Companiile aeriene sunt rentabile?
#20
Publicat: 10 martie 2024 - 08:12
danigoleman, pe 09 martie 2024 - 23:20, a scris: Asa ieftin e kerosenul? Probabil ptr ca se si cumpara in cantitati...industriale? pretul este afisat, de obicei, pentru o tona, nu pentru un litru . astfel de cantitati pot duce la niste reduceri serioase. |
#21
Publicat: 10 martie 2024 - 08:48
_Smiley_, pe 09 martie 2024 - 22:29, a scris: are wikipedia niste date destul de interesante: https://en.wikipedia...#Example_values tldr: in medie consuma cam 4l/100km/pasager, la un pret de ~0.67 $/L. deci compania plateste in medie 2.68$ pentru a transporta un pasager la 100km. deci ies lejer pe plus, fara sa mai iei in calcul vanzarile din avion si costul locurilor mai bune. Plus taxele pe care le plătesc la aeroport. Ei mulți bani și-i scot din taxe suplimentare pe bagajul de cală, overbooking și ce mai vând stewardesele prin avion. Editat de Valy_User, 10 martie 2024 - 08:56. |
#22
Publicat: 10 martie 2024 - 09:41
_Smiley_, pe 09 martie 2024 - 22:29, a scris:
are wikipedia niste date destul de interesante: https://en.wikipedia...#Example_values tldr: in medie consuma cam 4l/100km/pasager, la un pret de ~0.67 $/L. deci compania plateste in medie 2.68$ pentru a transporta un pasager la 100km. deci ies lejer pe plus, fara sa mai iei in calcul vanzarile din avion si costul locurilor mai bune. Nu prea ai facut economie in scoala,sau, dac-ai avut ore, ai cam chiulit! |
#23
Publicat: 10 martie 2024 - 09:42
Sef-chenko, pe 09 martie 2024 - 22:17, a scris:
Stii tu vreo companie privata care functioneaza in pierdere doar pentru a satisface omul de rand? Cele care se indoapa cu subventii din banii contribuabililor. Si sunt multe care au tot felul de scutiri si ajutoare. Nu stiu situatia companiilor aeriene, eu zic in general. Bine, in pierdere nu cred ca ar iesi decat foarte putine, dar unele ar ramane cu profit infim fara ajutoarele de la stat. Editat de RaimondMacelaru, 10 martie 2024 - 09:43. |
#24
Publicat: 10 martie 2024 - 10:03
danigoleman,aia nu alimenteaza un ,,tir,, sau ceva flota de ... Un avion pama mii de litri. Si o companie slaba oricum participa la ceva licitatii. Cumperi ,,bulk,, ai un pret. Cumperi de B -Istambul retur si gata ai alt pret. Slotul in orice parcare(aeroport) se plateste. Ca in Romania parchezi pe trotuar la ei nu functioneaza. Asta cu pilotii nu o cred. Ca sant piloti in toata lumea care au concediu. Generos. Si ce fac???? Cauta din timp angajare pt el la alta firma. Un fel de ,,part-time,,. De obicei banul in plic,fara urme fiscale.
|
#25
Publicat: 10 martie 2024 - 10:50
Valy_User, pe 10 martie 2024 - 08:48, a scris:
Și aeronava cât a costat? Valy_User, pe 10 martie 2024 - 08:48, a scris:
Ei mulți bani și-i scot din taxe suplimentare pe bagajul de cală... tocmai m-am uitat la pretul unui bilet la wizz air pentru Buc-Londra. oficial el costa 66E (deci acopera combustibilul; la 2000 km si un cost de ~2.5 euro/100 km/pasager le mai raman 15E), dar mai ai obligatoriu de dat 15E "taxa de serviciu" si biletul include doar un bagaj mic de mana; daca vrei si un troler in cabina trebuie sa mai scoti din buzunar 75E, iar la cala preturile incep de la 57.16E . firmele care nu sunt considerate low-cost au preturi mai mari dar acestea includ bagaje mai multe (un bilet normal are, de obicei, atat troler+bagaj de mana in cabina cat si un bagaj la cala, deci nu prea e nevoie de taxe suplimentare) Valy_User, pe 10 martie 2024 - 08:48, a scris:
Ei mulți bani și-i scot din ...overbooking ... mai degraba asta e un soi de "asigurare" ca nu vor avea locuri libere in avion. Valy_User, pe 10 martie 2024 - 08:48, a scris:
Ei mulți bani și-i scot din ....ce mai vând stewardesele prin avion. le: impresia mea e ca scot profit mare din locurile superioare. un bilet la business class e de 2-3 ori mai scump decat unul la economy. Editat de _Smiley_, 10 martie 2024 - 10:52. |
#27
Publicat: 10 martie 2024 - 11:39
Pasagerii platesc tot ce tine de avion, combustibil, calatorie. Integral. Restul, banii magazinelor din aeroport si alte alea, sunt banii aeroportului. Daca firmele de transport aerian mai obtin beneficii, acestea sunt suplimentare. In pretul biletului intra tot ce inseamna calatoria cu avionul.
|
#29
Publicat: 10 martie 2024 - 12:52
viotl, pe 09 martie 2024 - 23:06, a scris:
Nu sunt rentabile, lucreaza pro bono. Unii sunt asa de pasionati de ce fac, incat aduc bani de acasa. La TAROM chiar asta se întâmplă: guvernul bagă lunar bani ca să-și țină sinecurile-n funcție! Dacă azi s-a închide absolut toate firmele de STAT care n-au profit, mâine ar dispărea cel puțin 50% dintre bugetari... |
#30
Publicat: 10 martie 2024 - 14:49
_Smiley_, pe 09 martie 2024 - 22:29, a scris:
are wikipedia niste date destul de interesante: https://en.wikipedia...#Example_values tldr: in medie consuma cam 4l/100km/pasager, la un pret de ~0.67 $/L. deci compania plateste in medie 2.68$ pentru a transporta un pasager la 100km. deci ies lejer pe plus, aeronava, mentenanta, taxele, asigurarile, s.a.m.d. combustibilul e o cheltuiala, dar nu e determinanta pt pretul cursei pe flightradar24.com e acum o cursa WIZZ cu un avion Airbus A321-271NX, costa intre 118 si 129 milioane Dolari. The A321, on the other hand, costs $118.3 million and $129.5 million, respectively. Let us look at the hourly operating costs for the a320 family. Editat de strongsss, 10 martie 2024 - 14:50. |
#32
Publicat: 10 martie 2024 - 15:13
strongsss, pe 10 martie 2024 - 14:49, a scris:
pe flightradar24.com e acum o cursa WIZZ cu un avion Airbus A321-271NX, costa intre 118 si 129 milioane Dolari. The A321, on the other hand, costs $118.3 million and $129.5 million, respectively. Let us look at the hourly operating costs for the a320 family. strongsss, pe 10 martie 2024 - 14:49, a scris:
pretul combustibilului e ultima grija a companiei. aeronava, mentenanta, taxele, asigurarile, s.a.m.d. combustibilul e o cheltuiala, dar nu e determinanta pt pretul cursei as zice ca e o cheltuiala semnificativa, care influenteaza destul de mult pretul cursei Editat de _Smiley_, 10 martie 2024 - 15:15. |
#34
Publicat: 10 martie 2024 - 16:18
Comandorul, pe 09 martie 2024 - 21:53, a scris:
De vreo două zile nu-mi dă pace o întrebare, poate sunt aici oameni mai din domeniu să mă lămurească... În general, companiile aeriene sunt rentabile, ținând cont că există o serie de costuri destul de ridicate de funcționare? Și aici aș menționa (doar așa din câte îmi vin acum în minte) salariile personalului (piloți, stewardese, serviciile de mentenanță) apoi costul combustibilului, plus cine știe ce alte cheltuieli mai sunt și nu le știu eu. Plus că biletele nu costă o avere, la final iasă pe plus? Merg in pierdere,că asta e rolul unei afaceri. In realitate,sunt front-enduri pentru cartelurile mexicane. Off Votezi cumva cu AUR/Sosoaca? |
#35
Publicat: 10 martie 2024 - 19:14
_Smiley_, pe 10 martie 2024 - 15:13, a scris:
avioanele astea zboara intre 12 si 18 ore pe zi; la o viteza medie de (sa zicem) de 500 km/h si cu 200 pasageri la bord, cu consumul mediu discutat anterior, rezulta ca lunar firma plateste intre 1 mil si 1.5 mil usd doar pe combustibil (pentru un singur avion). as zice ca e o cheltuiala semnificativa, care influenteaza destul de mult pretul cursei constat ca in ultimii doi ani a crescut mult pretul combustibilului iar ponderea lui in cheltuieli a depasit 30%. in anii anteriori era intre 20 si 25%, procent care nu mi se pare mare. Editat de strongsss, 10 martie 2024 - 19:28. |
#36
Publicat: 10 martie 2024 - 19:54
un avion poate fi operat 20-25 de ani, deci pretul ala mare se amortizeaza relativ usor. A321 ala, de 129 milioane, inseamna cam 500.000 pe luna (sub costul combustibilului). salariile personalului de bord sunt mai mici de atat.
ramane partea de mentenanta si cheltuielile de infrastructura. cred ca acolo se duc majoritatea banilor. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi