Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Stagiile care duc la apariția iubirii divine
Last Updated: Sep 18 2020 13:39, Started by
madhukar
, May 06 2013 15:47
·
0
#163
Posted 01 August 2020 - 09:54
3.52 Sarvatha șaranapattiḥ
Predarea totală Predarea totală (șaranagati or șaranapatti) este realizată urmând cele șase căi prezentate în Bhakti-sandarbha (Anuccheda 236), a lui Giva Gosvami care citează din Vaișnava-tantra: ānukūlyasya saṅkalpaḥ prātikūlya-vivarjanaṁ rakṣiṣyatiti viśvāso goptṛtve varaṇaṁ tathā ātma-nikṣepa-kārpaṇye ṣaḍ-vidhā śaraṇāgatiḥ Cele șase căi ale predării de sine sunt: 1) Anukulyasya saṅkalpa Jurământul că accepți ceea ce este favorabil atingerii iubirii spirituale ca 3.1 Luarea ca adăpost a gurului 3.2 Acceptarea inițierii spirituale 3.3 Servirea cu iubire a maestrului spiritual 3.4 Urmarea căii oamenilor spirituali (cei ce au atins iubirea divină) 3.5 Întrebări despre metoda Bhajanului 3.7 Să trăiești într-un loc spiritual și să asculți despre gloriile acestuia 3.8 Să accepți numai ceea ce este necesar pentru Bhakti-Yoga 3.9 Luarea jurământului de a posti în zilele de Eka-dași 3.10 Oferirea respectului Vaișnavilor, Brahmanilor, vacilor, plantei Tulasi... 2) Pratikulya vivargeana Jurământul că respingi ceea ce este detrimental atingerii iubirii spiritual ca 3.6 Renunțarea la plăcerile materiale de dragul lui Krișna 3.11 Renunțarea la asocierea cu cei lipsiți de spiritualitate 3.12 Renunțarea la a face mulți discipoli 3.13 Renunțarea la mari întreprinderi 3.14 Renunțarea la studiul multor scrieri spirituale 3.15 Renunțarea la atitudinea zgârcitului 3.16 Renunțarea la a te plânge sau înfuria 3.17 Renunțarea la desconsiderarea semizeilor 3.18 Renunțarea la a provoca suferință altora 3.19 Renunțarea la a face ofense către Numele Spirituale / Serviciul Devoțional 3.20 Renunțarea la toleranță față de blasfemierea Gurului, lui Krișna, și a vaișnavilor 3) Rakșișyatiti vișvasa Încrederea că Domnul Transcendental este de fapt Cel ce te întreține 4) Goptritve varaṇaṁ Încrederea că Domnul Transcendental este de fapt Cel ce te ocrotește 5) Atma-nikșepa Abandonarea de sine 6) Karpanya Renunțarea la a avea și "a fi cineva". Edited by madhukar, 01 August 2020 - 09:55. |
#164
Posted 06 August 2020 - 17:31
3.53 Tulasi-seva
Servirea zeiței Tulasi sub forma plantei Tulasi Această activitate din Sadhana-Bhakti a fost prezentată în detaliu la treapta 10, vezi 3.10 Oferirea respectului Vaișnavilor, Brahmanilor, vacilor, plantei Tulasi... |
#165
Posted 09 August 2020 - 07:26
3.54 Vaișnava-șastra-seva
Servirea scripturilor Vaișnava (Narațiuni despre Domnul Transcendental) Numai acele șastra (scripturi) care cauzează Devoțiunea pentru Domnul Transcendental (bhagavad-bhakti) sunt scripturi vaișnava. Aceste scripturi trebuiesc
Auzind despre El din acestea înseamnă a-l vedea cu ajutorul urechilor. Astfel apare atracție pentru Acesta, care eventual poate deveni afecțiune și iubire, prin care Domnul Transcendental poate fi cucerit iar Bhakti nu este decât expresia acelei iubiri, exprimată prin dorința de a arăta acea iubire, prin a-i oferi celui iubit ceea ce-și dorește. Restaurarea, păstrarea cu grijă, publicarea și propagarea scripturilor Vaișnava sunt de asemenea incluse în șastra-seva (serviciu adus scripturilor Vaișnava). In Bhakti-rasa-amrita-sindhu (1.2.207–9), care citează din Skanda Purana, se spune: yathā skānde — vaiṣṇavāni tu śāstrāṇī ye śṛṇvanti paṭhanti ca | dhanyās te mānavā loke tesāṁ kṛṣṇaḥ prasīdati ||1.2.207|| vaiṣṇavāni tu śāstrāṇī ye’rcayanti gṛhe narāḥ | sarva-pāpa-vinirmuktā bhavanti sura-vanditāḥ ||1.2.208|| tiṣṭhate vaiṣṇavaṁ śāstraṁ likhitaṁ yasya mandire | tatra nārāyaṇo devaḥ svayaṁ vasati nārada ||1.2.209 || Din Skanda Purāṇa: “O Nārada, binecuvântați sunt oamenii acestei lumi, care aud și citesc din scripturile Vaiṣṇava. Kṛṣṇa este mulțumit de ei. Cei care venerează scripturile Vaiṣṇava în casele lor, devin eliberați de păcate și sunt venerați de zei (devatā). Domnul Transcendental Nārāyaṇ însuși locuiește în casele unde și-au făcut apariția scripturile Vaiṣṇava în formă scrisă.” Astfel de scripturi ca Șrimad-Bhagavatam și Bhagavad-ghita propagă ananya-bhakti, devoțiunea născută din iubirea exclusivă pentru Șri Krișna. Așa cum se explică în finalul puranei Șrimad-Bhagavatam sarva-vedānta-sāraṁ hi śrī-bhāgavatam iṣyate tad-rasāmṛta-tṛptasya nānyatra syād ratiḥ kvacit Șrimad-Bhagavatam este declarat cu siguranță esența tuturor concluziilor spirituale (Vedanta) śrī-bhāgavatam iṣyate hi sāram sarva-vedānta Gustul nectarian al acestei (purane) dă (atâta) satifacție, că nu mai există atracție pentru nimic altceva rasa-amṛta tat tṛptasya na syāt ratiḥ anyatra kvacit |
#166
Posted 14 August 2020 - 14:02
3.55 Mathura-mandale vasa - Rezidența în districtul Mathura
Este important să auzi și să meditezi despre gloriile districtului Mathura. Prin dorința
Termenul mathura-vasa (rezidența în districtul Mathura) se referă la
vaikunthaj janito vara madhu-puri tatrapi rasotsavad vrindaranyam udara-pani-ramanat tatrapi govardhanah radha-kundam ihapi gokula-pateh premamritaplavanat kuryad asya virajato giri-tate sevam viveki na kah (Pentru că Șri Krișna) s-a născut în Mathura (madhu-puri) – janito madhu-puri (aceasta) este superioară Vaikunthei (lumea spirituală a formei Narayan a Domnului Transcendental original Krișna), - vara vaikunthat Şi totuşi (superioară acesteia) este pădurea Vrindei - tatra api aranyam vrinda (Pentru că acolo) are loc festivalul gusturilor iubirii divine - utsavat rasa (Datorat) mâinilor şi abdomenului iubitului (Krişna) - pani udara ramanat Şi totuşi (superior acesteia) este dealul Govardhan - tatra api govardhanah Şi încă superior acestuia este lacul Radhei – iha api radha-kundam Pentru că este plin cu vârf de nectarul iubirii Domnului din Gokula (Krișna)- aplavanat amrita prema pateh gokula Care persoană inteligentă nu ar servi acest (lac) - kah viveki na kuryat sevam asya Situat la poalele dealului (Govardhan)? - virajatah tate giri Cauza venirii Domnului Krișna sub forma lui Gaura (Șri Caitanya) a fost redată pe scurt în Șri Cetanya Cearitamrita (1.4.15-16): prema-rasa-niryāsa karite āsvādana rāga-mārga bhakti loke karite pracāraṇa rasika-śekhara kṛṣṇa parama-karuṇa ei dui hetu haite icchāra udgama Dorința Degustătorului Suprem al tuturor iubirilor (în servitudine, prietenească, parentală și amoroasă) Șri Krișna - icchāra rasika-śekhara kṛṣṇa de a apare (sub forma lui Goura) a avut două motive - udgama haite dui hetu degustarea esenței iubirii divine (luând starea de spirit a Radhei și degustând propria-i dulceață prin iubirea ei) — karite āsvādana niryāsa prema-rasa și propagarea în această lume, datorită deosebitei (Sale) milostenii - parama-karuṇa karite pracāraṇa ei loke a caii atașamentului pentru devoțiunea (celor din Vrindavan) - rāga-mārga bhakti |
#167
Posted 17 August 2020 - 14:03
3.56 Vaișnava-sevana - Servirea Vaișnavilor (Cei ce-l venerează pe Vișnu)
Vaișnavii sunt foarte dragi Domnului Transcendental. Prin servirea Vaișnavilor se poate atinge treapta servirii Domnului Transcendental (bhagavan) prin atingerea Iubirii spirituale (prem) pentru Acesta. În Șrimad-Bhagavatam (1.19.33) regele Parikșit, care ascultă narațiuni despre Krișna de la mare suflet Șuka, fiul lui Vyasa (cel ce a compilat literatura Vedică la începutul lui Kali-Yuga, spune: yeṣāṁ saṁsmaraṇāt puṁsāṁ sadyaḥ śuddhyanti vai gṛhāḥkiṁ punar darśana-sparśa-pāda-śaucāsanādibhiḥ Prin amintirea acestora (a devoților Domnului Transcendental) oamenii și cu siguranță saṁsmaraṇāt yeṣām puṁsām vai și casele lor se purifică imediatgṛhāḥ sadyaḥ śuddhyanti Ce să mai spunem despre vederea, atingerea, spălarea picioarelor și oferirea unui loc de statkim punaḥ darśana sparśa pāda śauca āsana-ādibhiḥ În Adi Puran Șri Krișna îi spune lui Argiuna: ye me bhakta-janāḥ pārtha na me bhaktāś ca te janāḥ mad-bhaktānāṁ ca ye bhaktā mama bhaktās tu te narāḥ Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.218) O Partha, cei care pretind că îmi sunt devotați Mie, de fapt nu-mi sunt devoți. Cei care sunt devotați devoților mei îmi sunt cu adevărat devotați mie. |
#168
Posted 25 August 2020 - 06:15
3.57 Yathā-śakti dolādi-mahotsava-karaṇam
Celebrarea festivalurrile legate de Domnul Transcendental conform propriilor abilități A colecta articole conform propriei abilități pentru celebrarea festivalurilor în Templul Domnului Transcendental, cum ar fi
Conform Vaișnavilor Gaudiya, în această lume nu există festivaluri mai importante ca acestea. |
#169
Posted 29 August 2020 - 06:20
3.58 Karttik-vratam - jurământul lunii Karttik
Urmarea jurământului lunii Karttik (Oktombrie-Noiembrie) Karttik-vrata mai este numit și damodar-vrata, vezi Srimad Bhagavatam Canto 10 Capitol 9 . Luna Karttik mai este de asemenea numită urgea. Cuvântul urgea înseamnă putere, forță, energie sau vigoare. Șrimati Radhika este energi Iubirii lui Krișna și de aceea această urgea se referă în primul rând la ea. Ai venera pe Șri Șri Radha-Damodar, urmând Sadhana-Bhakti în luma Karttik este numită și și urgea-adara, a venera (adara) pe Urgea (Șrimati Radhika – Puterea lui Krișna). Astfel zeitatea care prezidează peste această lună este cunoscută ca Urgeșvari (Urgea-Ișvari) – Controloarea Puterii - Radha. În Padma Purana se spune (citată în Bhakti-rasamrita-sindhu (1.2.221)): atha ūrjādaro, yathā pādme — yathā dāmodaro bhakta-vatsalo vidito janaiḥ | tasyāyaṁ tādṛśo māsaḥ svalpam apy uru-kārakaḥ ||1.2.221 || Urmând Ūrja-vrata, din Padma Purāṇa: “Așa cum oamenii știu că Dāmodar-Krișna este afectuos cu cei devotați lui, La fel știu că El este afectuos cu cei care urmează jurământul lunii Karttik Chiar și o mică activitate devoțională în această lună, produce un rezultat spiritual uriaș.” Urmarea jurământului din luna Karttik pentru plăcerea lui Krișna este numită niyam-seva – Urmarea regulilor de servire. Gloria unică a urmării Jurământului niyam-seva în luna Karttik in Vraja-mandaala au fost descrise în Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.222–3), care cirează din Padma Puran: tatrāpi mathurāyāṁ viśeṣo, yathā tatraiva — bhuktiṁ muktiṁ harir dadyād arcito’nyatra sevinām | bhaktiṁ tu na dadāty eva yato vaśyakarī hareḥ ||1.2.222 || sā tv añjasā harer bhaktir labhyate kārttike naraiḥ | mathurāyāṁ sakṛd api śrī-dāmodara-sevanāt ||1.2.223 || Urmarea Jurământului Dāmodar-vrata în Mathurā-mandala este glorificată în Padma Purāṇ: “Domnul Transcendental Hari, fiind venenrat în altă parte (decât în Vrindavan), acordă bucurii materiale și eliberarea din ciclul nașterii și-al morții dar nu acordă Serviciu Devoțional - Bhakti, pentru că prin Bhakti Domnul Transcendental poate fi controlat. Totuși Serviciul Devoțional – Bhakti poate fi obținut ușor de oameni prin servirea lui Dāmodar (Krișna)
|
#170
Posted 18 September 2020 - 13:39
3.59 Sarvada harināma-grahaṇam/ janmāṣṭami-yātrādikaṁ ca
Incantarea numelor Domnului Transcendentala tot timpul/ Celebrarea festivalului Janmāṣṭami și a altor festivaluri Rostirea numelor Domnului Transcendental tot timpul, în orice circumstanță este cunoscută ca ¶ri harināma-grahaṇa (să iei hari-nam). Se poate incanta ¶ri harināma în orice condiție, mâncând, band, dormind, călătorind, plimbându-te, în stare pură sau impură. Acest lucru este afirmat în Cetanya-cearit-amrita (Antya-lila 20.18): khāite ¶uite yathā tathā nāma laya kāla-de¶a-niyama nāhi, sarva siddhi haya Nu există nici o regulă privind timpul sau locul - nāhi niyama kāla de¶a pentru incantarea numelor (Domnului Transcendental) - nāma laya Fie că mănânci sau stai întins - yathā khāite tathā ¶uite Prin aceasta se ating toate perfecțiunile - haya sarva siddhi Šri Caitanya Mahaprabhu a spus de asemenea în cel de-al treilea vers din Šikṣaṣṭaka: “kīrtanīyaḥ sada hariḥ – incanteză tot timpul numele Domnului Transcendental.” Incantarea numelor Domnului Transcendental este considerat ca unul dintre cele mai importante practici din Vaidhi Sadhana Bhakti – care nu urmeză starea de spirit a locuitorilor din Vrindavan, cum este cazul în Raganuga Sadhana Bhakti în care cea mai importantă practică este Smaran – Aducerea aminte a Jocurilor cuplului divin Radha-Krișna în compania asociaților lor. Numele Domnului Transcendental pot fi incantate
INCANTAREA NUMELOR DOMNULUI TRANSCENDENTAL |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users