Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Rezumat despre masinile electrice

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
1856 replies to this topic

#343
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 16.05.2012

 ro_explorer, on 24 martie 2023 - 16:24, said:

Cum a fost Y-ul?

Ma gândesc sa ne faci un rezumat Posted Image
Locul unde straluceste Tesla fata de Kona mea e in primul rand reteaua de superchargere si viteza de incarcare mai ales pe 10%-70%. Daca mergi pana la baie si te mai foiesti putin te trezesti ca ai ajuns la 70%.
Nu am simitit deloc un obstacol ca la 3-4 ore sa opresc sa incarce masina iar noi sa facem o pauza la restaurantele din zona.
M-am convins cu ocazia asta ca "pentru vacante NU este DELOC un MUST sa ai o a doua masina cu motor ICE\hibrid" mai ales in tarile cu apa calda.
E drept ca nu as fi facut acest traseu cu o masina electrica de 50kwh net....luam ce recommanda colegul.

Model Y e foarte confortabila (cand am ridicat-o avea 50km in bord) mirosea a nou Posted Image am bagat-o prin toate hartoapele si raurile ca sa ajung in diverse zona mai salbatice Posted Image de imi era nitel mila de ea.
Nu am avut erori sau alte bazaconii de care se mai plangeau unii.
Foarte spatioasa....2 trolere mari si 2 mici s-au lafait in portbagaj : Copiii de asemea au apreciat plusul de spatiu de pe bancheta din spate. E faina zona vitrata de sus mai ales cand iesi noaptea la vanatoare de aurore boreale. Posted Image

Recunosc ca nu mi-am baut prea mult capul cu ea pe partea de tableta ca eram prea extaziat de ce vad prin jur.
Ce nu mi-a placut si probabil ca erau niste setari prin tableta care puteau corecta situatia...pe drum cu zapada/alunecos daca ridicai brusc piciorul de pe acceleratie avea tendinta sa ii danseze curul (cred ca regenerarea se face in principal cu rotile spate). Asta iti dadea o senzatie neplacuta de disconfort, lucru pe care nu l-am patit la Kona care are tractiune fata.
Pe de alta parte nu voiam sa ii scot regenerarea pt ca atunci cand franezi la Tesla cu pedala franezi direct cu placutele. La capitolul asta Hyundai are o bila alba cu padelele de unde reglezi pe 4 nivele 0-25-50-75% regenerarea.

Ca masina de concedii Model Y este una din cele mai bune optiuni daca mergi 500-600 km/zi. Pentru cei care fac peste 1000 km/zi in concedii ramane in continuare varianta  ICE/hibrid.

Attached Files


Edited by raven75, 24 March 2023 - 17:01.


#344
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

 raven75, on 24 martie 2023 - 16:51, said:

...pe drum cu zapada/alunecos daca ridicai brusc piciorul de pe acceleratie avea tendinta sa ii danseze curul (cred ca regenerarea se face in principal cu rotile spate).
"Asa face toate sefu' " ... e o chestie un pic nefericita si m-a luat prin surprindere primele 2-3 dati cand mi s-a intamplat dar apoi am invatat comportamentul si a fost OK.

 raven75, on 24 martie 2023 - 16:51, said:

Pe de alta parte nu voiam sa ii scot regenerarea
Nu se mai poate dezactiva regenerarea - a fost scoasa optiunea din meniuri.

#345
oddy

oddy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 08.09.2006

 raven75, on 24 martie 2023 - 15:53, said:



Mda, ma simt prost ca nu am urmat sine-qua-non cele trei conditii...adica merg al aeroport cu masina electrica (BV-Otopeni) ajung in Islanda in februarie (iarna, frig etc) cu 2 kinderi dupa mine  si bag  peste 2000 km...tot cu o electrica. Promit ca nu mai fac tampenii din astea!

De unde tot apareti?!


Total ce acord, nici nu ma gândeam ca își ia cineva  care sta la,bloc mașina electrica si se tot chinuie cu stațiile de încărcare.
Pot sa va spun ca atunci cand am luat mașina electrica am făcut un drum pana in Lisabona si retur si nu am avut probleme in afara țării cu încărcarea, Superchargere peste tor, poți face 1000 km pe zi la fel ca si cu o mașina cu combustie, costuri un pic mai scăzute, dar nu ceva wow. Am făcut asta ca si fun, 4 zile la dus 5 zile  la întors, dacă ar fi sa mai fac drumul,asta odată nu l-as face cu o electrica.
In rest in RO pentru naveta si drumuri scurte este imbatabila, nu îmi mai place sa merg cu altceva, confort, zgomot aproape inexistent se încălzește rapid habitaclul iarna, eventual remote, incomparabil fata de o mașina cu combustie si aici o compar cu Range-un meu nu cu altceva.Despre demarate si dinamica nici nu avem ce compara, poate sa comparam mașini electrice între ele.Tesla are o grămada de opțiuni care nu exista pe nici o mașina , tableta este o uzina, mi-a luat câteva luni sa pot învață toate meniurile si funcțiile.

 _-livio-_, on 23 martie 2023 - 10:25, said:

Bine zis frici, e uimitor cat de speriati sunt unii de electrice.


Ce mai mare frica este aia cu autonomia, cand le spui ca ai 350 km autonomie spun ca asa puțin?! Eu am mers accidental si cu autonomie de 18 km si nu sunt probleme, dar trebuie sa faci un pic de calcule si dacă vezi ca ai rămas pe sponci mergi mai încet si tot ajungi la destinație.


#346
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 raven75, on 24 martie 2023 - 16:51, said:

Kona care are tractiune fata.
Pe de alta parte nu voiam sa ii scot regenerarea pt ca atunci cand franezi la Tesla cu pedala franezi direct cu placutele. La capitolul asta Hyundai are o bila alba cu padelele de unde reglezi pe 4 nivele 0-25-50-75% regenerarea.
Eu folosesc Auto, nu îmi mai bat capul cu padelele.
În funcție de viteza își reglează regenerarea.

#347
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010

 ro_explorer, on 23 martie 2023 - 10:22, said:

Eu am încercat sa fiu mai politicos dar se pare ca metoda directa e mai eficienta Posted Image


Da, tupeul si nesimtirea ajuta la unii sa li se faca lehamite de a mai discuta cu astfel de interlocutori, la alti insa nu ajuta... :D

#348
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 805
  • Înscris: 18.05.2019

 raven75, on 24 martie 2023 - 16:51, said:

Locul unde straluceste Tesla fata de Kona mea e in primul rand reteaua de superchargere si viteza de incarcare mai ales pe 10%-70%.
E singura chestie pe care le-as reprosa-o coreenilor la Kona (chiar si la Kona noua). La modelul "vechi" puteau s-o duca pana la 100kW, iar la cel nou probabil spre 130-150kW fara griji prea mari. On the other hand, la cat costa si la dotarile pe care le avea pe ea (vorbesc de 2019-2021ish), tot o buburuza grozava ramane Posted Image.

 raven75, on 24 martie 2023 - 16:51, said:

Model Y e foarte confortabila (cand am ridicat-o avea 50km in bord) mirosea a nou Posted Image am bagat-o prin toate hartoapele si raurile ca sa ajung in diverse zona mai salbatice Posted Image de imi era nitel mila de ea.
Nu am avut erori sau alte bazaconii de care se mai plangeau unii.
Ti se pare mai confortabila decat Kona? Am tot citit in ultima vreme pareri de-ale utilizatorilor si cred ca de suspensii se plange lumea cel mai des.

 raven75, on 24 martie 2023 - 16:51, said:

Pentru cei care fac peste 1000 km/zi in concedii ramane in continuare varianta  ICE/hibrid.
Smooth Posted Image .

#349
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,056
  • Înscris: 06.08.2006
Am făcut un drum mai lung zilele trecute - 350 km dus, tot atât întors.
Față de anii trecuți am constatat ca e aproape imposibil sa mai încarci gratis când ești in tranzit, stațiile respective sunt tot timpul ocupate (in plus unele s-au “defectat” sau sunt restricționate ca putere și timp). Era de așteptat asta.
Pe de alta parte, stațiile cu plata s-au înmulțit și sunt in general libere. Mie îmi place sa fac pauze dese, așa ca nu ma deranjează sa incarc de mai multe ori parțial.
Deci, pe moment nu se pune problema sa nu ai unde încărca la nevoie. Sa vedem cum va evolua situația in urmatorii 2-3 ani …

#350
oddy

oddy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 08.09.2006

 Fujitsu, on 24 martie 2023 - 19:24, said:

Am făcut un drum mai lung zilele trecute - 350 km dus, tot atât întors.
Față de anii trecuți am constatat ca e aproape imposibil sa mai încarci gratis când ești in tranzit, stațiile respective sunt tot timpul ocupate (in plus unele s-au “defectat” sau sunt restricționate ca putere și timp). Era de așteptat asta.
Pe de alta parte, stațiile cu plata s-au înmulțit și sunt in general libere. Mie îmi place sa fac pauze dese, așa ca nu ma deranjează sa incarc de mai multe ori parțial.
Deci, pe moment nu se pune problema sa nu ai unde încărca la nevoie. Sa vedem cum va evolua situația in urmatorii 2-3 ani …

Sunt de acord cu cele spuse mai sus, dar din nefericire mentalitatea unora este complet diferită, si-au cumpărat mașini electrice cand erau majoritatea încărcătoarelor gratuite si credeau ca asa va fi veșnic. Va întreb la mașinile cu combustie nu plătiți motorina sau benzina? O luați de undeva gratis? Sincer nu știu de unde vine aceasta mentalitate dar este complet greșita.
S-au înmulțit stațiile de încărcare si se vor tot înmulți, nu numai in Romania desigur. Acum suntem intr-o perioada de tranziție care va mai dura 20 ani cel mai probabil.In opinia mea pentru o adopție de masa va trebui rezolvată încărcarea in zonele urbane cu densitate mare, pentru mersul in oraș si limitrof. Avantajele mașinilor electrice sunt evidente si desigur nu au numai plusuri dar asta este Trendul si nu cred ca se mai poate da înapoi. China si USA vor fi lideri la construcția de mașini electrice, au capacitați de producție de baterii semnificative. In curând bătrâna Europa nu va mai conta asa  de mult datorita mentalității învechite si a opoziției electrificării, state precum Germania, Italia, Cehia, Slovacia, Ungaria.
Eu ca posesor de electrica dar si de diesel, văd imediat diferențele si nu din auzite, ci din propria experienta. Încărcarea acasă aduce avantaje in primul rând prin faptul ca energia electrica nu este purtătoare de accize ca la combustibilii clasici, deci mai ieftin de călătorit in aceiași durata de timp. Încărcarea se face pe perioada cat mașina staționează deci nu te deranjează cu nimic. Momentele cand îți trebuie sa călătorești pe distante mai lungi sunt mai rare, deci nu au un impact major.De aceea nu am renunțat la diesel dar nu o mai folosesc ca înainte, doar 10% din nr de km inițiali, deci poluare mai putina, confort mai mare.
Mașinile electrice sunt mult mai bine dotate in comparație cu cele clasice, standard au radar, blis, pilot automat, majoritatea încălzire in scaune, volan, camere spate minim, dacă nu si fata si laterale, opțiuni care la una clasica nici nu exista. Electrica este un avans tehnologic clar al industriei auto.

Drumuri bune sa aveti si lipsite de evenimente.

#351
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,750
  • Înscris: 08.01.2010
Am avut treaba in Bucuresti. Destul de multe electrice achizitionate recent si incep sa se vada in trafic. Ramane un chin deplasarea, indiferent de tipul de motorizare.Parcarea e un chin si mai mare, cand ai treaba in oras. Din mai multe masini disponibile, inclusiv o electrica, am ales...bicicleta.

#352
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013

 oddy, on 24 martie 2023 - 17:34, said:

nu îmi mai place sa merg cu altceva, confort, zgomot aproape inexistent se încălzește rapid habitaclul iarna, eventual remote, incomparabil fata de o mașina cu combustie si aici o compar cu Range-un meu nu cu altceva.Despre demarate si dinamica nici nu avem ce compara
Acelasi lucru l-am spus si eu, dar mi s-a explicat ca n-am avut eu masini cu combustie de calitate, de aia mi se pare electrica asa de faina.

#353
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,131
  • Înscris: 13.11.2017

 Cumulus, on 25 martie 2023 - 08:24, said:

Am avut treaba in Bucuresti. Destul de multe electrice achizitionate recent si incep sa se vada in trafic. Ramane un chin deplasarea, indiferent de tipul de motorizare.Parcarea e un chin si mai mare, cand ai treaba in oras. Din mai multe masini disponibile, inclusiv o electrica, am ales...bicicleta.

Problema cu folosirea bicicletei in oraș este că respiri datorită efortului, mai multe noxe decât dacă mergi pe jos. Până nu vor fi electricele majoritare măcar în oraș, mai bine folosești o bicicletă sau trotinetă electrică

#354
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,809
  • Înscris: 22.12.2005
se numeste scuter ce cauti tu. evindet, cu fi roata > 17". (punct)

 Cumulus, on 25 martie 2023 - 08:24, said:

Am avut treaba in Bucuresti. Destul de multe electrice achizitionate recent si incep sa se vada in trafic. Ramane un chin deplasarea, indiferent de tipul de motorizare.Parcarea e un chin si mai mare, cand ai treaba in oras. Din mai multe masini disponibile, inclusiv o electrica, am ales...bicicleta.

super alegere. Orasul asta este un killer. Bine ca nu ai treaba mult in el. Nu degeaba suntem "fruntasi" in lista cu cele mai nenorocite orase din lume la trafic/calitate viata( parca locul 3 sau 5 ). putin dupa istanbul:))

#355
oddy

oddy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 08.09.2006

 kolfleading, on 25 martie 2023 - 09:02, said:


Acelasi lucru l-am spus si eu, dar mi s-a explicat ca n-am avut eu masini cu combustie de calitate, de aia mi se pare electrica asa de faina.

Dacă nici Range Rover nu face mașini, ce sa mai zicem.

#356
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,120
  • Înscris: 11.01.2009

 Ford4, on 25 martie 2023 - 09:11, said:

Problema cu folosirea bicicletei in oraș este că respiri datorită efortului, mai multe noxe decât dacă mergi pe jos. Până nu vor fi electricele majoritare măcar în oraș, mai bine folosești o bicicletă sau trotinetă electrică

De acord, dar nu lasa asta sa te descurajeze. Depinde si pe unde mergi.
In 10 ani de mers cu bicicleta in Bucuresti prin cele mai aglomerate zone, rar a trebuit sa merg prin trafic bara la bara.
Pentru mine, mersul cu masina in oras, electrica sau termica, este ultima optiune, dupa mers pe jos, bicicleta si transport in comun.
Un oras civilizat este unul pentru oameni, nu masini.

#357
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,809
  • Înscris: 22.12.2005

 oddy, on 25 martie 2023 - 10:08, said:

Dacă nici Range Rover nu face mașini, ce sa mai zicem.

nu "mai" face. cine e ownerul la ei ?:)

nu compara masinile de acum 20 de ani ( cand BMW chiar facea masini) cu cotetele pe care le fac aceleasi firme acum. Imperiile cladite pe calitate in decenii se mentin doar prin marketing (genial, indeed).
o mica parte ( in special Japan) mai sunt ce au fost. restul .praf si pulbere (aka consumerism).

ex - gunoaile "vandute" de bmv acum - le e atat de foame incat iti dau "cu plata lunara" si incalzirea in scaune (pe care ai cumparat-o cand ai dat sacul de bani pe masina). dar ne ducem in offtopic.

roverul e papa de mult

acum se numeste  - MASINA CARE nu se strica niciodata DE TOT"

#358
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,750
  • Înscris: 08.01.2010
Ce e interesant este ca, dupa o perioada mai lunga de stat in aer curat, in prima zi de Bucuresti simt poluarea imediat, dar dupa cateva zile pare ca te obisnuiesti. Iar o bicicleta de sosea e incredibil de usor de folosit si efortul depus e mai mic decat pare.
Ca idee, in doua saptamani am mers 20km cu masina si peste 500km cu bicicleta.

Edited by Cumulus, 25 March 2023 - 12:48.


#359
oddy

oddy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 08.09.2006

 foxbat, on 25 martie 2023 - 10:39, said:



nu "mai" face. cine e ownerul la ei ?:)

nu compara masinile de acum 20 de ani ( cand BMW chiar facea masini) cu cotetele pe care le fac aceleasi firme acum. Imperiile cladite pe calitate in decenii se mentin doar prin marketing (genial, indeed).
o mica parte ( in special Japan) mai sunt ce au fost. restul .praf si pulbere (aka consumerism).

ex - gunoaile "vandute" de bmv acum - le e atat de foame incat iti dau "cu plata lunara" si incalzirea in scaune (pe care ai cumparat-o cand ai dat sacul de bani pe masina). dar ne ducem in offtopic.

roverul e papa de mult

acum se numeste  - MASINA CARE nu se strica niciodata DE TOT"



Hai sa dim serioși, dacă si încă si BMW face cotețe, atunci cine mai face masini, da-mi un exemplu, sau mai bine te întreb ce masini ai si ce masini ai avut de îți dai cu părerea  in acest fel.

Edited by oddy, 25 March 2023 - 16:28.


#360
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013

 foxbat, on 25 martie 2023 - 10:39, said:

nu compara masinile de acum 20 de ani ( cand BMW chiar facea masini) cu cotetele pe care le fac aceleasi firme acum.
Din punct de vedere al confortului si al rafinamentului, masinile actuale sunt NET SUPERIOARE fata de cele de acum 20 de ani.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate