Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Folie bariera de vapori-importanta?!
Last Updated: Apr 17 2014 20:08, Started by
thalia
, Jan 15 2014 10:47
·
0
#1
Posted 15 January 2014 - 10:47
Vad ca la finalizate nu se mai inghesuie nimeni. Am o intrebare ce arde si am nevoie de niste raspunsuri urgente. Va trebui sa suplimentez izolatia de la mansarda pentru a minimiza costurile de gaz, cu vata bazaltica de 10cm, peste ea voi pune inca 10 cea minerala pe care o am acum
Va trebui sa lucram prin pod, pe deasupra rigipsului. Intrebare: putem pune acea folie bariera de vapori numai pe partea orizontala, ramanand partea inclinata "descoperita". Cat e de grav? Pot pune sa spunem vata bazaltica cu folie de aluminiu pe partea inclinata, insa tot ne-etansat ramane. Cat e de grav daca n-am acea folie de mi-a mancat sufletul si ...noptile? |
#2
Posted 15 January 2014 - 13:50
Doar ca vor aparea pete de umezeala in locurile unde se va forma condens si rigipsul are burta in jos, sau la imbinarile pe profile.
|
#3
Posted 15 January 2014 - 13:57
Deocamdata nu am aceasta problema, desi Nu am folie bariera de vapori. Vata si podul sunt perfect uscate.
|
#4
Posted 15 January 2014 - 15:53
Pai cam asta e ce ar putea sa se intample, dar nu neaparat.
|
#5
Posted 15 January 2014 - 16:45
thalia, on 15 ianuarie 2014 - 10:47, said:
Vad ca la finalizate nu se mai inghesuie nimeni. Am o intrebare ce arde si am nevoie de niste raspunsuri urgente. Va trebui sa suplimentez izolatia de la mansarda pentru a minimiza costurile de gaz, cu vata bazaltica de 10cm, peste ea voi pune inca 10 cea minerala pe care o am acum Va trebui sa lucram prin pod, pe deasupra rigipsului. Intrebare: putem pune acea folie bariera de vapori numai pe partea orizontala, ramanand partea inclinata "descoperita". Cat e de grav? Pot pune sa spunem vata bazaltica cu folie de aluminiu pe partea inclinata, insa tot ne-etansat ramane. Cat e de grav daca n-am acea folie de mi-a mancat sufletul si ...noptile? |
#6
Posted 15 January 2014 - 16:53
si alea terminate da in care nu s-a mutat cineva unde le bagam? ...
|
#7
Posted 15 January 2014 - 16:57
xjl, este finalizata si locuim in ea, numai ca am constatat ca mansarda nu este termoizolata cum trebuie. Ai vreun raspuns la subiect?
Multumesc msn2, banuiesc ca tot la finalizate:) O casa necesita ingrijire si dupa ce ai finalizat-o si daca se mai pot aduce imbunatatiri, de ce nu? |
#8
Posted 17 April 2014 - 13:11
buna ziua,
si eu am f in aceasi situatie, am rezolvat punand primul rand de vata bazaltica de deasupra rigipsului cu folie de aluminiu si inca unul montat perpendicular pe primul fara folie . o zi buna |
#9
Posted 17 April 2014 - 20:08
Dezbateri pe tema barierei de vapori au fost si vor ma fi si, in nici un caz nu se vor termina cu interventia mea aici :-(
Parte din dezbateri sunt generate de neintelegerea fenomenuuli care "cere" aceasta bariera, iar o alta parte din dezbateri sunt generate de situatiile particulare ale fiecarei aplicatii (constructii). In principiu, fenomenul sta cam asa: in timpul iernii, aerul cald de la interior se poate strecura in spatele elementului de finisaj al peretilor (rigips, sa spunem) si acolo, la o anumita adancime - ca sa zic asa - in interiorul peretelui intalneste aer de temperatura scazuta, aer prins sau patruns in elementele de constructie ale respectivului perete. Aerul acesta mai rece va avea o temperatura data de gradientul temperaturii prin peretele respectiv. Adica, cu cat este mai spre exterior, cu atat temperatura este mai scazuta; logic. In aceasta situatie de diferenta de temperaturi si in raport, in acelasi timp, cu umiditatea relativa din aerul dinspre interior se intampla urmatorul fenomen. Aerul cald (cel porvenit de la interior) isi va schimba brusc temperatura in contact cu aerul rece si, ca urmare, vaporii de apa pe care-i contine vor condensa. Acest condens duce la umiditate a elementului de constructie unde se intalnesc cele doua "temperaturi". In timp, daca aceasta umiditate este blocata in interiorul elementului de constructie, ea va genera mucegai si chiar igrasie. In concluzie, recomandarea generala este aceea de a pune o folie impermeabila exact in spatele finisajului peretilor, rigips, in acest caz. Aceasta floie nu va permite aerului sa se duca mai departe, in interiorul peretelui si - in cel mai rau caz - fenomenul de condensatie se produce la fata foliei, spre interiorul incaperii, umiditatea fiind in acest fel degajata intre rigips si folie. Teoria de baza aici este aceea ca, asa cum aerul a intrat in spatele placii de rigips, tot asa va si scapa, in timp, si atunci cand regimul de temperaturi se schimba, duce cu el vaporii care se vor fi format tot in urma aceluiasi schimb de regim de temperaturi. Adica se face mai cald afara, temperatura la fata foliei, inspre exterior, creste, si ca rezultat umiditatea prinsa intre folie is rigips incepe sa se transforme, din nou in vapori; vapori "carati" de aer spre exerior. In acest fel, printr-un proces in permanenata schimbare, se echilibreaza umiditatea din spatele rigipsului, fara ca aceasta sa ajunga in acele elemente de constructie unde ar putea fi prinsa. Bun, dar ce ne facem in perioada de vara? Atunci cand avem AC-u pornit?? Atunci se inverseaza regimul termic si, ca rezultat, condensarea vaporilor de apa se va face - cu siguranta! - in interiorul elementelor de constructie!!! In interiorul stratului de vata. Si asta duce, nu-i asa, la mucegai si igrasie. Acum ca am lamurit - foarte pe scurt - fenomenul ... hai sa vedem si niste numere. Spre exemplu, rata de transfer de vapori prin aerul infiltrat pe lanaga o priza este de 32 (trei zeci si doua !!!) ori mai mare decat rata de transfer a vaporilor prin elelmentul de constructie, rigips nevaruit. In momentul cand respectivul rigips mai este si vopsit, rata de transfer de vapori prin material al trebui sa fie apoape zero. Ce ne spune asta? Ne spune ca bariera de vapori actioneaza pentru a opri - in marea coversitoarea majoritate a timpului - umiditatea provenita din condensul vaporilor din aerul infiltrat in spatele peretelui. In concluzie, oprim patrunderea aerului si problema este, practic, rezolvata. A opri, insa,infiltrarea aerului inseamna ca fiecare crapatura (imbinari de colt, ferestre, usi), finisaj (rosturi de dialtare ale peretilor de rigips in spatele plintelor), penetratie (prizele, comutatoarele) s.a.m.d. trebuie sa fie bine, bine izolata, etansa, astfel incat sa impiedice trecerea aerului. Asta, la interior, se poate face; cu grija si atentie. In acelasi timp, toata structura de exterior a peretelui trebuie sa fie ori perfect etansa (foarte greu de realizat), ori dintr-un material care sa respire (putine optiuni) ori sa aiba prevazute canale de ventialtie, astfel incat la schimbarea regimului de temperaturi cand curentii de aer isi schimba directia si antreneaza cu ei umiditatea sa aiba pe unde scapa. In cazul fatadelor cu lemn, plastic, aluminiu, caramida aparenta si alte sisteme din asemenea elemente constructive e usor. Ori ne bazam pe imperfectiunile foliei de protectie la vant (in cazul in care aceasta exista), ori pe lipsa ei, ori se prevad niste mici "guri" de venitlatie la baza peretelui. In cazul fatadelor cu temosistem habr n-am, fiindca nu le plac si nu le-am studiat. In concluzie, poti renunta la bariera de vapori ... in cunostinta de cauza. Spor la treaba. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users