Lanturi de iarna obligatorii?
Last Updated: Dec 02 2015 12:46, Started by
catalin11catalin
, Nov 29 2015 09:59
·
0
#1
Posted 29 November 2015 - 09:59
Am vazut la televizor un politist care isi dadea talente in fata camerelor de filmat si ii intreba pe soferi daca au cauciucuri de iarna si lanturi?
S-a modificat legislatia si eu nu stiu? |
#2
Posted 29 November 2015 - 10:07
da. s a modificat.e obligatoriu şi un săculeț de sare +lopată auto.
sau nu e obligatoriu dar eu le am pe toate.EU am nevoie de ele ,NU polițistul !! |
#3
Posted 29 November 2015 - 10:08
Nu sunt obligatorii pentru autoturisme, dar în cazuri speciale (viscol și carosabil acoperit cu zapada) sunt absolut necesare pentru tiruri și probabil pentru autoturisme, dar mai bine stați acasă pe viscol ca sa nu ramai în pom și pomul în aer.
|
#4
Posted 29 November 2015 - 10:13
Sa vezi ce talente o sa-si dea inzapezitii care se vor plange ca autoritatile nu vin sa-i scoata din nametii in care s-au bagat singuri.
|
#5
Posted 29 November 2015 - 10:22
Las ca si pe autoritati ii ia prin surprindere iarna in fiecare an, parca e traditie
|
#6
Posted 29 November 2015 - 10:23
La autoturisme NU sunt obligatorii.
Nici nu ar putea fi obligatorii pt ca 90% sunt doar conducatori auto, nu mecanici. Multi nu stiu unde e roata de rezerva si cricul. Si vrei sa ii pui sa stie sa monteze lanturile afara pe viscol? Edited by dorin_2k, 29 November 2015 - 10:24. |
#7
Posted 29 November 2015 - 10:30
Daca nu te urci cu loganu pe munte... nici nu cred ca ai nevoie de ele.
Dar faze stupide ca alea vazute pe tv, cu loganu pe munte si fara lant, dar sa vina ORGANU!!!!!!!!!!! |
#8
Posted 29 November 2015 - 10:39
jumborom, on 29 noiembrie 2015 - 10:13, said:
Sa vezi ce talente o sa-si dea inzapezitii care se vor plange ca autoritatile nu vin sa-i scoata din nametii in care s-au bagat singuri. Mai ales aia care au plecat la drum cu combustibil de 10 lei. Da, chiar se intimpla - inteleg, e saracie si trebuie sa ajungi la tine in sat dar totusi... |
#9
Posted 29 November 2015 - 10:47
Dacă e să rămâi înzăpezit, nici mama lanțurilor nu te ajută căci nu se transformă în lamă de buldozer.
|
#10
Posted 29 November 2015 - 10:58
lanturile sunt foarte bune, eu le-am folosit de cateva ori si m-au ajutat. intr-adevar, nu te scot daca ai ramas suspendat, dar te ajuta in zapada de pana la 10 cm sau pe zapada batatorita sa nu patinezi. singurul impediment este ca lanturile se folosesc strict pe portiunile cu zapada, daca le folosesti pe asfalt, se rup.
|
|
#11
Posted 29 November 2015 - 11:20
Cauciucurile de iarna sunt obligatorii si cand e gheata sau polei, nu numai zapada. Lanturile sunt obligatorii doar la camioane sau autovehicule transport persoane.
In teren plat lanturile nu fac mare diferenta (daca ai gumele potrivite), dar daca ai fost "surprins", puse peste gumele de vara ar putea sa te ajute sa ajungi acasa. In zone deluroase, lanturile pot face diferenta intre a urca o panta sau a ramane la baza ei. Inzapezirea unui drum nu se intampla instantaneu, trebuie cateva ore de caderi masive de zapaza ca sa nu mai poti circula. In alea cateva ore poti sa ajungi acasa, daca esti echipat corespunzator. Daca nu esti echipat, e bine ca nu mai poti pleca, pentru ca pui viata altora in pericol. Atentie ca gumele de iarna si lanturile sunt optionale doar in Romania, in vest sunt obligatorii, impreuna cu lanturile si cu cate o vesta de vizibilitate pentru fiecare dintre ocupanti. Pe zapada inalta, un Logan rablagit, cu cei 15 cm garda la sol si scut metalic, bate la fund un BMW cu garda joasa si tractiune spate... Edited by Wotan, 29 November 2015 - 11:28. |
#12
Posted 29 November 2015 - 11:28
alex2010, on 29 noiembrie 2015 - 11:10, said:
E plina tara de sarantoci cu loganuri sau sehaşuri rablagite(dar e bemveu, domne) cu 500.000 km(la bemveu si mertan rodajul se termina abia dupa primul milion de km, dup-aia zboaraaa masina) si cauciucuri reşapate sau second-hand luate cu 50 lei bucata si DOT de acum 8 ani... Si noi ne mai plangem ca n-au lanturi ? hahah Pana la lanturi mai este. Bine ca nu sunt obligatori. Am fost marti la benzinarie, seara pe la 22:00. In spatele meu era un BMW. Interesant era ca nu avea numar de Bulgaria. Am alimentat, am mutat masina mai in fata si m-am oprit sa spal parbrizul si luneta. Am zis sa nu fac omul sa astepte pana spal geamul. Cand am terminat de spalat am plecat in acelasi timp cu tipul respectiv. Ma tot intreb cata benzina a bagat intr-un minut, daca a avut timp si sa plateasca la casa. |
#13
Posted 29 November 2015 - 11:29
Wotan, on 29 noiembrie 2015 - 11:20, said:
...Inzapezirea unui drum nu se intampla instantaneu, trebuie cateva ore de caderi masive de zapaza ca sa nu mai poti circula... Sunt de acord cu ce ai scris dar te contrazic la partea citată, sunt suficiente și 20-30 min, ți-o spun din experiență. Am pățit-o de mai multe ori, știu porțiuni de drum unde și autogrederul a rămas blocat. În martie 2006 am avut de făcut 25 km, să duc niște hârtii. N-am stat, am vrut să mă întorc și deja era blocat drumul (zona Cumpărătura, jud Suceava). |
#14
Posted 29 November 2015 - 11:42
Nu as accepta nicio lege care mi-ar afecta functionalitatea masinii. Sa nu mai spun ca lanturile acelea, rod din asfaltul mai scump decat in Suedia.
|
#15
Posted 29 November 2015 - 11:49
|
#16
Posted 29 November 2015 - 11:58
Utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, iar autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante.
Nerespectarea acestor obligaţii se sancţionează cu amendă între 9 şi 20 de puncte-amendă (în prezent, între 945 de lei şi 2.100 de lei). În afară de sancţionarea cu amendă, se va reţine certificatul de înmatriculare/înregistrare al autoturismului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie. Poliţia Română recomandă tuturor conducătorilor de autovehicule să circule cu viteză adaptată la condiţiile meteorologice, să adopte o manieră preventivă de condus, să respecte regulile de circulaţie şi pe ceilalţi participanţi la trafic. Având în vedere faptul că este posibil ca partea carosabilă să fie umedă ori acoperită de zăpadă sau polei, conducătorii de autovehicule sunt sfătuiţi să circule, atât în localităţi cât şi în afara acestora, cu o viteză care să permită oprirea în siguranţă, deoarece distanţa de frânare în astfel de condiţii este mult mai mare. Lanturile sunt de bun simt, acolo unde este nevoie, nu stiu sa existe obligativitatea folosirii lor la conducatorii auto. Lanturile antiderapante sunt obligatorii pentru autovehiculul de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto. Aici o lista de tari in care se mentioneaza daca se folosesc sau nu lanturile de iarna. http://www.euload.co...fo.php?catID=22 Edited by -Diana-, 29 November 2015 - 12:02. |
#17
Posted 29 November 2015 - 12:01
Eu am ținut lanțurile în portbagaj la mașina personală, n-am avut nevoie de ele. Le-am montat pe rezervă de vreo două ori ca antrenament și nu e chiar simplu. Dacă mai e și viscol sau frig, crește distracția.
|
#18
Posted 29 November 2015 - 12:25
"Omul legii" ii intreba pe cei cu turisme...
Eram sigur ca nu sunt obligatorii si ca doar isi dadea talente in fata camerelor... Imi este greata de astia!!! Nu ar amenda administratorul drumului... Bogdansv1, on 29 noiembrie 2015 - 12:01, said:
Eu am ținut lanțurile în portbagaj la mașina personală, n-am avut nevoie de ele. Le-am montat pe rezervă de vreo două ori ca antrenament și nu e chiar simplu. Dacă mai e și viscol sau frig, crește distracția. Cate soferite cresti ca se descurca sa schimbe o roata?... Dapoi sa puna lanturi? Chiar daca faci pana pe zapada ce faceti? Aveti si rezerva tot de iarna ?... Lanturile sunt inutile pe drumurile publice... Cand se pune un tir de-a curmezisul nu mai treci nici cu mama land roverului cu lanturi pe toate 4... |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users