Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Google Maps-directie

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024
 De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...
 Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS
 Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?
 

CX5 vs Korando

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
69 răspunsuri în acest subiect

#55
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 220
  • Înscris: 22.12.2022
Korando a picat din alegerea mea. Este o masina corecta pt banii respectivi insa cam atat.
M-am mai uitat la Austral dar mi se pare o masina fortata , parca e facuta sa iti ia ochii pana o cumperi iar apoi ...
Cred ca am sa merg pe CX-5 , imi place mai mult stilul conservator. Chiar daca platforma pe care este facuta , este un pic mai veche pare ca ajunsa la maturitate e mai ok decat cele mai noi modele.
Nu sunt adeptul tabletelor intinse peste bord chiar daca asta e trendul acum ... Imi plac butoaenele Mazda dintre scaune. Evident si la Mazda este mult marketing insa din cate am vazut masina pare mai ingrijit facuta. Ma intereseaza in principiu o masina care sa fie cat mai fiabila , sa merg la service doar pt revizii , chiar daca nu are cel mai bun cuplu sau cele mai mari tablete. Un minus sunt scaunele , cele de pe Austral sunt mai bune, au o sustinere laterala mai buna. Ce nu imi place este mild-hybrid-ul( cu toate complicaciunile aferente pe care cred ca le-am amintit) dar nu mai gasesti masina noua fara MH. Cele coreene nu sunt rele insa mi s-au parut cam zganciti la dotari. Un Tucson Style+ nu are senzori de parcare pe fata de exemplu.

#56
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.292
  • Înscris: 05.10.2022
CX-5 2.5l AT parerea mea e ca nu merita cumparat nou ci mai degraba cautat cu 1, 2 ani vechime si ~30-40% mai ieftin.

Modelul e destul de fiabil dar ca si masina noua cred ca as merge pe competitie cu >2l turbo: motorul si cutia sunt cam aceleasi de 10 ani cu mici imbunatatiri (gen mild-hibrid) dar AT6-ul de pe Mazda penalizeaza mult masina atat pe partea de performante cat si consum.

Combinatia asta de 2.5l SkyActiv-G cu AT6 a fost competitiva acum 10 ani cand au lansat-o dar mai greu acum.

Testele de consum la americani sunt mai apropiate de realitate dar ce vreau sa evidentiez e cum sta CX-5 in varianta 2.5l aspirat, 2.5l turbo (care e in SUA) si noul CX-90 de 3.3l turbo in 6 cilindri cu noua cutie in 8 trepte pe o masina mai mare si mai grea.
Fișier atașat  m.jpg   228,71K   40 download-uri

De la Mazda acum interesant e CX-60.

View PostNoMoreFakes, on 26 ianuarie 2024 - 17:06, said:

Imi plac butoaenele Mazda dintre scaune.

Sunt bune alea dar CX-5 din pacate e pe platforma veche si lipsesc unele chestii ce le gasesti pe Mazda3, CX-30 si CX-60 cum ar fi butonul de volum cu care poti si schimba melodiile/posturile de radio. (la CX-5 fie folosesti butonul de pe volan sau trebuie sa rotesti prin infotainment).
Alt exemplu de platforma mai veche e ca inca are buton pe maner pentru keyless entry comparativ cu platforma mai noua 2019+ pe care e Mazda3/CX-30, CX-60.

De asta zic ca daca e sa gasesti una de 1,2 ani vechime cu garantie si ~30% mai putin, pare mai rezonabil pentru ceea ce reprezinta CX-5 acum in 2024.

Editat de sirronkcuhc, 03 februarie 2024 - 18:30.


#57
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 220
  • Înscris: 22.12.2022
Pt CX-5 MHEV , MT, 2.0 , fara 4x4, echipare Exclusiv-Line am un pret de 32k EUR. Cam mult nu?

Editat de NoMoreFakes, 12 martie 2024 - 14:02.


#58
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.756
  • Înscris: 29.10.2017
E mult pentru motor aspirat si cutie manuala, inseamna ca un 2.0 AT exclusiv/newground e pe la 34.100-34.400
La o masina de tipul asta cauti comoditate in exploatare, adica cutie automata

#59
VladDcn

VladDcn

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 119
  • Înscris: 13.05.2020
Nivelul de echipare e fain. Pare ca au facut si o reducere fata de pretul de lista.
Insa 32k pentru o masina fara cutie automata si/sau 4x4 mi se pare cam mult.
Dar nu eu trebuie sa traiesc cu masina si decizia.

De pe piata SH nu te tenteaza nimic? Pana in 32k am gasit cateva GLC-uri/X3-uri/Tiguan-uri (AT, 4x4, dotari +/- la fel ca Exclusiv Line).
Sau cum a spus un coleg mai sus: tot CX-5, dar vechi de +/- 3 ani?

#60
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 35.169
  • Înscris: 30.07.2006

View PostNoMoreFakes, on 17 ianuarie 2024 - 20:24, said:

Salut,

oscilez intre cele doua modele din denumirea topicului.
Am sa pun doar punctele negative momentan.

Evident Korando este mai ieftin, garantie mai mare dar are si probleme:
-piesele vin greu
-service relativ nou, deci nu prea au experienta in afara de schimb ulei, filtre
-mai ploua pe la portbagaj si flambeaza capota la viteze mari
-revanzare la pret mic, nu sunt prea multi amatori de marca asta

CX5:
-pret mai mare decat Korando
-Mild hybrid ceea ce pt mine este inca o chestia czare se poate strica
-garantia mai mica decat Korando, 6 ani vs 5+5 la Korando
-motorul 2.0 pare lesinat in acceleratii in depasire ; 165 cp. Korando are 163cp turbo

Pareri?

Ia-ti CX-5 SH, motorina, ca sa nu ai pb cu hybrid, pana in 20 k gasesti ceva decent.
Eu am Korando, fara pb descrise de tine mai sus, dar am luat masina sa o tin minim 10 ani.(atat are garantie)
Si am dat 20 k pe ea noua, nu 32.

Editat de Moinesti72, 13 martie 2024 - 09:45.


#61
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 220
  • Înscris: 22.12.2022

View PostVladDcn, on 13 martie 2024 - 09:20, said:

Nivelul de echipare e fain. Pare ca au facut si o reducere fata de pretul de lista.
Insa 32k pentru o masina fara cutie automata si/sau 4x4 mi se pare cam mult.

De pe piata SH nu te tenteaza nimic? Pana in 32k am gasit cateva GLC-uri/X3-uri/Tiguan-uri (AT, 4x4, dotari +/- la fel ca Exclusiv Line).
Sau cum a spus un coleg mai sus: tot CX-5, dar vechi de +/- 3 ani?

Preturile de lista mi se par o gluma. Sunt imense si nu au legatura cu realitatea din piata. Deci nu le-as lua in considerare.
As vrea masina noua.

View PostMoinesti72, on 13 martie 2024 - 09:45, said:

Ia-ti CX-5 SH, motorina, ca sa nu ai pb cu hybrid, pana in 20 k gasesti ceva decent.
Eu am Korando, fara pb descrise de tine mai sus, dar am luat masina sa o tin minim 10 ani.(atat are garantie)
Si am dat 20 k pe ea noua, nu 32.

Un Korando decent la dotari AT este in jur de 25K acum.
Insa vine si el cu mici probleme de nou . Am vazut pe forum probleme la capota( flambeaza pe la 120km/h, mai ploua in haion la unele sau se reseteaza tableta din bord ...) .

#62
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 35.169
  • Înscris: 30.07.2006

View PostNoMoreFakes, on 13 martie 2024 - 09:52, said:

Preturile de lista mi se par o gluma. Sunt imense si nu au legatura cu realitatea din piata. Deci nu le-as lua in considerare.
As vrea masina noua.



Un Korando decent la dotari AT este in jur de 25K acum.
Insa vine si el cu mici probleme de nou . Am vazut pe forum probleme la capota( flambeaza pe la 120km/h, mai ploua in haion la unele sau se reseteaza tableta din bord ...) .

eu l-am luat la 20 k, platit in 2021, echiparea style plus si bord digital, preturile actuale
Daca te iei dupa forumuri nu mai cumperi de la nici o marca.

In bugetul de 30k mai ai in aceeasi clasa (marime) masini noi: Kia Sportage ( 7 ani garantie), Hyundai Tucson, Skoda Karoq si Nissan Quasqai.
Cred ca la ultimele 2 ai si varianta non-hybrid

Editat de Moinesti72, 13 martie 2024 - 10:00.


#63
Lee_van_Cleef

Lee_van_Cleef

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 69
  • Înscris: 22.07.2008

View Poststalker2142, on 21 ianuarie 2024 - 14:13, said:

Eu am o Kia ceed 1.4 aspirat 137nm si 109 cai manuala..si un Renault arkana 1.33 turbo 260nm si 140 cai dual clutch cu 7 viteze
Mazda asta cx5 cu 2.0 aspirat 213nm si 165 cai accelereaza de la 0 la 140 cam la egalitate cu o kia ceed II 1.6 aspirat 165nm si 135 cai si cu arkana de mai sus.
Cu arkana depasirile sunt simple, stand in spatele tirului doar apas pe acceleratie cutia retrogradeaza instant si accelereaza lejer..in majoritatea cazurilor o accelerez doar la un 3500rpm nu e nevoie sa o duc la 5000

Cu ceed-ul de 1.4 aspirat manual depasirile sunt o proba de indemanare...retrogradez din a 4-a in a 3-a la o turatie mare 3-4k rpm si cand se iveste momentul o accelerez la podea in 6k rpm in timp ce ma bag in depasire, pe contrasens in paralel cu masina depasita schimb a 4-a (cade intr-o turatie mai joasa) si o accelerez in continuare cu pedala la podea pana in momentul cand ma repliez pe banda 1 (si evident pe urma schimb a 5-a)

Mazda cx5 2.0 manual/kia ceed 1.6 manual au mai mult cuplu/cai raportat la masa masinii dar fiind tot aspirate schema e aceasi cu proba de indemanare care ziceam mai sus. In sensul ca nu poti porni in depasire la o turatie relaxata in viteza nepotrivita pentru ca o sa apesi pe acceleratie chiar si la podea si masina va accelera foarte lent.

Cutia automata te scuteste de probele astea, doar apesi pedala la podea retrogradeaza ea si schimba viteza la redline.

In clipul asta se vede cam cum trage masina asta la diverse turatii, in diverse viteze
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UVE1mJ5Rhr8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Bravo omule. In sfarsit un conducator auto care descrie cum se face corect o depasire. Aviz amatorilor care sunt ingrijorati ca daca cumpara masina cu motor aspirat de 100cp,  nu pot depasi un tir care merge cu 80 km/h pe DN.

#64
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 13.467
  • Înscris: 20.02.2008
O fiinta inteligenta va alege mereu calea mai usoara in a face ceva. Decat combinatii de retrogradari si estimat timpii ca sa faci o banala depasire, mai bine un motor decent care dintr-o simpla apasare de pedala sa iti dea toata puterea de care ai nevoie, instant.

#65
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.014
  • Înscris: 09.05.2009
Daca nu esti in stare sa estimezi timpul necesar pentru o depasire sunt sanse foarte mari s-o mierlesti in orice masina.
In plus daca cineva poate face o depasire in siguranta cu o masina slaba si tu nu, acel cineva nu e mai putin inteligent. Dimpotriva! ;)

Editat de DannyMC, 01 mai 2024 - 07:47.


#66
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 13.467
  • Înscris: 20.02.2008
Daca tu iti faci treaba perfect la un laptop incet, in 3 ore si eu in 1 ora la un laptop performant... nu e ok pentru tine.
Daca mai e si alegerea ta sa faci asta... nu are cum sa fie semn de desteptaciune.

#67
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.014
  • Înscris: 09.05.2009
Legatura intre laptopuri si masini fiind care? Ca au ambele butoane?
Aah stai, tu conduci pe laptop? Am inteles. Atunci e exact cum ai spus, laptopul mai performant te duce mai repede la destinatie...

Editat de DannyMC, 01 mai 2024 - 17:42.


#68
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 13.467
  • Înscris: 20.02.2008
Te ajuta facand 7 task-uri in plus cand apesi 1 buton in timp ce tu te chinui sa apesi 7 butoane pentru 1task.
Daca trebuie sa explic o analogie simpla... e clar. Mergeti cu 100cp aspirat si bafta in viata.

Editat de ioppo, 01 mai 2024 - 17:46.


#69
Romanwraig

Romanwraig

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 680
  • Înscris: 14.12.2009

View PostNoMoreFakes, on 26 ianuarie 2024 - 17:06, said:

Korando a picat din alegerea mea. Este o masina corecta pt banii respectivi insa cam atat.
M-am mai uitat la Austral dar mi se pare o masina fortata , parca e facuta sa iti ia ochii pana o cumperi iar apoi ...
Cred ca am sa merg pe CX-5 , imi place mai mult stilul conservator. Chiar daca platforma pe care este facuta , este un pic mai veche pare ca ajunsa la maturitate e mai ok decat cele mai noi modele.
Nu sunt adeptul tabletelor intinse peste bord chiar daca asta e trendul acum ... Imi plac butoaenele Mazda dintre scaune. Evident si la Mazda este mult marketing insa din cate am vazut masina pare mai ingrijit facuta. Ma intereseaza in principiu o masina care sa fie cat mai fiabila , sa merg la service doar pt revizii , chiar daca nu are cel mai bun cuplu sau cele mai mari tablete. Un minus sunt scaunele , cele de pe Austral sunt mai bune, au o sustinere laterala mai buna. Ce nu imi place este mild-hybrid-ul( cu toate complicaciunile aferente pe care cred ca le-am amintit) dar nu mai gasesti masina noua fara MH. Cele coreene nu sunt rele insa mi s-au parut cam zganciti la dotari. Un Tucson Style+ nu are senzori de parcare pe fata de exemplu.
Daca esti mai conservator iar pentru tine confortul scaunelor e important si vrei fara MH, studiaza si Skoda Karoq 1.5TSI - https://www.autovit....q-ID7HlJIJ.html

#70
johnnydanut

johnnydanut

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.544
  • Înscris: 26.11.2006
Sunt posesor de cx5 2.0i awd MT 2023 si vad ca multi isi dau cu parerea pe presupuneri. Am avut Qashqai 2017 1.6d cu 340nm si pana am luat cx5 am citit multe aberatii cu lipsa de putere, depasiri compromise si submotorizare si aveam ceva emotii ca nu se va ridica la nivelul qashqai-ului insa nu a fost asa. Cuplul qashqai-ului ajuta in primele secunde de depasire insa apoi trebuie sa fii pregatit sa bagi in urmatoarea treapta caci demarajul devine limitat. La CX5 demarajul e constant pe o plaja mult mai mare de turatie si nu simti ca trebuie sa schimbi vitezele una dupa alta. O alta diferenta mi-a parut ca CX5 ajunge mult mai usor la viteze de +130km/h si la qasqai parca se simtea mai muncit acel salt.
Insonorizarea este mult mai buna si suspensia este foarte silentioasa pe drumuri denivelate. Consumul la un drum lejer Focsani-Iasi si retur, cu viteze pana la 140km/h (unde s-a putut) a fost de 6.5 la pompa (cu 3 adulti si bagaje). Acum problema e ca nu se mai fabrica si urmatoarea generatie va fi doar cu motor de 2.5 si, logic, preturi mai mari. Si nu prea mai sunt adeptul SH de 3-4 ani si cu 30% mai ieftine. Cine o da asa ori are o problema cu ea ori are bani prea multi si se plictiseste repede insa nici nu tine la masina si merge cu ea fara stresul ca da in gropi si o strica. Ai sanse mai mari sa gasesti o masina buna cu +10 ani vechime la un om care a pastrat-o cu sfintenie decat una de 3-4 ani care a mai fost si in leasing...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate