Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Putere Audio
Last Updated: Dec 06 2020 19:46, Started by
m.technik
, Jun 17 2006 13:18
·
0
#37
Posted 05 August 2006 - 13:15
Un pic de ajutor va rog. Am 2 boxe de 6 ohmi de la o combina sa ak18 panasonic, pe ele scrie puterea rms sau muzicala, ceva de genul asta. Insa nu stiu exact la ce fel de statie/amplificator sa le leg, ca nu le-am desfacut sa vad ce putere scrie pe difuzoare. Am tot dat seach pe google dar tot nu m-am lamurit. Poate are careva o idee? Nu as vrea sa le ard si nici sa le folosesc la foarte mul;t sub capacitatea lor reala. Momentan zac nefolosite. HELP! :naughty:
|
#38
Posted 05 August 2006 - 14:06
alexios7000, on Aug 5 2006, 14:15, said: Un pic de ajutor va rog. Am 2 boxe de 6 ohmi de la o combina sa ak18 panasonic, pe ele scrie puterea rms sau muzicala, ceva de genul asta. Later edit am gasit ca sunt de ''50-60W'' in conditiile in care sistemul AK18 are maxim 2x60W pentru un consum din retea de 152W... :rolleyes: Conecteaza-le la un amplificator de 50W. :) |
#39
Posted 05 August 2006 - 14:26
mister_rf, on Aug 5 2006, 11:46, said: Repet ideea: @karpi: Cu cat vorbesti mai mult, cu atat produci si mai multe confuzii... Se pare ca la tine cuvantul ''compresie'' nu are aceeasi semnificatie... Nu ai inteles functionarea unui amplificator cu reactie negativa... Unde sunt ''compresoarele'' astea in amplificatoare?... Inca unul care a pierdut cheia magica si nu gaseste iesirea... :rolleyes: Daca ai cunostinte de limba engleza cauta aici: http://sound.westhos...m/project56.htm si vei gasi teoria necesara pentru a construi singur un astfel de amplificator, (mai bine zis de a adapta un amplificator normal pentru a obtine o astfel de caracteristica) daca crezi ca un experiment de acest tip este o solutie ce se poate aplica si in practica.... Super , multam vreau sa incerc , sper ca de aicea dau de link-ul pagini unde era discutat pe larg un amplif "real" si explica cum se regleaza si ce se intampla . Cineva nu intelegea cu iesire pa E sau pe C ...aici vad ca explica si Voltage Load si Curent Load , fazele cu impedanta si puterea , exact despre asta e vorba. La etajul final cvasicomplemetntar nu am studiat dar banuiesc ca nu avem generator de curent si generator de tensiune ideal asa ca cu nesimetrie cu tot se folosesc la etaje final in contratimp serie ..la sculele mai nepretentioase . Amplificatorul nu este altceva decat comanda curentului unei surse ( "robinetul ", " valva", electronica comandata de semnalul "util" ) .Nu avem curent nu avem ce sa comandam. Compresoarele si limitatoarele se iontroduc in lantul de amplificare pentru a limita excursia maxima a semnalului la cea maxima admisa ( capacitatea sursei de curent , puterea tranzistoarilor finali , eventual puterea admisa de difuzor ) . Tot compresie se cheama si efectul nedorit de compresie al "amplificatorului " , iar reactia negativa si ea are un efect de compresie .Se "opune" amplificari , tine componentele in plaja de lucru "admisa". 120 dB dinamica esta enorma cam 1.000.000 de nivele de Volum ( sau tensiune ) sau 1.000.000.000.000 de nivele in curent ( nici nu mai conteaza daca am gresit un zero ), camgreu de obtinut ,real . La nivele mici ne limiteaza zgomotul si distorsiunile ( de la caz la caz) , iar la nivelele mari ne limiteaza "head room"-ul amplifului. Si trebuie sa inpachetam semnalul in plaja dinamica realizabila de max. 60 dB al unei amplificari , dar mai avem si difuzoare care si ele au probleme serioase .Asa ca ramanem cu compromisurile . Edited by karpi, 05 August 2006 - 14:28. |
#40
Posted 05 August 2006 - 15:00
[quote name='mister_rf' date='Aug 5 2006, 15:06' post='1748984']
...deci ce scrie pe boxe?... :rolleyes: Iata exact ce scrie pe boxe: input: 100w(MUSIC) impedanta 6 ohmi model SB-AK18 Sa inteleg ca trebuie sa imi cumpar un amplificator cu 2 cai, stereo, 2x50W, pentru a conecta prin el PCul sau receverul de satelit? |
#41
Posted 05 August 2006 - 15:28
karpi, on Aug 5 2006, 15:26, said: Amplificatorul nu este altceva decat comanda curentului unei surse ( "robinetul ", " valva", electronica comandata de semnalul "util" ) .Nu avem curent nu avem ce sa comandam. Compresoarele si limitatoarele se iontroduc in lantul de amplificare pentru a limita excursia maxima a semnalului la cea maxima admisa ( capacitatea sursei de curent , puterea tranzistoarilor finali , eventual puterea admisa de difuzor ) . Tot compresie se cheama si efectul nedorit de compresie al "amplificatorului " , iar reactia negativa si ea are un efect de compresie .Se "opune" amplificari , tine componentele in plaja de lucru "admisa". 120 dB dinamica esta enorma cam 1.000.000 de nivele de Volum ( sau tensiune ) sau 1.000.000.000.000 de nivele in curent ( nici nu mai conteaza daca am gresit un zero ), camgreu de obtinut ,real . La nivele mici ne limiteaza zgomotul si distorsiunile ( de la caz la caz) , iar la nivelele mari ne limiteaza "head room"-ul amplifului. Si trebuie sa inpachetam semnalul in plaja dinamica realizabila de max. 60 dB al unei amplificari , dar mai avem si difuzoare care si ele au probleme serioase .Asa ca ramanem cu compromisurile . Te-am intrebat unde este compresorul intr-un amplificator!!! Deoarece ai afirmat ca exista o compresie intr-un amplificator!!! :lol: Nu ce rol are un compresor, ca nu-i nevoie sa-mi explici... Vezi ca si pentru tensiuni si pentru curenti raportul in decibeli este acelasi... 20 log(U1/U2) sau 20 log (I1/I2) Numai pentru raportul puterilor P1 si P2 10 log (P1/P2) PS: daca notiunile elementare creeaza probleme, atunci... |
#42
Posted 05 August 2006 - 21:26
mister_rf, on Aug 5 2006, 16:28, said: :lol: Pe masura ce vrei sa explici cate ceva apar si mai multe confuzii... Te-am intrebat unde este compresorul intr-un amplificator!!! Deoarece ai afirmat ca exista o compresie intr-un amplificator!!! :lol: Nu ce rol are un compresor, ca nu-i nevoie sa-mi explici... Vezi ca si pentru tensiuni si pentru curenti raportul in decibeli este acelasi... 20 log(U1/U2) sau 20 log (I1/I2) Numai pentru raportul puterilor P1 si P2 10 log (P1/P2) PS: daca notiunile elementare creeaza probleme, atunci... amplifurile de slaba calitate sunt subdimensionate , din aceasta cauza ele au o curba de raspuns comprimata ( in amplitudine ) , chiar cu reactie negativa sau fara. Din aceasta cauza PROGRAMUL SONOR trebuie precomprimat ca varfurile sa nu treca de puterea maxima "admisa" de amplificator . La muzica inregistrata se aplica aceasta compresie , in cazul sonorizarilor de concerte se comprima "in direct" . si comprima si ampliful in sine si mai rau comprima difuzorul (power compression la unele difuri ajunge la 50%) .Deci tot lantul de amplif. final si difuzor are o caracteristica de "compresor de dinamica" Nu se gaseste IN ci chiar ampliful are aceasta caracteristica , din pacate . Si dim cauza semnsibilitati auzului uman se complica si mai mult .La auditie la un nivel normal avem nevoie de 20dB mai multa putere pentru bass . daca folosim un amplif pentru toata gama audio acest consum mare datorat basului va afecta toata functionarea amplifului , in ritmul basului vom avea caderi de tensiune importante ale sursei de alimentare ,si se va comprima nu numai basul ci si restul gamei sonore , mai rau mediile si inaltele vor fi si distorsionate chiar daca au amplitudine mica decat basul. Din aceasta cauza avem nevoie de amplifuri cu "haedroom" mare , adica o rezerva de putere pentru ca sa poata urmari "satisfacator " dinamica muzicala .( pianissimo ---fortissimo) OK , buna observatie , ai dreptate graba strica treaba m-am gandit la amplificare in curent al etajului final intre timp ce am scris despre nivelele in tensiune si am scris gresit curent in loc de Putere 120 dB dinamica esta enorma cam 1.000.000 de nivele de Volum ( sau tensiune ) sau 1.000.000.000.000 de nivele in PUTERE |
#43
Posted 03 March 2013 - 17:59
Buna ziua
am un sistem de boxe astfel: 2X 160w cu 8 ohmi; 2X200w cu 4ohmi și 1X40w cu 8ohmi. M-am interesat foarte mult si am reușit sa imi fac o configuratie astfel încât impedanta totală sa fie undeva între 4-8 ohmi și am reusit să îmi dea 5,66 ohmi, asa matematic, având în vedere că caclurile ce le leagă au mai mult de 20m și astfel mai scad ohmii. Am legat cele 2 boxe de 160w cu 8ohmi în paralel pe un canal al amplificatorului și celelalte trei adica 2X200w cu 4 ohmi și 1X40w cu 8ohmi în paralel pe al doilea canal al amplificatorului. Întrebarea mea este daca nu cumva boxa de 40w cu 8 ohmi ar putea să se arda la volum mai mare. Mentionez ca am un amploficator T.Amp E 400 si suporta astfel: 2X190x cu 4ohmi; 2X120w cu 8ohmi. Multumesc. Edited by caripiles, 03 March 2013 - 18:04. |
#44
Posted 13 June 2015 - 17:18
1 boxa = 4 ohmi.
1 boxa plus 1 boxa = 2 ohmi. Asa e si cu 8 ohmi. Pe Youtube explicatia cu Ohmi la boxe. Detalii aici: http://forum.softped...atii-sunetului/ Edited by Kortana, 13 June 2015 - 17:19. |
#45
Posted 05 February 2017 - 21:16
Salut! Pot sa imi exprim si eu opinia mea personala de amator electronist audio.Ceea ce conteaza la un amplificator audio pe o scara piramidala de performanta inalta este puterea in VA(volt-amper) apoi puterea in watt, iesire muzicala, iesire sinusoidala, iesire Hi-Fi, iesire finala HeadPhones, iesire audibila in casti dinamice de performanta inalta, banda larga vs narrow band, dB SPL, sa nu mai punem pe langa intrarea audio de la sursa 16/24bit standard audio mp3 44100Hz vs 48000Hz, procesorul DAC cu rata de pana la 192000Hz, si in sfarsit ajungem la colectorul audio adica microfonul ... o droaie de caracteristici pleaca de aici in linie paralela pana la performanta ascultatorului.Ca chestie de marketing adevarat putrem spune ca vorbim despre: DESIGN, ingineria de fabricatie a produsului final Hi-Fi.
Ingineria audio.Porneste de la instrumente prefabricate:claviatura,familia violonista,contrabasi,saxofon,toate ce contin acelasi camp lexical,instrumente naturale bine acordate in profunzime studiate, ambientul ... spatiul ambiental de inregistrare audio, amplasarea instrumentelor - pozitionarea lor intr-un spatiu concludent locatiei de inregistrare via microfon. Si nu in ultimul rand intervine puterea de alimentare a echipamentelor audio care trebuie filtrata ,de regula se pot folosi UPS-uri, si transformatoare de izolare. Ceea ce ascultam adica muzica este un spectru de frecvente oscilante. Deci cum au mai spus si altii in acest thread:Puterea muzicala este ceea in RMS, pe cand iesirea este sinusoidala, RMS-ul este redat in paralel pe filanta sinusoidala care predefineste adevarata putere continuua, deaceea se porneste de la conceptia unui transformator Ei sau toroid, capacitatea in VoltAmper.Cu cat VA-ul este mai mare cu atat transientii de pornire sunt mai tolerati in integrate, vis-a-vis de ce spunea cineva mai sus ca la pornirea brusca a unui amplificator redat la maximum boxele pornesc in peak power apoi se egalizeaza "cumva" pana la mentinerea unei linii de compromis audio, puterea sinus intervine acum,care mereu este prezenta dar la volum minim este insesizabila. Mai intra si alti factori precum incalzirea termica a componentelor mosfet(finalii audio).Asta poate creea probleme.In functie de design poate avea racire pasiva sau activa(cooler). Mai putem vorbii si despre clasele de amplificare audio A,B,A/B,D etc. Sunt multe idei de dezbatut in larg si amanuntit. Sunt de parere ca muzica instrumentala clasica se asculta live! in sala de amfiteatru, placile de vynil, banda magnetica, compact disc etc. Ce era sa uit ... impedanta valorile lui Ohm, la setup-uri audio pentru masina se foloseste amplificator si difuzor de impedanta joasa 4Ohm-2Ohm datorita voltajului aplicabil,iar pentru amplificare audio alimentata la puterea electrica se folosesc 8Ohm;sa nu puna stress pe reteaua electrica ... doar asa iti sar sigurantele automate. Deci pe scurt Puterea audio este doar un parametru tehnic diversificat.Dar cand te pui in fata sa iti achizitionezi un produs audio,te intrebi ce ma intereseaza in primul rand de la acesta...sa fie partea de inginerie,sau partea audio ce muzica voi asculta pe un echipament audio de 1000 euro, entry level Hi-Fi. Si inca ceva Puterea Reala pe care o tot cautam fiecare este cea in VA a transformatorui dintr-un amplificator audio,iar apoi watt-putere de consum general. Este ca si cum ai avea doua puteri de masura diferite VoltAmperi si watt - KMh si MPH in autoturisme...doar o analogie scurta. Eu detin acest sistem http://www.be-loud.r...icta-Prime-502/ Edited by apostol64, 05 February 2017 - 21:30. |
#46
Posted 29 May 2017 - 13:06
apostol64, on 05 februarie 2017 - 21:16, said:
Salut! Pot sa imi exprim si eu opinia mea personala de amator electronist audio.Ceea ce conteaza la un amplificator audio pe o scara piramidala de performanta inalta este puterea in VA(volt-amper) apoi puterea in watt, iesire muzicala, iesire sinusoidala, iesire Hi-Fi, iesire finala HeadPhones, iesire audibila in casti dinamice de performanta inalta, banda larga vs narrow band, dB SPL, sa nu mai punem pe langa intrarea audio de la sursa 16/24bit standard audio mp3 44100Hz vs 48000Hz, procesorul DAC cu rata de pana la 192000Hz, si in sfarsit ajungem la colectorul audio adica microfonul ... o droaie de caracteristici pleaca de aici in linie paralela pana la performanta ascultatorului.Ca chestie de marketing adevarat putrem spune ca vorbim despre: DESIGN, ingineria de fabricatie a produsului final Hi-Fi. Ingineria audio.Porneste de la instrumente prefabricate:claviatura,familia violonista,contrabasi,saxofon,toate ce contin acelasi camp lexical,instrumente naturale bine acordate in profunzime studiate, ambientul ... spatiul ambiental de inregistrare audio, amplasarea instrumentelor - pozitionarea lor intr-un spatiu concludent locatiei de inregistrare via microfon. Si nu in ultimul rand intervine puterea de alimentare a echipamentelor audio care trebuie filtrata ,de regula se pot folosi UPS-uri, si transformatoare de izolare. Ceea ce ascultam adica muzica este un spectru de frecvente oscilante. Deci cum au mai spus si altii in acest thread:Puterea muzicala este ceea in RMS, pe cand iesirea este sinusoidala, RMS-ul este redat in paralel pe filanta sinusoidala care predefineste adevarata putere continuua, deaceea se porneste de la conceptia unui transformator Ei sau toroid, capacitatea in VoltAmper.Cu cat VA-ul este mai mare cu atat transientii de pornire sunt mai tolerati in integrate, vis-a-vis de ce spunea cineva mai sus ca la pornirea brusca a unui amplificator redat la maximum boxele pornesc in peak power apoi se egalizeaza "cumva" pana la mentinerea unei linii de compromis audio, puterea sinus intervine acum,care mereu este prezenta dar la volum minim este insesizabila. Mai intra si alti factori precum incalzirea termica a componentelor mosfet(finalii audio).Asta poate creea probleme.In functie de design poate avea racire pasiva sau activa(cooler). Mai putem vorbii si despre clasele de amplificare audio A,B,A/B,D etc. Sunt multe idei de dezbatut in larg si amanuntit. Sunt de parere ca muzica instrumentala clasica se asculta live! in sala de amfiteatru, placile de vynil, banda magnetica, compact disc etc. Ce era sa uit ... impedanta valorile lui Ohm, la setup-uri audio pentru masina se foloseste amplificator si difuzor de impedanta joasa 4Ohm-2Ohm datorita voltajului aplicabil,iar pentru amplificare audio alimentata la puterea electrica se folosesc 8Ohm;sa nu puna stress pe reteaua electrica ... doar asa iti sar sigurantele automate. Deci pe scurt Puterea audio este doar un parametru tehnic diversificat.Dar cand te pui in fata sa iti achizitionezi un produs audio,te intrebi ce ma intereseaza in primul rand de la acesta...sa fie partea de inginerie,sau partea audio ce muzica voi asculta pe un echipament audio de 1000 euro, entry level Hi-Fi. Si inca ceva Puterea Reala pe care o tot cautam fiecare este cea in VA a transformatorui dintr-un amplificator audio,iar apoi watt-putere de consum general. Este ca si cum ai avea doua puteri de masura diferite VoltAmperi si watt - KMh si MPH in autoturisme...doar o analogie scurta. Eu detin acest sistem http://www.be-loud.r...icta-Prime-502/ Ce era sa uit ... impedanta valorile lui Ohm, la setup-uri audio pentru masina se foloseste amplificator si difuzor de impedanta joasa 4Ohm-2Ohm datorita voltajului aplicabil,iar pentru amplificare audio alimentata la puterea electrica se folosesc 8Ohm;sa nu puna stress pe reteaua electrica ... doar asa iti sar sigurantele automate.Posted Image. Mai OMULE mai bine uitai .. Imi place la nebunie ca toata lumea aduna merii cu castravetii si iasa kg-ele. nimeni nu tine cont de Z= R+jWL ,adica raspunsul la frecventa. mai exact dac legi in paralel sau in serie un difuzor de basi cu unul de inalte nu poti simplu sa aduni ahmi |
|
#47
Posted 06 December 2020 - 09:09
Salutare tuturor, va rog ajutați-mă cu o explicație. Caut o mini combina audio și urmăresc puterea boxelor, în descrierea produselor pe site da o putere (de ex.) de 20w, și aici ma impotmolesc eu: puterea de 20w este ptr o boxa sau puterea totala, adica 20w cu ambele boxe??? Mulțumesc anticipat.
Edited by floryn-dof, 06 December 2020 - 09:09. |
#48
Posted 06 December 2020 - 10:01
De obicei este specificată puterea pe un canal, adică pe o boxă.
Ca principiu de alegere, pentru o combină mini, 20w rms pe canal reprezintă o putere satisfăcătoare pentru audiții normale. |
#50
Posted 06 December 2020 - 19:46
Sfatul meu pentru cumpărătorii care nu au legătură cu electronica sau nu au bagajul de cunoștințe legate de electronica întregit ca sa nu se lase păcăliți si sa pice in plasa producătorilor care dau niște valori care sunt măsurate în anumite condiții total diferite de regimul obișnuit de funcționare al aparatului este ca omul sa se uite la puterea absorbita din rețea(consumata) a aparatului. Aceasta valoare este cea mai apropiata de adevăr dintre toate cele enumerate de producator. De exemplu: eu am cumpărat anul trecut un sistem audio de la Panasonic încadrat in categoria High Power, conform detaliilor oferite de producător sistemul are o putere maxima de 300 de w. Bun ma uit in carte si vad ca aceasta putere este atinsa cand avem THD LA 30%. Deci la 30% distorsiuni( enorm de mult) avem 300 de w. Dar citind mai departe vad ca aparatul are un soft care menține volumul astfel încât distorsiunile sa fie sub 5% deci niciodată in regim normal de funcționare aparatul nu va atinge 300 de w desi asa scrie peste tot rezulta marketing ieftin și derutant. Ma uit în schimb pe puterea consumata si vad ca este conform etichetei de 49 w( mult mai aproape de adevar). Masor consumul sistemului in realitate si vad ca variază între 10 si 20 de w( la 20 de w volumul e la maxim și boxele pleacă prin casa).
Alt exemplu: sistemul home cinema Sony avem o putere de 1000 de w cf producătorului, pe eticheta avem putere maxima consumata 95 de w in realitate la volum maxim avem nu mai mult de 35 de w. Aceste doua exemple au amplificatoare digite clasa D foarte eficiente. Luam alt exemplu receiver hi fi Yamaha: iesire 2×100w 8 ohmi thd 1% consum 440w cf etichetei. Si ultimul exemplu: amplificator hi fi Marantz: iesire 2*55w consum din retea 560w(maxim). Prin urmare la o scula bună, hi fi( Marantz, Yamaha, Denon, Pioneer, NAD, etc) datele oferite de producător sunt reale sau apropiate de realitate bine si pretul este mare. Dar la cele obișnuite se face o reclama exagerata si umfla foarte mult cifrele, de aceea ca sa nu fim păcăliți de cifrele uriașe este bine sa ne uitam și la puterea absorbita din rețea ca sa ne facem o idee asupra puterii reale. Pe tema aceasta e destul de mult de discutat dar am încercat sa fiu cât mai succint. Toate exemple date sunt din aparatele pe care le dețin si la care le-am testat inainte sa dau aceste informații. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users