Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Display cu culori neuniforme

Despre Laborator Defectoscopie Ca...

Mama Clopoțel

Windows 11 si boxa portabila - de...
 Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire

Inlocuit/upgrade placa video Nvid...
 Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii Golf 5

Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...
 Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...

imprimanta laser capacitate medie...
 

Flanco, retailer de 2 bani

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
109 replies to this topic

#1
stupidcow

stupidcow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 24.12.2004
“- Sunt cetățean european și am d…
- Ai, pe dracu’! Marș de-aici!”

Cam așa începe articolul despre mica mea aventură cu un retailer din România, retailer care, în continuare, dă dovadă de o nesimțire cruntă.
Acum vreo două săptămâni am decis să cumpăr un laptop destul de performant, care să înlocuiască cu suces vechiul meu laptop dar și desktopul. Am pornit prin magazine să văd efectiv ceva care să aibă performanțe bune, să arate bine, să fie ușor de transportat și, mai ales, să aibă un ecran suficient de bun (de preferat IPS) cu unghiuri de vizualizare mari. După ce am fost foarte aproape să-mi cumpăr un MacBook Air de la Altex, am ajuns la Flanco Sun Plaza, acolo unde mi-au rămas ochii lipiți de un Asus Zenbook. E, Asus-ul ăsta era cam tot ce îmi doream: procesor suficient de puternic (gândeam eu), construcție metalică și finisări de foarte bună calitate, dimensiuni reduse și foarte ușor. Ecranul m-a cam nemulțumit din cauză că nu era IPS și nici nu părea a fi de foarte bună calitate, dar am zis că mă voi obișnui. L-am achitat la casă dar nu am stat să-l mai probez, deoarece era destul de târziu. Ajuns acasă, l-am desigilat și am fost plăcut surprins de modul de prezentare și de accesoriile cu care a venit. După câteva ore de utilizare, am început să regret, totuși, achiziția:
- procesorul (Intel Core i3 Ivy Bridge, Low-Voltage) era cam puturos;
- ecranul, pe lângă că era subdimensionat (13.3 inchi), îți dădea dureri de cap: culori șterse, iluminare neuniformă, unghiuri de vizualizare mici;
- wireless-ul funcționa ok doar când laptopul era pus pe birou. Dacă era ținut în brațe, viteza de download scădea la câteva sute de kilobytes;
- când se încălzea, ventilatorul scotea un sunet infernal, metalic;
Pe scurt, nu mai eram mulțumit de ceea ce am cumpărat, considerând că prețul plătit era mult prea mare pentru ceea ce mi se oferise, așa că mi-am zis: “returul te mănâncă”.
Am intrat eu, frumos, pe site-ul Flanco, am văzut că au posibilitate de retur în 31 de zile. Regulamentul de retur era aproape identic cu cel al eMAG-ului, așa că am dat Windows-ului 8 un “Reset to factory settings”, am pus laptopul și toate accesoriile la loc în cutie și am făcut din nou drumul către “minunatul magazin Flanco”. De aici începe aventura nefericită.
Cu surprindere am aflat că nu îmi poate fi acceptat returul deoarece am avut îndrăzneala să activez Windows 8 (de fapt, s-a autoactivat în momentul când m-am conectat la internet) și, dacă este activat, ei nu-l mai pot vinde altcuiva (am uitat să precizez că laptopul a venit cu Windows 8 preinstalat). M-am uitat la băiatul de pe raion cu gândul că mă ia de fraier. “Nu”, spuse el, “așa scrie în regulamentul de retur” și îmi întinde o hârtie printată cu regulamentul, unde punctul 5 suna așa: “5. Nu se pot returna produse aflate în una sau mai multe dintre următoarele situații:” iar la litera e), unde mă încadram eu: “e) Licențele OEM activate (licențe preinstalate pe notebook-uri sau sisteme desktop);”. “Ok”, zic, “dar eu nu returnez o licență ci returnez un echipament IT. Faptul că acel echipament vine cu o licență preinstalată este un beneficiu. Eu am cumpărat, în primul și-n primul rând, un laptop, ceea ce scrie și pe factură”. “Ne pare rău, nu se poate returna”. Le-am cerut, atunci, să discut cu un șef de magazin, poate am norocul să dau peste un om mai destupat la minte. Mi-au spus că nu este la ora aceea nici-un șef în magazin și m-au sfătuit să sun la relații clienți, să discut cu cineva de acolo și, eventual, să fac o reclamație pe email.
Am plecat dezamăgit și supărat că nu am cumpărat, dracului, de la un magazin serios gen eMAG și a ajuns să își bată joc de mine un retailer cu așa-zise pretenții.
A doua zi (marți 8 aprilie) am sunat la relații clienți, mi-a răspuns o doamnă care mi-a ținut același discurs tâmp despre faptul că nu pot returna laptopul și m-a pus să trimit un email la [email protected] (spamați, băieți). Mailul l-am trimis, am așteptat răspunsul până vineri 12 aprilie. Am sunat din nou și mi s-a spus că, în mod sigur, până la sfârșitul zilei voi primi un răspuns. Bineînțeles că răspunsul nu a venit.
Întrebarea este: ce pot să mai fac, în afară de a-i acționa în judecată (laptopul a fost achiziționat pe firma la care eu sunt unic asociat), deoarece OPC-ul sau ANPC-ul sau cum dracu’ s-or mai numi, acționează doar pentru apărarea drepturilor persoanelor fizice, nu și juridice.
Regulamentul de retur Flanco îl găsiți aici

Edited by stupidcow, 13 April 2013 - 21:42.


#2
pxrotcenoc

pxrotcenoc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 16.01.2013

 stupidcow, on 13 aprilie 2013 - 21:41, said:


Am plecat dezamăgit și supărat că nu am cumpărat, dracului, de la un magazin serios gen eMAG și a ajuns să își bată joc de mine un retailer cu așa-zise pretenții.


Sunt una si aceasi .

#3
stupidcow

stupidcow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 24.12.2004
Nu chiar: unii își respectă clienții, ceilalți își bat joc de ei. Nu sunt la prima întâmplare nefericită cu Flanco. La eMAG, din 60 de comenzi, la niciuna nu am avut probleme.

#4
pxrotcenoc

pxrotcenoc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 16.01.2013
Pai au aceasi patroni , aceasi directori , aceleasi sedii de birouri .. .

#5
stupidcow

stupidcow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 24.12.2004
Da, dar au strategii diferite. Vezi și pc garage, pc fun

#6
c14h3r

c14h3r

    Membru nesanatos..

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,822
  • Înscris: 12.12.2007
Conform conditiilor de retur, nu ai ce sa faci, cu toate ca mi se pare o ineptie sa nu poti returna un produs software daca l-ai desigilat... Adica, s-o luam si pe partea ailalta: s-a inventat cumva telepatia si noi nu stim?.. Desigur, or sa vina multi sa spuna ca ai varianta demo de proba pentru 30 zile. De acord, dar mare parte din optiunile SW sunt valabile doar daca ai versiunea completa a sw respectiv....
Nu cred ca ASUS face vreo referire (si sunt mai mult decat sigur) la software in cazul produsului in cauza ci doar cea mai tampita lege din lume si care se regaseste in romania si anume acea a clientului european... Apropos, oriunde in Europa, poti returna produsul indiferent daca i-ai activat SO sau nu ... Doar la Romanica este valabila treaba cu licenta activata..

Edited by c14h3r, 13 April 2013 - 22:01.


#7
msmihai

msmihai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,271
  • Înscris: 02.09.2006
Intrebare: s-a verificat faptul ca licenta fusese activata? Au presupus cei de acolo sau cineva l-a deschis si a verificat acest lucru (angajatul de pe raion, de exemplu)?

Edited by msmihai, 13 April 2013 - 22:05.


#8
stupidcow

stupidcow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 24.12.2004
Conform condițiilor de retur eu nu fac returul unei licențe ci unui laptop. Dacă aș fi returnat doar licența activată, ar fi fost normal să nu mi se accepte pentru că nu mai aveau ce face cu ea. M-am interesat personal la eMAG și la ei se poate returna fără probleme un laptop cu Windows 8 activat. Același regulament, interpretări diferite.

 msmihai, on 13 aprilie 2013 - 22:04, said:

Intrebare: s-a verificat faptul ca licenta fusese activata? Au presupus cei de acolo sau cineva l-a deschis si a verificat acest lucru (angajatul de pe raion, de exemplu)?

Da, laptopul a fost deschis, verificată activarea și data activării care corespundea cu data la care a fost achiziționat laptopul

#9
c14h3r

c14h3r

    Membru nesanatos..

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,822
  • Înscris: 12.12.2007
Ca sa lamurim o treaba: Pe factura scrie cumva laptop plus licenta OEM? Daca da, din pacate, te incadrezi la acel punct 5 lit.e.
Daca nu scrie nimic de licenta, poti returna produsul fara alte impedimente. Extras din regulament: "1. Returul produselor se poate face doar in magazinul Flanco de unde a fost achizitionat produsul respectiv, insa nu mai tarziu de a 31-a zi calendaristica de la data facturii de achizitie a respectivului produs."

Inca odata: Daca pe factura nu figureaza licenta, nu intri sub incidenta acelui punct 5 litera e.

Edited by c14h3r, 13 April 2013 - 22:13.


#10
trasnitul28

trasnitul28

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 675
  • Înscris: 28.09.2012
Faci tan tam si til rezolva,zici ca dai in presa si pe la stiri.

#11
stupidcow

stupidcow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 24.12.2004

 c14h3r, on 13 aprilie 2013 - 22:11, said:

Ca sa lamurim o treaba: Pe factura scrie cumva laptop plus licenta OEM? Daca da, din pacate, te incadrezi la acel punct 5 lit.e.
Daca nu scrie nimic de licenta, poti returna produsul fara alte impedimente. Extras din regulament: "1. Returul produselor se poate face doar in magazinul Flanco de unde a fost achizitionat produsul respectiv, insa nu mai tarziu de a 31-a zi calendaristica de la data facturii de achizitie a respectivului produs."

Inca odata: Daca pe factura nu figureaza licenta, nu intri sub incidenta acelui punct 5 litera e.

Pe factură figurează doar laptopul

 trasnitul28, on 13 aprilie 2013 - 22:11, said:

Faci tan tam si til rezolva,zici ca dai in presa si pe la stiri.

Bine ar fi dar nu prea merg treburile așa de ușor în România

#12
c14h3r

c14h3r

    Membru nesanatos..

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,822
  • Înscris: 12.12.2007
Pai daca figureaza doar laptop-ul, ce treaba are licenta? In mod normal, ar trebui sa figureze si aceasta. Cel putin asa ar fi normal ca sa ai acoperire la licenta : Licenta SO = CD/DVD instalare (sau nu, in cazul laptop-urilor cu SO preinstalat) + sticker + factura (dovada achizitiei). Daca este sistem preinstalat, acest lucru se specifica in factura de achizitie (altfel nu poti dovedi legal ca ai cumparat si licenta si esti penibil de pedeapsa - legal)..
Conform Regulamentului, punctul 1, te incadrezi la retur indiferent de soft-ul aparatului...
Daca tot ai SO instalat dar nu apare pe factura ii poti acuza de piraterie software... Poate asa le mai vine mintea la cap si schimba jucaria cu alta...

Edited by c14h3r, 13 April 2013 - 22:25.


#13
trasnitul28

trasnitul28

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 675
  • Înscris: 28.09.2012
nu sti cum se face tan tam profesionist in cazul asta ...... :)

#14
msmihai

msmihai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,271
  • Înscris: 02.09.2006
Nu stiu la Windows 8 cum e. Te intreaba daca vrei sa activezi sau se activeaza in mod automat? Daca s-a activat in mod automat, tehnic tu nu aveai ce face si cred ca ai avea un caz in jurul ideii ăsteia.

#15
pxrotcenoc

pxrotcenoc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 16.01.2013
Direct la ei la birouri sau in instanta .
Daca renunti esti las . Sa ne tii la curent .

#16
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
Si de ce nu ti-ai luat mac daca esti in malai?



#17
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006

 c14h3r, on 13 aprilie 2013 - 22:19, said:

Pai daca figureaza doar laptop-ul, ce treaba are licenta? In mod normal, ar trebui sa figureze si aceasta. Cel putin asa ar fi normal ca sa ai acoperire la licenta : Licenta SO = CD/DVD instalare (sau nu, in cazul laptop-urilor cu SO preinstalat) + sticker + factura (dovada achizitiei). Daca este sistem preinstalat, acest lucru se specifica in factura de achizitie (altfel nu poti dovedi legal ca ai cumparat si licenta si esti penibil de pedeapsa - legal)..
Conform Regulamentului, punctul 1, te incadrezi la retur indiferent de soft-ul aparatului...

Are treba licenta, pt. ca la laptopurile cu W8 preinstalat codurile de activare sunt memorate automat in BIOS, nu mai este nevoie de eticheta lipita pe laptop care sa ateste acest lucru
Odata ce ai deschis laptopul si ai bootat de pe HDD cu netul activat nu aveai cum sa impiedici activarea windows-ului. Daca erai baiat destept bootai de pe un stick cu lniux, dar la urma urmei sa fim seriosi, cine ar face asa ceva.
Astfel ca daca se confrunta codurile seriale de pe facturi/ambalaje/produs automat se va ajunge la concluzia ca acel laptop a fost vandut cu tot cu sistem de operare, indiferent daca pe factura scrie sau nu acest lucru.

Din punctul meu de vedere cei de la Flanco au procedat in concordanta cu regulamentul lor de retur si nu ai decat sa-ti pierzi timpul cu ANPC samd pt. ca oricum nu vei rezolva nimic.

Edited by gumball3000, 13 April 2013 - 22:28.


#18
stupidcow

stupidcow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 24.12.2004

 msmihai, on 13 aprilie 2013 - 22:25, said:

Nu stiu la Windows 8 cum e. Te intreaba daca vrei sa activezi sau se activeaza in mod automat? Daca s-a activat in mod automat, tehnic tu nu aveai ce face si cred ca ai avea un caz in jurul ideii ăsteia.

Se activează automat când te conectezi la internet

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate