Reziliere/Denuntare contract servicii internet/cablu
Last Updated: May 03 2018 11:50, Started by
fob2310
, Apr 25 2018 20:39
·
0
#19
Posted 26 April 2018 - 11:26
Nu ma intelege gresit, nu eu sunt initiatorul topic-ului. Doar ti-am raspuns la intrebare. Erai curios.
|
#20
Posted 26 April 2018 - 11:48
dygey, on 26 aprilie 2018 - 08:55, said:
si interpretabil, ca orice lege la noi la romanica... deci: a) daca aia s-au miscat repede si au facut modificarile de grila/viteza/ce-o fi. bine, discutabila partea cu aducerea aia la cunostinta...poti sa stii ce scrie in contractul lui... m) serviciul de televiziune, daca e in contract, e fix continut digital fara suport material. daca-s destepti, le-a iesit de minune. a) contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist; - abia a început contractul, iar pe el trebuia să-l informeze agentul că în 14 zile se poate retrage (dacă n-a făcut-o are o bilă neagră) m) furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere. - conținutul digital e ceva ce ți-e furnizat online, de ex. licențele. Oricum o sucești, aici el are dreptul să se răzgândească pentru că n-a semnat la reprezentanță, deci într-un spațiu comercial. |
#21
Posted 26 April 2018 - 17:44
Multumesc pentru raspunsuri . O sa le trimit o cerere de retragere din contract cu referinte la OUG si de acolo mai vedem.
|
#22
Posted 26 April 2018 - 19:35
althea, on 26 aprilie 2018 - 11:48, said:
Oricum o sucești, aici el are dreptul să se răzgândească pentru că n-a semnat la reprezentanță, deci într-un spațiu comercial. Intrebare de profan: scrie in contract ca a fost semnat la coltul strazii? Sau de unde se poate deduce chestia asta cu locul semnarii? Multumesc de lamuriri. Sunt doar curios. |
#23
Posted 26 April 2018 - 19:50
Nu cred că scrie pe vreun contract unde sau cum au fost încheiate, dar după ceva (numele agentului, de exemplu) știe firma unde s-a semnat. Mă îndoiesc că se pune problema să nu recunoască asta.
|
#24
Posted 27 April 2018 - 07:14
Daca e facut la distanta ( apel telefonic, pe site ) ai maxim 14 zile sa te razgandesti.
Daca l-ai facut in magazin/caravana/ la poarta, ai maxim 24 ore. |
#25
Posted 27 April 2018 - 07:28
TheRipper, on 27 aprilie 2018 - 07:14, said:
Daca l-ai facut in Oare ce nu se înțelege din definiția asta? 8. contract în afara spaţiilor comerciale - orice contract dintre un profesionist şi un consumator, într-una din următoarele situaţii: d) încheiat în cursul unei deplasări organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova şi a vinde consumatorului produse sau servicii; |
#26
Posted 27 April 2018 - 07:42
În afară de faptul că inițiatorul nu a spus nimic de încadrarea în termenul de 14 zile, eu mai văd aici o mică problemă: cum face consumatorul dovada că a încheiat contractul ”în cursul unei deplasări organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova şi a vinde consumatorului produse sau servicii”?
Dacă teza semnării ”la poartă” o dovedești cu martori, teza a doua, cea cu ”scopul deplasării” cum o dovedești? Edited by MembruAnonim, 27 April 2018 - 07:44. |
#27
Posted 27 April 2018 - 08:07
Bună asta cu scopul deplasării și cum îl dovedești. Ce altă posibilitate ar fi? Agentul mergea la piață și l-a oprit omul să îi facă un contract, sau cum ar justifica prezența lui la poarta clientului? |
#28
Posted 27 April 2018 - 08:16
Agentul nu trebuie să justifice nimic. El spune că e o procedură de încheiere a contractelor ce vine în sprijinul clienților. Dovada trebuie făcută de cel ce face susținerea că se încadrează în prevederile lit. d), mai ales că vorbim, în cazul de față, de o prelungire a unui contract vechi.
|
|
#29
Posted 27 April 2018 - 08:23
MembruAnonim, on 27 aprilie 2018 - 08:16, said:
Agentul nu trebuie să justifice nimic. El spune că e o procedură de încheiere a contractelor ce vine în sprijinul clienților. Omul nu trebuie să facă nicio dovadă, că nu-i dă în judecată. Să facă cererea de retragere din contract cu mențiunea că l-a încheiat cu ocazia deplasării în teren a agentului, iar dacă nu vor să-i dea curs să reclame la ANPC. ANPC va decide dacă cererea e întemeiată sau nu. |
#30
Posted 27 April 2018 - 09:19
Scenariu:
1. inițiatorul face cerere de retragere (presupunând că e în termen) și i se respinge pe motiv că nu e contract încheiat în afara spațiului comercial. 2. inițiatorul face plângere la ANPC iar operatorul susține că nu e contract încheiat în afara spațiului comercial și dovedește cu semnătura ”în original” a clientului. Cam care crezi că e probabilitatea ca angajatul ANPC să-l creadă pe comerciant în condițiile în care inițiatorul nu dovedește din start că a fost contract încheiat în afara spațiului comercial? 3. în varianta pesimistă, rămân 2 posibilități: plătește până la finalul perioadei sau merge la instanță și din nou ajungem la sarcina probei. L.E. Am editat ca să se încadreze în prevederile lit. d). și pentru a nu mai face un post nou. Edited by MembruAnonim, 27 April 2018 - 09:30. |
#31
Posted 27 April 2018 - 09:26
Gabi, nu-i contract la distanță... e contract încheiat în afara spațiilor comerciale, deci nu într-o reprezentanță.
Mai pun o dată art și explicația contractului la distanță din OUG 34/2014: ARTICOLUL 9 Dreptul de retragere (1) Cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la art. 14. 8. contract în afara spaţiilor comerciale - orice contract dintre un profesionist şi un consumator, într-una din următoarele situaţii: d) încheiat în cursul unei deplasări organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova şi a vinde consumatorului produse sau servicii; Edited by althea, 27 April 2018 - 09:54. |
#32
Posted 27 April 2018 - 13:45
Problema e in felul urmator.
Am fost abonat la firma de cablu si internet X.. care in 2014 a fost vanduta catre AKTA. Acum a aparut si UPC in localitate. Intre mine si AKTA nu a mai fost semnat niciun contract de la preluarea firmei X. (s-a preluat contractul vechi pe care il aveam cu firma X). Din cauza ca au concurenta acum ,cei de la AKTA au mers prin localitate , nu doar la mine ci la toti abonatii pe care ii are, oferind niste reduceri. Eu am semnat contractul nou cu ei , doar ca la cateva zile dupa ce am semnat am primit confirmarea pentru a pleca in strainatate pentru o perioada mai lunga. (motivul denuntarii contractului conteaza mai putin). In privinta OUG eu zic ca ma incadrez la literele a;b;c "In ceea ce priveste contractul in afara spatiilor comerciale, acesta este incheiat intre un profesionist si un consumator, intr-una din urmatoarele situatii: a) in prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, intr-un loc care nu este spatiul comercial al profesionistului; b; ca urmare a unei oferte din partea consumatorului in aceleasi circumstante ca cele mentionate la lit. a); c) in spatiile comerciale ale profesionistului sau prin orice mijloace de comunicare la distanta, imediat dupa ce consumatorul a fost abordat in mod personal si individual, intr-un loc care nu este spatiul comercial al profesionistului, in prezenta fizica simultana a acestuia si a consumatorului; d) in cursul unei deplasari organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova si a vinde consumatorului produse sau servicii;" Edited by fob2310, 27 April 2018 - 13:46. |
#33
Posted 27 April 2018 - 14:09
|
#34
Posted 27 April 2018 - 14:15
Nicio oferta am confundat la viteza consumatorul cu furnizorul/profesionistul.
Asadar ar ramane literele a si d. Edited by fob2310, 27 April 2018 - 14:16. |
#35
Posted 27 April 2018 - 16:19
Tocmai am terminat de vorbit cu un prieten care a facut contract cu UPC-ul pentru internet ,cablu si telefon iar in contractul respectiv apare precizat ca se poate retrage consumatorul din contract conform OUG 34/2014. Contract facut la domiciliul consumatorului.
La mine in contractul cu AKTA nu scrie nimic de dreptul de retragere ceea ce ar contravine art 28 litera "n" care prevede: n) nerespectarea de către profesionist a prevederilor art. 9 alin. (1) - (2) referitoare la dreptul de retragere, precum şi a prevederilor art. 9 alin. (3) referitoare la obligaţiile contractuale pe parcursul perioadei de retragere se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei; Iar in art 10 alineatul 1 se specifica: În cazul în care profesionistul nu a transmis consumatorului informatiile privind dreptul de retragere conform art. 6 alin. (1) lit. h), perioada de retragere expira la 12 luni de la sfârsitul perioadei initiale de retragere de 14 zile. |
#36
Posted 03 May 2018 - 11:50
Am rezolvat cu rezilierea. Le-am trimis email cu cererea de retragere conform cu OUG 34, m-au contactat telefonic ieri și am reziliat contractul fără nicio taxa în plus.
Edited by fob2310, 03 May 2018 - 11:52. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users