Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

Stagiile care duc la apariția iubirii divine

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
169 replies to this topic

#163
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.52 Sarvatha șaranapattiḥ
Predarea totală


Predarea totală (șaranagati or șaranapatti) este realizată urmând cele șase căi
prezentate în Bhakti-sandarbha (Anuccheda 236), a lui Giva Gosvami care citează din Vaișnava-tantra:

ānukūlyasya saṅkalpaḥ prātikūlya-vivarjanaṁ
rakṣiṣyatiti viśvāso goptṛtve varaṇaṁ tathā
ātma-nikṣepa-kārpaṇye ṣaḍ-vidhā śaraṇāgatiḥ


Cele șase căi ale predării de sine sunt:

1) Anukulyasya saṅkalpa

Jurământul că accepți ceea ce este favorabil atingerii iubirii spirituale ca

3.1 Luarea ca adăpost a gurului
3.2 Acceptarea inițierii spirituale
3.3 Servirea cu iubire a maestrului spiritual
3.4 Urmarea căii oamenilor spirituali (cei ce au atins iubirea divină)
3.5 Întrebări despre metoda Bhajanului
  
3.7 Să trăiești într-un loc spiritual și să asculți despre gloriile acestuia
3.8 Să accepți numai ceea ce este necesar pentru Bhakti-Yoga
3.9 Luarea jurământului de a posti în zilele de Eka-dași
3.10 Oferirea respectului Vaișnavilor, Brahmanilor, vacilor, plantei Tulasi...

2) Pratikulya vivargeana

Jurământul că respingi ceea ce este detrimental atingerii iubirii spiritual ca

3.6 Renunțarea la plăcerile materiale de dragul lui Krișna
3.11 Renunțarea la asocierea cu cei lipsiți de spiritualitate
3.12 Renunțarea la a face mulți discipoli
3.13 Renunțarea la mari întreprinderi
3.14 Renunțarea la studiul multor scrieri spirituale
3.15 Renunțarea la atitudinea zgârcitului
3.16 Renunțarea la a te plânge sau înfuria
3.17 Renunțarea la desconsiderarea semizeilor
3.18 Renunțarea la a provoca suferință altora
3.19 Renunțarea la a face ofense către Numele Spirituale / Serviciul Devoțional
3.20 Renunțarea la toleranță față de blasfemierea Gurului, lui Krișna, și a vaișnavilor

3) Rakșișyatiti vișvasa
Încrederea că Domnul Transcendental este de fapt Cel ce te întreține

4) Goptritve varaṇaṁ
Încrederea că Domnul Transcendental este de fapt Cel ce te ocrotește

5) Atma-nikșepa
Abandonarea de sine

6) Karpanya
  Renunțarea la a avea și "a fi cineva".

Edited by madhukar, 01 August 2020 - 09:55.


#164
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.53 Tulasi-seva
    Servirea zeiței Tulasi sub forma plantei Tulasi


Această activitate din Sadhana-Bhakti a fost prezentată în detaliu la treapta 10, vezi

3.10 Oferirea respectului Vaișnavilor, Brahmanilor, vacilor, plantei Tulasi...

#165
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.54  Vaișnava-șastra-seva

Servirea scripturilor Vaișnava (Narațiuni despre Domnul Transcendental)

Numai acele șastra (scripturi) care cauzează Devoțiunea pentru Domnul Transcendental (bhagavad-bhakti) sunt scripturi vaișnava.
Aceste scripturi trebuiesc
  • Studiate în mod regulat
  • Auzite din gurile devoților puri
  • Citite și recitate cu mare plăcere, când gustul pentru acestea crește.
Aceste scripturi sunt Domnul Transcendental însuși.
Auzind despre El din acestea înseamnă a-l vedea cu ajutorul urechilor.
Astfel apare atracție pentru Acesta, care eventual poate deveni afecțiune și iubire,
prin care Domnul Transcendental poate fi cucerit iar Bhakti nu este decât expresia acelei iubiri,
exprimată prin dorința de a arăta acea iubire, prin a-i oferi celui iubit ceea ce-și dorește.

Restaurarea, păstrarea cu grijă, publicarea și propagarea scripturilor Vaișnava
sunt de asemenea incluse în șastra-seva (serviciu adus scripturilor Vaișnava).

In Bhakti-rasa-amrita-sindhu (1.2.207–9), care citează din Skanda Purana, se spune:
yathā skānde —
vaiṣṇavāni tu śāstrāṇī ye śṛṇvanti paṭhanti ca |
dhanyās te mānavā loke tesāṁ kṛṣṇaḥ prasīdati ||1.2.207||
vaiṣṇavāni tu śāstrāṇī ye’rcayanti gṛhe narāḥ |
sarva-pāpa-vinirmuktā bhavanti sura-vanditāḥ ||1.2.208||
tiṣṭhate vaiṣṇavaṁ śāstraṁ likhitaṁ yasya mandire |
tatra nārāyaṇo devaḥ svayaṁ vasati nārada
||1.2.209 ||

Din Skanda Purāṇa:
“O Nārada, binecuvântați sunt oamenii acestei lumi, care aud și citesc din scripturile Vaiṣṇava.
Kṛṣṇa este mulțumit de ei. Cei care venerează scripturile Vaiṣṇava în casele lor,
devin eliberați de păcate și sunt venerați de zei (devatā).

Domnul Transcendental Nārāyaṇ însuși locuiește în casele
unde și-au făcut apariția scripturile Vaiṣṇava în formă scrisă.”

Astfel de scripturi ca  Șrimad-Bhagavatam și Bhagavad-ghita propagă ananya-bhakti,
devoțiunea născută din iubirea exclusivă pentru Șri Krișna.
Așa cum se explică în finalul puranei Șrimad-Bhagavatam

sarva-vedānta-sāraṁ hi śrī-bhāgavatam iṣyate
tad-rasāmṛta-tṛptasya nānyatra syād ratiḥ kvacit


Șrimad-Bhagavatam este declarat cu siguranță esența tuturor concluziilor spirituale (Vedanta)
    śrī-bhāgavatam iṣyate hi sāram sarva-vedānta
Gustul nectarian al acestei (purane) dă (atâta) satifacție, că nu mai există atracție pentru nimic altceva
    rasa-amṛta tat tṛptasya na syāt ratiḥ anyatra kvacit

#166
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.55 Mathura-mandale vasa - Rezidența în districtul Mathura

Este important să auzi și să meditezi despre gloriile districtului Mathura.

Prin dorința
  • de a merge în districtul Mathura,
  • vederea districtului Mathura,
  • atingerea pământului districtului Mathura,
  • a-ți face rezidența acolo
  • și servirea acestui district,
este îndeplinită aspirația pentru obținerea iubirii spirituale pentru Domnul Transcendental Krișna.

Termenul mathura-vasa (rezidența în districtul Mathura) se referă la
  • Șri Vrindavan (pădurea Vrindei),
  • Gokul (comunitatea păstorilor),
  • Nandagaon (Nanda-grama – casa lui Nanda unde „a copilărit Krișna“),
  • Varșana (castelul tatălui Radhei – iubita intimă a lui Krișna, unde aceasta a copilărit)
  • Radha-kund – lacul Radhei – foarte drag lui Krișna
  • Șyama-kund – lacul lui Krișna – foarte drag Radhei
  • Șri Mayapur și Șri Navadvip – locul nașterii și al copilăriei lui Goranga, cunoscut ca Șri Cetanya după ce a fost inițiat de către Keșava Bharati în Katwa ca sannyasi. El este cel care a luat atitudinea sufletească a Radhei și prin aceasta a  meditat, de pe poziția ei, pentru a degusta dulceața lui Krișna, inițiind în acest fel tipul de meditație bhakti prin care practicantul poate ajunge în lumea spirituală din Radha-Kund.
În acest sens Șri Rupa afirmă în cartea sa Nectarul Instrucțiunilor (Upadeş-amrita), Mantra 9

vaikunthaj janito vara madhu-puri tatrapi rasotsavad
vrindaranyam udara-pani-ramanat tatrapi govardhanah
radha-kundam ihapi gokula-pateh premamritaplavanat
kuryad asya virajato giri-tate sevam viveki na kah


(Pentru că Șri Krișna) s-a născut în Mathura (madhu-puri) – janito madhu-puri
(aceasta) este superioară Vaikunthei (lumea spirituală a formei Narayan a Domnului Transcendental original Krișna), - vara vaikunthat
Şi totuşi (superioară acesteia) este pădurea Vrindei - tatra api aranyam vrinda
(Pentru că acolo) are loc festivalul gusturilor iubirii divine - utsavat rasa
(Datorat) mâinilor şi abdomenului iubitului (Krişna) - pani udara ramanat
Şi totuşi (superior acesteia) este dealul Govardhan - tatra api govardhanah
Şi încă superior acestuia este lacul Radhei – iha api radha-kundam
Pentru că este plin cu vârf de nectarul iubirii Domnului din Gokula (Krișna)- aplavanat amrita prema pateh gokula
Care persoană inteligentă nu ar servi acest (lac) - kah viveki na kuryat sevam asya
Situat la poalele dealului (Govardhan)? - virajatah tate giri

Cauza venirii Domnului Krișna sub forma lui Gaura (Șri Caitanya) a fost redată pe scurt în Șri Cetanya Cearitamrita (1.4.15-16):

prema-rasa-niryāsa karite āsvādana
rāga-mārga bhakti loke karite pracāraṇa
rasika-śekhara kṛṣṇa parama-karuṇa
ei dui hetu haite icchāra udgama


Dorința Degustătorului Suprem al tuturor iubirilor (în servitudine, prietenească, parentală și amoroasă) Șri Krișna - icchāra rasika-śekhara kṛṣṇa
de a apare (sub forma lui Goura) a avut două motive - udgama haite dui hetu
degustarea esenței iubirii divine (luând starea de spirit a Radhei și degustând propria-i dulceață prin iubirea ei) — karite āsvādana niryāsa prema-rasa
și propagarea în această lume, datorită deosebitei (Sale) milostenii - parama-karuṇa karite pracāraṇa ei loke
a caii atașamentului pentru devoțiunea (celor din Vrindavan) - rāga-mārga bhakti

#167
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.56 Vaișnava-sevana - Servirea Vaișnavilor (Cei ce-l venerează pe Vișnu)

Vaișnavii sunt foarte dragi Domnului Transcendental.
Prin servirea Vaișnavilor se poate atinge treapta servirii Domnului Transcendental (bhagavan) prin atingerea Iubirii spirituale (prem) pentru Acesta.
În Șrimad-Bhagavatam (1.19.33) regele Parikșit, care ascultă narațiuni despre Krișna de la mare suflet Șuka,
fiul lui Vyasa (cel ce a compilat literatura Vedică la începutul lui Kali-Yuga, spune:

yeṣāṁ saṁsmaraṇāt puṁsāṁ sadyaḥ śuddhyanti vai
gṛhāḥkiṁ punar darśana-sparśa-pāda-śaucāsanādibhiḥ

Prin amintirea  acestora (a devoților Domnului Transcendental) oamenii și cu siguranță

saṁsmaraṇāt yeṣām puṁsām vai

și casele lor se purifică imediat

gṛhāḥ sadyaḥ śuddhyanti

Ce să mai spunem despre vederea, atingerea, spălarea picioarelor și oferirea unui loc de stat

kim punaḥ darśana sparśa pāda śauca āsana-ādibhiḥ


În Adi Puran Șri Krișna îi spune lui Argiuna:

ye me bhakta-janāḥ pārtha na me bhaktāś ca te janāḥ
mad-bhaktānāṁ ca ye bhaktā mama bhaktās tu te narāḥ Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.218)

O Partha, cei care pretind că îmi sunt devotați Mie, de fapt nu-mi sunt devoți.
Cei care sunt devotați devoților mei îmi sunt cu adevărat devotați mie.

#168
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.57 Yathā-śakti dolādi-mahotsava-karaṇam

Celebrarea festivalurrile legate de Domnul Transcendental conform propriilor abilități


A colecta articole conform propriei abilități pentru celebrarea festivalurilor în Templul Domnului Transcendental, cum ar fi
  • Ceremonia Manifestării lui Krișna pe pământ - Kṛṣṇa Geanmāṣṭamī
  • Ceremonia Manifestării Radhei pe pământ - Rādhāṣṭamī
  • Ceremonnia Tragerii Carului Domnului Universului Geaga-nath - ratha-yatra
  • Ceremonia Legănării Cuplului Divin Original Radha-Krișna – hindola
și a servi vaișnavii, după ofrandele aduse Domnului Transcendental, este numită mahotsava.

Conform Vaișnavilor Gaudiya, în această lume nu există festivaluri mai importante ca acestea.

#169
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.58 Karttik-vratam - jurământul lunii Karttik

Urmarea jurământului lunii Karttik (Oktombrie-Noiembrie)

Karttik-vrata mai este numit și damodar-vrata, vezi Srimad Bhagavatam Canto 10 Capitol 9 .
Luna Karttik mai este de asemenea numită urgea. Cuvântul urgea înseamnă putere, forță, energie sau vigoare.
Șrimati Radhika este energi Iubirii lui Krișna și de aceea această urgea se referă în primul rând la ea.

Ai venera pe Șri Șri Radha-Damodar, urmând Sadhana-Bhakti în luma Karttik este numită și și urgea-adara,
a venera (adara) pe Urgea (Șrimati Radhika – Puterea lui Krișna).
Astfel zeitatea care prezidează peste această lună este cunoscută ca Urgeșvari (Urgea-Ișvari) – Controloarea Puterii - Radha.

În Padma Purana se spune (citată în Bhakti-rasamrita-sindhu (1.2.221)):

atha ūrjādaro, yathā pādme —
yathā dāmodaro bhakta-vatsalo vidito janaiḥ |
tasyāyaṁ tādṛśo māsaḥ svalpam apy uru-kārakaḥ
||1.2.221 ||

Urmând Ūrja-vrata, din Padma Purāṇa:
“Așa cum oamenii știu că Dāmodar-Krișna este afectuos cu cei devotați lui,
La fel știu că El este afectuos cu cei care urmează jurământul lunii Karttik
Chiar și o mică activitate devoțională în această lună, produce un rezultat spiritual uriaș.”

Urmarea jurământului din luna Karttik pentru plăcerea lui Krișna este numită niyam-seva – Urmarea regulilor de servire.
Gloria unică a urmării Jurământului niyam-seva în luna Karttik in Vraja-mandaala au fost descrise
în Bhakti-rasamRta-sindhu (1.2.222–3), care cirează din Padma Puran:

tatrāpi mathurāyāṁ viśeṣo, yathā tatraiva —
bhuktiṁ muktiṁ harir dadyād arcito’nyatra sevinām |
bhaktiṁ tu na dadāty eva yato vaśyakarī hareḥ
||1.2.222 ||
sā tv añjasā harer bhaktir labhyate kārttike naraiḥ |
mathurāyāṁ sakṛd api śrī-dāmodara-sevanāt
||1.2.223 ||

Urmarea Jurământului Dāmodar-vrata în Mathurā-mandala este glorificată în Padma Purāṇ:
“Domnul Transcendental Hari, fiind venenrat în altă parte (decât în Vrindavan), acordă bucurii materiale și eliberarea din ciclul nașterii și-al morții
dar nu acordă Serviciu Devoțional - Bhakti, pentru că prin Bhakti Domnul Transcendental poate fi controlat.

Totuși Serviciul Devoțional – Bhakti poate fi obținut ușor de oameni prin servirea lui Dāmodar (Krișna)
  • în timpul lunii Kārtik
  • în districtul Mathurā
  • chiar și o singură dată.


#170
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.59 Sarvada harināma-grahaṇam/ janmāṣṭami-yātrādikaṁ ca

Incantarea numelor Domnului Transcendentala tot timpul/
Celebrarea festivalului Janmāṣṭami și a altor festivaluri


Rostirea numelor Domnului Transcendental tot timpul, în orice circumstanță
este cunoscută ca ¶ri harināma-grahaṇa (să iei hari-nam).
Se poate incanta ¶ri harināma în orice condiție,
mâncând, band, dormind, călătorind, plimbându-te, în stare pură sau impură.
Acest lucru este afirmat în Cetanya-cearit-amrita (Antya-lila 20.18):

khāite ¶uite yathā tathā nāma laya
kāla-de¶a-niyama nāhi, sarva siddhi haya


Nu există nici o regulă privind timpul sau locul - nāhi niyama kāla  de¶a
pentru incantarea numelor (Domnului Transcendental) - nāma laya
Fie că mănânci sau stai întins - yathā khāite tathā ¶uite
Prin aceasta se ating toate perfecțiunile - haya  sarva siddhi

Šri Caitanya Mahaprabhu a spus de asemenea în cel de-al treilea vers din Šikṣaṣṭaka:
kīrtanīyaḥ sada hariḥ – incanteză tot timpul numele Domnului Transcendental.”

Incantarea numelor Domnului Transcendental este considerat ca unul dintre cele mai importante
practici din Vaidhi Sadhana Bhakti – care nu urmeză starea de spirit a locuitorilor din Vrindavan,
cum este cazul în Raganuga Sadhana Bhakti în care cea mai importantă practică este
Smaran – Aducerea aminte a Jocurilor cuplului divin Radha-Krișna în compania asociaților lor.

Numele Domnului Transcendental pot fi incantate
  • numărându-le sau nu
  • în minte, în șoaptă sau tare – în toate felurile.
citește mai mult
INCANTAREA NUMELOR DOMNULUI TRANSCENDENTAL

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate