Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Companiile aeriene sunt rentabile?
Last Updated: Mar 11 2024 21:39, Started by
Comandorul
, Mar 09 2024 21:53
·
14
#1
Posted 09 March 2024 - 21:53
De vreo două zile nu-mi dă pace o întrebare, poate sunt aici oameni mai din domeniu să mă lămurească... În general, companiile aeriene sunt rentabile, ținând cont că există o serie de costuri destul de ridicate de funcționare? Și aici aș menționa (doar așa din câte îmi vin acum în minte) salariile personalului (piloți, stewardese, serviciile de mentenanță) apoi costul combustibilului, plus cine știe ce alte cheltuieli mai sunt și nu le știu eu. Plus că biletele nu costă o avere, la final iasă pe plus?
|
#2
Posted 09 March 2024 - 22:04
Comandorul, on 09 martie 2024 - 21:53, said:
De vreo două zile nu-mi dă pace o întrebare, poate sunt aici oameni mai din domeniu să mă lămurească... În general, companiile aeriene sunt rentabile, ținând cont că există o serie de costuri destul de ridicate de funcționare? Și aici aș menționa (doar așa din câte îmi vin acum în minte) salariile personalului (piloți, stewardese, serviciile de mentenanță) apoi costul combustibilului, plus cine știe ce alte cheltuieli mai sunt și nu le știu eu. Plus că biletele nu costă o avere, la final iasă pe plus? am citit undeva ca o buna parte din bani se fac si din ce cumpara pasagerii -mancare cafea etc. plus parfumuri ceasuri etc. sa nu uitam costul locului- primesti random gratis dar risti sa nu mai ai loc in avion prin supra-vanzarea biletelor, taxelor de aeroport, bagaje mai voluminoase etc nu merge o ruta cateva luni-ani merg alte rute. deci probabil e rentabil the price of a brand-new Airbus A320 starts at around $101 million, but this does not include optional features or customizations. Second-hand A320s typically cost less than new ones, with the average price for a used A320 being around $25 million. Edited by gogosaru100, 09 March 2024 - 22:00. |
#4
Posted 09 March 2024 - 22:15
Da, evident ca sunt rentabile, altfel dispar (bine, exceptie cele gen Tarom pe care il tine statul in spate), dar in general marja de profit e mica.
Biletele nu sunt asa de ieftine. Da, daca le prinzi la momentul potrivit, cu ceva timp inainte, gasesti si ieftine dar alea sunt 20-30 din 200+. Aici e toata cheia, biletul luat in parte nu costa asa mult, dar ia inmulteste cu 200 si vezi ce da. Apoi tine cont ca un singur avion face si 6-7 curse pe zi la low cost de exemplu, sunt folosite la maxim. Sa zicem ca un bilet e in medie 100 de euro, inmultit cu 200, vin 20.000 de euro...ei, alta viata nu? Da, vei zice ca si la tren sunt 200 de pasageri. Da, dar trenul nu se intoarce dupa 2-3 ore cu alti 200 ... Apoi, ultimele bilete sunt f scumpe, poate si de 10 ori cat un bilet luat cu 2 luni inainte, si unii chiar trebuie sa zboare, nu au de ales si platesc pretul ala last-minute. In plus, mai exista diverse metode de a mai "stoarce" ceva: de ex taxa de schimbare de nume, faptul ca daca nu te prezinti la tur iti anuleaza si returul etc...depasesti cativa cm bagajul de mana, te taxeaza 80-100 de euro etc. Edited by danigoleman, 09 March 2024 - 22:21. |
#5
Posted 09 March 2024 - 22:16
Cum sa nu, Tarom functioneaza pe pierdere de 20 ani si nu va ajunge niciodata pe profit.
|
#6
Posted 09 March 2024 - 22:17
Stii tu vreo companie privata care functioneaza in pierdere doar pentru a satisface omul de rand?
|
#7
Posted 09 March 2024 - 22:18
Unele nu sunt rentabile, de exemplu TAROM. Dar functioneaza.
Poti functiona si daca esti pe pierderi, sau subventionat. Edited by Eminescian, 09 March 2024 - 22:19. |
#8
Posted 09 March 2024 - 22:21
Sunt convenabile în August și în lunile aglomerate.
În rest, cred că merg în minus. |
#9
Posted 09 March 2024 - 22:22
Cred ca Tarom si Air Zimbabwe au mai vazut asa vreme indelungata de prosperitate
https://en.wikipedia...ki/Air_Zimbabwe |
#10
Posted 09 March 2024 - 22:27
Valy_User, on 09 martie 2024 - 22:21, said:
Sunt convenabile în August și în lunile aglomerate. În rest, cred că merg în minus. Recupereaza cu varf si indesat vara si de sarbatori/in weekend-uri. jakota, on 09 martie 2024 - 22:22, said:
Cred ca Tarom si Air Zimbabwe au mai vazut asa vreme indelungata de prosperitate https://en.wikipedia...ki/Air_Zimbabwe Apropo, niste preturi p-acolo prin Africa la zboruri de sar capacele ) Parca cu cate mai "terminata" si saraca tara, cu atat mai scumpe-s zborurile, rar gasesti sub 700-1000 ron pe sens chiaqr ptr zbor scurt de o ora. Edited by danigoleman, 09 March 2024 - 22:28. |
|
#11
Posted 09 March 2024 - 22:29
Comandorul, on 09 martie 2024 - 21:53, said: ...costul combustibilului... tldr: in medie consuma cam 4l/100km/pasager, la un pret de ~0.67 $/L. deci compania plateste in medie 2.68$ pentru a transporta un pasager la 100km. deci ies lejer pe plus, fara sa mai iei in calcul vanzarile din avion si costul locurilor mai bune. |
#12
Posted 09 March 2024 - 22:30
Am gasit un video mai vechi care explica cum fac companiile aeriene bani: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/BzB5xtGGsTc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Nu stiu daca exista alt video mai nou. |
#13
Posted 09 March 2024 - 23:06
Nu sunt rentabile, lucreaza pro bono. Unii sunt asa de pasionati de ce fac, incat aduc bani de acasa.
|
#14
Posted 09 March 2024 - 23:18
mi se pare o intrebare total fara sens
Daca nu ar fii pe pe profit , s-ar inchide. cate companii aeriene nu s-au inchis? un exemplu, pe vremuri faceam Roma cu un low cost al italienilor ce se numea MyAir sau ceva de genul, era un fel de wizzair dar mai mic. au disparut avioaenle le au dat indarat la compania de leasing. de ce oare? pentru ca nu mai erau pe profit. Mai mould bluair...de ce cre\zi ca au disparut din peisaj? Menirea unei companii e sa faca bani, adevarat ....cu suisuri si coborasuri, dar daca e mai mult pe minus mult timp, sa fii sigur ca se va inchide. |
#15
Posted 09 March 2024 - 23:20
_Smiley_, on 09 martie 2024 - 22:29, said:
are wikipedia niste date destul de interesante: https://en.wikipedia...#Example_values tldr: in medie consuma cam 4l/100km/pasager, la un pret de ~0.67 $/L. Asa ieftin e kerosenul? Probabil ptr ca se si cumpara in cantitati...industriale? |
|
#16
Posted 09 March 2024 - 23:55
Comandorul, pe 09 martie 2024 - 21:53, a scris: Te-ai uitat in ultimele zile la pretul biletelor ?.Si inca nu a venit Pastele si nici sezonul nu e in plin gogosaru100, pe 09 martie 2024 - 22:04, a scris: am citit undeva ca o buna parte din bani se fac si din ce cumpara pasagerii -mancare cafea etc. plus parfumuri ceasuri etc. Alea apartin unei firme si nu e firma de zbor |
#17
Posted 10 March 2024 - 00:41
Lawnmower, on 09 martie 2024 - 22:30, said:
Am gasit un video mai vechi care explica cum fac companiile aeriene bani: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/BzB5xtGGsTc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Nu stiu daca exista alt video mai nou. E interesant video asta, insa as fi interesat sa vad cum fac profit Ryanair sau Wizz, de exemplu. Multi spun ca fac multi bani din vanzari la bord, eu nu cred asta pentru ca nu prea vad multi sa cumpere mare lucru la un zbor de 2h. |
#18
Posted 10 March 2024 - 00:57
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users