Rezumat despre masinile electrice
#307
Posted 22 March 2023 - 09:10
sparkyson, on 21 martie 2023 - 23:20, said:
Nu cred ca e SUV-ul e chiar chintesenta rafinamentului, totusi . O masina mai grea consuma mai mult decat una mai usoara. Nu ai nevoie de 2 motoare care sa recupereze daca nu ai atat de mult de recuperat. Personal folosesc zilnic Ampera. De aia am si luat-o pentru ca e mult mai rentabila in oras. raven75, on 22 martie 2023 - 06:52, said:
Man...omul se referea la altceva....regenerarea dubla datorata greutatii vine cu un consum dublu ca sa pui tancul in miscare. Adica eu am Ioniq plugin si ca sa o misc la 60km/h consum sub 50% din cat ai tu nevoie pentru SUV....regenerarea mea e mai slaba decat la tine dar cand tragi linie eu am consum la 50% pt ca e mai mica/usoara/aerodinamica etc.... La drumuri urbane scot lejer sub 10kwh/100 km consum....greu de crezut sa iesi sub 20kwh cu Outlander. |
#308
Posted 22 March 2023 - 09:12
#309
Posted 22 March 2023 - 09:18
ro_explorer, on 22 martie 2023 - 08:16, said:
Mda.. Eu zic ca mai ai de învățat un pic despre suvuri plugin inainte sa dai lecții altora. Tinicheaua aia a ta nu e deloc rafinamentul plugin, dimpotrivă chiar. Cat despre suv și eficienta... LOL. Ca suv-ul nu e ok pentru oras sau alte aspecte total subiective , sunt alte discutii care nu-si au locul.... P.S Pe prius am pus GPL . In felul asta ajung per total mult mai avantajos. Bun , si acum sariti pe mine : "GPL ???? Distruge motorul !!! Numai sarakii prosti isi pun asa ceva pe masini !!! Nu as merge niciodata cu bomba in portbagaj !!" Apropo : Mangalia- Edirne-Mangalia cu priusul a costat 150 lei gpl.
Edited by calinkgb, 22 March 2023 - 11:33.
|
#310
Posted 22 March 2023 - 09:34
kye77, on 22 martie 2023 - 09:10, said:
Outlandrul i l-am dat tatalui pentru siguranta (...) in oras comparativ cu un suv clasic. foxbat, on 22 martie 2023 - 08:46, said:
intr-adevar este o vorba care zice asta.insa in cazul de fata cu siguranta ai postat eroanat. la noi este cultura "imi iau suv sa nu patesc nimic daca intru in altii".Colegii, amicii si multi "uameni" au formulat asa (mai ales pt muierea lor, "e mama copiilor mei si sa am grija de ea". statistic - te uiti cum merge un suv si te uiti sila volan. este un dezastru. Siguranta (falsa) data de marime duc la marirea nesimtirii si ignorarea "celor mia mici". Ca fapt divers ii ziceam unei cucoane care la fel o baga pe asta ca mi-am luat pentru sigurnta bla bla bla, ce-o sa faca atunci cand or sa fie 3/4 SUV-uri pe strada. Apoi mai e valabila aia cu o iau pentru siguranta, daca (mergand ca o cizma) intra intr-un cap de pod sau frontal cu tir/duba? Asa cu ipocrizia asta o sa ajungem sa mergem cu tir-ul pana la piata si inapoi. Edited by NikoroB, 22 March 2023 - 09:36. |
#311
Posted 22 March 2023 - 09:39
kye77, on 22 martie 2023 - 09:18, said:
Nu e ok sa faci masina tinichea . Acum, ca am clarificat asta, te rog sa te opresti in a discuta despre masini ICE pe un topic de electrice. |
#312
Posted 22 March 2023 - 09:50
@NikoroB: Cum e mai sigur un Outlander? Prin faptul că ai mai multa mașină care sa absoarbă energia impactului dintre tine si potențialul obstacol cu care te lovesti.
In caz de accident, mărimea contează și te protezează. Acum mulți ani, am văzut un clip între un Fiat 500 și un Audi Q7, ambele cu 5 stele EuroNCAP care am fost testate la impact frontal. Ghici care era mai "șifonată" dintre ele după impact? fiatul avea jumătate din lungimea inițială. Ce trebuie sa îți asumi când mergi cu SUV în oraș este că poți distruge vieți mult mai ușor și de aceea trebuie sa conduci și mai responsabil. |
#313
Posted 22 March 2023 - 09:53
#314
Posted 22 March 2023 - 09:58
Nu hraniti trolii...
In alta ordine, incep sa ma intorc la consumuri nesimtite de mici, mixt 14kwh %, DN1 si Bucuresti, se putea si mai jos dar inca am anvelope de iarna, deh dimineata sunt 4-5 grade. |
#315
Posted 22 March 2023 - 10:02
kye77, on 21 martie 2023 - 23:06, said:
Si acum invata : SUV-urile plugin sau electrice au 2 motoare electrice , unul pe fata si altul pe spate , comandate exclusiv de calculator, nu prin cardan adica transmisie mecanica... TOATE SUV-urile electrice sau plugin merg exclusiv 2x4 , adica trage doar fata. Spatele cupleaza in 2 conditii: daca aluneca fata, la zapada, noroi etc (ca un fel de blocant la masinile clasice) dau daca il cuplezi tu manual de la buton. In schimb, la partea de franare/recuperare merge si fata si spatele permanent. In felul asta recuperarea este mult mai accentuata decat la masinile electrice/plugin care nu sunt 4x4. Ma bucur ca imi vei multumi anticipat ca ti-am lamurit dilema... Vrabia cand nu ajunge la SUV....se multumeste si cu trotineta electrica... Nu sunt specialist in EV dar nu cred ca poti sa recuperezi energie cu un motor care nu e folosit la tractiune pentru ca nu e cuplat electric (eu aveam impresia ca trage in mod normal spatele iar fata intra la nevoie si intra ca am testat la Tesla pe la 60km/h). E posibil sa ma insel totusi. Revin la legile fizicii. Ca sa recuperezi ceva trebuie sa consumi mai intai si faptul ca recuperezi folosind 2 motoare in loc de unul nu inseamna ca recuperezi dublu ci poate un pic mai mult si asta datorita greutatii mai mari a masinii si nu faptului ca recuperezi cu 2 motoare. De unde nu e nici Dumenzeu nu cere. Este ca la discounturi. Cu cat platesti o suma mai mare cu atat discountul creste si te lauzi ca ai economisit mai mult dar realitatea este ca ai cheltuit mai mult si ceea ce primesti inapoi este tot din banii tai. Asa si la recuperare. Crezi ca daca iei discoutul ala cu 2 maini e mai mare? Tot atat e. La franari agresive e posibil sa recuperezi mai mult cu 2 motoare pentru ca la mine actioneaza frana clasica in situatia asta dar condusul agresiv cu electrica (si este foarte tentant ca apesi pe acceleratie si decoleaza) creste consumul exponential si este irelevanta recuperarea per total. |
#316
Posted 22 March 2023 - 10:02
relu11051, on 22 martie 2023 - 09:58, said:
Nu hraniti trolii... In alta ordine, incep sa ma intorc la consumuri nesimtite de mici, mixt 14kwh %, DN1 si Bucuresti, se putea si mai jos dar inca am anvelope de iarna, deh dimineata sunt 4-5 grade. Edited by ro_explorer, 22 March 2023 - 10:02. |
|
#317
Posted 22 March 2023 - 10:02
foxbat, on 22 martie 2023 - 08:46, said:
Daca treci de 10kw/100 km deja inseamnapeste 20 ron /100 km, deci cam 3l motorina/100km. foxbat, on 22 martie 2023 - 08:46, said:
daca imi spuneti ca il incarcati din PV - stiti cat costa o instalatie care sa incarce in cateva ore un SUV? mult rau, sub 20 kwh instalati fizic ( Care inseamna in cel mai bun caz 17 utilizabili ) si aia cam 3 ..4 ore/zi. Deci nici asta nu tine ca "poezie de economie". Nu-ti trebuie instalatie care sa incarce "in cateva ore". Iti trebuie doar cat sa incarce atat cat ai nevoie pentru ziua urmatoare. Iti spun din perspectiva unuia care are PV si totul pe electric (incalzirea si apa calda menajera, bucataria, autoturismul, masina de tuns iarba). Zero gaz, zero benzina. foxbat, on 22 martie 2023 - 08:46, said:
20 kwh instalati [...] lasam ipocrizia nitel ca ingineria nu e proasta:) |
#318
Posted 23 March 2023 - 07:05
Man.gata cu intepaturile si cu presupunerile despre mine. Sunt si eronate si tendentioase.
2ron e pret de incarcare rapida?eu vad ca aia e spre 3 ron.(plugshare).tu cat platesti incarcarea la statii? Cu.pv urile :cum faci?stai ziua la incarcat si mergi noaptea?) Edited by foxbat, 23 March 2023 - 07:05. |
#319
Posted 23 March 2023 - 07:43
#320
Posted 23 March 2023 - 08:16
#321
Posted 23 March 2023 - 08:19
|
#322
Posted 23 March 2023 - 08:51
ro_explorer, on 23 martie 2023 - 08:16, said:
Pana la urma care e rezumatul tău despre mașinile electrice? Cu bune și rele. Din experienta sau din reviste... asa cum le percepi tu. e mult de povestit si cam toata informatia s-a tot scris si "re"scris. Experienta mea sau rezumatul daca vrei sa ii spui asa are 2 straturi: - unul de planificare/intelegere/explicare/decizie pentru EV-uri si ecosistemul lor ( pe scurt - nu sunt pentru oricine, implica un anumit mod de viata si de context (econimic, social,geografic etc) - una de personalizare (corecta!) pentru fiecare - in functie de parametrii INDIVIDUALI stabiliti la punctul anterior (bugetare, autonomie, pret, incarcare, dimensiuni, aspecte utilitare(gen nu incape vitelul in Spring de asta am luat SUV ,etc) Si astea s-au discutat si rasdiscutat ( mi-au placut posturile - imediat trolate - ADM si courage unde s a generat informatie de calitate si sintetizata). DIn pacate nu intelegem ca anumite sabloane (ex - SUV electric in oras ca de la asta pare ca s-a inflamat treaba) care nu sunt in concortanta cu bunul simt si cu respectul intre noi ca oameni (deci nenatural dar devenit "normal") sunt toxice si genereaza conflicte.Si evident, fiecare cioara isi lauda puiul, asa ca toti incearca sa explice ce buna e decizia luata (individual, particular) pentru toti. deh, romanul e nascut politician, inginer, fotbalist samd. Acum s-a nascut si "EV-ist". Tin un pariu - dar din pacate nu prea vad cum se paote implementa - sa raspunda toti "ev"istii la cateva intreabari din fizica de scoala generala. O sa iasa " daca esti om cu mine sunt si eu o(h)m cu tine" . Lege sa fie. qed pe scurt, in cazul meu (nu neparat sunt implicat in partea de detinere si plata dar de "driver", cu siguranta. Caut sugar mommy cu Tesla S dual. - masina EV - pentru transport local(urban sa zicem), naveta, raza < 100 km de resedinta - marime - Spring & co (nu brandul conteaza) - timp de incarcare 3 - 5 ore - range - 200km iarna - consum - sub 20 ron / 100 km (de ani de zile merg cu ceva gen 3l/100 km deci cam 21 ron la pretul de azi) - platforma stabila dpdv tehnic (nu sa stai cu erori si masina blocata prin service ) - service ok - nu "dorel cu testerul" si nu "schimbatori de piese pana gasim problema" - cale de rulare adaptata Ro - nu "21" " si alte exotisme de fitza care la prima gropita s-au deformat (am mers cu Honda civic typeR si m-a durut sufletul, masina aia in 50 km e praf la cum sunt drumurile la noi) - tehnologie adaptata omului (nu fortarea adaptarii omului la "sf"urile de pe bordurile (unde mai exista) ev-urilor - confortul - natural ( incalzire, ac, dejivrare parbriz/luneta, daca e si incalzire in scaune si in volan nu ma supar(nu pt mine ). niste boxe si un "cantor"cu BT si USB si aia e. - acces usor si rapid la mentenanta de baza ( o siguranta, un bec, o pana de anvelopa, placute frana, un filtru aer/habitaclu gen) si fara sa fie nevoie de platform si service pt asta - firma " de increde" (aka - nu un dement gen Musk la butoane. Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi fost sa mi dea o leapsa cu scaderile de preturi si leapsa clientilor "fraieriti"ce asteptau de luni/ani cu avans dat si preturi mari) - interiorul - materiale cu intretinere minima si rezistente la murdaria normala (copil mic, noroi, praf). ex - Dusterul este perfect pt asta. (toyota a fost un dezastru- piele & stuff) - esential - ERGONOMIA postului de "conducere" - ca la motociclete, nu toate se potrivesc oricui. Prefer pozitie inalta, apropiata de "TIR", cu vizibilitate mare si aerisit setupul de geamuri, oglinzi sanatoase, faruri ok pe repede inainta cam asta fu. |
#323
Posted 23 March 2023 - 09:09
Rezumatul meu.
Iti iei masina electrica doar daca : 1- stai la casa sa o poti incarca fara batai de cap (eventual esti si client hidroelectrica) 2-o folosesti exclusiv ca masina de oras 3- pentru vacante este un MUST sa ai o a doua masina cu motor ICE\hibrid , asta daca nu cumva faci vacantele exclusiv cu alte mijloace de transport ( tren, autocar etc) Cele 3 conditii trebuiesc indeplinite sine-qua-non . Daca nu sunt toate 3 indeplinite ci numai una sau 2, vei avea numai batai de cap iar dupa o perioada vei incepe sa injuri masinile electrice. |
#324
Posted 23 March 2023 - 09:13
evindent ca acesti parametrii is importanta ( cu mentiunea ca mai sunt si cazuri diferite - o poti incarca la birou de ex cat stai acolo)
da, eu is din generatia veche, fara "facalet" si fara sa vad eu cum urca turometrul in zona rosie nu cosider ca e masina:) deci pentru carat motocicleta pe remorca sau rulota, ICE. (nici daca ar fi buget nelimitat nu as arunca banii pe "suv electric" |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users