Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Stagiile care duc la apariția iubirii divine

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
169 replies to this topic

#145
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3. Treapta Bageana kriya - Practica Purificatoare
3.34 Geapa˙
Incantarea mantrelor III


Fiecare yuga (eră) are un anumit proces de atingere a realizării spirituale.
În următorul vers se vede că în era actuală - Kali-yuga - accentul este pus pe incantarea Numelui Sfânt.
De aceea meditaţia însoţită de incantarea numelui Sfânt este mult mai benefică decât meditaţia fără Numele Sfânt.

kṛte yad dhyāyato viṣṇuḿ
tretāyāḿ yajato makhaiḥ
dvāpare paricaryāyāḿ
kalau tad dhari-kīrtanā
t (Srimad Bhagavatam 12.3.52)

Acelaşi rezultat - tat (obţinut)
în Satya-yuga (kṛte) prin meditaţia (dhyāyataḥ) asupra Domnului Vişṇu (viṣṇum)
în Tretā-yuga (tretāyām) prin executare sacrificiilor (în arenele sacrificiale) (yajataḥ makhaiḥ)
în Dvāpara-yuga (dvāpare) prin venerea (zeităţii Domnului în Templu) (paricaryāyām)
(este obţinut) în Kali-yuga (kalau) prin incantarea numelor Domnului Hari (hari-kīrtanāt)

Cele patru ere: Satya-yuga, Tretā-yuga, Dvāpara-yuga și Kali-yuga sunt descrise în
șirul despre Ciclurile universale: http://forum.softped...ile-universale/

Incantarea Numelui Spiritual poate fi făcută
1. cu voce tare de obicei pentru începători (dar şi pentru avansaţi)
2. în şoaptă pentru avansaţi
3. în gând pentru avansaţi

Hare Krișna Maha Mantra, ce include Numele Domnului Lumii Spirituale, Krișna,
este pomenită În Padma PurANa:
dvAntriM-sad-akSaraM mantraM nAma-SoDa-zakAnvitam
prajapan vaiSNavo nityaM
radhA-krișna-sthalaM-labhet

“Orice vaişnava (ce îl venerează pe Domnul Lumii Spirituale sub forma sa de Krișna)
care în mod constant incantează mantra care conţine 16 nume sfinte constând din 32 de silabe,
hare krişna hare krişna
krişna krişna hare hare
hare rama hare rama
rama rama hare hare

va atinge cu siguranţă lăcaşul spiritual unde trăiesc veşnic
Radha (iubita supremă a Domnului) şi Krişna.”

Edited by madhukar, 27 December 2015 - 19:56.


#146
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
34) Japaÿ
Incantarea mantrelor IV


Atitudinea pe care trebuie să o avem față de cei ce incantează numele spirituale ale Domnului
este descrisă der Rupa Gosvami în care sa Nectarul Instrucțiunii (Upadeș-amrita) în

Mantra 4
krișneti yasya giri tam manasadriyeta
dikșasti cet pranatibhiș ca bhajantam ișam
șușrușaya bhajana-vijñam ananyam anya
nindadi-șunya-hridam ipsita sanga labdhya


Oferă respect în minte celui în a cărui vorbire a apărut (incantarea numelui lui) Krișna - manasadriyeta tam yasya giri krișneti
Pleacă-te (în fața celui) ce a acceptat inițierea spirituală - pranatibhiș dikșasti cet
și este angajat în venerarea Domnului Suprem - ca bhajantam ișam
Dorește-ți asocierea celor ce au realizat spiritual (Obiectul) - șușrușaya sanga vijñam -
venerației și meditației exclusive - bhajana ananyam anya
Dorește-ți să atingi golirea inimii de ofense - ipsita labdhya șunya-hridam nindadi

De ce este greu să obții gust?
Mantra 7
syat krișna-nama-caritadi-sitapy avidya-
pittopatapta-rasanasya na rocika nu
kintv adarad anudinam khalu saiva juș†a
svadvi kramad bhavati tad-gada-mula-hantrm


Vai! Deși numele și calitățile lui Krișna - nu api nama-caritadi krișna
sunt asemnea zahărului candi - syat sita
datorită lipsei cunoașterii spirituale - avidya
ele nu sunt gustoase pentru limbă - na rocika rasanasya
ci sunt ca fierea (de amare) - upatapta pitta
Dar cu siguranță atunci când Acesta - kintu eva khalu sa
este servit constant și cu respect - juș†a anudinam adarat
gradual (numele și calitățile Sale) devin - kramat bhavati
foarte gustoase și distrug din rădăcină - svadvi hantrm mula
acea boală (prin care ele par a fi amare, fiind atras de dulceața plăcerilor din această lume materială) - tad-gada

#147
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
35) Stava-pathaÿ
Incantarea de cântece și imnuri spre lauda Domnului


In Șrimad-Bhagavatam și în alte scrieri spirituale, și în cărțile
compuse de cei șase Gosvami, se află multe stavas și
stotras, imnuri de laudă saturate de starea sufletească legată de
Șri Guru, Șri Caitanya Mahaprabhu, Nityananda Prabhu,
Șrimati Radhika, Șri Vrindavana-dhama, Șri Navadvipadhama,
Șri Giriraja-Govardhan, Yamuna, Radha-kund, Șyama-kund
și așa mai departe. Sadhakul trebuie să le recite cu iubire și devoțiune.

36) Maha-prasada-seva
Onorarea mâncării servite zeității


Mâncarea și băutura oferită zeității Domnului sunt numite mahaprasada – marea milă.
Este datoria devoților să onoreze maha-prasada. Făcând aceasta,
lucrurile nedorite din inimă, anarthas sunt ușor distruse și
bhagavad-bhakti – serviciul devoțional pur își poate face apariția.
Bhagavad-bhaktas (marii devoți) nu acceptă decâtmaha-prasada,
și ca urmare, ceea ce rămâne de la aceștia este numit
maha-maha-prasada, care este un medicament puternic,
care face ca inima devoților să fie curățată de anarthas.

37) Vighiaptiÿ
Rugăciuni plecate sau cereri


A face cunoscute rugăciunile sale la picioarele asemenea lotușilor ale lui Șri Bhagavan se numește Vighiapti.
Descrierea proriei condiții mizerabile, a înșelăciunii, a atașamentului fată de existența materială, neajutorarea
ș.a.m.d. și a te ruga pentru eliberarea din aceste condiții, pentru a ajunge la serviciul la picioarele Domnului se numește Vighiapti
Există trei tipuri de Vighiapti:
(i) samprarthan-atmika,
(ii) dainyabodhika
(iii) lalasamayi.

Acestea sunt explicat în Bhakti-rasamRta-sindhu.

(i) Samprarthan-atmika
Rugăciuni pentru creșterea atașamentului și iubirii


tatra samprārthanātmikā, yathā pādme —
yuvatīnāṁ yathā yūni yūnāṁ ca yuvatau yathā |
mano’bhiramate tadvan mano’bhiramatāṁ tvayi
||1.2.153 ||

Rugăciunea este exprimată în Padma Purāṇa:
O Domnul meu, așa cum mintea tinerilor băieți și fete rămân atașate unele de altele,
la fel te rog fă ca mintea mea să fie atașată te Tine.

(ii) Dainya-bodhika
Recunoașterea nimicniciei


dainya-bodhikā, yathā tatraiva —
mat-tulyo nāsti pāpātmā nāparādhī ca ka¶cana |
parihāre’pi lajjā me kiṁ brūve puruṣottama
||1.2.154 ||

Admiterea nimicniciei așa cum este arătată în Padma Purāṇa
O Purușotam, în această lume nu există un păcătos și ofensator ca mine.
Și deși tu ești un ocean de milă mi-e rușine să-ți cer să mă ierți. Ce-aș mai putea spune?

(iii) Lalasamayi
Dorința de a servi în mod direct și personal Domnului


yathā vā —
kadāhaṁ yamunā-tīre nāmāni tava kīrtayan |
udbāṣpaḥ puṇḍarīkākṣa racayiṣyāmi tāṇḍavam
||1.2.156||

Un alt exemplu este prezentat:
“O Domn cu ochi asemenea lotușilor, când voi dansa pe malurile Yamunei
cu lacrimi în ochi, în timp ce incantez numele Tău?”

Acesta este un exemplu (Bhakti-rasamRta-sindhu 1.2.156) al unui geata-rati bhakta;
în care bhava-bhakti (începutul iubirii divine) deja a apărut.
Lalasamayi-vighiapti exprimă intensa dorință pentru a tip specific de serviciu
impulsionat de manifestarea afecțiunii divine rati.

Samprarthanatmika-vighiapti este rugăciunea unui devot în care rati încă nu s-a manifestat.
Ea este o rugăciunea pentru apariția afecțiunii divine - rati.
În această rugăciune există dorința intensă, dar bhava – începutul iubirii divine – lipsește.

Șri Giva Gosvami, afirmă că lalasamayi vighiapti este o rugăciune pentru cei ce practică raganuga-bhakti
sub îndrumarea unui guru care a fost inițiat într-un lanț disciplic – pranali de suflete ce au atins
perfecțiunea unui corp spiritual – siddha, lanț ce duce la unul dintre asociații direcți ai lui Sri Cetanya
care au forme spirituale și în jocurile lui Krișna.

#148
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.38 Cearanamrita-panam
Băutul nectarului folosit pentru spălarea picioarelor Domnului Lumii Spirituale


După ce zeitatea Domnului a fost îmbăiată cu diferite substanțe,
acestea sunt colectate de la picioarele zeității Domnului formând
nectarul numit Cearan-amrita (nectarul picioarelor). Sadhakul
(practicantul) trebuie să bea regulat, cu mare încredere această
Cearan-amrita și cu reverență să o poarte pe capul lor. Făcând
acest lucru bhakti se dezvoltă.

Deoarce activitățile 39–42 au fost implicit explicate anterior, nu va urma
o explicație detaliată a acestora.

3.39 Dhupa-malyadi-saurabha-grahanam
Mirosirea parfumului bețișoarelor parfumate și a ghirlandelor de
flori ce au fost oferite Domnului este cel de-a 39-a activitate din
vaidhi-sadhana-bhakti.

3.40 Șri-murti-darșanam
Sadhaka trebuie să contemple (să ia darșan) zilnic zeitatea lui
Bhagavan, fie în templu, fie în propria sa casă. Făcând acest
lucru, ei gustă direct dulceața Acestuia.

3.41 Șri-murti-sparșanam
Atingerea zeității lui Bhagavan se numără de asemenea printre
activitățile practicii Bhakti.

3.42 Aratrika-darșanam
Sadhakul trebuie să ia darșanul (să contemple) cermonnia arati de venerare a zeității lui
Bhagavan la cele trei schimbări ale zilei: dimineață, prânz și seară.

#149
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Treapta a 3-a - activitățile purificatoare și care duc la atracție fată de Șri Krișna

3.43 Șravanam - Audiere

Audierea descrierilor numelui, formei și jocurilor lui Șri Krisna se numește,
șravana. Aceste descrieri nu sunt diferite de Acesta;
toate potențele lui Șri Krișna au fost investite în ele.

Șri Bhagavan (Domnul Suprem) intră în inima ascultătorului
prin intermediul povestirilor despre jocurilor Sale (lila-katha)
și distruge falsele concepții (anartha) și transmite prema-bhakti (serviciul făcut din iubire) în inimă.

¶ṛṇvatāṁ sva-kathāḥ kṛṣṇaḥ
 puṇya-¶ravaṇa-kīrtanaḥ
hṛdy antaḥ stho hy abhadrāṇi
 vidhunoti suhṛt satām

Srimad-Bhagavatam (1.2.17)

Cel înclinat să asculte propriile povestiri despre Krișna - ¶ṛṇvatāṁ sva-kathāḥ kṛṣṇaḥ
Sunt printre cei pioși, care ascultă și vorbesc (despre acestea) - puṇya-¶ravaṇa-kīrtanaḥ
curățând astfel interiorul inimii de rău– vidhunoti antaḥ stho hṛdy hy abhadrāṇi
Devenind drag și acorat în Adevăr - suhṛt satām

#150
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.44 Tat-kripa-apeksanam
Anticipând mila Domnului


Fără mila lui Bhagavan nimeni nu poate obține bhakti, fără de care
nici executarea practicii (sadhana) și meditației (bhagean) nu este posibilă.
Practicantul (bhakti sadhaka) spre deosebire de alții, este conștient
totul depinde de mila Domnului. Astfel în tot ceea ce se întâmplă
el vede mila lui Krișna. Acest lucru este exprimat în felul următor în
Șrimad-Bhagavatam (10.14.8 ):

tat te ’nukampāṁ su-samīkṣamāṇo
 bhuñjāna evātma-kṛtaṁ vipākam
hṛd-vāg-vapurbhir vidadhan namas te
 jīveta yo mukti-pade sa dāya-bhāk


Astfel cei-și doresc mila ta - tat te su-samīkṣamāṇo anukampāṁ
acceptă suferințele ca efecte ale propriilor activități – bhuñjāna vipākam evātma-kṛtaṁ
Și trăiesc pentru a-ți oferi respect– jīveta vidadhan namas te
Din inimă cu vorbele și corpul lor - hṛd-vāg-vapurbhir
Devenind cei căror le acorzi eliberarea (din ciclul nașterii și-al morții) - yo sa dāya-bhāk mukti-pade

#151
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.45 Smaranam 1
Rolul aducerii aminte

Domnul Suprem, când a coborât în lumea materială ca avatar,
sub forma lui Krişna , a spus în discuţia să cu Arjuna

anta-kāle ca mām eva smaran muktvā kalevaram
yaḥ prayāti sa mad-bhāvaḿ yāti nāsty atra saḿśayaḥ
(Bhagavad-gītā 8.5)

Ce ce-și aduce aminte de Mine (Domnul Suprem) la sfârșitul timpului (său) - yaḥ smaran mām anta-kāle
părăsindu-și corpul - muktvā kalevaram
atinge planul existenței Mele - prayāti sa mad-bhāvaḿ
Nu există nici o îndoială privind această realizare – yāti na asty atra saḿśayaḥ

yaḿ yaḿ vāpi smaran bhāvaḿ tyajaty ante kalevaram
taḿ tam evaiti kaunteya sadā tad bhāva bhāvitaḥ
(Bhagavad-gītā 8.6)

Oricare ar fi starea existențială de care-ți aduci aminte la sfârșit, când îți părăsești corpul - yaḿ yaḿ vāpi smaran bhāvaḿ ante tyajaty kalevaram
Cu siguranță obții acea stare de existență de care ți-ai amintit – eva sadā eti taḿ tam tad-bhāva bhāvitaḥ

tasmāt sarveṣu kāleṣu mām anusmara yudhya ca
mayy arpita-mano-buddhir mām evaiṣyasy asaḿśayaḥ
(Bhagavad-gītā 8.7

De aceea aduți aminte de Mine tot timpul - tasmāt anusmara mām sarveṣu kāleṣu
Și când lupți fixează-ți mintea și inteligența asupra Mea – ca yudhya arpita manaḥ buddhiḥ mayi
Și fără îndoială, desigur mă vei obține - asaḿśayaḥ eva eṣyasi mām

oḿ ity ekākṣaraḿ brahma vyāharan mām anusmaran
yaḥ prayāti tyajan dehaḿ sa yāti paramāḿ gatim
(Bhagavad-gītā 8.13)

Astfel rostind silaba transcendentală Om - vyāharan ity eka brahma akṣaraḿ oḿ
Cel ce-şi aduce aminte de Mine (Domnul Suprem) - yaḥ anusmaran mām
În momentul în care-şi părăseşte corpul - prayāti tyajan dehaḿ
Atinge ţelul suprem - sa yāti gatim paramāḿ

Exact starea de care-ţi aduci aminte in momentul aşa zisei morţi,
este exact starea pe care o vei atinge in existenţa următoare,
spune de asemenea Şri Krişna în Bhagavad-gita.

Unii găndesc că prin aceasta ar fi foarte uşor să atingă o existenţă spirituală,
chiar dacă întreaga viaţă s-au ocupat cu lucruri care au de-a face cu lumea aceasta
şi prin care propria lor conştiinţă sau ataşament aparţine acestei lumi.
Fiecare ajunge acolo unde îi este ataşamentul (conştiinţa este expresia atașamentului).
Dacă iubirea sau atracţia aparţine lumii acesteia, se va ajunge tot în lumea aceasta.

Edited by madhukar, 06 February 2016 - 13:02.


#152
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.45 Smaranam II

Aducerea aminte

Cunoscând rolul deosebit de important al aducerii aminte ce poate deveni meditație
Șri Rupa Gosvami afirmă că Smaran trebuie executat
- concentrându-te asupra lui Krishna
- în compania acelor asociați dragi (prya) din Vrindaban
- pe care dorești să-i urmezi etern.

Povestirile (Lila-katha) care sunt legate de aceștia
trebuie tot timpul discutată,
în timp ce te afli situat în Vrindaban.”

kṛṣṇaḿ smaran janaḿ cāsya preṣṭhaḿ nija-samīhitam
tat-tat-kathā-rata¶ cāsau kuryād vāsaḿ vraje sadā

(Bhakti-rasämrita-sindhu 1.2.294)

“Adu-ți aminte de Krishna - kṛṣṇaḿ smaran
cu ale Sale foarte drage persoane - asya preṣṭhaḿ janaḿ
pe care Ie alegi tu (ca exemplu de urmat) - nija-samīhitam.
Și în acest fel fiind atașat – ca asau rata¶
de un anumit tip de jocuri (ale iubirii) - tat-tat-kathā
tot timpul să locuiești in Vrindavan - sadā kuryād vāsaḿ vraje.

Commentând această strofă (șloka) Sri Giiva Gosvami spune:
“Cel mai bine e să trăiești fizic in Vrindaban și Braja-mandala;
dar dacă acest lucru nu este posibil trebuie cel puțin să încerci să trăiești mental acolo.”

Sriman Mahaprabhu (Sri Krișna Caitanya) a spus:
mora mona vridaban” – Mintea Mea este Vrindaban.
De aceea , oriunde se afla Domnul, Vrindaban era creată prin absorbția Sa în jocurilor lui Krișna în Vraja.

Urmând Domnului Șri Goranga (apelativul lui Șri Cetanya înainte de a lua sannyas), fiecare sadhak
care este hotărât, trebuie să învețe arta de a-și transfera mintea în Ananda-Vrindavan (Vrindavana transcendentală).
Sri Rupa prezintă în această șloka formula pentru a deveni cu adevărat un Brajavasi.

Cei care sunt capabili atât fizic cât și mental să locuiască în Braja-mandala sunt cel mai favorabil situați
pentru că atmosfera Dhamului (locului sacru) este ideală pentru a trezi sentimentele divine dorite.
Această instrucțiune este importantă pentru cei ce au ajuns să practice raganunga bhakti,
calea pe care a propovăduit-o Șri Cetanya, cale ce nu a mai fost descrisă de nici un alt avatar al Domnului Suprem, în afara Sa.

Motivele apariției Domnului Cetanya sunt prezentate în Cetanya Cearitamrita 1.4.15-16

prema-rasa-niryāsa karite āsvādana
rāga-mārga bhakti loke karite pracāraṇa
rasika-¶ekhara kṛṣṇa parama-karuṇa
ei dui hetu haite icchāra udgama
(CC 1.4.15-16)

(1) Pentru a gusta esența gusturilor iubirii spirituale - karite āsvādana niryāsa prema-rasa
(2) Și pentru a propaga în această lume devoțiunea iubirii - karite pracāraṇa loke bhakti
pe calea atașamentului (pentru sentimentele locuitorilor din Vrindavan) - mārga rāga
Krișna, cel mai de seamnă degustător al iubirii spirituale - kṛṣṇa ¶ekhara rasika
Fiind cel mai milostiv a dorit să apară (ca Șri Cetanya) - parama-karuṇa icchāra udgama
Din aceste două motive - haite ei dui hetu

Asociații ca ISKCON și celelalte ramuri Gaudiya Mat au o altă înțelegere despre raganuga bhakti - intitulând-o în mod derutant
calea "spontaneității" în loc de calea atașamentului (pentru sentimentele locuitorilor din Vrindavan), pentru că această cale,
propagată de Șri Cetanya și pe care El în mod special a venit să o facă cunoscută,
nu este deloc practicată în acele asociații
Această practică nu a fost posibilă pentru Bhakti-siddhanta Saraswati,
întemeitorului initial al asociației Gaudiya Mat și
care a fost învățătorul lui Bhaktivedanta Swami, întemeietorul ISKCON-ului, cunoscut în lumea vestică,
Bhakti-siddhanta Saraswati rupându-se de partea esențială
a tradiției învățăturilor inițiale ce include inițierea siddha-pranali - investitura propriului corp spiritual
și practica ce urmează acestei inițieri.

#153
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.46 DhyanamMeditația

Înţelesul versului lui Sri Rupa “krișnaM smaran janaM casya”este confirmat de
către Srila Kaviraja Gosvamii în Śrī Caitanya Caritāmṛta Madhya 22.159:

nijābhīṣṭa kṛṣṇa-preṣṭha pācheta' lāgiyā
nirantara sevā kare antarmanā hañā


Practicantul raganuga trebuie continuu să execute “intern” manasi-seva (serviciu devoţional în minte) către Krishna urmând asociaţilor dragi ai Acestuia din Braja.
care au nija-abhīṣṭa (acelaşi fel de relaţie de iubire pe care practicantul (sadhak) doreşte să o stabilească cu Sri Krishna).

(Practicantul raganuga sadhak) trebuie hañā în mod constant nirantara
să fie angajat kare în serviciu devoţional divin sevā în mintea sa antarmanā
urmând pācheta' lāgiyā asociaţilor dragi ai lui Krişna kṛṣṇa-preṣṭha
pe care şi i-a ales (ca exemplu de urmat) nija-abhīṣṭa.

Acei bhakta care tânjesc să fie împreună cu Braja-raja-nandan Krişna în dasya-rasa (vezi http://spirituality....pirituality#670 )
pot “intern” să servească asmenea stărilor sufleteşti ale lui Raktaka, Patraka, şi a altor familişti servitori din Nandan-gram
(locul copilăriei lui Krişna în Vrindavan). Aceşti servitori asistă Mama Jaşoda in îmbăierea lui Krişna, îmbrăcarea şi decorarea
Acestuia precum şi în alte servicii care au legătură cu necesităţile corporale şi comfortul lui Krişna.
O asemenea atitudine devoţională este caracterizată de un sentiment de respect faţă de Krişna ca stăpân.

Acele persoane care doresc să fie împreună cu Gopal Krişna in sakhya rasa (vezi http://spirituality....pirituality#692)
pot să facă acest lucru prin urmarea prietenilor lui Krişna, cunoscuţi sub numele de priya-narma-sakhas, cum ar fi Subala,
Madhumangala, Ujjvalla şi alţii. În acest caz sentimentul de respect pentru Krişna ca persoană superioară este transcedat.
Tratându-L pe Acesta, ca prieten de-al lor sakhas Îl servesc pe Krishna, dar în acelaşi timp îşi permit să se lase serviţi de El.

Bhakta care-şi doresc serviciu etern (nitya-seva) pentru Yashoda-nandan Krişna, în vatsalya rasa pot urma serviciului şi s
entimentelor Mamei Yaşoda şi lui Nanda Maharaja. Ei vor atinge o poziţie asemenea lui Ambhika, Kilimba şi alte prietene
ale Mamei Yaşoda care acţionează ca dhatris (îngrijitoare). Asemenea persoane primesc de asemenea privilegiul de a oferi
lapte de la pieptul lor lui Krişna. In Vatsalya prema, sentimentul de a fi egalul lui Krişna (ca în sakhya rasa) este depăşit.
Asemenea bhakta se simt superiori în putere şi inteligenţă copilului Krişna şi Îl privesc pe Acesta ca un copil neajutorat,
complet dependent de grija şi protecţia lor.

In madhura rasa (iubire erotica spiritual)  intimitatea cu Krişna creşte, de vreme ce Gopiile îşi oferă chiar şi corpurile pentru fericirea lui Krişna.
Această prema (iubire divină) este neafectate de nici o formă de obligaţie socială sau dharmică, frică, ezitare, sau sentimente de reverenţă.
De aceea, madhura-prema îl subjugă pe Krişna în cea mai mare măsură.

Totuşi vasta majoritate a urmaşilor rupanuga ai lui Rupa Gosvami  doresc să atingă Mangiari-bhava - servitudinea pentru Radha,
de vreme ce această formă de așa zisă "madhura rasa", în care o relație direct cu Krișna este exclusă este cea mai răspândită în
Gaudiya-sampradaya (recunoscută ca cel mai înalt tip de extaz divin – egal cu cel al Radhei).

Pentru a obţine majari-bhava practicantul - sadhak trebuie să cultive “intern” o stare sentimentală similară cu cea a servitoarelor Radhei, c
onduse de Rupa şi Rati Manjari. Totuşi această stare sentimentală, trebuie mai întâi să înceapă prin urmarea mentală a propriului Gurudeva;
iar în acest sens Şrila Vishvananth Cakrabarti a revelat eterna ocupaţie a gurului rupanunga in cel de-al şaselea vers din Gurvastakam:

nikunjayuno ratikeli siddhyair jajalibhir juktiakeksnaiya
tatratidadsyad ati vallabhasya vande guroh sir caranaravinda


“Sri Sri Radha-nikunja-bhihari’s Jugala-milan (Întâlnirea amoroasă a Cuplui Divin – Radha-Krişna) şi rati keli (jocurile iubirii divine) sunt posibile
doar datorită, aranjamentelor inteligente şi a serviciului expert executat de sakhis şi manjaris. Printre aceste Gopi Gurudevi a mea (gurul în corpul
său spiritual de mangeari) este deosebit de competentă, şi de aceea foarte dragă Cuplului Divin - yugal-kishora. De aceea, cu grijă şi atenţie ofer
plecăciunile mele la picioarele asemenea lotusului - cearan-padma - ale gurului.”

Edited by madhukar, 17 March 2016 - 16:29.


#154
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

 Inspiron, on 19 iulie 2016 - 15:46, said:

Pai ce sa inteleg din asta?

"Când prin mila specială a lui Bhagavan existenţa materială a fiinţei (jiva) începe să să se apropie de sfârşit,
atunci ea obţine asocierea devoţilor puri ai Domnului.
Atunci, în compania lui sadhu (persoana spirituală), el obţine extraordinarul noroc
de a asculta din gura acestuia scrierile spirituale, care vorbesc despre trei feluri de glorii:
ale devţilor puri - bhaktas,
ale serviciului devoţional pur - bhakti şi
ale Domnului Suprem- Bhagavan."
Deci, se termina cu existenta materiala si ce se intampla mai departe?

Atunci intri în lumea spirituală, sau lumea absolută, unde totul este făcut din Șuddha Sattva - Bunătate Pură,
într-un anumit tip de legătură de iubire, cu aceea formă a Domnului Suprem pe care ai venerat-o și
ți s-a revelat în această lume.

PS
Lumea spirituală nu este lumea paradisiacă a Virtuții Sattva-Guna, în care se pot manifesta din când în când
Modul de Existență al Pasiunii - Ragea Gun sau chiar al Ignoranței - Tama Gun.

Edited by madhukar, 19 July 2016 - 16:04.


#155
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

 Inspiron, on 19 iulie 2016 - 16:30, said:

Adică ce se întâmplă?
Ajungi în compania unor înțelepți?
În lumea spirituală nu ajungi în compania unor înțelepți,
ci în compania Formei Domnului Suprem pe care ai venerate-o cu iubire,
și față de care ai devenit legat prin banda iubirii,
cât și a în compania asociaților Acestuia.

În lumea aceasta obții asociația celor spirituali, când ai ajuns la acel nivel.
În acesta sens se spune în Brihan-naradiya Puran (4.33)

bhaktis tu bhagavad-bhakta sangena parijayate
sat-sanga-prapyate pumbhih sukritaih purva-sancitai


Serviciul devoţional – bhakti – se obţine -parijAyate
prin asociere – sangena cu devoţii puri ai Domnului - bhagavad-bhakta,
dar – tu – asocierea transcendentală –sat sanga poate fi atinsă – prapyate
de către fiinţele umane – pumbhih prin vasta accumulare sancitai
de activităţi pioase transcendentale – sukriti (din vieți) anterioare – purva.

Aceste sukriti care dau naştere associerii cu oamenii spirituali (sadhu-sanga) rezultă în urma asocierii cu
1. cei devotați Domnului
2. zilele sfinte - ca Ekadaşi, Janmaştami, Gaura-purnim şi alte ocazii care dau unei atitudini spirituale
3. Obiecte devoţionale – ca vederea şi atingerea plantei Tulasi, onorarea mâncării oferite Domnului - maha-prasad; etc.
4. Locuri devoţionale sfinte – ca templele, Şri Vrindavana şi alte locuri spirituale, care sunt conectate cu Domnul Suprem, sau râuri sfinte ca Gangele sau Yamuna.

Când aceste activităţi sunt executatea fără a le înţelege semnificaţia transcendentală, ele se numesc sukriti.
Când, totuşi, aceate activităţi sunt exectuate în asocierea devoţilor şi în deplină cunoaştere a măreţiei lor, ele devine activităţi devoţionale – bhakti.

Edited by madhukar, 19 July 2016 - 17:13.


#156
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
(6) Krishna-arthe akhila-bhoga-tyaga

Renunțarea la plăcerile materiale pentru a-l atinge pe Krișna

Atâta timp cât simțurile sunt direcționate spre lumea materială,
fie auzul, vederea, vorbitul, gustul ș.a.m.d.,
mintea va fi absorbită în activități materiale
și va fi astfel deviată de la temele spirituale, care ne duc aproape de Domnul Transcendental.

Și nu numai atât, prin asocierea de lungă durată cu temele materiale,
dezvolți atașament pentru acestea, prin care ele devin parte din propria ființă.
În acest sens, scrie Șri Rupa Gosvami în cartea sa Nectarul Instrucțiunii – Upadeșamrita:

Mantra 1-3

vāco vegaḿ manasaḥ krodha-vegaḿ
jihvā-vegam udaropastha-vegam
etān vegān yo viṣaheta dhīraḥ
sarvām apīmāḿ pṛthivīḿ sa ¶iṣyāt


Cel ce poate tolera aceste impulsuri - yaḥ viṣaheta etān vegān
Impulsul vorbirii - vegam vācaḥ
Îndemnul minții și al furiei - vegam manasaḥ krodha
Impulsul limbii (de a gusta) - vegam jihvā
Indemnul stomacului (de a-l umple) și al genitalelor - vegam udara upastha
Este un înțelept care poate da instrucțiuni - saḥ dhīraḥ ¶iṣyāt
Chiar acestui întreg pământ - api imām sarvām pṛthivīm

In mantra a doua a "Instrucținilor nectariene" Rupa Gosvami spune

atyāhāraḥ prayāsa¶ ca / prajalpo niyamāgrahaḥ
jana-sańga¶ ca laulyaḿ ca / ṣaḍbhir bhaktir vina¶yati


Șase activități sunt detrimentale devoțunii :
(1) să mănânci sau să aduni mai mult decât e necesar (pentru întreținerea corpului)
(2) să te străduiești să obții ceea ce nu are legătură cu calea iubiri divine (bhakti),
(3) să vorbești despre ceea ce nu are legătură cu bhakti (pălăvrăgeală),
(4) a nu fi în stare să adopți regulile esențiale sau adoptarea fanatică a regulilor,
(5) asocierea cu persoane care nu sunt interesate în bhakti, și
(6) dorința arzătoare pentru lucrurile lumii acesteia.

In mantra a treia a "Instrucținilor nectariene" Rupa Gosvami spune

utsāhān ni¶cayād dhairyāt / tat-tat-karma-pravartanāt
sańga-tyāgāt sato vṛtteḥ / ṣaḍbhir bhaktiḥ prasidhyati


Șase calități sunt benefice pentru dezvoltarea devoțiunii divine:
(1) entuziasm,
(2) încredere fermă,
(3) răbdare în atingerea scopului dorit,
(4) executarea activităților care duc la iubirea divină,
(5) renunțarea la asocierile detrimentale practicii bhakti, și
(6) modelarea propriei vieți după cea a persoanelor spirituale din trecut, care au atins iubirea spirituală.

#157
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.47 Dasyam -Servitudine

Practica devoțională care implică o atitudine de servitudine

Dispoziția constituțională pură (șuddha-svarupa) a ființei (jiva)
este aceea de a fi slujitor al Domnului Krișna. Pentru că viziunea lui jiva este
deturnată de la Domnul Transcendental Șri Krișna, natura sa pură constituțională
devine acoperită de maya (energia iluzorie).

Dacă va avea parte de mila Domnului  Transcendental, jiva poate să afle
adevărata sa identitate, primind asocierea celor ce cunosc Adevărul,
prin care practicantul (sadhaka) începe să se gândească:
"Sunt un servitor al lui Șri Krișna ". Această atitudine se numește dasya.

Există două tipuri de dasya:
(1) în forma sa de început, dasya înseamnă a oferi toate activitățile Domnului Transcendental
(2) de a face tot felul de servicii Domnului Transcendental cu sentimentul că
"Eu sunt slujitorul lui Șri Krishna și El este stăpânul meu".

Această atitudine se numește kainkarya. Șri Caitanya Mahaprabhu a spus următoarele
despre Șuddha-svarupa (forma pură) a lui jiva (Padyavali (74)):

nāhaṁ vipro na ca nara-patir nāpi vai¶yo na ¶ūdro
nāhaṁ varṇī na ca gṛha-patir no vanastho yatir vā
kintu prodyan-nikhila-paramānanda-pūrnāmṛtābdher
gopī-bhartuḥ pada-kamalayor dāsa-dāsānudāsaḥ


"Eu nu sunt un brahmana, un ksatriya (rege/războinic/administrator), un vaișya (comerciant/fermier) sau un șudra (servitor al celorlalte clase).
Nu sunt nici un brahmacari (celibatar), un grihastha (familist), un vanaprastha (retras în pădure) sau un sannyasi.
Eu sunt un servitor al servitorului, servitorului picioarelor asemenea lotușilor ai lui Șri Krișna,
care este iubitul drag al gopiilor și un ocean de nectar plin de extaz spiritual."

Sadhaka (practicanții) trebuie tot timpul să păstreze această concepție.

#158
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.48 Sakyam - Prietenie Spirituală

Sakhya bhava - Iubirea Prietenească se bazează pe o atitudine de servire reciprocă (maitrī).

Pentru a-l vedea pe Śrī Bhagavān în forma Lui asemănătoare omului
și pentru a se purta cu El ca și cu un prieten intim,
anumiți sādhaka, se angajează în toate tipurile de servicii personale,
așa cum au fost ele executate de prietenii lui Krișna în Vrindavan, urmând starea sufletească a acestora.

Sakhya de acest tip nu este pentru sādhakul ce urmează vidhi-mārga.
Aceasta este potrivită numai pentru devoții care practică rāga-mārga sadhana,
care se bazează pe urmarea stărilor sufletești ale locuitorilor din Vraja.

Cu toate acestea, uneori este posibil pentru practicanții din vidhi-mārga să atingă
o stare de prietenie în care dulceața lui Krișna este acoperită de opulența sa, când acesta nu se află în Vraja.
Un exemplu elocvent în acest sens este prietenul lui Krișna, Argiuna,
care însă în momentul în care Șri Krișna își etalează atotputernicia, uită de prietenie și se pleacă în fața Sa,
cerându-și iertare pentru purtarea sa, care din noua perspectivă i se pare jignitoare la adresa Domnului Transcendental.

Acest lucru a fost evident în momentul în care Krișna i-a revelat Forma Universală lui Argiuna.
Acest tip de prietenie în contextul urmării căii vidhi-mārga sādhana,
se obține prin mari asceze în ere superioare acestei ere,
așa cum este exemplificată în viața anterioară a lui Argiuna ca Nara, asociatul nedespărțit al lui Narayan în acest univers.

#159
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

3.49 Atma-nivedanam
        Dedicarea de sine


În acest context cuvântul atma se referă la ahaṁta (egoism), sau cu alte cuvinte la indentificarea Eului (Sufletului) cu corpul,
precum și mamata (posesiunea), pe care această falsă idenficare o declanșează.

Mamata este legată de sentimentul „al meu” care se referă la corp și tot ceea ce este înrudit cu
acesta: concepții, familie, prieteni, asociații, patrie, patriotism.

A le oferi lui Kṛṣṇa și prin aceasta a le lăsa în grija Sa, se numește atma-nivedana.

Entitatea vie (giva bhuta) care se află în interiorul corpului este cunoscută ca dehi, posesorul corpului sau aham, egoul - eul.
Când entitatea vie acceptă aceste două concepții, adică
sentimentul de a deține un corp (dehi) și
sentimentul de a fi cea care acționează (aham-kar),
atunci ea acceptă Falsul Ego, care este definit de concepția aceasta.

Posesivitatea sau atașamentul care se bazează pe această falsă concepție despre Adevăratul Eu – Suflet,”
se numește dehi-niṣṭha-mamata, sau atașamentul întemeiat pe identificarea cu corpul.

Ar trebui să renunțăm la concepțiile „eu” și „ai mei”, care se bazează pe falsa identificare cu corpul,
pe care l-am primit drept cadou temporar, ca și toate celelalte legături pe care
acesta le are în această lume temporară și să adoptăm concepția că,
„Suntem slujitori ai Domnului Transcendental, Kṛṣṇa,
accept numai rămășițele milei lui Kṛṣṇa
și acest corp este un instrument potrivit pentru serviciul lui Kṛṣṇa ”.

A menține această mentalitate, se numește atma-nivedana.

#160
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.50. Nija-priya-vastu-samarpaṇam

Oferirea propriilor obiectele la care ții

Lucrurile lumii acesteia pe care le placi și nu contravin principiilor yoga, vezi CELE 4 PRINCIPII REGULATIVE
trebuie să le accepți și să le oferi lui Kṛṣṇa, considerându-le că îi aparțin lui. Aceasta este semnificația oferirii obiectelor dragi lui Kṛṣṇa.

Trebuiesc oferite lui Kṛṣṇa și acele obiecte care sunt dragi altor persoane,
obiecte care sunt de asemenea dragi lui Kṛṣṇa și dragi celor ce practică Bhakti-Yoga (numiți sadhaka).

Tocmai aceste obiecte oferite lui Krișna, îi plac acestuia cel mai mult dintre toate ofrandele.
Acele obiecte care sunt dragi oamenilor condiționați de natura materială achiziționată și care nu-i sunt dragi lui Kṛṣṇa, cum ar fi
mâncăruri cu carne, ouă, pește sau
droguri ca băuturile alcoolice, cafeaua, tutunul și stupefiantele
nu trebuiesc oferite lui Kṛṣṇa, căci astfel de ofrande
sunt ofrande în Modul de Existență al Întunericului, al Ignoranței (Tama Gun), vezi CELE 4 PRINCIPII REGULATIVE.

#161
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.51 Kṛṣṇarthe samasta-karma-karanam

Cauza executării tuturor activităților -
samasta-karma-karanam
să fie mulțumirea lui Kṛṣṇa - Kṛṣṇa arthe

A face toate activitățile, fie ele datorii lumești
sau cele executate conform Practicii Devoționale (sadhana-bhakti),
de dragul Domnului Transcendental Krișna,
adică sperând ca prin acestea să-l mulțumești,
reprezintă esența activității.

Șri Krișna spune, așa cum este înregistrat în Bhagavad-ghita:

yat karoṣi yad aśnāsi yaj juhoṣi dadāsi yat
yat tapasyasi kaunteya tat kuruṣva mad-arpaṇam


Orice faci, orice mănânci, orice activitate sacrificială, orice dai de pomană - yat karoṣi yad aśnāsi yaj juhoṣi dadāsi yat
Orice austerităţi execuţie o fiu al lui Kunti (Argiuna) fă-le ca ofrandă pentru mine - yat tapasyasi kaunteya tat kuruṣva mad-arpaṇam

Acest este un al doilea tip de argument pe care Krişna îl prezintă lui Argiuna:
Oferirea rezultatelor luptei sale lui Krişna, în ipostaza sa de Domn Transcendental.

Prin aceasta reacțiunile negative ale luptei sale erau preluate de Șri Krișna,
care este în acest caz asemenea cărții de joc miraculoase prin care nu mai trebuie să suporți consecințele jocului cu care în mod fals te identifici.

Ideea este că în felul acesta va avea loc o transformare a conștiinței, adică a atașamentului.
Atașamentul ,dorinței de a obține ceva în această lume
și de a obține mai întâi pacea spirituală,
prin care nebunia acestei lumi, nu te mai poate atinge,
și fără de care nu poți atinge Fericirea adevărată,
a cărei cauză nu este iubirea trecătoare sau sexul.

Edited by madhukar, 28 July 2020 - 18:58.


#162
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.51 Kṛṣṇarthe samasta-karma-karanam

Corectare:


Ideea este că în felul acesta va avea loc o transformare a conștiinței, adică a atașamentului.

Atașamentul față de lumea materială, exprimat prin dorința de a obține ceva în această lume,
se transformă și devine mai întâi pacea interioară,
atinsă datorită faptului că ai realizat că
  • ai fost și ești tot timpul manipulat
  • iar acțiunile tale sunt rezultatul acelor manipulări la care ai fost supus din fragedă copilărie
Aceasta este prima condiție, fără de care nu poți atinge Fericirea adevărată,
a cărei cauză nu este sau a fost vreodată iubirea trecătoare sau sexul în această lume.

Numai cei care nu au cunoaștere transcendentală cred în gratificarea simțurilor materiale.

Edited by madhukar, 28 July 2020 - 19:29.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate