Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
CX5 vs Korando
Last Updated: Mar 13 2024 09:59, Started by
NoMoreFakes
, Jan 17 2024 20:24
·
3
#1
Posted 17 January 2024 - 20:24
Salut,
oscilez intre cele doua modele din denumirea topicului. Am sa pun doar punctele negative momentan. Evident Korando este mai ieftin, garantie mai mare dar are si probleme: -piesele vin greu -service relativ nou, deci nu prea au experienta in afara de schimb ulei, filtre -mai ploua pe la portbagaj si flambeaza capota la viteze mari -revanzare la pret mic, nu sunt prea multi amatori de marca asta CX5: -pret mai mare decat Korando -Mild hybrid ceea ce pt mine este inca o chestia czare se poate strica -garantia mai mica decat Korando, 6 ani vs 5+5 la Korando -motorul 2.0 pare lesinat in acceleratii in depasire ; 165 cp. Korando are 163cp turbo Pareri? |
#2
Posted 17 January 2024 - 20:39
Nu cred ca vor fi multi care sa le fi avut pe amandoua. Maxim in test drive, ceea ce iti si recomand.
Parere personala: motorul turbo. PLus ca am auzit lucruri bune despre Korando. Chiar aveam un coleg pe forum cu jurnal de bord, daca nu ma insel. |
#4
Posted 17 January 2024 - 20:52
Daca nu vei suferi mult la revanzare poti alege Korando. Va fi greu de vandut si vei pierde multi bani.
Ca si motorizare este peste cx5. Daca nu tii neaparat la dimensiuni, poti opta pentru un CX30 de 186 cp. |
#5
Posted 17 January 2024 - 20:52
Ai fost să le vezi? Dacă nu, mergi să-ți faci o idee ce și cum și dacă poți fă neapărat un test drive.
|
#6
Posted 17 January 2024 - 20:54
ia korando ca asa recomanda userul shymano, stai sa vada topicul asta si te lamureste el
|
#7
Posted 17 January 2024 - 20:58
Le-am vazut pe amandoua.
Nu stiu cum sta Korando cu becurile, adica are halogene cu lupa. Mazda are led. Despre piese , da si ue cred ca la Mazda sunt mult mai scumpe insa la Ssangyong care au fost cumparati de KG Mobility ma gandesc ca o sa treaca pe electrice mai mult si piese din ce in ce mai putine. Dealerul zice ca e stoc de piese in Ungaria insa pe facebook am vazut ca se plangeau unii ca se gasesc f greu piese. Chiar am discutat cu cineva care avea un Korando accidentat si astepta de luni bune o aripa si o bara fata. |
#8
Posted 17 January 2024 - 21:27
CX-5 si o vinzi dupa 6 ani. Mie imi place Korando da' daca ai buget de CX-5... e in alta liga. Ce-i drept m-am plimbat doar cu CX-5 cu motorul de 2.5l, dar fa test drive cu ambele, neaparat.
Si ce-as mai recomanda, fa o lista cu ce te intereseaza cel mai mult la ele in ordinea importantei (spatiu, faruri, fiabilitate, whatever) si da-le note la ambele, fa o medie ponderata, etc. Cu korando nu am experiente decat de pipait in showroom, dar ca build quality, interior, etc, mi se pare destul de mult sub cx-5. Zgomot interior pot sa bag mana in foc ca e mult mai mare in korando, etc. Zici de mild hybrid, dar motorul turbo are si el niste chestii in plus care se pot strica in comparatie cu unul aspirat. La mild e un rahat de motor electric si o baterie de 48V (parca), deci nu e mare filosofie acolo sa se strice. Care-i diferenta de pret efectiva intre ce-ai ales tu? Dar la dotari? Ca mi se par in total alta gama de pret, nu de-alta. |
#9
Posted 17 January 2024 - 21:35
Buna sugestia cu ordinea importantei si cu note. Ms!
La Mazda nu e asa simplu cu mildhybridul ala: -EGR , racitor egr , furtune -Baterie 48V -clapete pe admisie, motoras actuator -pompa de injectie este una care seamana cu o pompa de diesel , cred ca este mai scumpa decat cea din trecut -pompa de vacuum care nu este una de la Continental Breake by-wire( MK C1).Aici s-au zgarcit! Sistemul Mazda este o ieftineala care are riscuri ulterioare: trebuie gresata periodic, daca cedeaza oringurile va trage aer fals prin carter sau sa intre ulei in tulumba de frana cum s-a intamplat la Audi in trecut -alternator mild hybrid cu un intinzator cu doua role cu o curea de accesorii mai groasa decat normal ca sa duca si aer conditionat. O curea mai mica pt pompa de apa. Despre pret , da sunt diferente mari: Korando AT Clever+ pe la 25K . CX5 in jur de 32k , versiune newground AT. Edited by NoMoreFakes, 17 January 2024 - 21:36. |
#10
Posted 17 January 2024 - 22:06
Ah, te referi la generatia actuala vs generatia precedenta, nu strict la partea de MH.
In orice caz nu prea ma pot pronunta legat de asta, ca n-am studiat, am o singura cunostiinta cu cx5 si are 2.5-ul ala de 190j (?) de cai din 2019, so far so good. |
|
#11
Posted 17 January 2024 - 22:23
#12
Posted 17 January 2024 - 22:29
#13
Posted 17 January 2024 - 22:32
Ca notă de subsol: din câte știu cei 6 ani de la Mazda sunt de producător și acoperă tot iar cei 5 suplimentari de la Ssangyong sunt dați de importatorul actual și nu acoperă tot. Din ce văd pe parte mecanică știi considerabil mai multe despre Mazda, ce spune asta? Fie că bubele lor sunt cunoscute fie că ale celorlalți sunt mult mai puține sau mai puțin cunoscute.
În rest, sfatul cu stabilirea unei liste de priorități este pertinent. Asta și un drive test ar trebui să te lămurească. |
#14
Posted 17 January 2024 - 23:00
nu am stiut ca la Korando cei 5+5 ani sunt dati de importatorul local. E clar ca o sa faca figuri cand o sa fie vorba de garantie atunci. Acum se grabesc sa vanda...
Am urmarit ceva forumuri din afara care descriu adaosurile tehnice la MH-ul de la CX5. Inclin spre CX5 insa variantele cu motorul de 2.5 se apropie de 40k. Cam mult pt o masina... |
#16
Posted 18 January 2024 - 06:52
Intre Mazda sau Korando as alege Kia Sportage .Suna sa faci o negociere buna si gata.
https://www.autovit....e-ID7HjiDq.html |
#17
Posted 18 January 2024 - 08:03
#18
Posted 18 January 2024 - 12:45
Eu am un Korando din 2020 (56k km). Si CX5 imi place foarte mult.
O singura problema am avut cu masina: un senzor de presiune ulei care s-a rezolvat pe garantie. A durat 1-2 saptamani de cand am lasat masina la ei si pana am ridicat-o. Placutele (toate) se uzeaza si se schimba la +/- 30k km. Discurile le-am schimbat la 55k km. Aspectul asta mi se pare de 2 lei. Nu stiu daca e ceva specific pieselor folosite de Ssangyong (mai low-cost/de buget) sau asa fac toate/majoritatea modelele noi. Din ce ai propus tu: daca 32k euro inseamna acelasi lucru pentru tine ca si 25k euro, ia CX5-ul. Altfel, Korando. La 15k km pe an + consum urban de 13L => 2700 de Euro/an/benzina. Adica ai costurile acoperite pe primii 2 ani (benzina, revizii, asigurari) din diferenta de bani intre cele doua modele. Sau mai exista o optiune (la care poate te-ai gandit deja sau nu). Ssangyong Torres Style si AT -> +/- 32900 euro. Daca ai noroc de un dealer de treaba, o scoti la 32k. Korando e mai mic decat CX5 si CX5 mai mic decat Torres. Sper sa te ajute. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users