Stagiile care duc la apariția iubirii divine
Last Updated: Sep 18 2020 13:39, Started by
madhukar
, May 06 2013 15:47
·
0
#127
Posted 05 August 2015 - 10:10
12 Bahu-shishya-karana-tyaga
Renunțarea de a avea mulți discipoli În comentariul său la Bhakti-rasamrita sindhu(1.2.113) Srila Jiva Gosvami a scris că nu trebuie să accepți mulți discipoli necalificați nici de dragul de a mări mișcarea sva sva sampradaya vriddyartham anadhikarino ’pi na sangrihniyat. A face mulți discipoli înseamnă să accepți multe personae necalificate, de care nu te poți ocupa personal, dar de care ar trebui să ai grijă și să-i îndrumezi zi de zi. Un guru adevărat are cea mai mare parte a timpului dependență de bhajan, propria cufundare în jocurile eterne ale lui Krișna și are puțin timp să se ocupe de dispcipoli; de aceea aceștia trebuie să fie puțini . Pe de altă parte, dacă gurul nu a ajuns la stagiul de bhava, el poate practica împreună cu discipolii săi sadhana bhakti, cufundându-se cu aceștia în incantarea numelor sfinte, venerarea zeităților, învățarea și aplicarea principiilor spirituale referitoarea la suflet, minte, inteligență, atașament, citind depre Gaura și asociații săi, Krișna, Radha și asociații lor, Vrindavan, cufundându-se în jocurile lor eterne. Dar și în acest caz numărul lor nu trebuie să fie mare, pentru a putea avea grijă de ei. Gurul trebuie să trăiască împreună cu discipolii săi, pentru ca aceștia să poate progresa rapid și a atinge detașarea de lumea materială, pătrunderea principiilor filozofice spirituale atașarea față de practica spirituală și atingerea stării de a degusta jocurile divine... până la atingerea iubirii divine, fără de care nu se poate intra în lumea intimă a Domnului Krișna. Edited by madhukar, 05 August 2015 - 10:36. |
#128
Posted 07 August 2015 - 09:55
13 Bahu-arambha-tyaga
Renunțarea la mari întreprinderi Exemple pentru astfel de inteprinderi sunt festivalurile făcute cu mare pompă și mare publicitate (bahu-arambha). În orice circumstanță acestea trebuiesc evitate. Unele asociații de Vaișnavi fac din sadhana lor tocmai o activitatea de propagandă publicitară, c ând de fapt sadhna avansată implică faptul că trebuie să te concentrezi asupra propriului bhagavad-bhajana. Prin implicarea în astfel de activități publicitare grandioase, devii atașat de acestea și nu-ți mai poți fixa mintea asupra activității de meditație asupra jocurilor lui Krișna - bhajan. De aceea s-a dat această instrucțiune. Problema e că mulți vaișnavi, mai ales cei din vest, cred că bhajan înseamnă să cânți cântece devoționale sau mantra Hare Krișna. Edited by madhukar, 07 August 2015 - 09:57. |
#129
Posted 09 August 2015 - 15:39
14 Bahu-șastra-vyakhya-vivadadi-tyaga
Renunțarea de a studia multe scrieri spirituale Pentru a găsi noi explicații și argumente Srierile Vedice sunt asemenea unui ocean. Pentru a găsi instrucțiuni referitoare la un anumit subiect, cel mai bine este să studiezi acele scrieri ce se referă la acel subiect de la început până la sfârșit și nu pe sărite, ci cu mare atenție. Dacă citești câte ceva din diferite scrieri nu poți cu adevărat să obții o cunoaștere adecvată a subiectului cercetat. Dacă nu-ți folosești mintea să citești cu atenția ceea ce autorul a vrut să comunice, și te mulțumești cu citate rupte din context pe care s-a inventat o propagandă, în a cărei mașinărie ai fost prins tu însuți, inteligența nu ți se va ascuți, și nu va putea distinge între adevăr și minciună, încurcându-le. Propaganda inventează lucrări în care susține că toate lucrările lor sunt cuvintele DomnuluiSuprem și respinge vehement contextul istoric și înțelesul direct al afirmațiilor autorilor inițiali cunoscuți sau nu, afirmațiile fiind puse într-un cu totul alt context decât cel inițial, în contextul noii propagande. Înțelesul direct al unui vers, așa cum reise din contextul lucrării este înțelesul adevărat. In Sri Caitanya-caritamrita (Madhya-lila 22.118) Șri Cetanya i-a dat și această instrucțiune lui Sanatana Gosvami: avaiṣṇava-sańga-tyāga, bahu-¶iṣya nā kariba bahu-grantha-kalābhyāsa-vyākhyāna varjiba Renunță la asocierea cu cei ce nu sunt vaișnavi - tyāga sańga avaiṣṇava Nu accepta mulți discipoli - nā kariba bahu-¶iṣya Renunță la a studia în parte - varjiba abhyāsa kalā Multe scrieri spirituale pentru a da (altora) explicații - bahu grantha vyākhyāna De asemenea în Șrimad-Bhagavatam se spune: “na vyakhyam upayunjita – să nu faci o profesie din a explica lucrările spirituale (pentru a-ți menține existența).” Scrierile spirituale nu sunt subiectul afacerilor comeciale. In Șrimad-Bhagavatam (7.13.8 ) astfel de practici sunt interzise: na ¶iṣyān anubadhnīta granthān naivābhyased bahūn na vyākhyām upayuñjīta nārambhān ārabhet kvacit Să nu te urmeze niciodată mulți discipoli- na anubadhnīta kvacit bahūn ¶iṣyān Și desigur nici să studiezi (multe) scrieri spirituale - na eva abhyaset granthān Și nici să-ți câștigi existența în urma discursurilor (spirituale) - na upayuñjīta vyākhyām Și nici să faci mari întreprinderi (asociații, temple, festivaluri) - na ārabhet ārambhān Căci prin aceasta propriul bhajan este distrus. Problema este însă că în zilele noastre marea majoritate a vaișnavilor nici nu știu ce este acela bhajan. |
#130
Posted 18 August 2015 - 16:39
15 Vyavahare karpanya-tyaga
Renunțarea la atitudinea zgârcitului Pentru a te întreține în această lume materială este necesar să obții ceea ce este necesar pentru a mânca, a te îmbrăca și un loc unde să practici bhakti și să te poți odihni. Dacă nu ai aceste necesități, vor apare dificultăți în practica bhakti. Atâta timp cât aceste necesități sunt satisfăcute, trebuie ca o parte din surplus să fie dat vaișnavilor și celorlalți oameni care se străduiesc pe calea spirituală și sunt nevoiași. Modul de Venerare a Zeităților Radha-Krișna trebuie să reprezinte cu adevărat averea posedată. 16 Șoka-krodhadi-tyaga˙ Renunțarea la a te plânge sau la a te înfuria Șri Krisna nu apare în inima celui care se lamentează sau se înfurie. Lamentarea și furia se întâmplă pentru că încrederea transcendentală încă nu a dat naștere la cunoașterea transcendentală prin care atingem pacea interioară, atunci când mintea a devenit saturată de această cunoaștere, prin care detașarea de ceea ce este atrăgător sau respingător în lumea materială a devenit naturală. Această stare în care nu mai există lamentare și furie devine naturală pe platforma brahma-bhuta, așa cum Șri Krișna îi spune lui Argiuna: brahma-bhutah prasannatma na socati na kankshati samah sarveshu bhuteshu mad-bhaktim labhate param Fiind spiritual (situat) sufletul (e) fericit -bhutah brahma atma prasanna- Nu există lamentare şi nici dorință (legată de această lume) - na socati na kankshati (şi) în mod egal dispus faţă de toate fiinţele- samah sarveshu bhuteshu Obţii cel mai excelent serviciu devoţional pentru Mine - labhate param bhaktim mat. Edited by madhukar, 18 August 2015 - 16:42. |
#131
Posted 16 September 2015 - 12:36
17. Devatantara-ninda-tyaga ̇
Să renunți la desconsiderarea semizeilor Într-adevăr este esențial să atingi ananya- Krișna-bhakti - devoțiunea exclusivă și nedivizată pentu Șri Krișna, dar în ciuda acestui lucru nu trebuie să arăți o lipsă de respect pentru semizei, atunci când vezi pe cineva venerându-i. La urma urmei aceștia sunt persoane împuternicite de Domnul Suprem în guvernarea materială universală. Atâta timp cât mintea nu este eliberată de influența celor trei Moduri ale Naturii Materiale ananya- Krișna-bhakti nu se poate manifesta. Persoanele care se află sub influneța Modurilor ale Naturii Materiale, dorindu-și plăcerile lumii acesteia îi venerează pe semizei. Încrederea lor este în concordanță cu gradul calificării atinse. Înțelegând acest lucru nu trebuie să ai animozitate pentru venerarea semizeilor, căci este posibil ca prin venerarea acestora să primești mila acestora, pentru a câștiga interese pentru planul spiritual, deși Șri Krișna spune în Bhagavad-gita că cei ce îi venerează pe semizei, îl venerează tot pe El, deși o fac într-un mod ... fals. Edited by madhukar, 16 September 2015 - 12:36. |
#132
Posted 24 September 2015 - 13:17
18 ) Prani-matre udvega-tyaga
Renunță la a face să sufere alte ființe vii. Șri Krisna devine foarte repede satisfăcut cu cei ce au O atitudine de compasiune față de toate ființele vii, ceea ce implică Alimentația vegetariană, căci suferița produsă animalelor este Mult mai intensă decât cea produsă plantelor. Nu trebuie să creezi anxietate nimănui, cu vorba, mintea sau corpul Mila este datoria fundamentală a Vaișnavilor. 19) Sevaparadha-namaparadha-tyaga Renunțarea la a face ofense privind serviciul devoțional (seva) și Numele Spirituale (nama) Devoții trebuie să fie foarte atenți pentru a evita comiterea de offense: - Seva-aparadha în legătură cu servirea și venerarea zeităților (arceana) și - Nama-aparadha la adresa numelor sfinte. Există 32 de Seva-aparadha ca de exemplu intrarea în templul Domnului pe un palanchin Sau încâlțat. Există 10 timppuri de nama-aparadha Cum ar fi blasfemierea devoțilro sau nerespectarea maestrului spiritual. Astfel de ofense este imperativ de a fi evitate. |
#133
Posted 11 October 2015 - 08:08
20) Guru-Krișna-bhakta-ninda-sahana-tyaga
Nu trebuie să tolerezi blasfemierea gurului, a lui Șri Krișna și a devoților A asculta blasfemierea acestora este o mare ofensă. Dacă ești capabil, trebuie să pedepsești astfel de ofensatori. Dacă nu ești capabil, trebuie să-ți astupi urechile, și să faci baie cu hainele pe tine. Ascultând astfel de blasfemii, principiul activ bhakti-vritti) se veștejește. Cei ce-i blasefemează pe Krișna sau pe Vaișnavi sau ofensatori ce au aversiune față de Șri Krișna In Șrimad-Bhagavatam (10.74.40) se spune: nindāṁ bhagavataḥ ¶ṛṇvaṁs tat-parasya janasya vā tato nāpaiti yaḥ so ’pi yāty adhaḥ sukṛtāc cyutaḥ Cei ce aud blasfemii despre Bhagavan sau devoții său și nu părăsesc acel loc, vor fi deprivați de rezultatele auspicioase ale activităților lor, și cad pe o poziție degradantă. Următoarele 44 de activități care fac parte din sadahna bhakti fac parte de fapt din primele 20 de activități menționate până aici. Aceste 44 de activități au fost descrise separat pentru o mai bună înțelegere. Următoarele 30 de activități sunt incluse în arceana- marga, calea venerării exterioare a zeităților lui Krișna. |
#134
Posted 22 October 2015 - 16:35
18 ) Prani-matre udvega-tyaga
Renunță la a face să sufere alte ființe vii. Șri Krisna devine foarte repede satisfăcut cu cei ce au O atitudine de compasiune față de toate ființele vii, ceea ce implică Alimentația vegetariană, căci suferița produsă animalelor este Mult mai intensă decât cea produsă plantelor. Nu trebuie să creezi anxietate nimănui, cu vorba, mintea sau corpul Mila este datoria fundamentală a Vaișnavilor. 19) Sevaparadha-namaparadha-tyaga Renunțarea la a face ofense privind serviciul devoțional (seva) și Numele Spirituale (nama) Devoții trebuie să fie foarte atenți pentru a evita comiterea ofense Seva-aparadha în legătură cu venerarea zeităților (arceana) și Nama-aparadha la adresa numelor sfinte. Există 32 de Seva-aparadha ca de exemplu intrarea în templul Domnului pe un palanchin Sau încâlțat. Există 10 timppuri de nama-aparadha Cum ar fi blasfemierea devoțilro sau nerespectarea maestrului spiritual. Astfel de ofense este imperativ de a fi evitate. 20) Guru-Krișna-bhakta-ninda-sahana-tyaga Nu trebuie să tolerezi blasfemierea gurului, a lui Șri Krișna și a devoților A asculta blasfemierea acestora este o mare ofensă. Dacă ești capabil, trebuie să pedepsești astfel de ofensatori. Dacă nu ești capabil, trebuie să-ți astupi urechile, Să-ți astupi urechile și să faci baie cu hainele pe tine. Ascultând astfel de blasfemii, principiul activ bhakti-vritti) se veștejește. Cei ce-i blasefemează pe Krișna sau pe Vaișnavi sau ofensatori ce au aversiune față de Șri Krișna In Șrimad-Bhagavatam (10.74.40) se spune: nindāṁ bhagavataḥ śṛṇvaṁs tat-parasya janasya vā tato nāpaiti yaḥ so ’pi yāty adhaḥ sukṛtāc cyutaḥ Cei ce aud blasfemii despre Bhagavan sau devoții său și nu părăsesc acel loc, vor fi deprivați de rezultatele auspicioase ale activităților lor, și cad pe o poziție degradantă. Aceasta însă nu înseamnă că trebuie să accepți neadevărurile spuse de discipolii unor anumiți guru despre aceștia, care sunt lăudați ca fiind vaișnavi realizați spirituali, sau că ar fi venit direct din lumea spirituală pentru a propaga bhakti. Elucidarea conceptelor pe care acești guru s-au bazat în practica bhakti, și pe baza cărora au încălcat principiile Gaudia-bhakti de bază, nu este o blasemiere, ci lărgește orizontul, despre Gaudiya Bhakti, tradițional, așa cum a fost propagat de Șri Cetanya și asociații Acestuia. Următoarele 44 de activități care fac parte din sadahna bhakti fac parte de fapt din primele 20 de activități menționate până aici. Aceste 44 de activități au fost descrise separat pentru o mai bună înțelegere Următoarele 30 de activități sunt incluse în arcana- marga, calea venerării exterioare a zeităților lui Krișna. |
#135
Posted 31 October 2015 - 20:10
21) Vaisnava-cihna-dharanam
Adoptarea semnelor exterioare ale unui Vaisnava Să porți un colier din trei șiruri de bobițe de tulasi în jurul gâtului, Să-ți împodobești corpul în 12 locuri cu tilak și așa mai departe Se numește vaisnava-cihna-dharana, adoptarea semnelor exterioare ale unui Vaisnava. Un sadhaka (practicant) desigur trebuie să adopte aceste semne exterioare Vaisnava. Instrucțiunea de a purta trei șiruri de bobițe de tulasi în jurul gâtului a fost dată în Hari-bhakti-vilasa. Fără a purta lânțișorul de tulasi (tulasi-mala), toate praciticile spirituale, ca venerarea zeităților – bhagavad-arcana și meditația spirituală - bhagavad-upasana nu vor da rezultate. Scrierile spirituale prescriu lănțișoare din semințe de lotus, bobițe rudrakșa, bobițe din lemn myrobalan din lemn de tulasi, etc. Pentru vaișnavi, purtarea de tulasi-mala este cea mai bună. Tulasi este în mod desăvârșit pură și foarte dragă lui Bhagavan. De aceea purtând tulasi-mala corpul, mintea și cuvintele devin pure și înclinație pentru bhakti începe să se manifeste sponatan., https://www.google.d...neck beads pics Lucrările spirituale prescriu două tipuri de tilak: - urdhva-pundra, vertical, purtat pe frunte de Vaisnavi, și - tri-pundra, trei linii orizontale purtate pe frunte de Șivaiți și mayavadi. Vaisnavii și brahmanii ce venerează pe Domnul Suprem trebuie să poarte urdhva-pundra tilak. Urdhva-pundra tilak mai este cunoscut și ca templul Domnului Hari, pentru că Șri Bhagavan locuiește acolo. https://www.google.d...ndra tilak pics Numai după ce ai aplicat urdhva-pundra tilaka pe cele douăsprezece părți ale corpului te poți dedica activităților zilnice spirituale ca venerarea zeităților și celelalte servicii. Conform cu Padma Purana un vaișnav nici nu trebuie să se uite la o ființă care este lipsită de urdhva-pundra tilaka. Corpul unei astfel de persoane este comparat cu un crematoriu. Scrierile spirituale prescriu purtarea de urdhva-pundra tilak făcut din gopi-candana, un tip de lut gălbui produs în Dvaraka, sau din praful din Șri VRndavana, Radha-kunda, sau din locul unde crește tulasi. Purtând tilak toate faptele pioase executate vor produce rezultate indestructibile. Doar prin acest lucru simplu Bhagavan devine mulțumit și dăruiește bhagavad-bhakti. Hari-bhakti-vilasa (4.232–3), citează din Garuda Purana: yo mrittikam dvaravati-samudbhavam kare samadaya lalata-pattake karoti nityam tv atha cordhva-pundram kriya-phalam koti-gunam sada bhavet kriya-vihinam yadi mantra-hinam shraddha-vihinam yadi kala-varjitam kritva lalate yadi gopi-candanam prapnoti tat-karma-phalam sadaksayam Cei ce iau gopi-ceandana produs în Dvaraka și îl aplică pe frunțile lor zilnic ca urdhva-pundra tilak vor avea rezultatele tuturor activităților lor multiplicate de milioane de ori Chiar dacă astfel de activități nu sunt executate conform conform riturilor cerute, fără incantarea mantrelor, fără încredere, sau în momente interzise, ele produc rezultate indestructibile doar prin purtarea de gopi-ceandana pe frunte. |
#136
Posted 04 November 2015 - 12:18
22. Harinam-akșara dharanam
Să ștampilezi principalele părți ale corpului cu literele numelui propriei (propriilor) zeități tutelare ca de exemplu Radha Krishna. Unii Vaișnavi își tatuează corpul cu aceste nume. 23. Nirmalaya - dharanam Să accepți articole care au fost oferite zeității Domnului, ca haine, ghirlande, parfumuri, ornamente și alte obiecte similare este cunoscut ca nirmalaya - dharanam - purtarea ceea ce rămâne de la zeitate. Prin această activitate cucerești ușor lumea iluzorie și intri în devoțiunea pură. În acest sens în Șrimad Bhagavatam 11.6.46 este înregistrat cum Uddhava i se adresează Domnului Șri Krișna: tvayopabhukta-srag-gandha- vāso-’laṅkāra-carcitāḥ ucchiṣṭa-bhojino dāsās tava māyāṁ jayema hi Doar prin decorarea noastră cu ghirlande, uleiuri parfumate, haine și ornamente de care deja te-ai bucurat, și prin degustarea a ceea ce rămâne de la masa ta, noi servitorii tăi vom cuceri energia materială. În felul acesta nu-ți va mai fi frică de energia iluzorie maya. De aceea este important ca practicanții să accepte tot ceea ce a fost oferit zeității Domnului. |
|
#137
Posted 09 November 2015 - 13:01
24) Nrityam
Dansul în fața zeității Domnului Suprem Sadhakas trebuie să dansese în fața zeității Domnului Suprem într- atitudine devoțională. In Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.127), care citează din Dvaraka-mahatmya, se spune: yo nrityati prahris†atma bhavair bahu-subhaktitaÿ sa nirdahati papani manvantara-catesv api Cei ce dansează în fața Domnului cu inimi exuberante, copleșiți de sentimente de devoțiune, distrug în întregime toate păcatele lor executate în sute de manvantaras. Un manvantara durează 71 de cicluri de patru yuga: Satya, Treta, Dvapara și Kali. D urate unui ciclu este de 4,320,000 de ani. 25) Dandavat-pranamam Plecăciuni culcat la pământ Trebuie să se ofere dannavat-pranam zeității Domnlui Suprem - Bhagavan, Păstrănd partea stângă îndreptată către El. Trebuie să se ofere dannavat-pran ama către Gurudeva cu fața direct către el. Trebuie să se ofere sastanga-dannavat-pranam (plecăciuni ce cele 8 părți ale corpului atingând p ământul) extinzând ambele brațe înainte și căzând la pământ asemenea unui băț (danda). Cele 8 părți ale corpului sunt: mâinile, picioarele, genuchii, pieptul, fruntea mintea, viziunea și vorbirea. De asemenea există o îndrumare de a executa pranam cu cinci părți ale corpului , panceanga-pranam – genuchii, brațele, fruntea, inteligența și vorbirea. In Naradiya Purana gloriile lui bhagavat-pranam au fost astfel descries (Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.129)): eko ’pi krisnaya kritaÿ pranamo dasa-asvamedhava bhrithair na tulyaÿ dasa-așvamedhi punar eti janma krisna-pranami na punar bhavaya Efectul oferirii plecăciunilor pranam către Șri Krisna o singură data este atât de mare încât chiar și executarea a 10 sacrificii ceremoniale ale calului așvamedha-yaghias nu poate fi comparată cu aceasta. Aceasta deoarece cel a a executat 10 așvamedha-yaghias trebuie să se nască din nou, în timp ce cel a oferit plecăciuni lui Krișna nu trebuie să se mai nască. |
#138
Posted 14 November 2015 - 07:46
26 Abhyutthanam
Să te ridici de unde stai pentru a arăta respect Domnului Atunci când vii în fața Domnului Suprem Sri Bhagavan, în temple pentru a lua darșan (a-l vedea când sunt deschise ușile altarului, sau atunci când face turul orașului într-un palanchin, precum și atunci când îl vezi pe guru sau pe vaișnavi apropiindu-se, dacă te afli șezând, trebuie cel puțin să te ridici și să saluți cu mâinile la și înclinând capul, dacă nu execuți respectful bățului ce cade la pământ). Aceasta se numește abhyutthana, ridicându-te pentru a-l venera pe Domn. Făcând astfel Bhagavan este mulțumit și bhakti înflorește. În Brahmanda Purana citată în Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.130)se spune: yanarudham pura prekșya samayantam janardanam abhyutthanam narah kurvan patayet sarva-kilbișam Ceil ce-L văd pe Bhagavan Șri Janardan urcat în car sau într-un palanchin și se ridică pentru a-I oferi respect, și-au distrus păcatele. 27 Anuvrajya A urma zeitatea Domnului Suprem A urma în spatele, în lateralul sau chiar și în fața carului în care se află Domnul Suprem, de exemplu în procesiunea ratha-yatra, când Acesta face turul orașului este cunoscut ca anu-vrajya. La fel trebuie urmat gurul și vaișnavii în momentul sosirii sau plecării lor. În Bhavișya Purana se spune în acest sens, așa cum este citat și în Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.131): rathena saha gacchanti parcvatah prișthato ’gratah visnunaiva samah sarve bhavanti svapadacayah Chiar și o persoană care se află în afara sistemului socio-sacral vedic Dacă urmează în spate, în lateral sau în față carul Domnului Suprem, Devine la fel de demnă de a fi venerată ca însuși Șri Vișnu. |
#139
Posted 22 November 2015 - 13:44
28 ) Sri-murti-sthane gamanam
Vizitarea locului unde este anplasată zeitatea. Templul și locurile jocurilor Domnului Suprem trebuiesc vizitate și trebuie să li se ofere respect prin luarea darșanului (vizualizare) oferirea plecăciunilor (pranam) și recitarea laudelor Domnului. În Bhakti-rasamrita-sindhu (1.2.133), care citează din purane se spune: samsara marukantaranistara- karana-ksamau slaghyau tav eva caranau yau hares tirtha-gaminau Cele două picioare care călătoresc în locurile spirituale ale Domnului Suprem Sri Hari sund demne de a fi venerate, pentru că făcând acestea, ele permit trecerea peste deșertul existenței materiale. 29) Parikrama Înconjurarea Trebuie să execuți înconjurarea (parikrama) mandirului (templului) lui Șri Bhagavan, A locurilor asociate cu jocurile sale (lila-sthalis), a plantei tulasi, a dealului Șri Ghiriragea-Govardhan und Șri Krișna și-a petrecut jocurile cu devoții Săi în diferite tipuri de relații de iubire, ș.a.m.d., păstrând partea dreaptă către ele. În general înconjurarea trebuie făcută de patru ori. În Șri Hari-bhakti- sudhodaya se spune: visnum pradaksini-kurvan yas tatravartate punaÿ tad evavartanam tasya punar navartate bhave Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.135) Cei ce execută parikramul lui Șri Visnu în mode repetat, în timp ce păstrează partea dreaptă către Domnul Suprem (pradaksina) execută rotația finală în această lume (nemaitrebuind să se rotească în ciclul iluzoriu al repetatelor nașteri și morți). |
#140
Posted 29 November 2015 - 12:22
3. Stagiul Bageana kriya - Practica Purificatoare
3.30 Pugea sau Arceana Venerarea zeității Domnului Suprem Venerarea zeității cu diferite articole (upacear) este numită pugeana sau arceana. Venerarea Domnului cu cinci articole este numită pañceopaceara-pugeana. Cele cinci articole folosite intr-o astfel de venerare sunt 1) miresme dulci (gandha) ca agaru (aquilaria agallocha), karpur (camfor), kumkuma (crocus sativus), rochana (convolvulus turpentium) și jatamamshi (asparagus racemosa) lemn de santal (chandana) etc., 2) flori (pușpa), 3) bețișoare parfumate (dhupa), 4) lumină (dipa) și 5) ofrandă de mâncare (naivedya). Vnerarea lui Șri Bhagavan (Domnul Suprem) cu 16 articole este numită șodașopaceara-pugeana. Cele 16 articole folosite intr-o astfel de venerare sunt: 1) un loc de stat (asan), (2) salutul sau invitarea zeității (svagata), (3) sorbirea apei pentru purificare (aceamana), 4) apă pentru spălarea picioarelor zeității (padya), (5) apă pentru spălarea gurii zeității (arghya), 6) o ofrandă de miere, ghii (unt pur), lapte, iaurt și zahăr, amestecate împreună (madhu-parka), 7) sorbirea apei din nou pentru purificare (aceamaniya), 8 ) spălara zeității (snana), 9) oferirea de veșmite (vasana), 10) ornaments (abharana), 11) miresme dulci (gandha), 12) flori (pușpa), 13) lumină (dipa), (14) bețișoare parfumate (dhupa), 15) ofrandă de mâncare (naivedya) și 16) lemn de santal (ceandana). În Vișnu-rahasya, citată în Bhakti-rasamrita-sindhu (1.2.139) de Rupa Gosvami se spune: șri-vișnor arcanam ye tu prakurvanti nara bhuvi te yanti șașvatam vișnor anandam paramam padam Cei ce-l venerează pe Domnul Suprem (Bhagavan) Șri Vișnu ating lăcașul suprem al Domnului Vișnu, care este etern și plin de extazul transcendental. |
#141
Posted 07 December 2015 - 14:24
3. Stagiul Bageana kriya - Practica Purificatoare
3.31 Paricearya Servirea zeității Domnului In Bhakti-rasamrita-sindhu (1.2.140) se spune: paricarya tu sevopakaranadi pariskriya tatha prakirnaka-cchatra vaditradyair upasana A-l servi pe Șri Krișna ca pe un rege numește paricearya . Există două tipuri de servicii: 1) curățarea și purificarea articolelor Ce sunt oferite în procesul de venerare al Domnului și 2) să faci direct servicii zeității Domnului - Șri Vigraha de exemplul prin a-i face vânt cu ceamara, sau a-i ține umbrella, să cânți la diferite instrumente pentru Acesta și alte servicii. 3.32 Gitam Cântatul Practicantul bhakti-sadhak trebuie să cânte cântecele compuse de marile suflete – maha-geanas în fața zeității Domnului Suprem Bhagavan. Astfel de cântece conțin venerarea Domnlui sau sunt expresii ale modului de predare sau iubire față de Acesta și au ca scop dezvolatare tocmai acelei iubiri personale față de Acesta, care va declanșa stare devoțiunii adevărate, exprimată prin dorința de a-i face din inimă servicii care să-L mulțumească. Edited by madhukar, 07 December 2015 - 14:25. |
|
#142
Posted 14 December 2015 - 17:21
3. Stagiul Bageana kriya - Practica Purificatoare
3. 33 Sankirtanam Incantarea împreună a numelui spiritual al Domnului Când mai mulți devoți ce au șrada – încredere transcendentală incantează numele spiritual al Domnului Suprem Șri Bhagavan împreună, aceasta se numește sankirtan. Acest lucru a fost exprimat de Șri Jiva Gosvami în Krama-sandarbha sankirtanam bahubhir militva tadgana-sukham șri-krisna-ganam. In Șri Cetanya-caritamrita (Antya-lila 4.70–1) nama-sankirtan a fost declarant ca fiind cel mai de seamă dintre cele 64 de membre ale practicii bhakti: bhajanera madhye șres†ha nava-vidha bhakti krisna-prema krisna dite dhare maha-șakti tara madhye sarva-șreș†ha nama-sankirtan niraparadhe nama laile paya prema-dhana "Dintre diferitele procese de sadhana, cele nouă practici bhakti - șravana – ascultarea istoriilor despre Șri Krișna, - kirtana – incantarea acestora, a calităților și numelor spiritual ale Domnului, - smarana – meditația asupra acestora, etc) sunt cele mai de seamnă, pentru că ele au o putere atât de mare câ dau iubirea pentru Șri Krișna și pe Șri Krișna însuși. Dintre aceste nouă practici, bhagavan-nama-sankirtana (incantarea împreună cu alți bhaktas a numelor sfinte) este cea mai bună. Dacă exexuți nama-sankirtana fără ofense, vei atinge cu siguranță valoroasa comoară a iubirii divine pentru Șri Krișna - Krișna -prema." Special în actuala eră Kali-yuga, nama-sankirtan este recomandat; în mod deosebit. Șrila Giva Gosvami a afirmat că în Kali-yuga, chiar dacă execuți celelalte practici devoționale, acestea trebuiesc însoție de Șri nama-sankirtan (ataeva yady anyapi bhaktiÿ kalau kartavya, tada tat-samyoge naivety uktam). |
#143
Posted 16 December 2015 - 12:27
3. Stagiul Bageana kriya - Practica Purificatoare
3. 34 Geapa I Incantarea mantrelor Incantanrea numelui Domnlui Suprem bhagavan-nama sau a mantrelor este numită geapa. Această incantarea a Numelor Domnlui este una dintre cele mai puternice și importante metode de purificare și apropiere de Domnul Suprem, inclusă în practica zilnică. Incantarea (ucearana) este de trei feluri: 1) verbală (vacik), 2) în șoaptă (upamsu) și 3) mentală (manasik). Geapa executată enunțând clar audibil mantra este numită vacika-geapa. Meditația asupra numelui Domnului sau a mantrei este numită manasik-geapa. În comentariul său la Hari-bhakti-vilasa (11.247) Sanatana Gosvamipada a spus: “vacikasya kirtanant-argatvat manasi-kasya Smaranat-matvat – vacik-japa este inclusă în practica de incantare - kirtana, iar manasik-geapa este inclusă în practica de meditație - smaran.” In Bhakti-sandarbha (Anuccheda 276) Șri Giva Gosvami a spus: tatra nama-smaranam – harer nama param japyam dhyeyam geyam nirantaram kirtaniyam ca bahudha nirvrittir bahudhecchata iti javali-samhitady-anusarena jneyam. nama-smaranam tu shuddhantaÿ-karanatam apeksate tat sankirtanac-cavaram iti mule tu nodaharana spas†ata. În Geavali-samhita procesul de nama-smaran a fost descris în felul următor: Cei ce doresc să obține nelimitate varietăți de extaz spiritual trebuie să execute totdeauna geapa meditațională (dhyana), cântarea (gana) și incantarea -kirtana a celor mai de seamă nume ale lui Șri Hari. Dar în practicarea meditației asupra Numelor Domnului Suprem nu poți obține extaz spiritual atâtat timp cât inima este impură, (încă atașată de problem acestei lumi iluzorii) în timp ce practicarea incantării congregaționale - nama-sankirtana nu depinde de puritatea inimii. |
#144
Posted 22 December 2015 - 12:01
3. Treapta Bageana kriya - Practica Purificatoare
3.34 Geapa˙ Incantarea mantrelor II Incantarea Numelor sfinte nu te îndepartează niciodată de la meditaţie, ci ajută meditaţia. Iar meditaţia ajută incantarea Numelor Sfinte. Numele Sfânt este asemenea unui catalizator care dă putere meditaţiei. Dacă meditezi asupra lucrurilor materiale şi incantezi Numele Sfinte atunci lucrurile materiale se vor îndeplini, adica primeşti ceea ce îţi doreşti, prin puterea Numelor Sfinte. 1. Mintea este asemenea unui recipient 2. Numele Sfant asemenea unui îngrăşamânt 3. Dorinţele sunt asemenea unor plante Cand spui Numele Sfânt şi mintea (meditaţia) se duce la dorinţele materiale, atunci aceste plante se fac mari şi puternice iar planta devoţională divină – bhakti lata - este acoperită de acestea. Când spui Numele Sfinte şi nu esti atent la ceea ce spui, fără însă a-ţi dori ceva, atunci Numele Sfinte îţi dau mukti -eliberare: āpannaḥ saḿsṛtiḿ ghorāḿ yan-nāma vivaśo gṛṇan tataḥ sadyo vimucyeta yad bibheti svayaḿ bhayam (Bhagavat Puran1.1.14) Intelepţii ii spusera lui Suta Gosvami: Incantand Numele Sfinte fără ataşament (neatent) - gṛṇan yan-nāma vivaśaḥ când eşti încurcat in complicata samasara (lanţul repetatelor naşteri şi morţi) -āpannaḥ ghorām saḿsṛtim te eliberezi imediat de aceasta - vimucyeta sadyah tataḥ; căci de această (incantare a Numelor Sfinte) îi este frică Fricii în personă - yat bibheti bhayam svayam. Adică nici Frica nu se apropie de cei ce incantează Numele Sfinte. Concluzia ar fi că oricând incantarea Numelor sfinte este auspicioasă. 1. Pentru materialist 2. Pentru jnani și alte feluri de yoghini care vor să atingă mukti - eliberarea din ciclul nașterilor repetate 3. Pentru devot care mediteză asupra jocurilor lui Radha-Krişna, care are ca țel iubirea spirituală - prema. De aceea cu căt incantezi mai mult cu atât eşti mai aprope de ţel. Meditaţia ce-i drept este greu de făcut la servici, pe drum, în maşină. De preferat e să te afli într-un loc sfânt ca Radha-kund şi să-ţi aminteşti jocurile încântătoare ale Cuplului Divin - Radha-Krişna, sub îndrumarea celor ce cunosc tehnica acestei aduceri aminte (meditaţii) şi treptat primind indicaţii asupra propriei forme spirituale - siddha deha, te vei afla în absobţia propriului corp spiritual – svarup aveşa – pătrunzând astfel în acele jocuri divine. Edited by madhukar, 22 December 2015 - 12:03. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users