Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava

Vouchere de vacanta

Cand One United nu mai vand isi v...
 Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...
 Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea
 Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...
 

solidworks: de unde incepem

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1
primejdie_06

primejdie_06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 745
  • Înscris: 20.02.2007
... dupa cum am spus si in titlu am o problema... ma aflu in momentul in care am decis ca trebuie sa invat Solidworks ca program principal de modelare 3D... pana acum am folosit cu real succes Mechanical Desktop dar problema majora cu acest program este ca in cv nu prea intereseaza pe nimeni... nu stiu care este explicatia, nici nu vreau sa o caut dar cert este un lucru: Solidworks este mult mai popular decat platformele Autodesk de modelare 3D.
... si acum apare drama... Matt Lombard in "SW biblie 2009" spune ca cea mai grea adaptare au avut-o cei care au migrat de pe platforme de lucru autodesk, lucru pe care pot sa-l confirm si eu din plin... in sensul ca MDT-ul mi se pare mult mai intuitiv si mai mechanically oriented decat SW-ul care zic eu este mai inclinat catre o proiectare 3D freeform (asta la prima vedere)...
... deci in consecinta cei care stiu sa dea mai mult de trei click-uri in solidworks sunt invitati cu caldura sa-si impartaseasca experienta cu un complet neavizat dar dornic de a invata... orice sugestie/sfat/tutorial/ how to/ etc este binevenit. multumesc anticipat

#2
sandu10

sandu10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 210
  • Înscris: 22.09.2010
Sw are unul dintre cele mai bune tutoriale si help lucreaza ptr inceput acest tutorial de la cap la coada.
Incearca sa uiti tot ce este legat in mintea ta de MechDesk ea cu tine doar experienta practica.
Ai multe materiale pe internet dar nu le aborda decit dupa ce ai o baza in SW altfel te vei pierde.
Fi curios la meniuri si joacate vezi dar daca fac altfel sau daca apas aici ce se intimpla foloseste notitele.
Si nu uita pune intrebari pe acest forum sunt sigur ca vei fii ajutat cu rabdare si perseverenta vei vedea SW i-ti va placea.Mai demult am pus pe acest forum niste carti in Engleza de SW sunt carti care icep de la incepator la intermediar si catre avansat din pacate reactia pe care am primit-o de la un anumit user m-a facut sa renunt sa tin anuntul; ca orice carte are un pret si fiecare este liber sa achizitioneze sau nu ceea ce uitam insa uneori este timpul in care studiezi dupa o carte specializata se reduce informatia este la obiect si rezultatul este altul si chiar superior.Cartea Cartile aveau un pret redus fata de ce este pe piata pertul mare venea din faptul ca trebuiau platite taxe postale si tva....Referitor la SW Bible scrisa de renumitul Matt Lombard am si acesta carte editie 2009 este mai mult o carte tip catalog foarte stufoasa greoaie si chiar cu lipsuri eu am incercat la inceput sa invat folosind acesta carte vazind ca bat pasul pe loc am cautat carti specializate pe module rezultatul a fost cu totul altul diferit si superior.DAR prima data am lucrat tutorialul din SW. Succes.

#3
ploiesteanu

ploiesteanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 02.10.2006
Probabil reprosezi SW ca nu vine cu o serie de suruburi piulite si saibe gata facute. Dar parametrizarea si usurinta in 3D sunt argumente sa-l inveti. Dezobisnuieste-te de scurtaturile autodeskului (de mare ajutor, e adevarat, si invata in primul rand comenzile si genul de abordare a fiecarei schite, finalizarea piesei facandu-se printr-o transpunere in 3D. Ia piese simple , table gaurite, obiecte de revolutie si incerarca revolvul, extrudarea etc., totul insa cotat. Gasesti piese de facut si pe net. Un sfat, nu te enerva: uite ce soft tampit, in adutodesk era mai simplu. Fiecare soft are particularitatile lui, lucruri bune sau mai putin bune. Incearca prima piesa si spune-ne de ce greutati te-ai lovit. Incercam sa te ajutam.

#4
dreamsmaster

dreamsmaster

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 22.12.2007

View Postsandu10, on 17th January 2011, 09:12, said:

Sw are unul dintre cele mai bune tutoriale si help lucreaza ptr inceput acest tutorial de la cap la coada.
Incearca sa uiti tot ce este legat in mintea ta de MechDesk ea cu tine doar experienta practica.
Ai multe materiale pe internet dar nu le aborda decit dupa ce ai o baza in SW altfel te vei pierde.
Fi curios la meniuri si joacate vezi dar daca fac altfel sau daca apas aici ce se intimpla foloseste notitele.
Si nu uita pune intrebari pe acest forum sunt sigur ca vei fii ajutat cu rabdare si perseverenta vei vedea SW i-ti va placea.Mai demult am pus pe acest forum niste carti in Engleza de SW sunt carti care icep de la incepator la intermediar si catre avansat din pacate reactia pe care am primit-o de la un anumit user m-a facut sa renunt sa tin anuntul; ca orice carte are un pret si fiecare este liber sa achizitioneze sau nu ceea ce uitam insa uneori este timpul in care studiezi dupa o carte specializata se reduce informatia este la obiect si rezultatul este altul si chiar superior.Cartea Cartile aveau un pret redus fata de ce este pe piata pertul mare venea din faptul ca trebuiau platite taxe postale si tva....Referitor la SW Bible scrisa de renumitul Matt Lombard am si acesta carte editie 2009 este mai mult o carte tip catalog foarte stufoasa greoaie si chiar cu lipsuri eu am incercat la inceput sa invat folosind acesta carte vazind ca bat pasul pe loc am cautat carti specializate pe module rezultatul a fost cu totul altul diferit si superior.DAR prima data am lucrat tutorialul din SW. Succes.

Salut Sandu,
poti fi te rog mai explicit, despre ce carte, carti ar fi vorba, cat costa, continut, etc. Poate ca m-ar interesa, trimite-mi, te rog niste detalii la [email protected] daca nu te lasa sa postezi aici, thx.

#5
doru_manda

doru_manda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 451
  • Înscris: 01.09.2008

View Postprimejdie_06, on 16th January 2011, 14:11, said:

... dupa cum am spus si in titlu am o problema... ma aflu in momentul in care am decis ca trebuie sa invat Solidworks ca program principal de modelare 3D... pana acum am folosit cu real succes Mechanical Desktop dar problema majora cu acest program este ca in cv nu prea intereseaza pe nimeni... nu stiu care este explicatia, nici nu vreau sa o caut dar cert este un lucru: Solidworks este mult mai popular decat platformele Autodesk de modelare 3D.
... si acum apare drama... Matt Lombard in "SW biblie 2009" spune ca cea mai grea adaptare au avut-o cei care au migrat de pe platforme de lucru autodesk, lucru pe care pot sa-l confirm si eu din plin... in sensul ca MDT-ul mi se pare mult mai intuitiv si mai mechanically oriented decat SW-ul care zic eu este mai inclinat catre o proiectare 3D freeform (asta la prima vedere)...
... deci in consecinta cei care stiu sa dea mai mult de trei click-uri in solidworks sunt invitati cu caldura sa-si impartaseasca experienta cu un complet neavizat dar dornic de a invata... orice sugestie/sfat/tutorial/ how to/ etc este binevenit. multumesc anticipat

Salut,
Trimite-mi un PM cu nr tau de telefon si discutam.
O zi buna.

#6
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,354
  • Înscris: 14.04.2010
Dupa cum a mai spus si Sandu10 ideea e sa te debarasezi de modul de lucru al celor de la autodesk (cel putin pe moment deoarece mai tarziu e chiar ok sa compari modurile de lucru dintre 2 softuri), iar ca o chestie optimista tin sa spun ca SW este unul dintre cele mai intuitive soft-uri cand vine vorba de a-l invata, de aceea eu zic ca imediat ce vei prinde ideea totul va merge ca pe roate :), ideea e sa incepi sa lucrezi si sa exersezi!

Edited by Engineer_xxl, 17 January 2011 - 09:35.


#7
ix_

ix_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 02.06.2010
Ar functiona Solidworks 2010 pe un laptop cu Pentium M la 1.6GHz, 1GB RAM, si Intel 915GM?
O versiune mai veche ar functiona?

Pe site-ul lor am vazut ca vor doar placi video Nvidia sau ATI.

#8
ionut76

ionut76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,373
  • Înscris: 05.04.2006
Oarecum offtopic: Solidworks se foloseste foarte putin in proiectare la noi comparativ cu CATIA. Daca tot esti la inceput de drum si vrei sa inveti ceva ce va da bine in CV si nu numai, te sfatuiesc sa o iei pe un drum pe care scrie mare: CATIA.

#9
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,354
  • Înscris: 14.04.2010

View Postionut76, on 17th January 2011, 19:06, said:

Oarecum offtopic: Solidworks se foloseste foarte putin in proiectare la noi comparativ cu CATIA. Daca tot esti la inceput de drum si vrei sa inveti ceva ce va da bine in CV si nu numai, te sfatuiesc sa o iei pe un drum pe care scrie mare: CATIA.
Eu zic ca te inseli cand spui ca se foloseste foarte putin SW. Intr-adevar daca vrei sa intri in categoria greilor CATIA, Unigraphics si PRO-E sunt zei, dar astea sunt folosite de firme mari cu ceva capital in spate, in timp ce restul firmelor merg pe SW, ai fi surprins sa realizezi cate firme folosesc SW...

#10
primejdie_06

primejdie_06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 745
  • Înscris: 20.02.2007
multumesc tuturor pentru raspunsurile prompte si la obiect...  incepand din seara asta voi incepe "practica" si voi incerca sa realizez ceva cat mai poligonal. ...nu stiu daca imi lipsesc suruburile gata desenate din Mechanical ci mai degraba rigurozitatea cu care desenai ceva... dau un exemplu scurt care imi vine acum in minte: definirea unei gauri - poate nu am stiut eu unde sa caut dar in SW dureaza 1 minut (pentru mine ca neexperimentat) sa definesc o gaura ceea ce in MDT se facea in cateva secunde complet definita...
... in companiile mici si mijlocii se foloseste foarte mult SW (probabil ca are un raport optim pret/performanta) ...si da merge si pe structuri mai vechi de calcul... primele linii le-am tras in SW pe un PIII la 1G cu 512 RAM
... exact cum ati spus si voi cred ca prima masura este sa nu mai gandesc in stil MDT si sa insusesc modul de lucru a celor de la SW... plus practica... foarte multa practica... va tin la curent cu progresele/regresele inregistrate

#11
primejdie_06

primejdie_06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 745
  • Înscris: 20.02.2007
... si pentru ca optiunea de modificare nu mai este valida mai postez odata cu primele semne de intrebare: o problema ar fi ca nu exista (sau nu am gasit-o) o comanda asemanatoare cu "distance" din MDT care rezolva o groaza de necunoscute in 3D... plus la incercarea de a modifica un sketch din urma cand am dat dublu click pe dimensiune desi a aparut submeniul modify acesta a modificat valoarea cotei si nu dimensiunea reala... cel putin ciudat... cercetarile continua... keep in touch!

later edit... faza cu sketch-ul am rezolvat-o: trebuia sa mai dau vreo cateva click-uri... este derutanta multimea de culori in care se tot "scalda" sketch-ul pe masura ce tot incerci sa selectezi ceva...

Edited by primejdie_06, 17 January 2011 - 22:42.


#12
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,354
  • Înscris: 14.04.2010

View Postprimejdie_06, on 17th January 2011, 22:22, said:

... si pentru ca optiunea de modificare nu mai este valida mai postez odata cu primele semne de intrebare: o problema ar fi ca nu exista (sau nu am gasit-o) o comanda asemanatoare cu "distance" din MDT care rezolva o groaza de necunoscute in 3D... plus la incercarea de a modifica un sketch din urma cand am dat dublu click pe dimensiune desi a aparut submeniul modify acesta a modificat valoarea cotei si nu dimensiunea reala... cel putin ciudat... cercetarile continua... keep in touch!

later edit... faza cu sketch-ul am rezolvat-o: trebuia sa mai dau vreo cateva click-uri... este derutanta multimea de culori in care se tot "scalda" sketch-ul pe masura ce tot incerci sa selectezi ceva...
Esti amuzant :) incearca totusi sa urmezi un tutorial pt a capata informatiile intr-un mod mai organizat... vad ca fara sa-ti dai seama tot incerci sa gandesti ca in MDT :) eu unul cand am trecut de la Catia la Unigraphics am avut 3 etape distincte:
1. urasc Unigraphics-ul (cine naiba o fi inventat porcaria asta...),
2. apoi a inceput sa-mi placa si sa descopar anumite avantaje zicandu-mi ca dracul nu e asa de negru,
3. pt ca in cele din urma sa realizez ca UG-ul e dragostea vietii mele (profesional vorbind)...
... presimt ceva de genu si la tine chiar daca eu personal nu am lucrat in viata mea cu Mechanical Desktop...

#13
rafalle

rafalle

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 30.05.2006
SW este cel mai bun program de invatare, in timp o sa treci pe NX , CATIA sau CREO. SW Rezolva multe probleme, dar si lasa multe nerezolvate. In momentul in care aveti proiecte de finalizat o sa simtiti o durere  si poate avertismentul/avertise-ul meu. Personal inca " defilez " cu SW.Cine a lucrat mult pe autocad se poate orienta spre Inventor , nu o sa moara de foame, mai ales daca are comenzi. Important este sa stiti sa va vindeti talentul.

#14
ionut76

ionut76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,373
  • Înscris: 05.04.2006

View Postrafalle, on 19th January 2011, 15:56, said:

..... Important este sa stiti sa va vindeti talentul.

Words of truth !

#15
HDremus

HDremus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 15.03.2011
Sunt un utilizator vechi de SolidWorks. Imi amintesc ca am inceput sa folosesc prima versiune ('95) si am trecut prin toate pana la cea mai recenta (2011). In tot acest timp am fost oarecum fortat sa lucrez si in AutoCAD (la facultate sau mai apoi la munca). Deci cunosc ambele softuri pot spune destul de bine. Nu ma pot imagina acuma s fac proiectare serioasa fara modelare 3D in particular in SW.

In legatura cu decizia ta de a te apuca de SW vreau sa iti spun doar atat: good choice. Am sa incerc sa iti fac o lista cu cateva avantaje:

- Aceasta reprezinta viitorul si asta nu poate sa conteste nimeni. Chiar si AutoCAD incearca sa faca asta fara succes. Vezi esecul ACAD 3D si Inventor.
- SolidWorks in particular are in spate Dassault Systemes, creatorul CATIA. In modul in care merge acuma, SW va fi urmatorul AutoCAD la capitolul raspandire.
- SolidWorks este nr 1 in categoria lui (firme mici-mijlocii); pentru categoria grea Dassault vine cu CATIA
- in general vorbind, modelarea 3D parametrica prezinta avantaje pe care dupa ce le-ai gustat si stapanit nu mai ai cum sa te intorci la 2D sau produse 3D de proasta calitate. Este super-intuitiv si toate functiile sunt acolo cand ai nevoie de ele iar modul in care se creeaza este extrem de asemanator cu modul in care se creeaza in lumea reala: alegi un instrument, alegi un plan de lucru, schitezi un contur, prelucrezi conturul in 3D
- feature manager tree este o marca SolidWorks care a devenit raspandita dupa ce acesta l-a promovat masiv; daca te obisnuiesti sa modelezi in SW si apoi sa SAVEZI si sa mergi inapoi sa ajustezi ORICE operatie, iar efectele sa se propage pana la produsul final, pur si simplu nu o sa mai vrei sa lucrezi altfel cu alt software; este mult prea intuitiv si usor si stimuleaza creativitate. Focusul tau nu mai este pe cum sa faci un anumit lucru ci pe cum sa-ti imbunatatesti produsul.
- modelarea parametrica folosind ecuatii (deliciul meu personal) sau configuratii sunt o incantare. Iarasi, daca te obisnuieti cu asta, nu o sa mai vrei altceva. Eu de exemplu, pur si simplu tind sa scriu ecuatii pentru ORICE acuma! Asta te face sa gandesti inteligent si creativ. De exemplu, este o provocare sa creezi un ansamblu pe care sa scrii ecuatii interdependente pe model, care sa atraga schimbari in lant; cu 1-2 variabile ajungi sa controlezi zeci sau sute de valori!
- modul de abordare realistic: componenta-subansamblu-ansamblu-desen
- flexibilitatea cu care te poti duce inapoi pe lantul de mai sus, sa modifici orice, oricand, care sa fie updatat simultan peste tot!
- integrare de scule utile in pachet cum ar fi rendering sau analiza
- facilitati de testare, cum ar fi verficarea interferentelor sau clearance-urilor sa fii 100% convins ca totul functioneaza
- facilitati de animatie si simulare a ansamblelor cu componente in miscare
- etc, etc mi-ar trebui zile in sir sa pot sa iti spun tot ce as vrea sa iti spun!

In legatura cu gaurile, SW iti ofera un hole wizard care daca stii ce faci, iti face gauri standard din 3 click-uri in 3 secunde; mai mult, vine cu un toolbox plin de suruburi saibe si piulite plus multe  alte componente standard parametrice, ce le poti folosi in designul tau. Daca asta nu iti ajunge, poti merge pe 3D content central de unde sa descarci legal componente de la furnizori sau alti utilizatori.

SW are module specializate de sheet metal, moldings, weldings, etc pe langa seturile standard de modelare 3D + ca bonus free-form.


Daca vrei sa te apuci serios de treaba, am urmatoarele sfaturi pt tine:

- uita aproape tot ce ai invatat din alte softuri; in afara de anumite operati de baza in 2D, mai mult o sa te incurce decat o sa te ajute deoarece SW are o abordare total diferita
- pierde timp la greu in el si apasa fara frica pe toate butoanele; fa asta cel putin cu pasiunea cu care un gamer se aseaza la o partida de cateba ore in jocul lui preferat
- foloseste HELP-ul integrat; este super usor de folosit, extrem de intuitiv si iti raspunde la toate intrebarile pe care le-ai putea avea vreodata



Success!

Edited by ploiesteanu, 16 March 2011 - 07:57.


#16
ploiesteanu

ploiesteanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 02.10.2006
Prea multe sfaturi, insa omul nu stie cum sa modifice dimensiunile. Cei care au posibilitatea, ajutati-l practic.

#17
HDremus

HDremus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 15.03.2011

View Postploiesteanu, on 16th March 2011, 02:00, said:

Prea multe sfaturi, insa omul nu stie cum sa modifice dimensiunile. Cei care au posibilitatea, ajutati-l practic.


sfaturi practice pt initiator:

sa modifici o dimensiune dai dublu click pe feature (direct sau in feature manager tree), ii apar toti parametrii LIVE, pe obiect si modifici cu dublu click pe care vrei; simplu, intuitiv, rapid. Nu ai de a face cu meniuri ascunse sau cu un miliard de casute de dialog obscure ca in 3DS max de exp....


sa faci primul obiect:
- ca in realitate: iti alegi un plan pe care sa faci schita obiectului in sectiune
- ca in realitate: iti alegi instrumentul cu care faci schita
- ca in realitate: INCHIZI MODUL SCHITA! ctrl+B sau click pe semafor<rebuild> si treci la modelare 3D! (aici isi prinde urechile multa lume; softul asta are mai multe STARI, pe care daca nu le observi, ai impresia ca nu reactioneaza si te innebuneste)
- selectezi schita si aplici un feature 3D (90% va fi boss extrude)

ATENTIE! programul iti vorbeste in culori:
- schita albastra: esti in mod schita inca; schita nu e complet constransa;
- schita neagra: esti in mod schita inca; schita este OK,
- schita rosie/glabena: esti in mod schita inca; schita e cu conflicte
(nu vei putea avansa daca nu rezolvi conflictul - acesta este iarasi un punct unde utilizatorii ACAD isi prind urechile, nu se asteapta ca softul sa fie "smart" si sa ii oblige sa isi rezolve problemele :) );
- schita gri inseamna ca ai iesit din modul de editare a schitei si poti aplica prelucrari 3D. Atata timp cat schita ta e albastra sau neagra sau rosie, nu poti aplica nici o prelucrare 3D! Tine minte: schita OK e gri (pentru ca ia incheiat editarea cu succes)!

NOTA: schita nu trebuie sa fie neaparat constransa complet pentru a putea fi prelucrata in 3D, o practica inginereasca buna insa, este sa constrangi complet schita (sa iti apara neagra la finalul editarii). Softul, ca si un om in lumea reala, are nevoie de toti parametrii pentru a genera un obiect. Acesti parametrii pot fi dimensiuni directe sau relatii de schita (coincidenta, paralelism, concentricitate, etc)


Si nu te stresa ca ai uitat/gresit ceva: poti reveni inapoi ORICAND si edita ORICE parametru, schita sau feature. Utilizatorii AutoCAD nu vor intelege de ce :) Tine minte: in SolidWorks trebuie doar sa definesti geometria; valorile parametrilor pt fi date si la final. Asta e motivul nr 1 pentru care modelarea parametrica e frumoasa. Scapi de stresul de a introduce NEAPARAT SI ACUMA valoarea OK ca altfel pe urma e mult mai greu sau chiar imposibil :) Nu mai este cazul aici. Focusul tau se muta de pe capricii de soft, pe design efectiv iar la finalul sesiunii nu o sa ai feelingul ca ai strunit un soft incapatant ci o sa ai satisfacatia ca ai creat ceva flexibil la care te poti intoarce oricand sa ajustezi cate ceva, daca nu iti convine cum a iesit :)


sa faci prima gaura/decupare in obiect:
- repeti to ce am spus mai sus cu exceptia ultimului punct: aici folosesti CUT extrude

Daca stii sa faci tot ceea ce am descris mai sus si INTELEGI ce ai facut si AI OBSERVAT starile prin care a trecut softul, practic esti initiat!

Pentru inceput, 98% din ce o sa faci o sa fie aceste 2 comenzi care acopera o arie surprinzator de mare in modelarea 3D.
Dupa ce stapanesti bine asta, let me know si o sa-ti povestesc despre niste featuers mai avansate.



Bafta!

#18
bobby12e2007

bobby12e2007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 21.02.2011

View Postploiesteanu, on 17th January 2011, 09:25, said:

Probabil reprosezi SW ca nu vine cu o serie de suruburi piulite si saibe gata facute. Dar parametrizarea si usurinta in 3D sunt argumente sa-l inveti. Dezobisnuieste-te de scurtaturile autodeskului (de mare ajutor, e adevarat, si invata in primul rand comenzile si genul de abordare a fiecarei schite, finalizarea piesei facandu-se printr-o transpunere in 3D. Ia piese simple , table gaurite, obiecte de revolutie si incerarca revolvul, extrudarea etc., totul insa cotat. Gasesti piese de facut si pe net. Un sfat, nu te enerva: uite ce soft tampit, in adutodesk era mai simplu. Fiecare soft are particularitatile lui, lucruri bune sau mai putin bune. Incearca prima piesa si spune-ne de ce greutati te-ai lovit. Incercam sa te ajutam.


Cum sa nu vina..ca are toolbox-ul foarte complex...piulite , suruburi, saibe, dulmenti, roti dintate, pinioane si mutle altele...pana si canale de pana si pene stas in functie de dimensiuni...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate