Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 

Companiile aeriene sunt rentabile?

- - - - -
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#19
Argv

Argv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,505
  • Înscris: 25.10.2007

Vizualizare mesajComandorul, pe 09 martie 2024 - 21:53, a scris:

companiile aeriene sunt rentabile?

Unele da, unele nu

#20
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006

Vizualizare mesajdanigoleman, pe 09 martie 2024 - 23:20, a scris:


Asa ieftin e kerosenul? Probabil ptr ca se si cumpara in cantitati...industriale?
https://www.iata.org...s/fuel-monitor/

pretul este afisat, de obicei, pentru o tona, nu pentru un litru :). astfel de cantitati pot duce la niste reduceri serioase.

#21
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021

Vizualizare mesaj_Smiley_, pe 09 martie 2024 - 22:29, a scris:


are wikipedia niste date destul de interesante: https://en.wikipedia...#Example_values
tldr: in medie consuma cam 4l/100km/pasager,  la un pret de ~0.67 $/L. deci compania plateste in medie 2.68$ pentru a transporta un pasager la 100km. deci ies lejer pe plus, fara sa mai iei in calcul vanzarile din avion si costul locurilor mai bune.
Și aeronava cât a costat?
Plus taxele pe care le plătesc la aeroport.

Ei mulți bani și-i scot din taxe suplimentare pe bagajul de cală, overbooking și ce mai vând stewardesele prin avion.

Edited by Valy_User, 10 March 2024 - 08:56.


#22
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,908
  • Înscris: 20.10.2015

Vizualizare mesaj_Smiley_, pe 09 martie 2024 - 22:29, a scris:

are wikipedia niste date destul de interesante: https://en.wikipedia...#Example_values
tldr: in medie consuma cam 4l/100km/pasager,  la un pret de ~0.67 $/L. deci compania plateste in medie 2.68$ pentru a transporta un pasager la 100km. deci ies lejer pe plus, fara sa mai iei in calcul vanzarile din avion si costul locurilor mai bune.

Nu prea ai facut economie in scoala,sau, dac-ai avut ore, ai cam chiulit!

#23
RaimondMacelaru

RaimondMacelaru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,213
  • Înscris: 10.08.2023

Vizualizare mesajSef-chenko, pe 09 martie 2024 - 22:17, a scris:

Stii tu vreo companie privata care functioneaza in pierdere doar pentru a satisface omul de rand?

Cele care se indoapa cu subventii din banii contribuabililor. Si sunt multe care au tot felul de scutiri si ajutoare. Nu stiu situatia companiilor aeriene, eu zic in general. Bine, in pierdere nu cred ca ar iesi decat foarte putine, dar unele ar ramane cu profit infim fara ajutoarele de la stat.

Edited by RaimondMacelaru, 10 March 2024 - 09:43.


#24
MikeSpike

MikeSpike

    Cinic real

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,682
  • Înscris: 22.01.2015
danigoleman,aia nu alimenteaza un ,,tir,, sau ceva flota de ... Un avion pama mii de litri. Si o companie slaba oricum participa la ceva licitatii.  Cumperi ,,bulk,, ai un pret. Cumperi de B -Istambul retur si gata ai alt pret.  Slotul in orice parcare(aeroport) se plateste. Ca in Romania parchezi pe trotuar la ei nu functioneaza. Asta cu pilotii nu o cred. Ca sant piloti in toata lumea care au concediu. Generos. Si ce fac???? Cauta din timp angajare pt el la alta firma. Un fel de ,,part-time,,. De obicei banul in plic,fara urme fiscale.

#25
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006

Vizualizare mesajValy_User, pe 10 martie 2024 - 08:48, a scris:

Și aeronava cât a costat?
costa in functie de model, vechime si dotari, nu?


Vizualizare mesajValy_User, pe 10 martie 2024 - 08:48, a scris:

Ei mulți bani și-i scot din taxe suplimentare pe bagajul de cală...
asta e adevarat in general pentru firmele low-cost, care afiseaza un pret mic de tot, dar au tot felul de taxe pentru chestii ce ti se pot parea normale.
tocmai m-am uitat la pretul unui bilet la wizz air pentru Buc-Londra. oficial el costa 66E (deci acopera combustibilul; la 2000 km si un cost de ~2.5 euro/100 km/pasager le mai raman 15E), dar mai ai obligatoriu de dat 15E "taxa de serviciu" si biletul include doar un bagaj mic de mana; daca vrei si un troler in cabina trebuie sa mai scoti din buzunar 75E, iar la cala preturile incep de la 57.16E .

firmele care nu sunt considerate low-cost au preturi mai mari dar acestea includ bagaje mai multe (un bilet normal are, de obicei, atat troler+bagaj de mana in cabina cat si un bagaj la cala, deci nu prea e nevoie de taxe suplimentare)

Vizualizare mesajValy_User, pe 10 martie 2024 - 08:48, a scris:

Ei mulți bani și-i scot din ...overbooking ...
nu prea inteleg cum scot ei bani din overbooking. banii pe care-i incaseaza acolo trebuie sa-i dea inapoi (sau sa asigure alt zbor similar), uneori si cu ceva penalitati(ex: cazare peste noapte, daca nu-ti pot gasi un zbor intr-un timp rezonabil)
mai degraba asta e un soi de "asigurare" ca nu vor avea locuri libere in avion.

Vizualizare mesajValy_User, pe 10 martie 2024 - 08:48, a scris:

Ei mulți bani și-i scot din ....ce mai vând stewardesele prin avion.
au si acolo un profit, dar nu atat de mare. preturile sunt de 2-3 ori mai mari decat in mod normal, dar nu sunt foarte multi cumparatori si valorile sunt relativ mici.



le: impresia mea e ca scot profit mare din locurile superioare. un bilet la business class e de 2-3 ori mai scump decat unul la economy.

Edited by _Smiley_, 10 March 2024 - 10:52.


#26
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021
Cum să-ți dea banii înapoi.
Doar dacă se prezintă mai mulți decât ar avea loc în avion.
Ideea la overbooking e că ei știu că sunt 2-3% din clienți care nu se prezintă. Și vând cu 2-3% mai multe bilete și ei nu mai trebuie să dea acei bani înapoi.

#27
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,920
  • Înscris: 01.01.2010
Pasagerii platesc tot ce tine de avion, combustibil, calatorie. Integral. Restul, banii magazinelor din aeroport si alte alea, sunt banii aeroportului. Daca firmele de transport aerian mai obtin beneficii, acestea sunt suplimentare. In pretul biletului intra tot ce inseamna calatoria cu avionul.

#28
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,908
  • Înscris: 20.10.2015

Vizualizare mesaj_Smiley_, pe 10 martie 2024 - 10:50, a scris:

costa in functie de model, vechime si dotari, nu?

Si aia nu trebuie amortizata, sau cum functioneaza economia la tine?

#29
_V_

_V_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 06.10.2023

Vizualizare mesajviotl, pe 09 martie 2024 - 23:06, a scris:

Nu sunt rentabile, lucreaza pro bono. Unii sunt asa de pasionati de ce fac, incat aduc bani de acasa. Posted image

La TAROM chiar asta se întâmplă: guvernul bagă lunar bani ca să-și țină sinecurile-n funcție!

Dacă azi s-a închide absolut toate firmele de STAT care n-au profit, mâine ar dispărea cel puțin 50% dintre bugetari...

#30
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,282
  • Înscris: 27.10.2007

Vizualizare mesaj_Smiley_, pe 09 martie 2024 - 22:29, a scris:

are wikipedia niste date destul de interesante: https://en.wikipedia...#Example_values
tldr: in medie consuma cam 4l/100km/pasager,  la un pret de ~0.67 $/L. deci compania plateste in medie 2.68$ pentru a transporta un pasager la 100km. deci ies lejer pe plus,
pretul combustibilului e ultima grija a companiei.
aeronava, mentenanta, taxele, asigurarile, s.a.m.d. combustibilul e o cheltuiala, dar nu e determinanta pt pretul cursei

pe flightradar24.com e acum o cursa WIZZ cu un avion Airbus A321-271NX, costa intre 118 si 129 milioane Dolari.
The A321, on the other hand, costs $118.3 million and $129.5 million, respectively. Let us look at the hourly operating costs for the a320 family.

Edited by strongsss, 10 March 2024 - 14:50.


#31
Crmn

Crmn

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 31.12.2023
Țiriac Air e pe "-" în 2022.
Deși plătește chirie doar 5000Euro/luna pentru 10 hectare aeroportului Otopeni, nu-și scoate banii.
Evident, nu are legatura cu procentul pe care trebuie sa-l primească aeroportul din profit...

#32
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006

Vizualizare mesajstrongsss, pe 10 martie 2024 - 14:49, a scris:

pe flightradar24.com e acum o cursa WIZZ cu un avion Airbus A321-271NX, costa intre 118 si 129 milioane Dolari.
The A321, on the other hand, costs $118.3 million and $129.5 million, respectively. Let us look at the hourly operating costs for the a320 family.
118 costa prima generatie de 321(ceo). 321-271NX e noua generatie. are motoare mai economice (Airbus se lauda cu 15-20%) si standard costa 129 mil

Vizualizare mesajstrongsss, pe 10 martie 2024 - 14:49, a scris:

pretul combustibilului e ultima grija a companiei.
aeronava, mentenanta, taxele, asigurarile, s.a.m.d. combustibilul e o cheltuiala, dar nu e determinanta pt pretul cursei
avioanele astea zboara intre 12 si 18 ore pe zi; la o viteza medie de (sa zicem) de 500 km/h si cu 200 pasageri la bord, cu consumul mediu discutat anterior, rezulta ca lunar firma plateste intre 1 mil si 1.5 mil usd doar pe combustibil (pentru un singur avion).
as zice ca e o cheltuiala semnificativa, care influenteaza destul de mult pretul cursei Posted image

Edited by _Smiley_, 10 March 2024 - 15:15.


#33
sanderoalex

sanderoalex

    Nefumător înrăit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,653
  • Înscris: 26.03.2009
Tarom e rentabil doar ptr unii angajați și cei care fac "afaceri" cu Tarom.

#34
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,075
  • Înscris: 30.07.2006

Vizualizare mesajComandorul, pe 09 martie 2024 - 21:53, a scris:

De vreo două zile nu-mi dă pace o întrebare, poate sunt aici oameni mai din domeniu să mă lămurească... În general, companiile aeriene sunt rentabile, ținând cont că există o serie de costuri destul de ridicate de funcționare? Și aici aș menționa (doar așa din câte îmi vin acum în minte) salariile personalului (piloți, stewardese, serviciile de mentenanță) apoi costul combustibilului, plus cine știe ce alte cheltuieli mai sunt și nu le știu eu. Plus că biletele nu costă o avere, la final iasă pe plus?

Merg in pierdere,că asta e rolul unei afaceri.
In realitate,sunt front-enduri pentru cartelurile mexicane.

Off
Votezi cumva cu AUR/Sosoaca?

#35
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,282
  • Înscris: 27.10.2007

Vizualizare mesaj_Smiley_, pe 10 martie 2024 - 15:13, a scris:

avioanele astea zboara intre 12 si 18 ore pe zi; la o viteza medie de (sa zicem) de 500 km/h si cu 200 pasageri la bord, cu consumul mediu discutat anterior, rezulta ca lunar firma plateste intre 1 mil si 1.5 mil usd doar pe combustibil (pentru un singur avion).
as zice ca e o cheltuiala semnificativa, care influenteaza destul de mult pretul cursei Posted image

constat ca in ultimii doi ani a crescut mult pretul combustibilului iar ponderea lui in cheltuieli a depasit 30%.
in anii anteriori era intre 20 si 25%, procent care nu mi se pare mare.

Edited by strongsss, 10 March 2024 - 19:28.


#36
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006
un avion poate fi operat 20-25 de ani, deci pretul ala mare se amortizeaza relativ usor. A321 ala, de 129 milioane, inseamna cam 500.000 pe luna (sub costul combustibilului). salariile personalului de bord sunt mai mici de atat.
ramane partea de mentenanta si cheltuielile de infrastructura. cred ca acolo se duc majoritatea banilor.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate