Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Red Soul Crystal Mazda MX-5 RF
Ultima postare: mai 02 2024 14:31, Inițiat de
closchkutza
, oct 07 2023 23:09
·
8
#37
Publicat: 21 octombrie 2023 - 21:00
Uite ca nu stiam ca au venit si cu cric in unele piete. Din cate pare e identic cu cel de la Mazda3. O sa ma uit maine sa vad daca compartimentul este accesibil dar nu ma tenteaza deloc sa cumpar cricul (desi la 3 am luat si cric si cheia de roti).
In manualul de utilizare primit cu masina nu apare nici o mentiune despre cric sau loc de pus cricul iar in manualul de service disponibil online apare ce am zis mai sus: https://www.hexorcis.../16ND/sm352458/ Editat de closchkutza, 21 octombrie 2023 - 21:01. |
#39
Publicat: 24 octombrie 2023 - 19:04
Bine de stiut ca sunt ranforsate zonele respective .
Duminica dimineata, in scop terapeutic, bineinteles, mi-am facut de lucru pe la masina, mai precis i-am oferit prima baie cum se cade de cand este la mine (cu sampon si tot ce trebuie) si am purces la aplicarea unui strat de Fusso Coat Dark de la Soft99. Pe langa stratul de protectie aferent, ceara i-a conferit vopselei un aspect "ud", culoarea aparand mai intensa in lumina soarelui. Las cateva poze facute in bataia soarelui spre delectarea ochiului . mx5_1 - 1.jpeg 597,09K 67 download-uri mx5_4_v2 - 1.jpeg 506,27K 70 download-uri mx5_2 - 1.jpeg 638,67K 82 download-uri Ultima poza imi place tare mult, "mutra" masinii aproape ca evoca faptul ca e pusa pe sotii, lucru perfect adevarat, este orice numai o masina serioasa nu! mx5_5 - 1.jpeg 367,62K 78 download-uri Odo: 860km. Editat de closchkutza, 24 octombrie 2023 - 19:10. |
#47
Publicat: 27 decembrie 2023 - 00:44
Odo: ~1800km.
Pentru ca vremea a inceput sa se mai strice masina a stat "ascunsa" si a iesit doar in perioadele cu vreme uscata si cat de cat caldut. Adica nu ceata si vreme mohorata. Asadar, km se aduna ceva mai incet in ultimele saptamani. In decembrie insa am avut noroc pana acum, se pare ca o sa am doua sesiuni de cateva zile fiecare, una a fost la inceputul lunii si una..acum . Asa cum am mentionat anterior, rodajul va fi unul progresiv si avand in vedere rulajul curent incerc sa urc macar o data la fiecare drum la 3500-4000 rpm (ideal cateva reprize in cateva trepte), dupa ce motorul e cald, evident. Motorul este o bijuterie, felul in care urca in ture e ceva ce nu am mai intalnit pe nici o masina pana acum. Tot bijuterie este si cutia de viteze dar asta doar dupa ce se incalzeste (si ii ia ceva pana cand ajunge la temperatura de regim, nu se grabeste ), cat e rece este foarte rigida, ciufuta si..ar fi bine sa ai rabdare cu ea ca ea nu are absolut deloc de gand sa coopereze . Pe partea ce tine de dinamica inca ma obisnuiesc cu masina, cu tractiunea spate, cu "echilibrul" masinii. Pentru ca e prima mea masina RWD si pentru ca in general a cam fost rece afara in ultimele saptamani + anvelope de vara din gama UHP (care in general nu sunt in elementul lor la sub 15-20 grade) vreau sa o iau usurel si sa invat treptat cum reactioneaza masina, sa nu ma trezesc ca raman fara talent intr-o situatie nasoala. Masina asta vorbeste cu tine ca sofer, totul este sa stii sa o asculti si sa intelegi ce-ti spune si ce sa faci. Directia este si ea complet diferita in felul in care se simte, nu am termen de comparatie in masinile conduse pana acum. In alta ordine de idei as minti daca as spune ca n-am simtit in vreo 2 ocazii spatele masinii extrem de usor, sentiment cu care nu sunt invatat si care mi-a dat fiori . Dar senzatiile astea is faine, iti aduc aminte ca traiesti . Din punct de vedere al celorlalte elemente care fac o masina...o masina: - farurile matrix sunt foarte bune, poate ceva mai eficiente ca cele de pe Mazda3 pentru ca sunt montate mai jos si mi se pare ca bat ceva mai mult in lungime pe faza scurta. Nu sunt foarte mare fan al modului in care se activeaza ALH - se impinge maneta in fata - pentru ca maneta ramane ceva mai departe de volan (la Mazda3 am un buton in capatul manetei care face treaba asta si maneta ramane aproape de volan) insa e o chestie cu care te obisnuiesti rapid; - franele sunt OK dar nu extra-ordinare. Nu sunt 100% hotarat inca daca imi plac mai mult decat cele de pe Mazda3 insa stiu clar ca Brembo-urile de pe Fiesta sunt peste. Sunt foarte dozabile (mai dozabile decat cele de pe Mazda3 sau Fiesta) insa parca lipseste "bite-ul". Din pacate Brembo nu fac discuri si placute din seria Xtra pentru MX-5 (dar fac pentru Fiesta cu sistemul de franare de baza.. ) dar o sa am in vedere un upgrade la un moment dat; - apreciez maxim simplitatea sistemului de climatizare, imi plac cele 3 rotite maxim impreuna cu butoanele imense de pe ele, mana se duce singura la ele, totul e tactil, nu ai cum gresi; - oglinzile sunt micute si pentru a face schimbarile de banda in mod 100% sigur e nevoie sa se foloseasca si luneta (pentru schimbat spre dreapta) sau miscat capul (spre stanga). Sistemul de monitorizare al unghiului mort face treaba buna insa prefer sa vad si eu cu ochii mei, pe cat posibil; - nu inteleg absolut deloc de ce au gandit ca geamurile sa functioneze in mod automat doar la coborare dar nu si la urcare. La un moment dat posibil sa-mi iau modulul de la MX5 Things care rezolva asta; - sistemul de sunet este suprinzator de bun, nu ma asteptam sa fie la nivelul asta, se aude chiar bine. Ideea de a avea boxe in tetiere este geniala, mai ales cand vorbesti la telefon. Anularea zgomotului de fond in timpul convorbirilor si amplificarea vocii este nitel mai buna decat in Mazda3 desi aceea este considerabil mai silentioasa (~7db la 100km/h); - suspensia este surprinzator de elastica, foarte utilizabila pe drumuri publice..imperfecte. Asta insa se traduce in ceva ruliu (care e deja..faimos ) si pot intelege de ce poate deranja cand masina e exploatata pe pista. E posibil ca la un moment dat sa ma joc cu barile de torsiune fata si spate, e o metoda usoara de a reduce ruliul fara a pierde avantajele oferite de suspensie in setarea ei de fabrica; - Carplay wireless a mers 100 fara probleme pana acum; Desi la achizitie am primit si o verificare gratuita a masinii la 1500 km din partea dealer-ului cred ca o sa renunt din motiv ca..nu vreau sa ma enervez. Si nici nu am chef pe vremea asta sa imbrac in Track Wrap jumate de masina ca sa incerc sa nu ma enervez. Cred ca e mai simplu asa . Din ciclul "first world problems", ce faci cand ai 2 Mazde si ambele au cheile identice? Simplu, le schimbi carcasele si le asortezi cu vopseaua fiecareia IMG_6981.jpg 276,1K 72 download-uri Wow, ce post lung! . Gata, ma opresc aici, daca sunt intrebari o sa revin cu detalii si pana atunci va las cu cateva poze facute intre timp. IMG_7033.jpg 713,7K 74 download-uri IMG_7022.jpg 366,22K 69 download-uri IMG_7032.jpg 871,3K 77 download-uri Imi place atat de mult compartimentul motor, de fiecare data cand verific uleiul / fluide ma surprind uitandu-ma la el, admirand cat de curat si aerisit e si cat de bine arata din cauza asta. IMG_7031.jpg 623,7K 85 download-uri Editat de closchkutza, 27 decembrie 2023 - 00:52. |
#48
Publicat: 30 decembrie 2023 - 13:57
Acum am vazut topicul! Sa o stapanesti cu multa placere (da, stiu! ... daca eram putin mai tanar ... si mai suplu ).
In vara, in perioada cand am inceput sa cochetez cu CX-60-ul, m-am tot invartit pe langa una albastra in showroom-ul Asko depe Trafic Greu. Insa imi place mai mult pe rosu |
#49
Publicat: 30 decembrie 2023 - 19:39
Multumesc frumos Tyby!
In ceea ce priveste varsta, am vazut si persoane de 60 ani in MX-5, masina asta nu are varsta in opinia mea. Nici eu nu mai sunt chiar la prima tinerete, unii ar spune as da tarcoale varstei aleia complicate cu “crize” si alte …probleme . La partea de silueta…eh, aici masina impune ceva restrictii insa vorba sotiei “acum ai (inca) un motiv sa te pastrezi in forma “ . O stiu pe cea albastra cu tapiserie terracotta (era echipare Kazari), impreuna cu cea pe care am luat-o noi erau singurele RF-uri cu motor de 2 litri ramase Romania cand ne-am hotarat sa facem pasul. Aceea avea insa cutie automata, se pare ca a fost cumparata la 1-2 saptamani dupa ce am luat-o noi pe asta de catre persoana care avea intaietate la o cumpara pe a noastra insa nu a fost hotarat. Desi initial voiam Platinum Quartz cu interior terracotta (echipare Kazari) - asta voiam sa comandam in Septembrie, imi pare foarte bine ca am sfarsit cu cea pe care o avem acum, imi place si mie maxim cum arata pe rosu. Editat de closchkutza, 30 decembrie 2023 - 19:47. |
#51
Publicat: 31 decembrie 2023 - 08:43
Nu prea sunt de acord, nici motorul dar mai ales cutia nu sunt complet rodate la momentul asta. In cazul amandurora dar mai ales al cutiei se simte evolutia pe masura ce aduna km, motorul urca in ture mai liber, cutia devine din ce in ce mai cursiva, “smooth” in exploatare.
Editat de closchkutza, 31 decembrie 2023 - 08:46. |
|
#54
Publicat: 27 ianuarie 2024 - 10:48
Masina este la “culcus” din ajunul anului nou pentru ca..iarna. Oricat mi-as dori sa o conduc, conditiile de afara nu sunt potrivite pentru asa ceva asa ca nu pot face mare lucru decat sa aștept sa se faca mai frumos afara si sa se curete drumurile (momentan totul e plin de sare si pietriș). Cam la fel ca motocicliștii .
Editat de closchkutza, 27 ianuarie 2024 - 10:49. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi