot felul de ajustari la legi, loteria bonurilor fiscale si alte alea. Iesiti nene pe teren si fie se potoleste lumea fie faceti bugetul din amenzi daca nu se poate din incasari normale.

#293
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,742
  • Înscris: 15.06.2007

View PostTyby, on 06 februarie 2015 - 20:49, said:

Barboaso, eu iti zic un singur lucru legat de centura (ca iti place, ca nu-ti place, ca vrei sau nu vrei, este irelevant!): daca tu nu porti centura si patesti - Doamne Fereste! - ceva mai grav decat daca ai fi purtat-o, atunci toate cheltuielile (directe si indirecte si rasindirecte) se rasfrang inclusiv asupra mea, si nu ma coafeaza.

In rest - e poveste.

Problema regulamentului in Romania nu este de continut, ci de aplicare. Poti sa dai o lege si buna, care sa fie respectata de toti, sau 1000 si mai bune, dar pe care nu le respecta nimeni.
Adica tyby e la volan si barboso pasager. Dau in pom, barboso lesina, si tyby asteapta sa vina salvarea, (tyby nevatamat) si nu il misca pe barboso desi poate cumva centura il stranguleaza,  o lasa acolo sa vada smurdu ca a avut centura, ca sa nu plateasca tyby interventia medicala?
Pai daca ai scos ranitu din masina ca era risc de incendiu, inainte sa vina ambulanta, ce faci cu centura?
Asta mi se pare aberant. Cu impunerea unor plati pt serviciile medicale de urgenta, in functie daca a purtat sau nu centura.

De aici ajungem la airbaguri. Si sunt multe masini in care doar soferul are airbag.


#294
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Nu la asta se referea Tyby.

El personal n-are nici o legatura directa cu ipoteticul meu accident, ideea este ca, daca tratamentul meu costa, pt ca n-am purtat centura, 10.000 lei, in loc de 5.000, cat ar fi costat, sa zicem, daca aveam centura, contributia lui pt plata tratamentului creste.  Aceiasi bani ii da la buget, este adevarat, dar este vorba despre felul in care sunt cheltuiti, ca ar fi preferat, ceea ce este corect, nu neg, sa fie cheltuiti pe altceva, pe dotarea spitalului, de exemplu.
Dar asta, cum ziceam, se poate rezolva si altfel, similar felului in care procedeaza asiguratorii  -  erai beat sau n-aveai ITP / cauciucuri de iarna cand s-ar fi impus, nu-ti mai dam banii.  La fel s-ar putea face cu centura  -  n-aveai centura, platesti tot ce tine de tratamentul tau.  Vinzi (executat silit, daca nu vrei) epava / casa, ai poprire la fisc... banii aia se pot recupera.

Ce zici tu acolo nu cred ca-i realist.  Orice expertiza cred ca poate demonstra daca eu aveam sau nu centura, cand a avut loc accidentul.  Inclusiv centura, la un impact puternic, lasa, cred, vanatai.

P.S.  In masina lui Tyby am purtat centura.  Nu mai stiu daca el m-a pus sau ţipa masina, da' stiu ca m-am spanzurat de doua ori.   :)

#295
Aniketos

Aniketos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 287
  • Înscris: 26.01.2015

View Posttfmercedez, on 07 februarie 2015 - 10:21, said:

Iti zic eu ce, ai ramas cu sechele de la accident. Ai vazut "moartrea cu ochii" si poate condusul nu mai e sportul tau preferat.
Nu, nu e asa. Situatia e din ce in ce mai grava, si observasem asta chiar si inainte de accident. De 4 luni luasem masina, ma gandeam zilnic daca nu cumva mi-o face praf vreun retardat, sau mai rau. Si asa s-a intamplat. Sofatul in Bucuresti e ca si cum ai iesi afara pe ploaie cu bolovani. Daca ajungi acasa teafar, ai avut noroc.

Mai nou, taie fata si la mastodonti de zeci de tone care cara oameni... e absolut haos total.

#296
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostBarboso, on 07 februarie 2015 - 14:04, said:

Dar asta, cum ziceam, se poate rezolva si altfel, similar felului in care procedeaza asiguratorii  -  erai beat sau n-aveai ITP / cauciucuri de iarna cand s-ar fi impus, nu-ti mai dam banii.  
Daca te referi la RCA, nu este adevarat ce spui. Asiguratorul este obligat sa despagubeasca in oricare dintre situatiile enumerate de tine. Inclusiv daca soferul vinovat este in stare de ebrietate, situatie in care, totusi, asiguratorul poate cere ulterior in instanta banii de la vinovat.
In celellate cazuri (ITP valabil, cauciucuri conforme cu anotimpul, etc) nu se conditioneaza acordarea despagubirii

Eu sunt de acord cu Tybi si Alex. Uneori, nepurtarea centurii de catre victima poate face diferenta intre inchisoare si contraventie pentru o terta parte vinovata de accident. Mi mi se pare normal ca statul sa ia tota masurile rezonabile de care este capabil pentru ca riscul sa fie cat mai mic

#297
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View Postvalitudor, on 07 februarie 2015 - 16:01, said:

Uneori, nepurtarea centurii de catre victima poate face diferenta intre inchisoare si contraventie pentru o terta parte vinovata de accident
Merci! Voi aici chiar sunteti hotarati sa dovedeti ce ziceam eu, adica legile sunt prost facute, contra oamenilor, nu in folosul acestora.

View PostAniketos, on 07 februarie 2015 - 15:20, said:

Nu, nu e asa. Situatia e din ce in ce mai grava, si observasem asta chiar si inainte de accident. Sofatul in Bucuresti e ca si cum ai iesi afara pe ploaie cu bolovani. Daca ajungi acasa teafar, ai avut noroc. e absolut haos total.
Cate melodrama! Exista bicicleta, transport in comun...
Posted Image

Edited by bladhaund, 07 February 2015 - 16:22.


#298
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View Postvalitudor, on 07 februarie 2015 - 16:01, said:

Da' de CASCO ai auzit vreodata ?  Tot la asiguratori se face si ala.

#299
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Am auzit, insa am crezut ca te referi la RCA. Casco e optional, RCA obligatoriu, la fel ca legea codului rutier unde specifica ca esti obligat sa porti centura Posted Image Posted Image

Edited by valitudor, 07 February 2015 - 18:30.


#300
Aniketos

Aniketos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 287
  • Înscris: 26.01.2015

View Postbladhaund, on 07 februarie 2015 - 16:24, said:

Cate melodrama! Exista bicicleta, transport in comun...

Adevarul e ca atunci cand iti vine in bot o masina cu 60 Km/h, esti in siguranta mai mare pe bicla.

P.S.: Uneori am impresia ca ar fi nevoie de niste examene nationale, in urma carora sa se acorde (sau nu) dreptul de a deschide gura (sau destele). :lol:

#301
XORIAN_L

XORIAN_L

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,205
  • Înscris: 01.10.2009
Am un copil de 125 cm inaltime, 6 ani. Ii pot cumpara un scaun inaltator simplu:
[ http://p1.compari.ro/thumb/175391765.moni-adventure.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Credeti ca este suficient acesta si centura de siguranta?

#302
tiopedi

tiopedi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 21.11.2014
nu , trebuie un scaun cu centura de siguranta separata . Cele standard ale masinii probabi se pozitioneaza exact pe gatul copilului .

#303
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,435
  • Înscris: 01.12.2001

View Posttiopedi, on 17 februarie 2015 - 17:28, said:

nu , trebuie un scaun cu centura de siguranta separata . Cele standard ale masinii probabi se pozitioneaza exact pe gatul copilului .
Ai citit anexa 1F?

#304
tiopedi

tiopedi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 21.11.2014
Spoiler

View PostXORIAN_L, on 17 februarie 2015 - 15:48, said:

Am un copil de 125 cm inaltime, 6 ani.



Edited by tiopedi, 17 February 2015 - 20:05.


#305
XORIAN_L

XORIAN_L

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,205
  • Înscris: 01.10.2009

View Posttiopedi, on 17 februarie 2015 - 17:28, said:

nu , trebuie un scaun cu centura de siguranta separata . Cele standard ale masinii probabi se pozitioneaza exact pe gatul copilului .
Dar scaunul inaltator, inalta cel putin inca 10 cm. Deci daca are copilul deja 125 cm, teoretic capul urca mai sus de 135 cm, prin urmare ar trebui ca centura standard sa fie sub gat. Drept dovata ca cei peste 135, pot merge doar cu centura.

Edited by XORIAN_L, 17 February 2015 - 20:13.


#306
tiopedi

tiopedi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 21.11.2014
Spoiler

View Postdorin_2k, on 17 februarie 2015 - 19:16, said:

Ai citit anexa 1F?
Tu ai citit despre ce copil este vorba ? De 6 anisori .
Ce spui ? acest copil poate  calatori cu un autoturism , fara a fi fixat in centura de siguranta ?
Poate ca ar fi " indicat " sa fie asezat pe locul din dreapta fata ? Sau si mai bine chiar la volan ?

View PostXORIAN_L, on 17 februarie 2015 - 15:48, said:

Am un copil de 125 cm inaltime, 6 ani.

View PostXORIAN_L, on 17 februarie 2015 - 20:12, said:

Dar scaunul inaltator, inalta cel putin inca 10 cm. Deci daca are copilul deja 125 cm, teoretic capul urca mai sus de 135 cm, prin urmare ar trebui ca centura standard sa fie sub gat. Drept dovata ca cei peste 135, pot merge doar cu centura.
De ce crezi ca legea zice de 135 cm ?
Care este diferenta dintre o perna fie ea si " dormeo " si scaunul " inaltator " ?
Poate ca ar trebui sa folosim mai bine 2 volume ale marelui conducator ceausescu , omagiu parca se numea opera respectiva .

Edited by tiopedi, 17 February 2015 - 20:17.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate