Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava

Cand One United nu mai vand isi v...

Mandolina feliat legume
 Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...

Descifrare reteta
 Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea

Meserias nu mai vine sa termine l...
 Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...

A fost adoptata legea privind alc...
 

Renault Zoe

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
216 replies to this topic

#199
RaySefo

RaySefo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,180
  • Înscris: 17.06.2010
Poate erai la minim cu presiuna recomandata.

#200
2cata

2cata

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 07.06.2023

View PostRaySefo, on 15 ianuarie 2024 - 15:38, said:

Poate erai la minim cu presiuna recomandata.
Nu. Am 2,2 ATM pe fata si 2,0 ATM spate(asa recomanda Toyota). Spate dreapta avea 1,9 ATM si aveam eroare. Totul din cauza gerului de peste noapte.
Lasat asa pana la pranz, cand a revenit la normal cu toate cele 4 roti, resetat si asta a fost.
La electrica, Kia e-Niro, imi apare eroarea daca am diferenta mai mare de 0,3 ATM

Edited by 2cata, 15 January 2024 - 15:49.


#201
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,210
  • Înscris: 22.05.2003
La ZOE cum vine frigul, cum tipa senzorii de presiune, deci trebuie refacuta presiunea pe rece.

#202
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,901
  • Înscris: 22.12.2005
Multumesc! Am scos-o la "racoare"
10 minute arata fix pe dos (2.2 si 2.3 pe fata si 2.5 pe spate)
dupa inca vreo 5 (am mers cu ochii pe ecranul de presiuni.) minute, pe fata a sarit unul la 2.5. indata si celalat (decalat ~ 15 secunde)
si imediat dupa, cei de pe spate s-au dus pe 2.3
parca era un chinez mic in roti ce le dadea"update"
dupa 1 ora de mers (oras) - 2.4..2.3 (nu e ok dpmdv la 5 grade sa fie atat de mare diferenta fata de cele 2.6 atm din ele) fata si 2.3 (stabil! ) spatele.
evident, nu a mai aparat semnul de eroare, presiunile fiind okis

#203
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,207
  • Înscris: 08.12.2006

View PostAdm, on 16 ianuarie 2024 - 16:07, said:

La ZOE cum vine frigul, cum tipa senzorii de presiune,
Si nu numai...mai toate marcile au aceleasi calibrari, cred ca e o norma europeana ce le impune asta.

#204
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,210
  • Înscris: 22.05.2003
1. Presiunea se face la rece, cu masina nerulata.
Problema este ca una e presiunea la 15C toamna, cand schimbi anvelopele si alta e la 0 sau -10C.

2. La mine, pe Tesla am facut de 2x presiunea, adica tipa masina iar luna trecuta cand erau -10C, ca in loc de 2.9 bar vedea 2.7-2.8 bar.

Acum, ca afara cu +, vad 2.9-3 bar.

#205
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008

View PostAdm, on 29 ianuarie 2024 - 10:25, said:

Problema este ca una e presiunea la 15C toamna, cand schimbi anvelopele si alta e la 0 sau -10C.

100% Corect. Cand am pus gumele de iarna, erau peste 20 de grade afara. Cand a scazut temperatura pe la 9 grade, s-a aprins avertizarea.

#206
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,901
  • Înscris: 22.12.2005
eu repet situatia mea - senzorii s-au "Declansat" la temperaturi negative DAR CU PRESIUNEA CORECTA in roti!
Adica frigul "le-a luat mintile" ca sa zic asa.
Este evindent ca iarna nu i ca vara :).

.da, Adm, ai dreptate, aceste noutiuni sunt de baza pentru orice sofer (E bine ca le-ai reamintit).
in cazul meu toti pasii au fost corect facuti
Multu!

View PostAdm, on 29 ianuarie 2024 - 10:25, said:

1. Presiunea se face la rece, cu masina nerulata.
Problema este ca una e presiunea la 15C toamna, cand schimbi anvelopele si alta e la 0 sau -10C.

2. La mine, pe Tesla am facut de 2x presiunea, adica tipa masina iar luna trecuta cand erau -10C, ca in loc de 2.9 bar vedea 2.7-2.8 bar.

Acum, ca afara cu +, vad 2.9-3 bar.

tesla tipa la 0.1  diferenta? nice! cel putin nu sunt sanse sa ai pori sau pierderi mici de aer pana sa te informeze!

#207
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,207
  • Înscris: 08.12.2006

View PostEnd-L-user, on 29 ianuarie 2024 - 18:33, said:

100% Corect. Cand am pus gumele de iarna, erau peste 20 de grade afara. Cand a scazut temperatura pe la 9 grade, s-a aprins avertizarea.
Sunt pur legile fizicii…nu e nimic wow nemaivazut si nemaistiut

#208
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,210
  • Înscris: 22.05.2003
https://insideevs.co...iciency-losses/

Cum stiam deja, ZOE are pierderi mari la monofazat 10A.

#209
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,901
  • Înscris: 22.12.2005
Azi am stat cu canze-le pe ea. Fiind rece (am avut un deces in familie si am ajuns noaptea deci n-a stat "la caldura in garaj") dimineata cand s-o incarc bateria era pe 4..5 grade. Am stat pana pe la 11:30 si i-am "Dat" cu 10 A sa vad ce face. A facut bine - a pornit (Se auzea zgomotul de la  fluxul de aer ce se ducea spre baterie) conditionarea ei  - asta inseamna cam 1 kw...1.2 kw. Ulterior (pe la 7 grade) s-a oprit si a continuat incarcarea. Bine - n-a prea contat pentru ca oricum incarcarea era la  putere foarte mica - canzele zicea ca pot sa incarc cu 13 +k. Eu incarcam cu nici 2:)

E prima oara cand am auzit preconditionarea. De fapt e si prima oara cand doarme afara Zoe-ele:)

#210
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 944
  • Înscris: 03.10.2010

View PostAdm, on 09 martie 2024 - 10:11, said:

https://insideevs.co...iciency-losses/

Cum stiam deja, ZOE are pierderi mari la monofazat 10A.
Baiatul ala cam face confuzii. Se transporta electricitatea la tesiuni mari pentru ca sa fie curentii mici si pierderile prin rezistenta conductorilor mai mici.

Am tot zis ca o sa fac niste teste ca sa ma conving pentru ca personal nu cred ca pierderile sunt mai mari la curenti mai mici de incarcare asa cum am vazut pe aici pe forum ca sustin unii. Pot intelege ca randamentul incarcarii este mai mic daca se foloseste o parte din puterea incarcata sa incalzeasca bateria si fiind curentul de incarcare mai mic dureaza mai mult deci se consuma/pierde mai multa putere. Dar in principiu randamentul unui convertor AC/DC nu ar trebui dupa mine sa fie mai mic la curenti mai mici. In general e procentual. Faptul ca ZOE are pierderi mai mari la incarcarea AC nu poate fi decat un exemplu de convertor AC/DC prost gandit. Cred ca am putea face o comparatie intre randamentul de incarcare AC la diverse EV si la diverse puteri. Convertorul respectiv nu este un redresor chior pentru ca trebuie sa si ridice tensiunea. Pierderile la incarcare ar trebui sa fie mai mari la puteri mai mari, nu invers. ZOE are incarcare pe AC la 22kW ceea ce ma duce cu gandul la un randament mai prost decat la 11kW. Daca ar fi fost asa simplu ar fi pus toti incarcare la 22kW pe AC dar probabil ca nu e asa usor. Sunt curenti mari, temperaturile dezvoltate sunt mari. E necesara rascire suplimentara a componentelor. Orice contact e critic.

#211
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,210
  • Înscris: 22.05.2003
https://canze.fisch....part-2-3-phase/
https://canze.fisch....ger-efficiency/

Zoe NU are OBC ca celelalte EV, ci foloseste chiar motorul electric pt conversie (Chameleon Charger).

#212
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 944
  • Înscris: 03.10.2010
Nu stiam. Am gasit un filmulet care explica [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gkSYm0wEiI8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Bine, de fapt nu foloseste motorul pentru conversie ci infasurarile lui pe post de bobine dar multi vad, putin cunosc. Explica omul si de ce e randamentul mai mic cand se incarca monofazic. Trebuie sa taie o parte din curent cand e bateria descarcata si e diferenta de tensiune mare.

Din ce am vazut in link-urile alea eficienta incarcarii chiar scade de la 16A la 32A asa cum am banuit eu. Trebuie sa fie o eroare undeva la 10 si 13A. Probabil ca a fost racita bateria in timpul incarcarii. Zicea cineva in comentarii ca randamentul pare sa corespunda incarcarii cu racire a bateriei ceea ce ar explica scaderea eficientei incarcarii la scaderea curentului prin functionarea AC o perioada mai mare de timp.

#213
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postpin_73, on 11 martie 2024 - 20:57, said:

personal nu cred ca pierderile sunt mai mari la curenti mai mici de incarcare asa cum am vazut pe aici pe forum ca sustin unii.
Exact asa si este.

1. Randamentul surselor in comutatie (cum este si convertorul AC / DC din masina) depinde de sarcina. Are un grafic similar cu cel din atasament.

2. In timpul incarcarii masina are un consum propriu fix, in jur de 200W, care se scade tot din curentul de incarcare.
Daca incarci cu 1400W, in baterie se duc 1200W, randament total 85%
Daca incarci cu 4400W, in baterie se duc 4200W, randament total 95%

Attached Files



#214
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 944
  • Înscris: 03.10.2010
Nu pot sa te contrazic pentru ca nu stapanesc subiectul dar de unde vine consumul ala constant de 200W la incarcare?
Din graficul pus de tine pare ca pe la 30% este eficienta maxima a sursei de comutatie, deci la 32A vine cam 10A cat a dat Dacia incarcatorul la Spring iar plaja in care incarc eu uzual (6-16A) pare sa aiba un randament bun. Ramane sa testez consumul acela fix de care vorbesti si pe care nu stiu de unde sa-l iau.

#215
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postpin_73, on 12 martie 2024 - 14:30, said:

Nu pot sa te contrazic pentru ca nu stapanesc subiectul dar de unde vine consumul ala constant de 200W la incarcare?
ECU-uri, BMS, incarcarea bateriei de 12V, contactoarele de putere, etc.

View Postpin_73, on 12 martie 2024 - 14:30, said:

Din graficul pus de tine
Graficul este doar aproximativ, ca forma generala.
Cifrele exacte nu se vor potrivi la Dacia Spring.

#216
mark

mark

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 885
  • Înscris: 12.02.2007
Domnilor am o intrebare la voi. Sigur stiti mai bine ca mine. M-ar bate gandul sa iau o ZOE second. Si vad preturi de la 4000 euro la 10000 euro pt Zoe de cam acelasi an. Aici avem diferenta pt ca nu sunt incluse bateriile in pret?
Cum e cu bateria la Zoe?
Poti cumpara masina ce are inca contract de inchiriere pe baterie? Ce se intampla cu cele de prin 2013? Mai bine de 10 ani? Mai au asa ceva? De regula sunt aduse din afara.
Cu alte cuvinte: Trebuie sa fiu atent la aspectul asta? Imi e ca iau una ieftina si merg in reprezentanta pt un service si ma trezesc ca raman fara baterie. Se poate asa ceva?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate