Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava

Vouchere de vacanta

Cand One United nu mai vand isi v...
 Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...
 Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea
 Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...
 

Reziliere/Denuntare contract servicii internet/cablu

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
35 răspunsuri în acest subiect

#19
JustARandomGuy

JustARandomGuy

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 562
  • Înscris: 13.02.2018
Nu ma intelege gresit, nu eu sunt initiatorul topic-ului. Doar ti-am raspuns la intrebare. Erai curios. :)

#20
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 11.660
  • Înscris: 30.10.2009

View Postdygey, on 26 aprilie 2018 - 08:55, said:

si interpretabil, ca orice lege la noi la romanica...

deci:
a) daca aia s-au miscat repede si au facut modificarile de grila/viteza/ce-o fi. bine, discutabila partea cu aducerea aia la cunostinta...poti sa stii ce scrie in contractul lui...
m) serviciul de televiziune, daca e in contract, e fix continut digital fara suport material. daca-s destepti, le-a iesit de minune.
Nu-i interpretabil în cazul lui... ce ai pus tu din Art. 16 se referă la altceva.
a) contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist; - abia a început contractul, iar pe el trebuia să-l informeze agentul că în 14 zile se poate retrage (dacă n-a făcut-o are o bilă neagră)

m) furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere. - conținutul digital e ceva ce ți-e furnizat online, de ex. licențele.

Oricum o sucești, aici el are dreptul să se răzgândească pentru că n-a semnat la reprezentanță, deci într-un spațiu comercial.

#21
fob2310

fob2310

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 714
  • Înscris: 28.01.2006
Multumesc pentru raspunsuri . O sa le trimit o cerere de retragere din contract cu referinte la OUG si de acolo mai vedem.

#22
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.163
  • Înscris: 09.08.2006

View Postalthea, on 26 aprilie 2018 - 11:48, said:

Oricum o sucești, aici el are dreptul să se răzgândească pentru că n-a semnat la reprezentanță, deci într-un spațiu comercial.

Intrebare de profan: scrie in contract ca a fost semnat la coltul strazii? Sau de unde se poate deduce chestia asta cu locul semnarii?
Multumesc de lamuriri. Sunt doar curios.

#23
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 11.660
  • Înscris: 30.10.2009
Nu cred că scrie pe vreun contract unde sau cum au fost încheiate, dar după ceva (numele agentului, de exemplu) știe firma unde s-a semnat. Mă îndoiesc că se pune problema să nu recunoască asta.

#24
TheRipper

TheRipper

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 657
  • Înscris: 07.12.2014
Daca e facut la distanta ( apel telefonic, pe site ) ai maxim 14 zile sa te razgandesti.
Daca l-ai facut in magazin/caravana/ la poarta, ai maxim 24 ore.

#25
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 11.660
  • Înscris: 30.10.2009

View PostTheRipper, on 27 aprilie 2018 - 07:14, said:

Daca l-ai facut in magazin/caravana/ la poarta, ai maxim 24 ore.
Pentru că...? De unde ai scos cele 24 de ore?

Oare ce nu se înțelege din definiția asta?
8. contract în afara spaţiilor comerciale - orice contract dintre un profesionist şi un consumator, într-una din următoarele situaţii:
d) încheiat în cursul unei deplasări organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova şi a vinde consumatorului produse sau servicii;

#26
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Mesaje: 399.554
  • Înscris: 08.10.2015
În afară de faptul că inițiatorul nu a spus nimic de încadrarea în termenul de 14 zile, eu mai văd aici o mică problemă: cum face consumatorul dovada că a încheiat contractul ”în cursul unei deplasări organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova şi a vinde consumatorului produse sau servicii”?
Dacă teza semnării ”la poartă” o dovedești cu martori, teza a doua, cea cu ”scopul deplasării” cum o dovedești?

Editat de MembruAnonim, 27 aprilie 2018 - 07:44.


#27
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 11.660
  • Înscris: 30.10.2009
:D
Bună asta cu scopul deplasării și cum îl dovedești. Ce altă posibilitate ar fi?  Agentul mergea la piață și l-a oprit omul să îi facă un contract, sau cum ar justifica prezența lui la poarta clientului?

#28
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Mesaje: 399.554
  • Înscris: 08.10.2015
Agentul nu trebuie să justifice nimic. El spune că e o procedură de încheiere a contractelor ce vine în sprijinul clienților. Dovada trebuie făcută de cel ce face susținerea că se încadrează în prevederile lit. d), mai ales că vorbim, în cazul de față, de o prelungire a unui contract vechi.

#29
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 11.660
  • Înscris: 30.10.2009

View PostMembruAnonim, on 27 aprilie 2018 - 08:16, said:

Agentul nu trebuie să justifice nimic. El spune că e o procedură de încheiere a contractelor ce vine în sprijinul clienților.
Eu aș zice că e o procedură de vânzare a serviciilor. Altfel, sigur că nu trebuie să justifice agentul ceva, el își făcea treaba.

Omul nu trebuie să facă nicio dovadă, că nu-i  dă în judecată. Să facă cererea de retragere din contract cu mențiunea că l-a încheiat cu ocazia deplasării în teren a agentului, iar dacă nu vor să-i dea curs să reclame la ANPC.
ANPC va decide dacă cererea e întemeiată sau nu.

#30
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Mesaje: 399.554
  • Înscris: 08.10.2015
Scenariu:
1. inițiatorul face cerere de retragere (presupunând că e în termen) și i se respinge pe motiv că nu e contract încheiat în afara spațiului comercial.
2. inițiatorul face plângere la ANPC iar operatorul susține că nu e contract încheiat în afara spațiului comercial și dovedește cu semnătura ”în original” a clientului. Cam care crezi că e probabilitatea ca angajatul ANPC să-l creadă pe comerciant în condițiile în care inițiatorul nu dovedește din start că a fost contract încheiat în afara spațiului comercial?
3. în varianta pesimistă, rămân 2 posibilități: plătește până la finalul perioadei sau merge la instanță și din nou ajungem la sarcina probei.

L.E. Am editat ca să se încadreze în prevederile lit. d). și pentru a nu mai face un post nou.

Editat de MembruAnonim, 27 aprilie 2018 - 09:30.


#31
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 11.660
  • Înscris: 30.10.2009
Gabi, nu-i contract la distanță... e contract încheiat în afara spațiilor comerciale, deci nu într-o reprezentanță.

Mai pun o dată art  și explicația contractului la distanță din  OUG 34/2014:

ARTICOLUL 9
Dreptul de retragere
(1) Cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la art. 14.

8. contract în afara spaţiilor comerciale - orice contract dintre un profesionist şi un consumator, într-una din următoarele situaţii:
d) încheiat în cursul unei deplasări organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova şi a vinde consumatorului produse sau servicii;

Editat de althea, 27 aprilie 2018 - 09:54.


#32
fob2310

fob2310

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 714
  • Înscris: 28.01.2006
Problema e in felul urmator.

Am fost abonat la firma de cablu si internet X.. care in 2014 a fost vanduta catre AKTA. Acum a aparut si UPC in localitate. Intre mine si AKTA nu a mai fost semnat niciun contract de la preluarea firmei X. (s-a preluat contractul vechi pe care il aveam cu firma X). Din cauza ca au concurenta acum ,cei de la AKTA au mers prin localitate , nu doar la mine ci la toti abonatii pe care ii are, oferind niste reduceri.

Eu am semnat contractul nou cu ei , doar ca la cateva zile dupa ce am semnat  am primit confirmarea  pentru a pleca in strainatate pentru o perioada mai lunga. (motivul denuntarii contractului conteaza mai putin).

In privinta OUG eu zic ca ma incadrez la literele a;b;c

"In ceea ce priveste contractul in afara spatiilor comerciale, acesta este incheiat intre un profesionist si un consumator, intr-una din urmatoarele situatii:
a) in prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, intr-un loc care nu este spatiul comercial al profesionistului;
b; ca urmare a unei oferte din partea consumatorului in aceleasi circumstante ca cele mentionate la lit. a);

c) in spatiile comerciale ale profesionistului sau prin orice mijloace de comunicare la distanta, imediat dupa ce consumatorul a fost abordat in mod personal si individual, intr-un loc care nu este spatiul comercial al profesionistului, in prezenta fizica simultana a acestuia si a consumatorului;
d) in cursul unei deplasari organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova si a vinde consumatorului produse sau servicii;"

Editat de fob2310, 27 aprilie 2018 - 13:46.


#33
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 11.660
  • Înscris: 30.10.2009

View Postfob2310, on 27 aprilie 2018 - 13:45, said:

In privinta OUG eu zic ca ma incadrez la literele a;b;c
b; ca urmare a unei oferte din partea consumatorului in aceleasi circumstante ca cele mentionate la lit. a);
Ce ofertă i-ai făcut tu agentului?

#34
fob2310

fob2310

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 714
  • Înscris: 28.01.2006
Nicio oferta am confundat la viteza consumatorul cu furnizorul/profesionistul.
Asadar ar ramane literele a si d.

Editat de fob2310, 27 aprilie 2018 - 14:16.


#35
fob2310

fob2310

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 714
  • Înscris: 28.01.2006
Tocmai am terminat de vorbit cu un prieten care a facut contract cu UPC-ul pentru internet ,cablu si telefon iar in contractul respectiv apare precizat ca se poate retrage consumatorul din contract conform OUG 34/2014. Contract facut la domiciliul consumatorului.

La mine in contractul cu AKTA nu scrie nimic de dreptul de retragere ceea ce ar contravine art 28 litera "n" care prevede:

n) nerespectarea de către profesionist a prevederilor art. 9 alin. (1) - (2) referitoare la dreptul de
retragere, precum şi a prevederilor art. 9 alin. (3) referitoare la obligaţiile contractuale pe parcursul
perioadei de retragere se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei;

Iar in art 10 alineatul 1 se specifica:

În cazul în care profesionistul nu a transmis consumatorului informatiile privind dreptul de
retragere conform art. 6 alin. (1) lit. h), perioada de retragere expira la 12 luni de la sfârsitul perioadei
initiale de retragere de 14 zile.

#36
fob2310

fob2310

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 714
  • Înscris: 28.01.2006
Am rezolvat cu rezilierea. Le-am trimis email cu cererea de retragere conform cu OUG 34, m-au contactat telefonic ieri și am reziliat contractul fără nicio taxa în plus.

Editat de fob2310, 03 mai 2018 - 11:52.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate