de ce se ineaca bujiile?
Last Updated: Feb 15 2008 14:12, Started by
andrei1975
, Feb 14 2008 16:54
·
0
#1
Posted 14 February 2008 - 16:54
O amica are o masinuta cu motor mic, pe benzina. A luat-o de noua si practic a invatat sa sofeze pe aceasta masina. Luna trecuta, dupa jumatate de an de utilizare si vreo 5 mii de kilometri, a avut probleme cu ea. Mai intai ii pornea abia la a doua cheie si dupa ceva timp i se oprea motorul iar apoi nu i-a mai pornit deloc. A dus-o la service si dupa mai multe verificari(nu-i dadeau de capat) i-au zis ca a avut bujiile inecate. Daca poate cineva, il rog sa imi dea o explicatie tehnica. Multumesc!
|
#2
Posted 14 February 2008 - 17:05
nu e asa simplu...pot fi mai multe cauze. ar fi bine de stiut daca bujiile erau afumate sau nu.
apoi de la asta se pleaca mai departe. o fi mers extrasubturat si cu accelerari bruste sau injectia / computerul nu lucreaz\a in parametrii. dimineata cum porneste masina? sprituri, ceva? ideea de baza daca nhu sunt negre e ca, posibil, ceva nu functioneaza si are scanteia prea mica. ma rog. sunt multe. trebuie sa mai vii cu detalii daca vrei sa te ajute cineva... |
#3
Posted 14 February 2008 - 17:17
la ce service a dus masinuta de i s-a spus ca are bujiile inecate? inecat cu vin era mecanicul care a putut scoate asa ceva pe gura... or fi fost ude, ancrasate, consumate, prost reglate, cu izolatia terminata...
problema este cel mai probabil undeva pe circuitul de aprindere. adica bujii, fise de bujii si (in functie de felul aprinderii) - bobina/bobine de inductie, distribuitor (capac, lulea, poate platina daca are)... ar trebui sa spui ce masina este ca sa ne dam cu parerea fara sa batem campii. oricum sper ca i-au schimbat macar bujiile, nu le-au curatat cu peria de sarma cum vac mecanicii "inecati". ps: uko, defineste extrasubturat |
#4
Posted 14 February 2008 - 19:18
citroen c2 e masina. tocmai de asta am cerut lamuriri: n-am prea inteles nici eu fenomenul. nu stiu daca erau negre sau altcumva, ca n-am fost de fata iar ea, cum spuneam, nu se pricepe deloc. I-au facut-o si merge fara probleme de-atunci, numai ca n-am inteles ce-avea totusi.
a dus-o intr-un service citroen Edited by andrei1975, 14 February 2008 - 19:19. |
#5
Posted 14 February 2008 - 21:57
Probabil ca domnul mecanic se referea la faptul ca bujiile erau ancrasate si nu prea mai dadeau scanteie. Aici sunt mai multe cauze:
1. Mers subturat(asa cum ne explica Uko sa facem, pe un topic vecin..nu conteaza)=>arderi incomplete+bujia nu ajunge niciodata la temperatura de auto-curatare=> pa puiu` scanteie 2. Fise sau modul de aprindere busit=> nu ajunge tensiune la buji=> scanteie din an in paste. Aceasta este o cauza mult prea putin probabila, avand in vedere ca nu avea 1-2 bujii ancrasate ci probabil toate. @Erik: Mai subturat decat ne "predica" el sa mergem nu cred ca se poate. Iar daca o sa vina cu explicatie, asteapta-te la una fantasmagonica. Edited by closchkutza, 14 February 2008 - 22:00. |
#6
Posted 15 February 2008 - 08:19
closchkutza, on Feb 14 2008, 21:57, said: Probabil ca domnul mecanic se referea la faptul ca bujiile erau ancrasate si nu prea mai dadeau scanteie. Aici sunt mai multe cauze: 1. Mers subturat(asa cum ne explica Uko sa facem, pe un topic vecin..nu conteaza)=>arderi incomplete+bujia nu ajunge niciodata la temperatura de auto-curatare=> pa puiu` scanteie 2. Fise sau modul de aprindere busit=> nu ajunge tensiune la buji=> scanteie din an in paste. Aceasta este o cauza mult prea putin probabila, avand in vedere ca nu avea 1-2 bujii ancrasate ci probabil toate. @Erik: Mai subturat decat ne "predica" el sa mergem nu cred ca se poate. Iar daca o sa vina cu explicatie, asteapta-te la una fantasmagonica. |
#7
Posted 15 February 2008 - 09:34
#8
Posted 15 February 2008 - 10:16
#9
Posted 15 February 2008 - 10:28
marius, presupun ca eu sunt wrik poluatorul. imi pare rau ca la sfarsitul postului am pus o intrebare care sa elucideze una din posibilele cauze de inecare a bujiilor - si anume extrasubturarea, un termen nou atat pentru mine cat si pentru initiatorul topicului, cred. ai dreptate, unele chestii e mai bine sa ramana necunoscute.
scuze de offtopic, pe viitor am sa incerc sa poluez mai putin |
#10
Posted 15 February 2008 - 10:31
Mda, pai daca merge subturat mult timp, se pot colmata bujiile, porneste greu, merge neregulat si pana la urma o ia naiba.
Daca nu vrea sa le curete, sa-i dea forja ca lumea si isi va reveni. |
|
#11
Posted 15 February 2008 - 10:38
erik, on Feb 15 2008, 10:28, said: scuze de offtopic, pe viitor am sa incerc sa poluez mai putin |
#12
Posted 15 February 2008 - 10:53
nu intentionam sa continui aici discutia. chiar de aseara am transferat discutia pe topicul benzinarelor.
oricum subturarea nu este cea mai probabila cauza a umezirii bujiilor. daca tot e sa ne dam cu parerea pe ghicite... eu as vota pe primul loc o defectiune la circuitul de aprindere, cu principal suspect fisele de bujii. |
#13
Posted 15 February 2008 - 11:01
erik, on Feb 15 2008, 10:53, said: oricum subturarea nu este cea mai probabila cauza a umezirii bujiilor. daca tot e sa ne dam cu parerea pe ghicite... eu as vota pe primul loc o defectiune la circuitul de aprindere, cu principal suspect fisele de bujii. intrebare pt cei 2 specialisti: nu ai nici o cheie de bujii la tine...merge in 2-3 pistoane. bujiile stii ca sunt defecte (scanteie slaba). ce faci? cum le cureti? |
#14
Posted 15 February 2008 - 11:14
nu vrei tu sa postezi intrebarile astea pe "voi intrebati, expertii raspunde?" sau la tutoriale? acolo ti-am raspunde pe masura, aici nu putem decat sa iti spunem ca motoarele noastre merg bine mersi in 3 pistoane, pentru simplul fapt ca pe al patrulea nu l-a mai pus fabricantul la matiz.
am inteles intrebarea, nu o reformula cel putin nu aici. ontopic: stiu ca nu ai rabdare sa citesti, cine ti-a spus ca la masina nu s-a schimbat nimic? initiatorul topicului nu a fost in service, a fost sotia lui care nu se pricepe. |
#15
Posted 15 February 2008 - 11:16
deci serios, ca tot suntem la service si vorbim de bujii. nu suntem off topic. poti sau nu saa raspunzi la intrebare?
|
|
#16
Posted 15 February 2008 - 11:50
sincer, nu pot. cum iti imaginezi tu ca nu am la mine o amarata de cheie de bujii, dar am in portbagaj un glob de cristal care sa imi spuna ca bujiile sunt ancrasate fara sa le vad?
mentionez ca nu stiu tehnici voodoo si ca risc sa fac infarct daca primesc raspunsuri de genul "inversezi doua fise de bujii". Edited by erik, 15 February 2008 - 11:50. |
#17
Posted 15 February 2008 - 11:54
erik, on Feb 15 2008, 11:50, said: sincer, nu pot. cum iti imaginezi tu ca nu am la mine o amarata de cheie de bujii, dar am in portbagaj un glob de cristal care sa imi spuna ca bujiile sunt ancrasate fara sa le vad? mentionez ca nu stiu tehnici voodoo si ca risc sa fac infarct daca primesc raspunsuri de genul "inversezi doua fise de bujii". |
#18
Posted 15 February 2008 - 12:05
uko, intelege mai omule ca nu stiu. am si recunoscut, ti-a fost lene sa citesti primele 11 litere din mesajul meu?
hai, spune repede, nu ne lasa sa mergem in 3 pistoane. fac pariu ca e ceva din ciclul "nu incercati asa ceva acasa"... |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users