Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Stimați forumiști, care dintre voi deține mașină produsă în maxim 2008?
Ultima postare: sep 21 2023 13:53, Inițiat de
djl
, aug 19 2023 13:31
·
12
#22
Publicat: 19 august 2023 - 19:40
Am o Octavia 1.9 tdi BJB din 2004 euro 3 cu care merg anual de două ori în Grecia sau Albania, sau Muntenegru în concediu și o dată în Turcia. Bulgaria nu se pune, că e aproape și Veliko Tarnovo și Nessebar și Sozopol. La anul face 20 de ani, ce fac? Ca să merg in Cipru sau Malta doar o duc de la Targoviste la parcarea privată de lângă Otopeni. Nu am interdicție cu ea decât la Viena, Milano și Munchen fiind euro 3. In 19 ani nu am schimbat un pivot sau bieletă, nu tu arcuri, nu amortizoare, doar ulei ,filtre și distribuția de frică, dar mergea mult și bine. Ce să fac? Să iau una cu electronică? Ce-mi recomandati la 20 ani?
|
#23
Publicat: 19 august 2023 - 19:51
1 buc. Sandero, 2008, schimbat la ea doua bucsi antiruliu, de doua ori ambreiajul (nevasta conduce din ambreiaj). In rest distributie, curea de accesorii, ulei, placute, cauciucuri. Numai de iarna. 250.000 km.
1 buc. MCV, 2008. Nu are multi km, am folosit-o la tractat rulota si la carat diverse la constructia casei. Schimbat consumabilele obisnuite. Sub 100.000 km. Ambele luate de noi, nu m-au lasat in drum. |
#24
Publicat: 19 august 2023 - 21:22
Am un Logan din 2006, il conduc ocazional (folosesc si masina de serviciu), asa de ocazional, ca l-am pornit acum 2 saptamani, dupa ce a stat nemiscat de 4 ani. Am pus baterie noua si a pornit la "sfert de cheie" cu benzina de atunci. il pregatesc pentru programul rabla, nu il dadeam daca avea clima, are doar vreo 90k km
|
#25
Publicat: 19 august 2023 - 21:34
Vulpoiul-Jhon, on 19 august 2023 - 19:40, said:
Am o Octavia 1.9 tdi BJB din 2004 euro 3 cu care merg anual de două ori în Grecia sau Albania, sau Muntenegru în concediu și o dată în Turcia. Bulgaria nu se pune, că e aproape și Veliko Tarnovo și Nessebar și Sozopol. La anul face 20 de ani, ce fac? Ca să merg in Cipru sau Malta doar o duc de la Targoviste la parcarea privată de lângă Otopeni. Nu am interdicție cu ea decât la Viena, Milano și Munchen fiind euro 3. In 19 ani nu am schimbat un pivot sau bieletă, nu tu arcuri, nu amortizoare, doar ulei ,filtre și distribuția de frică, dar mergea mult și bine. Ce să fac? Să iau una cu electronică? Ce-mi recomandati la 20 ani? Iti recomand sa tii de ea . Cu urmatoarea nu mai prinzi 20 de ani...... din pacate. |
#27
Publicat: 19 august 2023 - 22:02
Eu dacă aș avea trabant din 88 aș atârna-o pe Greta la Oglindă.. pe post de fecioară iecologistă.. . Am mers cu trabant când eram mai mic.. versiunea break.. dacă se poate numi așa.
Am auzit că s-au scos facilitățile fiscale pentru mașinile de epoca (scutiri de impozite și taxe)... probabil așa au primit ai noștri ordine.. să distrugă mașinile de epocă.. |
#30
Publicat: 19 august 2023 - 22:37
Eu nu pot avea carnet din motive medicale, dar am avuit in familie pana anul trecut un Golf 3 din 1996. L-a condus maica-mea cat a putut, apoi a lasat-o si pe ea vederea, mai dadeam masina prietenilor s-o conduca daca aveam nevoie sa merg pe undeva, si apoi am dat-o.
Ce mi-a placut la ea: motor fasnet, cu cuplu mare (1.9 TDI) cuplaty cu o masina usoara, se descurtca in situatii obisnuite pe sosea; consuma foarte putin (sub 5% in extraurban, prin oras nu prea am mers cu ea), piese relativ ieftine. Ce nu mi-a placut: dotari prea putine. In special faptul ca n-avea AC, si in plus era neagra. Vara era un chin. Si era destul de zgomotoasa.Si portbagajul destul de mic. Repet: n-am condus-o sa va dau impresii de la volan, dar cam toti cei care au mers cu ea au fost multumiti. Am vandut-o unui tip de vreo 20 de ani, care a zis ca o ia sa se invete sa conduca (abia iesise din scoala) si apoi s-o dea la rabla. Am vazut-o de vreo 2 ori prin oras, apoi a disparut. Probabil a reusit s-o caseze intre timp. Un prieten are un Passat din 2003. L-a luat in toamna lui 2006, cand avea deja 240k km si cred ca a mai facut vreo 400k km de atunci. Si-a luat un motor de rezerva si alte piese, a zis ca o tine cat de mult poate. Intre timp si-a mai luat si o Vitara din 2002, si a pasat Passat-ul nevestei Tipul e sofer profesionist, traieste din masini, si zice ca nu merita sa ia masini mai noi, atat timp cat isi face treaba cu astea mai vechi. |
#32
Publicat: 20 august 2023 - 07:16
Vechituri:
Dacia 1100 - 1971; ARO 243 - 1993; ARO 11 - 1999. Toate funcționale, niciuna înscrisă la "istorice". Din cauza de rca&itp le folosesc rar, chiar acum sunt la o ieșire cu aro 11 care mai are itp&rca valabil inca o luna ... ma gândesc dacă prelungesc sau fac rocada cu Dacia 1100 (care nu a mai fost folosita din 2019). ARO 243 - a expirat RCA săptămâna trecută iar oferta de prelungire depășea 2000 lei - mult prea mult ptr o masina folosita atât de rar. Am mai avut: Tico 1999 - vândut în 2018; Logan 2005 - vândut în 2013; Mitubishi Cole 2007 - vândut 2019. Editat de Tarzy, 20 august 2023 - 07:22. |
#33
Publicat: 20 august 2023 - 07:19
djl, on 19 august 2023 - 13:31, said:
Deci deţine cineva maşină care să aibă cel puţin 15 ani vechime? Indiferent dacă e maşină de uz zilnic sau doar mers ocazional cu ea. Dacă are cineva maşină de minim 25 de ani (un sfert de veac) vechime, atunci va intra peste ceva ani la maşină de epocă. On topic. Fiat Bravo, fabricatie 2008, 2l diesel (multi cp), cca 180k km la bord. Nici nu ne gandim la vanzare! Inca ajunge lejer la 200 km/h - pe gps, in Germania ca sa nu avem probleme... Editat de adip1962, 20 august 2023 - 07:20. |
|
#34
Publicat: 20 august 2023 - 07:24
adip1962, on 20 august 2023 - 07:19, said: Pentru a intra in categoria masini de epoca, trebuie sa fie 25 de ani de cand acel model nu se mai fabrica, nu vechimea masinii. De ex., Dacia 1100 este model de epoca, dar Dacia 1310 nu (evit sa scriu 1300 pentru nu stiu daca cineva nu ar zice ca 1310 este doar un facelift). On topic. Fiat Bravo, fabricatie 2008, 2l diesel (multi cp), cca 180k km la bord. Nici nu ne gandim la vanzare! Inca ajunge lejer la 200 km/h - pe gps, in Germania ca sa nu avem probleme... Au fost modificate condițiile de câțiva ani, acum cerință este de minim 30 de ani de la fabricarea masinii. |
#36
Publicat: 20 august 2023 - 08:35
Tarzy, on 20 august 2023 - 07:24, said:
Au fost modificate condițiile de câțiva ani, acum cerință este de minim 30 de ani de la fabricarea masinii. Daca nu faceau asta, in cativa ani ne-am fi trezit cu un sfert de Romanie aristocrata si cu nasul pe sus, posesoare de masini nemtesti clasice )) Cu intalniri duminica si tot tacamul, sectiune de Golf IV, sectiune de Passat, devenea eveniment national si paraliza tara la o parada de genul. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi