Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

CX5 vs Korando

- - - - -
  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#1
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022
Salut,

oscilez intre cele doua modele din denumirea topicului.
Am sa pun doar punctele negative momentan.

Evident Korando este mai ieftin, garantie mai mare dar are si probleme:
-piesele vin greu
-service relativ nou, deci nu prea au experienta in afara de schimb ulei, filtre
-mai ploua pe la portbagaj si flambeaza capota la viteze mari
-revanzare la pret mic, nu sunt prea multi amatori de marca asta

CX5:
-pret mai mare decat Korando
-Mild hybrid ceea ce pt mine este inca o chestia czare se poate strica
-garantia mai mica decat Korando, 6 ani vs 5+5 la Korando
-motorul 2.0 pare lesinat in acceleratii in depasire ; 165 cp. Korando are 163cp turbo

Pareri?

#2
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,429
  • Înscris: 20.02.2008
Nu cred ca vor fi multi care sa le fi avut pe amandoua. Maxim in test drive, ceea ce iti si recomand.
Parere personala: motorul turbo. PLus ca am auzit lucruri bune despre Korando. Chiar aveam un coleg pe forum cu jurnal de bord, daca nu ma insel.

#3
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,777
  • Înscris: 22.12.2006
problema pieselor este identica si Mazda. plus ca sunt foarte scumpe.
Din ce am auzit, la Ssang Yong preturile la piese sunt decente.

#4
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,279
  • Înscris: 06.07.2007
Daca nu vei suferi mult la revanzare poti alege Korando. Va fi greu de vandut si vei pierde multi bani.
Ca si motorizare este peste cx5.
Daca nu tii neaparat la dimensiuni, poti opta pentru un CX30 de 186 cp.


#5
birau1982

birau1982

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,787
  • Înscris: 07.01.2010
Ai fost să le vezi? Dacă nu, mergi să-ți faci o idee ce și cum și dacă poți fă neapărat un test drive.

#6
bibolu

bibolu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 600
  • Înscris: 29.06.2023
ia korando ca asa recomanda userul shymano, stai sa vada topicul asta si te lamureste el

#7
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022
Le-am vazut pe amandoua.
Nu stiu cum sta Korando cu becurile, adica are halogene cu lupa. Mazda are led.
Despre piese , da si ue cred ca la Mazda sunt mult mai scumpe insa la Ssangyong care au fost cumparati de KG Mobility ma gandesc ca o sa treaca pe electrice mai mult si piese din ce in ce mai putine.
Dealerul zice ca e stoc de piese in Ungaria insa pe facebook am vazut ca se plangeau unii ca se gasesc f greu piese. Chiar am discutat cu cineva care avea un Korando accidentat si astepta de luni bune o aripa si o bara fata.

#8
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 09.01.2007
CX-5 si o vinzi dupa 6 ani. Mie imi place Korando da' daca ai buget de CX-5... e in alta liga. Ce-i drept m-am plimbat doar cu CX-5 cu motorul de 2.5l, dar fa test drive cu ambele, neaparat.
Si ce-as mai recomanda, fa o lista cu ce te intereseaza cel mai mult la ele in ordinea importantei (spatiu, faruri, fiabilitate, whatever) si da-le note la ambele, fa o medie ponderata, etc. :)

Cu korando nu am experiente decat de pipait in showroom, dar ca build quality, interior, etc, mi se pare destul de mult sub cx-5. Zgomot interior pot sa bag mana in foc ca e mult mai mare in korando, etc. Zici de mild hybrid, dar motorul turbo are si el niste chestii in plus care se pot strica in comparatie cu unul aspirat. La mild e un rahat de motor electric si o baterie de 48V (parca), deci nu e mare filosofie acolo sa se strice.

Care-i diferenta de pret efectiva intre ce-ai ales tu? Dar la dotari? Ca mi se par in total alta gama de pret, nu de-alta.

#9
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022
Buna sugestia cu ordinea importantei si cu note. Ms!

La Mazda nu e asa simplu cu mildhybridul ala:

-EGR , racitor egr , furtune
-Baterie 48V
-clapete pe admisie, motoras actuator
-pompa de injectie este una care seamana cu o pompa de diesel , cred ca este mai scumpa decat cea din trecut
-pompa de vacuum care nu este una de la Continental Breake by-wire( MK C1).Aici s-au zgarcit! Sistemul Mazda este o ieftineala care are riscuri ulterioare: trebuie gresata periodic, daca cedeaza oringurile va trage aer fals prin carter sau sa intre ulei in tulumba de frana cum s-a intamplat la Audi in trecut
-alternator mild hybrid cu un intinzator cu doua role cu o curea de accesorii mai groasa decat normal ca sa duca si aer conditionat. O curea mai mica pt pompa de apa.

Despre pret , da sunt diferente mari: Korando AT Clever+ pe la 25K .
CX5 in jur de 32k , versiune newground AT.

Edited by NoMoreFakes, 17 January 2024 - 21:36.


#10
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 09.01.2007
Ah, te referi la generatia actuala vs generatia precedenta, nu strict la partea de MH.
In orice caz nu prea ma pot pronunta legat de asta, ca n-am studiat, am o singura cunostiinta cu cx5 si are 2.5-ul ala de 190j (?) de cai din 2019, so far so good. :)

#11
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,584
  • Înscris: 11.07.2006
Daca tot e sa faci un drive test as mai recomanda din grupul hyundai/kia sa le vezi Tucson sau Sportage.

#12
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007
Dacă te interesează garanția de 10 ani clar nu te mai interesează valoarea de revanzare.

Personal îmi place cx5 - dar eu cântăresc doar estetic



Verifica și Suzuki sau cum zic colegii Hyundai sau Kia.

#13
asul

asul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,495
  • Înscris: 24.12.2005
Ca notă de subsol: din câte știu cei 6 ani de la Mazda sunt de producător și acoperă tot iar cei 5 suplimentari de la Ssangyong sunt dați de importatorul actual și nu acoperă tot. Din ce văd pe parte mecanică știi considerabil mai multe despre Mazda, ce spune asta? Fie că bubele lor sunt cunoscute fie că ale celorlalți sunt mult mai puține sau mai puțin cunoscute.
În rest, sfatul cu stabilirea unei liste de priorități este pertinent. Asta și un drive test ar trebui să te lămurească.

#14
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022
nu am stiut ca la Korando cei 5+5 ani sunt dati de importatorul local. E clar ca o sa faca figuri cand o sa fie vorba de garantie atunci. Acum se grabesc sa vanda...
Am urmarit ceva forumuri din afara care descriu adaosurile tehnice la MH-ul de la CX5. Inclin spre CX5 insa variantele cu motorul de 2.5 se apropie de 40k. Cam mult pt o masina...

#15
Autumn_Dream

Autumn_Dream

    Vis de Toamna

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,701
  • Înscris: 09.11.2010
Mazda CX5. Nu vei regreta.

#16
C63AMG

C63AMG

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 672
  • Înscris: 21.06.2012
Intre Mazda sau Korando as alege Kia Sportage Posted Image .Suna sa faci o negociere buna si gata.
https://www.autovit....e-ID7HjiDq.html

#17
NoMoreFakes

NoMoreFakes

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 22.12.2022

 Autumn_Dream, on 18 ianuarie 2024 - 05:58, said:

Mazda CX5. Nu vei regreta.

Asa as inclina si eu. Inca ma gandesc datorita adaosurilor care vin pe langa mildhybrid ... care nu si-au dovedit fiabilitatea inca...

#18
VladDcn

VladDcn

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 13.05.2020
Eu am un Korando din 2020 (56k km). Si CX5 imi place foarte mult.

O singura problema am avut cu masina: un senzor de presiune ulei care s-a rezolvat pe garantie. A durat 1-2 saptamani de cand am lasat masina la ei si pana am ridicat-o.

Placutele (toate) se uzeaza si se schimba la +/- 30k km.
Discurile le-am schimbat la 55k km. Aspectul asta mi se pare de 2 lei. Nu stiu daca e ceva specific pieselor folosite de Ssangyong (mai low-cost/de buget) sau asa fac toate/majoritatea modelele noi.

Din ce ai propus tu: daca 32k euro inseamna acelasi lucru pentru tine ca si 25k euro, ia CX5-ul.
Altfel, Korando. La 15k km pe an + consum urban de 13L => 2700 de Euro/an/benzina. Adica ai costurile acoperite pe primii 2 ani (benzina, revizii, asigurari) din diferenta de bani intre cele doua modele.

Sau mai exista o optiune (la care poate te-ai gandit deja sau nu). Ssangyong Torres Style si AT -> +/- 32900 euro. Daca ai noroc de un dealer de treaba, o scoti la 32k.
Korando e mai mic decat CX5 si CX5 mai mic decat Torres.

Sper sa te ajute.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate