Minciuna timbrului de mediu si invechirea parcului auto !
#37
Posted 04 October 2017 - 12:45
Prin zonele sărace o fi mai plin de maşini vechi, dar prin Bucureşti rar mai văd o maşină mai veche de 17-20 de ani.
|
#38
Posted 04 October 2017 - 12:48
djl, on 04 octombrie 2017 - 12:45, said:
Prin zonele sărace o fi mai plin de maşini vechi, dar prin Bucureşti rar mai văd o maşină mai veche de 17-20 de ani. Si cred ca la fel e si-n Banat, Oltenia, Ardeal, si chiar si Moldova Nordica, or mai fi rable vechi prin Galati, Vaslui, Botosani... |
#39
Posted 04 October 2017 - 12:52
Multe maşini frumoase au dispărut din cauza programului "Rabla"
|
#40
Posted 04 October 2017 - 12:52
Friskey, on 04 octombrie 2017 - 12:30, said:
... Acum nu mai e ratia si nici interdictia de a circula. Ti-e ti-ar placea sa tot deschizi si sa inchizi portile de cel putin 4 ori pe zi? O lasa la poarta si basta. Ii trebuie, se urca in ea si se duce fara timp pierdut cu inchisul si deschisul portilor. La unu din garaje am telecomanda la poarta dar la cealalta e manuala treaba si nu patesc nimic daca o deschid si inchid ... Edited by Baxon, 04 October 2017 - 12:53. |
#41
Posted 04 October 2017 - 12:55
In provincie sunt mai multe masini vechi, din anii '90, la sate si mai multe. Stiu unele chiar si din '80, bine intretinute, gen Opel Kadett, Passat B2. Oamenii nu sunt bogati dar masinile vad ca merg bine, nu scot fum si nici nu trosnesc.
In zonele montane ARO-ul e destul de popular. Si rezista cu brio in ciuda faptului ca au fost rupte toata viata cu lemne si hartoape. Impozitele astea lovesc cel mai tare in saraci care au si ei o masina din asta ca sa isis faca treaba. Credeti ca daca ar avea bani de Mercedes nou nu si-ar lua unul? Oricum taxele s-au inventat pentru saraci, nu pentru bogati. Iobagii au paltit intotdeauna biruri, nu boierii. Am un var care sta la tara si are o Dacia veche, isi face si el treaba cu ea. Cara si vinde zarzavaturi, si alte cele. Mai are si un copil bolnav cu care se tot plimba prin tara pe la medici. Sa pui taxe mari unor astfel de oameni ... ar trebui sa fii tras in teapa in piata centrala. Edited by Friskey, 04 October 2017 - 13:04. |
#42
Posted 04 October 2017 - 12:56
Bine , dar alea nici macar nu au ITP valabil ... ca se stiu cu sefu de post ca i-o dus si lui lemne ..
Edited by Baxon, 04 October 2017 - 12:56. |
#43
Posted 04 October 2017 - 12:57
Friskey, on 04 octombrie 2017 - 12:55, said:
In provincie sunt mai multe masini vechi, din anii '90, la sate si mai multe. In zonele montane ARO-ul e destul de popular. Si rezista cu brio in ciuda faptului ca au fost rupte toata viata cu lemne si hartoape. Putine ajung pe DNuri sau in marile orase, majoritatea se invart intr-un perimetru de cativa km.. |
#44
Posted 04 October 2017 - 12:58
faracreier, on 04 octombrie 2017 - 11:46, said: Sunt de acord ca taxa de mediu este o aberatie. Masinile vechi Probabil cei cu numere pare și impare în uikend, eventual sã circule numai gușãții cu parale și sã parcheze pe holul magazinului... Nici generația mea de socialiști înrãiți nu gîndesc așa strîmt... |
#45
Posted 04 October 2017 - 13:02
notrust, on 04 octombrie 2017 - 12:23, said: 1. Nici nu se poate innoi, ca nu avem bani de masini noi. 2. De fapt parcul auto in esenta a intinerit, cu putin in medie. 3. Totusi cred ca e mai bine sa vezi in majoritate masini dupa 2002 decat din anii '90.... 2. Doar in cazul ca masinile vechi au fost casate sau vandute in strainatate, altfel esti in eroare si parcul auto s-a invechit si mai mult. 3. Este mai bine sa vad ca isi cumpara masina romanul care are cu adevarat nevoie de masina si ca respecta mediul deci isi permite sa cumpere o masina electrica (la cele electrice "carburantul" costa 2 lei pentru aproximativ 200 km). Sunt scumpe? Da. Totusi romanul ar trebui sa renunte la "egoismul exacerbat" si sa poate folosi conceptul de sharing car utilizat in vest, pentru ca acel scump sa devina ceva mai acceptabil. Quote BMW i3 a primit o nouă baterie care îi ridică autonomia la până la 200 km în condus cotidian sau 300 km în regim de condus economic, devenind astfel modelul electric cu cea mai bună autonomie aflat la vânzare în România. Noul model poate fi comandat la un preţ de 37.080 Euro cu TVA şi beneficiază de o susţinere prin programul guvernamental “Rabla Plus” de 4500 Euro la preţul cu TVA. Primele livrări sunt aşteptate pentru luna august. Cât costă noul BMW i3, care te duce 300 km în regim pur electric Inceputul este foarte greu in Romania, mai ales ca asa pare a fi mai mult o inchiriere decat sharing car sau ceva mixt: Quote „Avem 50 de maşini disponibile în Cluj. Utilizatorii trebuie să aibă peste 23 de ani şi să deţină permis de circulaţie de minimum un an de zile“, a spus Demis Ghideanu, fondator al Pony Car Sharing, în cadrul emisiunii de business ZF Live. În preţul închirierii maşinii sunt incluse atât asigurările, cât şi carburantul. Utilizatorul deschide aplicaţia, caută cea mai apropiată maşină de el, o rezervă, se duce la ea şi cu ajutorul aplicaţiei o deschide. Cheia este în torpedou, iar la sfârşitul cursei persoana care a folosit maşina o închide prin intermediul aplicaţiei. Atunci se retrag banii pentru cursă din contul acestuia. Cei care folosesc maşinile le pot lăsa pe orice loc de parcare legal din zona de acoperire. Factura medie pentru o cursă este de 12-15 lei. Gradul de folosire a unei maşini din flota de la Cluj este de 30-40 de minute pe zi, însă pentru a atinge nivelul de break-even acestea trebuie să stea închiriate minimum o oră. „În Austria gradul de ocupare este de 90 de minute pe zi. Este o corelaţie între numărul de maşini şi încasări, cu cât ai mai multe maşini, cu atât sunt mai multe locuri în care poţi găsi maşinile în oraş şi implicit pot fi folosite de mai multe persoane.“ Pentru a acoperi majoritatea zonelor din Cluj, Demis Ghindeanu spune că ar fi nevoie de 100 de automobile. PONY CAR este pe o pierdere enorma la Cluj. Esecul e recunoscut de Demis Ghindeanu, intr-un interviu din ZF: doar 2500 de clujeni au închiriat maşini în regim car-sharing Ideea sharing car ar fi se unesc mai multi doritori de masina si cumpara una noua impreuna numai daca reusesc sa stabileasca de la inceput cine, cand si cum o vor utiliza pe rand, extrem de dificil la romani. |
#46
Posted 04 October 2017 - 13:24
Despre noua taxa auto: http://www.automarke...ctie-80139.html
|
|
#47
Posted 04 October 2017 - 13:32
faracreier, on 04 octombrie 2017 - 11:46, said:
Asa si? Strazile au ajuns blocate fiindca tot romanul nu se simte roman destul daca n-are un jaf in fata blocului. Uite-asa s-au umplut orasele de cazane ce sunt miscate din an in pasti dar ocupa de-amboulea spatiul. Sunt de acord ca taxa de mediu este o aberatie. Masinile vechi nu trebuie taxate, ci eliminate. In locul taxei de mediu trebuie introdusa o taxa locala de parcare, incepand cu 200 Lei lunar. Sa vezi ce trafic liber ar fi dupa aia Eu sunt de acord cu taxa asta, dar cei care nu sunt nascuti in Bucuresti sa plece la ei acasa.............sa vezi ce de locuri de parcare o sa avem dupa, ce parere ai de asta? |
#48
Posted 04 October 2017 - 13:41
codesmm, on 04 octombrie 2017 - 13:24, said:
Despre noua taxa auto: http://www.automarke...ctie-80139.html S-au adus masini vechi, dar mai noi decat ce aveam pe strada in ultimii 5 ani. In esenta s-a innoit parcul auto, nu s-a invechit, dar nu s-au vandut masini noi mai deloc, si statul nu a mai incasat nimic, asta-i realitatea. Nu se baga taxa auto ca a imbatranit parcul auto, ci se baga pentru banii care trebuiesc bagati la pensiile speciale, si sa protejam importatorii, din care unii sunt politicieni, iar altii dau spagi grase politicienilor, ca sa incurajam vanzarea de masini noi, sa manance gura lor ceva. Si avem destui lobisty angajati la reprezentante auto care traiesc si ei din prafuri de comisioane din vanzari, care o ard pe forumuri, facand jocul murdar al jigodiilor de la varf. Ca orice romans care tradeaza tara pentru o bruma, frimitura in gura lui. |
#49
Posted 04 October 2017 - 13:44
De fapt multi nici macar vechituri nu si-au cumparat, pur si simplu e vorba de tineri care si-au vandut masinile deja aflate in exploatare la parinti, bunici, socrii pensionari in asa fel incat sa plateasca RCA mai putin, basca ceva repatrieri din BG.
Daca s-ar face o distinctie, probabil ca in anul 2017 nu s-au inmatriculat mai mult de 100 k maisini SH proaspat aduse din Vest, at most ! Uite eu pe langa Toyota Hilux mai aveam un Ford Escape Maverick care era trecut pe numele unuia dintre feciori, avea permis din 2012 si platea in jur de 12 milioane RCA la o clindree de 1989 cmc. Edited by doxan, 04 October 2017 - 13:57. |
#50
Posted 04 October 2017 - 13:46
"Vom ține cont de trei criterii: capacitatea cilindrică, [...] norma de poluare [...] și emisiile fiecărui vehicul", a declarat Gavrilescu.
Totuși, oficialul a sugerat că noua taxă auto se va aplica cel mai probabil doar mașinilor care au norma de poluare cel mult Euro 4, astfel că mașinile cu motoare Euro 5 și Euro 6 ar urma să fie scutite de noua taxare. Exact ce va spun. Vom taxa si EURO 4 ca sunt cele mai multe. Defapt avem nevoie de bani. Dar cele Euro 4 care au GPL de ce nu se scutesc de la taxare ? Astea polueaza mai putin decat euro 5 si 6. |
#51
Posted 04 October 2017 - 13:48
Eu as interzice circulatia masinilor mai mici de euro 3 (ca sa fiu permisiv).Euro 3 inseamna de prin 1997 incoace.
Si as mai da o lege care sa sanctioneze foarte drastic emisiile de CO2.Sunt masini vechi care arata bijuterie si sunt noi care sunt cazane cu fumul de 2 m dupa ele.Ai depasit cu ceva noxele din carte=sanctiune,dar cand ai depasit de 2-3 ori normele alea...direct confiscare si casare scrie pe tine.Uitati-va cate rabe,camioane,autobuze....etc au fumul dupa ele de nu mai vezi in fata.La fel si multe rable diesel.... Toata lumea se uita cu admiratie la capitala bozgorilor,Budapesta.Dar stiti ca la ei sub euro4 nu mai au voie sa circule (decat noaptea intre anumite ore)???LA noi vin toti taranii de prin toate satele de langa Bucuresti cu toate cazanele inscrise pe Bulgaria si pe care ii doar in cur de noxe si altele.Nu mai vorbesc ca 90% din ei nici asigurari nu au! Edited by pancone99, 04 October 2017 - 13:53. |
|
#52
Posted 04 October 2017 - 13:51
Poluarea generata de masini e una total neglijabila, grosul noxelor provin din agricultura (tractoare, semanatoare, combine, ingrasamant, etc) si desigur industrie.
|
#53
Posted 04 October 2017 - 13:51
pancone99, on 04 octombrie 2017 - 13:48, said:
Eu as interzice circulatia masinilor mai mici de euro 3 (ca sa fiu permisiv).Euro 3 inseamna de prin 1997 incoace. Si as mai da o lege care sa sanctioneze foarte drastic emisiile de CO2.Sunt masini vechi care arata bijuterie si sunt noi care sunt cazane cu fumul de 2 m dupa ele.Ai depasit cu ceva noxele din carte=sanctiune,dar cand ai depasit de 2-3 ori normele alea...direct confiscare si casare scrie pe tine.Uitati-va cate rabe,camioane,autobuze....etc au fumul dupa ele de nu mai vezi in fata.La fel si multe rable diesel.... Si revenim la carute ca nu polueaza nu ? |
#54
Posted 04 October 2017 - 13:58
karapok, on 04 octombrie 2017 - 13:51, said:
Si revenim la carute ca nu polueaza nu ? Edited by pancone99, 04 October 2017 - 13:58. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users