Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Stagiile care duc la apariția iubirii divine
Last Updated: Sep 18 2020 13:39, Started by
madhukar
, May 06 2013 15:47
·
0
#145
Posted 27 December 2015 - 19:49
3. Treapta Bageana kriya - Practica Purificatoare
3.34 Geapa˙ Incantarea mantrelor III Fiecare yuga (eră) are un anumit proces de atingere a realizării spirituale. În următorul vers se vede că în era actuală - Kali-yuga - accentul este pus pe incantarea Numelui Sfânt. De aceea meditaţia însoţită de incantarea numelui Sfânt este mult mai benefică decât meditaţia fără Numele Sfânt. kṛte yad dhyāyato viṣṇuḿ tretāyāḿ yajato makhaiḥ dvāpare paricaryāyāḿ kalau tad dhari-kīrtanāt (Srimad Bhagavatam 12.3.52) Acelaşi rezultat - tat (obţinut) în Satya-yuga (kṛte) prin meditaţia (dhyāyataḥ) asupra Domnului Vişṇu (viṣṇum) în Tretā-yuga (tretāyām) prin executare sacrificiilor (în arenele sacrificiale) (yajataḥ makhaiḥ) în Dvāpara-yuga (dvāpare) prin venerea (zeităţii Domnului în Templu) (paricaryāyām) (este obţinut) în Kali-yuga (kalau) prin incantarea numelor Domnului Hari (hari-kīrtanāt) Cele patru ere: Satya-yuga, Tretā-yuga, Dvāpara-yuga și Kali-yuga sunt descrise în șirul despre Ciclurile universale: http://forum.softped...ile-universale/ Incantarea Numelui Spiritual poate fi făcută 1. cu voce tare de obicei pentru începători (dar şi pentru avansaţi) 2. în şoaptă pentru avansaţi 3. în gând pentru avansaţi Hare Krișna Maha Mantra, ce include Numele Domnului Lumii Spirituale, Krișna, este pomenită În Padma PurANa: dvAntriM-sad-akSaraM mantraM nAma-SoDa-zakAnvitam prajapan vaiSNavo nityaM radhA-krișna-sthalaM-labhet “Orice vaişnava (ce îl venerează pe Domnul Lumii Spirituale sub forma sa de Krișna) care în mod constant incantează mantra care conţine 16 nume sfinte constând din 32 de silabe, hare krişna hare krişna krişna krişna hare hare hare rama hare rama rama rama hare hare va atinge cu siguranţă lăcaşul spiritual unde trăiesc veşnic Radha (iubita supremă a Domnului) şi Krişna.” Edited by madhukar, 27 December 2015 - 19:56. |
#146
Posted 04 January 2016 - 18:39
34) Japaÿ
Incantarea mantrelor IV Atitudinea pe care trebuie să o avem față de cei ce incantează numele spirituale ale Domnului este descrisă der Rupa Gosvami în care sa Nectarul Instrucțiunii (Upadeș-amrita) în Mantra 4 krișneti yasya giri tam manasadriyeta dikșasti cet pranatibhiș ca bhajantam ișam șușrușaya bhajana-vijñam ananyam anya nindadi-șunya-hridam ipsita sanga labdhya Oferă respect în minte celui în a cărui vorbire a apărut (incantarea numelui lui) Krișna - manasadriyeta tam yasya giri krișneti Pleacă-te (în fața celui) ce a acceptat inițierea spirituală - pranatibhiș dikșasti cet și este angajat în venerarea Domnului Suprem - ca bhajantam ișam Dorește-ți asocierea celor ce au realizat spiritual (Obiectul) - șușrușaya sanga vijñam - venerației și meditației exclusive - bhajana ananyam anya Dorește-ți să atingi golirea inimii de ofense - ipsita labdhya șunya-hridam nindadi De ce este greu să obții gust? Mantra 7 syat krișna-nama-caritadi-sitapy avidya- pittopatapta-rasanasya na rocika nu kintv adarad anudinam khalu saiva juș†a svadvi kramad bhavati tad-gada-mula-hantrm Vai! Deși numele și calitățile lui Krișna - nu api nama-caritadi krișna sunt asemnea zahărului candi - syat sita datorită lipsei cunoașterii spirituale - avidya ele nu sunt gustoase pentru limbă - na rocika rasanasya ci sunt ca fierea (de amare) - upatapta pitta Dar cu siguranță atunci când Acesta - kintu eva khalu sa este servit constant și cu respect - juș†a anudinam adarat gradual (numele și calitățile Sale) devin - kramat bhavati foarte gustoase și distrug din rădăcină - svadvi hantrm mula acea boală (prin care ele par a fi amare, fiind atras de dulceața plăcerilor din această lume materială) - tad-gada |
#147
Posted 13 January 2016 - 17:08
35) Stava-pathaÿ
Incantarea de cântece și imnuri spre lauda Domnului In Șrimad-Bhagavatam și în alte scrieri spirituale, și în cărțile compuse de cei șase Gosvami, se află multe stavas și stotras, imnuri de laudă saturate de starea sufletească legată de Șri Guru, Șri Caitanya Mahaprabhu, Nityananda Prabhu, Șrimati Radhika, Șri Vrindavana-dhama, Șri Navadvipadhama, Șri Giriraja-Govardhan, Yamuna, Radha-kund, Șyama-kund și așa mai departe. Sadhakul trebuie să le recite cu iubire și devoțiune. 36) Maha-prasada-seva Onorarea mâncării servite zeității Mâncarea și băutura oferită zeității Domnului sunt numite mahaprasada – marea milă. Este datoria devoților să onoreze maha-prasada. Făcând aceasta, lucrurile nedorite din inimă, anarthas sunt ușor distruse și bhagavad-bhakti – serviciul devoțional pur își poate face apariția. Bhagavad-bhaktas (marii devoți) nu acceptă decâtmaha-prasada, și ca urmare, ceea ce rămâne de la aceștia este numit maha-maha-prasada, care este un medicament puternic, care face ca inima devoților să fie curățată de anarthas. 37) Vighiaptiÿ Rugăciuni plecate sau cereri A face cunoscute rugăciunile sale la picioarele asemenea lotușilor ale lui Șri Bhagavan se numește Vighiapti. Descrierea proriei condiții mizerabile, a înșelăciunii, a atașamentului fată de existența materială, neajutorarea ș.a.m.d. și a te ruga pentru eliberarea din aceste condiții, pentru a ajunge la serviciul la picioarele Domnului se numește Vighiapti Există trei tipuri de Vighiapti: (i) samprarthan-atmika, (ii) dainyabodhika (iii) lalasamayi. Acestea sunt explicat în Bhakti-rasamRta-sindhu. (i) Samprarthan-atmika Rugăciuni pentru creșterea atașamentului și iubirii tatra samprārthanātmikā, yathā pādme — yuvatīnāṁ yathā yūni yūnāṁ ca yuvatau yathā | mano’bhiramate tadvan mano’bhiramatāṁ tvayi ||1.2.153 || Rugăciunea este exprimată în Padma Purāṇa: O Domnul meu, așa cum mintea tinerilor băieți și fete rămân atașate unele de altele, la fel te rog fă ca mintea mea să fie atașată te Tine. (ii) Dainya-bodhika Recunoașterea nimicniciei dainya-bodhikā, yathā tatraiva — mat-tulyo nāsti pāpātmā nāparādhī ca ka¶cana | parihāre’pi lajjā me kiṁ brūve puruṣottama ||1.2.154 || Admiterea nimicniciei așa cum este arătată în Padma Purāṇa O Purușotam, în această lume nu există un păcătos și ofensator ca mine. Și deși tu ești un ocean de milă mi-e rușine să-ți cer să mă ierți. Ce-aș mai putea spune? (iii) Lalasamayi Dorința de a servi în mod direct și personal Domnului yathā vā — kadāhaṁ yamunā-tīre nāmāni tava kīrtayan | udbāṣpaḥ puṇḍarīkākṣa racayiṣyāmi tāṇḍavam ||1.2.156|| Un alt exemplu este prezentat: “O Domn cu ochi asemenea lotușilor, când voi dansa pe malurile Yamunei cu lacrimi în ochi, în timp ce incantez numele Tău?” Acesta este un exemplu (Bhakti-rasamRta-sindhu 1.2.156) al unui geata-rati bhakta; în care bhava-bhakti (începutul iubirii divine) deja a apărut. Lalasamayi-vighiapti exprimă intensa dorință pentru a tip specific de serviciu impulsionat de manifestarea afecțiunii divine rati. Samprarthanatmika-vighiapti este rugăciunea unui devot în care rati încă nu s-a manifestat. Ea este o rugăciunea pentru apariția afecțiunii divine - rati. În această rugăciune există dorința intensă, dar bhava – începutul iubirii divine – lipsește. Șri Giva Gosvami, afirmă că lalasamayi vighiapti este o rugăciune pentru cei ce practică raganuga-bhakti sub îndrumarea unui guru care a fost inițiat într-un lanț disciplic – pranali de suflete ce au atins perfecțiunea unui corp spiritual – siddha, lanț ce duce la unul dintre asociații direcți ai lui Sri Cetanya care au forme spirituale și în jocurile lui Krișna. |
#148
Posted 21 January 2016 - 14:17
3.38 Cearanamrita-panam
Băutul nectarului folosit pentru spălarea picioarelor Domnului Lumii Spirituale După ce zeitatea Domnului a fost îmbăiată cu diferite substanțe, acestea sunt colectate de la picioarele zeității Domnului formând nectarul numit Cearan-amrita (nectarul picioarelor). Sadhakul (practicantul) trebuie să bea regulat, cu mare încredere această Cearan-amrita și cu reverență să o poarte pe capul lor. Făcând acest lucru bhakti se dezvoltă. Deoarce activitățile 39–42 au fost implicit explicate anterior, nu va urma o explicație detaliată a acestora. 3.39 Dhupa-malyadi-saurabha-grahanam Mirosirea parfumului bețișoarelor parfumate și a ghirlandelor de flori ce au fost oferite Domnului este cel de-a 39-a activitate din vaidhi-sadhana-bhakti. 3.40 Șri-murti-darșanam Sadhaka trebuie să contemple (să ia darșan) zilnic zeitatea lui Bhagavan, fie în templu, fie în propria sa casă. Făcând acest lucru, ei gustă direct dulceața Acestuia. 3.41 Șri-murti-sparșanam Atingerea zeității lui Bhagavan se numără de asemenea printre activitățile practicii Bhakti. 3.42 Aratrika-darșanam Sadhakul trebuie să ia darșanul (să contemple) cermonnia arati de venerare a zeității lui Bhagavan la cele trei schimbări ale zilei: dimineață, prânz și seară. |
#149
Posted 27 January 2016 - 21:51
Treapta a 3-a - activitățile purificatoare și care duc la atracție fată de Șri Krișna
3.43 Șravanam - Audiere Audierea descrierilor numelui, formei și jocurilor lui Șri Krisna se numește, șravana. Aceste descrieri nu sunt diferite de Acesta; toate potențele lui Șri Krișna au fost investite în ele. Șri Bhagavan (Domnul Suprem) intră în inima ascultătorului prin intermediul povestirilor despre jocurilor Sale (lila-katha) și distruge falsele concepții (anartha) și transmite prema-bhakti (serviciul făcut din iubire) în inimă. ¶ṛṇvatāṁ sva-kathāḥ kṛṣṇaḥ puṇya-¶ravaṇa-kīrtanaḥ hṛdy antaḥ stho hy abhadrāṇi vidhunoti suhṛt satām Srimad-Bhagavatam (1.2.17) Cel înclinat să asculte propriile povestiri despre Krișna - ¶ṛṇvatāṁ sva-kathāḥ kṛṣṇaḥ Sunt printre cei pioși, care ascultă și vorbesc (despre acestea) - puṇya-¶ravaṇa-kīrtanaḥ curățând astfel interiorul inimii de rău– vidhunoti antaḥ stho hṛdy hy abhadrāṇi Devenind drag și acorat în Adevăr - suhṛt satām |
#150
Posted 03 February 2016 - 16:46
3.44 Tat-kripa-apeksanam
Anticipând mila Domnului Fără mila lui Bhagavan nimeni nu poate obține bhakti, fără de care nici executarea practicii (sadhana) și meditației (bhagean) nu este posibilă. Practicantul (bhakti sadhaka) spre deosebire de alții, este conștient că totul depinde de mila Domnului. Astfel în tot ceea ce se întâmplă el vede mila lui Krișna. Acest lucru este exprimat în felul următor în Șrimad-Bhagavatam (10.14.8 ): tat te ’nukampāṁ su-samīkṣamāṇo bhuñjāna evātma-kṛtaṁ vipākam hṛd-vāg-vapurbhir vidadhan namas te jīveta yo mukti-pade sa dāya-bhāk Astfel cei-și doresc mila ta - tat te su-samīkṣamāṇo anukampāṁ acceptă suferințele ca efecte ale propriilor activități – bhuñjāna vipākam evātma-kṛtaṁ Și trăiesc pentru a-ți oferi respect– jīveta vidadhan namas te Din inimă cu vorbele și corpul lor - hṛd-vāg-vapurbhir Devenind cei căror le acorzi eliberarea (din ciclul nașterii și-al morții) - yo sa dāya-bhāk mukti-pade |
#151
Posted 06 February 2016 - 13:02
3.45 Smaranam 1
Rolul aducerii aminte Domnul Suprem, când a coborât în lumea materială ca avatar, sub forma lui Krişna , a spus în discuţia să cu Arjuna anta-kāle ca mām eva smaran muktvā kalevaram yaḥ prayāti sa mad-bhāvaḿ yāti nāsty atra saḿśayaḥ (Bhagavad-gītā 8.5) Ce ce-și aduce aminte de Mine (Domnul Suprem) la sfârșitul timpului (său) - yaḥ smaran mām anta-kāle părăsindu-și corpul - muktvā kalevaram atinge planul existenței Mele - prayāti sa mad-bhāvaḿ Nu există nici o îndoială privind această realizare – yāti na asty atra saḿśayaḥ yaḿ yaḿ vāpi smaran bhāvaḿ tyajaty ante kalevaram taḿ tam evaiti kaunteya sadā tad bhāva bhāvitaḥ (Bhagavad-gītā 8.6) Oricare ar fi starea existențială de care-ți aduci aminte la sfârșit, când îți părăsești corpul - yaḿ yaḿ vāpi smaran bhāvaḿ ante tyajaty kalevaram Cu siguranță obții acea stare de existență de care ți-ai amintit – eva sadā eti taḿ tam tad-bhāva bhāvitaḥ tasmāt sarveṣu kāleṣu mām anusmara yudhya ca mayy arpita-mano-buddhir mām evaiṣyasy asaḿśayaḥ (Bhagavad-gītā 8.7 De aceea aduți aminte de Mine tot timpul - tasmāt anusmara mām sarveṣu kāleṣu Și când lupți fixează-ți mintea și inteligența asupra Mea – ca yudhya arpita manaḥ buddhiḥ mayi Și fără îndoială, desigur mă vei obține - asaḿśayaḥ eva eṣyasi mām oḿ ity ekākṣaraḿ brahma vyāharan mām anusmaran yaḥ prayāti tyajan dehaḿ sa yāti paramāḿ gatim(Bhagavad-gītā 8.13) Astfel rostind silaba transcendentală Om - vyāharan ity eka brahma akṣaraḿ oḿ Cel ce-şi aduce aminte de Mine (Domnul Suprem) - yaḥ anusmaran mām În momentul în care-şi părăseşte corpul - prayāti tyajan dehaḿ Atinge ţelul suprem - sa yāti gatim paramāḿ Exact starea de care-ţi aduci aminte in momentul aşa zisei morţi, este exact starea pe care o vei atinge in existenţa următoare, spune de asemenea Şri Krişna în Bhagavad-gita. Unii găndesc că prin aceasta ar fi foarte uşor să atingă o existenţă spirituală, chiar dacă întreaga viaţă s-au ocupat cu lucruri care au de-a face cu lumea aceasta şi prin care propria lor conştiinţă sau ataşament aparţine acestei lumi. Fiecare ajunge acolo unde îi este ataşamentul (conştiinţa este expresia atașamentului). Dacă iubirea sau atracţia aparţine lumii acesteia, se va ajunge tot în lumea aceasta. Edited by madhukar, 06 February 2016 - 13:02. |
#152
Posted 12 February 2016 - 14:43
3.45 Smaranam II
Aducerea aminte Cunoscând rolul deosebit de important al aducerii aminte ce poate deveni meditație Șri Rupa Gosvami afirmă că Smaran trebuie executat - concentrându-te asupra lui Krishna - în compania acelor asociați dragi (prya) din Vrindaban - pe care dorești să-i urmezi etern. Povestirile (Lila-katha) care sunt legate de aceștia trebuie tot timpul discutată, în timp ce te afli situat în Vrindaban.” kṛṣṇaḿ smaran janaḿ cāsya preṣṭhaḿ nija-samīhitam tat-tat-kathā-rata¶ cāsau kuryād vāsaḿ vraje sadā (Bhakti-rasämrita-sindhu 1.2.294) “Adu-ți aminte de Krishna - kṛṣṇaḿ smaran cu ale Sale foarte drage persoane - asya preṣṭhaḿ janaḿ pe care Ie alegi tu (ca exemplu de urmat) - nija-samīhitam. Și în acest fel fiind atașat – ca asau rata¶ de un anumit tip de jocuri (ale iubirii) - tat-tat-kathā tot timpul să locuiești in Vrindavan - sadā kuryād vāsaḿ vraje. Commentând această strofă (șloka) Sri Giiva Gosvami spune: “Cel mai bine e să trăiești fizic in Vrindaban și Braja-mandala; dar dacă acest lucru nu este posibil trebuie cel puțin să încerci să trăiești mental acolo.” Sriman Mahaprabhu (Sri Krișna Caitanya) a spus: “mora mona vridaban” – Mintea Mea este Vrindaban. De aceea , oriunde se afla Domnul, Vrindaban era creată prin absorbția Sa în jocurilor lui Krișna în Vraja. Urmând Domnului Șri Goranga (apelativul lui Șri Cetanya înainte de a lua sannyas), fiecare sadhak care este hotărât, trebuie să învețe arta de a-și transfera mintea în Ananda-Vrindavan (Vrindavana transcendentală). Sri Rupa prezintă în această șloka formula pentru a deveni cu adevărat un Brajavasi. Cei care sunt capabili atât fizic cât și mental să locuiască în Braja-mandala sunt cel mai favorabil situați pentru că atmosfera Dhamului (locului sacru) este ideală pentru a trezi sentimentele divine dorite. Această instrucțiune este importantă pentru cei ce au ajuns să practice raganunga bhakti, calea pe care a propovăduit-o Șri Cetanya, cale ce nu a mai fost descrisă de nici un alt avatar al Domnului Suprem, în afara Sa. Motivele apariției Domnului Cetanya sunt prezentate în Cetanya Cearitamrita 1.4.15-16 prema-rasa-niryāsa karite āsvādana rāga-mārga bhakti loke karite pracāraṇa rasika-¶ekhara kṛṣṇa parama-karuṇa ei dui hetu haite icchāra udgama (CC 1.4.15-16) (1) Pentru a gusta esența gusturilor iubirii spirituale - karite āsvādana niryāsa prema-rasa (2) Și pentru a propaga în această lume devoțiunea iubirii - karite pracāraṇa loke bhakti pe calea atașamentului (pentru sentimentele locuitorilor din Vrindavan) - mārga rāga Krișna, cel mai de seamnă degustător al iubirii spirituale - kṛṣṇa ¶ekhara rasika Fiind cel mai milostiv a dorit să apară (ca Șri Cetanya) - parama-karuṇa icchāra udgama Din aceste două motive - haite ei dui hetu Asociații ca ISKCON și celelalte ramuri Gaudiya Mat au o altă înțelegere despre raganuga bhakti - intitulând-o în mod derutant calea "spontaneității" în loc de calea atașamentului (pentru sentimentele locuitorilor din Vrindavan), pentru că această cale, propagată de Șri Cetanya și pe care El în mod special a venit să o facă cunoscută, nu este deloc practicată în acele asociații Această practică nu a fost posibilă pentru Bhakti-siddhanta Saraswati, întemeitorului initial al asociației Gaudiya Mat și care a fost învățătorul lui Bhaktivedanta Swami, întemeietorul ISKCON-ului, cunoscut în lumea vestică, Bhakti-siddhanta Saraswati rupându-se de partea esențială a tradiției învățăturilor inițiale ce include inițierea siddha-pranali - investitura propriului corp spiritual și practica ce urmează acestei inițieri. |
#153
Posted 17 March 2016 - 16:26
3.46 Dhyanam – Meditația
Înţelesul versului lui Sri Rupa “krișnaM smaran janaM casya”este confirmat de către Srila Kaviraja Gosvamii în Śrī Caitanya Caritāmṛta Madhya 22.159: nijābhīṣṭa kṛṣṇa-preṣṭha pācheta' lāgiyā nirantara sevā kare antarmanā hañā Practicantul raganuga trebuie continuu să execute “intern” manasi-seva (serviciu devoţional în minte) către Krishna urmând asociaţilor dragi ai Acestuia din Braja. care au nija-abhīṣṭa (acelaşi fel de relaţie de iubire pe care practicantul (sadhak) doreşte să o stabilească cu Sri Krishna). (Practicantul raganuga sadhak) trebuie hañā în mod constant nirantara să fie angajat kare în serviciu devoţional divin sevā în mintea sa antarmanā urmând pācheta' lāgiyā asociaţilor dragi ai lui Krişna kṛṣṇa-preṣṭha pe care şi i-a ales (ca exemplu de urmat) nija-abhīṣṭa. Acei bhakta care tânjesc să fie împreună cu Braja-raja-nandan Krişna în dasya-rasa (vezi http://spirituality....pirituality#670 ) pot “intern” să servească asmenea stărilor sufleteşti ale lui Raktaka, Patraka, şi a altor familişti servitori din Nandan-gram (locul copilăriei lui Krişna în Vrindavan). Aceşti servitori asistă Mama Jaşoda in îmbăierea lui Krişna, îmbrăcarea şi decorarea Acestuia precum şi în alte servicii care au legătură cu necesităţile corporale şi comfortul lui Krişna. O asemenea atitudine devoţională este caracterizată de un sentiment de respect faţă de Krişna ca stăpân. Acele persoane care doresc să fie împreună cu Gopal Krişna in sakhya rasa (vezi http://spirituality....pirituality#692) pot să facă acest lucru prin urmarea prietenilor lui Krişna, cunoscuţi sub numele de priya-narma-sakhas, cum ar fi Subala, Madhumangala, Ujjvalla şi alţii. În acest caz sentimentul de respect pentru Krişna ca persoană superioară este transcedat. Tratându-L pe Acesta, ca prieten de-al lor sakhas Îl servesc pe Krishna, dar în acelaşi timp îşi permit să se lase serviţi de El. Bhakta care-şi doresc serviciu etern (nitya-seva) pentru Yashoda-nandan Krişna, în vatsalya rasa pot urma serviciului şi s entimentelor Mamei Yaşoda şi lui Nanda Maharaja. Ei vor atinge o poziţie asemenea lui Ambhika, Kilimba şi alte prietene ale Mamei Yaşoda care acţionează ca dhatris (îngrijitoare). Asemenea persoane primesc de asemenea privilegiul de a oferi lapte de la pieptul lor lui Krişna. In Vatsalya prema, sentimentul de a fi egalul lui Krişna (ca în sakhya rasa) este depăşit. Asemenea bhakta se simt superiori în putere şi inteligenţă copilului Krişna şi Îl privesc pe Acesta ca un copil neajutorat, complet dependent de grija şi protecţia lor. In madhura rasa (iubire erotica spiritual) intimitatea cu Krişna creşte, de vreme ce Gopiile îşi oferă chiar şi corpurile pentru fericirea lui Krişna. Această prema (iubire divină) este neafectate de nici o formă de obligaţie socială sau dharmică, frică, ezitare, sau sentimente de reverenţă. De aceea, madhura-prema îl subjugă pe Krişna în cea mai mare măsură. Totuşi vasta majoritate a urmaşilor rupanuga ai lui Rupa Gosvami doresc să atingă Mangiari-bhava - servitudinea pentru Radha, de vreme ce această formă de așa zisă "madhura rasa", în care o relație direct cu Krișna este exclusă este cea mai răspândită în Gaudiya-sampradaya (recunoscută ca cel mai înalt tip de extaz divin – egal cu cel al Radhei). Pentru a obţine majari-bhava practicantul - sadhak trebuie să cultive “intern” o stare sentimentală similară cu cea a servitoarelor Radhei, c onduse de Rupa şi Rati Manjari. Totuşi această stare sentimentală, trebuie mai întâi să înceapă prin urmarea mentală a propriului Gurudeva; iar în acest sens Şrila Vishvananth Cakrabarti a revelat eterna ocupaţie a gurului rupanunga in cel de-al şaselea vers din Gurvastakam: nikunjayuno ratikeli siddhyair jajalibhir juktiakeksnaiya tatratidadsyad ati vallabhasya vande guroh sir caranaravinda “Sri Sri Radha-nikunja-bhihari’s Jugala-milan (Întâlnirea amoroasă a Cuplui Divin – Radha-Krişna) şi rati keli (jocurile iubirii divine) sunt posibile doar datorită, aranjamentelor inteligente şi a serviciului expert executat de sakhis şi manjaris. Printre aceste Gopi Gurudevi a mea (gurul în corpul său spiritual de mangeari) este deosebit de competentă, şi de aceea foarte dragă Cuplului Divin - yugal-kishora. De aceea, cu grijă şi atenţie ofer plecăciunile mele la picioarele asemenea lotusului - cearan-padma - ale gurului.” Edited by madhukar, 17 March 2016 - 16:29. |
#154
Posted 19 July 2016 - 16:00
Inspiron, on 19 iulie 2016 - 15:46, said:
Pai ce sa inteleg din asta? "Când prin mila specială a lui Bhagavan existenţa materială a fiinţei (jiva) începe să să se apropie de sfârşit, atunci ea obţine asocierea devoţilor puri ai Domnului. Atunci, în compania lui sadhu (persoana spirituală), el obţine extraordinarul noroc de a asculta din gura acestuia scrierile spirituale, care vorbesc despre trei feluri de glorii: ale devţilor puri - bhaktas, ale serviciului devoţional pur - bhakti şi ale Domnului Suprem- Bhagavan." Deci, se termina cu existenta materiala si ce se intampla mai departe? Atunci intri în lumea spirituală, sau lumea absolută, unde totul este făcut din Șuddha Sattva - Bunătate Pură, într-un anumit tip de legătură de iubire, cu aceea formă a Domnului Suprem pe care ai venerat-o și ți s-a revelat în această lume. PS Lumea spirituală nu este lumea paradisiacă a Virtuții Sattva-Guna, în care se pot manifesta din când în când Modul de Existență al Pasiunii - Ragea Gun sau chiar al Ignoranței - Tama Gun. Edited by madhukar, 19 July 2016 - 16:04. |
|
#155
Posted 19 July 2016 - 16:47
Inspiron, on 19 iulie 2016 - 16:30, said:
Adică ce se întâmplă? Ajungi în compania unor înțelepți? ci în compania Formei Domnului Suprem pe care ai venerate-o cu iubire, și față de care ai devenit legat prin banda iubirii, cât și a în compania asociaților Acestuia. În lumea aceasta obții asociația celor spirituali, când ai ajuns la acel nivel. În acesta sens se spune în Brihan-naradiya Puran (4.33) bhaktis tu bhagavad-bhakta sangena parijayate sat-sanga-prapyate pumbhih sukritaih purva-sancitai Serviciul devoţional – bhakti – se obţine -parijAyate prin asociere – sangena cu devoţii puri ai Domnului - bhagavad-bhakta, dar – tu – asocierea transcendentală –sat sanga poate fi atinsă – prapyate de către fiinţele umane – pumbhih prin vasta accumulare sancitai de activităţi pioase transcendentale – sukriti (din vieți) anterioare – purva. Aceste sukriti care dau naştere associerii cu oamenii spirituali (sadhu-sanga) rezultă în urma asocierii cu 1. cei devotați Domnului 2. zilele sfinte - ca Ekadaşi, Janmaştami, Gaura-purnim şi alte ocazii care dau unei atitudini spirituale 3. Obiecte devoţionale – ca vederea şi atingerea plantei Tulasi, onorarea mâncării oferite Domnului - maha-prasad; etc. 4. Locuri devoţionale sfinte – ca templele, Şri Vrindavana şi alte locuri spirituale, care sunt conectate cu Domnul Suprem, sau râuri sfinte ca Gangele sau Yamuna. Când aceste activităţi sunt executatea fără a le înţelege semnificaţia transcendentală, ele se numesc sukriti. Când, totuşi, aceate activităţi sunt exectuate în asocierea devoţilor şi în deplină cunoaştere a măreţiei lor, ele devine activităţi devoţionale – bhakti. Edited by madhukar, 19 July 2016 - 17:13. |
#156
Posted 21 July 2018 - 16:09
(6) Krishna-arthe akhila-bhoga-tyaga
Renunțarea la plăcerile materiale pentru a-l atinge pe Krișna Atâta timp cât simțurile sunt direcționate spre lumea materială, fie auzul, vederea, vorbitul, gustul ș.a.m.d., mintea va fi absorbită în activități materiale și va fi astfel deviată de la temele spirituale, care ne duc aproape de Domnul Transcendental. Și nu numai atât, prin asocierea de lungă durată cu temele materiale, dezvolți atașament pentru acestea, prin care ele devin parte din propria ființă. În acest sens, scrie Șri Rupa Gosvami în cartea sa Nectarul Instrucțiunii – Upadeșamrita: Mantra 1-3 vāco vegaḿ manasaḥ krodha-vegaḿ jihvā-vegam udaropastha-vegam etān vegān yo viṣaheta dhīraḥ sarvām apīmāḿ pṛthivīḿ sa ¶iṣyāt Cel ce poate tolera aceste impulsuri - yaḥ viṣaheta etān vegān Impulsul vorbirii - vegam vācaḥ Îndemnul minții și al furiei - vegam manasaḥ krodha Impulsul limbii (de a gusta) - vegam jihvā Indemnul stomacului (de a-l umple) și al genitalelor - vegam udara upastha Este un înțelept care poate da instrucțiuni - saḥ dhīraḥ ¶iṣyāt Chiar acestui întreg pământ - api imām sarvām pṛthivīm In mantra a doua a "Instrucținilor nectariene" Rupa Gosvami spune atyāhāraḥ prayāsa¶ ca / prajalpo niyamāgrahaḥ jana-sańga¶ ca laulyaḿ ca / ṣaḍbhir bhaktir vina¶yati Șase activități sunt detrimentale devoțunii : (1) să mănânci sau să aduni mai mult decât e necesar (pentru întreținerea corpului) (2) să te străduiești să obții ceea ce nu are legătură cu calea iubiri divine (bhakti), (3) să vorbești despre ceea ce nu are legătură cu bhakti (pălăvrăgeală), (4) a nu fi în stare să adopți regulile esențiale sau adoptarea fanatică a regulilor, (5) asocierea cu persoane care nu sunt interesate în bhakti, și (6) dorința arzătoare pentru lucrurile lumii acesteia. In mantra a treia a "Instrucținilor nectariene" Rupa Gosvami spune utsāhān ni¶cayād dhairyāt / tat-tat-karma-pravartanāt sańga-tyāgāt sato vṛtteḥ / ṣaḍbhir bhaktiḥ prasidhyati Șase calități sunt benefice pentru dezvoltarea devoțiunii divine: (1) entuziasm, (2) încredere fermă, (3) răbdare în atingerea scopului dorit, (4) executarea activităților care duc la iubirea divină, (5) renunțarea la asocierile detrimentale practicii bhakti, și (6) modelarea propriei vieți după cea a persoanelor spirituale din trecut, care au atins iubirea spirituală. |
#157
Posted 25 December 2018 - 19:25
3.47 Dasyam -Servitudine
Practica devoțională care implică o atitudine de servitudine Dispoziția constituțională pură (șuddha-svarupa) a ființei (jiva) este aceea de a fi slujitor al Domnului Krișna. Pentru că viziunea lui jiva este deturnată de la Domnul Transcendental Șri Krișna, natura sa pură constituțională devine acoperită de maya (energia iluzorie). Dacă va avea parte de mila Domnului Transcendental, jiva poate să afle adevărata sa identitate, primind asocierea celor ce cunosc Adevărul, prin care practicantul (sadhaka) începe să se gândească: "Sunt un servitor al lui Șri Krișna ". Această atitudine se numește dasya. Există două tipuri de dasya: (1) în forma sa de început, dasya înseamnă a oferi toate activitățile Domnului Transcendental (2) de a face tot felul de servicii Domnului Transcendental cu sentimentul că "Eu sunt slujitorul lui Șri Krishna și El este stăpânul meu". Această atitudine se numește kainkarya. Șri Caitanya Mahaprabhu a spus următoarele despre Șuddha-svarupa (forma pură) a lui jiva (Padyavali (74)): nāhaṁ vipro na ca nara-patir nāpi vai¶yo na ¶ūdro nāhaṁ varṇī na ca gṛha-patir no vanastho yatir vā kintu prodyan-nikhila-paramānanda-pūrnāmṛtābdher gopī-bhartuḥ pada-kamalayor dāsa-dāsānudāsaḥ "Eu nu sunt un brahmana, un ksatriya (rege/războinic/administrator), un vaișya (comerciant/fermier) sau un șudra (servitor al celorlalte clase). Nu sunt nici un brahmacari (celibatar), un grihastha (familist), un vanaprastha (retras în pădure) sau un sannyasi. Eu sunt un servitor al servitorului, servitorului picioarelor asemenea lotușilor ai lui Șri Krișna, care este iubitul drag al gopiilor și un ocean de nectar plin de extaz spiritual." Sadhaka (practicanții) trebuie tot timpul să păstreze această concepție. |
#158
Posted 28 June 2020 - 07:31
3.48 Sakyam - Prietenie Spirituală
Sakhya bhava - Iubirea Prietenească se bazează pe o atitudine de servire reciprocă (maitrī). Pentru a-l vedea pe Śrī Bhagavān în forma Lui asemănătoare omului și pentru a se purta cu El ca și cu un prieten intim, anumiți sādhaka, se angajează în toate tipurile de servicii personale, așa cum au fost ele executate de prietenii lui Krișna în Vrindavan, urmând starea sufletească a acestora. Sakhya de acest tip nu este pentru sādhakul ce urmează vidhi-mārga. Aceasta este potrivită numai pentru devoții care practică rāga-mārga sadhana, care se bazează pe urmarea stărilor sufletești ale locuitorilor din Vraja. Cu toate acestea, uneori este posibil pentru practicanții din vidhi-mārga să atingă o stare de prietenie în care dulceața lui Krișna este acoperită de opulența sa, când acesta nu se află în Vraja. Un exemplu elocvent în acest sens este prietenul lui Krișna, Argiuna, care însă în momentul în care Șri Krișna își etalează atotputernicia, uită de prietenie și se pleacă în fața Sa, cerându-și iertare pentru purtarea sa, care din noua perspectivă i se pare jignitoare la adresa Domnului Transcendental. Acest lucru a fost evident în momentul în care Krișna i-a revelat Forma Universală lui Argiuna. Acest tip de prietenie în contextul urmării căii vidhi-mārga sādhana, se obține prin mari asceze în ere superioare acestei ere, așa cum este exemplificată în viața anterioară a lui Argiuna ca Nara, asociatul nedespărțit al lui Narayan în acest univers. |
#159
Posted 19 July 2020 - 19:41
3.49 Atma-nivedanam În acest context cuvântul atma se referă la ahaṁta (egoism), sau cu alte cuvinte la indentificarea Eului (Sufletului) cu corpul, precum și mamata (posesiunea), pe care această falsă idenficare o declanșează. Mamata este legată de sentimentul „al meu” care se referă la corp și tot ceea ce este înrudit cu acesta: concepții, familie, prieteni, asociații, patrie, patriotism. A le oferi lui Kṛṣṇa și prin aceasta a le lăsa în grija Sa, se numește atma-nivedana. Entitatea vie (giva bhuta) care se află în interiorul corpului este cunoscută ca dehi, posesorul corpului sau aham, egoul - eul. Când entitatea vie acceptă aceste două concepții, adică sentimentul de a deține un corp (dehi) și sentimentul de a fi cea care acționează (aham-kar), atunci ea acceptă Falsul Ego, care este definit de concepția aceasta. Posesivitatea sau atașamentul care se bazează pe această falsă concepție despre Adevăratul Eu – Suflet,” se numește dehi-niṣṭha-mamata, sau atașamentul întemeiat pe identificarea cu corpul. Ar trebui să renunțăm la concepțiile „eu” și „ai mei”, care se bazează pe falsa identificare cu corpul, pe care l-am primit drept cadou temporar, ca și toate celelalte legături pe care acesta le are în această lume temporară și să adoptăm concepția că, „Suntem slujitori ai Domnului Transcendental, Kṛṣṇa, accept numai rămășițele milei lui Kṛṣṇa și acest corp este un instrument potrivit pentru serviciul lui Kṛṣṇa ”. A menține această mentalitate, se numește atma-nivedana. |
|
#160
Posted 23 July 2020 - 17:17
3.50. Nija-priya-vastu-samarpaṇam
Oferirea propriilor obiectele la care ții Lucrurile lumii acesteia pe care le placi și nu contravin principiilor yoga, vezi CELE 4 PRINCIPII REGULATIVE trebuie să le accepți și să le oferi lui Kṛṣṇa, considerându-le că îi aparțin lui. Aceasta este semnificația oferirii obiectelor dragi lui Kṛṣṇa. Trebuiesc oferite lui Kṛṣṇa și acele obiecte care sunt dragi altor persoane, obiecte care sunt de asemenea dragi lui Kṛṣṇa și dragi celor ce practică Bhakti-Yoga (numiți sadhaka). Tocmai aceste obiecte oferite lui Krișna, îi plac acestuia cel mai mult dintre toate ofrandele. Acele obiecte care sunt dragi oamenilor condiționați de natura materială achiziționată și care nu-i sunt dragi lui Kṛṣṇa, cum ar fi mâncăruri cu carne, ouă, pește sau droguri ca băuturile alcoolice, cafeaua, tutunul și stupefiantele nu trebuiesc oferite lui Kṛṣṇa, căci astfel de ofrande sunt ofrande în Modul de Existență al Întunericului, al Ignoranței (Tama Gun), vezi CELE 4 PRINCIPII REGULATIVE. |
#161
Posted 28 July 2020 - 18:55
3.51 Kṛṣṇarthe samasta-karma-karanam
Cauza executării tuturor activităților - samasta-karma-karanam să fie mulțumirea lui Kṛṣṇa - Kṛṣṇa arthe A face toate activitățile, fie ele datorii lumești sau cele executate conform Practicii Devoționale (sadhana-bhakti), de dragul Domnului Transcendental Krișna, adică sperând ca prin acestea să-l mulțumești, reprezintă esența activității. Șri Krișna spune, așa cum este înregistrat în Bhagavad-ghita: yat karoṣi yad aśnāsi yaj juhoṣi dadāsi yat yat tapasyasi kaunteya tat kuruṣva mad-arpaṇam Orice faci, orice mănânci, orice activitate sacrificială, orice dai de pomană - yat karoṣi yad aśnāsi yaj juhoṣi dadāsi yat Orice austerităţi execuţie o fiu al lui Kunti (Argiuna) fă-le ca ofrandă pentru mine - yat tapasyasi kaunteya tat kuruṣva mad-arpaṇam Acest este un al doilea tip de argument pe care Krişna îl prezintă lui Argiuna: Oferirea rezultatelor luptei sale lui Krişna, în ipostaza sa de Domn Transcendental. Prin aceasta reacțiunile negative ale luptei sale erau preluate de Șri Krișna, care este în acest caz asemenea cărții de joc miraculoase prin care nu mai trebuie să suporți consecințele jocului cu care în mod fals te identifici. Ideea este că în felul acesta va avea loc o transformare a conștiinței, adică a atașamentului. Atașamentul ,dorinței de a obține ceva în această lume și de a obține mai întâi pacea spirituală, prin care nebunia acestei lumi, nu te mai poate atinge, și fără de care nu poți atinge Fericirea adevărată, a cărei cauză nu este iubirea trecătoare sau sexul. Edited by madhukar, 28 July 2020 - 18:58. |
#162
Posted 28 July 2020 - 19:28
3.51 Kṛṣṇarthe samasta-karma-karanam
Corectare: Ideea este că în felul acesta va avea loc o transformare a conștiinței, adică a atașamentului. Atașamentul față de lumea materială, exprimat prin dorința de a obține ceva în această lume, se transformă și devine mai întâi pacea interioară, atinsă datorită faptului că ai realizat că
a cărei cauză nu este sau a fost vreodată iubirea trecătoare sau sexul în această lume. Numai cei care nu au cunoaștere transcendentală cred în gratificarea simțurilor materiale. Edited by madhukar, 28 July 2020 - 19:29. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users