Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Rezumat despre masinile electrice
#343
Publicat: 24 martie 2023 - 16:51
ro_explorer, on 24 martie 2023 - 16:24, said:
Cum a fost Y-ul? Ma gândesc sa ne faci un rezumat Nu am simitit deloc un obstacol ca la 3-4 ore sa opresc sa incarce masina iar noi sa facem o pauza la restaurantele din zona. M-am convins cu ocazia asta ca "pentru vacante NU este DELOC un MUST sa ai o a doua masina cu motor ICE\hibrid" mai ales in tarile cu apa calda. E drept ca nu as fi facut acest traseu cu o masina electrica de 50kwh net....luam ce recommanda colegul. Model Y e foarte confortabila (cand am ridicat-o avea 50km in bord) mirosea a nou am bagat-o prin toate hartoapele si raurile ca sa ajung in diverse zona mai salbatice de imi era nitel mila de ea. Nu am avut erori sau alte bazaconii de care se mai plangeau unii. Foarte spatioasa....2 trolere mari si 2 mici s-au lafait in portbagaj : Copiii de asemea au apreciat plusul de spatiu de pe bancheta din spate. E faina zona vitrata de sus mai ales cand iesi noaptea la vanatoare de aurore boreale. Recunosc ca nu mi-am baut prea mult capul cu ea pe partea de tableta ca eram prea extaziat de ce vad prin jur. Ce nu mi-a placut si probabil ca erau niste setari prin tableta care puteau corecta situatia...pe drum cu zapada/alunecos daca ridicai brusc piciorul de pe acceleratie avea tendinta sa ii danseze curul (cred ca regenerarea se face in principal cu rotile spate). Asta iti dadea o senzatie neplacuta de disconfort, lucru pe care nu l-am patit la Kona care are tractiune fata. Pe de alta parte nu voiam sa ii scot regenerarea pt ca atunci cand franezi la Tesla cu pedala franezi direct cu placutele. La capitolul asta Hyundai are o bila alba cu padelele de unde reglezi pe 4 nivele 0-25-50-75% regenerarea. Ca masina de concedii Model Y este una din cele mai bune optiuni daca mergi 500-600 km/zi. Pentru cei care fac peste 1000 km/zi in concedii ramane in continuare varianta ICE/hibrid. Fișiere atașateEditat de raven75, 24 martie 2023 - 17:01. |
#344
Publicat: 24 martie 2023 - 17:23
raven75, on 24 martie 2023 - 16:51, said:
...pe drum cu zapada/alunecos daca ridicai brusc piciorul de pe acceleratie avea tendinta sa ii danseze curul (cred ca regenerarea se face in principal cu rotile spate). raven75, on 24 martie 2023 - 16:51, said:
Pe de alta parte nu voiam sa ii scot regenerarea |
#345
Publicat: 24 martie 2023 - 17:34
raven75, on 24 martie 2023 - 15:53, said: Mda, ma simt prost ca nu am urmat sine-qua-non cele trei conditii...adica merg al aeroport cu masina electrica (BV-Otopeni) ajung in Islanda in februarie (iarna, frig etc) cu 2 kinderi dupa mine si bag peste 2000 km...tot cu o electrica. Promit ca nu mai fac tampenii din astea! De unde tot apareti?! Total ce acord, nici nu ma gândeam ca își ia cineva care sta la,bloc mașina electrica si se tot chinuie cu stațiile de încărcare. Pot sa va spun ca atunci cand am luat mașina electrica am făcut un drum pana in Lisabona si retur si nu am avut probleme in afara țării cu încărcarea, Superchargere peste tor, poți face 1000 km pe zi la fel ca si cu o mașina cu combustie, costuri un pic mai scăzute, dar nu ceva wow. Am făcut asta ca si fun, 4 zile la dus 5 zile la întors, dacă ar fi sa mai fac drumul,asta odată nu l-as face cu o electrica. In rest in RO pentru naveta si drumuri scurte este imbatabila, nu îmi mai place sa merg cu altceva, confort, zgomot aproape inexistent se încălzește rapid habitaclul iarna, eventual remote, incomparabil fata de o mașina cu combustie si aici o compar cu Range-un meu nu cu altceva.Despre demarate si dinamica nici nu avem ce compara, poate sa comparam mașini electrice între ele.Tesla are o grămada de opțiuni care nu exista pe nici o mașina , tableta este o uzina, mi-a luat câteva luni sa pot învață toate meniurile si funcțiile. _-livio-_, on 23 martie 2023 - 10:25, said:
Bine zis frici, e uimitor cat de speriati sunt unii de electrice. Ce mai mare frica este aia cu autonomia, cand le spui ca ai 350 km autonomie spun ca asa puțin?! Eu am mers accidental si cu autonomie de 18 km si nu sunt probleme, dar trebuie sa faci un pic de calcule si dacă vezi ca ai rămas pe sponci mergi mai încet si tot ajungi la destinație. |
#346
Publicat: 24 martie 2023 - 17:55
#347
Publicat: 24 martie 2023 - 18:40
#348
Publicat: 24 martie 2023 - 18:43
raven75, on 24 martie 2023 - 16:51, said:
Locul unde straluceste Tesla fata de Kona mea e in primul rand reteaua de superchargere si viteza de incarcare mai ales pe 10%-70%. raven75, on 24 martie 2023 - 16:51, said:
Model Y e foarte confortabila (cand am ridicat-o avea 50km in bord) mirosea a nou am bagat-o prin toate hartoapele si raurile ca sa ajung in diverse zona mai salbatice de imi era nitel mila de ea. Nu am avut erori sau alte bazaconii de care se mai plangeau unii. raven75, on 24 martie 2023 - 16:51, said:
Pentru cei care fac peste 1000 km/zi in concedii ramane in continuare varianta ICE/hibrid. |
#349
Publicat: 24 martie 2023 - 19:24
Am făcut un drum mai lung zilele trecute - 350 km dus, tot atât întors.
Față de anii trecuți am constatat ca e aproape imposibil sa mai încarci gratis când ești in tranzit, stațiile respective sunt tot timpul ocupate (in plus unele s-au “defectat” sau sunt restricționate ca putere și timp). Era de așteptat asta. Pe de alta parte, stațiile cu plata s-au înmulțit și sunt in general libere. Mie îmi place sa fac pauze dese, așa ca nu ma deranjează sa incarc de mai multe ori parțial. Deci, pe moment nu se pune problema sa nu ai unde încărca la nevoie. Sa vedem cum va evolua situația in urmatorii 2-3 ani … |
#350
Publicat: 25 martie 2023 - 07:51
Fujitsu, on 24 martie 2023 - 19:24, said:
Am făcut un drum mai lung zilele trecute - 350 km dus, tot atât întors. Față de anii trecuți am constatat ca e aproape imposibil sa mai încarci gratis când ești in tranzit, stațiile respective sunt tot timpul ocupate (in plus unele s-au “defectat” sau sunt restricționate ca putere și timp). Era de așteptat asta. Pe de alta parte, stațiile cu plata s-au înmulțit și sunt in general libere. Mie îmi place sa fac pauze dese, așa ca nu ma deranjează sa incarc de mai multe ori parțial. Deci, pe moment nu se pune problema sa nu ai unde încărca la nevoie. Sa vedem cum va evolua situația in urmatorii 2-3 ani … Sunt de acord cu cele spuse mai sus, dar din nefericire mentalitatea unora este complet diferită, si-au cumpărat mașini electrice cand erau majoritatea încărcătoarelor gratuite si credeau ca asa va fi veșnic. Va întreb la mașinile cu combustie nu plătiți motorina sau benzina? O luați de undeva gratis? Sincer nu știu de unde vine aceasta mentalitate dar este complet greșita. S-au înmulțit stațiile de încărcare si se vor tot înmulți, nu numai in Romania desigur. Acum suntem intr-o perioada de tranziție care va mai dura 20 ani cel mai probabil.In opinia mea pentru o adopție de masa va trebui rezolvată încărcarea in zonele urbane cu densitate mare, pentru mersul in oraș si limitrof. Avantajele mașinilor electrice sunt evidente si desigur nu au numai plusuri dar asta este Trendul si nu cred ca se mai poate da înapoi. China si USA vor fi lideri la construcția de mașini electrice, au capacitați de producție de baterii semnificative. In curând bătrâna Europa nu va mai conta asa de mult datorita mentalității învechite si a opoziției electrificării, state precum Germania, Italia, Cehia, Slovacia, Ungaria. Eu ca posesor de electrica dar si de diesel, văd imediat diferențele si nu din auzite, ci din propria experienta. Încărcarea acasă aduce avantaje in primul rând prin faptul ca energia electrica nu este purtătoare de accize ca la combustibilii clasici, deci mai ieftin de călătorit in aceiași durata de timp. Încărcarea se face pe perioada cat mașina staționează deci nu te deranjează cu nimic. Momentele cand îți trebuie sa călătorești pe distante mai lungi sunt mai rare, deci nu au un impact major.De aceea nu am renunțat la diesel dar nu o mai folosesc ca înainte, doar 10% din nr de km inițiali, deci poluare mai putina, confort mai mare. Mașinile electrice sunt mult mai bine dotate in comparație cu cele clasice, standard au radar, blis, pilot automat, majoritatea încălzire in scaune, volan, camere spate minim, dacă nu si fata si laterale, opțiuni care la una clasica nici nu exista. Electrica este un avans tehnologic clar al industriei auto. Drumuri bune sa aveti si lipsite de evenimente. |
#351
Publicat: 25 martie 2023 - 08:24
Am avut treaba in Bucuresti. Destul de multe electrice achizitionate recent si incep sa se vada in trafic. Ramane un chin deplasarea, indiferent de tipul de motorizare.Parcarea e un chin si mai mare, cand ai treaba in oras. Din mai multe masini disponibile, inclusiv o electrica, am ales...bicicleta.
|
#352
Publicat: 25 martie 2023 - 09:02
oddy, on 24 martie 2023 - 17:34, said:
nu îmi mai place sa merg cu altceva, confort, zgomot aproape inexistent se încălzește rapid habitaclul iarna, eventual remote, incomparabil fata de o mașina cu combustie si aici o compar cu Range-un meu nu cu altceva.Despre demarate si dinamica nici nu avem ce compara |
|
#353
Publicat: 25 martie 2023 - 09:11
Cumulus, on 25 martie 2023 - 08:24, said:
Am avut treaba in Bucuresti. Destul de multe electrice achizitionate recent si incep sa se vada in trafic. Ramane un chin deplasarea, indiferent de tipul de motorizare.Parcarea e un chin si mai mare, cand ai treaba in oras. Din mai multe masini disponibile, inclusiv o electrica, am ales...bicicleta. Problema cu folosirea bicicletei in oraș este că respiri datorită efortului, mai multe noxe decât dacă mergi pe jos. Până nu vor fi electricele majoritare măcar în oraș, mai bine folosești o bicicletă sau trotinetă electrică |
#354
Publicat: 25 martie 2023 - 09:20
se numeste scuter ce cauti tu. evindet, cu fi roata > 17". (punct)
Cumulus, on 25 martie 2023 - 08:24, said:
Am avut treaba in Bucuresti. Destul de multe electrice achizitionate recent si incep sa se vada in trafic. Ramane un chin deplasarea, indiferent de tipul de motorizare.Parcarea e un chin si mai mare, cand ai treaba in oras. Din mai multe masini disponibile, inclusiv o electrica, am ales...bicicleta. super alegere. Orasul asta este un killer. Bine ca nu ai treaba mult in el. Nu degeaba suntem "fruntasi" in lista cu cele mai nenorocite orase din lume la trafic/calitate viata( parca locul 3 sau 5 ). putin dupa istanbul:)) |
#355
Publicat: 25 martie 2023 - 10:08
kolfleading, on 25 martie 2023 - 09:02, said: Acelasi lucru l-am spus si eu, dar mi s-a explicat ca n-am avut eu masini cu combustie de calitate, de aia mi se pare electrica asa de faina. Dacă nici Range Rover nu face mașini, ce sa mai zicem. |
#356
Publicat: 25 martie 2023 - 10:19
Ford4, on 25 martie 2023 - 09:11, said:
Problema cu folosirea bicicletei in oraș este că respiri datorită efortului, mai multe noxe decât dacă mergi pe jos. Până nu vor fi electricele majoritare măcar în oraș, mai bine folosești o bicicletă sau trotinetă electrică De acord, dar nu lasa asta sa te descurajeze. Depinde si pe unde mergi. In 10 ani de mers cu bicicleta in Bucuresti prin cele mai aglomerate zone, rar a trebuit sa merg prin trafic bara la bara. Pentru mine, mersul cu masina in oras, electrica sau termica, este ultima optiune, dupa mers pe jos, bicicleta si transport in comun. Un oras civilizat este unul pentru oameni, nu masini. |
#357
Publicat: 25 martie 2023 - 10:39
oddy, on 25 martie 2023 - 10:08, said:
Dacă nici Range Rover nu face mașini, ce sa mai zicem. nu "mai" face. cine e ownerul la ei ? nu compara masinile de acum 20 de ani ( cand BMW chiar facea masini) cu cotetele pe care le fac aceleasi firme acum. Imperiile cladite pe calitate in decenii se mentin doar prin marketing (genial, indeed). o mica parte ( in special Japan) mai sunt ce au fost. restul .praf si pulbere (aka consumerism). ex - gunoaile "vandute" de bmv acum - le e atat de foame incat iti dau "cu plata lunara" si incalzirea in scaune (pe care ai cumparat-o cand ai dat sacul de bani pe masina). dar ne ducem in offtopic. roverul e papa de mult acum se numeste - MASINA CARE nu se strica niciodata DE TOT" |
|
#358
Publicat: 25 martie 2023 - 12:35
Ce e interesant este ca, dupa o perioada mai lunga de stat in aer curat, in prima zi de Bucuresti simt poluarea imediat, dar dupa cateva zile pare ca te obisnuiesti. Iar o bicicleta de sosea e incredibil de usor de folosit si efortul depus e mai mic decat pare.
Ca idee, in doua saptamani am mers 20km cu masina si peste 500km cu bicicleta. Editat de Cumulus, 25 martie 2023 - 12:48. |
#359
Publicat: 25 martie 2023 - 16:26
foxbat, on 25 martie 2023 - 10:39, said: nu "mai" face. cine e ownerul la ei ? nu compara masinile de acum 20 de ani ( cand BMW chiar facea masini) cu cotetele pe care le fac aceleasi firme acum. Imperiile cladite pe calitate in decenii se mentin doar prin marketing (genial, indeed). o mica parte ( in special Japan) mai sunt ce au fost. restul .praf si pulbere (aka consumerism). ex - gunoaile "vandute" de bmv acum - le e atat de foame incat iti dau "cu plata lunara" si incalzirea in scaune (pe care ai cumparat-o cand ai dat sacul de bani pe masina). dar ne ducem in offtopic. roverul e papa de mult acum se numeste - MASINA CARE nu se strica niciodata DE TOT" Hai sa dim serioși, dacă si încă si BMW face cotețe, atunci cine mai face masini, da-mi un exemplu, sau mai bine te întreb ce masini ai si ce masini ai avut de îți dai cu părerea in acest fel. Editat de oddy, 25 martie 2023 - 16:28. |
#360
Publicat: 25 martie 2023 - 19:37
foxbat, on 25 martie 2023 - 10:39, said:
nu compara masinile de acum 20 de ani ( cand BMW chiar facea masini) cu cotetele pe care le fac aceleasi firme acum. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi