Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

CX5 vs Korando

- - - - -
  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#19
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022
Multumesc pt impresiile cu Korando.
Cum este service-ul? Cum e cutia si cum trage motorul in depasiri?
Un drivest mi se pare insuficient ca sa iti dai seama.

Torres pare a fi ok, are multe dotari, insa motorul pe care il are mi se pare destul de mic pt o masina asa de mare. Daca ii puneau un motor mai potent ...poate era best buy.

#20
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
Legat de frica de garantie ... pentru o problema la geamul sofer la Tivoli Grand (se ridica descentrat, usor intr-o parte), la prezentarea in service mi-au indreptat tija metalica ce se rasucise usor (o fi fost fortat geamul aiurea, nu stiu; cu copii mici se poate intampla orice).
Ideea e ca mi-au spus asa: daca ma intorc la ei cu aceeasi problema, da comanda si-mi schimba usa.
Ca masina e noua, nu or sa stea sa faca tot felul de mismasuri "romanesti" (cum stim ca se mai intampla pe la service-uri); n-a mai fost cazul.
Asta, la SMT Pallady, care mi s-au parut mult mai axati pe client decat altii cu care am interactionat inainte de achizitie.
Apoi ... cand te uiti la pret, vezi ca au pretul de catalog, din care este scazut suportul SsangYong (ceva care sa compenseze Rabla), 1500 euro.
Daca te-ai uitat la Clever, iei si Clever+ pt inca 2000 euro si ai farurile LED dorite, plus o gramada de alte optionale.
Daca vrei sa te orientezi pe SsangYong, ia si citeste mai mult, si nu pe forumuri de habarnisti, ci pe d-alea de proprietari.
Multi de pe-aici au tocit scaunele in autobuze sau trenuri, dar isi dau cu parerea despre ceva de care abia au auzit si care le miroase daca nu are sigla VW, Mercedes, BMW. Si daca ii intrebi ceva despre SsangYong, nu stiu nimic de istoria lor, multi nu stiu nici macar ca sunt coreeni ... dar ei sunt specialisti auto ...
Majoritatea problemelor (nu foarte multe) cu intarziatul pieselor au tinut de cele mai multe ori de reprezentanta (ca-n Romania, sunt oameni si oameni, nu peste tot gasesti ce trebuie).
Drept dovada, inainte de achizitie am fost la unii, am vazut, mi-a placut, am facut drive-test ... cand a fost vorba de comanda, bzzz ... stai sa vezi, ca nu avem ce vrei tu, dar uite, ca vine una fara faruri LED, alta fara bord digital, alta fara roti mari ... tot incerca sa ma convinga ca merge si ce au ei precomandate.
Bun, zic, nu aveti ce vreau eu ... in alta parte gasesc ?? Ca trebuie sa aveti situatia celorlalte reprezentante, ma gandesc eu ...
Pai, da, avem ... hai sa ne uitam ... hmmm, nu e la niciuna ce vrei tu (un Tivoli Grand, Style + faruri LED + bord digital + pachet Sport, nu ceream luna de pe cer).
Bine, nu comand nimic.
A doua zi m-am dus in Pallady; i-am zis ce vreau, s-a uitat nitel stramb la.mkne, si mi-a zis: "darrr ... ati venit cu temele facute, stiti ce vreti. Da, uite asta din spatele dvs are exact ce va doriti, nimic in plus sau minus". Am luat-o pe loc.
Am mai ajuns p-acolo si cu alti prieteni, nu ne-au luat cu vrajeala d-aia ieftina, cu prosteala de 2 bani ... d-aia zic, depinde de cine dai.
Mi-au explicat si care-i politica stocurilor de piese, modul de aprovizionare, etc.
Nu gasesti peste tot in tara asa, dar cu o minima documentare poti afla locul potrivit.
Chiar daca nu e cel mai apropiat, mai degraba prefer sa ma duc in alta parte, poate chiar la cateva sute de km, si sa ma rezolve intr-un timp rezonabil, conform asteptarilor, in loc sa stau cu lunile si sa fiu mintit sistematic.
Intrebi dinainte in mai multe locuri si alegi ce-ti convine ...
Mergi si fa drive-test cu ce-ti place in prima faza; ce mie-mi place, tie/altuia poate nu-i place ... e normal sa fie asa.
Ca fapt divers, inainte de a-mi schimba masina am avut pe mana (vreun an), un Sportage luat de nou (varianta de top); chiar daca estetic masina era frumoasa, nu mi-a placut atat cat sa ma faca sa cumpar unul. Nu conteaza doar aspectul, la o masina ...
Chiar daca sunt tot coreeni, Kia/Hyundai nu produc in Koreea (ci in Cehia si Slovacia), nu au depozitele atat de apropiate ca SsangYong, timpii de asteptare sunt mai mari. Automat, ca peste tot, si acolo tine mult de oamenii pe care ii au.
Hai, ca-si pune bibolu streangul de gat cand o vedea cat am scris in postul asta ...

Edited by shymano, 18 January 2024 - 17:40.


#21
VladDcn

VladDcn

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 13.05.2020

View PostNoMoreFakes, on 18 ianuarie 2024 - 16:44, said:

Multumesc pt impresiile cu Korando.
Cum este service-ul? Cum e cutia si cum trage motorul in depasiri?
Un drivest mi se pare insuficient ca sa iti dai seama.

Torres pare a fi ok, are multe dotari, insa motorul pe care il are mi se pare destul de mic pt o masina asa de mare. Daca ii puneau un motor mai potent ...poate era best buy.

Cu service-ul e discutabil. Cel din VS punea un ulei usor diferit de manual (nu mai tin minte care specificatie era diferita) iar la cel din IS au uitat sa-mi puna un surub din tubulatura/circuitul turbinei (l-au pus ulterior). In rest, ok, sa zic asa (stiu cum suna, dar asta e).

Cutia este programata spre confort (A/T). Se misca si ea sportiv daca o iei incet. Daca vrei timpi de raspuns rapizi, o dai pe manual si Sport si e ok.
Motorul are suflu pana pe la 120-130 (cu 2 persoane, 1 copil si putine bagaje). Dupa, incepi sa simti ca urca mai incet.

Legat de Torres si motorul mic: Torres are 1528 kg iar Korando are 1435 kg. Aerodinamica este aceeasi (de dulap :) ).

#22
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 09.01.2007

View Postshymano, on 18 ianuarie 2024 - 17:37, said:

... dar ei sunt specialisti auto ...
Nu vreau sa fiu rau, dar mi se pare putin ridicol ca te iei de altii ca-s habarnisti dar tu l-ai rugat pe ala sa-ti dea o recomandare de masina de la concurenta (ca deh, daca voiai ssangyong, celelalte reprezentante erau concurenta, evident, alte firme, alta mancare de peste). Evident ca vanzatoru' d-acolo voia el comisionul, indiferent daca vedea stocul celelorlalte reprezentante sau nu.

#23
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
La Tivoli/Tivoli Grand te-ai uitat ?
Daca esti din Bucuresti, iti pot arata pe viu cat de frumos se misca Tivoli Grand (1330 kg masa proprie).
Eu am ales Grand-ul pentru spatiu, altfel Korando mi-a placut mai mult estetic.
@TehCube, eu cel putin nu ma dau specialist. Eu vorbesc, cand vorbesc, despre ce am intalnit/patit/probat eu, si specific asta mai mereu.
Cand cer o parere, o cer pentru a compara cu ce vreau eu sa iau; asta e dovada ca nu ma cred autotstiutor, ca sunt in stare sa primesc o recomandare de la altii, cel putin pentru studiu ... parerea mi-o fac dupa ce compar atributele care mi se par importante, de fiecare parte.
LE: uite Mazda. Imi plac, frumoase foc, dar le consider destul de scumpe.
Din ce am citit, cica unele modele ar avea ceva probleme specifice ... insa nu am zis pe nicaieri "nu lua Mazda ca-s proaste, ca-s varza, ca pute ..." pentru ca nu am mers cu ele, nu le-am exploatat eu.

Edited by shymano, 18 January 2024 - 19:59.


#24
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022
La Tivoli nu m-am uitat , mi se par edintr-o clasa mai mica. Ce ma retine este faptul ca CX-5 are motor de 2.0 si mi se pare insuficient intr-o depasire. Pe de alta parte la masinile Ssangyong , impresia mea este ca mai trebuie rafinate mai trebuie cizelate. Momentan nu imi vine sa dau 40k pe un cx5 cu motor de 2.5 litri.
Ar fi interesant Torres insa nu cu motorul ala. Daca pui 4 oameni in masina cu bagaje ajunge la 2 tone si nu stiu cum se mai comporta intr-o depasire.

#25
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,702
  • Înscris: 29.10.2017
korando 1.5 AT
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8ieHcTHnRM4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

mazda cx5 2.0 AT
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Cnl9qJudkj4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

In al treilea run la Mazda ajunge la 140 cam in 18 secunde la fel ca si korando
dar asta e pornind de pe loc si schimband vitezele in sus, daca mergi relaxat in spatele unei masini la un 70-80 si apesi pedala sa depasesti cutia trebuie sa retrogradeze
cutia aisin 6 de la korando are delay la retrogradare, mazda parca tot convertizor de cuplu are..adica probail tot cu delay
motorul de la mazda fiind aspirat schimba vitezele la 6500 rpm, la turatie mai mare ca un turbo..cam in orice situatie va rula la o turatie mai mare ca un turbo

ca si comparatie un Duster edc150 vad ca scoate cam 16s
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/lGPaRLD9WF8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#26
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022
Practic putem spune ca 2.0 Mazda este cam la fel cu 1.5 gdi de pe Korando. Totusi este vorba si de cuplu care la Mazda este undeva la 213Nm pe cand la Korando este la 260Nm. O direfenta semnificativa. Asta in ceea ce priveste dinamica masinii.
La dotari , ce nu imi place iarasi la Korando este ca nu ai camere 360 grade care sunt destul de utile

#27
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
Pai, daca vorbesti deja de 40k euro, te uiti direct la Rexton ...

#28
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022

View Postshymano, on 19 ianuarie 2024 - 19:23, said:

Pai, daca vorbesti deja de 40k euro, te uiti direct la Rexton ...

Nu vreau motor diesel. Nu ca nu mi-ar placea dar daca achizitionez masina noua am de gand sa o tin mai multi ani. Insa vad ca sistemul este total impotriva masinilor diesel , mai nou vad ca UE discuta si despre interzicerea masinilor pe benzina. Deci ma astept ca in aprox 4-5 ani sa fie taxe mari la diesel. Asa cum aproape toti producatorii au renuntat la diesel tot asa se va intampla cu motoarele pe benzina. Si asta se va intampla si cu ajutorul chinezilor care sunt f ieftini pe electrice. Dar asta este o alta discutie despre viitorul motoarelor termice...

Oricum nu ma grabesc intrucat astept sa vand masina actuala si apoi o sa ma decid.
Concluzia mea este ca masinile Ssangyong(Korando si sa zicem Torres) sunt mai accesibile ca pret dar nu sunt suficient de rafinate. Pentru ca intre timp m-am uitat la ceva review-uri cu Torres si chiar au preturi bune maisnilea astea. Doar ca nu sunt sigur cum se comporta un Torres cu 4 oameni si cu bagaje in depasire... asta nu o sa vad la drivetest evident. Pe de alta parte nu o merg de multe ori cu 4 persoane si bagaje in masina ci de 4-5 or ipe an poate de 8-9 ori. Deci trebuie avut in vedere si asta. Poate daca prind o super oferta pe care sa nu o pot refuza...

Mazda CX5 merita doar pt motorul 2.5 pt ca are un cuplu de 260Nm. Si da Mazda este mult mai rafinata, exemplu franarea rotilor in curba pt o usoara pivotare -vectoring control. Si interiorul e fain de la echiparea Exclusive Line in sus. Mildhybrid-ul ala e bun doar ca ii scade impozitul pt ca altfel motorul de 2.5 litri simplu iti scoate din buzunar 1100 ron. Acum in 2024. Peste cativa ani e posibil sa fie mai mult , deci MH e bun doar pt asta.

#29
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
Asta cu electricele a fost si va fi un mare fâs.
Unii au realizat-o deja, altii o vor face cat de curand ...
Mult laudatele mii de statii de incarcare intarzie sa apara (si nici nu vor aparea curand atat de multe cat ar trebui), bateriile de capacitate mare sunt putine (ca model) si duc pretul masinilor la niste scoruri enorme.
Daca am citit bine, majoritatea producatorilor de electrice au manarit testele pana acum, referitor la autonomii ...
Procesul de productie este unul al dracului de poluant, in ciuda pretentiilor "verzi".
Inca nu sunt reciclatori pentru bateriile alea ...
Deja avantul catre electrice e pe un trend descrescator; inca mai sunt adormiti, destul de multi, dar si aia se vor trezi la un moment dat.
Pana nu o va lua infrastructura pentru electrice inaintea vanzarilor de electrice, astea nu vor avea un viitor atat de luminos pe cat se doreste.
Iar benzinarele ... nu le vad interzise in următorii (minim) 10 ani.
Ca ziceai de rafinament ... nu poti avea acelasi rafinament la o masina de 20k identic cu al uneia de 40k, asta e clar.
Insa, momentan, astia au unul dintre cele mai bune raporturi calitate/pret, cel putin de pe piata noastra.
Ca fapt divers, SsangYong imparte multi dintre producatorii de piese interioare cu Kia si Hyundai; multi nu stiu asta.
Ma uitam la masina mea ... am tras de plasticele interioare cu simt de raspundere (vroiam, de exemplu, sa bag firul de la detectorul oglinda pe sub capitonajul plafonului si plasticele de pe stalpi, cum aveam la Octavia). Nu am reusit sa le misc absolut deloc, nici macar nu scartaie, daramite sa le departez indeajuns.
Am mai zis, Mazda imi plac, sunt frumoase, se vede ca au si calitate, dar si pretul e altul ...
LE: un plus pt SsangYong, asistenta rutiera oriunde in Europa, 3 ani la Tivoli/Tivoli Grand si 5 ani Korando/Rexton/Musso.

Edited by shymano, 19 January 2024 - 20:53.


#30
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,584
  • Înscris: 11.07.2006
Fa drive test cu un Tucson,eu am modelul hev de 230cp si 350nm motor 1,6 4x4 cutie automata si masina din start are 1735kg,cu doi copii si bagaje cat cuprinde si plinul facut depasesc lejer 2t si nu am simtit vreo diferenta la depasire fata de o situatie cand eram singur in masina,bine aici ajuta si motorul electric.

#31
asul

asul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,495
  • Înscris: 24.12.2005

View Postshymano, on 19 ianuarie 2024 - 20:44, said:

LE: un plus pt SsangYong, asistenta rutiera oriunde in Europa, 3 ani la Tivoli/Tivoli Grand si 5 ani Korando/Rexton/Musso.

Are și Mazda.

Quote


Oricum, acum cred că au cam toți producătorii așa ceva, nu mai este vreo mare chestie.

#32
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022
Nu as vrea sa deturnez topicul in pro/contra masini electrice insa deciziile guvernantilor sunt spre taxare a autovehiculelor care polueaza. De parca fabricarea unei masini electrice nu ar polua sau producerea curentului electric nu polueaza. Repet nu vreau sa ma lansez intr-un galop cu teoria conspiratiei dar trebuie sa tinem cont de niste realitati: s-a publicat o Hotarare de Guvern ce contine un studiu referitor la o propunere ca intr-un viitor fiecare posesor de autovehicul personal sa mearga maxim 6500 km pe an. Apoi decizia UE de a introduce EURO 7 in 2025 nu a fost abrogata. Mai recent am vazut Regulamentul delegat UE 2020 / 256 care prevede obligatia fiecarui stat de a colecta si trimtie statistici despre comportamentul de consumator al cetatenilor fiecarui stat din punct de vedere al poluarii. Inclusiv consum de carburant , deplasari etc. Astea nu sunt teoria conspiratiei intrucat sunt legi aprobate si care sunt in vigoare , isi produc efecte. Multi spun ca masinile electrice nu sunt fiabile , nu gasesti statii de incarcare destule , nu au autonomie si ca in Romania nu se va implementa pe scara larga asa ceva. Nu se va interzice nimic, masinile (termice sau electrice) vor deveni prohibitive. Un exemplu este pretul RCA. Se va majora consistent pretul rovinetei , al carburantului etc. Nu conteaza ce crede consumatorul . O sa iasa soferii in strada pt ca o companie privata ce ofera RCA a marit pretul? O sa se faca demonstratii impotrica Asirom, Allianz Tiriac, Groupama? Impotriva OMV? Evident ca nu ai ce face pt este vorba de comanii private care practica pretul pe care il vor. Concluzia este ca ne place sau nu suntem impinsi catre electrice, hybride... De aceea , cred ca trebuie sa ma uit la norma de poluare a unei masini pe care intentionez sa o tin minim 6-7 ani. De exemplu , CX5 2.5 litri fara Mildhybrid are un impozit de 1200 de ron pe an. Daca de anul viitor se modifica grila si o sa fie 5000 lei pe an ... ce se va intampla cu masina aia? Vor exista putini cumparatori pt ea. Motorul respectiv fiind unul foarte fiabil , rafinat etc.  Sunt foarte multe variabile de luat in calcul la achizitia unei masini din pacate. Criterii de care nu se sinchisea nimeni acum 4-5 ani.
Revenind ... masinile Ssangyong sunt masini corecte dar eu cred ca este ultima zvancnire , ultima zbatere a lor in ceea ce priveste motoarele termice. Se vor focusa pe electrice, vor face tranzitia de la 95% masini termice catre electrice. Nu se va intampla peste noapte, dar clar se va intampla. Am urmarit cu atentie modelul Torres. Nu mai scrie nicaieri Ssangyong pe masina aia, dar nu exista nici inscriptia KG Mobility. Torres este o masina de tranzitie catre altceva. Torres exista deja in varianta electrica. Nu stiu cum ar fi sa scot la vanzare un Korando peste 7 ani si sa nu mai existe marca Ssangyong ... sa ii explic unui potential cumparator povestea marcii, faptul ca acum se numeste KGM. Concluzia mea este ca cine achizitioneaza masina de la aceasta marca o sa fie nevoit sa ramana cu masina pana la finalul vietii acelei masini si asta este un aspect important de luat in calcul. Pe de alta parte si un CX5 cu cutie manuala si mai fara dotari iarasi nu cred ca este o alegere inspirata. Asta doar in ceea ce priveste valoarea de revanzare.
    Alta chestie ar mai fi cu partea de piese dar aici cred ca cele doua marci sunt comparabile. Adica nu as putea spune ca la una vin piese mai repede decat la cealalta. Poate doar pretul sa fie unul mai mic la Ssangyong. Cred ca la Korando nu se fabrica aftermarket piese.

#33
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022
Sunt curios daca cineva cu CX5 manual 2.0 poate impartasi din experienta de condus...

#34
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 09.01.2007

View PostNoMoreFakes, on 20 ianuarie 2024 - 11:54, said:

Pe de alta parte si un CX5 cu cutie manuala si mai fara dotari iarasi nu cred ca este o alegere inspirata.
Nu am experienta de condus, dar mi se par multi bani de dat pentru cutie manuala si fara toate dotarile pe care le doresti. Mai degraba as lua una SH cu putini km si automata/dotari mai multe in aceeasi bani. Nu am absolut nicio problema cu cutii manuale, am condus multi ani manuale, dar mai ales daca o plimbi prin oras si dai si o caruta de bani pe ea, mi se pare ca nu prea 'merita'.

#35
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,702
  • Înscris: 29.10.2017
https://media-assets....pdf?rnd=4b0aa7
Eu nu cred ca e doar 32k newground 2.0 AT cum scriai pe prima pagina, in lista de preturi e vreo 39k
in fisa tehnica apar noxe wlpt 155-156g iar rabla 2024 e cu maxim 155, nu stiu daca se incadreaza cu 156 ala acolo
nu stiu ce reduceri sunt, dar nu cred ca ajunge la pretul ala.
La genul asta de masina si la preturl ala nu-si mai are sensul cutia manuala, neaparat automata...iar echiparea minima advantage, cele de sub ea nu au nici camera si senzori de parcare.
Depasiri poti face cu ea, dar ducand turatia in 5-6k rpm cand e nevoie..cei care zic ca e lesinata probabil schimba vitezele la 3000 rpm
Consuma benzina multa si in oras si in afara

#36
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022
Un 2.0 cred ca ar trebui sa fie manual. Automata isi pierde si mai tare din cuplu. New ground cu negocieri pe la 32k iese.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate