Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC se restarteaza cu erori ecran ...

Mercedes atego 815 oprire motor

Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?
 Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...
 Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?
 Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale
 

Zgomot ambreiaj (schimbat) la relantii

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
AlleXyS1

AlleXyS1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,107
  • Înscris: 05.05.2010
Am un Ford Focus 2 tdci. Luna trecuta am schimbat kitul de ambreiaj, aveam SACHS pe ea, am pus LUK. Schimbat pentru ca, inainte se auzea un tzacanit cand masina era scoasa din viteze, zgomot care disparea odata cu apasarea ambreiajului. Masina tremura la acceleratie intre 80 si 100 km/h, iar o planetara mi s-a rupt din cutia de viteze. Dupa ce am schimbat planetara si kitul de ambreiaj, am scapat de toate aceste 3 probleme.

In urma cu doua saptamani, am avut un accident, o masina m-a lovit in roata dreapta fata. Am schimbat aripa + filtru uscator de la aerul conditionat, si nu chiar atunci, mai exact de ieri, tzacanitul ala a reaparut, disparand la apasarea ambreiajului.

Majoritatea vor spune ca e rulmentul de presiune probabil, dar am citit mai multe variante pe net, si plus incidentul ala, poate fi una din variante ? :

a) un mecanic de la Ford mi-a spus ca sunetul ala va reaparea chiar daca schimb kitul de ambreiaj, cica ar fi o problema generala la acest motor 1.8 TDCI, problema doar de nivel fonic


Posted Image in urma impactului se poate ca socul sa fi ajuns pana in cutie si in ambreiaj si sa afecteze ceva? posibil sa trebuiasca iar kitul schimbat?

c) tzacanitul actual (chiar si cel de dinainte) sa nu fie de la ambreiaj (sau rulmentul de presiune), ci sa fie din cutia de viteze, un rulment ceva acolo?

nota:  uleiul din cutie l-am schimbat odata cu planeta

La mine tacanitul se manifesta cand pedala nu este apasata. Daca ar fi problema la ambreiaj, tacanitul ar fi trebuit sa apara la apasarea pedalei ? ! ? !

Edited by AlleXyS1, 09 June 2017 - 16:56.


#2
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Poate arcul de pe furca nu-si face treaba . La vibratii se balangane si atinge rulmentul in soare . Se vede cu mana tensiunea furcii , trage de ea si vezi daca e la capatul cusrei . La fel poate reglajul e incorect si soarele mai agata rulmentul .

#3
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,289
  • Înscris: 06.07.2007
ai schimbat si volanta?

#4
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Si eu am acelasi tăcănit la un citroen  ,la fel dispare la apăsare..ce dacu o fi ??,oricum o să merg asa cu el pînă crapă ceva da ce drak poate fi ??

#5
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,375
  • Înscris: 28.09.2009
Tacanitul care il auziti se poate sa fie de la volanta, care eu cred ca e cu masa dubla. ( asa am gasit pe site-urile de piese auto, nu sunt 100% sigur ).

Ce anume ai schimbat, cand zici kit ambreiaj? A fost inclusa in schimb si volanta ?

#6
dumibr

dumibr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 18.08.2007
acelasi zgomot il am si eu la un Logan 2006

#7
5w30

5w30

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 14.04.2017
O fi tacanitul dintre volan si scaun.

#8
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Dacă calc ambreiajul când tăcăne si îl eliberez nu mai tăcăne..câteodată ,câteodată tăcăne iar !!!

#9
Celtic

Celtic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 823
  • Înscris: 24.12.2004
Ce ai tu acolo e zgomod de volanta obosita nu de rulment. 1.8 tdci de 115 cai are volanta bimasica si rulment hidraulic.

#10
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Ce înseamnă volantă obosită si cum poate face zgomot o volantă ???

#11
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Volantul bi-masic nu moare brusc. Arcurile cedeaza pe rand .In general se manifesta in trepte mici , mai ales daca nu accelerezi pentru a da inertie volantului. Atunci , la subturare si cuplare in treapta de viteza , toata solicitarea este preluata de arcuri , care nu mai lucreaza corect . Volantul lucreaza permanent . Cand se apasa ambreiajul , se decupleaza de la axul principal al cutiei si atunci , cele doua placi ale volantului falfaie din cauza uzurii .Arcurile nu mai tin cele doua parti tepene si alea se balangane ...de unde si zgomotul.

#12
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,375
  • Înscris: 28.09.2009
Cand sunt batai de genul, e recomandabil sa se schimbe volanta cu masa dubla.
Daca va uitati atenti un pic la detalii, discul de ambreiaj pentru volanta cu masa dubla nu mai are arcurile de amortizare. Toata amortizarea se face din volanta, de aici si solicitarea atat de intensa pentru ea.

Exista, nu stiu insa daca pentru toate masinile, kit de conversie pentru a se reveni la volanta cu masa simpla.
Totusi, e recomandabil sa se puna tot ce a pus fabrica, o schimbi odata si ai pace 200 000 km cu ea.

#13
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,289
  • Înscris: 06.07.2007
Volanta se inlocuieste odata cu kitul de ambreiaj. Cine nu face asa...plateste de doua ori, manopera.

#14
AlleXyS1

AlleXyS1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,107
  • Înscris: 05.05.2010
Deci am schimbat tot ... kit ambreiaj, rulment de presiune si volanta (masa dubla) , toate Luk. Zgomotul reaparut dupa o lovitura in roata dreapta. Chiar si uleiul din cutia de viteze.

Vroiam sa stiu daca poate fi din cutie sau e ceva obisnuit la motorul asta (cum mi-a spus un mecanic Ford), sau e din cauza loviturii. Oricum bani sa il schimb iar nu mai dau, m-a dus 2800 lei abia acum o luna :))

 JurasikMan, on 09 iunie 2017 - 19:36, said:

Volantul bi-masic nu moare brusc. Arcurile cedeaza pe rand .In general se manifesta in trepte mici , mai ales daca nu accelerezi pentru a da inertie volantului. Atunci , la subturare si cuplare in treapta de viteza , toata solicitarea este preluata de arcuri , care nu mai lucreaza corect . Volantul lucreaza permanent . Cand se apasa ambreiajul , se decupleaza de la axul principal al cutiei si atunci , cele doua placi ale volantului falfaie din cauza uzurii .Arcurile nu mai tin cele doua parti tepene si alea se balangane ...de unde si zgomotul.

La mine e exact invers ... zgomotul dispare cand apas ambreiajul, deci cand decupleaza volanta...asta ar insemna ca nu ea este problema. Citisem undeva ca poate fi un rulment din cutie. Ma gandesc si la asta pt ca in treapta 2, agata putin, daca o avea vreo legatura

Edited by AlleXyS1, 13 June 2017 - 13:06.


#15
farausername

farausername

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,661
  • Înscris: 04.01.2017
Depinde ce intelegi prin tacanit! Spre exemplu daca este un tacanit de genul tachetilor de la vechile dacii, pe ala il am si eu la motorul pe benzina de pe Logan, cand calc ambreiajul dispare. Face asa de ceva ani, banuiesc discul cu rulmentul si toate cele avand in vedere ca au 180mii km si a fost si masina de incepator cativa ani. In rest e ok, nu am trepidatii cu ai tu. Si mai am un zgomot cand schimb vitezele cu motorul subturat, la cuplarea motorului cu cutia se aude un clank. Avand in vedere ca ai lovit-o intr-un mod in care altii dau dauna totala masinii, eu zic sa verifici partea asta de cuplaj cutie-motor-planetare. Sau mergi asa cu ea pana crapa si atunci afli exact unde a fost buba!

#16
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,289
  • Înscris: 06.07.2007

 AlleXyS1, on 13 iunie 2017 - 13:01, said:

La mine e exact invers ... zgomotul dispare cand apas ambreiajul, deci cand decupleaza volanta...asta ar insemna ca nu ea este problema.
Si crezi ca in momentul in care apesi ambreiajul, volanta nu se mai invarte? Volanta e cuplata direct la vibrochen. Se invarte tot timpul. Daca arcurile dintre discuri au uzura anormala si nu mai amortizeaza asa cum trebuie vibratiile motorului, rezoltatul e cel de mai sus, adica batai la relanti care dispar odata cu apasarea ambreiajului.

Edited by dan1980_25, 13 June 2017 - 17:58.


#17
freeevo7

freeevo7

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 11.06.2019
Salut! Aceeași problemă. Mitsubishi L400, 1998, 2.5TDI, volanta masa simpla. Kit ambreiaj schimbat acum o săptămână (fără volantă).

Cu UN detaliu în plus : zgomotul dispare ȘI când mașina se mișcă (plus la apăsarea pedalei de ambreiaj, ca la ceilalți), chiar daca e pe liber. Adică atunci când merg (foarte încet), o pun pe liber (neutru), iar zgomotul apare doar când mașina aproape se oprește. De ce...?? Exemplu filmat 10 secunde : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fmgq2aGgPNg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mersi pentru eventuale lămuriri!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate